PDA

Bekijk Volledige Versie : Nep-terrorist zorgde voor onrust op Lowlands en Schiphol



Joesoef
22-08-06, 21:03
Nep-terrorist zorgde voor onrust op Lowlands en Schiphol

Uitgegeven: 22 augustus 2006 21:17
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2006 21:27

AMSTERDAM - De beveiliging is op vliegveld Schiphol zondag enkele uren verscherpt nadat een mogelijke terrorist was gesignaleerd op popfestival Lowlands. Het antiterreurinstituut NCTb bevestigt dinsdag een bericht van het NOS Journaal.

De man, die een witte jurk droeg, werd op het evenement in Biddinghuizen tegengehouden door bewakers. Zij dachten dat hij mogelijk een bomgordel droeg.


De politie en ook Schiphol werden ingelicht. Tjibbe Joustra, de coördinator terrorismebestrijding van de NCTb die de regie moest voeren, werd om 02.30 uur ingelicht. De actie was toen al afgelopen.

Veel eerder

"Dit had veel eerder moeten gebeuren", zegt NCTb-woordvoerder Judith Sluiter. Een evaluatie moet duidelijk maken waar het fout is gegaan. "Het is duidelijk dat deze situatie grondig wordt bekeken."

Na een zoekactie van de politie werd de man gearresteerd. Het bleek dat de man een grap wilde uithalen. Schiphol hoorde pas uren later dat de man was opgepakt.

Joesoef
22-08-06, 21:04
Hollandse humor.




:moe:

Oeroeboeroe
22-08-06, 21:08
Waarom dachten "ze" dat ie een bomgordel droeg? Alleen vanwege die witte jurk?

Joesoef
22-08-06, 21:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
Waarom dachten "ze" dat ie een bomgordel droeg? Alleen vanwege die witte jurk?


Benieuwd wat ze een witte jurk noemen. Moet ik nu ook oppassen als ik in mijn 'jurk' naar de moskee ga?