PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden en gewonden bij 22 bomexplosies in Zuid-Thailand



Bofko
31-08-06, 10:04
BANGKOK - Zeker 22 bommen zijn donderdag min of meer tegelijkertijd afgegaan in bankgebouwen in het onrustige zuiden van Thailand. Daarbij vielen twee doden en 28 gewonden. In verband met de serie aanslagen zijn twee verdachten gearresteerd. Dat heeft de politie bekendgemaakt.De zelfgemaakte bommen, die met mobiele telefoons tot ontploffing werden gebracht, zaten verstopt in afvalbakken, bij krantenkiosken en bij stoelen waar klanten op hun beurt wachten. Op bewakingsvideo's was te zien dat sommige door vrouwen werden geplaatst.

De explosies deden zich voor in 22 van de dertig banken in de provincie Yala. Yala en twee andere provincies in het aan Maleisië grenzende zuiden van Thailand, Narathiwat en Pattani, hebben een overwegend islamitische bevolking. Separatistische moslims namen er begin 2004 de wapens op tegen de regering van het grotendeels boeddhistische Thailand. Sindsdien zijn er meer dan 1.500 doden gevallen.

volkskrant.nl

The Black Flame
31-08-06, 10:36
Lijkt me duidelijk. De Mossad of de CIA. Een moslim zou zoiets nooit doen.

mulan
31-08-06, 10:40
Geplaatst door The Black Flame
Lijkt me duidelijk. De Mossad of de CIA. Een moslim zou zoiets nooit doen.

Ik weet niet hoe het komt dat jij zo kortzichtig bent en niet tegen zelfkritiek kunt maar ook moslims plegen aanslagen hoor.

Eni
31-08-06, 10:44
Geplaatst door mulan
Ik weet niet hoe het komt dat jij zo kortzichtig bent en niet tegen zelfkritiek kunt maar ook moslims plegen aanslagen hoor.

Ik denk dat dit eerder cynisch bedoeld was..

mulan
31-08-06, 10:45
Geplaatst door Eni
Ik denk dat dit eerder cynisch bedoeld was..

Ow :gniffel: vast wel ja.

Joesoef
31-08-06, 11:18
http://www.gesundehunde.com/forum/smilies/troll.jpg

mark61
31-08-06, 12:28
Het escaleert. Dat artikel dat ik een tijdje geleden plaatste leek nog redelijk optimistisch.

We zijn er nu vanaf het begin bij, zo'n beetje. Kan je zien hoe zoiets totaal uit de hand loopt. Waarom, dat weet denk ik niemand.

Mark
31-08-06, 12:30
mooi, ik vlieg er woensdag heen en dit drukt de prijzen lekker :handbang:

Olive Yao
31-08-06, 18:16
achtergrond (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=197682)

Tomas
31-08-06, 19:58
Geplaatst door mark61
Het escaleert. Dat artikel dat ik een tijdje geleden plaatste leek nog redelijk optimistisch.

We zijn er nu vanaf het begin bij, zo'n beetje. Kan je zien hoe zoiets totaal uit de hand loopt. Waarom, dat weet denk ik niemand.

Zou het kunnen zijn dat er murfylaw is die zegt dat als er een meerderheid begint af te tekenen om naar eenvreedzamere oplossing te streven, de extremisten extremere maatregelen nemen?

mark61
31-08-06, 22:36
Geplaatst door Tomas
Zou het kunnen zijn dat er murfylaw is die zegt dat als er een meerderheid begint af te tekenen om naar eenvreedzamere oplossing te streven, de extremisten extremere maatregelen nemen?

Ik weet niet. Vzv ik het kan bekijken zag de meerderheid nooit een probleem in the first place. Dat frustreert de minderheid; als er geen probleem is volgens de meerderheid dan maken ze er wel een die niemand kan ontkennen.

Oude truc van polarisering om mensen op te fokken en te dwingen jouw kant te kiezen door aselecte repressie van 'de andere partij'.

Olive Yao
14-01-07, 17:27
verwante topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=212185)