PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kortere WW heeft averechts effect'



NIS
30-08-06, 15:15
'Kortere WW heeft averechts effect'
Een kortere WW zoals de VVD dat wil, heeft een averechts effect.

Dat zegt arbeidsrechtadvocaat Maarten van Gelderen op BNR Nieuwsradio.

Werknemers zullen zich sneller tegen een ontslag gaan verzetten, met hogere kosten voor de werkgever tot gevolg. Van Gelderen voorspelt meer juridische procedures en hogere ontslagvergoedingen als de VVD zijn zin krijgt.

~Panthera~
30-08-06, 20:55
Tja, voor mensen die in de ban zijn van het rechts populisme, zijn dit soort nuances totaal niet interessant.

:moe:

barneveld
30-08-06, 21:02
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, voor mensen die in de ban zijn van het rechts populisme, zijn dit soort nuances totaal niet interessant.

:moe:

geef mij maar PVDA

mark61
31-08-06, 01:06
Geplaatst door NIS
Werknemers zullen zich sneller tegen een ontslag gaan verzetten, met hogere kosten voor de werkgever tot gevolg. Van Gelderen voorspelt meer juridische procedures en hogere ontslagvergoedingen als de VVD zijn zin krijgt.

Ik geloof er geen ruk van. Je moet je formeel altijd verzetten tegen ontslag. De kantonrechter beoordeelt de rechtmatigheid, als het CWI geen vergunning geeft dan.

Waar het hierboven over gaat zijn arbeidsconflicten die aanleiding zijn tot ontslag. Maar het gros van de ontslagen houdt verband met bedrijfseconomische ratio. Daar zegt de rechter niks van, dat levert geen vergoeding op, alleen WW.

observer
31-08-06, 09:08
lijkt me logischer dat de rechter zegt de ww is hoger dan is de vergoeding lager

op zich zie ik geen slechte zaken in het voorstel

ken diverse personen die zodra ze in de ww zaten beetje fake soliciteerden en er rustig aan een sabbatical van maakte