PDA

Bekijk Volledige Versie : Bekijk deze plaatjes uit Iran zolang het nog kan



HenkS
30-08-06, 02:11
Prachtig land!
Zouden de Amerikanen daarom zo jaloers zijn?
Oké de doodstraf! Maar die hebben de Amerikanen zelf ook. Daar hoeven ze niet jaloers op te zijn.

http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=132225

HenkS
30-08-06, 02:30
Geplaatst door HenkS
Prachtig land!
Zouden de Amerikanen daarom zo jaloers zijn?
http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=132225

Als die Ahmadinejad nou eens wat architecten, stedebouwkundigen en beeldhouwers naar de VS stuurde zou het probleem zo opgelost kunnen zijn.

Joesoef
30-08-06, 06:33
Geplaatst door HenkS
Als die Ahmadinejad nou eens wat architecten, stedebouwkundigen en beeldhouwers naar de VS stuurde zou het probleem zo opgelost kunnen zijn.


Ik zou zeggen kijk eerst eens rond in Iran, denk even na en overweeg of je bij die uitspraak blijft. Sinds de jaren 70 is er in Iran nagenoeg niets gedaan op stedenbouwkundig gebied. Heb ik het nog niet eens over wat er nu over het algemeen gebouwd word.

ieperkaas
30-08-06, 09:07
Geplaatst door HenkS
Als die Ahmadinejad nou eens wat architecten, stedebouwkundigen en beeldhouwers naar de VS stuurde zou het probleem zo opgelost kunnen zijn.

Goed idee,

maar alleen die terroristen he ?

ze staan zelfs op vakantiefoto's !

http://x11.putfile.com/11/31005252182.jpg

ieperkaas
30-08-06, 09:09
PRACHTIG LAND, INDERDAAD !

MISSCHIEN DAT IK DAAR MAAR EENS WAT DEVIEZEN NAAR TOE GA BRENGEN.

ieperkaas
30-08-06, 09:11
Geplaatst door Joesoef
Ik zou zeggen kijk eerst eens rond in Iran, denk even na en overweeg of je bij die uitspraak blijft. Sinds de jaren 70 is er in Iran nagenoeg niets gedaan op stedenbouwkundig gebied. Heb ik het nog niet eens over wat er nu over het algemeen gebouwd word.

Waarom niet een klein beetje positivisme?

Vind je die foto's niet mooi of zo ?

Daar gaat deze topic toch over ?

Prachtig land !

observer
30-08-06, 10:00
Geplaatst door ieperkaas
Waarom niet een klein beetje positivisme?

Vind je die foto's niet mooi of zo ?

Daar gaat deze topic toch over ?

Prachtig land !

Mark
30-08-06, 10:22
zo, ik heb de fotos nog op tijd bekeken :p

Tomas
30-08-06, 10:35
Dammn, te laat. Op de eerste paar foto's die ik nog kon zien was Teheran al bedekt onder een flinke laag fall-out.

gh.wille
30-08-06, 13:43
Natuurlijk is IRAN een prachtig mooi land met een ongelooflijke culturele rijkdom , zijn contasten in landschappen , waar kun je nu een strand vacantie met skieen combineren b.v? ( Marokko heeft ook deze mogelijkheid )toevallig .
Ook heb ik wel eens foto,s gezien die heel wat minder reprecentatief waren , van de armoedige wijken ( dat vind je overal op de wereld trouwens).
Verder vind ik dat je nu zinspeelt op een situatie die er niet is gelukkig .
En als het aan de bevolking ligt zeer zeker er ook niet komt .
Lees het volgende maar eens:
http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/06/07/de-paradox-van-iran/

HenkS
30-08-06, 16:08
<Natuurlijk is IRAN een prachtig mooi land met een ongelooflijke <culturele rijkdom , zijn contasten in landschappen , waar kun je nu een <strand vacantie met skieen combineren b.v? ( Marokko heeft ook deze <mogelijkheid )toevallig .
<Ook heb ik wel eens foto,s gezien die heel wat minder reprecentatief <waren , van de armoedige wijken ( dat vind je overal op de wereld <trouwens).
<Verder vind ik dat je nu zinspeelt op een situatie die er niet is <gelukkig .
<En als het aan de bevolking ligt zeer zeker er ook niet komt .

Ik vrees dat een eventuele beslissing om de culturele rijkdom van Iran weg te vagen buiten Iran wordt genomen.

<Lees het volgende maar eens:
http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/06/07/de-paradox-van-iran/

Altijd mooi, een land vol tegenstrijdigheden. Daar kunnen uiteindelijk prachtige syntheses uit voortvloeien.

HenkS
30-08-06, 16:14
Geplaatst door Joesoef
Ik zou zeggen kijk eerst eens rond in Iran, denk even na en overweeg of je bij die uitspraak blijft. Sinds de jaren 70 is er in Iran nagenoeg niets gedaan op stedenbouwkundig gebied. Heb ik het nog niet eens over wat er nu over het algemeen gebouwd word.

Dat kan ik hooguit geloven. Als je me tenminste verteld hoe je dat te weten bent gekomen.

Joesoef
30-08-06, 16:26
Geplaatst door HenkS
Dat kan ik hooguit geloven. Als je me tenminste verteld hoe je dat te weten bent gekomen.



Kijken :argwaan:

Rourchid
30-08-06, 18:25
Geplaatst door HenkS
Prachtig land!
Zouden de Amerikanen daarom zo jaloers zijn?
Oké de doodstraf! Maar die hebben de Amerikanen zelf ook. Daar hoeven ze niet jaloers op te zijn.

http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=132225
:duim:

(de avatars zijn ook mooi!)

gh.wille
30-08-06, 20:55
Geplaatst door HenkS
<Natuurlijk is IRAN een prachtig mooi land met een ongelooflijke <culturele rijkdom , zijn contasten in landschappen , waar kun je nu een <strand vacantie met skieen combineren b.v? ( Marokko heeft ook deze <mogelijkheid )toevallig .
<Ook heb ik wel eens foto,s gezien die heel wat minder reprecentatief <waren , van de armoedige wijken ( dat vind je overal op de wereld <trouwens).
<Verder vind ik dat je nu zinspeelt op een situatie die er niet is <gelukkig .
<En als het aan de bevolking ligt zeer zeker er ook niet komt .

Ik vrees dat een eventuele beslissing om de culturele rijkdom van Iran weg te vagen buiten Iran wordt genomen.

<Lees het volgende maar eens:
http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/06/07/de-paradox-van-iran/

Altijd mooi, een land vol tegenstrijdigheden. Daar kunnen uiteindelijk prachtige syntheses uit voortvloeien.

De meeste Nederlanders hebben geen idee hoe enorm groot IRAN is en als je zegt dat je er het hele jaar door kunt skieen verklaren ze ter plekke voor stapel gek, ik bedoel maar onbekend maakt onbemind helaas!

mark61
31-08-06, 00:51
Ik vind het hoogst middelmatige foto's van besneeuwde bomen en klappen beton. Iran heeft echt wel wat meer te bieden dan inversie.

HenkS
31-08-06, 01:12
Geplaatst door mark61
Ik vind het hoogst middelmatige foto's van besneeuwde bomen en klappen beton. Iran heeft echt wel wat meer te bieden dan inversie.

Hoofdzaak is dat de politieke lading je niet ontgaan is bij de kritische beoordeling van de esthetische waarde.

mark61
31-08-06, 01:15
Geplaatst door HenkS
Hoofdzaak is dat de politieke lading je niet ontgaan is bij de kritische beoordeling van de esthetische waarde.

Huh? Alle landen in de wereld staan vol met vormeloze klompen beton. Van Togo tot Bhutan en van Montevideo tot Mekka. Als dat ergens op duidt is het convergentie en globalisering. Het einde van de geschiedenis, ergens.

ieperkaas
31-08-06, 04:51
Geplaatst door HenkS
Hoofdzaak is dat de politieke lading je niet ontgaan is bij de kritische beoordeling van de esthetische waarde.

:duim:

Joesoef
31-08-06, 06:01
Geplaatst door HenkS
Hoofdzaak is dat de politieke lading je niet ontgaan is bij de kritische beoordeling van de esthetische waarde.



:rood:

kaassietoch
31-08-06, 08:29
Nou als dit representatief is voor het huidige niveau van de iraanse architectuur dan mag het van mij vandaag nog allemaal worden platgegooid. Wat een partij smakeloze protserige neo-LasVegiaanse shit. Zelfs een gemiddeld nederlands bedrijventerrein heeft meer allure, alhoewel, als er nog wat springstof over is kunnen we dat ook gelijk even opknappen...

Okay smaak is iets heel persoonlijks maar de neiging naar overdaad en opdirkerij is helaas toch weer erg universeel.

Joesoef
31-08-06, 09:51
Geplaatst door kaassietoch
Nou als dit representatief is voor het huidige niveau van de iraanse architectuur dan mag het van mij vandaag nog allemaal worden platgegooid. Wat een partij smakeloze protserige neo-LasVegiaanse shit. Zelfs een gemiddeld nederlands bedrijventerrein heeft meer allure, alhoewel, als er nog wat springstof over is kunnen we dat ook gelijk even opknappen...

Okay smaak is iets heel persoonlijks maar de neiging naar overdaad en opdirkerij is helaas toch weer erg universeel.


Wat daar aan foto's te zien is is de meest protserige shit die je maar kan vinden in Iran. Komt door veel fout Amerikaans geld en de Iraanse bouwmaffia.

Ik moet de foto's ergens op cd hebben liggen, architectuur die perfect past bij de historische bebouwing die Iran rijk is. Echt heel mooi, kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
Wat dat betreft lijkt Iran in veel opzichten op Frankrijk. Waare kunststukjes die perfect passen bij de historische bebouwing maar ook een hoop shit. Helaas zijn de foute bouwers in de meerderheid.

rikkie
31-08-06, 10:33
Geplaatst door ieperkaas
Waarom niet een klein beetje positivisme?

Vind je die foto's niet mooi of zo ?

Daar gaat deze topic toch over ?

Prachtig land !

[ironic mode] Inderdaad een prachtig land met hele mooie mensen. Ik zag enkele erg lekkere geile gasten (yammie).... als die homo zouden zijn, zouden ze daar dan ook voor uit mogen komen.... mooi land hoor [/ironic mode]

kaassietoch
31-08-06, 10:48
Geplaatst door Joesoef
Wat daar aan foto's te zien is is de meest protserige shit die je maar kan vinden in Iran. Komt door veel fout Amerikaans geld en de Iraanse bouwmaffia.

Uh-ooh was er al bang voor :jammer: Het is dus een structureel iets van de laatste tijd.....



Ik moet de foto's ergens op cd hebben liggen, architectuur die perfect past bij de historische bebouwing die Iran rijk is. Echt heel mooi, kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.

Ik wou al zeggen, het moet er toch wel zijn. Iran (/Perzie) heeft een rijke culturele geschiedenis en de bouwmeesters uit de Safavid tijd waren toch echt wel vaardige kunstenaars. Op zich vrij barok qua karakter maar wel met gevoel voor verhoudingen en stijlecht. Persoonlijk vind ik europese barok ook wel te overdadig, maar het is het aankijken zeker waard en je kan toch veel respect opbrengen voor het vakmanschap van architecten uit die tijd mbt oog voor details en vormentaal. Als je dat kunstje niet beheerst zoals bij die protsshit dan wordt het een visueel vermoeiend en schreeuwerig geheel.




Wat dat betreft lijkt Iran in veel opzichten op Frankrijk. Waare kunststukjes die perfect passen bij de historische bebouwing maar ook een hoop shit. Helaas zijn de foute bouwers in de meerderheid.

En dan te bedenken dat in Parijs hele wijken met een zorgvuldig uitgedacht stratenplan zijn neergekwakt om er inspiratieloze lelijke kantoorgebouwen ervoor in de plaats te zetten, tsja dan kan je echt wel zeggen l'histoire se repete. ween.

ieperkaas
31-08-06, 12:42
Geplaatst door kaassietoch
Nou als dit representatief is voor het huidige niveau van de iraanse architectuur dan mag het van mij vandaag nog allemaal worden platgegooid. Wat een partij smakeloze protserige neo-LasVegiaanse shit. Zelfs een gemiddeld nederlands bedrijventerrein heeft meer allure, alhoewel, als er nog wat springstof over is kunnen we dat ook gelijk even opknappen...

Okay smaak is iets heel persoonlijks maar de neiging naar overdaad en opdirkerij is helaas toch weer erg universeel.

wat doet die kaassietoch-zot hier ?

ieperkaas
31-08-06, 12:44
Geplaatst door Joesoef
Wat daar aan foto's te zien is is de meest protserige shit die je maar kan vinden in Iran. Komt door veel fout Amerikaans geld en de Iraanse bouwmaffia.

Ik moet de foto's ergens op cd hebben liggen, architectuur die perfect past bij de historische bebouwing die Iran rijk is. Echt heel mooi, kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
Wat dat betreft lijkt Iran in veel opzichten op Frankrijk. Waare kunststukjes die perfect passen bij de historische bebouwing maar ook een hoop shit. Helaas zijn de foute bouwers in de meerderheid.

Laat maar wat zien, Joesoef !

kaassietoch
31-08-06, 12:58
Geplaatst door ieperkaas
wat doet die kaassietoch-zot hier ?


waar lijkt het op?