PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse politici zijn hypocriete manipulatieve overspelplegers die bedrog plegen



Qaiys
04-09-06, 02:57
Overspelige Franse politici koesteren hun keurig imago

Van onze correspondent Fokke Obbema


PARIJS - Met zijn echtgenote Cécilia aan zijn zijde liet Nicolas Sarkozy, de voorzitter van regeringspartij UMP, zich dit weekeinde in Marseille door 25 duizend partijgenoten toejuichen als de volgende, rechtse president van Frankrijk. Braaf bezorgden de tv-stations het plaatje van een gelukkig getrouwde politicus bij de kiezers thuis. Maar achter dat keurige imago gaat een wereld van bedrog, hypocrisie en manipulatie schuil, zo betogen de onderzoeksjournalisten Christophe Deloire en Christophe Dubois in hun afgelopen week verschenen boek Sexus Politicus.

Zij nemen daarin niet alleen het turbulente liefdesleven van Sarkozy, maar ook dat van vele andere Franse politici op de korrel. Speciale aandacht is er voor de escapades van de laatste drie presidenten, Giscard d’Estaing, Mitterrand en Chirac. ‘Drie minuten met douche’, luidde de bijnaam van de laatste in zijn tijd als burgemeester van Parijs.

De bedoeling van Deloire en Dubois is niet zozeer om allerlei pikanterieën te onthullen, al doen ze dat na twee jaar onderzoek en tweehonderd interviews volop, maar vooral om de hypocrisie aan de kaak te stellen, waarmee seks in de Franse politiek is omgeven. In tegenstelling tot de Britse en de Amerikaanse traditie geldt het privéleven in Frankrijk als een domein waarover niet wordt geschreven. Maar intussen proberen politici wel hun imago op te poetsen door hun vrouw naar voren te schuiven, ook al weet ‘tout-Paris’ dat de betrokkenen notoire vreemdgangers zijn. Bovendien zijn ze niet te beroerd te pogen hun politieke tegenstanders via hun slippertjes te vloeren.

Zo verhalen Deloire en Dubois hoe Cécilia Sarkozy vorig jaar een dossier ‘met namen, data en plaatsen’ onder ogen kreeg over het overspel van haar man. Dat zou afkomstig zijn geweest van diens politieke tegenstanders. Die troffen doel, want Cécilia ging er prompt vandoor met een puissant rijke minnaar. Sarkozy wilde zich niet laten kennen en versierde een vooraanstaande journaliste van Le Figaro.

De laatste wilde hun liaison niet openbaren, maar Sarkozy stond te popelen dat wel te doen – hij wilde zijn kiezers tonen dat hij niet alleen maar zielig in een hoekje zat. Inmiddels heeft hij de journaliste weer aan de kant geschoven.

Net als Giscard, Chirac en Mitterrand meent hij dat een gescheiden man geen president van Frankrijk kan worden. Dus kregen de Fransen zondagavond weer het harmonieuze beeld van het echtpaar Sarkozy voorgeschoteld.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article345799.ece/Overspelige_Franse_politici_koesteren_hun_keurig_i mago

mark61
04-09-06, 07:17
Tsjee. Schaapje ontdekt ontdaan de wereld. Alleen Frankrijk dacht je?

Qaiys
04-09-06, 08:46
Geplaatst door mark61
Tsjee. Schaapje ontdekt ontdaan de wereld. Alleen Frankrijk dacht je?

Dit gaat niet over mij. Anders kun je beter zeggen dat de Volkskrant dat ontdekt heeft.

mark61
04-09-06, 08:56
Geplaatst door Qaiys
Dit gaat niet over mij. Anders kun je beter zeggen dat de Volkskrant dat ontdekt heeft.

Dr is blijkbaar net een boek over verschenen. Evengoed is dit stokoud nieuws. Machtige mannen doen ook met vrouwen waar ze zin in hebben. Sommige vrouwen vinden dat leuk. Et puis?

Julien
04-09-06, 09:02
Hypocriet en manipulatief Zwarte Schaap is weer aan het populiseren en mensen van een land op 1 hoop aan het gooien. Precies hetzelfde waar hij altijd anderen van beschuldigt :moe:

Maar ik hoef natuurlijk niet uit te leggen, dat dit niet niets anders is in andere landen.. vooral zuidelijke landen zoals in Italië, Spanje, Arabische landen.

mark61
04-09-06, 09:13
Geplaatst door Julien
Hypocriet en manipulatief Zwarte Schaap is weer aan het populiseren en mensen van een land op 1 hoop aan het gooien. Precies hetzelfde waar hij altijd anderen van beschuldigt :moe:

Maar ik hoef natuurlijk niet uit te leggen, dat dit niet niets anders is in andere landen.. vooral zuidelijke landen zoals in Italië, Spanje, Arabische landen.

Overal. In NL wordt er meestal niet over gepraat, in Angelsaksische landen vinden ze het leuk er heisa over te maken.

Julien
04-09-06, 09:16
Geplaatst door mark61
Overal. In NL wordt er meestal niet over gepraat, in Angelsaksische landen vinden ze het leuk er heisa over te maken.

Wat ik eerlijk gezegd nog een graadje erger vind zijn die arabische sjeiks die zich in eigen land gedragen als "keurige moslims" en vinden dat hoeren gestenigd moeten worden..

Maar moet je eens in Agadir of Marrakech kijken! Heel veel van die pedo's die met tienermeisjes aan een tafel zitten in een bar zijn Arabische sjeiks.

En Yasser Arafat was ook zo'n eentje. Hij was een graag geziene gast in Parijs bij nachtclubs waar geprostitueerd werd.

knuppeltje
04-09-06, 09:50
Geplaatst door Julien
Wat ik eerlijk gezegd nog een graadje erger vind zijn die arabische sjeiks die zich in eigen land gedragen als "keurige moslims" en vinden dat hoeren gestenigd moeten worden..

Maar moet je eens in Agadir of Marrakech kijken! Heel veel van die pedo's die met tienermeisjes aan een tafel zitten in een bar zijn Arabische sjeiks.

En Yasser Arafat was ook zo'n eentje. Hij was een graag geziene gast in Parijs bij nachtclubs waar geprostitueerd werd.

En das ook al oud nieuws, wat een gezeik allemaal.

Juliette
04-09-06, 09:54
Balkenende of Jean-Luc Dehaene als schuinsmarcheerders? :eek:

mark61
04-09-06, 10:12
Geplaatst door Juliette
Balkenende of Jean-Luc Dehaene als schuinsmarcheerders? :eek:

Bak niet, die is domweg gelukkig in slaapstad. Maar we hebben erbij... ohlala. Maar dat gonst alleen in inner circles.

mark61
04-09-06, 10:14
Geplaatst door Qaiys
Dit gaat niet over mij. Anders kun je beter zeggen dat de Volkskrant dat ontdekt heeft.

Nee nee, dit gaat niet over jou die Juul 'humoristisch' aan het zieken is. :rolleyes:

Julien
04-09-06, 10:48
Geplaatst door knuppeltje
En das ook al oud nieuws, wat een gezeik allemaal.

Waarom citeer je steeds mij als ik gewoon iets terugzeg? Ik maak trouwens geen apart topic over hypocriete Arabische sjeiks, dus ik snap niet waarom je mijn reactie "gezeik" noemt...

observer
04-09-06, 13:24
verschil is dat frankrijk hele strenge privacy wetgeving kent

de roddelpers past wel op en de reguliere pers ligt in zelfde bed als de politiek

Qaiys
04-09-06, 15:55
Geplaatst door mark61
Nee nee, dit gaat niet over jou die Juul 'humoristisch' aan het zieken is. :rolleyes:

Als je niets te doen hebt kun je beter iets nuttigs doen in plaats van yomanda uit te hangen.

Qaiys
04-09-06, 15:57
Geplaatst door fortuin
Persoonlijk vind ik overspel etc. geen enkel punt voor een
politicus. Ik zou altijd voor die zondige Clinton kiezen boven
de puriteinse bush.

Het gaat om de hypocriete manipulatieve gedoe eromheen en het bedrog die men pleegt.

mark61
04-09-06, 18:05
Geplaatst door Qaiys
Als je niets te doen hebt kun je beter iets nuttigs doen in plaats van yomanda uit te hangen.

Heb ik, wederom, van jou geleerd. De doorvorser van andermans motivatie.

mark61
04-09-06, 18:06
Geplaatst door Qaiys
Het gaat om de hypocriete manipulatieve gedoe eromheen en het bedrog die men pleegt.

Doe niet zo kinderachtig. Die zin van jou beschrijft de geschiedenis van de wereld in een notendop.

Noemde jij dat nou niet hypocrisie, focussen op 1 detail?

Bart.NL
04-09-06, 19:45
Geplaatst door mark61
Doe niet zo kinderachtig. Die zin van jou beschrijft de geschiedenis van de wereld in een notendop.

Noemde jij dat nou niet hypocrisie, focussen op 1 detail?

Qaiys moet eens apen gaan bestuderen.

Het is gewoon natuurlijk gedrag.

mark61
04-09-06, 20:46
Geplaatst door Bart.NL
Qaiys moet eens apen gaan bestuderen.

Het is gewoon natuurlijk gedrag.

Schaap stamt niet af van de apen. :ego:

tr_imparator
04-09-06, 21:49
Geplaatst door Julien
Wat ik eerlijk gezegd nog een graadje erger vind zijn die arabische sjeiks die zich in eigen land gedragen als "keurige moslims" en vinden dat hoeren gestenigd moeten worden..

Maar moet je eens in Agadir of Marrakech kijken! Heel veel van die pedo's die met tienermeisjes aan een tafel zitten in een bar zijn Arabische sjeiks.

En Yasser Arafat was ook zo'n eentje. Hij was een graag geziene gast in Parijs bij nachtclubs waar geprostitueerd werd.

haha..dit geldt niet alleen voor jou.,,maar bijna voor iederen die op deze thread heeft gereageerd: vermijden onderwerp en zeggen dat andere landen ook zo zijn.

Dat is wel erg makkelijk. En als er een (negatief) bericht verschijnt bijv. over Turkije met volle lading erop ingaan.

Zwakke vorm van discussieren.

Qaiys
04-09-06, 22:12
Geplaatst door mark61
Heb ik, wederom, van jou geleerd. De doorvorser van andermans motivatie.

Kortom je obsessie voor mijn persoon is immer aanwezig.

Qaiys
04-09-06, 22:14
Geplaatst door Bart.NL
Qaiys moet eens apen gaan bestuderen.

Het is gewoon natuurlijk gedrag.

Qaiys is niet de schrijver van het artikel. Qaiys heeft het alleen geplaatst.

Als je eigen gedrag en jezelf gelijk stelt aan een aap is dat jouw goed recht.

Qaiys
04-09-06, 22:17
Geplaatst door tr_imparator
haha..dit geldt niet alleen voor jou.,,maar bijna voor iederen die op deze thread heeft gereageerd: vermijden onderwerp en zeggen dat andere landen ook zo zijn.

Dat is wel erg makkelijk. En als er een (negatief) bericht verschijnt bijv. over Turkije met volle lading erop ingaan.

Zwakke vorm van discussieren.

Meteen springen ze in de verdediging en vergoeilijken ze het slechte en afkeurende gedrag en handelen door onrechtvaardige dictators erbij te halen.

Julien
05-09-06, 11:50
Geplaatst door tr_imparator
haha..dit geldt niet alleen voor jou.,,maar bijna voor iederen die op deze thread heeft gereageerd: vermijden onderwerp en zeggen dat andere landen ook zo zijn.

Dat is wel erg makkelijk. En als er een (negatief) bericht verschijnt bijv. over Turkije met volle lading erop ingaan.

Zwakke vorm van discussieren.

Dat moet je dan ook tegen de mensen die gelijk over Israel beginnen als Iran kernbommen wil,
of tegen de mensen die gelijk over de VS beginnen als het over schendingen van mensenrechten gaat in islamitische landen,
of tegen de mensen die gelijk over Europa beginnen als het over misstanden in het Midden-Oosten gaat,
of tegen mensen die gelijk over de Tweede wereldoorlog beginnen als het over een oorlog in een islamitisch land gaat.

Maar dan hoor ik jou niet.. :slapen: