PDA

Bekijk Volledige Versie : Nasrallah verzetsicoon en al de hitparade



HenkS
26-08-06, 18:13
Hisbollah-Chef Hassan Nasrallah is door de oorlog in Libanon in de Arabische wereld een verzetsicoon geworden. Zijn heldendaden worden nu zelfs al bezongen.
De Palestijnse band Firkat Ishaman schijnt met de song 'The Hawk of Lebanon' in snel tempo op weg naar de status van cultband.

Via onderstaande link naar het Duitse Telepolis kun je de Engelse tekst lezen, die ik hier maar beter niet neerplak gezien mijn ervaringen met het verwijderingsbeleid van de moderatoren.
De MP3-link in het bericht werkt trouwens niet meer.
Weet hier iemand waar ik het liedje kan oppikken?

VivaChavez
(Wat is trouwens de Arabische vertaling van Viva? ;-))
Groetjes aan Couscousje

HenkS
26-08-06, 18:17
Je m'excuse! Hier is de link:
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/23/23417/1.html

ronald
27-08-06, 02:21
Geplaatst door HenkS
Hisbollah-Chef Hassan Nasrallah is door de oorlog in Libanon in de Arabische wereld een verzetsicoon geworden. Zijn heldendaden worden nu zelfs al bezongen.
De Palestijnse band Firkat Ishaman schijnt met de song 'The Hawk of Lebanon' in snel tempo op weg naar de status van cultband.

Via onderstaande link naar het Duitse Telepolis kun je de Engelse tekst lezen, die ik hier maar beter niet neerplak gezien mijn ervaringen met het verwijderingsbeleid van de moderatoren.
De MP3-link in het bericht werkt trouwens niet meer.
Weet hier iemand waar ik het liedje kan oppikken?

VivaChavez
(Wat is trouwens de Arabische vertaling van Viva? ;-))
Groetjes aan Couscousje


"The hawk of Lebanon"? En dat zingen palestijnen?
Als je huis is gebombardeerd in Zuid-Libanon krijg je handje contantje $12.000,-. van Hezbollah. Woon je in Beirut dan krijg je $ 15.000,- . Ben je Palestijn in Libanon met zo'n huis dan krijg je $ 500,-.....

"Hawk of Lebanon" heeft waarschijnlijk een diepere betekenis bij Palestijnen. Zo is het al sinds 1948 gesteld met de Palestijnen in het MO. En dan nog mij doen laten geloven "met het Palestijnse volk" van doen te hebben.

Couscousje
03-09-06, 14:00
Geplaatst door HenkS
Hisbollah-Chef Hassan Nasrallah is door de oorlog in Libanon in de Arabische wereld een verzetsicoon geworden. Zijn heldendaden worden nu zelfs al bezongen.
De Palestijnse band Firkat Ishaman schijnt met de song 'The Hawk of Lebanon' in snel tempo op weg naar de status van cultband.

Via onderstaande link naar het Duitse Telepolis kun je de Engelse tekst lezen, die ik hier maar beter niet neerplak gezien mijn ervaringen met het verwijderingsbeleid van de moderatoren.
De MP3-link in het bericht werkt trouwens niet meer.
Weet hier iemand waar ik het liedje kan oppikken?

VivaChavez
(Wat is trouwens de Arabische vertaling van Viva? ;-))
Groetjes aan Couscousje

Groetjes terug.

Cc

ieperkaas
03-09-06, 14:22
Geplaatst door HenkS
Je m'excuse! Hier is de link:
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/23/23417/1.html

Dank je, ik heb'm gedownload en ik zet 'm als ringtone op mijn telefoon.

Rourchid
03-09-06, 14:34
Geplaatst door HenkS

(Wat is trouwens de Arabische vertaling van Viva? ;-))

Viva: li-ya'ish ( ليع&#1588 )