PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte Duitse treinbom bekent deels



IbnRushd
26-08-06, 14:11
Verdachte Duitse treinbom bekent deels

Zaterdag 26 augustus 2006 -

KARLSRUHE/BEIROET (DPA) – Een man die in Libanon wordt verhoord in verband met de mislukte kofferbom-aanslagen eind juli in Duitsland, heeft een gedeeltelijke bekentenis afgelegd. Dat heeft de Libanese minister van Binnenlandse Zaken Ahmed Fatfat gezegd.

„We hebben een verklaring van Jihad Hamad dat hij de koffer de trein heeft binnengedragen. Maar hij zei dat hij niet wist wat er in de koffer zat“, aldus Fatfat.

De 20-jarige Libanees meldde zich donderdag bij de politie nadat de Duitse justitie een arrestatiebevel tegen hem had uitgevaardigd. Bij het verhoor van de man, die naar Libanon was gevlucht, is ook de Duitse politie aanwezig.

In totaal zitten nu vier mensen vast rond de mislukte aanslagen, waarbij in twee treinen koffers met explosieven werden geplaatst die door een mankement niet ontploften.

In Libanon werd gisteren ook een neef verhoord van een Libanees die vorige week zaterdag in Kiel was opgepakt. Het is onduidelijk of de neef van de 21-jarige Youssef al-Hajdib een getuige of een verdachte is.

In Duitsland werd gisteren in Konstanz een kennis van van Hamad en Hajdib opgepakt die zeker wél verdachte is. Het zou gaan om een Syriër. Agenten doorzochten ook het studentenhuis waar hij woont.

Het hoofd van de de Duitse veiligheidsdienst BKA, Jörg Ziercke, zei dat de nieuwe arrestaties erop wijzen dat de twee oorspronkelijke verdachten niet op eigen houtje handelden, maar hulp van anderen kregen. Justitie onderzoekt of de verdachten behoren tot een terreurorganisatie.

De Duitse politie meldde vorige week dat het land eind juli aan een terroristische aanslag is ontsnapt. Kofferbommen die op 31 juli in twee treinen bij Koblenz en Dortmund waren aangetroffen, waren alleen door een constructiefout niet ontploft.

De politie wist Hamad en Hajdib te identificeren door opnamen van bewakingscamera’s op stations. Op de beelden was te zien dat ze de de bomkoffers het perron van een station in Keulen opreden. De twee worden beschuldigd van lidmaatschap van een terroristische organisatie, evenals poging tot moord en het bezit en vervoer van explosieven.

Bron: BN/De Stem (nieuwsfeit.nl)

Martel en pijnig de verdachten en ze zullen alles zeggen. Ook al liegen ze erbij, zolang ze de beul niet teleurstellen.

Wel interessant. Hij bracht de koffer ergens, maar wist niet wat er in zat. Lijkt verdacht het werk van CIA-tjes. De bedoeling is natuurlijk dat Duitsland meer doet voor de oorlog tegen terrorisme.

knuppeltje
26-08-06, 14:14
Geplaatst door IbnRushd
Verdachte Duitse treinbom bekent deels

Zaterdag 26 augustus 2006 -

KARLSRUHE/BEIROET (DPA) – Een man die in Libanon wordt verhoord in verband met de mislukte kofferbom-aanslagen eind juli in Duitsland, heeft een gedeeltelijke bekentenis afgelegd. Dat heeft de Libanese minister van Binnenlandse Zaken Ahmed Fatfat gezegd.

„We hebben een verklaring van Jihad Hamad dat hij de koffer de trein heeft binnengedragen. Maar hij zei dat hij niet wist wat er in de koffer zat“, aldus Fatfat.

De 20-jarige Libanees meldde zich donderdag bij de politie nadat de Duitse justitie een arrestatiebevel tegen hem had uitgevaardigd. Bij het verhoor van de man, die naar Libanon was gevlucht, is ook de Duitse politie aanwezig.

In totaal zitten nu vier mensen vast rond de mislukte aanslagen, waarbij in twee treinen koffers met explosieven werden geplaatst die door een mankement niet ontploften.

In Libanon werd gisteren ook een neef verhoord van een Libanees die vorige week zaterdag in Kiel was opgepakt. Het is onduidelijk of de neef van de 21-jarige Youssef al-Hajdib een getuige of een verdachte is.

In Duitsland werd gisteren in Konstanz een kennis van van Hamad en Hajdib opgepakt die zeker wél verdachte is. Het zou gaan om een Syriër. Agenten doorzochten ook het studentenhuis waar hij woont.

Het hoofd van de de Duitse veiligheidsdienst BKA, Jörg Ziercke, zei dat de nieuwe arrestaties erop wijzen dat de twee oorspronkelijke verdachten niet op eigen houtje handelden, maar hulp van anderen kregen. Justitie onderzoekt of de verdachten behoren tot een terreurorganisatie.

De Duitse politie meldde vorige week dat het land eind juli aan een terroristische aanslag is ontsnapt. Kofferbommen die op 31 juli in twee treinen bij Koblenz en Dortmund waren aangetroffen, waren alleen door een constructiefout niet ontploft.

De politie wist Hamad en Hajdib te identificeren door opnamen van bewakingscamera’s op stations. Op de beelden was te zien dat ze de de bomkoffers het perron van een station in Keulen opreden. De twee worden beschuldigd van lidmaatschap van een terroristische organisatie, evenals poging tot moord en het bezit en vervoer van explosieven.

Bron: BN/De Stem (nieuwsfeit.nl)

Martel en pijnig de verdachten en ze zullen alles zeggen. Ook al liegen ze erbij, zolang ze de beul niet teleurstellen.

Wel interessant. Hij bracht de koffer ergens, maar wist niet wat er in zat. Lijkt verdacht het werk van CIA-tjes. De bedoeling is natuurlijk dat Duitsland meer doet voor de oorlog tegen terrorisme.


Wel eens van tunnelvisie gehoord? :D

IbnRushd
26-08-06, 14:27
Geplaatst door knuppeltje
Wel eens van tunnelvisie gehoord? :D

Ja. Wat wil je daarmee zeggen?

Wide-O
26-08-06, 14:37
Geplaatst door IbnRushd

Martel en pijnig de verdachten en ze zullen alles zeggen. Ook al liegen ze erbij, zolang ze de beul niet teleurstellen.

Wel interessant. Hij bracht de koffer ergens, maar wist niet wat er in zat. Lijkt verdacht het werk van CIA-tjes. De bedoeling is natuurlijk dat Duitsland meer doet voor de oorlog tegen terrorisme.


Prutswerk wel van de CIA dan, als de boel niet eens ontploft.

Is er ooit ergens een aanslag geweest, of poging tot, die geen complot was van CIA/FBI/vulmaarin ?

Thermopylae
26-08-06, 14:49
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de Zionisten.....

IbnRushd
26-08-06, 14:52
Geplaatst door Wide-O
Prutswerk wel van de CIA dan, als de boel niet eens ontploft.

Wellicht was dat de bedoeling.


Geplaatst door Wide-O

Is er ooit ergens een aanslag geweest, of poging tot, die geen complot was van CIA/FBI/vulmaarin ?

Jawel. In Sri Lanka, Irak, Afghanistan en Palestina.

Een 'moslim' die iets wil opblazen gaat echt niet eerst een stunt bedenken om iets op te blazen hoor. BIjvoorbeeld de verijdelde aanslag in London. Als ik vernikkeld was dan blies 'k gewoon de schiphol op. Of blies me ergens in een winkel: zie de aanslagen in Israel.

Dutchguy
26-08-06, 14:52
Geplaatst door IbnRushd
[B]
Martel en pijnig de verdachten en ze zullen alles zeggen. Ook al liegen ze erbij, zolang ze de beul niet teleurstellen.

Wel interessant. Hij bracht de koffer ergens, maar wist niet wat er in zat. Lijkt verdacht het werk van CIA-tjes. De bedoeling is natuurlijk dat Duitsland meer doet voor de oorlog tegen terrorisme.


If it walks like duck and it quacks like a duck it is probably a duck.

Eni
26-08-06, 14:57
Geplaatst door IbnRushd
Wellicht was dat de bedoeling.



Jawel. In Sri Lanka, Irak, Afghanistan en Palestina.

Een 'moslim' die iets wil opblazen gaat echt niet eerst een stunt bedenken om iets op te blazen hoor. BIjvoorbeeld de verijdelde aanslag in London. Als ik vernikkeld was dan blies 'k gewoon de schiphol op. Of blies me ergens in een winkel: zie de aanslagen in Israel.

Die aanslag in Madrid was natuurlijk ook een hoax. Die belegering later in het huis waar de daders zaten was ook nep. Alsjeblieft zeg. Het wordt hier met de dag gekker.

Volgens jouw theorie kan de CIA wel het world trade center opblazen, maar mislukt een aanslag op een zielig treintje in Duitsland.. :slapen:

IbnRushd
26-08-06, 15:35
Geplaatst door Eni
Die aanslag in Madrid was natuurlijk ook een hoax.

Die belegering later in het huis waar de daders zaten was ook nep. Alsjeblieft zeg. Het wordt hier met de dag gekker.

Ik heb me daarover niet uitgelaten.


Geplaatst door Eni

Volgens jouw theorie kan de CIA wel het world trade center opblazen, maar mislukt een aanslag op een zielig treintje in Duitsland.. :slapen:

Om de bevolking angst in te boezemen is een à twee aanslagen genoeg. Periodiek moet er natuurlijk de zogenaamde 'verijdelde' aanslag gebeuren en wat paar enge moslimpjes opgepakt worden. En dat kan hoor. Dankzij de nieuwe wetgeving i.z. het terrorisme. Er worden beperkingen gelegd; er wordt gemarteld. CIA-vliegtuigjes landen overal. Is leuk hoor. Ik kijk er al naar uit wanneer ik opgepakt wordt.

Ik theoretiseer om het feit dat de 'waarheid ' door de martelwerktuigen wordt gefabriceerd en dat de aangeklaagden zich moeilijk kunnen verdedigen in tegenstelling tot een mafiabaas.

Thermopylae
26-08-06, 15:36
Als ik het goed begrijp is het zo, dat als er ergens in de wereld iets ergs gebeurd en er is een spoor naar moslims, deze moslims per definitie niet de daders zijn. De Amerikanen - natuurlijk in nauwe samenwerking met die vermaledijde Zionisten - hebben de gebeurtenis opgezet, om de moslims in een kwaad daglicht te stellen.
Bekentenissen van de verdachte moslims zijn hen ontfutseld door martelingen, en mocht er onverhoopt filmbeelden zijn waarop is vastgelegd, dat de moslimverdachten de daad begaan, dan moeten we ervan uit gaan, dat deze moslims eigenlijk snode afvalligen waren, die tegen grof geld bereid waren de wandaad te plegen om de schuld op de moslims te werpen. Ook zou het zo kunnen zijn, dat er met deze filmbeelden is geknoeid. Zijn er ooggetuigen geweest van de wandaad, dan zijn dit in werkelijkheid agenten van de CIA en Mossad, die er van te voren waren geplaatst om de valse getuigenverklaringen mogelijk te kunnen maken.
Zo, ik denk dat ik zo alles heb dichtgespijkerd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien? :huil2:

IbnRushd
26-08-06, 15:40
Geplaatst door Thermopylae
of heb ik nog iets over het hoofd gezien? :huil2:

Droog je traantjes af en lees: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=197786&highlight=Astrid

Thermopylae
26-08-06, 16:27
QUOTE]Geplaatst door IbnRushd
Droog je traantjes af en lees: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=197786&highlight=Astrid [/QUOTE]

Als ik je diverse berichten lees, kom je op mij over als een intelligente vent, die de de onderwerpen goed en kritisch bekijkt. Daarom vind ik het zo jammer, dat zodra het om een onderwerp gaat waarbij moslims in beeld komen, deze kritische blik ineens ietwat troebel schijnt te worden, en je bij voorbaat al meent, dat niet deze moslims de zwarte piet moeten krijgen, maar dat er natuurlijk een Amerikaans/Zionistisch complot achterzit, die de ware schuldigen zijn. Vandaar mijn - natuurlijk gechargeerde - reactie.
Voor de goede orde, ik vind de Amerikaanse samenleving op een hoop punten walgelijk en ook heeft de Amerikaanse machtspolitie naar mijn mening voor veel ellende in de wereld gezorgd. Dat ik op een aantal punten ook kritisch ben t.o.v. de Israël heb ik al eerder kenbaar gemaakt op dit forum.
Dus hoewel ik weet dat deze landen tot heel veel in staat zijn, neem ik toch het standpunt in dat ik - ook - deze landen alleen wil veroordelen, als duidelijk is in een bepaalde zaak dat zij volkomen verkeerd bezig zijn, en dus niet a-priori aannemen, dat zij altijd fout zijn.

Natuurlijk weet ik ook, dat er justitiële blunders zijn gemaakt, en dat niet alle maatregelen m.b.t. terreurbestrijding allemaal even gelukkig zijn. Het probleem waarmede de diverse landen zitten is natuurlijk, dat als men te laat door heeft dat meneer X een bank wil beroven, het alleen maar om geld gaat - en het eventuele trauma van de bankbedienden - waar als te laat een terrorist wordt opgepakt dit heel veel mensenlevens kan kosten. Dit verschil moeten we onder ogen durven zien. Ook is het een feit, dat er aanslagen zijn geweest, dus het is niet geheel een zaak dat terrorisme maatregelen er alleen zijn, omdat de bevolkingen van de diverse landen spoken zien en overdreven reageren.
In dit kader vind ik het dus vreemd als er een bericht komt, dat er een gedeeltelijke bekentenis is in de Duitse zaak, dat je meteen de indruk geeft, dat deze bekentenis het gevolg is van martelen, en dat de CIA er achter zit. Maar op welke feiten/bewijzen is deze mening gevestigd? Zou het echt niet zo kunnen zijn, dat deze verdachten wel schuldig zijn?