PDA

Bekijk Volledige Versie : Mannenoverschot in Azië gevaar voor samenleving



Qaiys
01-09-06, 01:03
Mannenoverschot in Azië gevaar voor samenleving

In China en andere Aziatische landen is een overschot aan mannen ontstaan. Zij zijn meest laag geschoold, vinden moeilijk een vrouw en vervallen licht in asociaal gedrag.

Door onze redacteur Dirk Vlasblom

Rotterdam, 29 aug. -Sinds de jaren tachtig is in China en andere Aziatische landen een groot mannenoverschot ontstaan. Dat is het resultaat van een traditionele voorkeur voor mannelijk kroost en de moderne mogelijkheid om het geslacht van een kind vóór de geboorte vast te stellen. Als gevolg van selectieve abortus en verwaarlozing van vrouwelijke zuigelingen is de natuurlijke ratio tussen jongetjes en meisjes in deze landen verstoord. In delen van China en India kan het overschot aan jongemannen de komende jaren oplopen tot 12 tot 15 procent.

Deze cijfers staan vandaag in het tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences. De auteurs van het artikel, Therese Hesketh (University College, Londen) en Zhu Wei Xing (Zhejiang Universiteit, China), waarschuwen dat deze demografische scheefgroei een destabiliserend effect kan hebben op de samenlevingen in kwestie. Als steeds meer mannen beseffen hoe gering hun kansen op de huwelijksmarkt zijn, kan dit leiden tot antisociaal gedrag en kunnen haarden ontstaan van georganiseerde misdaad en terrorisme.

De getalsverhouding tussen mannen en vrouwen is in de meeste samenlevingen tamelijk constant. Er is hoogstens sprake van een – nooit bevredigend verklaarde – toename van het percentage mannelijke borelingen tijdens en kort na een oorlog. Een gezaghebbende studie naar geboorten in Europa in de periode 1962-1980 wees uit dat de sekseratio – het aantal mannelijke levend geborenen per 100 vrouwelijke – gemiddeld 106 bedroeg, met een afwijking van 1. Dat cijfer geldt sindsdien als ‘normaal’.

In veel landen, van Oost-Azië tot Noord-Afrika, wijkt de sekseratio af van deze standaard. Ouders hebben liever zonen, omdat die voor meer inkomen zorgen, de familielijn voortzetten en voorrang krijgen bij het erven van bezit. Meisjes gelden als een kostenpost, omdat ze op den duur deel gaan uitmaken van de familie van hun man – en dan geen verantwoordelijkheid meer dragen voor hun eigen ouders – en vaak een bruidsschat moeten meebrengen. Toen in de jaren tachtig de mogelijkheid ontstond om met behulp van echoscopie het geslacht van een ongeboren kind vast te stellen, raakte in enkele Aziatische landen de sekseratio uit het lood in het voordeel van mannen. Dat begon in Zuid-Korea, vooral via selectieve abortus. In de jaren negentig begon hier de sekseratio weer te dalen, maar in China bleef die stijgen. In dat land werd in 1979 de één-kindpolitiek gelanceerd en sindsdien gaan Chinese ouders voor een zoon. Volgens de statistieken worden in China jaarlijks 1 miljoen meer jongetjes geboren dan meisjes. Dat is het gevolg van selectieve abortus, maar ook van niet registreren, te vondeling leggen en verwaarlozing van vrouwelijke zuigelingen.

Volgens Hesketh en Zhu krijgen China en delen van India de komende decennia te maken met een mannenoverschot van 12 tot 15 procent. Deze jongemannen vinden geen vrouw – en dat in samenlevingen waar iemand zonder gezin geen aanzien heeft. Dit lot treft vooral mannen van het platteland, met weinig inkomen en opleiding. Gezien hun schaarste trouwen vrouwen ‘omhoog’ en de minder verkieslijke mannen zijn kansloos. In China is 94 procent van de ongehuwden tussen 28 en 49 jaar man en van hen heeft 97 procent geen middelbare schooldiploma. In deze gemeenschappen heeft het groeiende aantal jongemannen zonder kansen op de huwelijksmarkt geen uitlaatklep voor zijn seksuele energie.

In de meeste culturen worden geweldsmisdrijven gepleegd door jonge, ongetrouwde mannen met een lage status. Recent onderzoek in Indiase deelstaten wees op een verband tussen de sekseratio en het aantal moorden. In sommige Chinese steden zijn jonge, mannelijke trekarbeiders verantwoordelijk voor 80 procent van de misdaad.

Autoriteiten zijn zich bewust van deze risico’s. In China en India bestaan strenge wetten tegen het doden, te vondeling leggen en verwaarlozen van meisjes, maar het schort aan de handhaving. In China zijn prenatale vaststelling van het geslacht en selectieve abortus verboden. In Zuid-Korea hadden zulke verboden in de jaren negentig een afschrikwekkende werking op medisch personeel en de sekseratio daalde. Hesketh en Zhu verwachten op den duur het meest van mentaliteitsverandering. In een recente enquête zei 39 procent van de Chinese vrouwen geen voorkeur te hebben voor een zoon.

http://www.nrc.nl/wetenschap/article440959.ece

mark61
01-09-06, 01:07
Veelventerij is de enige oplossing.

Qaiys
01-09-06, 01:24
Geplaatst door mark61
Veelventerij is de enige oplossing.

Het lijkt me aannemelijker dat ze ingezet zullen worden in een oorlog om grondstoffen.

mark61
01-09-06, 01:34
Geplaatst door Qaiys
Het lijkt me aannemelijker dat ze ingezet zullen worden in een oorlog om grondstoffen.

Nouw dan gaan ze bij bosjes neergemaaid worden. Maar tis inderdaad een oplossing om van je bevolkingsoverschot af te komen, en dan vooral onderaan de ladder. Doen ze in de VS al decennia. :)

ieperkaas
01-09-06, 08:50
Geplaatst door mark61
Nouw dan gaan ze bij bosjes neergemaaid worden. Maar tis inderdaad een oplossing om van je bevolkingsoverschot af te komen, en dan vooral onderaan de ladder. Doen ze in de VS al decennia. :)

Tsja, met normale concurrentie maak jij geen kans.

Dus je reaktie is wel begrijpelijk.

Bofko
01-09-06, 09:46
Geplaatst door Qaiys

De getalsverhouding tussen mannen en vrouwen is in de meeste samenlevingen tamelijk constant. Er is hoogstens sprake van een – nooit bevredigend verklaarde – toename van het percentage mannelijke borelingen tijdens en kort na een oorlog.

Fascinerend.

mark61
01-09-06, 09:50
Geplaatst door Bofko
Fascinerend.

Ja, met namen Rusland en Duitsland na WO II. Verklaringen ben ik vergeten, dieet was er één geloof ik.

observer
01-09-06, 10:06
Geplaatst door mark61
Nouw dan gaan ze bij bosjes neergemaaid worden. Maar tis inderdaad een oplossing om van je bevolkingsoverschot af te komen, en dan vooral onderaan de ladder. Doen ze in de VS al decennia. :) vergeet iran niet daar zijn hele generaties jongens/mannen in de mijnenvelden van saddam gestorven

je zou zeggen dat iran zeker in de plus 40 jaar een enorm vrouwenoverschot moet hebben

ieperkaas
01-09-06, 10:08
Battle of the sexes, maar dan kunstmatig.

bowie
01-09-06, 11:26
Geplaatst door mark61
Veelventerij is de enige oplossing. ja ik wil er wel een paar hoor lijkt mij leuk hahahahahahaha :wohaa:

Bofko
01-09-06, 12:01
Geplaatst door mark61
Veelventerij is de enige oplossing.

Of seriele veelventerij. Want dan blijf je toch monogaam :roker:

knuppeltje
01-09-06, 13:13
Geplaatst door bowie
ja ik wil er wel een paar hoor lijkt mij leuk hahahahahahaha :wohaa:

Gezien het aantal berichten dat je geplaatst hebt zou het kunnen dat je daar al veel tijd aan hebben besteed. :fplet:


:duim:

:zwaai:

Seif
01-09-06, 14:45
Zou iets vergelijkbaars niet in Nederland kunnen gebeuren, en dan vooral in de grote steden? Marokkanen en Turken nemen vaak wel een Nederlandse vriendin, maar Nederlandse mannen moeten met hun poten van Marokkaanse en Turkse vrouwen afblijven. Ik kan me voorstellen dat als de groei van het aantal allochtonen doorzet, dit een serieus probleem wordt.

ieperkaas
01-09-06, 15:07
Geplaatst door Seif
Zou iets vergelijkbaars niet in Nederland kunnen gebeuren, en dan vooral in de grote steden? Marokkanen en Turken nemen vaak wel een Nederlandse vriendin, maar Nederlandse mannen moeten met hun poten van Marokkaanse en Turkse vrouwen afblijven. Ik kan me voorstellen dat als de groei van het aantal allochtonen doorzet, dit een serieus probleem wordt.

Dreigend mannenoverschot in Nederland gevaar voor leipie seipie

Seif
01-09-06, 15:16
Geplaatst door ieperkaas
Dreigend mannenoverschot in Nederland gevaar voor leipie seipie

Kun je voor mij geen date met je zus regelen?

ieperkaas
01-09-06, 15:22
Geplaatst door Seif
Kun je voor mij geen date met je zus regelen?

mijn zus valt niet op leipe seipies.

Seif
01-09-06, 15:34
Geplaatst door ieperkaas
mijn zus valt niet op leipe seipies.

Niet liegen nou.

ieperkaas
01-09-06, 15:40
Geplaatst door Seif
Niet liegen nou.

Is mijn oma ook goed ?

(nou niet gelijk nee zeggen, 't is een echte Tina Turner). Wil je een foto?

Qaiys
01-09-06, 15:41
Geplaatst door Seif
Zou iets vergelijkbaars niet in Nederland kunnen gebeuren, en dan vooral in de grote steden? Marokkanen en Turken nemen vaak wel een Nederlandse vriendin, maar Nederlandse mannen moeten met hun poten van Marokkaanse en Turkse vrouwen afblijven. Ik kan me voorstellen dat als de groei van het aantal allochtonen doorzet, dit een serieus probleem wordt.

Statistiche cijfers spreken je bewering tegen. Er trouwen ongeveer evenveel Marokkaanse (en Turkse vrouwen) met Nederlanders als omgekeerd.

Daarnaast heb je nog altijd Thailand en Zuid-Amerika. Er trouwen absoluut meer Nderlandse mannen met Philipijnse, Thaise en Zuid-Amerikaanse vrouwen dan omgekeerd.

ieperkaas
01-09-06, 15:46
Leipie Seipie de HaatZaaier

en dan durft ie ook nog apen te beledigen

Seif
01-09-06, 15:49
Geplaatst door Qaiys
Statistiche cijfers spreken je bewering tegen. Er trouwen ongeveer evenveel Marokkaanse (en Turkse vrouwen) met Nederlanders als omgekeerd.

Daarnaast heb je nog altijd Thailand en Zuid-Amerika. Er trouwen absoluut meer Nderlandse mannen met Philipijnse, Thaise en Zuid-Amerikaanse vrouwen dan omgekeerd.

De grote misleider is ook weer binnen. Ik ga niet eens de moeite meer nemen om jouw selectieve aanhalen van statistieken te weerleggen. Je weet gewoon dat ik gelijk heb.

Qaiys
01-09-06, 15:53
Geplaatst door Seif
De grote misleider is ook weer binnen. Ik ga niet eens de moeite meer nemen om jouw selectieve aanhalen van statistieken te weerleggen. Je weet gewoon dat ik gelijk heb.

Niet meteen vijandig doen. Ik maak altijd gebruik van informatie en statistieken die geleverd worden door erkende Nederlandse instellingen.

Ik kan mijn stellingen bewijzen, kun jij dat ook?

ieperkaas
01-09-06, 15:56
Geplaatst door Qaiys
Niet meteen vijandig doen. Ik maak altijd gebruik van informatie en statistieken die geleverd worden door erkende Nederlandse instellingen.

Ik kan mijn stellingen bewijzen, kun jij dat ook?

Doe dat gelijk even Qaiys, dan staat ie tenminste definitief voor lul.

Hoewel,in zijn buurt (jij woont in de gevangenis) kunnen de statistieken natuurlijk wel aanzienlijk afwijken.

Seif
01-09-06, 16:00
Geplaatst door Qaiys
Ik kan mijn stellingen bewijzen, kun jij dat ook?

Bewijs dan eerst maar eens de stelling die je eerder deed, dat het grootste deel van mijn berichten anti-islam is. Als je hier publiek mijn integriteit en oprechtheid in twijfel trekt, dan hoort daar ook keihard bewijs bij. En dan ook nog het lef hebben om mij te beschuldigen, als ik laat zien dat 8 van mijn 10 laatste topics helemaal niet anti-islam zijn, alsof ik die alleen maar heb geplaatst om mij in te dekken. Mijn teller staat nu op 3199 berichten. Laat maar zien dat 50% + 1 anti-islam is dan. Kun je dat niet, dan zijn het niet meer dan valse aantijgingen. Daarna heb ik wellicht ook weer zin om mijn stellingen te bewijzen.

Qaiys
01-09-06, 16:02
Geplaatst door ieperkaas
Doe dat gelijk even Qaiys, dan staat ie tenminste definitief voor lul.

Hoewel,in zijn buurt (jij woont in de gevangenis) kunnen de statistieken natuurlijk wel aanzienlijk afwijken.

Die statistiek heb ik hier al eerder geplaatst, maar sufferds zoals seif blijven volharden in hun eenzijdige waarheid.

Ik heb nu geen zin om het op te zoeken als hij zelf geen moeite doet om mijn bewering serieus te weerspreken.

Dat is paarlen voor de zwijnen werpen.

Mark
01-09-06, 16:03
Geplaatst door Seif
Zou iets vergelijkbaars niet in Nederland kunnen gebeuren, en dan vooral in de grote steden? Marokkanen en Turken nemen vaak wel een Nederlandse vriendin, maar Nederlandse mannen moeten met hun poten van Marokkaanse en Turkse vrouwen afblijven. Ik kan me voorstellen dat als de groei van het aantal allochtonen doorzet, dit een serieus probleem wordt.

De groep autochtone mannen en vrouwen zijn zo groot dat dit weinig invloed heeft. Overigens trouwen de meeste van die gasten toch niet met hun breezersletjes.

Als dat wel zo was dan is de enige groep die benadeeld is de groep allochtone vrouwen die geen man kunnen krijgen. Maar vrouwen lossen dat volgens mij gewoon op door met een groep katten samen te gaan wonen. :vierkant:

ieperkaas
01-09-06, 16:04
Geplaatst door Qaiys
Die statistiek heb ik hier al eerder geplaatst, maar sufferds zoals seif blijven volharden in hun eenzijdige waarheid.

Ik heb nu geen zin om het op te zoeken als hij zelf geen moeite doet om mijn bewering serieus te weerspreken.

Dat is paarlen voor de zwijnen werpen.

zal ik het even opzoeken ?

Qaiys
01-09-06, 16:11
Geplaatst door Seif
Bewijs dan eerst maar eens de stelling die je eerder deed, dat het grootste deel van mijn berichten anti-islam is. Als je hier publiek mijn integriteit en oprechtheid in twijfel trekt, dan hoort daar ook keihard bewijs bij. En dan ook nog het lef hebben om mij te beschuldigen, als ik laat zien dat 8 van mijn 10 laatste topics helemaal niet anti-islam zijn, alsof ik die alleen maar heb geplaatst om mij in te dekken. Mijn teller staat nu op 3199 berichten. Laat maar zien dat 50% + 1 anti-islam is dan. Kun je dat niet, dan zijn het niet meer dan valse aantijgingen. Daarna heb ik wellicht ook weer zin om mijn stellingen te bewijzen.

Ik neem niet eens de moeite om jou daarin serieus te nemen. Je houding en je gerichtheid is hier bekend.

Al je berichten die over allochton en moslims gaan zijn tegen de islam en allochtonen gericht.

Als je dat ook nog gaat ontkennen neemt niemand je hier serieus. Zelfs de autochtonen weten dat ik gelijk heb.

Maar daar gaat deze topic niet over, had je maar in de topic die daar over gaat dit moeten plaatsen.

Dit gaat over iets anders. En je weet dondersgoed dat ik gelijk heb vandaar dat je zo hysterisch reageert.

Qaiys
01-09-06, 16:14
Geplaatst door ieperkaas
zal ik het even opzoeken ?

Ja hoor, ik heb er geen zin in. Ik weet in iedere geval dat die cijfers bestaan

ieperkaas
01-09-06, 16:18
Geplaatst door Qaiys
Ja hoor, ik heb er geen zin in. Ik weet in iedere geval dat die cijfers bestaan

Ik zoek wel even joh,

ik heb nog wat wel energie over voor die gek.

Maar kan nog even duren.

Ik heb het zo druk, weet je :D

Seif
01-09-06, 16:26
Geplaatst door ieperkaas
zal ik het even opzoeken ?

Nee hoor, dat hoeft niet. Ik zal wel weer het goede voorbeeld geven, en laten zijn dat die statistieken bullshit zijn. Het is namelijk niet zo dat die statistieken niet deugen. Ze zijn alleen in de context van deze discussie misplaatst. En dan misbruikt Qaiys ook nog eens relatieve en absolute aantallen.

Maar het probleem zit nou juist in de situatie voor het huwelijk. Volgens mij weet Qaiys ook wel dat voor dat ze gaan trouwen, Marokkaanse en Turkse mannen vaak relaties hebben met Nederlandse vrouwen. Al is het maar omdat ze dan lekker kunnen neuken voordat ze trouwen met een Turks/Marokkaans maagdje. De grote statisticus Qaiys heeft dus gelijk met die cijfers. Alleen zijn ze in deze discussie totaal niet op hun plaats.

En dan komt hij ook nog aan met Thaise bruidjes. Hier moet je dan weer naar de relatieve getallen kijken. Het percentage losers dat zijn bruidje uit dat soort landen haalt is echt verwaarloosbaar. Maar ook dit misbruikt ie weer om de discussie te vervuilen.

Qaiys
01-09-06, 16:35
Geplaatst door ieperkaas
Ik zoek wel even joh,

ik heb nog wat wel energie over voor die gek.

Maar kan nog even duren.

Ik heb het zo druk, weet je :D

Ik zal je een beetje helpen, deze had ik een keertje gebruikt in een discussie met onze xenofobe autochtonen die bang waren dat hun vrouwtjes ingenomen werden door Marokkanen. De cijfers van Thailand, Philipijnen, dominicaanse republiek, Polen en andere oostbloklanden staan ergens in een pdf file.

Voor huwelijken tussen Marokkanen en autochtonen golden de volgende cifjers:

Man eerste generatie, vrouw autochtoon: 858
Man autochtoon, vrouw eerste generatie: 622

Man tweede generatie, vrouw autochtoon: 104
Man autochtoon, vrouw tweede generatie: 126

Qaiys
01-09-06, 16:40
Geplaatst door Seif
Nee hoor, dat hoeft niet. Ik zal wel weer het goede voorbeeld geven, en laten zijn dat die statistieken bullshit zijn. Het is namelijk niet zo dat die statistieken niet deugen. Ze zijn alleen in de context van deze discussie misplaatst. En dan misbruikt Qaiys ook nog eens relatieve en absolute aantallen.

Maar het probleem zit nou juist in de situatie voor het huwelijk. Volgens mij weet Qaiys ook wel dat voor dat ze gaan trouwen, Marokkaanse en Turkse mannen vaak relaties hebben met Nederlandse vrouwen. Al is het maar omdat ze dan lekker kunnen neuken voordat ze trouwen met een Turks/Marokkaans maagdje. De grote statisticus Qaiys heeft dus gelijk met die cijfers. Alleen zijn ze in deze discussie totaal niet op hun plaats.

En dan komt hij ook nog aan met Thaise bruidjes. Hier moet je dan weer naar de relatieve getallen kijken. Het percentage losers dat zijn bruidje uit dat soort landen haalt is echt verwaarloosbaar. Maar ook dit misbruikt ie weer om de discussie te vervuilen.

Jouw bewering is in deze discussie niet op zijn plaats omdat het gaat over een mannen overschot en een tekort aan vrouwen. Niet over de mogelijkheid om te neuken wat je wilt en dan weglopen.

Dat Marokkaanse vrouwen zich niet door jou en anderen willen laten wippen is hun goed recht.

Ik zie trouwens meer Nederlandse meiden met Surinamers rondlopen dan met een Marokkaan of Turk. Misschien hebben Nederlandse mannen een tekort aan iets.

Seif
01-09-06, 16:42
Geplaatst door Qaiys
Ik neem niet eens de moeite om jou daarin serieus te nemen. Je houding en je gerichtheid is hier bekend.

Al je berichten die over allochton en moslims gaan zijn tegen de islam en allochtonen gericht.

Als je dat ook nog gaat ontkennen neemt niemand je hier serieus. Zelfs de autochtonen weten dat ik gelijk heb.

Maar daar gaat deze topic niet over, had je maar in de topic die daar over gaat dit moeten plaatsen.

Dit gaat over iets anders. En je weet dondersgoed dat ik gelijk heb vandaar dat je zo hysterisch reageert.

Oh, dat ik het niet heb op de islam en het monotheisme heb ik nooit ontkent. Ook zal ik nooit ontkennen dat ik m'n twijfels heb over het binnenhalen van grote groepen aartsconservatieve rifberbers en anatoliërs. Het karakter van een land wordt bepaald door de mensen die er wonen. En ik wil mijn kinderen en kleinkinderen graag een progressief land nalaten.

Maar daar ging het helemaal niet om.

Dit alles kwam ter spake wegens de obsessie van sommige mensen joden, zionisten en Israel. Bijvoorbeeld iemand als Al Sawt duikt (letterlijk) alleen op als het over joden gaat. Volgens jou had ik geen recht van spreken omdat voor mij hetzelfde geldt, maar dan als het moslims betreft. Nou, ik heb duidelijk laten zien dat dat niet zo is. Ik ben actief met een heel scala aan onderwerpen.

Kortom: You're full of crap!

Qaiys
01-09-06, 16:44
Geplaatst door Seif
Oh, dat ik het niet heb op de islam en het monotheisme heb ik nooit ontkent. Ook zal ik nooit ontkennen dat ik m'n twijfels heb over het binnenhalen van grote groepen aartsconservatieve rifberbers en anatoliërs. Het karakter van een land wordt bepaald door de mensen die er wonen. En ik wil mijn kinderen en kleinkinderen graag een progressief land nalaten.

Maar daar ging het helemaal niet om.

Dit alles kwam ter spake wegens de obsessie van sommige mensen joden, zionisten en Israel. Bijvoorbeeld iemand als Al Sawt duikt (letterlijk) alleen op als het over joden gaat. Volgens jou had ik geen recht van spreken omdat voor mij hetzelfde geldt, maar dan als het moslims betreft. Nou, ik heb duidelijk laten zien dat dat niet zo is. Ik ben actief met een heel scala aan onderwerpen.

Kortom: You're full of crap!

Dat klopt dat het niet daarover ging, daarom zeg ik dat je dat maar in de discussie moet plaatsen waar het wel overging.

En ja je hebt geen recht van spreken, jij benadert moslims en allochtonen alleen als probleem.

Seif
01-09-06, 16:47
Geplaatst door Qaiys
Ik zal je een beetje helpen, deze had ik een keertje gebruikt in een discussie met onze xenofobe autochtonen die bang waren dat hun vrouwtjes ingenomen werden door Marokkanen.

Het zijn de Marokkanen en Turken die xenofoob zijn Schaap. Nederlandse vrouwen met Turkse en Marokkaanse mannen is nooit een probleem geweest. De eerste gastarbeiders gingen al relaties met Nederlandse vrouwen aan. Nee, het zijn juist de xenofobische Turken en Marokkanen die bang zijn dat Nederlanders er met hun vrouwtjes vandoor gaan. Hun kuisheid wordt beter bewaakt dan de goudreserve van de Nederlandse bank.

Qaiys
01-09-06, 16:57
Geplaatst door Seif
Het zijn de Marokkanen en Turken die xenofoob zijn Schaap. Nederlandse vrouwen met Turkse en Marokkaanse mannen is nooit een probleem geweest. De eerste gastarbeiders gingen al relaties met Nederlandse vrouwen aan. Nee, het zijn juist de xenofobische Turken en Marokkanen die bang zijn dat Nederlanders er met hun vrouwtjes vandoor gaan. Hun kuisheid wordt beter bewaakt dan de goudreserve van de Nederlandse bank.

Uit jouw bijdrages hier blijkt dat jij de xenofoob bent. Kuisheid bewaren staat niet gelijk aan xenofobie.

Kuisheid is een norm die tegen iedereen in stand wordt gehouden, ook tegen Marokkaanse mannen. Dat bewaken doen de meiden zelf, en dat is hun goed recht.

Jij wilt wippen en dumpen en daarna weer een andere dame gratis wippen, dat gaat gelukkig en helaas voor jou niet bij dames die hun islamitische normen en waarden hooghouden.

Dus hou het maar bij fantaseren en rukken.

ieperkaas
01-09-06, 17:00
Geplaatst door Qaiys
Jouw bewering is in deze discussie niet op zijn plaats omdat het gaat over een mannen overschot en een tekort aan vrouwen. Niet over de mogelijkheid om te neuken wat je wilt en dan weglopen.

Dat Marokkaanse vrouwen zich niet door jou en anderen willen laten wippen is hun goed recht.

Ik zie trouwens meer Nederlandse meiden met Surinamers rondlopen dan met een Marokkaan of Turk. Misschien hebben Nederlandse mannen een tekort aan iets.

Nou Qaiys,

bij mij is het tegendeel het geval.
Ik heb namelijk een afrikaanse vrouw.
en die is ZZZZZZZEEEEERRRR tevreden.

Bevalt mij ook goed
(en al een hele tijd eigenlijk)

Maar de meeste van mijn landgenoten ..
tsja, ik heb vroeger veel gevoetbald
en eigenlijk heb je wel gelijk.

en dat weten die mietjes ook wel. bovendien... zoveel uitzonderingen zijn er nou ook weer niet :p

Seif
01-09-06, 17:00
Geplaatst door Qaiys
Jij wilt wippen en dumpen en daarna weer een andere dame gratis wippen, dat gaat gelukkig en helaas voor jou niet bij dames die hun islamitische normen en waarden hooghouden.

Rot toch op met je valse aantijgingen. Ik wil gewoon dat iedereen verliefd kan worden op wie hij/zij maar wil. Dat jij er zulke perverse gedachten op na houdt moet je niet op mij projecteren.

ieperkaas
01-09-06, 17:03
Geplaatst door Seif
Rot toch op met je valse aantijgingen. Ik wil gewoon dat iedereen verliefd kan worden op wie hij/zij maar wil. Dat jij er zulke perverse gedachten op na houdt moet je niet op mij projecteren.

al zou dat mogen, dan maak je toch steeds geen kans. jouw probleem is namelijk dat je niet begrijpt dat vergroting van de vraag geen enkele zin heeft. je moet juist je aanbod laten vergroten.

't is een kwestie van economische principes

en bovendien begrijp je niets van hoe je je produkt moet positioneren.

beter schakel je een goed marketing bureau in.

die kunnen nog beter liegen dan jij.

't kost wat , maar dan heb je ook niks.
(let op de klemtoon bij het woordje 'ook')

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Seif
01-09-06, 17:05
Geplaatst door Qaiys
Uit jouw bijdrages hier blijkt dat jij de xenofoob bent. Kuisheid bewaren staat niet gelijk aan xenofobie.

Kuisheid bewaren is inderdaad niet gelijk aan xenofobie. Maar als degene aan wie je je kuisheid wilt verliezen perse uit de rif moet komen, dan wel.

Komop Schaap, wees eens eerlijk. Marokkanen zijn toch gewoon grotere racisten dan de meeste Nederlanders? :)

Qaiys
01-09-06, 17:08
Geplaatst door Seif
Rot toch op met je valse aantijgingen. Ik wil gewoon dat iedereen verliefd kan worden op wie hij/zij maar wil. Dat jij er zulke perverse gedachten op na houdt moet je niet op mij projecteren.

Niet zo agressief doen jochie ik hou je niet tegen om verliefd te worden jij haalde de bewaking van de kuisheid erbij.

Ja de islamitische vrouwen bewaken hun kuisheid tegen profiteurs en worden niet zo snel verliefd op onbesneden ongelovigen met hun smegmaslurfje die het geloof van de dames en afkomst riduculiseren en op hun neerkijken.

Voor een wipje zonder huwelijkse verplichtingen moet je toch ergens anders wezen.

ieperkaas
01-09-06, 17:10
Geplaatst door Qaiys
Niet zo agressief doen jochie ik hou je niet tegen om verliefd te worden jij haalde de bewaking van de kuisheid erbij.

Ja de islamitische vrouwen bewaken hun kuisheid tegen profiteurs en worden niet zo snel verliefd op onbesneden ongelovigen met hun smegmaslurfje die het geloof van de dames en afkomst riduculiseren en op hun neerkijken.

Voor een wipje zonder huwelijkse verplichtingen moet je toch ergens anders wezen.

:giechel: smegmaslurfje !

Seif
01-09-06, 17:14
Geplaatst door Qaiys
Ja de islamitische vrouwen bewaken hun kuisheid tegen profiteurs en worden niet zo snel verliefd op onbesneden ongelovigen met hun smegmaslurfje die het geloof van de dames en afkomst riduculiseren en op hun neerkijken.

Kun je niet met iets beters komen? :)

Turken en andere niet-Marokkaanse moslims zijn ook al niet goed genoeg.

Maar ik geef het op, ik ga eten. Geloof wat je wilt geloven. :zwaai:

Qaiys
01-09-06, 17:17
Geplaatst door ieperkaas
Nou Qaiys,

bij mij is het tegendeel het geval.
Ik heb namelijk een afrikaanse vrouw.
en die is ZZZZZZZEEEEERRRR tevreden.

Bevalt mij ook goed
(en al een hele tijd eigenlijk)

Maar de meeste van mijn landgenoten ..
tsja, ik heb vroeger veel gevoetbald
en eigenlijk heb je wel gelijk.

en dat weten die mietjes ook wel. bovendien... zoveel uitzonderingen zijn er nou ook weer niet :p


Ik ben erg blij voor je dat een je supercoole, of moet ik zeggen hotte(ntotten) Afrikaanse vrouw hebt waarmee je gelukkig bent. Ik zelf douchte altijd thuis na het voetballen nadat die gasten me de eerste keer bleven aanstaren. :haha:

Qaiys
01-09-06, 17:22
Geplaatst door Seif
Kun je niet met iets beters komen? :)

Turken en andere niet-Marokkaanse moslims zijn ook al niet goed genoeg.

Maar ik geef het op, ik ga eten. Geloof wat je wilt geloven. :zwaai:

Kijk zelf eens in deze discussie waarmee je aankwam, en hoe je het omzette naar een xenofobische anti-islamitische topic omdat je niet zomaar islamitische dames kunt wippen.

knuppeltje
01-09-06, 17:30
Geplaatst door Qaiys
Ik ben erg blij voor je dat een je supercoole, of moet ik zeggen hotte(ntotten) Afrikaanse vrouw hebt waarmee je gelukkig bent. Ik zelf douchte altijd thuis na het voetballen nadat die gasten me de eerste keer bleven aanstaren. :haha:

Blufferrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrd. ;)

ieperkaas
01-09-06, 17:36
Geplaatst door Qaiys
Ik ben erg blij voor je dat een je supercoole, of moet ik zeggen hotte(ntotten) Afrikaanse vrouw hebt waarmee je gelukkig bent. Ik zelf douchte altijd thuis na het voetballen nadat die gasten me de eerste keer bleven aanstaren. :haha:

:D

Qaiys
01-09-06, 17:43
Geplaatst door knuppeltje
Blufferrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrd. ;)

Waarmee bluf ik dan? :D

Olive Yao
01-09-06, 19:06
De getalsverhouding tussen mannen en vrouwen is in de meeste samenlevingen tamelijk constant. Er is hoogstens sprake van een – nooit bevredigend verklaarde – toename van het percentage mannelijke borelingen tijdens en kort na een oorlog.

Geplaatst door Bofko
Fascinerend.
Geslachtscellen “weten” niet dat er veel mannen gesneuveld zijn.
Waarschijnlijk statistisch gezichtsbedrog:

Stel, er zijn 100 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 1
Er worden 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Dus 10% van elk.
Verhouding blijft 1 : 1

Stel, na een oorlog zijn er 50 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 2
Er worden weer 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Op 50 mannen is dat 20% jongetjes.
Dan zijn er 60 mannen en 110 vrouwen. Verhouding >1 : 2

enz.

50 mannen, 100 vrouwen
In absolute aantallen zullen er dan meer vrouwen sterven door natuurlijke doodsoorzaken.

Dus de bevolking trekt vanzelf gelijk.

Bofko
01-09-06, 19:16
Geplaatst door Olive Yao
Geslachtscellen “weten” niet dat er veel mannen gesneuveld zijn.
Waarschijnlijk statistisch gezichtsbedrog:

Stel, er zijn 100 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 1
Er worden 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Dus 10% van elk.
Verhouding blijft 1 : 1

Stel, na een oorlog zijn er 50 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 2
Er worden weer 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Op 50 mannen is dat 20% jongetjes.
Dan zijn er 60 mannen en 110 vrouwen. Verhouding >1 : 2

enz.

Duidelijk. De vraag blijft of de onderzoekers zich door dit statistisch
gezichtsbedrog in de luren hebben laten leggen. In dat geval is het een onderzoek van niks.

Ook op het Wetensschapsforum (http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?p=190157) komen ze er niet echt uit.

ieperkaas
01-09-06, 19:22
Geplaatst door Olive Yao
Geslachtscellen “weten” niet dat er veel mannen gesneuveld zijn.
Waarschijnlijk statistisch gezichtsbedrog:

Stel, er zijn 100 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 1
Er worden 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Dus 10% van elk.
Verhouding blijft 1 : 1

Stel, na een oorlog zijn er 50 mannen en 100 vrouwen. Verhouding 1 : 2
Er worden weer 10 jongetjes en 10 meisjes geboren. Op 50 mannen is dat 20% jongetjes.
Dan zijn er 60 mannen en 110 vrouwen. Verhouding >1 : 2

enz.

50 mannen, 100 vrouwen
In absolute aantallen zullen er dan meer vrouwen sterven door natuurlijke doodsoorzaken.

Dus de bevolking trekt vanzelf gelijk.

Da's dan toch wel tegenstrijdig met de "Battle of the sexes" theorie. Die stelt - en is statistisch bewezen - dat bij onderbevolking meer vrouwtjes worden geboren dan mannetjes.

Hoe zou je dan binnen die theorie moeten verklaren dat er na een oorlog "meer mannetjes" worden geboren.

Of een kind een mannetje wordt of een vroutje ligt aan het XY-gedoe van de mannelijke zaadcel. De vrouw heeft dus alweer even geen enkele invloed daarop, tenzij een bepaalde stof zou produceren die de Y-jes een relatief voordeel bezorgt in de race naar de eicel.

Dat zou dan betekenen dat zij in charge is en graag beschermd wil worden door een nieuwe horde soldaten.

Als de man "in charge" is en de Y-tjes aggressiever zijn dan de X-jes (als gevolg van oorlogs-trauma's) kan het ook op die manier worden verklaard.

Is hier mischien een deskundige die er meer van weet ?

sidi bibi
01-09-06, 21:23
Geplaatst door Qaiys
Ik zelf douchte altijd thuis na het voetballen nadat die gasten me de eerste keer bleven aanstaren. :haha: Was dat omdat je je short aanhield tijdens het douchen?

Qaiys
01-09-06, 22:10
Geplaatst door sidi bibi
Was dat omdat je je short aanhield tijdens het douchen?

:duim:

Al Sawt
02-09-06, 01:44
Geplaatst door Seif


Dit alles kwam ter spake wegens de obsessie van sommige mensen joden, zionisten en Israel. Bijvoorbeeld iemand als Al Sawt duikt (letterlijk) alleen op als het over joden gaat.

Wil je aub mijn persoon niet betrekken in een discussie, waar ik geen part noch deel aan heb?

Alles wat te maken heeft met de Arabische wereld, trekt mijn interesse.

Joden of Israeliers, zijn onderdeel van de problematiek in de Arabische wereld. Hiermee hanteer ik zelfde visie, die jij hanteert over de integratie kwestie. Want volgens jouw visie behelst het integratie problematiek, voornamelijk moslims.

Op dit punt verschillen we nauwelijks van elkaar. Alleen met het verschil dat mijn beeld meer recht doet aan realiteit en feiten, dan die van jouw.

Vervolgens suggereer je dat ik een antisemiet ben, omdat ik alleen maar op discussie`s duik( volgens jouw letterlijk) als die te maken hebben met Joden.

Dus als je mij als antisemiet wil neerzetten, dan doet dat met bewijzen/onderbouwing of plaats het in juiste context.

Mark
02-09-06, 18:06
Geplaatst door fortuin
In Dubai is ook een groot mannenoverschot ( veelwijverij ) als een
man ( waarschijnlijk rijk ) vier vrouwen heeft hebben drie ( waarschijnlijk arme ) mannen geen vrouw. Hoe zullen we dat
oplossen ?

het mannenoverschot komt daar door mannelijke (tijdelijke) immigranten die het werk moeten doen.

wat betreft die rijke golfarabieren die allemaal 4 vrouwen zouden willen: er worden nogal wat vrouwen uit landen als Sudan geimporteerd.

mark61
02-09-06, 18:39
Geplaatst door Bofko
Of seriele veelventerij. Want dan blijf je toch monogaam :roker:

Als dat een vereiste is. Dat betekent dat al die mannen maar een korte periode van partnerschap hebben. Best wel zielig.

sidi bibi
02-09-06, 19:26
Geplaatst door Mark
het mannenoverschot komt daar door mannelijke (tijdelijke) immigranten die het werk moeten doen.

wat betreft die rijke golfarabieren die allemaal 4 vrouwen zouden willen: er worden nogal wat vrouwen uit landen als Sudan geimporteerd. Komen ze in Sudan weer tekort

sidi bibi
02-09-06, 19:31
Geplaatst door mark61
Als dat een vereiste is. Dat betekent dat al die mannen maar een korte periode van partnerschap hebben. Best wel zielig. Nou, af en toe d'r weer vanaf, bovendien verandering van spijs doet eten

mark61
03-09-06, 00:58
Geplaatst door sidi bibi
Komen ze in Sudan weer tekort

Daar hebben ze vast weer een mannentekort.