PDA

Bekijk Volledige Versie : Koerdische president geeft opdracht om Iraakse vlaggen te verwijderen



Amenzu
01-09-06, 18:50
In Noord-Irak wappert de vlag van Koerdistan
Uitgegeven op vrijdag 01 september 2006 om 19:19:08
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/Betten) - De president van Koerdistan in het noorden van Irak, Massoud Barzani, heeft opdracht gegeven de Iraakse vlag in de autonome regio te vervangen door een Koerdische. Dat is vrijdag bekendgemaakt.

Sinds de Amerikaanse invasie van Irak in 2003 hebben de Koerdische gebieden steeds meer autonomie verworven. In mei voegde het parlement van Iraaks Koerdistan de twee besturen van het gebied - het ene onder leiding van de Democratische Partij van Koerdistan en het andere van de Patriottische Unie van Koerdistan - formeel samen. Voordien genoten de Koerden autonomie in drie noordelijke provincies van Irak, maar onder verschillende besturen.

De soennitische Arabieren verdenken de Koerden ervan te streven naar afscheiding van het olierijke noorden van Irak. Als de sjiitische meerderheid in het eveneens olierijke zuiden hetzelfde zou doen, zou voor de soennieten weinig meer overblijven dan de woestijn met dadelpalmen.

De Koerdische gebieden onttrokken zich ten tijde van de Eerste Golfoorlog van 1991 aan de controle van Saddam Hussein, onder bescherming van Amerikaanse en Britse gevechtsvliegtuigen. De Koerden werden jarenlang gediscrimineerd en onderdrukt door Saddams door soennieten gedomineerde regering.

[Copyright 2006, Novum]


Hopelijk zullen in de toekomst meer etnische groepen ontsnappen aan het Arabische nationalistische NAZISME.

Al Sawt
01-09-06, 19:11
Geplaatst door Amenzu
In Noord-Irak wappert de vlag van Koerdistan
Uitgegeven op vrijdag 01 september 2006 om 19:19:08
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/Betten) - De president van Koerdistan in het noorden van Irak, Massoud Barzani, heeft opdracht gegeven de Iraakse vlag in de autonome regio te vervangen door een Koerdische. Dat is vrijdag bekendgemaakt.

Sinds de Amerikaanse invasie van Irak in 2003 hebben de Koerdische gebieden steeds meer autonomie verworven. In mei voegde het parlement van Iraaks Koerdistan de twee besturen van het gebied - het ene onder leiding van de Democratische Partij van Koerdistan en het andere van de Patriottische Unie van Koerdistan - formeel samen. Voordien genoten de Koerden autonomie in drie noordelijke provincies van Irak, maar onder verschillende besturen.

De soennitische Arabieren verdenken de Koerden ervan te streven naar afscheiding van het olierijke noorden van Irak. Als de sjiitische meerderheid in het eveneens olierijke zuiden hetzelfde zou doen, zou voor de soennieten weinig meer overblijven dan de woestijn met dadelpalmen.

De Koerdische gebieden onttrokken zich ten tijde van de Eerste Golfoorlog van 1991 aan de controle van Saddam Hussein, onder bescherming van Amerikaanse en Britse gevechtsvliegtuigen. De Koerden werden jarenlang gediscrimineerd en onderdrukt door Saddams door soennieten gedomineerde regering.

[Copyright 2006, Novum]


Hopelijk zullen in de toekomst meer etnische groepen ontsnappen aan het Arabische nationalistische NAZISME. Hopelijk zullen in de toekomst mensen ontsnappen aan de erfenis van verdeel en heerspolitiek van kolonialisme.

ieperkaas
01-09-06, 20:20
DIE KOERDEN ZULLEN NOG WEL MERKEN HOE BETROUWBAAR DIE VRIENDJES VAN HEN WERKELIJK ZIJN.

HET IS GEWOON NOG EVEN WACHTEN WANNEER DIE KOERDEN VERRADEN GAAN WORDEN.

Amenzu
01-09-06, 22:24
Ja natuurlijk, het is altijd makkelijk. Verdeel en heers en alles is opgelost.

De Koerdische moslims, die heel veel hebben geleden onder het seculaire racisctisch Arabisch nationalistische baath partij, hebben het recht op zelfbeschikking. ZIj hebben het recht om zich te verdedigen tegen een van de meeste afschuwelijke ideologien van de vorige eeuw.

De koerden zijn goed onderweg om een stabiele, tot zekere hoogte, democratische land op te bouwen. Het is er veilig en met de economie gaat het ook goed. Dat is wat mensen wille. De Arabische schi'iten en soennieten in Irak en andere delen in het Midden Oosten moeten een voorbeeld daaraan nemen.

Ieder normaal denkend mens zou de koerden bijstaan in hn strijd tegen etnische uitroeing en zuivering.

Leve Koerdistan.

Olive Yao
01-09-06, 22:56
Zat de wereld maar zo in elkaar dat de Koerden gewoon een land kregen. Dat Turkije ze ook een stuk land gaf.

Amenzu
01-09-06, 22:57
dit is een reactie op een arabisch forum over hetzelfde onderwerp: Hopelijk zullen de nationalisten en achterlijke Barbaren (ik bedoel berbers maar dan zoals de Arabieren ze noemen):
"Deze achterlijk gearabiseerde Barbaar, geeft je strafpunten" Al Sawt - نعم قرار سليم 100 %
ابو مصطفى |01/09/2006 م، 06:08 مساء (السـعودية) 03:08 مساء (جرينيتش)
نعم قرار سليم 100 % لان لان العلم رمز للدولة وفي وجود صدام والبعث الشوفيفي قصفت كردستان العراق بالطائرات والدبابات وكانوا حاملين العلم الحالي , لذا فان حكومة كردستان مضطرة لانزال هذا العلم العراقي السابق والحالي لانة يعتبر اذلال واهانة لهم ولهم الحق في اتخاذ هذا القرار

Amenzu
01-09-06, 23:02
En dit is een ractie van een echte ARabier en niet van gearabiseerde Barbaren, die denken door op te komen van arabische racistische nationalisten in de hemel te komen:

FANAR |01/09/2006 م، 07:19 مساء (السـعودية) 04:19 مساء (جرينيتش)
بالرغم من أنني لست من المعجبين بمسعود البارزاني ,, إلا أنني أتفق معه و بشده على إلغاء وتمزيق هذه العلم الذي يذكر العراقيين بكل مأسيهم وفجائعهم .... ويذكرهم أيضآ بما هو أسوأ من ذلك , و هو أنهم ينتمون أو ((( بالأحرى كانوا ينتمون ))) الى ما يسمى بالأمه العربيه ... هذه الأمه التي كان يتوجب عليها و منذ زمن بعيد أن تطلق على نفسها رصاصة الرحمه ,, بدلآ من أن تبقى أضحوكه و مثار للسخريه بين الأمم !!!!! أقول سلفآ لكل من يريد أن يزايد بالوطنيه و ألأخلاص لمباديءالعروبه وما الى ذلك من خرافات , أقول لهم بانني عربي صحيح النسب كابرآ عن كابر و (( للأسف الشديد )) , ولهذا أنصحهم بتوفير مزايداتهم لمناسبات أخرى تخصهم هم و ليتركوا العراقيين بسلام ... إن هذه الأمه المصابه بالشلل الفكري وبكل انواع فايروسات القبح والتخلف والبشاعه ..... الخ . هذه الأمه استباحت الدم العراقي و بشكل سافر وواضح حد الأعلان والأشهار على روؤس الملأ وبكل الوسائط الأعلاميه المتاحه ,, ولم تقتصر هذه الأستباحه على فئه أو شريحه بعينها , بل بالعكس توحدت هذه الأمه وعلى نحو غريب واتفقت لأول مره في تأريخها على قضيه مركزيه واحده ألا وهي شرب الدم العراقي و بشهية منقطعة النظير .. وعليه أعلن من خلال هذا المنبر بأني براء من كل قضايا هذه الأمه العادله وغير العادله ... وإن كنت امتلك فضلة من دموع فأهلي وناسي الذين يذبحون يوميآ بسيف الأرهاب العربي هم أولى بهذه الدموع ... وبعد ان طال (عرس الدم ) العراقي ليس لنا إلا أن نبارك لأخواننا العرب أتخاذهم دمائنا حناء لكل اعيادهم ,,,,,

Al Sawt
02-09-06, 01:14
Geplaatst door Olive Yao
Zat de wereld maar zo in elkaar dat de Koerden gewoon een land kregen. Dat Turkije ze ook een stuk land gaf. Zat Frankrijk maar zo in elkaar dat ze al hun minderheden een eigen land gaven.

Zelfs federalisme of autonomie kon er niet af.

Al Sawt
02-09-06, 01:21
Geplaatst door Amenzu
Ja natuurlijk, het is altijd makkelijk. Verdeel en heers en alles is opgelost.

De Koerdische moslims, die heel veel hebben geleden onder het seculaire racisctisch Arabisch nationalistische baath partij, hebben het recht op zelfbeschikking. ZIj hebben het recht om zich te verdedigen tegen een van de meeste afschuwelijke ideologien van de vorige eeuw.

De koerden zijn goed onderweg om een stabiele, tot zekere hoogte, democratische land op te bouwen. Het is er veilig en met de economie gaat het ook goed. Dat is wat mensen wille. De Arabische schi'iten en soennieten in Irak en andere delen in het Midden Oosten moeten een voorbeeld daaraan nemen.

Ieder normaal denkend mens zou de koerden bijstaan in hn strijd tegen etnische uitroeing en zuivering.

Leve Koerdistan. De Koerden zijn net zo gesplinterd als meeste minderheden, die zich zelf bepaalde homogene eigenschappen toedichten.

Zonder Amerikaanse druk, hadden Talebani en Rabbanie een bloedige oorlog uitgevochten om een stabiele paradijs op te bouwen op smokkel van drugs en olie.


Echte democraten.

gh.wille
02-09-06, 02:17
Geplaatst door ieperkaas
DIE KOERDEN ZULLEN NOG WEL MERKEN HOE BETROUWBAAR DIE VRIENDJES VAN HEN WERKELIJK ZIJN.

HET IS GEWOON NOG EVEN WACHTEN WANNEER DIE KOERDEN VERRADEN GAAN WORDEN.


Het enige commentaar dat ik op jou citaat wil geven is het volgende:
met dank aan onze onpartijdig geachte alwetende Moderator
AL SAWT *

Je hebt geen enkel discussie van me gewonnen. Jouw enige wapenfeiten zijn jouw teksten gedrukt in CAPS LOCK om schreeuwerig over te komen, seniele gek.

waarvan in bescheiden vorm akte .

*Dit was het antwoord dat hij mij dorst te geven ,ach een vergissing is mogelijk he ,net zo als twee haven plaatsen verwarren die tientallen kilometers van elkaar verwijderd zijn en bovendien in verschillende landen liggen.

:zwaai:
:hihi:

ieperkaas
02-09-06, 05:32
Geplaatst door gh.wille
Het enige commentaar dat ik op jou citaat wil geven is het volgende:
met dank aan onze onpartijdig geachte alwetende Moderator
AL SAWT *

Je hebt geen enkel discussie van me gewonnen. Jouw enige wapenfeiten zijn jouw teksten gedrukt in CAPS LOCK om schreeuwerig over te komen, seniele gek.

waarvan in bescheiden vorm akte .

*Dit was het antwoord dat hij mij dorst te geven ,ach een vergissing is mogelijk he ,net zo als twee haven plaatsen verwarren die tientallen kilometers van elkaar verwijderd zijn en bovendien in verschillende landen liggen.

:zwaai:
:hihi:

Wat is jouw probleem ?

mark61
02-09-06, 13:05
Geplaatst door Olive Yao
Zat de wereld maar zo in elkaar dat de Koerden gewoon een land kregen. Dat Turkije ze ook een stuk land gaf.

In het Turkse geval hebben ze daar geen ruk aan. Van de regen in de drup. Tenzij ze zich aansluiten bij Noord-Irak. Maar dat is not going to happen.

mark61
02-09-06, 13:06
Geplaatst door Al Sawt
De Koerden zijn net zo gesplinterd als meeste minderheden, die zich zelf bepaalde homogene eigenschappen toedichten.

Zonder Amerikaanse druk, hadden Talebani en Rabbanie een bloedige oorlog uitgevochten om een stabiele paradijs op te bouwen op smokkel van drugs en olie.


Echte democraten.

:hihi:

mark61
02-09-06, 13:08
Geplaatst door Al Sawt
Zat Frankrijk maar zo in elkaar dat ze al hun minderheden een eigen land gaven.

Zelfs federalisme of autonomie kon er niet af.

Corsica is autonoom, voor Franse begrippen dan. In o.a. Frans Baskenland is ook het eea aan de gang. Maar het is het meest centralistische land van Europa, ja. Itt. bijvoorbeeld Duitsland en Spanje, en nu GB.

Theeft allemaal voor- en nadelen.

Als jij en ik Irakese Koerd waren kan ik je garanderen dat we het wel een beetje zat waren met Bagdad.

Al Sawt
02-09-06, 17:24
Geplaatst door fortuin
De fransen hebben hun minderheden niet massaal vergast en honderdduizenden ! van hun vermoord. ( net als in qana vooral
vrouwen en kinderen ) Bovendien zijn er geen grote streken in Frankrijk waar een meerderheid van andere "volkeren "is.
De Fransen hebben hun minderheden inderdaad niet massaal vergast en dat geldt ook voor Irak. De Irakezen deden dat een keer en niet massaal.

Bovendien heeft Frankrijk en andere Europese landen in het verleden hardnekkig met hun minderheden afgerekend. Dus bespaar me jouw reactie.



Heb na de 5000 vergaste vrouwen en kinderen in halabjah ( de mannen vochten in de bergen) geen enkele verontwaardigde arabische reactie gezien.
Na de 50 ! doden in qana was de wereld te klein. Wederom een individu die zich alleen maar bezig houdt met het verwijten van verontwaardigde Arabische reacties.


Kennelijk was deze randfiguur niet opgevallen dat menig Westerling op aanslagen van 11-Sept heel erg verontwaardigd reageerde en dat was in schril contrast met Westerse verontwaardiging over de Balkan of hun eigen agressie in bepaalde delen van de Wereld.

Maar kennelijk is het een folklore geworden om selectieve verontwaardiging aan de kaak te stellen bij de Arabieren en zelf geen zelfreflectie te tonen.



Van mij mogen de Koerden hun land hebben na alle ellende die ze hebben meegemaakt. Het is tenslotte het grootste volk zonder land. Van mijn part mogen alle Basken, Bretonnen, Corsicanen en Catalanen een eigen land hebben.

Gelijke monnikken en gelijke kappen.

Al Sawt
02-09-06, 17:53
Geplaatst door fortuin
Sommigen hier bestempelen de koerden als achterlijk En wie zijn die sommigen?

Geef mij de links naar die topics, zodat ik daar desnoods strafpunten voor kan geven.


die elkaar maar afmaken als ze niet door de amerikanen ,arabieren, perzen etc
"beschermd"worden.Geschiedenis heeft genoeg laten zien dat Koerdische fracties ook elkaar zaten te bevechten.

Maar misschien bezit je daar geen kennis over.


Koerden zullen de arabische reactie op qana
bizar vinden gezien de arabische en jou ( of moet ik nu U zeggen )
non-reactie op halabja. Ik waarschuw je om jouw insinuaties voor je te houden. Mijn reactie over Halabja heb je nergens kunnen lezen.

Maar figuren als jij hebben een voorliefde voor een bepaalde hypocriete mentaliteit. Verwijten te maken aan adres van anderen en dat puur om een stok te zoeken om mee te slaan. En Koerden vormen die stok. Jouw mededogen met de Koerden is nep en een instrument om anderen in een kwaad daglicht te stoppen.


Dus bespaar me jouw geklaag over de selectieve verontwaardiging van de Arabieren. Want menig Westerlingen, en met name de gene die denken dat ze de Fortuyn gedachtegoed waken, zijn geen haar beter dan Arabieren op gebied van selectieve verontwaardiging.

Al Sawt
02-09-06, 21:02
Geplaatst door fortuin
Mijn mededogen met de koerden is niet nep.
selectieve verontwaardiging op 11 september ben ik helemaal met je eens. volgens mij heeft ieder volk dat en weinigen kijken verder.
Ik reageerde op jouw insteek op de koerden die ik negatief vind.
Maar vind je nu dat de koerden een eigen land verdienen ? ( net als de basken etc ?) en de palestijnen om die er ook maar bij te halen met oostjeruzalem als hun hoofdstad. Ik insinueer niets wat ik schrijf is toch duidelijk genoeg lijkt mij. Nu moet ik even weg maar I'LL be back.

Gegroet
Ben blij dat je dat inziet.

Minderheden die raciale, culturele en historische raakvlakken hebben met meerderheden binnen een bepaalde afgebakende gebied, dienen zich te conformeren aan dat land. Dat betekent wel dat hun culturele en taalkundige rechten dienen te worden erkend.

Wat betreft de Palestijnen. Die hebben recht op soeverniteit. De Israeliers hebben niet eens raciale, culturele en historischeraakvlakken onderling, laat staan met de Palestijnen.

Iglo
02-09-06, 22:54
Geplaatst door Al Sawt
Ben blij dat je dat inziet.

Minderheden die raciale, culturele en historische raakvlakken hebben met meerderheden binnen een bepaalde afgebakende gebied, dienen zich te conformeren aan dat land. Dat betekent wel dat hun culturele en taalkundige rechten dienen te worden erkend.
Dienen te conformeren aan?
Naar mijn idee is het land van het volk, en niet andersom.

Al Sawt
03-09-06, 00:16
Geplaatst door Iglo
Dienen te conformeren aan?
Naar mijn idee is het land van het volk, en niet andersom. Neemt niet weg dat bepaalde minderheden of 'volkeren' valse gevoelens hebben over homogeniteit, eigen geschiedenis of aparte raciale afkomst.

mark61
03-09-06, 00:21
Geplaatst door Al Sawt
Ben blij dat je dat inziet.

Minderheden die raciale, culturele en historische raakvlakken hebben met meerderheden binnen een bepaalde afgebakende gebied, dienen zich te conformeren aan dat land.

Waarom? Als ze dat niet hebben mogen ze wel weg?

Raciaal is geen woord met een echte betekenis.

Ik zie dat jij enorm aan Marokko zit te denken (denk ik dan) maar dat is eigenlijk nogal een uitzondering geloof ik.

Er zijn gewoon omstandigheden waaronder minderheden beter af zijn met een eigen land, en omstandigheden waaronder dat niet zo is.

super ick
03-09-06, 09:12
Geplaatst door Amenzu

Hopelijk zullen in de toekomst meer etnische groepen ontsnappen aan het Arabische nationalistische NAZISME.

Leg eens uit wat je daar mee bedoelt?

super ick
03-09-06, 09:14
Geplaatst door Al Sawt
Hopelijk zullen in de toekomst mensen ontsnappen aan de erfenis van verdeel en heerspolitiek van kolonialisme.

Heel herkenbaar en makkelijk om direct de zaak om te draaien. Direct weer wijzen naar anderen.
Weerleg het maar eens. Dat kan je niet!

super ick
03-09-06, 09:22
Geplaatst door Al Sawt

Kennelijk was deze randfiguur niet opgevallen dat menig Westerling op aanslagen van 11-Sept heel erg verontwaardigd reageerde en dat was in schril contrast met Westerse verontwaardiging over de Balkan of hun eigen agressie in bepaalde delen van de Wereld.
Ben je nu echt zo dom of ben je zo laag gezonken door je draaikonterij?
Maar kennelijk is het een folklore geworden om selectieve verontwaardiging aan de kaak te stellen bij de Arabieren en zelf geen zelfreflectie te tonen.
Nee zelfreflectie, daar hebben Arabieren toch patent op? Flikker toch op man.
Van mijn part mogen alle Basken, Bretonnen, Corsicanen en Catalanen een eigen land hebben.
Je vergeet de Limburgers en de Drenten en de Friezen
Gelijke monnikken en gelijke kappen.

Iglo
03-09-06, 10:45
Geplaatst door Al Sawt
Neemt niet weg dat bepaalde minderheden of 'volkeren' valse gevoelens hebben over homogeniteit, eigen geschiedenis of aparte raciale afkomst. En als de staat vind dat die gevoelens vals zijn, dan moet die minderheid zich maar aanpassen? Dat lijkt me eerlijk gezegd de wereld op zijn kop. Het is nogal lastig om in algemeenheden te spreken, maar het lijkt me dat over het algemeen het land van het volk is, en dat een volk zelft bepaald of ze een aparte groep zijn.

Thermopylae
03-09-06, 11:23
De Koerden willen zich afscheiden. De Sjiieten zullen dat niet toestaan, na jarenlang gemarginaliseerd te zijn door het regime van Sadam, dromen zij nu van macht op basis van hun aantal en nu willen de Koerden ervan door met een stuk land en veel olie. Dus de volgende burgeroorlog staat al weer op stapel. En dan zijn er al de problemen met de Soennieten, die met het wegvallen van Sadam ook hun voorrangspositie verloren en druk bezig zijn zand (bommen!) te gooien in het raderwerk van de nieuw op te bouwen staat. Overigens, als Amerika niet Sadam ten val had gebracht, zou dit punt op enig moment toch zijn bereikt, omdat geen enkele dictatuur het eeuwige leven heeft.
Het blijft toch triest, dat mensen nooit eens bereid zijn om er samen iets van te maken, maar altijd weer denken langs scheidingslijnen van geloof of etniciteit. Overigens steken ook altijd weer machtswellust en de platte hebzucht de kop op

Olive Yao
03-09-06, 17:05
Geplaatst door Thermopylae
Overigens, als Amerika niet Sadam ten val had gebracht, zou dit punt op enig moment toch zijn bereikt, omdat geen enkele dictatuur het eeuwige leven heeft.
Ja, ik heb me wel eens afgevraagd hoe het anders gegaan zou zijn na Hoesseins dood.

azulay
03-09-06, 17:33
Aljazeera.net

Barazani ontkent alle aantijgingen die hem beschuldigen van separatisme. Hij benadrukt dat de Koerden niet van plan zijn om zich af te scheiden van Irak. Hij beschouwt de verdachtmakingen als een poging om de oorlog die in de rest van Irak woedt naar Koerdistan te willen transporteren.

Salih Amutlaq had het volgende verklaard tegen de pers: Onze handen zijn gebroken, maar op een dag zullen we herstellen en wat met geweld ons ontnomen wordt, zullen we met geweld terug krijgen. De reactie van Barazani was als volgt; Hun handen waren eens niet gebroken, zij werden ook door tientallen andere niet gebroken handen ondersteund (de rest van de Arabische wereld), maar toch zij hebben niets kunnen uithalen tegen ons. Dit soort retoriek bewijst alleen maar hun falen in het huidige politieke stuatie in Irak.

Barazani zegt dat de huidige Irakees vlag niet alle Irakezen vertegenwoordigt en hij wordt niet overal gebruikt. N sommige delen van Irak wordt de vlag zonder de tekst gebruikt (Allah akbar tekst toegevoegd door Saddam na de golf oorlog). Bovendien worden in verschillende delen verschillende kalligrafieën gebruikt.

We weigeren deze vlag om het feit dat het een regime vertegenwoordigt dat ons heeft vernedert. Dit is de vlag van Saddam en niet van Irak. We willen terug naar de vlag van Irak van voor Saddam.

Hij benadrukt dat hij zijn besluit pas nam nadat hij overlegde met de vice en de president van Irak. De president van Irak zegt dat er ooit een besluit genomen moet worden voor een nieuwe vlag.

Thermopylae
03-09-06, 18:05
Geplaatst door Olive Yao
Ja, ik heb me wel eens afgevraagd hoe het anders gegaan zou zijn na Hoesseins dood.


Ik denk in feite hetzelfde als hetgeen er nu gebeurd. Het ontstane machtsvacuüm moet worden opgevuld, dus zouden ook in dat scenario de Koerden, Sjiieten en Soennieten hebben geprobeerd om zoveel mogelijk macht te verkrijgen en zo'n groot mogelijk stuk van de "oliekoek" binnen hun invloedsfeer te brengen.
Het is daarbij altijd zo, dat de groep mensen die onder het oude regime werden bevoordeeld, er alles aan zullen doen om zoveel mogelijk van hun oude privileges alsnog veilig te stellen. In Irak zijn dat de Soennieten, maar je ziet hetzelfde probleem op Sri Lanka. In de koloniale tijd werd de minderheid - de Tamils - bevoordeeld door de Britten boven de meerderheid de Singalezen. Bij de onafhankelijkheid hebben de Singalezen dat "foutje" snel rechtgetrokken, dus beloten boze Tamils een eigen staat stichten in het noorden van Sri Lanka, zodat ze toch in ieder geval daar weer de baas kunnen zijn. Singalezen gaan daar niet mee accoord. Helaas gaan de gevechten ook vandaag de dag nog steeds door.

super ick
04-09-06, 16:27
Geplaatst door fortuin
Een waar woord. Alleen willen de koerden niet de baas spelen in Iraq maar afscheid nemen.

Koerden doen het beter dan Soenies en Sjieten. Dat doet pijn.
Deze stromingen blijven elkaar naar het leven staan.
Nergens leven zij in harmonie met elkaar. Hoogstens een wapenstilstand.
En maar naar derden blijven wijzen. Het lijkt wel een volksziekte.

mark61
04-09-06, 17:59
Geplaatst door Olive Yao
Ja, ik heb me wel eens afgevraagd hoe het anders gegaan zou zijn na Hoesseins dood.

Net zoals daarvoor. Enter the next ninja.

mark61
04-09-06, 18:00
Geplaatst door azulay
We weigeren deze vlag om het feit dat het een regime vertegenwoordigt dat ons heeft vernedert. Dit is de vlag van Saddam en niet van Irak. We willen terug naar de vlag van Irak van voor Saddam.

Nog een verdomde laïcist ook. :D

mark61
04-09-06, 18:01
Geplaatst door Al Sawt
Neemt niet weg dat bepaalde minderheden of 'volkeren' valse gevoelens hebben over homogeniteit, eigen geschiedenis of aparte raciale afkomst.

:hihi: Ik ben dom. We gingen natuurlijk naar Israel! :roken:

azulay
05-09-06, 11:19
Er was veel kritiek uit Baghdad op het besluit. Daarnaast hebben de arabische nationalisten Barazani beshuldigd van separatisme. zijn reactie daarop (gisteren) was:
Als het Koerdische parlement een besluit neemt voor onafhankelijkheid, dan zullen we dat ook zijn. Niemand die ons kan tegen houden. Onze opzet om de vlag te verwijderen was omdat het niet alle Irakezen vetegewoordigt, bvendien is het een symbool van onderdrukking, etnishe uitroeiing en vernederng van de Baath partij.


Nu lees ik ineens dit:

telegraf

Iraakse regering overweegt nieuwe vlag

BAGDAD - De Iraakse regering denkt na over de spoedige invoering van een nieuwe nationale vlag. Dat maakten de autoriteiten in Bagdad maandag bekend. De Koerden weigeren namelijk nog langer de huidige vlag te hijsen omdat zij die een symbool van onderdrukking onder oud-president Saddam Hussein vinden.

De ruzie barstte vrijdag los toen de president Massoud Barzani van de drie autonome noordelijke Koerdische provincies verbood nog langer de nationale vlag te voeren op overheidsgebouwen. De sjiitische premier Nuri al-Maliki reageerde furieus en zei dat „de huidige Iraakse vlag op elke vierkante centimeter Irak gehesen moet (kunnen) worden tot het parlement een besluit neemt”. De ruzie liep zo hoog op dat Barzani zelfs begon te dreigen met afscheiding van de Koerdische provincies.

Een woordvoerder van de nationale regering laat nu weten dat de vlag een hogere prioriteit krijgt. De kwestie was, aldus zegsman Ali al-Dabbagh „niet urgent, maar is nu wel dringender geworden”. Volgens hem begrijpt de regering hoe gevoelig de zaak bij de Koerden ligt. Een Koerdische parlementariër zei de kwestie dinsdag in de eerste parlementaire zitting na de zomer direct aan de orde te zullen stellen. De ruzie legt bloot hoe gevoelig de relatie is tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Irak.

De huidige rood, wit, zwarte driekleur is in 1963 na de coup van Saddam Husseins Baath-partij ingevoerd. Na de invasie van het Iraakse leger in Koeweit voegde Saddam Hussein de woorden Allahu Akbar (God is de Grootste) toe. In 2004 is een nieuwe nationale vlag ontworpen, maar die is nooit ingevoerd, onder meer omdat het islamitische karakter van Irak in de nieuwe vlag te weinig naar voren zou komen.

Al Sawt
05-09-06, 23:28
Geplaatst door super ick
Koerden doen het beter dan Soenies en Sjieten. Dat doet pijn.
Deze stromingen blijven elkaar naar het leven staan.
Nergens leven zij in harmonie met elkaar. Hoogstens een wapenstilstand.
En maar naar derden blijven wijzen. Het lijkt wel een volksziekte. Je moet het zo zien:

Net als de Europeanen(Koerden) elkaar zatten af te slachten, hadden ze een derdepartij(in beide voorbeelden VS) nodig om vrede te sluiten en een blok te vormen tegen Sovjet (Lees Saddam)dreiging.

Snap je het of moet ik nog beneden kleuterklas niveau gaan?

super ick
06-09-06, 08:02
Geplaatst door Al Sawt
Je moet het zo zien:

Net als de Europeanen(Koerden) elkaar zatten af te slachten, hadden ze een derdepartij(in beide voorbeelden VS) nodig om vrede te sluiten en een blok te vormen tegen Sovjet (Lees Saddam)dreiging.

Snap je het of moet ik nog beneden kleuterklas niveau gaan?

Jij probeert recht te lullen wat krom is. Je 'broeders' slachten elkaar naar hartelust af. Daar gaat om.

En kom nu maar met voorbeelden dat anderen dat ook doen. Dan kan je weer rustig gaan slapen.

Klagen en naar anderen (liefst Israel/V.S.) wijzen. Dan hoef je niet inhoudelijk te reageren en slaap je rustiger.