PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet met Arabisch T-shirt op vliegtuig



Wide-O
31-08-06, 09:03
NEW YORK - Een Iraaks-Palestijns mensenrechtenactivist is de toegang tot een vliegtuig geweigerd op de New Yorkse luchthave JFK omdat hij een T-shirt droeg met een Arabische opschrift.

Raed Jarrar, Irak-coördinator voor de mensenrechtenorganisatie Global Exchange, werd aan de gate onderschept door een aantal luchtvaartmedewerkers en aangemaand zijn T-shirt binnenste buiten te dragen of een andere aan te trekken. Een van hen zei dat in een vliegtuig stappen met een T-shirt aan met daarop een Arabische tekst is hetzelfde als een bank binnengaan met een T-shirt waarop 'Ik ben een overvaller' staat. Dat vertelde de man in een interview aan het persbureau AP.

Op de T-shirt stond ''Wij zullen niet zwijgen'', een veel gebruikte slogan tegen de oorlog in Irak. jav

Juliette
31-08-06, 09:07
Geplaatst door Wide-O
NEW YORK - Een Iraaks-Palestijns mensenrechtenactivist is de toegang tot een vliegtuig geweigerd op de New Yorkse luchthave JFK omdat hij een T-shirt droeg met een Arabische opschrift.

Raed Jarrar, Irak-coördinator voor de mensenrechtenorganisatie Global Exchange, werd aan de gate onderschept door een aantal luchtvaartmedewerkers en aangemaand zijn T-shirt binnenste buiten te dragen of een andere aan te trekken. Een van hen zei dat in een vliegtuig stappen met een T-shirt aan met daarop een Arabische tekst is hetzelfde als een bank binnengaan met een T-shirt waarop 'Ik ben een overvaller' staat. Dat vertelde de man in een interview aan het persbureau AP.

Op de T-shirt stond ''Wij zullen niet zwijgen'', een veel gebruikte slogan tegen de oorlog in Irak. jav

Beetje paranoia of wat? Nog even en je mag niet met een baard op het vliegtuig. Of een tulband of djellaba.

:fpuh:

MaRiaH
31-08-06, 09:08
Wat een heksenjacht..
het gaat alle proporties te buiten.. :moe:

Eni
31-08-06, 09:13
Amerikanen sporen niet.
10 Jaar geleden al niet toen ik met een shirt waar met grote letters
LSD (last schoolday) op stond, niet door de douane mocht.

Bofko
31-08-06, 09:36
Geplaatst door Eni
Amerikanen sporen niet.
10 Jaar geleden al niet toen ik met een shirt waar met grote letters
LSD (last schoolday) op stond, niet door de douane mocht.

:zozo: Ik dacht: Lucy in the Sky with Diamonds.

observer
31-08-06, 12:37
ze hebben hem niet geweigerd, ze hebben hem geadviseerd om iets anders aan te trekken of iets erover te doen omdat het onrust onder de andere passagiers zou kunnen veroorzaken

uiteindelijk heeft hij dat gedaan en is gewoon mee gevlogen

IbnRushd
31-08-06, 13:30
Geplaatst door observer
ze hebben hem niet geweigerd, ze hebben hem geadviseerd om iets anders aan te trekken of iets erover te doen omdat het onrust onder de andere passagiers zou kunnen veroorzaken

uiteindelijk heeft hij dat gedaan en is gewoon mee gevlogen

Volgens een ander nieuwsbericht niet.


Man met Arabisch T-shirt mag niet in vliegtuig

31 augustus 2006

NEW YORK - Een Arabische mensenrechtenactivist is de toegang tot een vliegtuig op het New-Yorkse vliegveld JFK ontzegd omdat hij een T-shirt droeg waarop in het Engels en het Arabisch stond: 'We zullen niet zwijgen'. Vier luchtvaartmedewerkers hielden de Iraaks-Palestijnse Raed Jarrar op 12 augustus tegen bij de gate en zeiden tegen hem dat hij niet aan boord kon gaan van zijn vliegtuig naar Oakland in Californië met het T-shirt aan.

Dat heeft Jarrar woensdag gezegd in een interview met het persbureau Associated Press. 'We zullen niet zwijgen' is een slogan van tegenstanders van de oorlog in Irak.

Jarrar, Irak-coördinator voor de mensenrechtenorganisatie Global Exchange, vroeg daarop welke wet hij brak, maar daarop kreeg hij geen antwoord. De medewerkers raadden hem aan het T-shirt binnenstebuiten aan te doen. Een van hen zei dat in een vliegtuig stappen met een T-shirt aan met daarop een Arabische tekst is hetzelfde als een bank binnengaan met een T-shirt waarop 'Ik ben een overvaller' staat. Uiteindelijk nam Jarrar een hem aangeboden T-shirt aan dat hij over zijn gewraakte kledingstuk heen aantrok.

Bron: De Telegraaf (nieuwsfeit.nl)

Sallahddin
31-08-06, 14:29
Geplaatst door Juliette
Beetje paranoia of wat? Nog even en je mag niet met een baard op het vliegtuig. Of een tulband of djellaba.

:fpuh:
Gek wereld he !!! :jumping:

mark61
31-08-06, 14:55
Geplaatst door IbnRushd
Volgens een ander nieuwsbericht niet.


Uiteindelijk nam Jarrar een hem aangeboden T-shirt aan dat hij over zijn gewraakte kledingstuk heen aantrok.

Wat niet?

IbnRushd
31-08-06, 15:08
Geplaatst door mark61
Wat niet?

Een Arabische mensenrechtenactivist is de toegang tot een vliegtuig op het New-Yorkse vliegveld JFK ontzegd omdat hij een T-shirt droeg waarop in het Engels en het Arabisch stond:

Wide-O
31-08-06, 15:14
Geplaatst door IbnRushd
Een Arabische mensenrechtenactivist is de toegang tot een vliegtuig op het New-Yorkse vliegveld JFK ontzegd omdat hij een T-shirt droeg waarop in het Engels en het Arabisch stond:

Dat stond ook al in het eerste artikel toch ? :verward:

IbnRushd
31-08-06, 15:18
Geplaatst door Wide-O
Dat stond ook al in het eerste artikel toch ? :verward:

:D Je hebt gelijk. Ik heb het eerste bericht niet gelezen, maar ging er vanuit dat Observer dat wél had gedaan. Anyway thx

David
31-08-06, 15:19
http://www.rtl.nl/components/shows/demodepolitie/images/modepolitie_234x330.jpg

Sallahddin
31-08-06, 15:19
Geplaatst door observer
ze hebben hem niet geweigerd, ze hebben hem geadviseerd om iets anders aan te trekken of iets erover te doen omdat het onrust onder de andere passagiers zou kunnen veroorzaken

uiteindelijk heeft hij dat gedaan en is gewoon mee gevlogen


Gek is dat, he :...."....omdat het onrust onder de passagiers zou kunnen veroorzakken..."!!!!!!......voor veiligheidsredenen!!!!!!

Geeft stof om er over na te denken!!!....wat indocrinatie,brainwash & paranoia er naar toe kunnen leiden !!!

Pavlov-coditionnering,niet?: mensen maken associaties tussen T-shirt in het Arabish ...misschien wel of Arabishe gelaatstrekken met terroristen en vervolgens terrorist-attack:...of om te verhinderen dat die Arabishe teksten als communicatie-codes kunnen worden gebruikt om geheime boodschappen te laten circuleren tussen vermeende terroristen....dat paranoia kan naar verkeerde & uiteenlopende speculaties toe leiden!!!


Maak dan aparte vluchten dan voor mensen met "verdachte" gelaatstrekken of andere external kenmerken!!!!....zou me niet verbazen & dat zou zeer ernstig zijn !!!

Tips aan eventuele "terroristen" :vermijd deze(door mensen in dienst te nemen of te recruteren tussen degenen met Europeese gelaatstrekken bijv. of geblondeerd haar ... )en andere & neem de nodige voorzormaatregelen ,....just kidding he !!!

Ik word cynish van dit allemaal!!!....maar ja,men moet altijd naar de komish kant er van kijken ....wel grappig!!!!....maar het doet me niet lachen!!!...helaas!!!

P.S.:
Dit krijg je & nog meer ,wie weet???, in een sordide & unjust wereld als deze !!!!

P.R. de Vries
31-08-06, 15:27
Geplaatst door Juliette
Beetje paranoia of wat? Nog even en je mag niet met een baard op het vliegtuig. Of een tulband of djellaba.

:fpuh:

Hoezo nog even? Ze zijn in "Bliar-land" al druk doende om extra en intensievere controles in te voeren op basis van etniciteit en uiterlijke kenmerken. Uiteraard zullen de mensen die echt kwaad in de zin hebben zich met twee meter lange baard en nog langere djelabba bij de incheck balie melden :verward:. Overigens gebeurt dit ongetwijfeld al in meerdere landen alleen zijn ze in "Bliar-land" gewoon zo eerlijk om dit ook toe te geven.

observer
31-08-06, 15:32
het was 2 dagen na de arrestaties in engeland, je mocht nog niet eens met een volle blaas het vliegtuig in

zo raar vind ik dat niet, veiligheid is ook onrust voorkomen aan boord van een vliegtuig, dat het mischien een pavlov reactie is van die andere passagiers kan best, maakt het probleem niet anders,


arrar, who directs the Iraq project for Global Exchange, a San Francisco-based human rights organization, said he refused a suggestion from the officials that he turn his shirt inside out. In the end, officials gave Jarrar another shirt to wear over his, and he put it on rather than miss his flight.

komt hier vandaan (http://www.msnbc.msn.com/id/14591252/)

Wide-O
31-08-06, 15:42
Geplaatst door observer
het was 2 dagen na de arrestaties in engeland, je mocht nog niet eens met een volle blaas het vliegtuig in

zo raar vind ik dat niet, veiligheid is ook onrust voorkomen aan boord van een vliegtuig, dat het mischien een pavlov reactie is van die andere passagiers kan best, maakt het probleem niet anders,



komt hier vandaan (http://www.msnbc.msn.com/id/14591252/)

Naast de kwestie. Misschien moeten wat meer mensen zo'n T-shirts aandoen, dan snappen die andere mensen wellicht dat je vanbuiten niet zo goed kunt zien wat er vanbinnen inzit, en raken ze er ook aan gewend. Een wijsheid die je normaal rond je 10 jaar (pakweg) opdoet.

Verder zorgt dit soort gedoe voor meer ipv minder onveiligheid, omdat men zich gaat focussen op uiterlijke kenmerken, en daardoor minder oog zal hebben voor de "echte" giveaways.

Ik vraag me af of je er met een "I fuck on the first date" T-shirt wel zou langskomen :hihi:

gh.wille
31-08-06, 16:26
Erger zou zijn als je verplicht werd een T-SHIRT te dragen ,net zoiets als de DAVID - STER.

Overigens is het onzin ,om iemand het dragen van een T-shirtje te verbieden.
Het is een questi van zelf nadenken wat kan of niet kan .
Ik zou b.v niet in een bus vol Ajax supporters , een Fijenoord T-shirt aan trekken en zeker niet met een provocerende spreuk er op.

Goodnight
31-08-06, 16:43
Wat is er dan provocerend aan?

''Wij zullen niet zwijgen'' is provocerend?

Bij Feyenoord supporters heb je te maken met dronken idioten.

Hier betreft het een luchthaven, een vliegtuig waar allemaal ( hoop je dan) mensen in zitten die een beetje gezond verstand bezitten.

Straks mag iemand met een Palestijn sjaaltje ook al niet meer in het vliegtuig.

Of een vrouw met een sluier ( sorry mevrouw,maar uw gewaad is uitermate provocerend voor de andere medereizigers).

gh.wille
31-08-06, 17:11
Geplaatst door Goodnight
Wat is er dan provocerend aan?

''Wij zullen niet zwijgen'' is provocerend?

Bij Feyenoord supporters heb je te maken met dronken idioten.

Hier betreft het een luchthaven, een vliegtuig waar allemaal ( hoop je dan) mensen in zitten die een beetje gezond verstand bezitten.

Straks mag iemand met een Palestijn sjaaltje ook al niet meer in het vliegtuig.

Of een vrouw met een sluier ( sorry mevrouw,maar uw gewaad is uitermate provocerend voor de andere medereizigers).

Voor de goede orde er is niks provocerend aan het T-shirt dat de man in het vliegtuig droeg ! ik gaf slechts als voorbeeld de supporters bus en als extra evt een provocerende spreuk op een T- shirt, dat is vragen om moeilijkheden .

Ik zou me wel 3x bedenken om in een ARABISCH vliegtuig te stappen met een uitdagend U.S.A T-shirt met de tekst ''GOD BLESS AMERICA"

Wide-O
31-08-06, 17:19
Geplaatst door gh.wille
Ik zou me wel 3x bedenken om in een ARABISCH vliegtuig te stappen met een uitdagend U.S.A T-shirt met de tekst ''GOD BLESS AMERICA"

Zou me niets verbazen als dit dagelijks gebeurt. "Fly Emirates" staat er toch op die Mclaren's he ? :verward:

Goodnight
31-08-06, 18:53
Geplaatst door gh.wille

Ik zou me wel 3x bedenken om in een ARABISCH vliegtuig te stappen met een uitdagend U.S.A T-shirt met de tekst ''GOD BLESS AMERICA"

Ik denk dat je zelfs dan niets te vrezen hebt hoor ;)

Die kreet zijn de Arabieren allang aan gewend.

observer
31-08-06, 21:30
Ik vraag me af of je er met een "I fuck on the first date" T-shirt wel zou langskomen heb wel eens iets gelezen over een gozer die uit mexico terugkwam en een tshirt met een naakte vrouw erop aanhad

kwam er niet in

hier inkopen? (http://www.tshirthell.com/hell.shtml)

gh.wille
31-08-06, 21:32
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat je zelfs dan niets te vrezen hebt hoor ;)

Die kreet zijn de Arabieren allang aan gewend.

Ja dat geloof ik direct het staat toch ook op de Dollar biljetten ?

:melig:

mark61
31-08-06, 22:14
Geplaatst door Goodnight
Wat is er dan provocerend aan?

''Wij zullen niet zwijgen'' is provocerend?



Ik zeg je, dat Arabisch is een onrustige en provocerende taal. Vooral schriftelijk. :verward:

De wereld wordt elke dag gekker.