PDA

Bekijk Volledige Versie : Terrorisme eiste 72.000 levens in afgelopen vijf jaar



Joepie
04-09-06, 09:03
Terrorisme eiste 72.000 levens in afgelopen vijf jaar

Uitgegeven: 4 september 2006 06:11
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 06:37

LONDEN - Wereldwijd zijn zeker 72.000 mensen door terreuractiviteiten om het leven gekomen, sinds de Amerikaanse president George W. Bush vijf jaar geleden de oorlog tegen het terrorisme begon. Dat meldt de Britse krant The Independent maandag op basis van informatie van MIPT, een in de Verenigde Staten gevestigd instituut ter voorkoming van terrorisme.

De meeste slachtoffers van het terrorisme, ongeveer 40.000 mensen, zijn Iraakse burgers. De overige 30.000 doden zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.


Pentagon

Volgens het Pentagon komen door het aanhoudende geweld in Irak elke maand circa 3000 burgers om het leven. Ook Amerikaanse en Iraakse militairen zijn hun leven niet zeker in het Arabische land. Uit cijfers van het Amerikaanse leger blijkt dat het aantal aanslagen op Amerikaanse en Iraakse militairen sinds januari is verdubbeld.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde zondag dat in de strijd tegen het terrorisme inmiddels meer Amerikanen zijn omgekomen dan er slachtoffers zijn gevallen door de aanslagen van 11 september. Volgens CNN eisten de aanslagen van 11 september de levens van 2973 Amerikanen en buitenlanders. In die telling zijn de daders van de zelfmoordacties niet meegenomen.

In Irak en Afghanistan hebben inmiddels al 2974 Amerikaanse militairen de dood gevonden, meldde CNN op basis van gegevens van het Pentagon. In Afghanistan vonden 329 Amerikaanse militairen de dood en in Irak 2645. Zondag werden in Irak vier Amerikanen gedood.

Joesoef
04-09-06, 09:17
Geplaatst door Joepie
Terrorisme eiste 72.000 levens in afgelopen vijf jaar

De meeste slachtoffers van het terrorisme, ongeveer 40.000 mensen, zijn Iraakse burgers. De overige 30.000 doden zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.




Nu de vraag:

Hoeveel doden zijn er gemaakt door terroristen en waar? Wel makkelijk om alles op een hoop te gooien.

mark61
04-09-06, 09:58
Toen nog een definitie van terrorisme waar iedereen mee kan leven. Das when pigs fly.

azulay
04-09-06, 10:25
Geplaatst door Joesoef
Nu de vraag:

Hoeveel doden zijn er gemaakt door terroristen en waar? Wel makkelijk om alles op een hoop te gooien.

Dat was eingelijk ook mijn vraag. Nof specifieker hoeveel moslims bevinden zich onder deze 72000 en hoeveel ervan zijn door andere moslims omgebracht?

Joesoef
04-09-06, 11:25
Ach, als ik het zo lees is Bush dus ook een terrorist. Eindelijk erkenning. Nu alleen de vraag wanneer we dit terroristische land gaan aanvallen.

wytze
04-09-06, 11:35
Geplaatst door Joesoef
Ach, als ik het zo lees is Bush dus ook een terrorist. Eindelijk erkenning. Nu alleen de vraag wanneer we dit terroristische land gaan aanvallen.


volgens mij zijn er door het amerikaanse terrorisme veel meer doden gevallen in iig Irak.

Arvid
04-09-06, 12:59
Geplaatst door wytze
volgens mij zijn er door het amerikaanse terrorisme veel meer doden gevallen in iig Irak.

Dat hele "terrorisme" gedoe is een complete hype. Terrorisme bestaat al eeuwen. Bovendien worden maar enkele landen belicht. Ik weet nog dat vorig jaar in Sri Lanka maar liefst 500+ bommen tegelijk afgingen (!) maar geen woord erover op het journaal.

wytze
04-09-06, 15:00
Geplaatst door Arvid
Dat hele "terrorisme" gedoe is een complete hype. Terrorisme bestaat al eeuwen. Bovendien worden maar enkele landen belicht. Ik weet nog dat vorig jaar in Sri Lanka maar liefst 500+ bommen tegelijk afgingen (!) maar geen woord erover op het journaal.


Dat was toch in Bangladesh, al die bommen?

Arvid
04-09-06, 15:02
Geplaatst door wytze
Dat was toch in Bangladesh, al die bommen?

Bangladesh idd, my bad.

mark61
04-09-06, 15:13
Uit het bovenstaande blijkt eigenlijk dat van allerlei telt als 'teggogisme'. Ik sleep er enthousiast de Congo bij, nooit te beroerd.