PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord-Korea dreigt met eerste aanval op Amerikaanse strijdkrachten



Alim
22-08-06, 13:34
SEOEL - Noord-Korea heeft na het begin van gezamenlijke manoeuvres tussen Zuid-Koreaanse en Amerikaanse troepen zijn oorlogsretoriek opnieuw verscherpt en met een ,,first strike'' gedreigd.

Het Noord-Koreaanse volksleger voelt zich niet meer verplicht zich aan het wapenstilstandakkoord van 1953 te houden, zo citeerde het officiële persagentschap KCNA een militaire woordvoerder. De manoeuvres in Zuid-Korea beschouwt het land als een ,,oorlogsactie''. De strijdkrachten van de Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn maandag de jaarlijkse troepenoefeningen begonnen.

Bron: Standaard.be

Oeroeboeroe
22-08-06, 20:16
Geplaatst door Alim
De strijdkrachten van de Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn maandag de jaarlijkse troepenoefeningen begonnen.

Klinkt als een collectieve taakstraf.

Bofko
23-08-06, 01:05
Geplaatst door Pravoslavac
Dat noord korea amerika maar een harde slag mag toebrengen mocht het een oorlog worden.
En gelukig staat noord korea er niet alleen voor tegen de grote satan.

De muis brult tegen de olifant

Bofko
23-08-06, 01:14
Geplaatst door klaaskop

Enige nadeel is dat deze muis wel een paar atoombommetjes kan hebben ...

Ja,en dat houdt de VS terughoudend. Maar die zullen ze nooit als eerste afgooien want dat is de totale vernietiging van Noord Korea.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:21
Geplaatst door klaaskop
Maar kan de VS weer wel weerhouden om bepaalde wapens in te zetten, bij het numerieke overwicht van Noord-Korea.
is wel een interessante vraag dan: Wat doet China ? En laat Noord-Korea zich door China weerhouden ?


Andersom, alles in de wereld aan elkaar koppelend, zou ook het omgekeerde kunnen gelden: Noord-Korea voert nu een plan van China uit, China dat als ontwikkelende economie enorme behoefte heeft aan olie, China, dat Iran wapens levert - die bij Hezbollah terechtkomen - en in de Veiligheidsraad ook een daarbij passend standpunt inneemt.
China dat ook contracten heeft lopen bij mijn weten in Kirzigistan, en dat, net als Frankrijk, grote olie-contracten had gesloten met Saddam's Irak.

China heeft helemaal geen belang bij wereldbrand.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:24
Geplaatst door klaaskop
Ne, maar heeft wel geo-politieke belangen bij conflicten die de VS uitputten en bezig houden ;)

De VS worden uiteindelijk maar uitgeput door één ding, en dat is hun financiële huishouding.

Toegegeven, die wordt mede bepaald door offensie-uitgaven.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:28
Geplaatst door klaaskop
Juist ! En tel daarbij op de gevolgen van het niet kunnen voldoen aan de olie-behoefte, en de economie klapt in elkaar.

:D Zal China blij mee zijn, als exportland!

Bofko
23-08-06, 01:31
Geplaatst door Oeroeboeroe
China heeft helemaal geen belang bij wereldbrand.

Dat niet. Maar als opkomend macht en potentieel concurrent van de USA kan Noordkorea China´s positie nu ten goede komen. Interressante invalshoek van klaaskop.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:33
Geplaatst door Bofko
Dat niet. Maar als opkomend macht en potentieel concurrent van de USA kan Noordkorea China´s positie nu ten goede komen. Interressante invalshoek van klaaskop.

Jazeker, tuurlijk interessant. Maar gelet op de dozen Chinees speelgoed die ik in huis heb.....

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:36
Geplaatst door klaaskop
Export naar .. Europa. En als de olie de eigen economie aanstuwt, is de export, bij 1 miljard consumenten thuis, niet nodig.

Ik ben geen econoom, maar weet dat dat zou moeten kunnen.

:auw2: Maar dan moet je het goed hebben doorgerekend vantevoren hoor! Men is het er volgens mij grosso modo ook over eens dat een zo groot mogelijke markt toch te prefereren is.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:47
Geplaatst door klaaskop
bevooroordeeld

:D


Ach joh, mochten die Chinezen echt de baas worden dan open ik gewoon een Hollands restaurant in een gehucht in Shandong.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:50
Geplaatst door klaaskop
Ga maar vast Mandarijn leren dan .... want ik zit er niet ver naast :D

:D Ik spreek alleen Mandarijnissen.

:wijs: En ik denk dat het wel meevalt. Die Chinezen zijn niet zo agressief jegens het vaste land, fysiek noch economisch.

Oeroeboeroe
23-08-06, 02:07
Geplaatst door klaaskop
Ik dacht al dat je nog steeds je rode boekje had :D.

Maarre ... Taiwan .. en de retoriek ... Niet gek opkijken als straks, als de VS "bezig is " met Noord-Korea, Taiwan ophoudt te bestaan. En ook dat is een verliespost voor het westen, vanwege de(PC-) techniek.
(En ja, techniek hebben we ook wel in het westen, maar veel ontwikkeling en goedkope produktie .. juist Taiwan en China)

Er komt daar helemaal geen echte shit. Alles staat volledig pat.

Redenen waarom het niet mis gaat:

1. De Islam wordt door de VS als verreweg het grootste probleem in de wereld gezien. Dat vergt alle aandacht. Ook China is niet blij met de Islam; daar vergt het iets minder aandacht.

2. Noord Korea wil slechts een atoombom om verzekerd te zijn van eeuwige voedselhulp onder - min of meer - zijn eigen condities. Iedereen weet dat.

3. China heeft al bewezen Taiwan met rust te laten zolang het de onafhankelijkheid niet uitroept c.q. al te zeer bedelt om erkenning door andere staten.

4. Je kunt in die hoek van de wereld niets zonder ook Japan en Rusland erbij te betrekken.

super ick
23-08-06, 09:20
Geplaatst door klaaskop
Export naar .. Europa. En als de olie de eigen economie aanstuwt, is de export, bij 1 miljard consumenten thuis, niet nodig.

1.306 miljard afgerond. Je zit er bijna het inwonersaantal van de V.S. naast. http://www.globaldemocracy.nl/?cat=68

Het is misschien een detail in de discussie maar toch........ 300.000.000 ernaast.

Morosian
23-08-06, 09:25
Geplaatst door Pravoslavac
En gelukig staat noord korea er niet alleen voor tegen de grote satan.

Wat is dit forum toch grappig.

observer
23-08-06, 10:00
Geplaatst door klaaskop
Export naar .. Europa. En als de olie de eigen economie aanstuwt, is de export, bij 1 miljard consumenten thuis, niet nodig. probleem voor china is dat het onmogelijk dat kan doen

van de 1.3 miljard chinezen leeft de meerderheid in bijna middeleeuwse omstandigheden op het platteland

als die allemaal dezelfde levensstandaard zouden willen als in de chinese steden (laat staan westers nivo) is er niet genoeg grondstof/energie voor, zo simpel is het, als je een half miljard koelkasten aanzet gaat het licht uit

bovendien rust de chinese economie op goedkope arbeid zoals dit (http://www.theregister.co.uk/2006/08/19/mother_jones_goes_to_china/)

volgens milieu experts is china slechts in staat 300/400 miljoen mensen op een ecologisch verantwoorde wijze in leven te houden

ieperkaas
23-08-06, 10:04
Geplaatst door observer
probleem voor china is dat het onmogelijk dat kan doen

van de 1.3 miljard chinezen leeft de meerderheid in bijna middeleeuwse omstandigheden op het platteland

als die allemaal dezelfde levensstandaard zouden willen als in de chinese steden (laat staan westers nivo) is er niet genoeg grondstof/energie voor, zo simpel is het, als je een half miljard koelkasten aanzet gaat het licht uit

bovendien rust de chinese economie op goedkope arbeid zoals dit (http://www.theregister.co.uk/2006/08/19/mother_jones_goes_to_china/)

volgens milieu experts is china slechts in staat 300/400 miljoen mensen op een ecologisch verantwoorde wijze in leven te houden

Wet jij wel hoe energie-zuinig die amerikanen zijn ?
Er is genoeg voor iedereen.
Zelfs voor 10 miljard chinezen.

super ick
23-08-06, 17:37
Geplaatst door ieperkaas
Wet jij wel hoe energie-zuinig die amerikanen zijn ?
Er is genoeg voor iedereen.
Zelfs voor 10 miljard chinezen.

Ik zoek het voor je op. Even geduld.
Ik heb enige maanden elders gelezen dat als we allemaal hetzelfde consumptiepatroon aan zouden meten als de Amerikanen, dat dan de aarde zes maal zo groot zou moeten zijn.
Anders is het niet op te brengen.
Het verhaal was goed onderbouwd ook.

ieperkaas
23-08-06, 17:43
Geplaatst door super ick
Ik zoek het voor je op. Even geduld.
Ik heb enige maanden elders gelezen dat als we allemaal hetzelfde consumptiepatroon aan zouden meten als de Amerikanen, dat dan de aarde zes maal zo groot zou moeten zijn.
Anders is het niet op te brengen.
Het verhaal was goed onderbouwd ook.

En zes keer zo groot, is dat dan ...

De diameter ?
De omtrek ?
De oppervlakte ?
De inhoud ?

Dat maakt nogal wat uit.

super ick
23-08-06, 18:25
Geplaatst door ieperkaas
En zes keer zo groot, is dat dan ...

De diameter ?
De omtrek ?
De oppervlakte ?
De inhoud ?

Dat maakt nogal wat uit.

Opbrengst in de vorm van voedsel en energie

ieperkaas
23-08-06, 19:07
Geplaatst door super ick
Opbrengst in de vorm van voedsel en energie

zoek dat artikel effe op, wil je ?

mark61
23-08-06, 20:14
Geplaatst door klaaskop
Noord-Korea voert nu een plan van China uit, China dat als ontwikkelende economie enorme behoefte heeft aan olie, China, dat Iran wapens levert - die bij Hezbollah terechtkomen - en in de Veiligheidsraad ook een daarbij passend standpunt inneemt.
China dat ook contracten heeft lopen bij mijn weten in Kirzigistan, en dat, net als Frankrijk, grote olie-contracten had gesloten met Saddam's Irak.

En dan? Wat is het belang van China bij gedonder aan de oostgrens? Ze balen nu al van die 100.000en N-Koreaanse vluchtelingen. Echte flauwekul.

Noord-Korea is een zinloze gribus met grasetende stalinisten. De bazen proberen hun roestige bommen in te ruilen tegen geld, zonder zelf de macht te verliezen. Maar dat gaat ze toch niet lukken; vroeg of laat moeten ze het land opengooien. Al kunnen ze dat op de Chinese / Vietnamese manier doen, maar daar zijn ze blijkbaar te schijterig voor.

Oeroeboeroe
23-08-06, 20:17
Geplaatst door mark61
Noord-Korea is een zinloze gribus met grasetende stalinisten.

:hihi:

mark61
23-08-06, 20:18
Geplaatst door klaaskop
Ne, maar heeft wel geo-politieke belangen bij conflicten die de VS uitputten en bezig houden ;)

Nee. De VS is China's grootste afzetmarkt. Zwakke VS > China's economie down the drain. China bezit een groot deel van de Amerikaanse staatsschuld. Zwakke VS > China kan naar zijn dollars fluiten.

Alles heeft inderdaad met alles te maken tegenwoordig; vandaar dat ze elkaar in de houdgreep houden. De VS wil dat China zijn munt revalueert; de Chinezen doen dat lekker niet, ze verdienen goud zo. De VS doet daar niks aan, want de Chinezen hebben hun staatsschuld. Lastig.

mark61
23-08-06, 20:19
Geplaatst door Oeroeboeroe
:hihi:

Dat wou jij toch ook voor Nederland? :hihi:

Oeroeboeroe
23-08-06, 20:23
Geplaatst door mark61
Dat wou jij toch ook voor Nederland? :hihi:

:moe: Neen.

:wijs: Ik wil slechts:

- herinvoering van het 72% toptarief in de Inkomstenbelasting;

- een verbod op doorvoer van wapens over Nederlands grondgebied in het algemeen en naar Israël in het bijzonder;

- invoering van het wettelijke maximumloon;

- een einde aan het privatiseren van alles, daar de beloofde prijsdalingen door concurrentie in iedere geprivatiseerde sector tot op heden zijn uitgebleven;

- invoering van een 99 eurocent-munt.

mark61
23-08-06, 20:24
Geplaatst door klaaskop
Export naar .. Europa. En als de olie de eigen economie aanstuwt, is de export, bij 1 miljard consumenten thuis, niet nodig.

Voorlopig is de economie van China nauwelijks groter dan die van Engeland; de gemiddelde Chinees heeft net zoveel te besteden als de gemiddelde Roemeen. Not a whole lot. In aanmerking genomen hoe scheeft de inkomensverdeling er is is het nog minder.

Olie stuwt op zich geen economie op; Chinezen betalen ook 70+ dollar voor een vat.

mark61
23-08-06, 20:27
Geplaatst door Oeroeboeroe
:moe: Neen.

:wijs: Ik wil slechts:

- herinvoering van het 72% toptarief in de Inkomstenbelasting;

- een verbod op doorvoer van wapens over Nederlands grondgebied in het algemeen en naar Israël in het bijzonder;

- invoering van het wettelijke maximumloon;

- een einde aan het privatiseren van alles, daar de beloofde prijsdalingen door concurrentie in iedere geprivatiseerde sector tot op heden zijn uitgebleven;

- invoering van een 99 eurocent-munt.

Dat wordt gras eten. Sappig zal het wel zijn. :lachu:

H.P.Pas
23-08-06, 20:52
Geplaatst door mark61

Noord-Korea is een zinloze gribus met grasetende stalinisten.

Dit is poëzie. :bril:

super ick
24-08-06, 10:13
Geplaatst door Oeroeboeroe
:moe: Neen.

:wijs: Ik wil slechts:

- herinvoering van het 72% toptarief in de Inkomstenbelasting;
Ja goed plan, getuigd ook van realitietszin als je buurlanden tarieven hanteren die 20% lager liggen.
- een verbod op doorvoer van wapens over Nederlands grondgebied in het algemeen en naar Israël in het bijzonder;
Israel in het bijzonder? Ik neem aan als je wilt dat Nederland dat doet dat het tevens je wens is dat alle landen dat doen. Kan je net zo goed een plan voor opheffing van Israel indienen.
- invoering van het wettelijke maximumloon;
Dit ruikt naar een nieuwe C.C.C.P.
- een einde aan het privatiseren van alles, daar de beloofde prijsdalingen door concurrentie in iedere geprivatiseerde sector tot op heden zijn uitgebleven;
Er zijn inderdaad grenzen. Die privatisering heeft voorlopig geleid tot een onoverzichtelijke chaos. Zie telefonie en energie.
- invoering van een 99 eurocent-munt.
Waar is dat goed voor?

Oeroeboeroe
24-08-06, 10:15
Geplaatst door super ick
Waar is dat goed voor?

:D Dat scheelt wisselgeld.

:o Eventueel maken we er een 95 eurocent-munt van, als dat meer van pas komt.

MaRiaH
24-08-06, 10:16
Geplaatst door Oeroeboeroe
:moe: Neen.

:wijs: Ik wil slechts:

- herinvoering van het 72% toptarief in de Inkomstenbelasting;

- een verbod op doorvoer van wapens over Nederlands grondgebied in het algemeen en naar Israël in het bijzonder;

- invoering van het wettelijke maximumloon;

- een einde aan het privatiseren van alles, daar de beloofde prijsdalingen door concurrentie in iedere geprivatiseerde sector tot op heden zijn uitgebleven;

- invoering van een 99 eurocent-munt.

Jij verwacht toch niet dat iemand je nog serieus neemt, hoop ik?
:rolleyes:

Oeroeboeroe
24-08-06, 10:18
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Dat scheelt wisselgeld.

:o Eventueel maken we er een 95 eurocent-munt van, als dat meer van pas komt.

:wijs: Dus.

observer
24-08-06, 13:24
gewoon allemaal afschaffen en electronisch betalen

is het aow probleem ook opgelost want dan wordt zwart geld stuk lastiger

Oeroeboeroe
24-08-06, 20:43
Geplaatst door observer
is het aow probleem ook opgelost want dan wordt zwart geld stuk lastiger


:zozo: Leg eens uit....het klinkt heel waar hoor, maar ik zie het nog niet helemaal.