PDA

Bekijk Volledige Versie : Maassluis is Marokkaanse jeugd zat



MO_NL
29-08-06, 15:01
Maassluis is Marokkaanse jeugd zat

De politie in Maassluis gaat harder optreden tegen Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken.

De situatie dreigt uit de hand te lopen en de openbare orde komt in gevaar, volgens de burgemeester van Maassluis. De afgelopen tijd zijn er verschillende voorvallen geweest waarbij de politie zelf doelwit van de agressie was. Zo werd een agent bekogeld met stenen.

De burgemeester is nu van plan om de Marokkaanse gemeenschap in te schakelen om daar een einde aan te maken. Zo heeft hij maandag in een moskee 'een hartig woordje' gesproken met enkele vaders van de baldadige jongeren.

Bron: NOS

Ins
29-08-06, 17:35
Als de Marokkaanse gemeenschap er oren naar had gehad dan hadden ze toch in eerste instantie hun kinderen opgevoed. Waarom zou het hun nu opeens kunnen schelen?

Foxcave1
29-08-06, 17:42
Geplaatst door Ins
Als de Marokkaanse gemeenschap er oren naar had gehad dan hadden ze toch in eerste instantie hun kinderen opgevoed. Waarom zou het hun nu opeens kunnen schelen?

Ik snap het toch al niet, ouders zijn toch verantwoordelijk voor hun kinderen?

Waarom het dan gaan spelen via de marokkaanse gemeenschap, praat met de ouders zelf en laat de groep (als die er al is) als zodanig met rust.

mark61
29-08-06, 17:45
Geplaatst door Ins
Als de Marokkaanse gemeenschap er oren naar had gehad dan hadden ze toch in eerste instantie hun kinderen opgevoed. Waarom zou het hun nu opeens kunnen schelen?

Ik zie niet in wat 'de gemeenschap' er mee te maken heeft. Laten ze in kerken gaan preken tegen hollands tuig. Wat een waanzin.

Zouwen ze niet eerst wat met die jongens in kwestie moeten? Van de straat halen ofzo? Kan je daarna wel de ouders aanspreken, maar dat is dan kennelijk rijkelijk te laat.

Mark
29-08-06, 20:08
Geplaatst door MO_NL
[B]Zo werd een agent bekogeld met stenen.
[SIZE=1]Bron: NOS

zijn die daders opgepakt? zo nee dan moet de politie en burgemeester hun muil houden en hun werk gaan doen.

~Panthera~
29-08-06, 20:40
Dus dat wordt ook op de preekstoel in de RK kerk, neem ik aan ?
Voor de kaalkopjes ? :moe:

observer
29-08-06, 23:18
Geplaatst door ~Panthera~
Dus dat wordt ook op de preekstoel in de RK kerk, neem ik aan ?
Voor de kaalkopjes ? :moe: als de betreffende kaalkop katholiek is waarom niet

al kan hij natuurlijk gewoon biechten

overigens heeft de gemeente nog een actie ondernomen


IMSTERDAM - In Maassluis zijn twee kinderlokkers actief. Naar aanleiding van drie incidenten hebben de meeste basisscholen in die plaats een brief gekregen met een waarschuwing. Dat meldt de gemeente dinsdag.

In drie gevallen zijn kinderen aangesproken door twee mensen en is geprobeerd hen mee te lokken met snoep. De ouders van deze kinderen gaan deze week aangifte doen. De politie doet vooralsnog geen onderzoek.

De gemeente wil panieksituaties voorkomen en benadrukt dat er feitelijk nog geen misdrijven zijn gepleegd.

ieperkaas
30-08-06, 07:59
Dus de moskee als plaats voor het oplossen van maatschappelijke problemen is reeds geaccepteerd.

Nou, da's dan stap-1
Verder met stap-2 dan maar.

Ik vind dat ze in dat kut-dorp eerst politiebureau maar eens moeten opbouwen tot een moskee en de brandweerkazerne en verder alle supermarkten, zodat je zeker weet dat daar gezond eten kan kopen.

Is de moskee soms de enige plaats die als aanspreekpunt voor marokkanen kan dienen ?

Buurtwerk ?
Scholen ?
Maatschappelijk werk ?

Of zijn dat 'witte' instellingen ?

Als er zo wordt gedacht in dat kut-dorp, dan ligt daar misschien wel de reden voor al die 'blije' marokkaanse jongeren.

Terug in je moskee-hok !

Wij accepteren je godsdienst wel hoor.
Maar niet je burgerschap.

He, jij daar ! slechte moskee-papa ! wees een goed gelovige en voed je kinderen islamitisch op, zoals dat gebruikelijk is in ons land, zodat ze roomser zullen zijn dan de Paus.

't is logisch eigenlijk dat ze naar de moskee gaan. Het is zooooooo'n gelovig dorp.

Bwaaah !

ieperkaas
30-08-06, 08:06
Interview met Khalid Boulahrouz

... Zelf is Khalid Boulahrouz geboren in Maassluis, opgegroeid in een gezin van negen kinderen. Hij was nummer zes, de lastigste. Khalid verloor zijn vader in zijn puberteit. Een paar onbestemde jaren volgden, tot hij koos voor het voetbal....

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-1065882.html

Al die vervelende jongeren dan maar in het nederlands elftal, misschien winnen we nog eens wat.

observer
30-08-06, 08:10
maassluis is de hel op aarde volgens mij


MAASSLUIS - De 57-jarige beheerder van een sporthal aan de Rozenlaan in Maassluis is dinsdag na een ruzie overleden. In verband met zijn dood arresteerde de politie een 42-jarige inwoner van Maassluis.

De toedracht van de ruzie is nog onduidelijk. Sectie moet uitwijzen wat de doodsoorzaak is. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd.

De politie kreeg een melding van onenigheid in de sporthal. Agenten troffen het slachtoffer op de grond aan. Hij werd gereanimeerd, maar overleed later in de ambulance. dader? was vader van een kind, volgens mij kan alleen buffy ofzo daar nog de zaak redden

Bofko
30-08-06, 08:15
Geplaatst door observer
maassluis is de hel op aarde volgens mij


Vraag maar aan Maarten īt Hart. Hij heeft daar zijn jeugdtraumas opgelopen.