PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Regering Bush organiseerde 9/11'



loveWinshate
23-08-06, 11:39
'Regering Bush organiseerde 9/11'

De aanslagen van 11 september 2001 op de Twin Towers in New York zijn georganiseerd door de Amerikaanse president Bush. Die conclusie staat in een door de Presbyterian Church (USA) uitgegeven boek, dat eind juli verscheen.

Complottheorieën over de betrokkenheid van de Amerikaanse regering bij de aanslagen zijn niet nieuw. Met het boek 'Christian Faith and the Truth behind 9/11: A Call to Reflection and Action' geeft schrijver David Ray Griffin deze theorieën nu ook een stem binnen de grootste presbyteriaanse kerk (2,5 miljoen leden) van de Verenigde Staten.

Schrijver Griffin, die de VS in het boek benoemt als 's werelds ''grooste belichaming van duivelse krachten'', zei eerder lak te hebben aan complottheorieën over '9/11'.

Na eigen onderzoek kwam de oud-hoogleraar echter tot de conclusie dat de Twin Towers ten onder gingen aan 'gecontroleerde sloop'. Ook kregen militairen volgens hem het bevel gekaapte vliegtuigen niet te helpen en heeft de commissie die de waarheid achter de gebeurtenissen in New York boven tafel moest krijgen elke betrokkenheid van de regering 'simpelweg genegeerd'.

In het boek vergelijkt Griffin het oude Romeinse Rijk met het huidige 'Amerikaanse rijk'. Op deze manier past hij de leer van Christus toe op de regering-Bush, en behandelt hij de vraag hoe christelijke kerken 'kunnen en moeten reageren' op de daden van de Amerikaanse regering.

De aanslagen van september 2001 passen volgens Griffin in een lange rij 'valse aanvallen' van de regering op de eigen bevolking, om steun te krijgen voor militair ingrijpen in het Midden-Oosten.

De schrijver is emeritus hoogleraar filosofie en theologie aan de Claremont School of Theology in Californië. Ook is hij emeritus hoogleraar Godsdienst van de Claremont Graduate University.

bronnen:

http://www.oneway.nl/nieuws_artikel.php?nieuwsID=21689
http://www.alt-wereld.nl/

Morosian
23-08-06, 14:18
Geplaatst door loveWinshate
Die conclusie staat in een door de Presbyterian Church (USA) uitgegeven boek, dat eind juli verscheen.

Is dat niet die club die gelooft in een onzichtbaar opperwezen waaraan ze moeten gehoorzamen?

loveWinshate
23-08-06, 14:41
Ik heb eigenlijk geen id wie die gaste zijn maar zou kunnen, al nemen de berichten (eindelijk) toe over het wtc/pentagon gedoe

polarbeer
23-08-06, 14:54
Geplaatst door loveWinshate
Ik heb eigenlijk geen id wie die gaste zijn maar zou kunnen, al nemen de berichten (eindelijk) toe over het wtc/pentagon gedoe

Uit de zelfde bron die jij gebruikt komt ook het verhaal dat het CHRISTENDOM zich uitbreid in GHINA als een OLIEVLEK .

:melig2:

http://www.oneway.nl/nieuws_artikel.php?nieuwsID=21689

Morosian
23-08-06, 15:09
Geplaatst door polarbeer
Uit de zelfde bron die jij gebruikt komt ook het verhaal dat het CHRISTENDOM zich uitbreid in GHINA als een OLIEVLEK .

Nou, dat zal dan ook wel waar zijn.

loveWinshate
23-08-06, 15:16
vond deze (ouwe) ook nog ,wel oudere
http://www.nu.nl/news/794302/22/Onderzoek_naar_leugens_Pentagon_over_%2711_9%27.ht ml

Morosian
23-08-06, 15:18
Ik hoorde laatst dat de aarde toch plat schijnt te zijn.

reallife
23-08-06, 15:23
Geplaatst door Morosian
Ik hoorde laatst dat de aarde toch plat schijnt te zijn.

Echt? :vreemd:

loveWinshate
23-08-06, 15:23
Hoe meer mensen geloven dat iets waar is, des te groter is de kans dat betreffend inzicht onjuist is.

Bart.NL
23-08-06, 15:30
Geplaatst door loveWinshate
Hoe meer mensen geloven dat iets waar is, des te groter is de kans dat betreffend inzicht onjuist is.

Dat zou ik niet voor mijn rekening durven nemen.

Waarheid is niet afhankelijk van het aantal mensen dat het gelooft.

Wide-O
23-08-06, 15:46
Geplaatst door Bart.NL
Dat zou ik niet voor mijn rekening durven nemen.

Waarheid is niet afhankelijk van het aantal mensen dat het gelooft.

Stel: morgen staat opeens onomstotelijk vast dat Bush & aanverwanten hier de hand in hadden.

Verandert dat eigenlijk een ruk, gezien de politiek die na 9/11 is gevoerd ?

Morosian
23-08-06, 15:51
Geplaatst door loveWinshate
Hoe meer mensen geloven dat iets waar is, des te groter is de kans dat betreffend inzicht onjuist is.

Er zijn heel veel mensen die geloven dat Allah bestaat. Ik begrijp nu dat de kans groot is dat ze het mis hebben.

_h4T3D_sE7eN
23-08-06, 16:11
Geplaatst door Wide-O
Stel: morgen staat opeens onomstotelijk vast dat Bush & aanverwanten hier de hand in hadden.

Verandert dat eigenlijk een ruk, gezien de politiek die na 9/11 is gevoerd ?


Of zouden de verantwoordelijken uberhaupt aangepakt en gestraft worden voor betrokkenheid ?

Ik heb ook zo mijn eigen theorietjes over 9/11. Teveel feiten die het uitgebrachte verhaal aan alle kanten doet rammelen. Maar je kunt er niks mee, simpelweg omdat de verantwoordelijken (althans, degenen die je na je conclusies verantwoordelijk zou willen stellen; mits bewezen) gewoon blijven zitten waar ze zitten.

Wide-O
23-08-06, 16:21
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Of zouden de verantwoordelijken uberhaupt aangepakt en gestraft worden voor betrokkenheid ?

Ik heb ook zo mijn eigen theorietjes over 9/11. Teveel feiten die het uitgebrachte verhaal aan alle kanten doet rammelen. Maar je kunt er niks mee, simpelweg omdat de verantwoordelijken (althans, degenen die je na je conclusies verantwoordelijk zou willen stellen; mits bewezen) gewoon blijven zitten waar ze zitten.

Waar ik eerder op doel is:

. het beperken van de vrijheden van "westerlingen"
. het schandaal van Irak
. de vergeten oorlog in Afghanistan
. de totale juxtapositie van "Het Westen" versus "De Moslims"
. de totale vertrouwensbreuk tussen de US en de EU...

Veel erger dan dan kun je niet bereiken als regering geloof ik.

Om dat te bereiken hadden ze niet zo veel nodig...

Hadden ze niet beter:

. gewoon die vliegtuigen laten doen, en wraak nemen voor 3.000 doden, zonder nog 's raar gefrommel met thermiet etc. OK, die uitgebrande en nutteloze skyscrapers zouden nog rechtstaan, d'oh...

of

. de boel opblazen met thermiet, zonder die vervelende vliegtuigen, en zeggen dat Amali al Ryad Slapdullah het gedaan had ? Net zoals zijn voorganger Jahmal ben Ammehoela in 1993 ? Was toch minder moeite geweest ?

Gek dat mensen niet geloven dat de inlichtingendienst van de VS een totale puinhoop was op dat moment, geheel gericht op de USSR (die al jaren niet meer bestond), in oorlog met elkaar, en dat de regering Bush gewoon gebruik gemaakt heeft van die verwarring om hun eigen agenda door te drukken...

Wide-O
23-08-06, 16:26
Geplaatst door Morosian
Er zijn heel veel mensen die geloven dat Allah bestaat. Ik begrijp nu dat de kans groot is dat ze het mis hebben.

Als je echt agnost was, zou je stellen: "dat weet ik niet".

Bart.NL
23-08-06, 16:27
Geplaatst door Wide-O
Waar ik eerder op doel is:

. het beperken van de vrijheden van "westerlingen"
. het schandaal van Irak
. de vergeten oorlog in Afghanistan
. de totale juxtapositie van "Het Westen" versus "De Moslims"
. de totale vertrouwensbreuk tussen de US en de EU...

Veel erger dan dan kun je niet bereiken als regering geloof ik.

Om dat te bereiken hadden ze niet zo veel nodig...

Hadden ze niet beter:

. gewoon die vliegtuigen laten doen, en wraak nemen voor 3.000 doden, zonder nog 's raar gefrommel met thermiet etc. OK, die uitgebrande en nutteloze skyscrapers zouden nog rechtstaan, d'oh...

of

. de boel opblazen met thermiet, zonder die vervelende vliegtuigen, en zeggen dat Amali al Ryad Slapdullah het gedaan had ? Net zoals zijn voorganger Jahmal ben Ammehoela in 1993 ? Was toch minder moeite geweest ?

Gek dat mensen niet geloven dat de inlichtingendienst van de VS een totale puinhoop was op dat moment, geheel gericht op de USSR (die al jaren niet meer bestond), in oorlog met elkaar, en dat de regering Bush gewoon gebruik gemaakt heeft van die verwarring om hun eigen agenda door te drukken...

Zou kunnen. Ik denk eerder dat ze het wel aan hebben zien komen en er een kans in zagen om die agenda door te drukken. Nog wat gebouwen opblazen voor een extra dramatisch effect.

Maar zonder voldoende bewijs, blijft het allemaal speculeren. Met zoveel onzin die er wordt verspreid, is het moeilijk de waarheid te achterhalen.

Wide-O
23-08-06, 16:46
Geplaatst door Bart.NL
Zou kunnen. Ik denk eerder dat ze het wel aan hebben zien komen en er een kans in zagen om die agenda door te drukken. Nog wat gebouwen opblazen voor een extra dramatisch effect.

Maar zonder voldoende bewijs, blijft het allemaal speculeren. Met zoveel onzin die er wordt verspreid, is het moeilijk de waarheid te achterhalen.

Voor "bewijs" zul je zowiezo 50 jaar moeten wachten, schat ik. En dan nog.

Al heel mijn leven zie ik dat dingen gebeuren door een "samenzwering van idioten". Lullige dingen, waar iemand misbruik van maakt.

Ik vind al die theorieën niet boeiend, het spijt me. Ja, veel losse eindjes, beetje zoals de Bende van Nijvel ?

Wat ze daarna gedaan hebben, vind ik veel misdadiger. Vanwege een totaal gebrek aan kennis van zowel het M.O. als de Islam. En een "disrespect" voor democratische waarden.

Vriendjes zijn met zowel Pakistan als S.A. als Libië, je moet het maar kunnen :cheefbek:

Bart.NL
23-08-06, 18:15
Geplaatst door Wide-O
Voor "bewijs" zul je zowiezo 50 jaar moeten wachten, schat ik. En dan nog.

Al heel mijn leven zie ik dat dingen gebeuren door een "samenzwering van idioten". Lullige dingen, waar iemand misbruik van maakt.

Ik vind al die theorieën niet boeiend, het spijt me. Ja, veel losse eindjes, beetje zoals de Bende van Nijvel ?

Wat ze daarna gedaan hebben, vind ik veel misdadiger. Vanwege een totaal gebrek aan kennis van zowel het M.O. als de Islam. En een "disrespect" voor democratische waarden.

Vriendjes zijn met zowel Pakistan als S.A. als Libië, je moet het maar kunnen :cheefbek:

Het zijn natuurlijk niet idioten die samenzweren. Het is een standaard recept: een voorval creeëren (of uitbuiten) om daarmee een oorlog te beginnen die men al van plan was. Deze is alleen wat groot qua opzet.

Morosian
23-08-06, 18:36
Geplaatst door Wide-O
Als je echt agnost was, zou je stellen: "dat weet ik niet".

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik niet mijn persoonlijke mening verkondigde, maar door redeneerde op basis van een van de schapen besnuffelde stelling.

mark61
23-08-06, 18:38
Geplaatst door Wide-O
Stel: morgen staat opeens onomstotelijk vast dat Bush & aanverwanten hier de hand in hadden.

Verandert dat eigenlijk een ruk, gezien de politiek die na 9/11 is gevoerd ?

Neuh, dat vind ik ook over deze discussies: het gaat niet om wie het gedaan heeft, maar om de zogeheten receptie: wat vindt 'men' wie het gedaan heeft.

De twee 'kampen' die je dan krijgt bestonden al ruim voor 9/11. Iedereen past het nieuws in zijn eigen wereldbeeld in. Het wereldbeeld veranderen op grond van nieuwe feiten, dat zit er zelden in.

mark61
23-08-06, 18:39
Geplaatst door loveWinshate
Hoe meer mensen geloven dat iets waar is, des te groter is de kans dat betreffend inzicht onjuist is.

Dat kunnen die gelovigen in hun zak steken. En die complotdenkers natuurlijk.

mark61
23-08-06, 18:42
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Of zouden de verantwoordelijken uberhaupt aangepakt en gestraft worden voor betrokkenheid ?

Ik heb ook zo mijn eigen theorietjes over 9/11. Teveel feiten die het uitgebrachte verhaal aan alle kanten doet rammelen. Maar je kunt er niks mee, simpelweg omdat de verantwoordelijken (althans, degenen die je na je conclusies verantwoordelijk zou willen stellen; mits bewezen) gewoon blijven zitten waar ze zitten.

Als dat volgens jou Bush en zijn maats zijn zijn die 3.000 slachtoffers een detail vergeleken bij hun verdere misdaden.

Mij lijkt het volkomen uitgesloten, omdat ze aantoonbaar veel te stom zijn om a) zo'n plan te bedenken en uit te voeren en b) het geheim te houden.

1 klein voordeel van Amerika / het westen is dat er nooit iets lang geheim blijft. In de rest van de wereld blijven dingen veel langer geheim.

mark61
23-08-06, 18:45
Geplaatst door Wide-O
Gek dat mensen niet geloven dat de inlichtingendienst van de VS een totale puinhoop was op dat moment, geheel gericht op de USSR (die al jaren niet meer bestond), in oorlog met elkaar, en dat de regering Bush gewoon gebruik gemaakt heeft van die verwarring om hun eigen agenda door te drukken...

Al die ik meen 12 diensten zijn een puinhoop. Simpel, dr kent er geen een Arabisch. Laat staan Farsi of Urdu. Zo simpel is dat. Mensen die die talen wel kennen peinzen er niet over daar te gaan werken. Kan me nog een CIAer herinneren die dat ook zei: iedereen kent hier Russisch (Condy bijvoorbeeld), letterlijk NIEMAND Arabisch.

Daar ga je met alle telecommunicatie afluisteren. Ze doen hun best maar.

mark61
23-08-06, 18:49
Geplaatst door Bart.NL
Het zijn natuurlijk niet idioten die samenzweren. Het is een standaard recept: een voorval creeëren (of uitbuiten) om daarmee een oorlog te beginnen die men al van plan was. Deze is alleen wat groot qua opzet.

Bij mijn 'historische' weten was de zogenaamde link tussen Saddam Hussein en al-Qa'ida een volkomen ondergeschikt motief om Irak binnen te vallen. Is bij mijn weten nooit in de VN gebruikt, alleen daarbuiten in toespraken.

Ik denk wel dat ze zich wilden uitleven op Afghanistan, simpelweg om Wraak te kunnen nemen. Iets met moslims was wel genoeg.

Iets logischer: ff Bin Laden leren: 'never bite the hand that feeds.' Dat gold ook al voor Irak. Als anderen zien dat je je meester kan bijten heeft dat een slechte 'voorbeeldfunctie.'

Of Bin Laden er nou wat mee te maken heeft of niet, hij was anti-Amerikaans geworden nadat ze hem zelf groot hadden gemaakt. Dat is het centrale punt, en dat moest ff gecorrigeerd.

Denk ik dan.

Bart.NL
23-08-06, 20:15
Geplaatst door mark61
Bij mijn 'historische' weten was de zogenaamde link tussen Saddam Hussein en al-Qa'ida een volkomen ondergeschikt motief om Irak binnen te vallen. Is bij mijn weten nooit in de VN gebruikt, alleen daarbuiten in toespraken.

Ik denk wel dat ze zich wilden uitleven op Afghanistan, simpelweg om Wraak te kunnen nemen. Iets met moslims was wel genoeg.

Iets logischer: ff Bin Laden leren: 'never bite the hand that feeds.' Dat gold ook al voor Irak. Als anderen zien dat je je meester kan bijten heeft dat een slechte 'voorbeeldfunctie.'

Of Bin Laden er nou wat mee te maken heeft of niet, hij was anti-Amerikaans geworden nadat ze hem zelf groot hadden gemaakt. Dat is het centrale punt, en dat moest ff gecorrigeerd.

Denk ik dan.

Naarmate ik er langer en serieuzer over nadenk, kan ik me steeds moeilijker voorstellen dat dit zonder medeweten van bepaalde groepen binnen de VS, is gebeurd.

mark61
23-08-06, 21:18
Geplaatst door Bart.NL
Naarmate ik er langer en serieuzer over nadenk, kan ik me steeds moeilijker voorstellen dat dit zonder medeweten van bepaalde groepen binnen de VS, is gebeurd.

Dat 9/11 gedoe? Welnee, daar zijn ze gewoon te stom voor. Ze hadden wel vage aanwijzingen, maar als je dag-in-dag-uit waarschuwingen krijgt geloof je er op een dag niet meer in.

Oeroeboeroe
23-08-06, 21:21
Een algemeen :hihi:.

soobnebki
23-08-06, 21:22
Gisteren nog een interview gelezen met Mohammed Atta die toevallig op bezoek was bij Bin Laden in zijn hennep tuintje.
Hij beweert dat de WTC vliegtuigen RC bestuurd werden door de CIA !
Dat we dat nog niet door hebben :tover:

tuurlijk is de aarde plat ! ik kan niet lopen op een bol jullie wel ?

loveWinshate
24-08-06, 05:57
Maar een vliegtuig in het pentagon heeft niemand ooit gezien terwijl er zat camera's staan, en een wolkenkrabber die instort door impact van een vliegtuig? ook eerste keer in de geschiedenis en dat na maar 100 minuten in de brand te hebben gestaan.

paar voorbeelden van www.alt-wereld.nl :

• 4 mei 1988 wolkenkrabber branden 4 verdiepingen 4 uur, gebouw niet ingestort.
• 23 februari 1991 branden 8 verdiepingen 19 uur lang, gebouw stort niet in.
• 17 oktober 2004 in Venezuela branden 26 verdiepingen 17 uur, gebouw stort niet in.
• 12 februari 2005 in Madrid branden 10 verdiepingen brand 24 uur en inderdaad stort niet in.

En dat er na dit alles een oorlogs politiek is gevoerd door mr Bush is ook vrij duidelijk, alleen inderdaad de echte bewijzen ontbreken nog.Maar dat is geen reden om het maar als complot theorie af te doen.

Morosian
24-08-06, 07:58
Geplaatst door loveWinshate
alleen inderdaad de echte bewijzen ontbreken nog.Maar dat is geen reden om het maar als complot theorie af te doen.

Ontbreken ze, of wil je dat ze ontbreken?

De andere kant. (http://www.abovetopsecret.com/pages/911_pentagon_757_plane_evidence.html)

loveWinshate
24-08-06, 09:02
Ze ontbreken,bewijzen dat het van geen kant klopt zijn er zat
Maar bewijzen hoe het dan wel is gebeurt of door wie zijn er nog niet echt

Witte78
24-08-06, 09:12
Geplaatst door mark61
Als dat volgens jou Bush en zijn maats zijn zijn die 3.000 slachtoffers een detail vergeleken bij hun verdere misdaden.

Mij lijkt het volkomen uitgesloten, omdat ze aantoonbaar veel te stom zijn om a) zo'n plan te bedenken en uit te voeren en b) het geheim te houden.

1 klein voordeel van Amerika / het westen is dat er nooit iets lang geheim blijft. In de rest van de wereld blijven dingen veel langer geheim.


Of, misschien doen ze zich A) wel heel dom voor zodat iedereen denkt dat ze het niet kunnen zodat B) het veel makkelijker geheim te houden is.

;)

ps, rijst trouwens meteen de vraag wie "ze" precies is.

Morosian
24-08-06, 10:13
Geplaatst door loveWinshate
Ze ontbreken,bewijzen dat het van geen kant klopt zijn er zat
Maar bewijzen hoe het dan wel is gebeurt of door wie zijn er nog niet echt

Je hebt de link dus niet gelezen.

loveWinshate
24-08-06, 10:45
Jawel maar geen Harde bewijzen over de daders
kende de link al en de films van Alex Jones op youtube/googlevideo