PDA

Bekijk Volledige Versie : Complottaria



HenkS
23-08-06, 00:45
Uit een opinie-onderzoek in de drie grootse EU-landen bleek dat een
meerderheid van de bevolking de inval van Israel in Libanon afkeurt:

Groot-Brittanie: Afkeuring 47% Goedkeuring 21%
Duitsland: Afkeuring 69% Goedkeuring 19%
Frankrijk: Afkeuring 69% Goedkeuring 26%
http://www.tns-opinion.com/pdf/AnalysisEN_v5.pdf

In het onderzoek, dat van 10 tot 13 augustus plaatsvond werden 4000 personen ondervraagd.
In de resultaten van GB is dus al de beinvloeding door de publiciteit rond de verijdelde geplande aanslagen op transatlatlantische vliegroutes
verwerkt.
http://mathaba.net/0_index.shtml?x=541634

De publieke opinie in Duitsland zal, na een weeklang enorme publiciteit over een Libanees die op amateuristische wijze een aanslag wilde plegen, nu ook wel wat 'gunstiger' zijn.
(Trouwens hier nog een berichtje over een andere Libanees die in opdracht van Israel moordaanslagen uitvoerde.
http://www.freace.de/artikel/200606/160606a.html)
Inderdaad Frankrijk is nog niet 'behandeld'. Of zou het kennisnemen van het gebeuren in GB en Duitsland daar volstaan?


In Turkije ontplofte in het weekend een gaspijpleiding uit Iran.
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,432530,00.html
Toevallig nadat Israel gewaarschuwd had dat het niet meer duldt dat er via Turkije zware wapens uit Iran naar Libanon worden getransporteerd.
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,432206,00.html


Rusland maakte vorige week bekend dat het weer met Iran gaat praten over de samenwerking mbt de omstreden kerncentrale in Buscher.
http://russlandonline.ru/mainmore.php?tpl=Russland+und+der+Iran&iditem=454
Toevallig een bomaanslag in Moskou en vandaag een neergestort Russisch passagiersvliegtuig.


'In een tijd waarin misleiden en liegen aan de orde van de dag zijn, is het spreken van de waarheid een revolutionaire daad.'
Was dat niet Orwell?


VivaChavez
Wie spelfouten vindt mag ze houden.

ieperkaas
23-08-06, 00:51
:duim:

Oeroeboeroe
23-08-06, 00:52
:p Deze gaat er bij de meeste prikkers vast in als (joden)koek!

ieperkaas
23-08-06, 00:54
beter is (zionisten)koek !

Bofko
23-08-06, 00:55
In de steeds groter wordende hoeveelheid nieuws (feitenproductie) die ons dagelijks aangereikt wordt, wordt het steeds gemakkelijker om feit A aan feit B te relateren. En al helemaal met in het achterhoofd een gewenste werkelijkheid en het niet geloven in toeval.

Oeroeboeroe
23-08-06, 00:58
Geplaatst door Bofko
In de steeds groter wordende hoeveelheid nieuws (feitenproductie) die ons dagelijks aangereikt wordt, wordt het steeds gemakkelijker om feit A aan feit B te relateren. En al helemaal met in het achterhoofd een gewenste werkelijkheid en het niet geloven in toeval.

Jij vindt het dus toeval dat Sam en Moos voor het eerst sinds jáááren niet door de Kalverstraat liepen op de dag dat Kennedy werd vermoord?

ieperkaas
23-08-06, 01:02
Geplaatst door Oeroeboeroe
Jij vindt het dus toeval dat Sam en Moos voor het eerst sinds jáááren niet door de Kalverstraat liepen op de dag dat Kennedy werd vermoord?

:lol: :lol:

Bofko
23-08-06, 01:05
Geplaatst door Oeroeboeroe
Jij vindt het dus toeval dat Sam en Moos voor het eerst sinds jáááren niet door de Kalverstraat liepen op de dag dat Kennedy werd vermoord?

:duim: Yesss.
Ik vind het ook toeval dat ik hier nu op jou reageer terwijl in de Oekraine een vliegtuig verongelukt is.

Oeroeboeroe
23-08-06, 01:14
Geplaatst door Bofko
:duim: Yesss.
Ik vind het ook toeval dat ik hier nu op jou reageer terwijl in de Oekraine een vliegtuig verongelukt is.

:hihi: Neergestort in de Oeroeboeral?

Bofko
23-08-06, 01:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
:hihi: Neergestort in de Oeroeboeral?

Nee in Bofdonjetsk. :wink:

super ick
23-08-06, 08:12
Geplaatst door Bofko
:duim: Yesss.
Ik vind het ook toeval dat ik hier nu op jou reageer terwijl in de Oekraine een vliegtuig verongelukt is.

Herstel: Geen vliegtuig maar een Toepoelev.

Morosian
23-08-06, 08:18
Die cijfers stroken niet met wat er door de haathobbits op dit forum altijd beweerd wordt, namelijk dat het Westen vierkant achter Israël zou staan. Dat zijn dus hooguit de regeringsleiders en een overduidelijke minderheid van de burgerbevolking.

Nadat onlangs een Nederlandse Universiteit tot de conclusie was gekomen dat er helemaal niet zo negatief over moslims wordt bericht in de media, komt al het geklaag eindelijk in een wat genuanceerder daglicht te staan.

Bart.NL
23-08-06, 08:25
Geplaatst door Morosian
Die cijfers stroken niet met wat er door de haathobbits op dit forum altijd beweerd wordt, namelijk dat het Westen vierkant achter Israël zou staan. Dat zijn dus hooguit de regeringsleiders en een overduidelijke minderheid van de burgerbevolking.

Nadat onlangs een Nederlandse Universiteit tot de conclusie was gekomen dat er helemaal niet zo negatief over moslims wordt bericht in de media, komt al het geklaag eindelijk in een wat genuanceerder daglicht te staan.

Ho ho ho...

Deze cijfers zijn gemanipuleerd door een nog onbekende zionistische groep met een nog onbekend zionistisch doel.

Morosian
23-08-06, 09:03
Geplaatst door Bart.NL
Ho ho ho...

Deze cijfers zijn gemanipuleerd door een nog onbekende zionistische groep met een nog onbekend zionistisch doel.

Excuus, daar had ik met mijn door de Westerse media gehersenspoelde hoofd even niet bij stil gestaan.

H.P.Pas
23-08-06, 09:33
Geplaatst door Bart.NL
Ho ho ho...

Deze cijfers zijn gemanipuleerd door een nog onbekende zionistische groep met een nog onbekend zionistisch doel.

:duivel:

Bibelebonse cijfers

super ick
23-08-06, 16:32
Geplaatst door Morosian
Die cijfers stroken niet met wat er door de haathobbits op dit forum altijd beweerd wordt, namelijk dat het Westen vierkant achter Israël zou staan. Dat zijn dus hooguit de regeringsleiders en een overduidelijke minderheid van de burgerbevolking.

Nadat onlangs een Nederlandse Universiteit tot de conclusie was gekomen dat er helemaal niet zo negatief over moslims wordt bericht in de media, komt al het geklaag eindelijk in een wat genuanceerder daglicht te staan.

Dat heb je goed gezien. Regeringsleiders maken de zaken veel te veel zwart-wit (you're with us, or you're against us zei Sjors Boes al)
Mensen onderling moeten daar niet intrappen en zich regerings (of overheids)standpunten door de strot laten duwen.
Zelf denken. Daar gaat het om.

Oeroeboeroe
23-08-06, 18:56
Geplaatst door super ick
.....zei Sjors Boes al.

KLIK (http://www.wannahaves.nl/tunes/boes.asx)

HenkS
23-08-06, 19:39
Geplaatst door Bofko
In de steeds groter wordende hoeveelheid nieuws (feitenproductie) die ons dagelijks aangereikt wordt, wordt het steeds gemakkelijker om feit A aan feit B te relateren. En al helemaal met in het achterhoofd een gewenste werkelijkheid en het niet geloven in toeval.

Als ik tussen gebeurtenissen, overeenkomsten in volgtijdelijkheid en plaats zie en ook nog zonder veel inspanning op een Quo Bono-achtig verband kom, ken ik zulke verbanden voorlopig een no-nonsens waarschijnlijkheid van groter dan zero toe.
Momenteel ben ik drachtig van tientallen van zulke verbanden, die toegegeven wat overhellen in het nadeel van de zionisten.
Ben bijna zover dat ik die verschillende verbanden met een elegante cognitieve-algebra formule kan samenvoegen. Zal ik hier publiceren.

Maak je niet ongerust. ik schijn zo'n zware zwangerschap wel aan te kunnen. Mijn huisarts heeft me dat verzekerd evenals een kennis die beweert dat hij verstand heeft van het herkennen van geestesstoornissen.

Bofko
23-08-06, 21:43
Geplaatst door HenkS
Als ik tussen gebeurtenissen, overeenkomsten in volgtijdelijkheid en plaats zie en ook nog zonder veel inspanning op een Quo Bono-achtig verband kom, ken ik zulke verbanden voorlopig een no-nonsens waarschijnlijkheid van groter dan zero toe.
Momenteel ben ik drachtig van tientallen van zulke verbanden, die toegegeven wat overhellen in het nadeel van de zionisten.

Het was allang duidelijk uit de topicstart waar het allemaal naar toe wees.
De Masters of the Universe, laten we ze voor het gemak zionisten noemen, die met bomaanslagen in het ene eind van de wereld , verijdelde bomaanslagen aan het andere eind van de wereld, de wereld-opinie en machtsverhoudingen fine-tunen in hun voordeel. En slechts weinigen, waarbij ook HenkS, die dat in de gaten hebben.


Geplaatst door HenkS

Ben bijna zover dat ik die verschillende verbanden met een elegante cognitieve-algebra formule kan samenvoegen. Zal ik hier publiceren.

Verspilde grootheidswaan. Heb je niks beters te doen ?


Geplaatst door HenkS

Maak je niet ongerust. ik schijn zo'n zware zwangerschap wel aan te kunnen. Mijn huisarts heeft me dat verzekerd evenals een kennis die beweert dat hij verstand heeft van het herkennen van geestesstoornissen.
Ik maak me niet ongerust.

Oeroeboeroe
23-08-06, 22:06
Geplaatst door Bofko
De Masters of the Universe, laten we ze voor het gemak zionisten noemen, ......


:haha:!!


[Verder wel een zure prik hoor! :jammer: ]

Bofko
23-08-06, 22:46
Geplaatst door Oeroeboeroe
:haha:!!


[Verder wel een zure prik hoor! :jammer: ]

Maar welk eentje van niveau ! :wink:. Bovendien vind ik het meer een klare wijn

tr_imparator
24-08-06, 01:19
Ik voel me toch ff vreemd aangetrokken om even een antwoord te geven op deze opmerking:


Geplaatst door Bofko
Het was allang duidelijk uit de topicstart waar het allemaal naar toe wees.



Wie anders dan jij, zou denken dat een slag van de vleugels van een vlinder een orkaan zou veroorzaken.



Maar welk eentje van niveau ! . Bovendien vind ik het meer een klare wijn


Het ijs is gebroken.

Oeroeboeroe
24-08-06, 06:24
Geplaatst door tr_imparator
Het ijs is gebroken.

With an icepick.

Bofko
24-08-06, 09:20
Geplaatst door tr_imparator

Wie anders dan jij, zou denken dat een slag van de vleugels van een vlinder een orkaan zou veroorzaken.


De chaostheorie.
Is naast het weer ook best wel toe te passen op menselijke gebeurtenissen. Het begin van WOI is een voorbeeld van hoe een kleine gebeurtenis uiteindelijk tot een wereldoorlog kan leiden.
Het kenmerk van de chaostheorie is juist dat van te voren de uitkomst onmogelijk te voorspellen is !

Je mag van de mensen achter de complotten toch verwachten dat ze een idee hebben van de uitkomst van hun uitgevoerde complot. In de praktijk blijken complotten alleen mogelijk te zijn op kleine schaal (waarschijnlijk de moord op JFK) met een hoog risco dat ze achteraf toch ontmaskerd worden (Watergate).

super ick
24-08-06, 09:22
Geplaatst door Bofko
Het was allang duidelijk uit de topicstart waar het allemaal naar toe wees.
De Masters of the Universe, laten we ze voor het gemak zionisten noemen, die met bomaanslagen in het ene eind van de wereld , verijdelde bomaanslagen aan het andere eind van de wereld, de wereld-opinie en machtsverhoudingen fine-tunen in hun voordeel. En slechts weinigen, waarbij ook HenkS, die dat in de gaten hebben.
Maar gelukkig slapen we niet allemaal. Hier op Maroc.nl worden we bij de Zionistische les gehouden. Ik weet zeker dat binnen 5 jaar Nederland ook de vernietiging van Israel na gaat streven en zich aansluit bij Ahmedinidjad.

ieperkaas
24-08-06, 10:07
Geplaatst door tr_imparator
...Wie anders dan jij, zou denken dat een slag van de vleugels van een vlinder een orkaan zou veroorzaken....

Wie anders dan jij kan niet begrijpen dat als er water door een pijp stroomt, dat het dan aan de randen in tegengestelde richting stroomt. In het turbulente gebied dus, precies aan de binnenkant van de pijp dus.

Voor de meeste wetenschappers is de hoodstroom niet zo interessant. Het turbulente gebied waar de voor ons chaotische verschijnselen optreden, daar leren we veel meer van.

Dat geldt ook voor het weer !

tr_imparator
24-08-06, 11:02
Geplaatst door Bofko
De chaostheorie.
Is naast het weer ook best wel toe te passen op menselijke gebeurtenissen. Het begin van WOI is een voorbeeld van hoe een kleine gebeurtenis uiteindelijk tot een wereldoorlog kan leiden.
Het kenmerk van de chaostheorie is juist dat van te voren de uitkomst onmogelijk te voorspellen is !

:D

Even dacht ik 'hij gaat niet begrijpen wat ik bedoel'...dus gaf ik een paar hints boven en onder. (vreemd aangetrokken(vreemde aantrekkers), gebroken(fractals)).

Maar in de chaostheorie daar geloven we toch niet in? ten minste niet meer echt.


Je mag van de mensen achter de complotten toch verwachten dat ze een idee hebben van de uitkomst van hun uitgevoerde complot. In de praktijk blijken complotten alleen mogelijk te zijn op kleine schaal (waarschijnlijk de moord op JFK) met een hoog risco dat ze achteraf toch ontmaskerd worden (Watergate).

Je kan veel toevallige gebeurtenissen combineren met gebeurtenissen die jezelf maakt(en als toeval laat zien). Zo kan je mensen manipuleren en een hele andere richting geven aan hun denken.

Bofko
24-08-06, 12:26
Geplaatst door tr_imparator

Maar in de chaostheorie daar geloven we toch niet in? ten minste niet meer echt.

:wtf: We ?. Ik wel hoor. De chaostheorie is zeer bruikbaar voor een aantal zaken.


Geplaatst door tr_imparator

Je kan veel toevallige gebeurtenissen combineren met gebeurtenissen die jezelf maakt(en als toeval laat zien). Zo kan je mensen manipuleren en een hele andere richting geven aan hun denken.

Op kleine schaal ja. Verder verwijs ik je naar mijn onderschrift. :)

HenkS
26-08-06, 12:26
<Geplaatst door Morosian
<Die cijfers stroken niet met wat er door de haathobbits op dit forum <altijd beweerd wordt,

Ik veronderstel dat die cijfers slechts een tijdelijke en specifieke mening tav de inval van Israel in Libanon weerspiegelen. De feiten konden bijvoorbeeld in dit geval moeilijk achtergehouden en verdraaid worden.
Zo'n jo-jo effect in de meningen tav het MO-conflict heb ik in ieder geval vaak genoeg gezien om het daar voorlopig op te houden.

Andere mogelijke verklaringen voor dit effect kunnen zijn dat het aantal dissidenten onder de journalisten van de mainstreammedia groeiende is.
Bovendien kunnen veel journalisten weliswaar in no time lange lappen tekst schrijven of prima interviewen, maar dat wil nog lang niet zeggen dat ze ook beter dan gemiddeld de effecten van hun schrijfsel goed kunnen inschatten.

<namelijk dat het Westen vierkant achter Israël zou staan.

Indien ik mijn oordeel hierover zou moeten baseren op de berichtgeving van de mainstreammedia kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat dat zo is.


<Dat zijn dus hooguit de regeringsleiders en een overduidelijke <minderheid van de burgerbevolking.

Waarschijnlijk dus slechts een tijdelijk effect. Er komt nu weer een periode waarin gewerkt kan worden aan het repareren van de imageschade die Israel heeft geleden.


<Nadat onlangs een Nederlandse Universiteit tot de conclusie was <gekomen dat er helemaal niet zo negatief over moslims wordt bericht

Kun je mij een verwijzing naar dit onderzoek bezorgen?

super ick
26-08-06, 12:55
Geplaatst door HenkS
<Geplaatst door Morosian
<Die cijfers stroken niet met wat er door de haathobbits op dit forum <altijd beweerd wordt,


Die haathobbits proberen mensen regeringsstandpunten in de schoenen te schuiven. Alle Amerikanen (V.S.) tegen Moslims, kritische kijk?; pro-Israel; Zionist; dom; onwetend.

Verder valt me op dat er erg veel geklaagd wordt. Ellenlange rijen met allerlei zaken die niet deugen. En dat in het land waar tal van zaken toch goed geregeld zijn. Het land waar men nog steeds voor in de rij wil staan om zich er te mogen vestigen.
Waar is de realiteitszin gebleven? Wordt er nog wel eens gerelativeerd? Waarom ben ik hier? Wat is er hier beter geregeld dan elders?
Als ik het topic lees over Moslims in Europa. Dat het merendeel het naar zijn/haar zin heeft, dan moet ik de conclusie trekken dat ik hier bijna alleen de negatievelingen aantref.
Een positief 'Moslimgeluid' is hier zoeken naar een naald in een hooiberg.

HenkS
26-08-06, 14:51
<Die haathobbits proberen mensen regeringsstandpunten in de <schoenen te schuiven. Alle Amerikanen (V.S.) tegen Moslims, kritische <kijk?; pro-Israel; Zionist; dom; onwetend.

Ik kan me daar op face value en zelfs als niet-moslim wel iets bij voorstellen al heb ik daar zelf nooit formeel onderzoek over gezien.
Daarom vroeg ik ook om een verwijzing naar het onderzoek van 'een Nederlandse universiteit' dat jij noemde. Krijg ik die nog?

Het kan namelijk goed zijn dat je met een formele inhoudsanalyse tot de conclusie komt dat het nogal meevalt met negatieve publiciteit over moslims.
Indien er bijvoorbeeld in berichten bij iedere zich biedende gelegenheid over moslim-extremisten, moslim-terorristen of kutmarokkanen wordt gesproken kan dat bijvoorbeeld inhoudsanalytisch als neutraal worden geclassificeerd. En strikt genomen is dat mbt de boodschap an sich ook wel juist als je berichtgeving over moslims in het algemeen zoekt. Maar naar de intentie van de zender en de effecten die zo'n boodschap heeft wordt daarbij niet gekeken. Maar iedereen met iets meer dan een gemiddelde sociale intelligentie kan weten dat daardoor toch de beeldvorming over islamieten in het algemeen in een bepaalde richting beinvloed wordt.

Voorzover het daarbij echter gaat om verbindingen van de termen 'jood' met 'extremisme' en 'terorrisme' schijnen de mainstreammedia zich wel degelijk van dergelijke effecten bewust te zijn.
Bovendien wordt van moslims steeds nadrukkelijk verlangt dat ze zich distantieren van extremistische geloofsgenoten. Terwijl het aanspreken van zich als zionistische-jood afficherende figuren op het gedrag van bijvoorbeeld Israel als modern antisemitisme wordt bestempeld.
En dat is, denk ik, wat veel moslims en mijzelf stoort.


<Verder valt me op dat er erg veel geklaagd wordt. Ellenlange rijen met <allerlei zaken die niet deugen. En dat in het land waar tal van zaken <toch goed geregeld zijn.

Daarin verschillen moslims nauwelijks van veel andere Nederlanders die ik ken. Waarbij ik me wel kan voorstellen dat moslims over andere zaken klagen en die misschien ook nog eens van groter belang zijn dan waarover niet-islamitische Nederlanders klagen. Bijvoorbeeld het standpunt van achtereenvolgende regeringen over het MO-conflict. De imagoschade die hun - op subtiele en politiek 'correcte' wijze - als geloofsgemeenschap wordt toegebracht. Imagoschade die zelfs ik, als niet direct betrokkene, tenminste voor een gedeelte als doelbewuste beschadiging zie.
Over dat laatste zullen we van mening verschillen, maar voor het voortschrijdende karakter van dat beschadigingsproces hoef je toch alleen maar om je heen te kijken?

<Een positief 'Moslimgeluid' is hier zoeken naar een naald in een <hooiberg.

Daarin verschilt dit forum nauwelijks van de man op de straat en journalisten. Wat goed is heeft weinig nieuwswaarde.

ieperkaas
27-08-06, 10:19
Geplaatst door HenkS
<Die haathobbits proberen mensen regeringsstandpunten in de <schoenen te schuiven. Alle Amerikanen (V.S.) tegen Moslims, kritische <kijk?; pro-Israel; Zionist; dom; onwetend.

Ik kan me daar op face value en zelfs als niet-moslim wel iets bij voorstellen al heb ik daar zelf nooit formeel onderzoek over gezien.
Daarom vroeg ik ook om een verwijzing naar het onderzoek van 'een Nederlandse universiteit' dat jij noemde. Krijg ik die nog?

Het kan namelijk goed zijn dat je met een formele inhoudsanalyse tot de conclusie komt dat het nogal meevalt met negatieve publiciteit over moslims.
Indien er bijvoorbeeld in berichten bij iedere zich biedende gelegenheid over moslim-extremisten, moslim-terorristen of kutmarokkanen wordt gesproken kan dat bijvoorbeeld inhoudsanalytisch als neutraal worden geclassificeerd. En strikt genomen is dat mbt de boodschap an sich ook wel juist als je berichtgeving over moslims in het algemeen zoekt. Maar naar de intentie van de zender en de effecten die zo'n boodschap heeft wordt daarbij niet gekeken. Maar iedereen met iets meer dan een gemiddelde sociale intelligentie kan weten dat daardoor toch de beeldvorming over islamieten in het algemeen in een bepaalde richting beinvloed wordt.

Voorzover het daarbij echter gaat om verbindingen van de termen 'jood' met 'extremisme' en 'terorrisme' schijnen de mainstreammedia zich wel degelijk van dergelijke effecten bewust te zijn.
Bovendien wordt van moslims steeds nadrukkelijk verlangt dat ze zich distantieren van extremistische geloofsgenoten. Terwijl het aanspreken van zich als zionistische-jood afficherende figuren op het gedrag van bijvoorbeeld Israel als modern antisemitisme wordt bestempeld.
En dat is, denk ik, wat veel moslims en mijzelf stoort.


<Verder valt me op dat er erg veel geklaagd wordt. Ellenlange rijen met <allerlei zaken die niet deugen. En dat in het land waar tal van zaken <toch goed geregeld zijn.

Daarin verschillen moslims nauwelijks van veel andere Nederlanders die ik ken. Waarbij ik me wel kan voorstellen dat moslims over andere zaken klagen en die misschien ook nog eens van groter belang zijn dan waarover niet-islamitische Nederlanders klagen. Bijvoorbeeld het standpunt van achtereenvolgende regeringen over het MO-conflict. De imagoschade die hun - op subtiele en politiek 'correcte' wijze - als geloofsgemeenschap wordt toegebracht. Imagoschade die zelfs ik, als niet direct betrokkene, tenminste voor een gedeelte als doelbewuste beschadiging zie.
Over dat laatste zullen we van mening verschillen, maar voor het voortschrijdende karakter van dat beschadigingsproces hoef je toch alleen maar om je heen te kijken?

<Een positief 'Moslimgeluid' is hier zoeken naar een naald in een <hooiberg.

Daarin verschilt dit forum nauwelijks van de man op de straat en journalisten. Wat goed is heeft weinig nieuwswaarde.

Een kille, maar correcte analyse !