PDA

Bekijk Volledige Versie : dom of eigenwijs



tukkersterror
05-09-06, 11:45
Na weken te hebben gezworven door de bezette gebieden en de strijd van nabij te hebben meegemaakt zijn ons een paar bijzonderheden opgevallen waar we onze vraagtekens bijzetten?

Ten eerste waarom vallen er onder de palestijnen en libanezen zoveel meer slachtoffers dan onder de israeliers.

Simpel weg genomen zouden onder deze groep het aantal slachtoffers lager moeten zijn omdat zij worden (werden) beschoten door hightech wapens die met precisie de doelen wisten te raken.
En deze doelen werden voordien gewaarschuwd voor de aanval.

Na intern onderzoek is het antwoord eigelijk te simpel;

In deze gebieden zijn geen schuilkelders of andere gelegenheden voor de burgers om bescherming te bieden en als deze er al zijn word daar niet of bijna geen gebruik van gemaakt.

Navraag van de regering functionaris gaf duidelijkheid dat schuilkelders geen preoriteit heeft bij deze regeringen evenals voldoende uitleg wat te doen bij een lucht alarm.
Anderzijds valt ook deze bevolking het een en ander te verwijten.

Gespreken met burgers geven aan dat zij niet wensen te schuilen voor de aanvallen, immers de kans dat een raket bij hun terecht zou komen is nihil.
Ze gaan simpel weg af op het geluid en zolang zij deze horen is er niets aan de hand, maar wat als zij niets meer horen?
Dan hebben ze 3 seconden om een veilig heenkomen te zoeken voor deze raketten doel treffen.

Op onze vraagstelling hierover werd steevast het antwoord gegeven dat het dan Allah's wil zou zijn geweest, deze antwoorden werd gegeven zowel door de burgers als door hun regeringen.

Het vertrouwen in het geloof is groot, het is alleen jammer dat dit te koste gaat van 90% meer doden dan noodzakelijk.

Groetjes Tukkersterror.

Aicha1976
05-09-06, 11:48
Welkom terug, moppie http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b025.gif

Juliette
05-09-06, 11:50
Geplaatst door Aicha1976
Welkom terug, moppie http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b025.gif

Gedaan met de rust. :hihi:

Maar wel welkom! :fpetaf:

tukkersterror
05-09-06, 11:52
Geplaatst door Aicha1976
Welkom terug, moppie http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b025.gif

Ben bijna terug, zit nu met mijn laptopje op het vliegveld in St.
Petersburg.
En ben mijn belkaart aan het opmaken :giechel:

Dus pure verveling van deze zijde. :giechel:

Aicha1976
05-09-06, 12:00
Geplaatst door tukkersterror
Dus pure verveling van deze zijde. :giechel:


Moeten we ons nu gevleid voelen :rolleyes:

tukkersterror
05-09-06, 12:08
Geplaatst door Aicha1976
Moeten we ons nu gevleid voelen :rolleyes:

Natuurlijk..............

Heb wekenlang internet niet kunnen gebruiken.

Maar ga nu inchecken moet nog even vliegen en ben al gaar.

Zie jullie binnenkort weer.

heb jullie wel gemist.

knuppeltje
05-09-06, 12:10
Geplaatst door tukkersterror
Na weken te hebben gezworven door de bezette gebieden en de strijd van nabij te hebben meegemaakt zijn ons een paar bijzonderheden opgevallen waar we onze vraagtekens bijzetten?

Ten eerste waarom vallen er onder de palestijnen en libanezen zoveel meer slachtoffers dan onder de israeliers.

Simpel weg genomen zouden onder deze groep het aantal slachtoffers lager moeten zijn omdat zij worden (werden) beschoten door hightech wapens die met precisie de doelen wisten te raken.
En deze doelen werden voordien gewaarschuwd voor de aanval.

Na intern onderzoek is het antwoord eigelijk te simpel;

In deze gebieden zijn geen schuilkelders of andere gelegenheden voor de burgers om bescherming te bieden en als deze er al zijn word daar niet of bijna geen gebruik van gemaakt.

Navraag van de regering functionaris gaf duidelijkheid dat schuilkelders geen preoriteit heeft bij deze regeringen evenals voldoende uitleg wat te doen bij een lucht alarm.
Anderzijds valt ook deze bevolking het een en ander te verwijten.

Gespreken met burgers geven aan dat zij niet wensen te schuilen voor de aanvallen, immers de kans dat een raket bij hun terecht zou komen is nihil.
Ze gaan simpel weg af op het geluid en zolang zij deze horen is er niets aan de hand, maar wat als zij niets meer horen?
Dan hebben ze 3 seconden om een veilig heenkomen te zoeken voor deze raketten doel treffen.

Op onze vraagstelling hierover werd steevast het antwoord gegeven dat het dan Allah's wil zou zijn geweest, deze antwoorden werd gegeven zowel door de burgers als door hun regeringen.

Het vertrouwen in het geloof is groot, het is alleen jammer dat dit te koste gaat van 90% meer doden dan noodzakelijk.

Groetjes Tukkersterror.

Zou het misschien kunnen zijn dat het voor een van die twee partijen de bedoeling is?

mark61
05-09-06, 19:25
Ik maak me op voor de grote ieperkaas >< tukker showdown. Hoewel, waar zit die andere malloot eigenlijk?

knuppeltje
05-09-06, 19:28
Geplaatst door mark61
Ik maak me op voor de grote ieperkaas >< tukker showdown. Hoewel, waar zit die andere malloot eigenlijk?

Die heb ik drie dagen geleden een vraag gesteld.

Die is daarover nog aan het dubben. :denk:

~Panthera~
05-09-06, 19:30
Geplaatst door mark61
Ik maak me op voor de grote ieperkaas >< tukker showdown. Hoewel, waar zit die andere malloot eigenlijk?


Zeker geen ban meer. :rolleyes: if u catch my druft.

mark61
05-09-06, 19:40
Geplaatst door ~Panthera~
Zeker geen ban meer. :rolleyes: if u catch my druft.

Nee soms ben je te subtiel voor mij.





Meestal niet :blowen:

~Panthera~
05-09-06, 19:42
Geplaatst door mark61
Nee soms ben je te subtiel voor mij.





Meestal niet :blowen:


:hihi:

mark61
05-09-06, 19:43
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

Alles goed en wel, maar ik snap nog steeds niet wat je drift is. Ieper staat netjes op 2, zag ik. Of had je het over Tuk?

~Panthera~
05-09-06, 19:47
Geplaatst door mark61
Alles goed en wel, maar ik snap nog steeds niet wat je drift is. Ieper staat netjes op 2, zag ik. Of had je het over Tuk?


Over geen van beide. :cola:

mark61
05-09-06, 19:52
Geplaatst door ~Panthera~
Over geen van beide. :cola:

Je wordt nu regular mysterieus zuster. Wat zat er in die senseo? Je weet dat je daar geen spacecake in moet soppen.

~Panthera~
05-09-06, 19:53
Geplaatst door mark61
Je wordt nu regular mysterieus zuster. Wat zat er in die senseo? Je weet dat je daar geen spacecake in moet soppen.


Zit jij nog steeds onder die bar ? :engel:

mark61
05-09-06, 19:58
Geplaatst door ~Panthera~
Zit jij nog steeds onder die bar ? :engel:

Ff kijken *thud* ja dammit. Laag die ding mang.

~Panthera~
05-09-06, 20:02
Geplaatst door mark61
Ff kijken *thud* ja dammit. Laag die ding mang.

Pak um ! http://www.hazelnet.org/icon/foodndrink/ricard.gif :hihi:

mark61
05-09-06, 20:05
Geplaatst door ~Panthera~
Pak um ! http://www.hazelnet.org/icon/foodndrink/ricard.gif :hihi:

Kzie ff sterretjes.


Maar wat BEDOELDE je nou ooit hierboven?


hardnekkig :roker:

~Panthera~
05-09-06, 20:12
Geplaatst door mark61
Kzie ff sterretjes.


Maar wat BEDOELDE je nou ooit hierboven?


hardnekkig :roker:


Veel te hardnakelig. :roker:

mark61
05-09-06, 20:19
Geplaatst door ~Panthera~
Veel te hardnakelig. :roker:

Klingonse :ego:

Al Sawt
05-09-06, 21:00
Geplaatst door tukkersterror
Na weken te hebben gezworven door de bezette gebieden en de strijd van nabij te hebben meegemaakt zijn ons een paar bijzonderheden opgevallen waar we onze vraagtekens bijzetten?

Ten eerste waarom vallen er onder de palestijnen en libanezen zoveel meer slachtoffers dan onder de israeliers.

Simpel weg genomen zouden onder deze groep het aantal slachtoffers lager moeten zijn omdat zij worden (werden) beschoten door hightech wapens die met precisie de doelen wisten te raken.
En deze doelen werden voordien gewaarschuwd voor de aanval.

Na intern onderzoek is het antwoord eigelijk te simpel;

In deze gebieden zijn geen schuilkelders of andere gelegenheden voor de burgers om bescherming te bieden en als deze er al zijn word daar niet of bijna geen gebruik van gemaakt.

Navraag van de regering functionaris gaf duidelijkheid dat schuilkelders geen preoriteit heeft bij deze regeringen evenals voldoende uitleg wat te doen bij een lucht alarm.
Anderzijds valt ook deze bevolking het een en ander te verwijten.

Gespreken met burgers geven aan dat zij niet wensen te schuilen voor de aanvallen, immers de kans dat een raket bij hun terecht zou komen is nihil.
Ze gaan simpel weg af op het geluid en zolang zij deze horen is er niets aan de hand, maar wat als zij niets meer horen?
Dan hebben ze 3 seconden om een veilig heenkomen te zoeken voor deze raketten doel treffen.

Op onze vraagstelling hierover werd steevast het antwoord gegeven dat het dan Allah's wil zou zijn geweest, deze antwoorden werd gegeven zowel door de burgers als door hun regeringen.

Het vertrouwen in het geloof is groot, het is alleen jammer dat dit te koste gaat van 90% meer doden dan noodzakelijk.

Groetjes Tukkersterror. Puur onzin!

Alsof de Palestijnen over radars beschikken om Israelische luchtacties vroegtijdig te kunnen signaleren en daarmee een al gehele luchtalarm af te kondigen.

P.S.
Welke gebieden ben je binnen gekomen, Gaza of WB?

tukkersterror
06-09-06, 10:55
Geplaatst door Al Sawt
Puur onzin!

Alsof de Palestijnen over radars beschikken om Israelische luchtacties vroegtijdig te kunnen signaleren en daarmee een al gehele luchtalarm af te kondigen.

P.S.
Welke gebieden ben je binnen gekomen, Gaza of WB?

Gaza-stad hebben we eerst gezeten, waar wij onderzoek hebben gedaan naar het hoge aantal onschuldige slachtoffers onder burgers.

Terug te komen op je stelling dat er geen installatie's zijn voor het signaleren van luchtaanvallen en of akties?

Deze zijn wel aanwezig, maar meldingen worden simpelweg niet door gegeven en 60% van de alarm installatie's werken niet door achterstallig onderhoud, of doordat er geen stroom is om deze te laten werken.

In de stad zelf zijn deze wel aanwezig, maar bij een alarm blijven mensen gewoon rustig op straat lopen, alsof zij murm zijn geslagen en het hun niets kan schelen waar hun leven eindigd.

Al met al een verontrustende situatie.

knuppeltje
06-09-06, 10:59
Geplaatst door tukkersterror
Gaza-stad hebben we eerst gezeten, waar wij onderzoek hebben gedaan naar het hoge aantal onschuldige slachtoffers onder burgers.

Terug te komen op je stelling dat er geen installatie's zijn voor het signaleren van luchtaanvallen en of akties?

Deze zijn wel aanwezig, maar meldingen worden simpelweg niet door gegeven en 60% van de alarm installatie's werken niet door achterstallig onderhoud, of doordat er geen stroom is om deze te laten werken.

In de stad zelf zijn deze wel aanwezig, maar bij een alarm blijven mensen gewoon rustig op straat lopen, alsof zij murm zijn geslagen en het hun niets kan schelen waar hun leven eindigd.

Al met al een verontrustende situatie.

Shit, hoe komt dat nou weer dat ze geen stroom meer hebben?

tukkersterror
06-09-06, 11:25
Geplaatst door knuppeltje
Shit, hoe komt dat nou weer dat ze geen stroom meer hebben?

Hoofdzakelijk door diefstal van matrialen!

knuppeltje
06-09-06, 11:50
Geplaatst door tukkersterror
Hoofdzakelijk door diefstal van matrialen!

Voor of na dat bombardement?

Al Sawt
06-09-06, 12:29
Geplaatst door tukkersterror
Gaza-stad hebben we eerst gezeten, waar wij onderzoek hebben gedaan naar het hoge aantal onschuldige slachtoffers onder burgers. En wie is WIJ? NGO, aan VN gelieerde groep of groepje toeristen?


Terug te komen op je stelling dat er geen installatie's zijn voor het signaleren van luchtaanvallen en of akties?

Deze zijn wel aanwezig, maar meldingen worden simpelweg niet door gegeven en 60% van de alarm installatie's werken niet door achterstallig onderhoud, of doordat er geen stroom is om deze te laten werken. Dan wil ik graag weten wat voor installaties het zijn? Want een wacht-toren van paar meter, is met alle respect geen installatie.




In de stad zelf zijn deze wel aanwezig, maar bij een alarm blijven mensen gewoon rustig op straat lopen, alsof zij murm zijn geslagen en het hun niets kan schelen waar hun leven eindigd. En hoe komt dat volgens jou?

Bovendien zijn Israelische luchtacties altijd niet aangekondigd.

Dus dan vraag je hoe de Palestijnen de Israelische luchtacties vroegtijdig kunnen signaleren en daarmee vroegtijdig de bevolking waarschuwen?

tukkersterror
07-09-06, 10:55
Geplaatst door Al Sawt
[B][QUOTE]En wie is WIJ? NGO, aan VN gelieerde groep of groepje toeristen?
Waarnemers EU


Dan wil ik graag weten wat voor installaties het zijn? Want een wacht-toren van paar meter, is met alle respect geen installatie.
Alarm instalatie's staan op punten zoals scholen, ziekenhuizen en andere overheidsgebouwen.
Deze zijn gekoppeld aan een centrale die de informatie behoord te krijgen van de overheid die hier laat afweten.

En hoe komt dat volgens jou?
Daar kun je twee kanten mee uit:
1. De overheid geeft geen voorlichting aan deze burgers.
2. De burger zelf is murm geslagen en laat het op zijn beloop.
Beide zijn onbegrijpelijk voor ons misschien, maar het blijkt daar heel normaal te zijn.


Bovendien zijn Israelische luchtacties altijd niet aangekondigd.
Klopt, maar simpel gezien word iedere normale vlucht gemeld en zou het alarm moeten afgaan als er al een vliegtuig word waargenomen waar geen melding voor is gedaan.


Dus dan vraag je hoe de Palestijnen de Israelische luchtacties vroegtijdig kunnen signaleren en daarmee vroegtijdig de bevolking waarschuwen?
Door het alarm te laten afgaan bij iedere onbekent vliegtuig.
En wat zeker zo belangrijk is dat de overheid een goede voorlichting geeft aan zijn of haar burgers.

tukkersterror
07-09-06, 10:57
Geplaatst door knuppeltje
Voor of na dat bombardement?

Beiden.

Ook bij ons werden regelmatig zaken ontvreemd als deze maar even zonder bewaking ergens bleven staan.

knuppeltje
07-09-06, 11:40
Geplaatst door tukkersterror
Beiden.

Ook bij ons werden regelmatig zaken ontvreemd als deze maar even zonder bewaking ergens bleven staan.

Was vast een heel nodig voor Israels veiligheid dat die centrale plat moest zeker?

MaRiaH
07-09-06, 12:03
Ben jij een waarnemer voor EU? :eek:
Hoe komt het dat ze jou gevraagd hebben? :gechoquee

Of heb je daar om andere redenen gezeten?

knuppeltje
07-09-06, 12:43
Geplaatst door MaRiaH
Ben jij een waarnemer voor EU? :eek:
Hoe komt het dat ze jou gevraagd hebben? :gechoquee

Of heb je daar om andere redenen gezeten?

Niet zo cinisch dame. :schrik:

Den Tukker heeft hier allang bewezen een uitertst eurediet man te zijn. :D

MaRiaH
07-09-06, 14:15
Geplaatst door knuppeltje
Niet zo cinisch dame. :schrik:

Den Tukker heeft hier allang bewezen een uitertst eurediet man te zijn. :D

Ik meen me te herinneren dat hij voor zijn bedrijf naar Gaza ging..
waarschijnlijk om te helpen opbouwen.

Maar EU waarnemer is iets heel anders..
Ik denk dus dat hij zich bij die lui gevoegd heeft.

Alleen komt het nu over alsof hij EU waarnemer is.. :vreemd:

knuppeltje
07-09-06, 14:20
Geplaatst door MaRiaH
Ik meen me te herinneren dat hij voor zijn bedrijf naar Gaza ging..
waarschijnlijk om te helpen opbouwen.

Maar EU waarnemer is iets heel anders..
Ik denk dus dat hij zich bij die lui gevoegd heeft.

Alleen komt het nu over alsof hij EU waarnemer is.. :vreemd:



Nou dat eerste acht ik al niet mogelijk, en voor het laatste denk ik dat ie veel te weinig uit z'n doppen kijkt.

tukkersterror
11-09-06, 08:09
Geplaatst door knuppeltje
Was vast een heel nodig voor Israels veiligheid dat die centrale plat moest zeker?
Soms is het nodig om in een oorlog een centrale plat te gooien, maar het plat gooien van een centrale wil nog niet zeggen dat 90% van het luchtalarm is uitgeschakeld, of ze moeten het noodstroom systeem hebben gestolen.

tukkersterror
11-09-06, 08:11
Geplaatst door MaRiaH
Ik meen me te herinneren dat hij voor zijn bedrijf naar Gaza ging..
waarschijnlijk om te helpen opbouwen.

Maar EU waarnemer is iets heel anders..
Ik denk dus dat hij zich bij die lui gevoegd heeft.

Alleen komt het nu over alsof hij EU waarnemer is.. :vreemd:

Wat zou ik met mijn bedrijf te zoeken hebben in het midden oosten.

knuppeltje
11-09-06, 09:12
Geplaatst door tukkersterror
Soms is het nodig om in een oorlog een centrale plat te gooien, maar het plat gooien van een centrale wil nog niet zeggen dat 90% van het luchtalarm is uitgeschakeld, of ze moeten het noodstroom systeem hebben gestolen.

In een echte oorlog met echte generaals bestrijden legers toch elkaar.

Net als in Libanon is het enige doel zveel mogelijk burgers slachtoffer maken, en dat is je reinste oorlogsmisdaad.

tukkersterror
11-09-06, 12:36
Geplaatst door knuppeltje
In een echte oorlog met echte generaals bestrijden legers toch elkaar.

Net als in Libanon is het enige doel zveel mogelijk burgers slachtoffer maken, en dat is je reinste oorlogsmisdaad.

Inderdaad zou het zo moeten zijn dat in een oorlog legers met elkaar strijden, maar dan moeten beide legers zich wel houden aan de voorwaarden en moet het niet zo wezen dat 1 van de legers zich verschuilt in burgelijke nabijheid en zodoende deze gebruiken als menselijkschild.

Voor Libanon is de grootste oorlogsmisdaad, dat de libaneze regering de burgers niet voorlichten en hun burgers niet lieten terug trekken uit vijandig gebied.
Hun excuses, dat Israel dan deze gebieden niet zou mogen bombaderen, omdat daar burgers zouden zitten, is een domme redenatie en zou een oproep zijn aan alle tereur organisatie's om zich dan maar te verschuilen achter de burgers en hun zo onkwetsbaar te maken.

Heelveel van deze slachtoffers hadden voorkomen kunnen worden, indien de overheid had gereageerd zoals je van een zorgzame overheid mag verwachten.
Zolang een overheid, terroristme goedkeurd en burgers oproep om achter deze terreur te gaan staan zullen er vele onschuldige slachtoffers blijven vallen.

Joesoef
11-09-06, 12:57
http://www.piratescode.org/smilies/TN_liar.JPG

knuppeltje
11-09-06, 15:11
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad zou het zo moeten zijn dat in een oorlog legers met elkaar strijden, maar dan moeten beide legers zich wel houden aan de voorwaarden en moet het niet zo wezen dat 1 van de legers zich verschuilt in burgelijke nabijheid en zodoende deze gebruiken als menselijkschild.

Voor Libanon is de grootste oorlogsmisdaad, dat de libaneze regering de burgers niet voorlichten en hun burgers niet lieten terug trekken uit vijandig gebied.
Hun excuses, dat Israel dan deze gebieden niet zou mogen bombaderen, omdat daar burgers zouden zitten, is een domme redenatie en zou een oproep zijn aan alle tereur organisatie's om zich dan maar te verschuilen achter de burgers en hun zo onkwetsbaar te maken.

Heelveel van deze slachtoffers hadden voorkomen kunnen worden, indien de overheid had gereageerd zoals je van een zorgzame overheid mag verwachten.
Zolang een overheid, terroristme goedkeurd en burgers oproep om achter deze terreur te gaan staan zullen er vele onschuldige slachtoffers blijven vallen.

Hoe ver ga jij nog in je domheid?

Ten eerste hebben de Palestijnen geen leger.

Ten tweede is zowat half Libanon op de vlucht geweest

Ten derde moet je even het onderzoeksraport afwachten over de oorlogsmisdaden van Israel, over die klusterbommen bv.

Ten vierde heeft de Libanese regering niet alles te zeggen in eigen huis helaas.

Jij hoort typisch bij die groep mensen die alles van Israel goedkeuren, en de anderen alsmaar alles verwijten en van alles de schuld geven.
De grootste huidige agressor met het sterkste leger in die regio konstant maar een slachtofferrol aanmeten om alles maar te kunnen goed praten. Decennia-lange bezetting, uitbuiting en marginalisering als gevolg.

Walgelijk dus.

Maar ik heb je eerder gevraagd of er nog een raport over die snoepreis komt, en of dat ook openbaar wordt gemaakt?

MaRiaH
11-09-06, 21:24
Geplaatst door tukkersterror
Wat zou ik met mijn bedrijf te zoeken hebben in het midden oosten.

wat heb jij er uberhaupt te zoeken?

als jij EU waarnemer bent, dan vreet ik mijn pc.. :rotpc:

:haha:

tukkersterror
12-09-06, 08:00
Geplaatst door MaRiaH
wat heb jij er uberhaupt te zoeken?

als jij EU waarnemer bent, dan vreet ik mijn pc.. :rotpc:

:haha:

Eet smakelijk :cola: :lol:

tukkersterror
12-09-06, 08:09
Geplaatst door knuppeltje
Hoe ver ga jij nog in je domheid?

Ten eerste hebben de Palestijnen geen leger.

Ten tweede is zowat half Libanon op de vlucht geweest

Ten derde moet je even het onderzoeksraport afwachten over de oorlogsmisdaden van Israel, over die klusterbommen bv.

Ten vierde heeft de Libanese regering niet alles te zeggen in eigen huis helaas.

Jij hoort typisch bij die groep mensen die alles van Israel goedkeuren, en de anderen alsmaar alles verwijten en van alles de schuld geven.
De grootste huidige agressor met het sterkste leger in die regio konstant maar een slachtofferrol aanmeten om alles maar te kunnen goed praten. Decennia-lange bezetting, uitbuiting en marginalisering als gevolg.

Walgelijk dus.

Maar ik heb je eerder gevraagd of er nog een raport over die snoepreis komt, en of dat ook openbaar wordt gemaakt?

Dus als ik spreek over terroristen zeg jij nee het zijn vrijheidsstrijders cq het leger en als ik spreek over het leger bestaan zij niet?

Je hebt gelijk dat deze groep mensen niet alles te zeggen heeft in eigen huis, hier ben ik het volledig met je eens.

Ik hoop alleen dat je mij kunt uitleggen waarom je mij schaart onder de mensen die alles goedkeuren wat Israel doet.
Ik raad je ook aan om sommige zaken eens objectief te gaan bekijken.
Al kan ik mij vinden in sommige van jou bewoordingen.

knuppeltje
12-09-06, 08:42
Geplaatst door tukkersterror
Dus als ik spreek over terroristen zeg jij nee het zijn vrijheidsstrijders cq het leger en als ik spreek over het leger bestaan zij niet?

Je hebt gelijk dat deze groep mensen niet alles te zeggen heeft in eigen huis, hier ben ik het volledig met je eens.

Ik hoop alleen dat je mij kunt uitleggen waarom je mij schaart onder de mensen die alles goedkeuren wat Israel doet.
Ik raad je ook aan om sommige zaken eens objectief te gaan bekijken.
Al kan ik mij vinden in sommige van jou bewoordingen.


Ik had het dus niet over vrijheidsstrijders, maar over het feit dat de Palestijnen geen leger hebben, verdraai dus mij woorden niet.

Overegens vind ik het wel degelijk vrijheidsstrijders, gezien Israel tegen de wil van de internationale gemeenschap al vele decennia hun gebied op de meest afschuwelijke manier bezet houd, en wil blijven behouden, en daarbij de ene oorlogsmisdaad op de andere stapelt, ook al zou ik mijn doelen anders kiezen.

Als je het toch met me eens bent dat de Libanese regering helaas geen eigen baas in eigen huis is, is het dan niet hoog tijd om je af te vragen hoe verwerpelijk het was om op zo'n gigantische schaal zoveel plat te gooien met alle slachtoffers van dien.

Zelfs zonder die klusterbommen is dit al zoals gezegd een oorlogsmisdaad volgens het internationale recht, en met die klusterbommen eens te meer.

Objectief bekijken, hele volksstammen zien niet eens wat er aan de hand is al staan ze met hun neus er boven op.

Tot nu toe heb ik van je noch niets anders gezien dan verdediging van alles wat Israel doet, en ik hoef je zeker niet te vertellen hoe walgelijk ik dat vind.

Israel is een verkapte racistische theocratie, en wat dat betreft niets maar dan ook niets beter dan de omliggende landen, alleen doen die niet net als of.

tukkersterror
12-09-06, 09:40
Geplaatst door knuppeltje
Ik had het dus niet over vrijheidsstrijders, maar over het feit dat de Palestijnen geen leger hebben, verdraai dus mij woorden niet.

Overegens vind ik het wel degelijk vrijheidsstrijders, gezien Israel tegen de wil van de internationale gemeenschap al vele decennia hun gebied op de meest afschuwelijke manier bezet houd, en wil blijven behouden, en daarbij de ene oorlogsmisdaad op de andere stapelt, ook al zou ik mijn doelen anders kiezen.

Als je het toch met me eens bent dat de Libanese regering helaas geen eigen baas in eigen huis is, is het dan niet hoog tijd om je af te vragen hoe verwerpelijk het was om op zo'n gigantische schaal zoveel plat te gooien met alle slachtoffers van dien.

Zelfs zonder die klusterbommen is dit al zoals gezegd een oorlogsmisdaad volgens het internationale recht, en met die klusterbommen eens te meer.

Objectief bekijken, hele volksstammen zien niet eens wat er aan de hand is al staan ze met hun neus er boven op.

Tot nu toe heb ik van je noch niets anders gezien dan verdediging van alles wat Israel doet, en ik hoef je zeker niet te vertellen hoe walgelijk ik dat vind.

Israel is een verkapte racistische theocratie, en wat dat betreft niets maar dan ook niets beter dan de omliggende landen, alleen doen die niet net als of.


Als jij het verzamelen van bewijsmatriaal en feiten een verdediging vind van een bevolkingsgroep in dit geval Israel, is jammer en zou dus inhouden dat onderzoekers bevooroordeeld zijn, terwijl ik er altijd van uit ben gegaan dat het een wetenschap is die berust op zekerheid.

Als ik fragmentatie vind van een projectiel kan ik na onderzoek met zekerheid zeggen waar dit projectiel vandaan komt en wat voor een schade deze zou aanrichten.
Als ik bij een gebouw kom (zie dit even als voorbeeld) die bestookt is met een raket die ten hoogste de ruiten laten springen, maar waar wij dan zien dat het hele gebouw is ingestort, kun je spreken van een in scene gezette handeling.
Deze obejective zaken zetten wij ook zo op papier en documenteren dit naar de desbetreffende instanties.
Hier is geen vooroordeel bij betrokken, alleen waarneming en kennis.
Gelukkig word deze raportage niet door mij alleen gedaan, maar door een team van medewerkers die ieder appart een raport opstellen.
Bij afwijking van deze rapporten word een tweede onderzoek ingesteld door een ander team.
Dus neem van mij aan dat deze onderzoeken zeer nauwkeurig zijn en bevooroordeling uit te sluiten is.
Dit valt helaas niet te zeggen van burgers die aan de zijlijn staan toe te kijken.

knuppeltje
12-09-06, 09:56
Geplaatst door tukkersterror
Als jij het verzamelen van bewijsmatriaal en feiten een verdediging vind van een bevolkingsgroep in dit geval Israel, is jammer en zou dus inhouden dat onderzoekers bevooroordeeld zijn, terwijl ik er altijd van uit ben gegaan dat het een wetenschap is die berust op zekerheid.

Als ik fragmentatie vind van een projectiel kan ik na onderzoek met zekerheid zeggen waar dit projectiel vandaan komt en wat voor een schade deze zou aanrichten.
Als ik bij een gebouw kom (zie dit even als voorbeeld) die bestookt is met een raket die ten hoogste de ruiten laten springen, maar waar wij dan zien dat het hele gebouw is ingestort, kun je spreken van een in scene gezette handeling.
Deze obejective zaken zetten wij ook zo op papier en documenteren dit naar de desbetreffende instanties.
Hier is geen vooroordeel bij betrokken, alleen waarneming en kennis.
Gelukkig word deze raportage niet door mij alleen gedaan, maar door een team van medewerkers die ieder appart een raport opstellen.
Bij afwijking van deze rapporten word een tweede onderzoek ingesteld door een ander team.
Dus neem van mij aan dat deze onderzoeken zeer nauwkeurig zijn en bevooroordeling uit te sluiten is.
Dit valt helaas niet te zeggen van burgers die aan de zijlijn staan toe te kijken.

Allemaal best, ik begrijp heel goed dat je je zelf wilt verdedigen maar verder heb je blijkbaar niets te melden over wat ik allemaal eerder zeg, dus zal ik maar aannemen dat je wat dat betreft het roerend met me eens bent.

En zij die aan de zijlijn staan lezen ook wel eens iets van mensen die er jaren lang hebben gewoond-of er geboren zijn en nog steeds wonen, doe dus wat dat betreft niet zo neerbuigend, zij lezen misschien veel meer dan jij.

Dat is wat anders dan snoepreisjesmakers die blijkbaar vanuit hun vooroordeel hun ogen in hun zak hebben.

Maar ik wacht dat document wel af, maar meer benieuwd ben ik naar dat andere onderzoek dat er gaat komen over die klusterbommen bijvoorbeeld.

tukkersterror
12-09-06, 10:48
Geplaatst door knuppeltje
Allemaal best, ik begrijp heel goed dat je je zelf wilt verdedigen maar verder heb je blijkbaar niets te melden over wat ik allemaal eerder zeg, dus zal ik maar aannemen dat je wat dat betreft het roerend met me eens bent.

En zij die aan de zijlijn staan lezen ook wel eens iets van mensen die er jaren lang hebben gewoond-of er geboren zijn en nog steeds wonen, doe dus wat dat betreft niet zo neerbuigend, zij lezen misschien veel meer dan jij.

Dat is wat anders dan snoepreisjesmakers die blijkbaar vanuit hun vooroordeel hun ogen in hun zak hebben.

Maar ik wacht dat document wel af, maar meer benieuwd ben ik naar dat andere onderzoek dat er gaat komen over die klusterbommen bijvoorbeeld.

Gedeeltelijk heb jij hierin gelijk, zoals in ieder geweld zijn de burgers de klos.
Alleen doet het mij veel pijn als ik zie dat deze regeringen niet deze problemen willen oplossen en zich verschuilen achter onmacht en simpelweg hun schouders ophalen voor kant en klare oplossingen die worden aangeboden om deze burgers te beschermen.
Dat bedoelde ik eigelijk te zeggen van de mensen aan de kant.
Deze voelen met hun dik gevreten buiken niet de pijn en werkelijke onmacht van hun bevolking die smeekt om rust en vrede.
De haat zit bij een kleine groep herrieschoppers die je in ieder land vind.
Maar kom je aan het praten met de bevolking, merk je dat de haat niet zo groot is en eigelijk alleen maar vrede willen.
Heb afgelopen nacht enkele nieuws beelden bekeken die de afgelopen maanden op tv waren in Europa en voornamelijk nederland.
Het is dan verschrikkelijk dat je hoofdzakelijk beelden ziet van agressie en niet van de mensen die vrede willen in deze landen.

Het onderzoek naar clusterbommen gaat via het militair detachement van de desbetreffende consulaten en ambasades.
Hier staan wij volledig buiten.

Ik verwach dat hier dan ook weinig over naar buiten zal komen, maar dat zal de toekomst ons moeten uitwijzen.

knuppeltje
12-09-06, 11:23
Geplaatst door tukkersterror
Gedeeltelijk heb jij hierin gelijk, zoals in ieder geweld zijn de burgers de klos.
Alleen doet het mij veel pijn als ik zie dat deze regeringen niet deze problemen willen oplossen en zich verschuilen achter onmacht en simpelweg hun schouders ophalen voor kant en klare oplossingen die worden aangeboden om deze burgers te beschermen.
Dat bedoelde ik eigelijk te zeggen van de mensen aan de kant.
Deze voelen met hun dik gevreten buiken niet de pijn en werkelijke onmacht van hun bevolking die smeekt om rust en vrede.
De haat zit bij een kleine groep herrieschoppers die je in ieder land vind.
Maar kom je aan het praten met de bevolking, merk je dat de haat niet zo groot is en eigelijk alleen maar vrede willen.
Heb afgelopen nacht enkele nieuws beelden bekeken die de afgelopen maanden op tv waren in Europa en voornamelijk nederland.
Het is dan verschrikkelijk dat je hoofdzakelijk beelden ziet van agressie en niet van de mensen die vrede willen in deze landen.

Het onderzoek naar clusterbommen gaat via het militair detachement van de desbetreffende consulaten en ambasades.
Hier staan wij volledig buiten.

Ik verwach dat hier dan ook weinig over naar buiten zal komen, maar dat zal de toekomst ons moeten uitwijzen.

Je zou eens kunnen beginnen met een duidelijk genuanceerder standpunt in te nemen dan tot nu toe, en dat ook duidelijk uit te dragen.

Tot nu toe heb je alleen maar onvoorwaardelijk de kant van de bezetter met afschuwelijke oorlogsmisdaden gekozen, en dat is walgelijk.

Ik heb het niet over een onderzoek door die consulaten, maar over dat onderzoek dat de VN gaat doen.

En van deze regering verwcht ik voorlopig weinig positiefs.

tukkersterror
13-09-06, 07:54
Geplaatst door knuppeltje
Je zou eens kunnen beginnen met een duidelijk genuanceerder standpunt in te nemen dan tot nu toe, en dat ook duidelijk uit te dragen.

Tot nu toe heb je alleen maar onvoorwaardelijk de kant van de bezetter met afschuwelijke oorlogsmisdaden gekozen, en dat is walgelijk.

Ik heb het niet over een onderzoek door die consulaten, maar over dat onderzoek dat de VN gaat doen.

En van deze regering verwcht ik voorlopig weinig positiefs.

Waarom zou ik een kant moeten kiezen en daardoor mijn objectiviteit moeten verliezen?
Zelfs als ik uitgaat van wat wij zelf waarnemen, blijf ik graag objectief anders zou ik mijn werk in deze niet kunnen uitvoeren.

Het onderzoek van de VN daar worden landen aangewezen die deze onderzoeken moeten gaan leiden.
Als dit een europees land word zal deze het onderzoek in opdracht geven voor het militairattache die het land vertegenwoordigd in dat land.
Het zou onlogisch zijn om daar een nieuw team voor aan te wijzen terwijl daar een compleet team zit van militairen die al reeds voor een langere periode in dat land aanwezig is en reeds goede relaties heeft op gebouwd met de regering in dit land.

Ik verwacht ook weinig van deze regering, maar daarin tegen waren zij wel het eerste die Israel op het matje riep, toen er melding werd gemaakt van deze clusterbommen.

knuppeltje
13-09-06, 08:12
Geplaatst door tukkersterror
Waarom zou ik een kant moeten kiezen en daardoor mijn objectiviteit moeten verliezen?
Zelfs als ik uitgaat van wat wij zelf waarnemen, blijf ik graag objectief anders zou ik mijn werk in deze niet kunnen uitvoeren.

Het onderzoek van de VN daar worden landen aangewezen die deze onderzoeken moeten gaan leiden.
Als dit een europees land word zal deze het onderzoek in opdracht geven voor het militairattache die het land vertegenwoordigd in dat land.
Het zou onlogisch zijn om daar een nieuw team voor aan te wijzen terwijl daar een compleet team zit van militairen die al reeds voor een langere periode in dat land aanwezig is en reeds goede relaties heeft op gebouwd met de regering in dit land.

Ik verwacht ook weinig van deze regering, maar daarin tegen waren zij wel het eerste die Israel op het matje riep, toen er melding werd gemaakt van deze clusterbommen.

Maar dat is nu juist wat je tot nu altijd hebt gedaan, namelijkl een kant kiezen, en nog wel voor de slechste.

Op het matje roepen? En daar zijn ze vast heel hard van geschrokken zeker?

Waarom zou de VN een land aanwijzen om dat onderzoek te doen, daar hebben ze zelf wel mensen voor. Maar hoor het nog wel.

tukkersterror
13-09-06, 10:02
Geplaatst door knuppeltje
Maar dat is nu juist wat je tot nu altijd hebt gedaan, namelijkl een kant kiezen, en nog wel voor de slechste.

Op het matje roepen? En daar zijn ze vast heel hard van geschrokken zeker?

Waarom zou de VN een land aanwijzen om dat onderzoek te doen, daar hebben ze zelf wel mensen voor. Maar hoor het nog wel.

Net zoals de VN landen verzoekt om aan een vrede's missie deel te nemen, verzoeken zij ook landen om aan onderzoeken deel te nemen.

Zo zijn VN-waarnemers ook landen gebonden, uitzending gebeurd onder de VN-vlag.

De kant die ik kies is niet de kant van de slechtste, maar een kant voor vrede en democratie.
Ik zal dan ook nooit een kant kunnen kiezen die aan deze voorwaarden niet voldoen en gewetenloos onschuldige burgers aanvallen om aandacht te vragen voor hun strijd.

Het verhaal van bezette gebieden, die kennen wij nu wel, maar bij ons blijft dan altijd de eerste vraag waarom zijn deze gebieden bezet en wat was de oorzaak dat deze gebieden nog bezet zijn.
En dan kom je vaak op een ander antwoord dan menigeen, dit wil nog niet zeggen dat het gerechtvaardig is of toelaatbaar, het geeft inzicht van zaken en problemen, waarmee we dan aan de slag gaan en proberen dit op een menselijke wijze op te lossen.
Soms kan dit in vrede, soms is militair ingrijpen nodig.
Het een en ander wil nog niet zeggen dat ik daar mee eens moet wezen, maar de achtergronden kendenen geeft mij wel het recht om daar mee te kunnen leven.

De strijd die nu heerst in het middenoosten is een gebed zonder einde zolang de regeringen die nu zitten er blijven zitten.

Het aanwakeren van haat en tweestrijd door leugens en ontwetendheid is hier ook debet aan.

mark61
13-09-06, 10:14
Geplaatst door tukkersterror
De strijd die nu heerst in het middenoosten is een gebed zonder einde zolang de regeringen die nu zitten er blijven zitten.

Nou nee, je moet meer in Washington wezen. Ongeacht de regering die er nu toevallig zit.

tukkersterror
13-09-06, 11:22
Geplaatst door mark61
Nou nee, je moet meer in Washington wezen. Ongeacht de regering die er nu toevallig zit.

Dit is slecht een verschil van mening.
Niet in alles valt de schuld te geven van Bush en aanhang.

knuppeltje
13-09-06, 14:15
Geplaatst door tukkersterror
Net zoals de VN landen verzoekt om aan een vrede's missie deel te nemen, verzoeken zij ook landen om aan onderzoeken deel te nemen.

Zo zijn VN-waarnemers ook landen gebonden, uitzending gebeurd onder de VN-vlag.

De kant die ik kies is niet de kant van de slechtste, maar een kant voor vrede en democratie.
Ik zal dan ook nooit een kant kunnen kiezen die aan deze voorwaarden niet voldoen en gewetenloos onschuldige burgers aanvallen om aandacht te vragen voor hun strijd.

Het verhaal van bezette gebieden, die kennen wij nu wel, maar bij ons blijft dan altijd de eerste vraag waarom zijn deze gebieden bezet en wat was de oorzaak dat deze gebieden nog bezet zijn.
En dan kom je vaak op een ander antwoord dan menigeen, dit wil nog niet zeggen dat het gerechtvaardig is of toelaatbaar, het geeft inzicht van zaken en problemen, waarmee we dan aan de slag gaan en proberen dit op een menselijke wijze op te lossen.
Soms kan dit in vrede, soms is militair ingrijpen nodig.
Het een en ander wil nog niet zeggen dat ik daar mee eens moet wezen, maar de achtergronden kendenen geeft mij wel het recht om daar mee te kunnen leven.

De strijd die nu heerst in het middenoosten is een gebed zonder einde zolang de regeringen die nu zitten er blijven zitten.

Het aanwakeren van haat en tweestrijd door leugens en ontwetendheid is hier ook debet aan.

In alle opzichten weer een kul verhaal.

Tot nu toe heb je niets anders gedaan dan eenzijdig de kant van Israel gekozen, zie al die posts maar die je voor die snoepreis hebt gedaan.

Zolang Europa geen fuck you tegen Big Brother zegt, niet alle handelsvoordelen voor Israel-die andere niet Europese landen niet hebben-stop zet, eventueel alle diplomatieke betrekkingen met Israel op een laag pitje zet, Amerika het allemaal goed vindt wat er gebeurt, zolang gaat Israel gewoon zijn gang, en schuwt daarbij geen groffe oorlogsmisdaden.

Die andere regeringen hebben daar geen enkele invloed op.

Leve die zogenaamde enigste democratie in het middenoosten, maar wel om te kotsen.

gh.wille
13-09-06, 14:45
Geplaatst door knuppeltje
In alle opzichten weer een kul verhaal.

Tot nu toe heb je niets anders gedaan dan eenzijdig de kant van Israel gekozen, zie al die posts maar die je voor die snoepreis hebt gedaan.

Zolang Europa geen fuck you tegen Big Brother zegt, niet alle handelsvoordelen voor Israel-die andere niet Europese landen niet hebben-stop zet, eventueel alle diplomatieke betrekkingen met Israel op een laag pitje zet, Amerika het allemaal goed vindt wat er gebeurt, zolang gaat Israel gewoon zijn gang, en schuwt daarbij geen groffe oorlogsmisdaden.

Die andere regeringen hebben daar geen enkele invloed op.

Leve die zogenaamde enigste democratie in het middenoosten, maar wel om te kotsen.

Ik volg deze discussie met verbazing ,zouden zowel jij als Tukkerterror het onderstaande *)eens willen lezen en dan zeggen wat er niet in KLOPT!
Van T.t verwacht ik wel antwoord van jou denk ik niet , net zoals de de andere die ik het heb gevraagd. wat mij wel opviel was dat het nu niet bepaald symphatisanten waren van Israel die het antwoord schuldig bleven! gek he ? dat niemand er ook maar een commentaar op durft te leveren Of mogen ze de kinderen soms de WAARHEID niet vertellen ???
Het zal mij benieuwen.

* )http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

:)

mark61
13-09-06, 14:47
Geplaatst door tukkersterror
Dit is slecht een verschil van mening.
Niet in alles valt de schuld te geven van Bush en aanhang.

Niet zozeer de schuld als wel de oplossing.

knuppeltje
13-09-06, 14:50
Geplaatst door gh.wille
Ik volg deze discussie met verbazing ,zouden zowel jij als Tukkerterror het onderstaande *)eens willen lezen en dan zeggen wat er niet in KLOPT!
Van T.t verwacht ik wel antwoord van jou denk ik niet , net zoals de de andere die ik het heb gevraagd. wat mij wel opviel was dat het nu niet bepaald symphatisanten waren van Israel die het antwoord schuldig bleven! gek he ? dat niemand er ook maar een commentaar op durft te leveren Of mogen ze de kinderen soms de WAARHEID niet vertellen ???
Het zal mij benieuwen.

* )http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

:)

Welk onderstaande?

gh.wille
13-09-06, 15:02
Geplaatst door knuppeltje
Welk onderstaande?

Dit antwoord gaf ene Ieperkaas ook al eens er staat wel degelijk een verwijzing naar een side .

Voor de goede orde hier komt ie nog een keer.

http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

knuppeltje
13-09-06, 15:27
Geplaatst door knuppeltje
Welk onderstaande?

Ok heb het nu gezien.

Als het al ooit haalbaar zou zijn, dan zou het misschien nog het beste zijn dat zowel Israel en de bezette gebieden een staat vormen waarin iedere burger gelijke rechten en kansen heeft, en krijgt.

Waar mensenrechten dus voor ieder gelijk zijn, en daar dus naar gehandeld word.

Waar een multi culturele multi-religieuze en multi-culturele samenleving is.

Nu is er een staat [Israel] en een aantal bezette gebieden.

Nog in de staat Israel en noch in de bezette gebieden is dit nu het geval.

In de staat Israel marginaliseert de joodse bevolking de moslimbevolking op de meest beestachtige wijze en in de bezette gebieden doet het Israelische leger daar nog een schepje boven op.

Van rechtsgelijkheid voor joden en moslims is dus geen sprake, nog in de staat Israel, nog in de bezette gebieden.

Is het niet door de joodse bevolking dan is het wel door het Israelische leger.

Dat Hamas de staat Israel niet erkent, is nu dat toch niet is terug te draaien, niet erg slim, maar wel begrijpelijk.

Israel is gesticht voor, over en zonder de plaatselijke bevolking, door een supermacht ver van hun bed.

Daar waar eerst een multi religieuse samenleving was met heel weinig problemen, daar moest dus van een vreemde supermacht een joodse staat komen.

En daarmee weg met een multi religieuze sameleving en daarvoor in de plaats een regide verkapte theocratie.

Gevolg: Uitbuiting, verdrijving, onteigening zonder compensatie, volkomen marginalisering van de Palestijnen, en een alles op alles zetten van het voorkomen van een eigen staat in de bezette gebieden.

Het aantal burgerslachtoffers is dan ook aan Palestijnse zijde vele en vele malen hoger.

De levensstandaard is op deze wijze onder de Palestijnen tot een minimum, zo niet ver daar onder, gedaald.

De staat Israel is niet meer weg te denken voor ons, maar mag het misschien die democratie worden die het zou moeten zijn, met dus alle rechten voor iedereen, inplaats van wat het nu is?

En als het toch niet een staat mag worden, zouden de Pallestijnen dan nog steeds geen recht hebben op een eigen levensvatbare staat, minimaal alle bezette gebieden met een ruime verbindings strook?

Indien dat echt serieus in beeld komt, dan kiest ook Hamas eieren voor haar geld, ze zullen wel moeten.

knuppeltje
13-09-06, 15:28
Geplaatst door gh.wille
Dit antwoord gaf ene Ieperkaas ook al eens er staat wel degelijk een verwijzing naar een side .

Voor de goede orde hier komt ie nog een keer.

http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

Sorry, maar eerst stond hij er echt niet dus.

gh.wille
13-09-06, 18:35
Geplaatst door knuppeltje
Ok heb het nu gezien.

Als het al ooit haalbaar zou zijn, dan zou het misschien nog het beste zijn dat zowel Israel en de bezette gebieden een staat vormen waarin iedere burger gelijke rechten en kansen heeft, en krijgt.

Waar mensenrechten dus voor ieder gelijk zijn, en daar dus naar gehandeld word.

Waar een multi culturele multi-religieuze en multi-culturele samenleving is.

Nu is er een staat [Israel] en een aantal bezette gebieden.

Nog in de staat Israel en noch in de bezette gebieden is dit nu het geval.

In de staat Israel marginaliseert de joodse bevolking de moslimbevolking op de meest beestachtige wijze en in de bezette gebieden doet het Israelische leger daar nog een schepje boven op.

Van rechtsgelijkheid voor joden en moslims is dus geen sprake, nog in de staat Israel, nog in de bezette gebieden.

Is het niet door de joodse bevolking dan is het wel door het Israelische leger.

Dat Hamas de staat Israel niet erkent, is nu dat toch niet is terug te draaien, niet erg slim, maar wel begrijpelijk.

Israel is gesticht voor, over en zonder de plaatselijke bevolking, door een supermacht ver van hun bed.

Daar waar eerst een multi religieuse samenleving was met heel weinig problemen, daar moest dus van een vreemde supermacht een joodse staat komen.

En daarmee weg met een multi religieuze sameleving en daarvoor in de plaats een regide verkapte theocratie.

Gevolg: Uitbuiting, verdrijving, onteigening zonder compensatie, volkomen marginalisering van de Palestijnen, en een alles op alles zetten van het voorkomen van een eigen staat in de bezette gebieden.

Het aantal burgerslachtoffers is dan ook aan Palestijnse zijde vele en vele malen hoger.

De levensstandaard is op deze wijze onder de Palestijnen tot een minimum, zo niet ver daar onder, gedaald.

De staat Israel is niet meer weg te denken voor ons, maar mag het misschien die democratie worden die het zou moeten zijn, met dus alle rechten voor iedereen, inplaats van wat het nu is?

En als het toch niet een staat mag worden, zouden de Pallestijnen dan nog steeds geen recht hebben op een eigen levensvatbare staat, minimaal alle bezette gebieden met een ruime verbindings strook?

Indien dat echt serieus in beeld komt, dan kiest ook Hamas eieren voor haar geld, ze zullen wel moeten.

Bedankt voor je reactie , maar al met al ben ik nog geen moer wijzer .

Waar het mij omgaat is vooral ,de voorgeschiedenis waaruit blijkt dat zowel Joden als Palestijen er altijd al gewoont hebben .
Daarna het terecht toegewezen land voor beide landen waar de Palestijen ondanks (JORDANIE ) dat ook al toegewezen was het nog te weinig vonden en daarna de LAFFE aanval van MEERDERE staten tegelijk op een klein land ( ja want zo is het toch).
WEER EEN OORLOG ! beide min of meer gewonnen door Israel.
Daarna de annexatie van de gebieden door Israel ( HET ONTERECHT POTEN VAN NEDERZETTINGEN ) met als gevolg daar weer bonje over.
De aanslagen op Israelische sporters in MUNCHEN !!!
Gevolgd door het bouwen van muren en onderdrukking van de Palestijnse bevolking !!

Met uiteindelijk na ruim 60 jaar nog steeds oorlog en ellende .

Al met al in aanmerking genomen dat het argument van de Joden hadden er niks te zoeken niet klopt !
De Palestijnen begonnen zijn m.b.v andere staten aan een oorlog met als doel het verdrijven van de Joden wel klopt!
Dat de Joden zich daarna misdragen hebben ( nederzettingen bouwen enz enz ) OOK KLOPT!!!
Dat de terreur aanslagen van Palestijnen ook kloppen !
Dat na het terug geven en de gedeeltelijke ontruiming van de Gaza Strook dezelfde dag al schendingen plaats vonden door de Palestijen en deze door gegaan zijn ook klopt!
Dat er mede door deze provocerende houding met ( tunneltjes graven en soldaten kidnappen ) weer een gespannen toestand ontstond ook klopt!
Dat Israel daarop weer een AANVALS OORLOG begon OOK KLOPT !

Mocht dit niet KLOPPEN dan klopt het schrijven in de schoolkrant ook niet , dus valse voorlichting .

knuppeltje
13-09-06, 19:20
Geplaatst door gh.wille
Bedankt voor je reactie , maar al met al ben ik nog geen moer wijzer .

Waar het mij omgaat is vooral ,de voorgeschiedenis waaruit blijkt dat zowel Joden als Palestijen er altijd al gewoont hebben .
Daarna het terecht toegewezen land voor beide landen waar de Palestijen ondanks (JORDANIE ) dat ook al toegewezen was het nog te weinig vonden en daarna de LAFFE aanval van MEERDERE staten tegelijk op een klein land ( ja want zo is het toch).
WEER EEN OORLOG ! beide min of meer gewonnen door Israel.
Daarna de annexatie van de gebieden door Israel ( HET ONTERECHT POTEN VAN NEDERZETTINGEN ) met als gevolg daar weer bonje over.
De aanslagen op Israelische sporters in MUNCHEN !!!
Gevolgd door het bouwen van muren en onderdrukking van de Palestijnse bevolking !!

Met uiteindelijk na ruim 60 jaar nog steeds oorlog en ellende .

Al met al in aanmerking genomen dat het argument van de Joden haden er niks te zoeken al niet klopt !
De Palestijnen begonnen zijn m.b.v andere staten aan een oorlog met als doel het verdrijven van de Joden wel klopt!
Dat de Joden zich daarna misdragen hebben ( nederzettingen bouwen enz enz ) OOK KLOPT!!!
Dat de terreur aanslagen van Palestijnen ook kloppen !
Dat na het terug geven en de gedeeltelijke ontruiming van de Gaza STROOK dezelfde dag al schendingen plaats vonden door de Palestijen en deze door gegaan zijn klopt!
Dat er mede door deze provocerende houding met ( tunneltjes graven en soldaten kidnappen ) weer een gespannen toestand ontstond ook klopt!
Dat Israel daarop weer een AANVALS OORLOG begon OOK KLOPT !

Ik denk dat na de Romeinen er een grote uittocht van joden is begonnen.

De kruistochten hebben ook niet bijgedragen voor een vriendelijk klimaat voor hen. Je wilt niet weten hoeveel joods bloed die brave Tempelridders en consorten en ander tuig hebben laten vloeien.

Tijdens het Osmaanse rijk hadden er niet veel joden zin om zich er te vestigen.

En zo leefden er in Palestina half 1800, de eeuw dat Europa zich er weer mee ging bemoeien in Palestina [het heilige land] Palestijnen die of christen, moslim of joods waren, en dat ging vrij goed, mede door de grote tolerantie ten opzichte van elkaar.

Vanaf toen begonnen er weer meer joden terug te keren, en die settelden zich er ongevraagd zonder dat ze er ook maar ergens aanspraak op konden maken, en dus niet altijd zonder gedonder.

De aantallen namen steeds maar toe, en het gedonder ook. Vooral na de eerste wereldoorlog volgens mij, toen ging het heel snel.

Door al dat gedonder vervloeken de orthodokse joden daar nog steeds de stichting van de staat Israel, en af en toe komen ze daar zelf hier voor het vredespaleis tegen protesteren.

Toen werd dus na de tweede wereldoorlog door toedoen van onze goeie Big Brother de joodse staat Israel gesticht, en die heeft zijn kindje altijd de hand boven het hoofd gehouden, de gevolgen heb je hierboven kunnen lezen.

De omliggende landen hadden zich beter er nooit mee bemoeid, maar dat was niet de schuld van de Palestijnen, ze hadden het toch wel gedaan ook al zouden de Palestijnen het hebben afgekeurd, al kun je die moeilijk kwalijk nemen dat ze gehoopt hebben hiermee hun verloren bezitingen terug te krijgen. Dat zou wel heel hypocriet zijn.

Nu zijn er met de meeste van die landen verdragen gesloten die de betrekkingen hebben genormaliseerd, het lot van de Palestijnen is er alleen maar tragischer op geworden.

mark61
13-09-06, 20:08
Geplaatst door knuppeltje
Tijdens het Osmaanse rijk hadden er niet veel joden zin om zich er te vestigen.

De overgrote meerderheid van de joden die Spanje en Portugal uitgeflikkerd en -gemoord werden zochten hun heil in het Osmaanse rijk en Marokko.

In Istanboel wordt tot op de dag van vandaag een middeleeuwse vorm van Spaans, het Ladino, gesproken.

knuppeltje
13-09-06, 20:38
Geplaatst door mark61
De overgrote meerderheid van de joden die Spanje en Portugal uitgeflikkerd en -gemoord werden zochten hun heil in het Osmaanse rijk en Marokko.

In Istanboel wordt tot op de dag van vandaag een middeleeuwse vorm van Spaans, het Ladino, gesproken.

Dank u voor de aanvulling.

Al Sawt
14-09-06, 01:49
Geplaatst door tukkersterror
Als jij het verzamelen van bewijsmatriaal en feiten een verdediging vind van een bevolkingsgroep in dit geval Israel, is jammer en zou dus inhouden dat onderzoekers bevooroordeeld zijn, terwijl ik er altijd van uit ben gegaan dat het een wetenschap is die berust op zekerheid.

Als ik fragmentatie vind van een projectiel kan ik na onderzoek met zekerheid zeggen waar dit projectiel vandaan komt en wat voor een schade deze zou aanrichtenEn hoe gaat mijnheer de waarnemer te werk?

Gaat hij een balistische onderzoek houden of gaat hij met een timmermans oog te werk?

Onderzoeksteam komt nooit meteen met een conclusie. Ze gaan eerst informatie verzamelen, om vervolgens in thuisbasis alles rustig en structueel te onderzoeken.

Overigens zijn waarnemers en vooral die van EU, gebonden aan bepaalde politieke voorwaarden. Hun werkzaamheden is alleen gebaseerd op het geen wat ze waarnemen en dus niet op veldonderzoek.


Als ik bij een gebouw kom (zie dit even als voorbeeld) die bestookt is met een raket die ten hoogste de ruiten laten springen, maar waar wij dan zien dat het hele gebouw is ingestort, kun je spreken van een in scene gezette handeling. En dat noemt zich een waarnemer. Want wat een onzin, zeg!
Nooit gehoord van een tandem explosieve kop, Majoor? Uiteraard niet, anders zat je geen onzin uit te kramen en wist je wat voor munitie de Israeliers gebruiken.

Namelijk munitie dat bestaat uit een tandem explosieve kop. Die een eigenschap hebben dat ze in 2 aparte delen opblazen, met een tussentijdse pauze van een fractie van een seconde.

Eerste explosie is gericht om de huid(bepantsering of in jouw geval een raam) van een doel te penetereren en tweede is gericht om de doel van binnenuit te verwoesten. Vandaar dat je bij die betreffende woning alleen een gebroken raam heb aangetroffen. Want de 2e explosie heeft geen schade aan gevel aangericht. Nee, 2e explosie heeft de pilaren van de woning binnen in verwoest.

Israeliers maken vaak gebruik van Hellfire raketten, om doelwitten binnen een huis te verwoesten. Ze zijn nauwkeurig te leiden naar een doelwit. Terwijl hun dubbele explosieve kop ontworpen is, om zware bepantsering van MBT`s te doorboren en ze uit te schakelen.

Op basis van dergelijke onzin, trek ik een conclusie dat jij geen EU waarnemer bent en noch in het leger hebt gediend.

Want anders was je op hoogte van bovenstaande informatie. Nu moet een burger langs de kant jouw werkzaamheden gaan uitleggen.

Al Sawt
14-09-06, 01:50
Geplaatst door mark61
De overgrote meerderheid van de joden die Spanje en Portugal uitgeflikkerd en -gemoord werden zochten hun heil in het Osmaanse rijk en Marokko.

In Istanboel wordt tot op de dag van vandaag een middeleeuwse vorm van Spaans, het Ladino, gesproken. Joden die in Marokko in geisoleerde bergdorpjes woonden, spraken ook dergelijke Spaans.

Al Sawt
14-09-06, 02:03
De geschiedenis van Israël en Palestina De geschiedenis van Israël en Palestina
Al jaren ruzie
Je ziet het bijna elke week op het journaal. De gevechten, bomaanslagen en aanvallen in Israël en de Palestijnse gebieden. Het lijkt wel of er geen oplossing is. Joden en Palestijnen maken ruzie over van wie het land is.

Even leek er weer een beetje hoop te komen. De nieuwe Palestijnse president Abbas en de premier van Israël, Sharon, praatten in 2003 weer met elkaar. Dat deden de Israëliërs en Palestijnen al jaren niet meer.

Toch is ondanks beloftes van beide kanten, de laatste tijd het geweld wéér toegenomen. Lees in dit dossier alles over de geschiedenis van Israël en Palestina!








Filistijnen en Israëlieten- Palestijnen en joden
Palestijnen en Joden wonen al duizenden jaren in Israël. De Palestijnen zeggen dat ze afstammen van de Filistijnen. De Joden stammen af van de Israëlieten. Allebei de volken hebben heilige plaatsen in Israël. Allebei willen ze er blijven wonen. Drieduizend jaar geleden worden de Filistijnen in een oorlog door de Joden verslagen. Duizend jaar daarna vallen de Romeinen het land binnen en wordt een groot aantal Joden weggejaagd. De Joden zwerven uit over de hele wereld. Sommige Joden blijven in Palestina wonen, samen met een grote groep Filistijnen. Volgens de Palestijnen zijn zij afstammelingen van die grote groep Filistijnen, en hebben ze dus recht op het land Palestina. Andere mensen zeggen dat de Palestijnen helemaal niet van de Filistijnen afstammen en dus ook geen recht hebben op het land.








Palestijnen
De Palestijnen zeggen dus dat ze altijd al in Palestina hebben gewoond. Maar ze zijn daar niet de baas. Na de Eerste Wereldoorlog (die eindigt in 1918) worden de Engelsen de baas in Palestina. Zij beloven zowel aan Israël, als aan de Palestijnen, dat ze een eigen land zullen krijgen...in Palestina! In 1921 komt Engeland zijn belofte aan de Palestijnen na: het land wat we nu Jordanië noemen wordt gesticht. Toch zijn veel Palestijnen daar niet blij mee. Ze willen liever dat Palestina hun nieuwe land wordt, want daar zijn allemaal heilige plaatsen voor moslims. De Joden zijn ook niet blij. De Engelsen houden hun belofte van een eigen land voor de Joden niet. In 1947 geeft Engeland Palestina aan de Verenigde Naties. Die krijgen er nu de leiding.



Joden
De Joden hebben het intussen vaak moeilijk in andere landen. Ze worden met de nek aangekeken. Het dieptepunt is de Tweede Wereldoorlog. De Duitse bezetters vinden de Joden een minderwaardig volk. Zij vermoorden 6 miljoen Joden (zie het dossier over de Tweede Wereldoorlog). Na de oorlog willen veel Joden graag veilig bij elkaar wonen in één land. Ze verhuizen naar Palestina. Daar hebben hun voorouders tenslotte gewoond en wonen veel mensen die ook Joods zijn.




Verenigde Naties
Dan krijgen de Joden en de Palestijnen problemen. De Palestijnen vinden het niet leuk dat er zoveel nieuwe mensen in Palestina komen wonen en er steeds meer macht krijgen. De Verenigde Naties stellen voor om het land in tweeën te verdelen. Ze willen de Joden iets meer dan de helft van het land geven, en de Palestijnen iets minder. De Palestijnen vinden het een slecht voorstel. Ze werken er niet aan mee.


Oorlog
De Joden willen een eigen land en roepen een jaar later, op 14 mei 1948, zelf de staat Israël uit. De Palestijnen worden daar boos over en vallen met zes Arabische landen het nieuwe land binnen. Er breekt oorlog uit. Aan de ene kant vecht Israël, oftewel de Joden. Aan de andere kant Palestijnen en Arabische landen. Israël wint de oorlog. Israël krijgt het grootste deel van Palestina in handen. De andere stukken worden veroverd door Egypte (de Gaza-strook) en Jordanië (de Westelijke Jordaanoever). De meeste Palestijnen wonen in die gebieden. De naam Palestina verdwijnt uit de atlas.


Bron: SchoolTV.


Kinderen worden gewoon onderworpen aan staaltje van geschiedenismanipulatie en theologisch vervuiling van hun zuivere geesten.


Want ze worden wijsgemaakt dat Joden een aparte volk zijn. Ik wil graag wetenschappelijke bewijzen van zien!

Ze worden wijsgemaakt dat de Joodse en Palestijnse aanspraken gelijkwaardig zijn.

Terwijl de Joden een fictieve volk vormen en nooit een gezamenlijke geschiedenis als zodanig hebben gekend.

En als klap op de vuurpijl, sugereert Schooltv dat de Palestijnse claim op Palestina ook gebaseerd is op de oudheid.

En vervolgens zeggen ze:


De Palestijnen zeggen dus dat ze altijd al in Palestina hebben gewoond. Maar ze zijn daar niet de baas.
Terwijl de Palestijnse zelfbeschikingsrecht het zelfde is als die van de Indiers, Vietnamezen, Nigerianen en alle anderen volkeren die nooit in de geschiedenis baas over hun eigen land waren zoals we die nu kennen.


En dan de eeuwige misvatting, dat bewust in stand wordt gehouden:
De Joden hebben het intussen vaak moeilijk in andere landen. Ze worden met de nek aangekeken. Het dieptepunt is de Tweede Wereldoorlog. De Duitse bezetters vinden de Joden een minderwaardig volk. Zij vermoorden 6 miljoen Joden (zie het dossier over de Tweede Wereldoorlog). Na de oorlog willen veel Joden graag veilig bij elkaar wonen in één land. Ze verhuizen naar Palestina.

Hiermee suggereren ze dat de Joden pas na verschrikkingen van WO2, naar Palestina gingen vluchten. Maar de Zionistische invasie was al jaren, zelfs voordat Hitler aan de macht kwam, aan de gang.

Hoe een misdaad vergoeilijkt wordt door een andere misdaad.
Daar hebben hun voorouders tenslotte gewoond en wonen veel mensen die ook Joods zijn. Is dit overigens wetenschappelijk waar?

Of zit SchoolTV uit de Talmoed te citeren? Dan betekent dat de kinderen worden vergiftigd door theologie!

Nelis70
14-09-06, 08:35
Geplaatst door Al Sawt
Kinderen worden gewoon onderworpen aan staaltje van geschiedenismanipulatie en theologisch vervuiling van hun zuivere geesten.


Want ze worden wijsgemaakt dat Joden een aparte volk zijn. Ik wil graag wetenschappelijke bewijzen van zien!

wat zeg jij/jouw bronnen dan? Is er geen sprake van een joods volk?



Ze worden wijsgemaakt dat de Joodse en Palestijnse aanspraken gelijkwaardig zijn.

Terwijl de Joden een fictieve volk vormen en nooit een gezamenlijke geschiedenis als zodanig hebben gekend.

gh.wille
14-09-06, 11:47
Geplaatst door Al Sawt
Kinderen worden gewoon onderworpen aan staaltje van geschiedenismanipulatie en theologisch vervuiling van hun zuivere geesten.


Want ze worden wijsgemaakt dat Joden een aparte volk zijn. Ik wil graag wetenschappelijke bewijzen van zien!

Ze worden wijsgemaakt dat de Joodse en Palestijnse aanspraken gelijkwaardig zijn.

Terwijl de Joden een fictieve volk vormen en nooit een gezamenlijke geschiedenis als zodanig hebben gekend.

En als klap op de vuurpijl, sugereert Schooltv dat de Palestijnse claim op Palestina ook gebaseerd is op de oudheid.

En vervolgens zeggen ze:


Terwijl de Palestijnse zelfbeschikingsrecht het zelfde is als die van de Indiers, Vietnamezen, Nigerianen en alle anderen volkeren die nooit in de geschiedenis baas over hun eigen land waren zoals we die nu kennen.


En dan de eeuwige misvatting, dat bewust in stand wordt gehouden:

Hiermee suggereren ze dat de Joden pas na verschrikkingen van WO2, naar Palestina gingen vluchten. Maar de Zionistische invasie was al jaren, zelfs voordat Hitler aan de macht kwam, aan de gang.

Hoe een misdaad vergoeilijkt wordt door een andere misdaad. Is dit overigens wetenschappelijk waar?

Of zit SchoolTV uit de Talmoed te citeren? Dan betekent dat de kinderen worden vergiftigd door theologie!

Dat zat er dik in he dat een neutrale schoolkrant de kindertjes foutief voor zou lichten !

Uiterraard klopt er geen MALLE moer van als het niet in Jou ( geschiedenis boekje past ) !

Gek genoeg hadden de NAZI toch ongelijk volgens jou want deze beweerden dat de JODEN maar op een plaats recht hadden op rottten waarze OORSPRONGKLIJK van dan kwamen !

Omdat je zo bijdehand bent mag je drie keer raden welk land HITLER en zijn trawanten bedoelde !!!

Om je vast iets op weg te helpen het was niet : IJsland ,Mozambique,Madagaskar ,Groenland nee helaas ook Hawai valt of en Falkland eilanden ook niet !


:rolleyes:

Al Sawt
14-09-06, 13:11
Geplaatst door gh.wille
Dat zat er dik in he dat een neutrale schoolkrant de kindertjes foutief voor zou lichten !

Uiterraard klopt er geen MALLE moer van als het niet in Jou ( geschiedenis boekje past ) !
Inhoudelijk reactie is teveel gevraagd. Terwijl men eerst zat te zeuren dat er geen reacties zijn gekomen van pro-Palestina prikkers.


Gek genoeg hadden de NAZI toch ongelijk volgens jou want deze beweerden dat de JODEN maar op een plaats recht hadden op rottten waarze OORSPRONGKLIJK van dan kwamen !
Omdat je zo bijdehand bent mag je drie keer raden welk land HITLER en zijn trawanten bedoelde !!!

Om je vast iets op weg te helpen het was niet : IJsland ,Mozambique,Madagaskar ,Groenland nee helaas ook Hawai valt of en Falkland eilanden ook niet ! We moeten toch concluderen dat de ideologie van de Nazi`s een grote onzin was.

En dat geldt ook voor de Zionisme. Toevallig zijn alleen Zionisme en Nazisme die geloven dat de Joden een volk zijn.


Terwijl een Joodse Marokkaan op raciaal gebied nauwelijks verschilt van zijn Islamitische landgenoot.

Al Sawt
14-09-06, 13:13
Geplaatst door Nelis70
wat zeg jij/jouw bronnen dan? Is er geen sprake van een joods volk? Bedoel je volgens Bijbelse of Wetenschappelijke invalshoek.

Via Bijbelse invalshoek, er bestond een volk.

Volgens Wetenschappelijke invalshoek, nergens een bewijs.

H.P.Pas
14-09-06, 13:31
Geplaatst door Al Sawt
Want ze worden wijsgemaakt dat Joden een aparte volk zijn. Ik wil graag wetenschappelijke bewijzen van zien!


Is Pluto een planeet ?
Dat hangt er vanaf welke definitie van planeet je hanteert.

Wat is jouw definitie van een volk ?
Zijn Zwitsers, Koerden, Basken en Haussa's volkeren ?

Ik heb je dat wel eens vaker gevraagd en nooit antwoord gekregen. Ik reken daar, eerlijk gezegd, ook nu niet op.

gh.wille
14-09-06, 13:34
Geplaatst door Al Sawt
Inhoudelijk reactie is teveel gevraagd. Terwijl men eerst zat te zeuren dat er geen reacties zijn gekomen van pro-Palestina prikkers. We moeten toch concluderen dat de ideologie van de Nazi`s een grote onzin was.

En dat geldt ook voor de Zionisme. Toevallig zijn alleen Zionisme en Nazisme die geloven dat de Joden een volk zijn.


Terwijl een Joodse Marokkaan op raciaal gebied nauwelijks verschilt van zijn Islamitische landgenoot.


Nee uiteraard werd er inhoudelijk niet op gereageerd !
Aan de waarheid valt als regel niet te tornen !
Ook jij (ver) draaid zoalsgewoonlijk weer om de brij heen en nagelang het jou uitkomt ben je het met de Nazie,s en en je vergelijking van Zionisten met Nazies,s is een uiting van ONMACHT!
Vraag me af alsde JODEN geen volk zijn wat zijn wij dan??????
Net zo als de Palestijnen ??????

Al met al kunnen we concluderen dat de NEDERLANDSE JEUGD volgens jou GEINDOCTRINEERD wordt en volkomen foutief voorgelicht .!
Een regelrechte NAZIE methode dus !
Begrijpelijk kan ook niet anders met met al die (Anti)- Palestina of is het nu toch(Anti) -joden overheid hier ?

:vreemd:

David
14-09-06, 13:36
Geplaatst door Al Sawt
Terwijl een Joodse Marokkaan op raciaal gebied nauwelijks verschilt van zijn Islamitische landgenoot.


Er zijn geen verschillende mensen rassen. Er is er maar één.

tukkersterror
14-09-06, 13:36
Geplaatst door Al Sawt
[B][QUOTE]En hoe gaat mijnheer de waarnemer te werk?

Gaat hij een balistische onderzoek houden of gaat hij met een timmermans oog te werk?

Mijn echte werkzaamheden en hoe zijn geheim en zullen ook geheim moeten blijven.
Een gedeelte van het onderzoek is inderdaad balistisch, verder kan en mag ik hier niet over uitwijden.


Onderzoeksteam komt nooit meteen met een conclusie. Ze gaan eerst informatie verzamelen, om vervolgens in thuisbasis alles rustig en structueel te onderzoeken.
Waar denk je waar ik momenteel zit en waar ik mee bezig b en?


Overigens zijn waarnemers en vooral die van EU, gebonden aan bepaalde politieke voorwaarden. Hun werkzaamheden is alleen gebaseerd op het geen wat ze waarnemen en dus niet op veldonderzoek.

Grootste onzin die ik ooit heb gehoord, een ieder kan soliciteren, kijk een bij www.werkenbijhetrijk.nl.
Mijn politieke geaarheid gaat niemand iets aan.


En dat noemt zich een waarnemer. Want wat een onzin, zeg!
Nooit gehoord van een tandem explosieve kop, Majoor? Uiteraard niet, anders zat je geen onzin uit te kramen en wist je wat voor munitie de Israeliers gebruiken.
Het is niet altijd een totaal vernietigende raket, wat ik in mijn vorig stukje bedoelde was een "flash-raket" die niet anders bedoeld was om mensen uit de huizen te verjagen en het is dan vreemd dat die huizen totaal verwoest zijn.


Namelijk munitie dat bestaat uit een tandem explosieve kop. Die een eigenschap hebben dat ze in 2 aparte delen opblazen, met een tussentijdse pauze van een fractie van een seconde.

Jij praat hier over een diep penentrerenden projectiel een onzinige raket om te gebruiken om mensen te verjagen uit een bepaald gedeelte.
Maar om dit wapen ging het in mijn stukje niet over.


Op basis van dergelijke onzin, trek ik een conclusie dat jij geen EU waarnemer bent en noch in het leger hebt gediend.

Want anders was je op hoogte van bovenstaande informatie. Nu moet een burger langs de kant jouw werkzaamheden gaan uitleggen. Bedank voor je vertrouwen, maar dat was al bekend.

Al Sawt
14-09-06, 13:36
Geplaatst door H.P.Pas
Is Pluto een planeet ?
Dat hangt er vanaf welke definitie van planeet je hanteert.

Wat jouw definiete van een volk ?
Zijn Zwitsers, Koerden, Basken en Haussa's volkeren ?

Ik heb je dat wel eens vaker gevraagd en nooit antwoord gekregen. Ik reken daar, eerlijk gezegd, ook nu niet op. Jodendom is een geloof en Joden zijn belijders van een geloof.

Ze hebben geen raciale, taalkundige of historische afstamming met elkaar.

David
14-09-06, 13:40
Geplaatst door Al Sawt
Jodendom is een geloof en Joden zijn belijders van een geloof.

Ze hebben geen raciale, taalkundige of historische afstamming met elkaar.


Alle mensen delen de geschiedenis, en alle mensen zijn van hetzelfde ras.

knuppeltje
14-09-06, 13:43
Geplaatst door Al Sawt
Jodendom is een geloof en Joden zijn belijders van een geloof.

Ze hebben geen raciale, taalkundige of historische afstamming met elkaar.

Hitler had het ook over rassen, was ook al onzin.

tukkersterror
14-09-06, 13:43
Geplaatst door Al Sawt
Jodendom is een geloof en Joden zijn belijders van een geloof.

Ze hebben geen raciale, taalkundige of historische afstamming met elkaar.

Ga je hieruit van historie of de koran?

Historisch gezien zijn Arabieren en Joden namelijk een en de zelfde volk, alleen werd op een gegeven moment dit volk gescheiden door geloof.

gh.wille
14-09-06, 14:03
Geplaatst door tukkersterror
Ga je hieruit van historie of de koran?

Historisch gezien zijn Arabieren en Joden namelijk een en de zelfde volk, alleen werd op een gegeven moment dit volk gescheiden door geloof.

Sterker nog na de JODEN waren de AANVERWANTE ARABISCHE RASSEN aan de beurt smalend door de Nazie,s
ook wel ''haakneuzen " genoemd !
Ik heb dit al eerder aangehaald het een en ander werd besproken in de conferenci van POSEN! (is uitgebreid te vinden in een van mijn eerste reactie,s hier !).
Ook het overbekende gegeven dat Veld -Maarschalk E.ROMMEL* weigerde het verzoek van HIMMLER in te willigen om enkele ( WOESTIJN BEWONERS) gevangen te nemen en op transport te zetten naar Duitsland voor zgn ""ARABISCH ""en aanverwantschap aan de JODEN te onderzoeken .

* Het antwoord van deze kundige millitair was een klap in het gezicht van HIMMLER !
Rommel gaf hem te kennen dat hij voor alles , millitair was en de woestijn bewoners absoluut geen millitair object waren EN ONGEVAARLIJK , als zodanig geen enkele reden zag om gevangenen van ze te maken !
Hierbij distangeerde hij zich duidelijk van de NAZIE,S !

H.P.Pas
14-09-06, 14:05
Geplaatst door Al Sawt
Jodendom is een geloof en Joden zijn belijders van een geloof.

Twijfelachig statement; er bestaan heel veel atheïstische Joden (ook in Israël).



Ze hebben geen raciale, taalkundige of historische afstamming met elkaar.


Raciaal en taalkundig hebben Zwitsers weinig gemeenschappelijk, historisch maar heel beperkt.
Zwitsers zijn dus ook geen volk ?

'Historische afstamming' wat bedoel je daar precies mee ? Gemeenschappelijke historische ervaringen ?

gh.wille
14-09-06, 14:30
Geplaatst door knuppeltje
Hitler had het ook over rassen, was ook al onzin.

Klopt in principe hebben we maar een ras het MENSELIJKE RAS wel te verstaan !
Alszodanig is er geen onderscheid , wel hebben we verschillende soorten en een feit is dat de ARABIEREN en de JODEN toevallig tot het zelfde soort behoren!
Niet leuk voor sommige lezers maar wel waar !

:gniffel:

Nelis70
14-09-06, 14:37
Geplaatst door tukkersterror
Mijn echte werkzaamheden en hoe zijn geheim en zullen ook geheim moeten blijven.
Een gedeelte van het onderzoek is inderdaad balistisch, verder kan en mag ik hier niet over uitwijden.


Waar denk je waar ik momenteel zit en waar ik mee bezig b en?



Grootste onzin die ik ooit heb gehoord, een ieder kan soliciteren, kijk een bij www.werkenbijhetrijk.nl.
Mijn politieke geaarheid gaat niemand iets aan.


Het is niet altijd een totaal vernietigende raket, wat ik in mijn vorig stukje bedoelde was een "flash-raket" die niet anders bedoeld was om mensen uit de huizen te verjagen en het is dan vreemd dat die huizen totaal verwoest zijn.



Jij praat hier over een diep penentrerenden projectiel een onzinige raket om te gebruiken om mensen te verjagen uit een bepaald gedeelte.
Maar om dit wapen ging het in mijn stukje niet over.

Bedank voor je vertrouwen, maar dat was al bekend.
:lole: :lole: :lole: :lole:

Joesoef
14-09-06, 14:49
Nu nog een slot op de fabeltjeskrant.

MaRiaH
14-09-06, 15:35
Nou had ik al niet zo n hoge pet op van EU waarnemers.. maar nu twijfel ik er echt aan.. :haha:

David
14-09-06, 15:36
Geplaatst door MaRiaH
Nou had ik al niet zo n hoge pet op van EU waarnemers.. maar nu twijfel ik er echt aan.. :haha:


Tukker werkt toch op de kermis?

MaRiaH
14-09-06, 15:37
Geplaatst door David
Tukker werkt toch op de kermis?

Bij de Touwtjes-trek-tent?
altijd prijs.. :zozo:

David
14-09-06, 15:43
Geplaatst door MaRiaH
Bij de Touwtjes-trek-tent?
altijd prijs.. :zozo:


Eendje vissen.

knuppeltje
14-09-06, 15:46
Geplaatst door gh.wille
Klopt in principe hebben we maar een ras het MENSELIJKE RAS wel te verstaan !
Alszodanig is er geen onderscheid , wel hebben we verschillende soorten en een feit is dat de ARABIEREN en de JODEN toevallig tot het zelfde soort behoren!
Niet leuk voor sommige lezers maar wel waar !

:gniffel:

'Soorten' is in deze ook een zeer discutabel bgrip.

knuppeltje
14-09-06, 15:48
Geplaatst door David
Tukker werkt toch op de kermis?

Yep, de malle molen.

Daar heeft die ook die klap van gehad. :stout:

Nelis70
14-09-06, 15:55
Geplaatst door Al Sawt
Bedoel je volgens Bijbelse of Wetenschappelijke invalshoek.

Via Bijbelse invalshoek, er bestond een volk.

Volgens Wetenschappelijke invalshoek, nergens een bewijs.

Wikipedia vindt de joden wel een volk. En niet sec een godsdienst.

knuppeltje
14-09-06, 16:43
Geplaatst door Nelis70
Wikipedia vindt de joden wel een volk. En niet sec een godsdienst.

Oorspronkelijk waren de bewoners van Palestia rond 1850 van alles, joden, christelijken, moslims, ongelovigen en wat meer, eigelijk allemmaal Palestijnen dus.

Van de de huidige joodse inwoners van de staat Israel heeft het merendeel geen enkele verwantschap met die joden die er in 1850 woonden, allemaal import.

Op basis van een zelfde geloof, en een passage uit een uiterst discutabel boek, claimen al die mensen recht te hebben op een Eretz Israel.

Volslagen idioot dus, en ze gaan daarbij uiterst misdadig te werk, zelfs geen oorlogsmisdaden schuwend.


Vergelijking:

Ooit woonden in ons en Duitslands Friesland het roemruchte volk der Friezen.

Toen Atilla met zijn horde deze kant uitkwam, verdreef hij daarmee de Goten, die op hun beurt weer de Angelen en de Saksen verdreven.

Deze verdreven op hun beurt weer de Friezen, die zijn met al hun hebben en houden-volgens de wetenschappers-naar het zuiden van België en naar Frankrijk vertrokken, waar ze geheel zijn geassimileerd.
Onze zogenaamde Friezen zijn dus volgens de wetenschappers afstammelingen van de Angelen en de Saksen, en geen Friezen, maar dat laten we zo maar voor het gemak.

Stel nu dat er nu het in Wallonië en in Noord Frankrijk slechter gaat, een horde van die nazaten van die dus al 1600 jaar geleden uit Friesland vertrokken Friezen met een of ander religieus boek in de hand-met daarin een belofte van een beloofd land, door een of andere Germaanse god gedaan-weer afreizen naar Friesland, en daar de boel gaan bezetten en de plaatselijke bevolking weg tiraniseerd etc. etc etc.

Dat is nu wat er in Israel gebeurt.

Joesoef
14-09-06, 16:46
Geplaatst door David
Eendje vissen.


Eindje vissen......................

knuppeltje
14-09-06, 16:48
Geplaatst door Joesoef
Eindje vissen......................

Ik zit net te eten, andere keer.

gh.wille
14-09-06, 18:04
Geplaatst door knuppeltje
Oorspronkelijk waren de bewoners van Palestia rond 1850 van alles, joden, christelijken, moslims, ongelovigen en wat meer, eigelijk allemmaal Palestijnen dus.

Van de de huidige joodse inwoners van de staat Israel heeft het merendeel geen enkele verwantschap met die joden die er in 1850 woonden, allemaal import.

Op basis van een zelfde geloof, en een passage uit een uiterst discutabel boek, claimen al die mensen recht te hebben op een Eretz Israel.

Volslagen idioot dus, en ze gaan daarbij uiterst misdadig te werk, zelfs geen oorlogsmisdaden schuwend.


Vergelijking:

Ooit woonden in ons en Duitslands Friesland het roemruchte volk der Friezen.

Toen Atilla met zijn horde deze kant uitkwam, verdreef hij daarmee de Goten, die op hun beurt weer de Angelen en de Saksen verdreven.

Deze verdreven op hun beurt weer de Friezen, die zijn met al hun hebben en houden-volgens de wetenschappers-naar het zuiden van België en naar Frankrijk vertrokken, waar ze geheel zijn geassimileerd.
Onze zogenaamde Friezen zijn dus volgens de wetenschappers afstammelingen van de Angelen en de Saksen, en geen Friezen, maar dat laten we zo maar voor het gemak.

Stel nu dat er nu het in Wallonië en in Noord Frankrijk slechter gaat, een horde van die nazaten van die dus al 1600 jaar geleden uit Friesland vertrokken Friezen met een of ander religieus boek in de hand-met daarin een belofte van een beloofd land, door een of andere Germaanse god gedaan-weer afreizen naar Friesland, en daar de boel gaan bezetten en de plaatselijke bevolking weg tiraniseerd etc. etc etc.

Dat is nu wat er in Israel gebeurt.

Wat een onzinnig voorbeeld ,als je zo blijft praten dan moeten we allemaal weer terug naar de bron van het menselijk leven Afrika .

Ja haalt er argumenten bij van ruim 150 jaar geleden ! waar overigens geen moer van klopt destijds was ong 40 % van de bewoners Joden.

Zo,lust ik er nog wel een paar 150 jaar geleden was 99 % van de de Nederlanders ook echt Hollands, nu halen we met pijn en moeite de helft, en zo hoort het ook! het is een onderdeel in de evolutie van de mens zo lang de aarde draait hebben zich verschuivingen onder diverse bevolkings groepen voorgedaan , hele wereld delen zijn overstroomt met mensen die er niet vandaan kwamen zoals Amerika en Australie maar ook landen zoals Canada, Zuid-Amerika,Afrika de Hawai eilanden en nu Europa na W.0 2 is er een ware volksverhuizing op gang gekomen door de gastarbeiders die zich hier blijvend gevestigd hebben ,en nu de grenzen open liggen zal het nog meer toe nemen !
Vermenging van de volkeren ieder met zijn eigen gewoonte en geloof zal het beeld van de toekomst bepalen ten zij enkele fanatieke HUFTERS
het anders zien en de mensheid ten gronde richten .

knuppeltje
14-09-06, 19:45
Geplaatst door gh.wille
Wat een onzinnig voorbeeld ,als je zo blijft praten dan moeten we allemaal weer terug naar de bron van het menselijk leven Afrika .

Ja haalt er argumenten bij van ruim 150 jaar geleden ! waar overigens geen moer van klopt destijds was ong 40 % van de bewoners Joden.

Zo,lust ik er nog wel een paar 150 jaar geleden was 99 % van de de Nederlanders ook echt Hollands, nu halen we met pijn en moeite de helft, en zo hoort het ook! het is een onderdeel in de evolutie van de mens zo lang de aarde draait hebben zich verschuivingen onder diverse bevolkings groepen voorgedaan , hele wereld delen zijn overstroomt met mensen die er niet vandaan kwamen zoals Amerika en Australie maar ook landen zoals Canada, Zuid-Amerika,Afrika de Hawai eilanden en nu Europa na W.0 2 is er een ware volksverhuizing op gang gekomen door de gastarbeiders die zich hier blijvend gevestigd hebben ,en nu de grenzen open liggen zal het nog meer toe nemen !
Vermenging van de volkeren ieder met zijn eigen gewoonte en geloof zal het beeld van de toekomst bepalen ten zij enkele fanatieke HUFTERS
het anders zien en de mensheid ten gronde richten .

Beter lezen m'n beste.

Nergens heb percentages aangegeven.

En mijn vergelijking klopt nog steeds.

gh.wille
14-09-06, 20:17
Geplaatst door knuppeltje
Beter lezen m'n beste.

Nergens heb percentages aangegeven.

En mijn vergelijking klopt nog steeds.

Nee uiteraard niet want dan zou je wel gek zijn ook ,je weet nl dondersgoed dat ik nog aan de lage kant zit.
Dus de joden en de Palestijnen hebben even veel recht,met dit verschil dat de Palestijnen nooit in die mate vervolgd zijn, en ook geen reden hadden om dat land te verlaten, zeker niet tijdens de bezetting door het Osmaanse rijk :denk: ik dat vergeet je gemaks halve maar ff.

En jou vergelijking van de Friezen staat in geen vergelijking met de Joden die al ver voor onze jaartelling daar al woonden !

FF een vraagje waar kwamen al die JODEN oorspronkelijk toch vandaan ?? Ik bedoel de ruim 5 1/2 miljoen die geruimt zijn ( modern woord voor uitroeien )?

knuppeltje
14-09-06, 21:24
Geplaatst door gh.wille
Nee uiteraard niet want dan zou je wel gek zijn ook ,je weet nl dondersgoed dat ik nog aan de lage kant zit.
Dus de joden en de Palestijnen hebben even veel recht,met dit verschil dat de Palestijnen nooit in die mate vervolgd zijn, en ook geen reden hadden om dat land te verlaten, zeker niet tijdens de bezetting door het Osmaanse rijk :denk: ik dat vergeet je gemaks halve maar ff.

En jou vergelijking van de Friezen staat in geen vergelijking met de Joden die al ver voor onze jaartelling daar al woonden !

FF een vraagje waar kwamen al die JODEN oorspronkelijk toch vandaan ?? Ik bedoel de ruim 5 1/2 miljoen die geruimt zijn ( modern woord voor uitroeien )?

Er zijn denk ik een paar dingen niet duidelijk voorje.

Met welk recht, anders dan dat van de sterkste, hadden anderen dan de plaatselijke bewoners het recht om daar een eigen staat uit te roepen.

Het zijn juist die bewoners, van welke gezindte dan ook, die voor de stichting van de staat Israel op een vreedzame wijze met elkaar omgingen.

Het was dus een naar elkaar tolerante mulreligieuze samenleving, die ernstig vestoord werd door de steeds grotere toestroom van joden die zich daar ongevraagd kwamen settellen.

Door de stichting van een joodse staat, voor, over, en zonder dat die plaatselijke bevolking daar ook maar iets over hadden te zeggen, werd hun een verkapte theocratie door de strot geduwd, met alle gevolgen van dien.

Europa zag het en keek er naar, en deed dus niets, wij waren immers weer van een stuk schuld af dachten we.

In werkelijkheid hebben we inplaats van onze schuld aan de joden in te lossen, en Palestina aan de plaatselijke bevolking over te laten, er de Palestijnen mee opgezadeld, en daarmee heeft Europa zich een andere schuld op zich geladen.

Dat jij niets snapt van die vergelijking kan ik ook niets aan doen.

De Groeten.

Al Sawt
14-09-06, 21:48
Geplaatst door tukkersterror
Ga je hieruit van historie of de koran?

Historisch gezien zijn Arabieren en Joden namelijk een en de zelfde volk, alleen werd op een gegeven moment dit volk gescheiden door geloof. Ga jij eerst reageren op mijn stuk, over jouw 'waarnemingschap'.

Al Sawt
14-09-06, 21:53
Geplaatst door H.P.Pas
Twijfelachig statement; er bestaan heel veel atheïstische Joden (ook in Israël).




Raciaal en taalkundig hebben Zwitsers weinig gemeenschappelijk, historisch maar heel beperkt.
Zwitsers zijn dus ook geen volk ?

'Historische afstamming' wat bedoel je daar precies mee ? Gemeenschappelijke historische ervaringen ? Doelend dat het niet te bewijzen is dat ze van een bepaalde plek afkomstig zijn, zoals ze wel degelijk beweren.

Maar Pas, zijn Nederlandse Joden raciaal verwant aan Marokkaanse joden of aan Nederlanders?

Ik meen dat ze meer verwant zijn aan Nederlanders. Net als ik verwant ben aan een Marokkaanse jood.

knuppeltje
14-09-06, 22:03
Geplaatst door Al Sawt
Doelend dat het niet te bewijzen is dat ze van een bepaalde plek afkomstig zijn, zoals ze wel degelijk beweren.

Maar Pas, zijn Nederlandse Joden raciaal verwant aan Marokkaanse joden of aan Nederlanders?

Ik meen dat ze meer verwant zijn aan Nederlanders. Net als ik verwant ben aan een Marokkaanse jood.

:regie: Hallo meneer de moderator, mensenrassen bestaan niet. :fplet:

Wat je bedoelt is genetische verwantschap, en dat bestaat dus wel. :ego:

Al Sawt
14-09-06, 22:27
Geplaatst door tukkersterror
Mijn echte werkzaamheden en hoe zijn geheim en zullen ook geheim moeten blijven. Kermis werkzaamheden!


Een gedeelte van het onderzoek is inderdaad balistisch, verder kan en mag ik hier niet over uitwijden. Tuurlijk. Jij hebt het over projectiel. In mijn inziens gaat een inslag van een projectiel gepaard met inslaggen van andere projectielen gepaard met bij behorende scherven.

Als onderzoeker (dus let wet: geen waarnemer) dien je alle scherven te lokaliseren en te fotograferen. Waardoor je een beeld krijt van de inslag gebied. Dan pas gaat een balistische onderzoek in werking treden.


En ik betwijfel ten zeerste dat een EU waarnemingsteam zich daarmee gaat bezig houden.

Taak van die waarnemers is voornamelijk om te rapporteren wie zich bezig houdt met escalatie of schendingen van conventies van Geneve.

Dus bespaar me jouw leugens over bepaalde waarnemerswerk in Gaza.


Waar denk je waar ik momenteel zit en waar ik mee bezig b en? In ieder geval niet Gaza of hoofdkantoor van EU in Brussel.

Bovendien heb je wel degelijk een conclusie getrokken, aan de hand van jouw eerste reactie van dit topic.

Dus bespaar me jouw kunstmatige objectiviteit.


Grootste onzin die ik ooit heb gehoord, een ieder kan soliciteren, kijk een bij www.werkenbijhetrijk.nl.Mijn politieke geaarheid gaat niemand iets aan.

Heb ik het over solliciteren? Als je inderdaad een waarnemer was, dan had je precies moeten weten wat ik hier bedoel:
Overigens zijn waarnemers en vooral die van EU, gebonden aan bepaalde politieke voorwaarden. Hun werkzaamheden is alleen gebaseerd op het geen wat ze waarnemen en dus niet op veldonderzoek.

Dat betekent dat waarnemers op basis van diplomatieke afspraken tussen landen, die uitvloeisels zijn van consensus, geen veldonderzoek mogen houden of een bepaalde partij als fout bestempelen.


Zaken die kennelijk niet nauw neemt. Dus probeer niet te volharden in jouw leugens.



Het is niet altijd een totaal vernietigende raket, wat ik in mijn vorig stukje bedoelde was een "flash-raket" die niet anders bedoeld was om mensen uit de huizen te verjagen en het is dan vreemd dat die huizen totaal verwoest zijn.
Het zijn geen flash-raketten. Maar Hell-fire anti-tank raketten die door Apaches of Maverick raketten die door F-16`s worden afgeschoten.


Jij praat hier over een diep penentrerenden projectiel een onzinige raket om te gebruiken om mensen te verjagen uit een bepaald gedeelte.
Maar om dit wapen ging het in mijn stukje niet over. Wederom een misvatting, die een waarnemer onwaardig is.

Hellfire worden niet gebruikt om mensen te verjagen, maar om mensen te doden.

Zoek maar hoe bepaalde voormannen van de Palestijnse verzet zijn vermoordt. Zoals de voorman van PFLP, die in zijn kantoor door een hell-fire raket is getroffen.



Bedank voor je vertrouwen, maar dat was al bekend. Mijn vertrouwen kan leugenaars slecht verdragen!

gh.wille
14-09-06, 22:34
Geplaatst door knuppeltje
Er zijn denk ik een paar dingen niet duidelijk voorje.

Met welk recht, anders dan dat van de sterkste, hadden anderen dan de plaatselijke bewoners het recht om daar een eigen staat uit te roepen.

Het zijn juist die bewoners, van welke gezindte dan ook, die voor de stichting van de staat Israel op een vreedzame wijze met elkaar omgingen.

Het was dus een naar elkaar tolerante mulreligieuze samenleving, die ernstig vestoord werd door de steeds grotere toestroom van joden die zich daar ongevraagd kwamen settellen.

Door de stichting van een joodse staat, voor, over, en zonder dat die plaatselijke bevolking daar ook maar iets over hadden te zeggen, werd hun een verkapte theocratie door de strot geduwd, met alle gevolgen van dien.

Europa zag het en keek er naar, en deed dus niets, wij waren immers weer van een stuk schuld af dachten we.

In werkelijkheid hebben we inplaats van onze schuld aan de joden in te lossen, en Palestina aan de plaatselijke bevolking over te laten, er de Palestijnen mee opgezadeld, en daarmee heeft Europa zich een andere schuld op zich geladen.

Dat jij niets snapt van die vergelijking kan ik ook niets aan doen.

De Groeten.

Ook jou geef ik de raad de onderstaande link te in z,n geheel te lezen en laat me dan ff weten wat er niet waar is wat er in staat .

De palestijen kregen eerst al Jordanie, en een deel van Palestina ,maar dat was blijkbaar niet genoeg , zo kun je het ook zien ,overigens is gemakshalve mijn vraag niet beantwoord waar o.a AL DIE VERGASTE jODEN OORSPRONKELIJK VANDAAN KWAMEN ??

En graag ff schrappen wat volgens jou gelogen is in deze school krant !

http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

Groetjes :zwaai:

Al Sawt
14-09-06, 22:38
Geplaatst door tukkersterror
Ga je hieruit van historie of de koran?

Historisch gezien zijn Arabieren en Joden namelijk een en de zelfde volk, alleen werd op een gegeven moment dit volk gescheiden door geloof. Goh en nu is de Koran opeens relevant.


Wat doorzichtig!

Al Sawt
14-09-06, 22:40
Geplaatst door gh.wille
Ook jou geef ik de raad de onderstaande link te in z,n geheel te lezen en laat me dan ff weten wat er niet waar is wat er in staat .

De palestijen kregen eerst al Jordanie, en een deel van Palestina ,maar dat was blijkbaar niet genoeg , zo kun je het ook zien ,overigens is gemakshalve mijn vraag niet beantwoord waar o.a AL DIE VERGASTE jODEN OORSPRONKELIJK VANDAAN KWAMEN ??

En graag ff schrappen wat volgens jou gelogen is in deze school krant !

http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

Groetjes :zwaai: (Trans)Jordanie is niet geschonken aan de Palestijnen. Maar aan de broer van Ibn Saoud.

knuppeltje
14-09-06, 22:49
Geplaatst door gh.wille
Ook jou geef ik de raad de onderstaande link te in z,n geheel te lezen en laat me dan ff weten wat er niet waar is wat er in staat .

De palestijen kregen eerst al Jordanie, en een deel van Palestina ,maar dat was blijkbaar niet genoeg , zo kun je het ook zien ,overigens is gemakshalve mijn vraag niet beantwoord waar o.a AL DIE VERGASTE jODEN OORSPRONKELIJK VANDAAN KWAMEN ??

En graag ff schrappen wat volgens jou gelogen is in deze school krant !

http://www.schooltv.nl/weekjournaal/artikel.jsp?nws=159192

Groetjes :zwaai:

Wat zever je nou allemaal?

Die vergaste joden kwamen uit Europa, aangezien dat zo duidelijk is, was die vraag al stom.

Wat hebben ze dan gekregen, idioot, ze zijn gewoon nergens baas.

Geef zelf eerst maar eens antwoord op de vraag of de Palestijnen een recht hebben op een eigen staat,

En de vraag waarom Israel onderhand niet eens een echte democratie moet worden als ze toch alteid al beweerd heeft dat ze dat is, al interesseren de mensenrechten daar blijkbaar jou niets.

Houd verder je gebeuzel en bekommer je wat meer om mensenrechten.

Dat schoolgebeuren heb ik al eerder gelezen, maar is totaal onbelangrijk voor wat er nu met die regio moet gebeuren

gh.wille
14-09-06, 23:06
Geplaatst door Al Sawt
(Trans)Jordanie is niet geschonken aan de Palestijnen. Maar aan de broer van Ibn Saoud.

Als dat het enigste is wat volgens jou niet klopt dan schieten we al een aardig eind in de goede richting , afgezien van het feit dat de broer van Ibn Saoud ruimte zat heeft gekregen voor een persoon vind je ook niet ?
Of mochten er ook nog andere mensen wonen ?
Enuhe was hij soms JOOD ?

knuppeltje
14-09-06, 23:35
Geplaatst door Al Sawt
(Trans)Jordanie is niet geschonken aan de Palestijnen. Maar aan de broer van Ibn Saoud.

Even goegelen m'n beste.

MaRiaH
14-09-06, 23:49
en dan maar te zwijgen over hoe Jordanie de palestijnen behandeld.. :rolleyes:

Daar hoor je nooit wat over..


Israel wil ze niet, maar Jordanie ook niet.

mark61
15-09-06, 00:00
Geplaatst door MaRiaH
en dan maar te zwijgen over hoe Jordanie de palestijnen behandeld.. :rolleyes:

Daar hoor je nooit wat over..


Israel wil ze niet, maar Jordanie ook niet.

Vooral niet na die halve staatsgreep. Maar de hele regio is natuurlijk absurd. Willekeurige grenzen, gedropte 'koningen'.

tukkersterror
15-09-06, 07:56
Geplaatst door Al Sawt
Ga jij eerst reageren op mijn stuk, over jouw 'waarnemingschap'.

Daar heb ik op geantwoord, maar in de wirwar kun jij het misschien niet meer terug vinden.

knuppeltje
15-09-06, 09:16
Geplaatst door tukkersterror
Vergaste joden kunnen ook nergens de baas zijn, die zijn vergast!!!

Maar laten we eens de vraag stellen waar de Joden in Europa oorspronkelijk vandaan komen?
En of deze net als bijvoorbeeld marokkanen en turken het recht hebben om terug te keren naar eigen land waar hun roots liggen.

Alweer blijk je de kunst van het begrijpenlijk lezen niet machtig te zijn m'n beste.

Dat nergens de baaas zijn was een antwoord op Wille's op merking dat de Palestijnen al Jordanië hadden gekregen.

Wat betreft de oorsprong van de Europese joden en hun aanspraak op het Palestijnse goed, hierover heb ik al een vergelijking met de oorspronkelijke Friezen gemaakt.

Ofwel, je hebt dat niet gelezen, of je hebt er geen snars van begrepen, of je zit de zaak te belazeren.

De vergelijking van de joden en hun roots met de terugkerende Marokkanen slaat werkelijk als eentang op een varken.

Marokkanen, ook Nederlandse hebben bij geboorte automatisch de Marokkaanse nationaliteit, en zijn dus ook nog steeds Marokkanen, tenzij ze ervan afzien.

En als dat terugkeren naar die roots op een normale manier zou zijn gebeurd dan hadden we deze toestand ook niet gehad.

Tukker, je bent een echte terror.

tukkersterror
15-09-06, 09:50
Geplaatst door knuppeltje
Alweer blijk je de kunst van het begrijpenlijk lezen niet machtig te zijn m'n beste.

Dat nergens de baaas zijn was een antwoord op Wille's op merking dat de Palestijnen al Jordanië hadden gekregen.

Wat betreft de oorsprong van de Europese joden en hun aanspraak op het Palestijnse goed, hierover heb ik al een vergelijking met de oorspronkelijke Friezen gemaakt.

Ofwel, je hebt dat niet gelezen, of je hebt er geen snars van begrepen, of je zit de zaak te belazeren.

De vergelijking van de joden en hun roots met de terugkerende Marokkanen slaat werkelijk als eentang op een varken.

Marokkanen, ook Nederlandse hebben bij geboorte automatisch de Marokkaanse nationaliteit, en zijn dus ook nog steeds Marokkanen, tenzij ze ervan afzien.

En als dat terugkeren naar die roots op een normale manier zou zijn gebeurd dan hadden we deze toestand ook niet gehad.

Tukker, je bent een echte terror.

Inderdaad raak je daar een goede kant, als je zegt dat Marokkanen bij geboorte automatisch de marokaanse nationaliteit krijgt.
Net als een jood die bij geboorte direct een jood is.
Maar daarmee heb je nog mijn vraag niet beantwoord terwijl deze zo simpel was, maar ik zal hem nogmaals stellen.
"Waar komen de europesche joden officieel vandaan?"

Bedank voor het compliment "echte Terror", alleen tukker ben ik pas volgende week weer, zit nu nog ff ergens anders...... :hihi:

Ins
15-09-06, 09:53
Geplaatst door tukkersterror
Na weken te hebben gezworven door de bezette gebieden en de strijd van nabij te hebben meegemaakt zijn ons een paar bijzonderheden opgevallen waar we onze vraagtekens bijzetten?

Ten eerste waarom vallen er onder de palestijnen en libanezen zoveel meer slachtoffers dan onder de israeliers.

Simpel weg genomen zouden onder deze groep het aantal slachtoffers lager moeten zijn omdat zij worden (werden) beschoten door hightech wapens die met precisie de doelen wisten te raken.
En deze doelen werden voordien gewaarschuwd voor de aanval.

Na intern onderzoek is het antwoord eigelijk te simpel;

In deze gebieden zijn geen schuilkelders of andere gelegenheden voor de burgers om bescherming te bieden en als deze er al zijn word daar niet of bijna geen gebruik van gemaakt.

Navraag van de regering functionaris gaf duidelijkheid dat schuilkelders geen preoriteit heeft bij deze regeringen evenals voldoende uitleg wat te doen bij een lucht alarm.
Anderzijds valt ook deze bevolking het een en ander te verwijten.

Gespreken met burgers geven aan dat zij niet wensen te schuilen voor de aanvallen, immers de kans dat een raket bij hun terecht zou komen is nihil.
Ze gaan simpel weg af op het geluid en zolang zij deze horen is er niets aan de hand, maar wat als zij niets meer horen?
Dan hebben ze 3 seconden om een veilig heenkomen te zoeken voor deze raketten doel treffen.

Op onze vraagstelling hierover werd steevast het antwoord gegeven dat het dan Allah's wil zou zijn geweest, deze antwoorden werd gegeven zowel door de burgers als door hun regeringen.

Het vertrouwen in het geloof is groot, het is alleen jammer dat dit te koste gaat van 90% meer doden dan noodzakelijk.

Groetjes Tukkersterror.

Ik weet niet of alle Libanezen aan dat soort maatregelen denken. Ik weet ook niet of dat aan godsdienst te wijten is. Vooral de laatste jaren was het van "Dal3oena dal3oena, bahwaak ana bahwaak...".

H.P.Pas
15-09-06, 10:05
Geplaatst door Al Sawt
Doelend dat het niet te bewijzen is dat ze van een bepaalde plek afkomstig zijn, zoals ze wel degelijk beweren.

Maar Pas, zijn Nederlandse Joden raciaal verwant aan Marokkaanse joden of aan Nederlanders?

Noem het liever 'genetisch i.p.v 'raciaal verwant' . Dat bespaart je een hoop onnodige discussie. :)


Ik meen dat ze meer verwant zijn aan Nederlanders. Net als ik verwant ben aan een Marokkaanse jood.


Mogelijk, ik weet het niet. Ik denk ook niet, dat het veel terzake doet.
Hadden ze mij, of jou, in de wieg verwisseld; ze hadden uit ons prima Hopi-Indianen, Vuurlanders of Wit-Russen gemaakt.

Al Sawt
15-09-06, 10:27
Geplaatst door gh.wille
Als dat het enigste is wat volgens jou niet klopt dan schieten we al een aardig eind in de goede richting , afgezien van het feit dat de broer van Ibn Saoud ruimte zat heeft gekregen voor een persoon vind je ook niet ?
Of mochten er ook nog andere mensen wonen ?
Enuhe was hij soms JOOD ? Ik heb al eerder uitvoerig op gereageerd. Helaas heb je niet inhoudelijk reactie op gegeven.

Al Sawt
15-09-06, 10:27
Geplaatst door Nelis70
Wikipedia vindt de joden wel een volk. En niet sec een godsdienst. Mein Kampf, ook!

Al Sawt
15-09-06, 10:32
Geplaatst door tukkersterror
Daar heb ik op geantwoord, maar in de wirwar kun jij het misschien niet meer terug vinden. Ik heb al een reactie geplaatst.

Al Sawt
15-09-06, 10:34
Geplaatst door H.P.Pas
Noem het liever 'genetisch i.p.v 'raciaal verwant' . Dat bespaart je een hoop onnodige discussie. :)



Mogelijk, ik weet het niet. Ik denk ook niet, dat het veel terzake doet.
Hadden ze mij, of jou, in de wieg verwisseld; ze hadden uit ons prima Hopi-Indianen, Vuurlanders of Wit-Russen gemaakt. Inderdaad. Maar moet je voorstellen dat ik als vurige Vuurlander een stuk grond duizenden km ver vandaan, ga opeisen op basis van een mythe van 2000 jr. terug.

knuppeltje
15-09-06, 10:35
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad raak je daar een goede kant, als je zegt dat Marokkanen bij geboorte automatisch de marokaanse nationaliteit krijgt.
Net als een jood die bij geboorte direct een jood is.
Maar daarmee heb je nog mijn vraag niet beantwoord terwijl deze zo simpel was, maar ik zal hem nogmaals stellen.
"Waar komen de europesche joden officieel vandaan?"

Bedank voor het compliment "echte Terror", alleen tukker ben ik pas volgende week weer, zit nu nog ff ergens anders...... :hihi:


Sjezus, wanneer leer jij eens lezen?

Iemand die het joodse geloof heeft is joods, maar daarmee noch niet automatisch Israelisch staatsburger.

Helaas is op 5 juli 1950 de uiterst racistische wet aangnomen dat alle joodse, maar dan ook alleen joods gelovigen, waar ook ter wereld, het recht hebben op vestiging in ISRAEL en het verwerven van het Israelische staatsburgerschap.

Dat dit alleen maar is bedoeld om getalsmatig de joden in de meerderheid te houden, behoeft geen betoog lijkt mij.

Onnodig te vertellen dat voor de Palestijnen in Israel er de meest rigide voorwaarden voor zijn gesteld, de Palestijnse vluchtelingen zijn helemaal uitgesloten.

Waar de Europese joden oorsporonkelijk ook vandaan zijn gekomen is totaal onbelangrijk, daarbij is de claim dat ieder met een joods geloof automatisch genetisch verbonden is met de oorspronkele joodse bewoners van Palestina op geen enkele manier te verzilveren, ook al zullen er wel een boel bij zijn. Ik zou zeggen zoek het van alle joden eens uit, ben je even bezig.

Maar dat hun vermeende rechten en de manier waarop ze deze verwerkelen totale misdaad is, heb ik al aangetoond in mijn vergelijking met wat er met de oorspronkelijke Friezen is gebeurt. Op geen enkele manier valt hier nog enige goedkeuring aan te geven.


Voor de duidelijkheid.

Het grootste moslimland is Indonesië.

Je wilt toch niet gaan beweren dat die moslims daar, omdat ze moslim zijn, allemaal genetische banden met de Arabieren hebben,?

Trouwens met welke Arabieren dan, de gewoonte om alles maar Arabier te noemen wat Arabisch spreekt is op zich al belachelijk.

tukkersterror
15-09-06, 10:39
Geplaatst door Ins
Ik weet niet of alle Libanezen aan dat soort maatregelen denken. Ik weet ook niet of dat aan godsdienst te wijten is. Vooral de laatste jaren was het van "Dal3oena dal3oena, bahwaak ana bahwaak...".

Ik kan je helaas niet vertellen hoe hun gedachtengang is?

Het viel ons alleen op dat deze mensen bij een "luchtalarm" gewoon blijven rondlopen alsof er niets aan de hand was?

Er is wel een psychologische verklaring daarvoor en komt dit gedrag ook voor bij soldaten in oorlogsgebieden.

knuppeltje
15-09-06, 10:47
Geplaatst door tukkersterror
Ik kan je helaas niet vertellen hoe hun gedachtengang is?

Het viel ons alleen op dat deze mensen bij een "luchtalarm" gewoon blijven rondlopen alsof er niets aan de hand was?

Er is wel een psychologische verklaring daarvoor en komt dit gedrag ook voor bij soldaten in oorlogsgebieden.

Is duidelijk je vak. :stout:

tukkersterror
15-09-06, 10:48
Geplaatst door knuppeltje
Sjezus, wanneer leer jij eens lezen?

Iemand die het joodse geloof heeft is joods, maar daarmee noch niet automatisch Israelisch staatsburger.

Helaas is op 5 juli 1950 de uiterst racistische wet aangnomen dat alle joodse, maar dan ook alleen joods gelovigen, waar ook ter wereld, het recht hebben op vestiging in ISRAEL en het verwerven van het Israelische staatsburgerschap.

Dat dit alleen maar is bedoeld om getalsmatig de joden in de meerderheid te houden, behoeft geen betoog lijkt mij.

Onnodig te vertellen dat voor de Palestijnen in Israel er de meest rigide voorwaarden voor zijn gesteld, de Palestijnse vluchtelingen zijn helemaal uitgesloten.

Waar de Europese joden oorsporonkelijk ook vandaan zijn gekomen is totaal onbelangrijk, daarbij is de claim dat ieder met een joods geloof automatisch genetisch verbonden is met de oorspronkele joodse bewoners van Palestina op geen enkele manier te verzilveren, ook al zullen er wel een boel bij zijn. Ik zou zeggen zoek het van alle joden eens uit, ben je even bezig.

Maar dat hun vermeende rechten en de manier waarop ze deze verwerkelen totale misdaad is, heb ik al aangetoond in mijn vergelijking met wat er met de oorspronkelijke Friezen is gebeurt. Op geen enkele manier valt hier nog enige goedkeuring aan te geven.


Voor de duidelijkheid.

Het grootste moslimland is Indonesië.

Je wilt toch niet gaan beweren dat die moslims daar, omdat ze moslim zijn, allemaal genetische banden met de Arabieren hebben,?

Trouwens met welke Arabieren dan, de gewoonte om alles maar Arabier te noemen wat Arabisch spreekt is op zich al belachelijk.

Ik denk dat jij het "Joods zijn" te veel ziet als een geloof, terwijl een Jood het ziet als een bevolkings-groep, zoals nederlander, marokaan, turk of rus.
Dat er bij Joden ook nog eens het Joodse geloof aanvast zit met alle traditie's vandien heeft zijn oorsprong uit het verleden en zijn terug tevinden in diverse andere geloven.

Maar als je in Nederland of Israel een Jood aanspreekt die nooit meer naar de kerk gaat of iets doet met zijn geloof, blijft hij of zij zichzelf toch zien als een echte Jood.

knuppeltje
15-09-06, 10:55
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat jij het "Joods zijn" te veel ziet als een geloof, terwijl een Jood het ziet als een bevolkings-groep, zoals nederlander, marokaan, turk of rus.
Dat er bij Joden ook nog eens het Joodse geloof aanvast zit met alle traditie's vandien heeft zijn oorsprong uit het verleden en zijn terug tevinden in diverse andere geloven.

Maar als je in Nederland of Israel een Jood aanspreekt die nooit meer naar de kerk gaat of iets doet met zijn geloof, blijft hij of zij zichzelf toch zien als een echte Jood.

Kun je nagaan hoe hypocriet ze zijn.

Wat je eens moet doen, is een aanrader voor ieder die er in is geinteresseerd, is bij Google: 'Joden en staatsburgerschap' intikken, moet je dan eens lezen wat je er kunt vinden over de DEMOCRATIE Israel, en het typisch joods zijn, heel leerzaam voor je.

tukkersterror
15-09-06, 11:04
Geplaatst door knuppeltje
Is duidelijk je vak. :stout: :jumping: Dan heb ik toch een vak?
Ik hoop dan vak "Q"

tukkersterror
15-09-06, 11:39
Geplaatst door knuppeltje
Kun je nagaan hoe hypocriet ze zijn.

Wat je eens moet doen, is een aanrader voor ieder die er in is geinteresseerd, is bij Google: 'Joden en staatsburgerschap' intikken, moet je dan eens lezen wat je er kunt vinden over de DEMOCRATIE Israel, en het typisch joods zijn, heel leerzaam voor je.

Ik heb even op google gesurft....................

In principe heb jij hier gelijk maar er zijn meerdere landen die deze criteria hanteren opzicht te veroordelen, maar er zijn steeds meerdere landen die deze regel gaan hanteren.
Ik denk dat de EU ook langzaam die kant op gaat, kijk maar eens naar diverse rechtse partijen die sterk in opkomst zijn.
Het is verdervelijk en onwenselijk...........

knuppeltje
15-09-06, 11:39
Geplaatst door tukkersterror
:jumping: Dan heb ik toch een vak?
Ik hoop dan vak "Q"

Zalig zij de arme van geest heer.

Maar liefst zo ver mogelijk van hier :wink:

knuppeltje
15-09-06, 11:41
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb even op google gesurft....................

In principe heb jij hier gelijk maar er zijn meerdere landen die deze criteria hanteren opzicht te veroordelen, maar er zijn steeds meerdere landen die deze regel gaan hanteren.
Ik denk dat de EU ook langzaam die kant op gaat, kijk maar eens naar diverse rechtse partijen die sterk in opkomst zijn.
Het is verdervelijk en onwenselijk...........

Die van Israel zeer zeker.

tukkersterror
15-09-06, 11:59
Geplaatst door knuppeltje
Die van Israel zeer zeker.

Van een ieder land ter wereld.

Zonder een land uit te zonderen ben ik nog steeds van mening dat de wereld behoord aan alle mensen en niet tot de elite zoals Bush, Hoessein, etc.etc.

knuppeltje
15-09-06, 12:25
Geplaatst door tukkersterror
Van een ieder land ter wereld.

Zonder een land uit te zonderen ben ik nog steeds van mening dat de wereld behoord aan alle mensen en niet tot de elite zoals Bush, Hoessein, etc.etc.

En toen kwam er een olifant met een lange snuit....

Nelis70
15-09-06, 12:54
Geplaatst door Al Sawt
Mein Kampf, ook!

goh, sterke vergelijking.

Nelis70
15-09-06, 13:00
Geplaatst door Al Sawt
Kermis werkzaamheden!

Tuurlijk. Jij hebt het over projectiel. In mijn inziens gaat een inslag van een projectiel gepaard met inslaggen van andere projectielen gepaard met bij behorende scherven.

Als onderzoeker (dus let wet: geen waarnemer) dien je alle scherven te lokaliseren en te fotograferen. Waardoor je een beeld krijt van de inslag gebied. Dan pas gaat een balistische onderzoek in werking treden.


En ik betwijfel ten zeerste dat een EU waarnemingsteam zich daarmee gaat bezig houden.

Taak van die waarnemers is voornamelijk om te rapporteren wie zich bezig houdt met escalatie of schendingen van conventies van Geneve.

Dus bespaar me jouw leugens over bepaalde waarnemerswerk in Gaza.

In ieder geval niet Gaza of hoofdkantoor van EU in Brussel.

Bovendien heb je wel degelijk een conclusie getrokken, aan de hand van jouw eerste reactie van dit topic.

Dus bespaar me jouw kunstmatige objectiviteit.

Heb ik het over solliciteren? Als je inderdaad een waarnemer was, dan had je precies moeten weten wat ik hier bedoel:

Dat betekent dat waarnemers op basis van diplomatieke afspraken tussen landen, die uitvloeisels zijn van consensus, geen veldonderzoek mogen houden of een bepaalde partij als fout bestempelen.


Zaken die kennelijk niet nauw neemt. Dus probeer niet te volharden in jouw leugens.


Het zijn geen flash-raketten. Maar Hell-fire anti-tank raketten die door Apaches of Maverick raketten die door F-16`s worden afgeschoten. Wederom een misvatting, die een waarnemer onwaardig is.

Hellfire worden niet gebruikt om mensen te verjagen, maar om mensen te doden.

Zoek maar hoe bepaalde voormannen van de Palestijnse verzet zijn vermoordt. Zoals de voorman van PFLP, die in zijn kantoor door een hell-fire raket is getroffen.

Mijn vertrouwen kan leugenaars slecht verdragen!

Lekker aan het modereren? Als tt schrijft dat hij er net geweest is, dan zou je denken dat je begint met vragen te stellen of je wat van een ooggetuige kan leren, tenzij je er net zelf geweest bent. Maar nee hoor, je begint gelijk van alles en nog wat te schreeuwen, en erg aanmatigend. Is de macht je naar de bol gestegen of zo?

tukkersterror
15-09-06, 13:49
Beste Al Sawt,

Ik heb jou stukjes over mij nog eens overlezen en denk alsnog eens te moeten reageren op deze stukjes.

Jij beroep je op gedegen kennis van alles en nog wat, zelfs op vakgebieden die je niet weet of kunt weten moet erbij betrokken zijn.

Ten eerste heb jij het over rakketen, de hellfire-raket is een raket die onder een vliegtuig of helecopter word afgeschoten, deze rakketen waar jij over spreekt hebben slechts 1 kop per projectiel, deze kop kan bestaan uit diverse exploisieven, maar niet uit meerdere koppen.
Deze raket is voor bestrijding van tanks en of manschappen in een gebouw krachtig genoeg om met 1 kop te doen waar zij voor bestemt zijn.

Anderzijds, stel jij vragen op een vakgebied waar jij geen kaas van gegeten hebt en jij gigantiesche onzin over uitkraam waar ik dan ook op moet reageren, want als webmaster heb jij een bepaalde reputatie onder uw leden en ik zou niet graag zien dat de onzin die jij uitdraagt over waarnemers en waarnemers van VN/EU in het bijzonder een eigen leven gaan lijden.

Waarnemer bij een organisatie kan een ieder die een hogere opleiding heeft gehad worden, als je een specialisatie hebt (leger, arts, bioloog, wetenschapper, laborant, etc.) is dit meegenomen en word je naar aanleiding van je specialisatie uitgezonden naar gebieden, die op dat moment vragen om deze specialisatie.
Uitzending of waarnemer worden heeft niets te maken met geloof of overtuiging die je hebt.
Het enigste wat van je wordt verwacht is dat jij je niet mengt in deze aangelegenheden, maar op een objective manier naar eer en geweten feiten vast legt en meld bij de organisatie die daarom vraagt.

Ten eerste is het practies onmogelijk om in het veld een uitgebreid onderzoek te doen, omdat eigen veiligheid altijd voorop staat.

Ten tweede schrijf jij dat waarnemers alleen er zijn om te zien of de partijen zich houden aan de afspraken zoals zij zijn gemaakt in de conventie van Geneve.
Jammer was dit maar zo, waarnemers worden pas uitgezonden als partijen zich niet houden aan deze conventie (VN-Waarnemers).

De meeste waarnemers worden uitgezonden als er vraagtekens zijn....

Bijvoorbeeld werden wij gezonden naar een plek waarbij een huis was getroffen door een rakket waar 8 burgers waren gedood.
De waarneming die wij daar hebben gedaan was simpel.
Gewoon kijken of deze mensen waren omgekomen in dit huis.
Je kijkt dan naar de aard van verwondingen, je neemt foto's en stof monsters van kleding en muren om te zien of het kruitslijm overeen komt met elkaar.
Verder neem je fragmenten mee van de rakket en andere exploisieven.

Dit is simpel uitgelegt hoe een team werkt, omdat wij de echte werkzaamheden niet kunnen en mogen melden.

Dus ga mij nu niet uitmaken voor leugenaar voordat je weet met wie en wat je te maken heb.

Het is makelijk om thuis achter een computer onzin te schrijven en tweestrijd te zaaien met het in twijvel trekken van stukken van de overheid die toevallig niet in jou bevooroordeelde straatje past.

Wees eerlijk en geef een eerlijke objective mening zoals wij een objective mening geven van wat er gebeurd in het midden oosten.

Soms kan dat goed uitpakken voor de ene partij en soms voor de andere, maar daar kunnen wij ons niet druk over maken.

Misschien komt dit stukje je een beetje pissig over, dat was dan ook de bedoeling, want wij wagen onze levens om de waarheid te achterhalen en dan zit ik zeker niet te wachten op een puber die mij becriticeer in mijn vakgebied.

Eni
15-09-06, 14:07
Geplaatst door knuppeltje
En toen kwam er een olifant met een lange snuit....

Jij ook altijd weer met je zieke fantasieën..

gh.wille
15-09-06, 14:19
Geplaatst door MaRiaH
en dan maar te zwijgen over hoe Jordanie de palestijnen behandeld.. :rolleyes:

Daar hoor je nooit wat over..


Israel wil ze niet, maar Jordanie ook niet.

Dat vind ik niet helemaal eerlijk , ze hebben vrienden zat hebben we toch gezien toen de staat Israel werd uitgeroepen deze (vrienden) waren er als DE KIPPEN bij om de Joden ff mores te leren !!!

:hihi:

gh.wille
15-09-06, 14:25
Geplaatst door tukkersterror
Beste Al Sawt,

Ik heb jou stukjes over mij nog eens overlezen en denk alsnog eens te moeten reageren op deze stukjes.

Jij beroep je op gedegen kennis van alles en nog wat, zelfs op vakgebieden die je niet weet of kunt weten moet erbij betrokken zijn.

Ten eerste heb jij het over rakketen, de hellfire-raket is een raket die onder een vliegtuig of helecopter word afgeschoten, deze rakketen waar jij over spreekt hebben slechts 1 kop per projectiel, deze kop kan bestaan uit diverse exploisieven, maar niet uit meerdere koppen.
Deze raket is voor bestrijding van tanks en of manschappen in een gebouw krachtig genoeg om met 1 kop te doen waar zij voor bestemt zijn.

Anderzijds, stel jij vragen op een vakgebied waar jij geen kaas van gegeten hebt en jij gigantiesche onzin over uitkraam waar ik dan ook op moet reageren, want als webmaster heb jij een bepaalde reputatie onder uw leden en ik zou niet graag zien dat de onzin die jij uitdraagt over waarnemers en waarnemers van VN/EU in het bijzonder een eigen leven gaan lijden.

Waarnemer bij een organisatie kan een ieder die een hogere opleiding heeft gehad worden, als je een specialisatie hebt (leger, arts, bioloog, wetenschapper, laborant, etc.) is dit meegenomen en word je naar aanleiding van je specialisatie uitgezonden naar gebieden, die op dat moment vragen om deze specialisatie.
Uitzending of waarnemer worden heeft niets te maken met geloof of overtuiging die je hebt.
Het enigste wat van je wordt verwacht is dat jij je niet mengt in deze aangelegenheden, maar op een objective manier naar eer en geweten feiten vast legt en meld bij de organisatie die daarom vraagt.

Ten eerste is het practies onmogelijk om in het veld een uitgebreid onderzoek te doen, omdat eigen veiligheid altijd voorop staat.

Ten tweede schrijf jij dat waarnemers alleen er zijn om te zien of de partijen zich houden aan de afspraken zoals zij zijn gemaakt in de conventie van Geneve.
Jammer was dit maar zo, waarnemers worden pas uitgezonden als partijen zich niet houden aan deze conventie (VN-Waarnemers).

De meeste waarnemers worden uitgezonden als er vraagtekens zijn....

Bijvoorbeeld werden wij gezonden naar een plek waarbij een huis was getroffen door een rakket waar 8 burgers waren gedood.
De waarneming die wij daar hebben gedaan was simpel.
Gewoon kijken of deze mensen waren omgekomen in dit huis.
Je kijkt dan naar de aard van verwondingen, je neemt foto's en stof monsters van kleding en muren om te zien of het kruitslijm overeen komt met elkaar.
Verder neem je fragmenten mee van de rakket en andere exploisieven.

Dit is simpel uitgelegt hoe een team werkt, omdat wij de echte werkzaamheden niet kunnen en mogen melden.

Dus ga mij nu niet uitmaken voor leugenaar voordat je weet met wie en wat je te maken heb.

Het is makelijk om thuis achter een computer onzin te schrijven en tweestrijd te zaaien met het in twijvel trekken van stukken van de overheid die toevallig niet in jou bevooroordeelde straatje past.

Wees eerlijk en geef een eerlijke objective mening zoals wij een objective mening geven van wat er gebeurd in het midden oosten.

Soms kan dat goed uitpakken voor de ene partij en soms voor de andere, maar daar kunnen wij ons niet druk over maken.

Misschien komt dit stukje je een beetje pissig over, dat was dan ook de bedoeling, want wij wagen onze levens om de waarheid te achterhalen en dan zit ik zeker niet te wachten op een puber die mij becriticeer in mijn vakgebied.

p.s Als Al -SAWT evt jouw vragen gaat beantwoorden in zijn functie van deskundige ,misschien kan hij dan ook nog ff een paar HAVENS op noemen in IRAN ik ben als leek op MARITIEM gebied nog steeds in afwachting welke havens geschikt zijn om onderzeers te huisvesten !

gh.wille
15-09-06, 14:37
Geplaatst door knuppeltje
Wat zever je nou allemaal?

Die vergaste joden kwamen uit Europa, aangezien dat zo duidelijk is, was die vraag al stom.

Wat hebben ze dan gekregen, idioot, ze zijn gewoon nergens baas.

Geef zelf eerst maar eens antwoord op de vraag of de Palestijnen een recht hebben op een eigen staat,

En de vraag waarom Israel onderhand niet eens een echte democratie moet worden als ze toch alteid al beweerd heeft dat ze dat is, al interesseren de mensenrechten daar blijkbaar jou niets.

Houd verder je gebeuzel en bekommer je wat meer om mensenrechten.

Dat schoolgebeuren heb ik al eerder gelezen, maar is totaal onbelangrijk voor wat er nu met die regio moet gebeuren

Ja al die JODEN kwamen indd uit Europa ! maar hoe en waarom zaten ze in Europa ???
Nooit gehoord hoe misdadig ze zijn behandeld ,ze zijn niet voor de kat z,n k*t weggevlucht !
Ze waren verspreid als vluchtelingen over grote delen van Europa , na de massa moord door de Nazie,s hadden velen die het overleefd hadden geen papieren niks meer m.a.w ZE bestonden niet eens meer!!!
Zelfs hier in NEDERLAND hebben ze soms de grootste moeite moeten doen om te bewijzen dat ze hier gewoond hadden !!! *))
Logisch HE DAT ZE DA KANS MET BEIDE HANDEN AANGREPEN OM ZICH TE VESTIGEN IN HET LAND VAN HUN OORSPRONKELIJKE ROOTS .

Ja ik ben het volkomen met jou eens dat ook de Palestijnen recht hebben op land ,MAAR VIND JE ZELF NIET DAT OOK SCHULD HEBBEN AAN DE HUIDIGE SITUATIE???

*)) Nog even ter aanvulling de meesten hadden niks meer geen geld geen goederen (alles was gejat zowel door de Moffen maar ook door mensen in welk land ze gewoond hadden zelf nu zijn er nog gelden in o.a Zwitserland dat van de Joden is maar bewijs dan eerst maar ff dat uje Jood bent en dat het jou famillie was ,nooit bij nagedacht he KNUPPELTJE ? heb je ooit wel eens van Exodus gehoort ? die Joodse mensen die van het kasie naar de muur werden gestuurd ?

Nogmaals ik ben het volkomen eens dat de Palestijnen niet goed behandeld zijn door de JODEN , maar je bent vergeten wie en waarom het allemaal begon ( de schoolkrant ff lezen of is dat soms onzin laat me dat ff weten dan per omgaande).

Verder hoop ik op een Vreedzame oplossing.,maar laten we wel wezen de Palestijnen hebben steeds opnieuw de afspraken geschonden niet de Joden !

knuppeltje
15-09-06, 15:36
Geplaatst door Eni
Jij ook altijd weer met je zieke fantasieën..

Foei, zit jij weer je baas zijn tijd te stelen? :roken:

gh.wille
15-09-06, 15:59
Geplaatst door tukkersterror
Van een ieder land ter wereld.

Zonder een land uit te zonderen ben ik nog steeds van mening dat de wereld behoord aan alle mensen en niet tot de elite zoals Bush, Hoessein, etc.etc.

Dat is precies wat ik ook altijd heb gezegd , er zijn geen grenzen wij mensen hebbben die gemaakt met wat voor recht ?
Kun je een vogel of ander dier stoppen als hij de grens overschrijdt ?
Plaats gebonden dieren blijven daar omdat ze het daar naar hun zin hebben ,niet omdat ze niet mogen ,wij mensen zijn hooguit de oorzaak dat ze wel moeten gaan zoeken naar leefomgeving ,voor zover ze niet uitgeroeid zijn .

knuppeltje
15-09-06, 16:03
Geplaatst door gh.wille
Ja al die JODEN kwamen indd uit Europa ! maar hoe en waarom zaten ze in Europa ???
Nooit gehoord hoe misdadig ze zijn behandeld ,ze zijn niet voor de kat z,n k*t weggevlucht !
Ze waren verspreid als vluchtelingen over grote delen van Europa , na de massa moord door de Nazie,s hadden velen die het overleefd hadden geen papieren niks meer m.a.w ZE bestonden niet eens meer!!!
Zelfs hier in NEDERLAND hebben ze soms de grootste moeite moeten doen om te bewijzen dat ze hier gewoond hadden !!! *))
Logisch HE DAT ZE DA KANS MET BEIDE HANDEN AANGREPEN OM ZICH TE VESTIGEN IN HET LAND VAN HUN OORSPRONKELIJKE ROOTS .

Ja ik ben het volkomen met jou eens dat ook de Palestijnen recht hebben op land ,MAAR VIND JE ZELF NIET DAT OOK SCHULD HEBBEN AAN DE HUIDIGE SITUATIE???

*)) Nog even ter aanvulling de meesten hadden niks meer geen geld geen goederen (alles was gejat zowel door de Moffen maar ook door mensen in welk land ze gewoond hadden zelf nu zijn er nog gelden in o.a Zwitserland dat van de Joden is maar bewijs dan eerst maar ff dat uje Jood bent en dat het jou famillie was ,nooit bij nagedacht he KNUPPELTJE ? heb je ooit wel eens van Exodus gehoort ? die Joodse mensen die van het kasie naar de muur werden gestuurd ?

Nogmaals ik ben het volkomen eens dat de Palestijnen niet goed behandeld zijn door de JODEN , maar je bent vergeten wie en waarom het allemaal begon ( de schoolkrant ff lezen of is dat soms onzin laat me dat ff weten dan per omgaande).

Verder hoop ik op een Vreedzame oplossing.,maar laten we wel wezen de Palestijnen hebben steeds opnieuw de afspraken geschonden niet de Joden !

Wille, voor de laatste maal.

Je schijnt er geen fuck van te hebben begrepen van al wat ik hier heb neergepend heb, maar goed, daarom niet getreurd.

Waarom ze hier zaten heb ik al veel eerder uitgelegd, goed lezen ouwe.

Dat van die holocaust heb ik juist verwoord in de opmerking over de schuld van Europa aan haar joden, weer beter lezen ouwe.

Het is nog steeds een grote shande dat er nu nog steeds zaken zijn die nog steeds niet zijn opgelost.

Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat jood zijn in eerste instantie een geloofsquesti is, dat er daarnaast ook nog tussen bepaalde joden etnische en genetische verbande bestaan is volkomen duidelijk.

Maar als je wilt weten hoe ingewikkeld dat is, dan moet ook jij eens: joods en staatsburgerschap intikken bij Google, blijkbaar had men daar 2000 jaar geleden in het middeoosten ook al verschil van mening over.

Het exodusverhaal is me ook allemaal bekend.

Het schenden van afspraken?

Daarvoor moeten we het eerst eens worden over welke concrete afspraken we het hebben, en niet over allemaal loze beloftes.

Nogmaals die schoolkrant is heel leuk, maar doet verder helemaal niet ter zake voor het oplossen van het huidige probleem.

Wat dat probleem is, heb ik al tig keer uitgelegd, maar je schijnt het niet te willen snappen.

Israel zal nooit en dan ook echt nooit mee willen werken aan een onafhankele en levensvatbare staat voor de pallestijnen, en schend daarvoor onbeschaamd alle mensenrechten

Hoever ze daarin gaat kun je ook nog zien bij: joods en staatsburgerschap, niet eens een grondwet en de meest racistische uitsluitingswetten voor palestijnen zijn van slecht een paar jaar geleden.

Ga maar eens goegelen m'n beste, maar pas op dat je niet van schrik van je stoel valt.

De groeten.

tukkersterror
15-09-06, 16:26
Geplaatst door gh.wille
p.s Als Al -SAWT evt jouw vragen gaat beantwoorden in zijn functie van deskundige ,misschien kan hij dan ook nog ff een paar HAVENS op noemen in IRAN ik ben als leek op MARITIEM gebied nog steeds in afwachting welke havens geschikt zijn om onderzeers te huisvesten !

ff googlen en je heb deze antwoorden.

Stel hem de vragen wat de naam is van dieps schuivende platen in de oceaan, wat een oranje trechter is en waarom deze gevaarlijk is voor de scheepvaart.
Misschien kan hij ook nog vertellen wat voor een zeedieren daar leven en waarom deze daar leven.

Misschien weet hij wel waarom de noordelijkeijszee lichtgroen is en soms oplicht in het donker.

Je moet de vragen wel een beetje intressant houden :engel:

knuppeltje
15-09-06, 16:41
Geplaatst door tukkersterror
Welke schuld hebben wij aan de Joden???
Hebben wij schuld aan de holocaust???
Misschien dat over 60 jaar onze kinderen ons verwijten dat wij niet harder en radicaler hebben ingegrepen....................
Zachte heelmeesters maken nog steeds stinkende wonden en deze helen het slechts.

Doe je dat er nu om, of ben je echt zo onnozel?

Lees nu eens echt hoe er in veel lande is meegewerkt om van de joden af te komen.

Na de oorlog is er alleen maar getraineerd bij het teruggeven van eigendommen van de joden, en nu nog steeds.

tukkersterror
15-09-06, 17:42
Geplaatst door knuppeltje
Doe je dat er nu om, of ben je echt zo onnozel?

Lees nu eens echt hoe er in veel lande is meegewerkt om van de joden af te komen.

Na de oorlog is er alleen maar getraineerd bij het teruggeven van eigendommen van de joden, en nu nog steeds.

Ahhhhhhhhh, Ohhhhhhh, Dus Europa was de schuld van de Joden vervolging, goed dat je het zegt.

Ik begrijpv nu ook beter je antwoorden.

gh.wille
15-09-06, 21:26
Geplaatst door knuppeltje
Wille, voor de laatste maal.

Je schijnt er geen fuck van te hebben begrepen van al wat ik hier heb neergepend heb, maar goed, daarom niet getreurd.

Waarom ze hier zaten heb ik al veel eerder uitgelegd, goed lezen ouwe.

Dat van die holocaust heb ik juist verwoord in de opmerking over de schuld van Europa aan haar joden, weer beter lezen ouwe.

Het is nog steeds een grote shande dat er nu nog steeds zaken zijn die nog steeds niet zijn opgelost.

Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat jood zijn in eerste instantie een geloofsquesti is, dat er daarnaast ook nog tussen bepaalde joden etnische en genetische verbande bestaan is volkomen duidelijk.

Maar als je wilt weten hoe ingewikkeld dat is, dan moet ook jij eens: joods en staatsburgerschap intikken bij Google, blijkbaar had men daar 2000 jaar geleden in het middeoosten ook al verschil van mening over.

Het exodusverhaal is me ook allemaal bekend.

Het schenden van afspraken?

Daarvoor moeten we het eerst eens worden over welke concrete afspraken we het hebben, en niet over allemaal loze beloftes.

Nogmaals die schoolkrant is heel leuk, maar doet verder helemaal niet ter zake voor het oplossen van het huidige probleem.

Wat dat probleem is, heb ik al tig keer uitgelegd, maar je schijnt het niet te willen snappen.

Israel zal nooit en dan ook echt nooit mee willen werken aan een onafhankele en levensvatbare staat voor de pallestijnen, en schend daarvoor onbeschaamd alle mensenrechten

Hoever ze daarin gaat kun je ook nog zien bij: joods en staatsburgerschap, niet eens een grondwet en de meest racistische uitsluitingswetten voor palestijnen zijn van slecht een paar jaar geleden.

Ga maar eens goegelen m'n beste, maar pas op dat je niet van schrik van je stoel valt.

De groeten.


Zoals kleine kinderen betaamt gaan zij over tot het kleineren van hun tegenpartij indien ze hun ongelijk niet waar kunnnen maken , hetgeen al duidelijk te zien is in jou antwoorden, later gaat dat als regel over in ordinaire scheldpartijen zoekende naar kleine te kort komingen bij de "tegen partij "" ziekte ,afkomst enz en ook ouderdom wordt dan gebruikt !

Hier heb je nog wat te lezen lees het goed en aandachtig door en laat me ff weten als je een fout heb kunnen ontdekken.

let op !! de mogelijkheid bestaat dat je uit je (kinder) stoel valt .

Het land dat in de oudheid bekend was als Kana'an werd later bij de Romeinse bezetting Palestina genoemd. Hiermee werd toen bedoeld de kuststreek ten zuiden van Syrie. De naam Palestina werd gekozen als een herinnering aan de Filistijnen, de vijanden van de Israelieten tijdens de regering van de Israelitische Koning Saul en nog daarna.

Er is wel eens gesuggereerd dat de benaming Palestina door de Romeinen was bedoeld als wraak voor de opstanden der Joden tegen de Romeinse bezetting.

Na de Romeinse bezetting werd Palestina een deel van het Romeinse Rijk en vanaf het jaar 661 werd het land bestuurd door de Omajaden vanuit Damascus en daarna, rond 1258, door de Abbasiden vanuit Bagdad. Na voortdurende interne onrust en na de kruistochten kwam Palestina onder Egyptisch bestuur. In 1516 kwam het land onder het bestuur van de Osmaanse (Turkse) Sultan Selim I, en daarna werd Palestina een deel van het Ottomaanse (Turkse) Keizerrijk en werd vanuit Damascus bestuurd tot 1918. Na dat jaar werd het land bestuurd door Engeland (met een mandaat van de Volkenbond) tot de stichting van de Staat Israel in 1948.

Wij menen te mogen stellen dat Palestina vanaf de Romeinse bezetting nooit meer gedurende enige redelijke periode is geregeerd door de eigen bevolking. Het land is al die afgelopen 19 eeuwen vanuit het buitenland geregeerd, is daarbij totaal verwaarloosd en verzwakt en verworden tot een kleine, machteloze, armoedige samenleving. De verschillende reisbeschrijvingen uit die tijd spreken boekdelen. De Arabische boeren moesten elk jaar hun pacht betalen aan de rijke grondbezitters die in Damascus, Beirut of Bagdad woonden terwijl bovendien binnenvallende bedoeinenstammen hun deel eisten van de overgebleven oogsten.

En de grondbezitters die in het buitenland wonen waren maar al te graag bereid hun grond aan Joden te verkopen tegen hoge prijzen.

Het was overduidelijk dat de omringende Arabische landen al die afgelopen eeuwen niet het minste belang hebben gehad in Palestina. Dat blijkt ook uit de bevolkingscijfers, bij voorbeeld:

Schatting van Prof. M. Landau van de Hebreeuwse Universiteit:

Bevolking van Palestina in 1876 ca. 400.000
Bevolking van Palestina in 1895
ca. 450.000

En uit het Statistical Handbook of Middle-Eastern Countries (Jewish Agency for Palestine, Economic Research Institute, Jerusalem 1945):

knuppeltje
15-09-06, 21:44
Geplaatst door gh.wille
Zoals kleine kinderen betaamt gaan zij over tot het kleineren van hun tegenpartij indien ze hun ongelijk niet waar kunnnen maken , hetgeen al duidelijk te zien is in jou antwoorden, later gaat dat als regel over in ordinaire scheldpartijen zoekende naar kleine te kort komingen bij de "tegen partij "" ziekte ,afkomst enz en ook ouderdom wordt dan gebruikt !

Hier heb je nog wat te lezen lees het goed en aandachtig door en laat me ff weten als je een fout heb kunnen ontdekken.

let op !! de mogelijkheid bestaat dat je uit je (kinder) stoel valt .

Het land dat in de oudheid bekend was als Kana'an werd later bij de Romeinse bezetting Palestina genoemd. Hiermee werd toen bedoeld de kuststreek ten zuiden van Syrie. De naam Palestina werd gekozen als een herinnering aan de Filistijnen, de vijanden van de Israelieten tijdens de regering van de Israelitische Koning Saul en nog daarna.

Er is wel eens gesuggereerd dat de benaming Palestina door de Romeinen was bedoeld als wraak voor de opstanden der Joden tegen de Romeinse bezetting.

Na de Romeinse bezetting werd Palestina een deel van het Romeinse Rijk en vanaf het jaar 661 werd het land bestuurd door de Omajaden vanuit Damascus en daarna, rond 1258, door de Abbasiden vanuit Bagdad. Na voortdurende interne onrust en na de kruistochten kwam Palestina onder Egyptisch bestuur. In 1516 kwam het land onder het bestuur van de Osmaanse (Turkse) Sultan Selim I, en daarna werd Palestina een deel van het Ottomaanse (Turkse) Keizerrijk en werd vanuit Damascus bestuurd tot 1918. Na dat jaar werd het land bestuurd door Engeland (met een mandaat van de Volkenbond) tot de stichting van de Staat Israel in 1948.

Wij menen te mogen stellen dat Palestina vanaf de Romeinse bezetting nooit meer gedurende enige redelijke periode is geregeerd door de eigen bevolking. Het land is al die afgelopen 19 eeuwen vanuit het buitenland geregeerd, is daarbij totaal verwaarloosd en verzwakt en verworden tot een kleine, machteloze, armoedige samenleving. De verschillende reisbeschrijvingen uit die tijd spreken boekdelen. De Arabische boeren moesten elk jaar hun pacht betalen aan de rijke grondbezitters die in Damascus, Beirut of Bagdad woonden terwijl bovendien binnenvallende bedoeinenstammen hun deel eisten van de overgebleven oogsten.

En de grondbezitters die in het buitenland wonen waren maar al te graag bereid hun grond aan Joden te verkopen tegen hoge prijzen.

Het was overduidelijk dat de omringende Arabische landen al die afgelopen eeuwen niet het minste belang hebben gehad in Palestina. Dat blijkt ook uit de bevolkingscijfers, bij voorbeeld:

Schatting van Prof. M. Landau van de Hebreeuwse Universiteit:

Bevolking van Palestina in 1876 ca. 400.000
Bevolking van Palestina in 1895
ca. 450.000

En uit het Statistical Handbook of Middle-Eastern Countries (Jewish Agency for Palestine, Economic Research Institute, Jerusalem 1945):


Wille, ik heb het allemaal gelezen, maar ik zou niet weten hoe dat het probleem kan oplossen, hoe dat wel kan heb ik al eerder aangegeven, maar dat vind je blijkbaar niet interessant.

Je komt niet verder dan een alsmaar misplaatste slachtofferrol bevestiging, en blokkeerd daarmee voor je elke mogelijkheid om ook maar iets de andere kant op te bewegen.

Jammer, maar helaas.

gh.wille
15-09-06, 21:48
Geplaatst door knuppeltje
Wille, voor de laatste maal.

Je schijnt er geen fuck van te hebben begrepen van al wat ik hier heb neergepend heb, maar goed, daarom niet getreurd.

Waarom ze hier zaten heb ik al veel eerder uitgelegd, goed lezen ouwe.

Dat van die holocaust heb ik juist verwoord in de opmerking over de schuld van Europa aan haar joden, weer beter lezen ouwe.

Het is nog steeds een grote shande dat er nu nog steeds zaken zijn die nog steeds niet zijn opgelost.

Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat jood zijn in eerste instantie een geloofsquesti is, dat er daarnaast ook nog tussen bepaalde joden etnische en genetische verbande bestaan is volkomen duidelijk.

Maar als je wilt weten hoe ingewikkeld dat is, dan moet ook jij eens: joods en staatsburgerschap intikken bij Google, blijkbaar had men daar 2000 jaar geleden in het middeoosten ook al verschil van mening over.

Het exodusverhaal is me ook allemaal bekend.

Het schenden van afspraken?

Daarvoor moeten we het eerst eens worden over welke concrete afspraken we het hebben, en niet over allemaal loze beloftes.

Nogmaals die schoolkrant is heel leuk, maar doet verder helemaal niet ter zake voor het oplossen van het huidige probleem.

Wat dat probleem is, heb ik al tig keer uitgelegd, maar je schijnt het niet te willen snappen.

Israel zal nooit en dan ook echt nooit mee willen werken aan een onafhankele en levensvatbare staat voor de pallestijnen, en schend daarvoor onbeschaamd alle mensenrechten

Hoever ze daarin gaat kun je ook nog zien bij: joods en staatsburgerschap, niet eens een grondwet en de meest racistische uitsluitingswetten voor palestijnen zijn van slecht een paar jaar geleden.

Ga maar eens goegelen m'n beste, maar pas op dat je niet van schrik van je stoel valt.

De groeten.

He nog bedankt voorde tip! om te (goegelen) het resultaat was verbluffend lees zelf maar !
O,ja er is nog veel meer, maar je kunt vast vooruit
Veel plezier !
De term "Palestijnen" is pas zo?n 30 jaar geleden door Arafat en consorten bedacht en ingevoerd en het is bijna meteen een groot succes gebleken. Het woord "Palestijnen" suggereert de naam te zijn van een vanouds bestaand volk met zijn eigen geschiedenis en zijn eigen karakteristieken. Maar we hebben daarentegen moeten constateren dat die "Palestijnen" nooit iets hadden ondernomen om hun land te ontwikkelen, ze hebben al die eeuwen lang het feit geaccepteerd dat ze vanuit omringende landen werden geregeerd, dat ze door buitenlandse grondbezitters werden uitgebuit, dat ze door ziekten en armoede een bestaan moesten leven beneden elk menselijk niveau.

Tot vandaag hebben de "Palestijnen" nog nooit enige constructieve poging gedaan om een staat op te bouwen die zijn bevolking een menswaardig bestaan kan bieden.

Waarom zo'n kort geschiedkundig overzicht?
Omdat we denken dat het redelijk is ons af te vragen of het land, dat de afgelopen 20 eeuwen Palestina is genoemd, inderdaad wel een apart land is geweest, een Arabisch land zoals bij voorbeeld de Arabische buren Egypte en Syrie. Palestina was in werkelijkheid een land waar buitenlandse troepen binnenvielen en weer vertrokken, waar bijna niets werd gebouwd en alles werd verwaarloosd en waar de plaatselijke bevolking niets had te vertellen over zijn eigen belangen en niets had om zichzelf te verdedigen. We komen tot de conclusie dat Palestina nooit een werkelijk nationaal Arabisch land is geweest zoals Egypte en Syrie, maar alleen een stuk grond waar de buurlanden vrijelijk over konden beschikken en waar voor de plaatselijke bevolking niets werd gedaan.

En die plaatselijke bevolking, we noemen ze maar Palestijnen, was zo gering in aantal dat de buurlanden het inderdaad niet nodig vonden daar enige aandacht aan te besteden.

En we constateren verder dat de huidige Palestijnse bevolking in overgrote mate de nakomelingen zijn van de ongetelde Arabieren die bij de opbouw van het Joodse Israel het land binnenstroomden om daar werk te vinden en nog enig redelijk menselijk bestaan.

En verder is een kort geschiedkundig overzicht altijd nuttig, want als we weten hoe een huidige situatie eigenlijk tot stand is gekomen, dan hebben we een beter begrip voor de feiten van vandaag. En dan zijn we misschien wat minder kwetsbaar voor al die leugens die ons worden opgedrongen.

9 oktober 2005

Natuurlijk is dit het standpunt welke gegeven wordt door iemand die zelf Jood is !
Neemt niet weg dat de history wel degelijk op waarheid berust het is maar net hoe je het bekijkt .

knuppeltje
15-09-06, 21:52
Geplaatst door tukkersterror
Ahhhhhhhhh, Ohhhhhhh, Dus Europa was de schuld van de Joden vervolging, goed dat je het zegt.

Ik begrijpv nu ook beter je antwoorden.

Nou tukker, kijk eens wat er gebeurde tijdens de kruistochten.

En volgens mij waren de Romijnen die Jeruzalem in 70 platbrandden ook Europeanen.

Na 1492 in Spanje bijvoorbeeld, waren het ook Europeanen.

1940-1945 bijvoorbeeld idem dito.

Ik kan me nu niet echt aan de indrul onttrekken dat Europeanen waren die dat op hun geweten hebben.

Volgens mij zijn de grootste jodenvervolgers inderdaad de Europeanen geweest.

Als EU waarnemer zou je toch mogen verwachten iets meer van de geschiedenis te weten.

gh.wille
15-09-06, 22:07
Geplaatst door knuppeltje
Wille, ik heb het allemaal gelezen, maar ik zou niet weten hoe dat het probleem kan oplossen, hoe dat wel kan heb ik al eerder aangegeven, maar dat vind je blijkbaar niet interessant.

Je komt niet verder dan een alsmaar misplaatste slachtofferrol bevestiging, en blokkeerd daarmee voor je elke mogelijkheid om ook maar iets de andere kant op te bewegen.

Jammer, maar helaas.

Nee daar vraag jij om !

Volgens jou beredenering hebben de JODEN er niks te zoeken !
en dat probeer ik te weerleggen.
Ik haal net zo goed de fouten van de Joden aan ,en ben het absoluut niet eens met de huidige situatie ,maar de doelstelling van hun opponenten die alleen maar een ding willen en dat is JUDEN HERAUSS!!!

Daar ben ik het niet mee eens !

knuppeltje
15-09-06, 22:19
Geplaatst door gh.wille
Nee daar vraag jij om !

Volgens jou beredenering hebben de JODEN er niks te zoeken !
en dat probeer ik te weerleggen.
Ik haal net zo goed de fouten van de Joden aan ,en ben het absoluut niet eens met de huidige situatie ,maar de doelstelling van hun opponenten die alleen maar een ding willen en dat is JUDEN HERAUSS!!!

Daar ben ik het niet mee eens !

Wille als je het allemaal nog eens overleest wat ik heb gezegd, en het ook nog probeert te begrijpen, kom dan eens terug-want zo schiet het voor geen meter op.

Lees ondertussen ook eens aandachtig die sites bij: joods en staatsburgerschap, is goed voor je.

gh.wille
16-09-06, 02:30
Geplaatst door knuppeltje
Wille als je het allemaal nog eens overleest wat ik heb gezegd, en het ook nog probeert te begrijpen, kom dan eens terug-want zo schiet het voor geen meter op.

Lees ondertussen ook eens aandachtig die sites bij: joods en staatsburgerschap, is goed voor je.

Zo net gevonden op de side die jij bedoelde .
He bedankt voor de tip echt leuk !
Het onderstreept waar ik net mee eindigde !

Binnen de Arabische wereld is ontkenning van de Holocaust gemeengoed. Dat verklaarde bijvoorbeeld de Egyptische president Nasser in 1964. Onlangs deed de Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad eenzelfde soort uitspraak. Niet alleen Arabische fascisten maar ook religieuze leiders keren zich tegen de staat Israël, die zij als hun grootste vijand beschouwen. Met een zwaar propagandaoffensief – waarvan de voorbeelden in de duizenden lopen - wordt de Jodenhaat aangewakkerd. Doel: verwijdering van de staat Israël en de Joodse gemeenschap uit wat men als de Arabisch-islamitische wereld ziet.

Overigens durf je geen antwoord te geven wat er nu fout is in de schoolvoorlichting, daar ga je wijzelijk niet op in !



p.s Voorde goede orde je bedoelde toch deze side :
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-30,GGLJ:nl&q=joods+en+staatsburgerschap.

Zielig hoe je elke keer weer op je mondje valt terwijl je zelf denkt dat je nou niet bepaald ""op je mondje bent gevallen "" !

De groetjes van een (ouwe) zeeman die dondersgoed weet hoe hij de ''valse wind uit de zeilen kunt houden " .

:zwaai:

gh.wille
16-09-06, 02:49
Geplaatst door gh.wille
Zo net gevonden op de side die jij bedoelde .
He bedankt voor de tip echt leuk !
Het onderstreept waar ik net mee eindigde !

Binnen de Arabische wereld is ontkenning van de Holocaust gemeengoed. Dat verklaarde bijvoorbeeld de Egyptische president Nasser in 1964. Onlangs deed de Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad eenzelfde soort uitspraak. Niet alleen Arabische fascisten maar ook religieuze leiders keren zich tegen de staat Israël, die zij als hun grootste vijand beschouwen. Met een zwaar propagandaoffensief – waarvan de voorbeelden in de duizenden lopen - wordt de Jodenhaat aangewakkerd. Doel: verwijdering van de staat Israël en de Joodse gemeenschap uit wat men als de Arabisch-islamitische wereld ziet.

Overigens durf je geen antwoord te geven wat er nu fout is in de schoolvoorlichting, daar ga je wijzelijk niet op in !



p.s Voorde goede orde je bedoelde toch deze side :
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-30,GGLJ:nl&q=joods+en+staatsburgerschap.

Zielig hoe je elke keer weer op je mondje valt terwijl je zelf denkt dat je nou niet bepaald ""op je mondje bent gevallen "" !

De groetjes van een (ouwe) zeeman die dondersgoed weet hoe hij de ''valse wind uit de zeilen kunt houden " .

:zwaai:

gh.wille
16-09-06, 03:10
Geplaatst door knuppeltje
Wille als je het allemaal nog eens overleest wat ik heb gezegd, en het ook nog probeert te begrijpen, kom dan eens terug-want zo schiet het voor geen meter op.

Lees ondertussen ook eens aandachtig die sites bij: joods en staatsburgerschap, is goed voor je.

Je bent nog steeds niet verder gekomen als het onderstaande waanzinnige voorbeeld !

Oorspronkelijk waren de bewoners van Palestia rond 1850 van alles, joden, christelijken, moslims, ongelovigen en wat meer, eigelijk allemmaal Palestijnen dus.

Van de de huidige joodse inwoners van de staat Israel heeft het merendeel geen enkele verwantschap met die joden die er in 1850 woonden, allemaal import.

Op basis van een zelfde geloof, en een passage uit een uiterst discutabel boek, claimen al die mensen recht te hebben op een Eretz Israel.

Volslagen idioot dus, en ze gaan daarbij uiterst misdadig te werk, zelfs geen oorlogsmisdaden schuwend.


Vergelijking:

Ooit woonden in ons en Duitslands Friesland het roemruchte volk der Friezen.

Toen Atilla met zijn horde deze kant uitkwam, verdreef hij daarmee de Goten, die op hun beurt weer de Angelen en de Saksen verdreven.

Deze verdreven op hun beurt weer de Friezen, die zijn met al hun hebben en houden-volgens de wetenschappers-naar het zuiden van België en naar Frankrijk vertrokken, waar ze geheel zijn geassimileerd.
Onze zogenaamde Friezen zijn dus volgens de wetenschappers afstammelingen van de Angelen en de Saksen, en geen Friezen, maar dat laten we zo maar voor het gemak.

Stel nu dat er nu het in Wallonië en in Noord Frankrijk slechter gaat, een horde van die nazaten van die dus al 1600 jaar geleden uit Friesland vertrokken Friezen met een of ander religieus boek in de hand-met daarin een belofte van een beloofd land, door een of andere Germaanse god gedaan-weer afreizen naar Friesland, en daar de boel gaan bezetten en de plaatselijke bevolking weg tiraniseerd etc. etc etc.

Dat is nu wat er in Israel gebeurt.

knuppeltje
16-09-06, 08:32
Geplaatst door gh.wille
Je bent nog steeds niet verder gekomen als het onderstaande waanzinnige voorbeeld !

Oorspronkelijk waren de bewoners van Palestia rond 1850 van alles, joden, christelijken, moslims, ongelovigen en wat meer, eigelijk allemmaal Palestijnen dus.

Van de de huidige joodse inwoners van de staat Israel heeft het merendeel geen enkele verwantschap met die joden die er in 1850 woonden, allemaal import.

Op basis van een zelfde geloof, en een passage uit een uiterst discutabel boek, claimen al die mensen recht te hebben op een Eretz Israel.

Volslagen idioot dus, en ze gaan daarbij uiterst misdadig te werk, zelfs geen oorlogsmisdaden schuwend.


Vergelijking:

Ooit woonden in ons en Duitslands Friesland het roemruchte volk der Friezen.

Toen Atilla met zijn horde deze kant uitkwam, verdreef hij daarmee de Goten, die op hun beurt weer de Angelen en de Saksen verdreven.

Deze verdreven op hun beurt weer de Friezen, die zijn met al hun hebben en houden-volgens de wetenschappers-naar het zuiden van België en naar Frankrijk vertrokken, waar ze geheel zijn geassimileerd.
Onze zogenaamde Friezen zijn dus volgens de wetenschappers afstammelingen van de Angelen en de Saksen, en geen Friezen, maar dat laten we zo maar voor het gemak.

Stel nu dat er nu het in Wallonië en in Noord Frankrijk slechter gaat, een horde van die nazaten van die dus al 1600 jaar geleden uit Friesland vertrokken Friezen met een of ander religieus boek in de hand-met daarin een belofte van een beloofd land, door een of andere Germaanse god gedaan-weer afreizen naar Friesland, en daar de boel gaan bezetten en de plaatselijke bevolking weg tiraniseerd etc. etc etc.

Dat is nu wat er in Israel gebeurt.

Nou nog er echt over gaan nadenken wille.

gh.wille
16-09-06, 14:32
Geplaatst door knuppeltje
Nou nog er echt over gaan nadenken wille.

Dat zou ik als ik jou was maar eens eerder gaan doen tot nu toe heb je nog niet een fATSOENDELIJK at\ntwoord kunnen geven als je KUL verhaaltje over de Friezen ! WAAR JE TOT IN DER TREURE OP TERUG KOMT!

Ik heb de side tenminste gelezen en sla je er mee om je oren !

Of klopt het onderstaande soms ook weer niet ?
Nogmaals je staat met je kloten voor het blok of in jou taal : SCHAAKMAT!!!!!

Hier komt het stukje uit de side die je zelf adviseerde ,of alweer vergeten ???

p.s Voorde goede orde je bedoelde toch deze side :
http://www.google.nl/search?sourcei...atsburgerschap.
of deze ?
http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_israelisch-arabische_conflict.html

Zielig hoe je elke keer weer op je mondje valt terwijl je zelf denkt dat je nou niet bepaald ""op je mondje bent gevallen "" !

De groetjes van een (ouwe) zeeman die dondersgoed weet hoe hij de ''valse wind uit de zeilen kunt houden " .

Commentaar overbodig dunkt mij .
:jeweetog:

gh.wille
16-09-06, 21:22
Geplaatst door knuppeltje
Nou tukker, kijk eens wat er gebeurde tijdens de kruistochten.

En volgens mij waren de Romijnen die Jeruzalem in 70 platbrandden ook Europeanen.

Na 1492 in Spanje bijvoorbeeld, waren het ook Europeanen.

1940-1945 bijvoorbeeld idem dito.

Ik kan me nu niet echt aan de indrul onttrekken dat Europeanen waren die dat op hun geweten hebben.

Volgens mij zijn de grootste jodenvervolgers inderdaad de Europeanen geweest.

Als EU waarnemer zou je toch mogen verwachten iets meer van de geschiedenis te weten.

Ha die Knuppeltje , bij deze nogmaals hartelijk dank voor jou TIP !!

Als aanvulling op jou commentaar heb ik ook het volgende nog gevonden op de side die JIJ adviseerde , hoe vind je het dat ik zo goed de side heb gelezen klasse he ?
Zit je goed vast in je kinderstoeltje ? komt ie :
Na 1900 groeide het Arabische nationalisme, dat zich zowel tegen het Ottomaanse rijk keerde als na de Eerste Wereldoorlog tegen de Britse autoriteiten, en tegen een Joods thuis in Palestina.
De Balfour verklaring en de Joodse immigratie riepen dan ook veel verzet op onder de Arabieren in Palestina. In 1920, 1921 en 1929 vonden bloedige opstanden plaats waarbij o.a. Joodse wijken in Jeruzalem en de Joodse gemeenschap in Hebron door woedende menigten werden aangevallen. Als reactie hierop legden de Britten Joodse immigratie en landaankopen aan banden ('Passfield White Paper'), wat later, onder druk van de Zionisten, grotendeels werd teruggedraaid.
De woede van de Arabieren was ingegeven door het feit dat de landaankopen door de Zionisten (veelal van grootgrondbezitters die het land aan Arabische boeren verpachtten) leidden tot onteigening van Arabische boeren. Dit is overigens niet op grote schaal gebeurd. Daarnaast waren zij bang in de toekomst in een door Joden gedomineerde staat te moeten leven. De rellen van 1929 waren ook ingegeven door valse geruchten dat de Joden hun Tempel op de Tempelberg wilde herbouwen, ten koste van de Al Aqsa Moskee. De Joden reageerden hierop door een eigen zelfverdedigingsorganisatie op te richten, die zich zou ontwikkelen tot een ondergronds leger.
In de jaren '20 zagen de meeste Zionisten de onvermijdelijkheid van conflict met de Arabieren in. In 1919 zei Ben-Gurion, leider van de Joodse gemeenschap in Palestina:
"But not everybody sees that there is no solution to this question. No solution! There is a gulf; and nothing can bridge it.... I do not know what Arab will agree that Palestine should belong to the Jews...We. as a nation,. want this country to be ours; the Arabs, as a nation, want this country to be theirs."
Beide bevolkingsgroepen beschouwden zichzelf als een machteloos slachtoffer van de (vermeende) macht en wreedheid van de ander. De militante leider Jabotinski schreef in 1918:
"The matter is not ... an issue between the Jewish people and the Arab inhabitants of Palestine, but between the Jewish people and the Arab people. The latter, numbering 25 million, has [territory equivalent to] half of Europe, while the Jewish people, numbering ten million and wandering the earth, hasn't got a stone...Will the Arab people stand opposed? Will it resist? [Will it insist] that...they...shall have it [all] for ever and ever, while he who has nothing shall forever have nothing?"
In 1920 schreef Musa Kazim El Husseini, die een actieve rol had in de rellen in dat jaar:
"The Jews have been amongst the most active advocates of destruction in many lands... It is well known that the disintegration of Russia was wholly or in great part brought about by the Jews, and a large proportion of the defeat of Germany and Austria must also be put at their door."

In de jaren '20 en '30 ontwikkelden beide gemeenschappen zich gescheiden van elkaar. De Joodse gemeenschap zette tal van instituties op, zoals eigen scholen, medische zorg, openbare werken, een vakbond etc. en ging steeds meer als een 'staat in een staat' functioneren. De Arabieren wilden zo min mogelijk met het mandaat te maken hebben en ontwikkelden nauwelijks eigen instituties.
In 1936 braken er opnieuw rellen uit, dit maal op zeer grote schaal, die werden geleid door de Mufti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini en zijn clan. Behalve honderden Joden liet de Mufti ook veel Arabische tegenstanders vermoorden. De Britten reageerden dit keer zeer hard op de rellen, en ook de Joodse gemeenschap voerde bloedige wraakacties uit, vooral uitgevoerd door de Irgun, een rechtse (revisionistische) guerrilla-groep opgericht door Jabotinski. De Mufti vluchtte in 1936 naar Irak, van waaruit hij de opstand bleef leiden, en waar hij in 1941 een mislukte couppoging tegen de Britten leidde, en vluchtte daarna naar Nazi-Duitsland.


Mufti Haj Amin el Husseini afgebeeld op de voorpagina van de Wiener Illustrierte (afbeelding van MidEastWeb).

:handbang:

knuppeltje
16-09-06, 21:26
Geplaatst door gh.wille
Ha die Knuppeltje , bij deze nogmaals hartelijk dank voor jou TIP !!

Als aanvulling op jou commentaar heb ik ook het volgende nog gevonden op de side die JIJ adviseerde , hoe vind je het dat ik zo goed de side heb gelezen klasse he ?
Zit je goed vast in je kinderstoeltje ? komt ie :
Na 1900 groeide het Arabische nationalisme, dat zich zowel tegen het Ottomaanse rijk keerde als na de Eerste Wereldoorlog tegen de Britse autoriteiten, en tegen een Joods thuis in Palestina.
De Balfour verklaring en de Joodse immigratie riepen dan ook veel verzet op onder de Arabieren in Palestina. In 1920, 1921 en 1929 vonden bloedige opstanden plaats waarbij o.a. Joodse wijken in Jeruzalem en de Joodse gemeenschap in Hebron door woedende menigten werden aangevallen. Als reactie hierop legden de Britten Joodse immigratie en landaankopen aan banden ('Passfield White Paper'), wat later, onder druk van de Zionisten, grotendeels werd teruggedraaid.
De woede van de Arabieren was ingegeven door het feit dat de landaankopen door de Zionisten (veelal van grootgrondbezitters die het land aan Arabische boeren verpachtten) leidden tot onteigening van Arabische boeren. Dit is overigens niet op grote schaal gebeurd. Daarnaast waren zij bang in de toekomst in een door Joden gedomineerde staat te moeten leven. De rellen van 1929 waren ook ingegeven door valse geruchten dat de Joden hun Tempel op de Tempelberg wilde herbouwen, ten koste van de Al Aqsa Moskee. De Joden reageerden hierop door een eigen zelfverdedigingsorganisatie op te richten, die zich zou ontwikkelen tot een ondergronds leger.
In de jaren '20 zagen de meeste Zionisten de onvermijdelijkheid van conflict met de Arabieren in. In 1919 zei Ben-Gurion, leider van de Joodse gemeenschap in Palestina:
"But not everybody sees that there is no solution to this question. No solution! There is a gulf; and nothing can bridge it.... I do not know what Arab will agree that Palestine should belong to the Jews...We. as a nation,. want this country to be ours; the Arabs, as a nation, want this country to be theirs."
Beide bevolkingsgroepen beschouwden zichzelf als een machteloos slachtoffer van de (vermeende) macht en wreedheid van de ander. De militante leider Jabotinski schreef in 1918:
"The matter is not ... an issue between the Jewish people and the Arab inhabitants of Palestine, but between the Jewish people and the Arab people. The latter, numbering 25 million, has [territory equivalent to] half of Europe, while the Jewish people, numbering ten million and wandering the earth, hasn't got a stone...Will the Arab people stand opposed? Will it resist? [Will it insist] that...they...shall have it [all] for ever and ever, while he who has nothing shall forever have nothing?"
In 1920 schreef Musa Kazim El Husseini, die een actieve rol had in de rellen in dat jaar:
"The Jews have been amongst the most active advocates of destruction in many lands... It is well known that the disintegration of Russia was wholly or in great part brought about by the Jews, and a large proportion of the defeat of Germany and Austria must also be put at their door."

In de jaren '20 en '30 ontwikkelden beide gemeenschappen zich gescheiden van elkaar. De Joodse gemeenschap zette tal van instituties op, zoals eigen scholen, medische zorg, openbare werken, een vakbond etc. en ging steeds meer als een 'staat in een staat' functioneren. De Arabieren wilden zo min mogelijk met het mandaat te maken hebben en ontwikkelden nauwelijks eigen instituties.
In 1936 braken er opnieuw rellen uit, dit maal op zeer grote schaal, die werden geleid door de Mufti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini en zijn clan. Behalve honderden Joden liet de Mufti ook veel Arabische tegenstanders vermoorden. De Britten reageerden dit keer zeer hard op de rellen, en ook de Joodse gemeenschap voerde bloedige wraakacties uit, vooral uitgevoerd door de Irgun, een rechtse (revisionistische) guerrilla-groep opgericht door Jabotinski. De Mufti vluchtte in 1936 naar Irak, van waaruit hij de opstand bleef leiden, en waar hij in 1941 een mislukte couppoging tegen de Britten leidde, en vluchtte daarna naar Nazi-Duitsland.


Mufti Haj Amin el Husseini afgebeeld op de voorpagina van de Wiener Illustrierte (afbeelding van MidEastWeb).

:handbang:

Plaats ze eens allemaal.

gh.wille
17-09-06, 02:50
Geplaatst door knuppeltje
Plaats ze eens allemaal.

Ik zou zeggen ga je gang , jij als tipgever van die side zal heus wel in staat zijn iets te vinden dat ze je niet langer voor ""ALLEMANS EINDJE ""
aan zien .


:hihi:

gh.wille
17-09-06, 02:57
Geplaatst door knuppeltje
Plaats ze eens allemaal.


P,S deze zeker over het hoofd gezien :

In 1936 braken er opnieuw rellen uit, dit maal op zeer grote schaal, die werden geleid door de Mufti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini en zijn clan. Behalve honderden Joden liet de Mufti ook veel Arabische tegenstanders vermoorden

Wat een
:engel: he ?

knuppeltje
17-09-06, 08:49
Geplaatst door gh.wille
P,S deze zeker over het hoofd gezien :


Ook die over die wet van 5 juli 1950 gezien? :schok:

Sterk staaltje over grondeigendom en staatsburgerschap. :kotsen:

gh.wille
17-09-06, 14:12
Geplaatst door knuppeltje
Ook die over die wet van 5 juli 1950 gezien? :schok:

Sterk staaltje over grondeigendom en staatsburgerschap. :kotsen:

Bedoelde je dit eenzijdig door een renegaat geschrevene soms? zelf kun je slechts schelden en kotsen !

http://www.xs4all.nl/~npk/Soemoed/artikelen/nathan.336.htm

:melk: muiltje

knuppeltje
17-09-06, 18:55
Geplaatst door gh.wille
Bedoelde je dit eenzijdig door een renegaat geschrevene soms? zelf kun je slechts schelden en kotsen !

http://www.xs4all.nl/~npk/Soemoed/artikelen/nathan.336.htm

:melk: muiltje

Neu hoor, ook al vind ik die ook wel een duidelijke.

Wat ik bedoel is die van het Intal. [International Action for Liberation]

Hierin wordt dus haarfijn uitgelegd hoe die racistische wet van 5 juli 1950 in mekaar zit.

De wet gaat over het eigendomsrecht van alle grond en onroeren goed van de Palestijnse vluchtelingen.

Deze werden door die wet automatisch aan de staat en aan het Joods Nationaal Grondfons overgedragen. Deze beheren die gronden gezamelijk.

Volgens de statuten van dat fonds, kunnen verkoop of pachting of ruil slechts dan plaats vinden als ze dienen voor de inplanting van joden in het land.

Op deze manier werd 93% daarvan onvervreembaar eigendom van van heel het joodse volk. Palestijnse Israeli's, ook al hebben zij het staatsburgerschap, mogen deze grond niet pachten of kopen, en ze mogen er geen gebouwen of woningen huren die er op staan.

Als voorbeeld.

Tijdens de oorlog van 1948 vluchtten nogal wat inwoners van de kuststat Akka vanuit de buitenwijken, die gemengd joods-Arabisch waren, naar de Arabishe binnenstad, een verhuizing van nog geen kilometer.

Hierna werde ze gewoon afwezig verklaard en verloren ze al haar bezittingen.

Deze site bedoelde ik dus wille.

gh.wille
17-09-06, 23:42
Geplaatst door knuppeltje
Neu hoor, ook al vind ik die ook wel een duidelijke.

Wat ik bedoel is die van het Intal. [International Action for Liberation]

Hierin wordt dus haarfijn uitgelegd hoe die racistische wet van 5 juli 1950 in mekaar zit.

De wet gaat over het eigendomsrecht van alle grond en onroeren goed van de Palestijnse vluchtelingen.

Deze werden door die wet automatisch aan de staat en aan het Joods Nationaal Grondfons overgedragen. Deze beheren die gronden gezamelijk.

Volgens de statuten van dat fonds, kunnen verkoop of pachting of ruil slechts dan plaats vinden als ze dienen voor de inplanting van joden in het land.

Op deze manier werd 93% daarvan onvervreembaar eigendom van van heel het joodse volk. Palestijnse Israeli's, ook al hebben zij het staatsburgerschap, mogen deze grond niet pachten of kopen, en ze mogen er geen gebouwen of woningen huren die er op staan.

Als voorbeeld.

van nogTijdens de oorlog van 1948 vluchtten nogal wat inwoners van de kuststat Akka vanuit de buitenwijken, die gemengd joods-Arabisch waren, naar de Arabishe binnenstad, een verhuizing geen kilometer.

Hierna werde ze gewoon afwezig verklaard en verloren ze al haar bezittingen.

Deze site bedoelde ik dus wille.

Als je niks beters weet te vinden als dit , nb geschreven door een renegaat (afvallige ) maar maakt niet uit er zit genoeg waarheid in .
Het is niet goed te keuren , maar alles speelde zich af in 1948 was dat niet toen een handje vol JODEN tegen een enorme overmacht van Arabische landen vochten?
Heb je wel eens het van de andere kant bekeken ? waarom vochten die mensen niet mee ! nee ze vluchten weg of misschien hebben ze zelfs meegevochten tegen de JODEN?
En stel als de JODEN hadden verloren wat dan??
Allemaal vragen die jou en consorten niks uitmaken ,maar als je de zaak van twee kanten gaat bekijken trek je automatisch andere conclussies
En wat dat onteigenen betreft lijkt het wel op de Nazies!
God wat afschuwlijk! en zijn ze daarna nog vergast ?
En waren ze meteen staten loos ? of vraten ze van twee walletjes .
Je ziet vragen te over,maar de lik op stuk vraag komt er aan .
Ik citeer je maar ff:



Hierna werden ze gewoon afwezig verklaard en verloren ze al haar bezittingen.
van nogTijdens de oorlog van 1948 vluchtten nogal wat inwoners van de kuststat Akka vanuit de buitenwijken, die gemengd joods-Arabisch waren, naar de Arabishe binnenstad, een verhuizing geen kilometer.

Op dat moment bestond de staat ISRAEL nog niet eens de oorlog was toen nog niet afgelopen !!!!!!!

Stof om na te denken

tukkersterror
18-09-06, 08:21
Geplaatst door knuppeltje
Nou tukker, kijk eens wat er gebeurde tijdens de kruistochten.

En volgens mij waren de Romijnen die Jeruzalem in 70 platbrandden ook Europeanen.

Na 1492 in Spanje bijvoorbeeld, waren het ook Europeanen.

1940-1945 bijvoorbeeld idem dito.

Ik kan me nu niet echt aan de indrul onttrekken dat Europeanen waren die dat op hun geweten hebben.

Volgens mij zijn de grootste jodenvervolgers inderdaad de Europeanen geweest.

Als EU waarnemer zou je toch mogen verwachten iets meer van de geschiedenis te weten.

Neem van mij aan dat ik genoeg van de wereldgeschiedenis weet.

Jij iets minder zoals ik hierboven lees.

Zoek anders eens op waarom de grieken jaren voor de romeinen al een oorlog begonnen tegen de konings volkeren in het midden oosten.

Het antwoord is heel simpel en heeft niets met het geloof te maken maar met de handels-routes.

1940-45 kun je europa niet aanrekenen en als je de kruistochten rekend kan ik oorlogen noemen in de zelfde periode die veel meer doden heeft gekost.

knuppeltje
18-09-06, 08:59
Geplaatst door gh.wille
Als je niks beters weet te vinden als dit , nb geschreven door een renegaat (afvallige ) maar maakt niet uit er zit genoeg waarheid in .
Het is niet goed te keuren , maar alles speelde zich af in 1948 was dat niet toen een handje vol JODEN tegen een enorme overmacht van Arabische landen vochten?
Heb je wel eens het van de andere kant bekeken ? waarom vochten die mensen niet mee ! nee ze vluchten weg of misschien hebben ze zelfs meegevochten tegen de JODEN?
En stel als de JODEN hadden verloren wat dan??
Allemaal vragen die jou en consorten niks uitmaken ,maar als je de zaak van twee kanten gaat bekijken trek je automatisch andere conclussies
En wat dat onteigenen betreft lijkt het wel op de Nazies!
God wat afschuwlijk! en zijn ze daarna nog vergast ?
En waren ze meteen staten loos ? of vraten ze van twee walletjes .
Je ziet vragen te over,maar de lik op stuk vraag komt er aan .
Ik citeer je maar ff:



Hierna werden ze gewoon afwezig verklaard en verloren ze al haar bezittingen.
van nogTijdens de oorlog van 1948 vluchtten nogal wat inwoners van de kuststat Akka vanuit de buitenwijken, die gemengd joods-Arabisch waren, naar de Arabishe binnenstad, een verhuizing geen kilometer.

Op dat moment bestond de staat ISRAEL nog niet eens de oorlog was toen nog niet afgelopen !!!!!!!

Stof om na te denken

knuppeltje
18-09-06, 09:01
Geplaatst door gh.wille
Als je niks beters weet te vinden als dit , nb geschreven door een renegaat (afvallige ) maar maakt niet uit er zit genoeg waarheid in .
Het is niet goed te keuren , maar alles speelde zich af in 1948 was dat niet toen een handje vol JODEN tegen een enorme overmacht van Arabische landen vochten?
Heb je wel eens het van de andere kant bekeken ? waarom vochten die mensen niet mee ! nee ze vluchten weg of misschien hebben ze zelfs meegevochten tegen de JODEN?
En stel als de JODEN hadden verloren wat dan??
Allemaal vragen die jou en consorten niks uitmaken ,maar als je de zaak van twee kanten gaat bekijken trek je automatisch andere conclussies
En wat dat onteigenen betreft lijkt het wel op de Nazies!
God wat afschuwlijk! en zijn ze daarna nog vergast ?
En waren ze meteen staten loos ? of vraten ze van twee walletjes .
Je ziet vragen te over,maar de lik op stuk vraag komt er aan .
Ik citeer je maar ff:



Hierna werden ze gewoon afwezig verklaard en verloren ze al haar bezittingen.
van nogTijdens de oorlog van 1948 vluchtten nogal wat inwoners van de kuststat Akka vanuit de buitenwijken, die gemengd joods-Arabisch waren, naar de Arabishe binnenstad, een verhuizing geen kilometer.

Op dat moment bestond de staat ISRAEL nog niet eens de oorlog was toen nog niet afgelopen !!!!!!!

Stof om na te denken

Zal best, maar die vluchtelingen waren ook nog niet terug gekeerd, maar ze waren wel alles kwijt.

knuppeltje
18-09-06, 09:05
Geplaatst door tukkersterror
Neem van mij aan dat ik genoeg van de wereldgeschiedenis weet.

Jij iets minder zoals ik hierboven lees.

Zoek anders eens op waarom de grieken jaren voor de romeinen al een oorlog begonnen tegen de konings volkeren in het midden oosten.

Het antwoord is heel simpel en heeft niets met het geloof te maken maar met de handels-routes.

1940-45 kun je europa niet aanrekenen en als je de kruistochten rekend kan ik oorlogen noemen in de zelfde periode die veel meer doden heeft gekost.

Bekijk het nog een even goed Tukker, maar de Europeanen waren toch echt wel de grootste jodenvervolgers, met welk doel dan ook.

Ik weet, het is pijnlijk, maar helaas het lijker wel op.

mark61
18-09-06, 09:53
Geplaatst door tukkersterror
1940-45 kun je europa niet aanrekenen

Wie dan? Ali Baba en de 40 rovers, om even in jouw genre te blijven?

tukkersterror
18-09-06, 10:12
Geplaatst door mark61
Wie dan? Ali Baba en de 40 rovers, om even in jouw genre te blijven?

Ben jij nou zo dom of is dit een algemene actie van totale verstandsverbijstering.
1938-1945 heeft maar een land de schuld die door list en bedrog de totale wereld meesleepte in een oorlog, die opriepen tot totale vernietiging van de Joden en de Joden vervolgden.
Dit hebben wij vroeger op school geleerd en later kunnen lezen in officiele documenten.
Dus het is wel verschrikkelijk krom om deze oorlog heel europa in de schoenen te schuiven.

H.P.Pas
18-09-06, 10:14
Geplaatst door tukkersterror

1940-45 kun je europa niet aanrekenen

:schok:

tukkersterror
18-09-06, 10:19
Geplaatst door knuppeltje
Bekijk het nog een even goed Tukker, maar de Europeanen waren toch echt wel de grootste jodenvervolgers, met welk doel dan ook.

Ik weet, het is pijnlijk, maar helaas het lijker wel op.

Ik heb het nog eens bekeken en kan alleen tot de conclusie komen dat de grootste joden vervolging in Europa was, maar dat de bevolking (uitzonderingen daar gelaten) er alles aan heeft gedaan wat in hun macht ligt om deze mensen te beschermen, soms met gevaar van eigen leven.
Zoek of kijk eens op de verzets pagina's op internet of praat eens met oude mensen uit het verzet die deze oorlog van nabij hebben meegemaakt.
Ik denk dat deze mensen jou beweringen niet in dank afnemen.

David
18-09-06, 10:22
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb het nog eens bekeken en kan alleen tot de conclusie komen dat de grootste joden vervolging in Europa was, maar dat de bevolking (uitzonderingen daar gelaten) er alles aan heeft gedaan wat in hun macht ligt om deze mensen te beschermen, soms met gevaar van eigen leven.
Zoek of kijk eens op de verzets pagina's op internet of praat eens met oude mensen uit het verzet die deze oorlog van nabij hebben meegemaakt.
Ik denk dat deze mensen jou beweringen niet in dank afnemen.


Tuurlijk Tukker.

Bij iedere pogrom stond het volk als één man op om den joodsche medeburger te beschermen!

tukkersterror
18-09-06, 10:23
Geplaatst door H.P.Pas
:schok:
Je bent geschokt, zie ik!?

Kijk de geschiedenis eens na, hoe deze oorlog is begonnen.
Welke landen neutraal wenste te blijven, maar toch onder de voet werden gelopen.
En kijk eens na waarom de duitsers Nederland, Belgie in namen.

mark61
18-09-06, 10:26
Geplaatst door H.P.Pas
:schok:

:cheefbek:

H.P.Pas
18-09-06, 10:35
Geplaatst door tukkersterror
Je bent geschokt, zie ik!?

Kijk de geschiedenis eens na, .

Daar ben ik al 50 jaar mee bezig.

Overigens: Wist jij dit (http://calsky.com/lexikon/de/txt/h/he/henri_deterding.php) ?

tukkersterror
18-09-06, 10:53
Geplaatst door H.P.Pas
Daar ben ik al 50 jaar mee bezig.

Overigens: Wist jij dit (http://calsky.com/lexikon/de/txt/h/he/henri_deterding.php) ?

Henri Wilhelm August Deterding

Ben deze naam wel eens eerder tegen gekomen (museum voor handel in St. Petersburg).
Maar geeft hier wel duidelijk aan hoe belangen van het kapitaal worden verdedigd.
Ik wist niet dat hij 10.000.000 aan A. Hitler heeft geschonken vlak voor zijn dood en neem aan dat dit ook in Rusland niet bekent is.
Zal mijn vrouw vanavond eens wijzen op deze pagina en dit persoon, kon dan nog wel eens een intersante ontwikkeling krijgen.

Juliette
18-09-06, 11:04
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb het nog eens bekeken en kan alleen tot de conclusie komen dat de grootste joden vervolging in Europa was, maar dat de bevolking (uitzonderingen daar gelaten) er alles aan heeft gedaan wat in hun macht ligt om deze mensen te beschermen, soms met gevaar van eigen leven.
Zoek of kijk eens op de verzets pagina's op internet of praat eens met oude mensen uit het verzet die deze oorlog van nabij hebben meegemaakt.
Ik denk dat deze mensen jou beweringen niet in dank afnemen.

Onzin. Enkelingen zullen wel met gevaar voor eigen leven joden beschermd hebben. De grote meerderheid keek een andere kant op of hielp een handje mee.

Mussert (NL), Staf De Clercq (B), Degrelle (B). Allemaal gerespecteerde politici toen.

Joesoef
18-09-06, 11:10
Willy Lindwer maakte voor de NCRV een interessante documentaire "Holland, vaarwel!". Over de mythe dat Nederland in de oorlog zo goed geweest is voor zijn joden.

Juliette
18-09-06, 11:15
Geplaatst door Joesoef
Willy Lindwer maakte voor de NCRV een interessante documentaire "Holland, vaarwel!". Over de mythe dat Nederland in de oorlog zo goed geweest is voor zijn joden.

In Mechelen hebben we daar een museum over.

Museum van Deportatie en Verzet (http://www.cicb.be/nl/start_dutch.htm)

knuppeltje
18-09-06, 11:24
Geplaatst door Joesoef
Willy Lindwer maakte voor de NCRV een interessante documentaire "Holland, vaarwel!". Over de mythe dat Nederland in de oorlog zo goed geweest is voor zijn joden.

Nou Joes, niet ervoor, niet tijdens, en niet erna.

Nog steeds is er gesteggel over de teruggave van een aantal kunstschatten bijvoorbeeld.

knuppeltje
18-09-06, 11:31
[QUOTE]Geplaatst door tukkersterror
Ik heb het nog eens bekeken en kan alleen tot de conclusie komen dat de grootste joden vervolging in Europa was, maar dat de bevolking (uitzonderingen daar gelaten) er alles aan heeft gedaan wat in hun macht ligt om deze mensen te beschermen, soms met gevaar van eigen leven.
Zoek of kijk eens op de verzets pagina's op internet of praat eens met oude mensen uit het verzet die deze oorlog van nabij hebben meegemaakt.
Ik denk dat deze mensen jou beweringen niet in dank afnemen. /QUOTE]

Nou nog even verder kijken dan je neus lang is, vooral naar sommige heldendagen van het verzet, in Putte bijvoorbeeld.

H.P.Pas
18-09-06, 13:19
Geplaatst door tukkersterror
Je bent geschokt, zie ik!?

Kijk de geschiedenis eens na,

Ik heb nog wat voor je nagekeken (http://www.groene.nl/1997/49/jbsp_liro.html)



Op de meeste kaarten staan kleine, vaak zeer persoonlijke waardeartikelen vermeld. Vergulde horloges, sieraden, een zilveren vulpenhouder, alles afkomstig van joden die met naam en adres staan vermeld. In sommige gevallen luidt het adres kortweg: Kamp Westerbork. Andere kaarten bevatten een omschrijving van omvangrijker bezittingen, waaronder kunstwerken. Vaak is aangetekend waar de bezittingen zijn opgeslagen. In vrijwel alle gevallen is opgetekend aan wie de goederen zijn verkocht. Dat waren, zo blijkt, zeker niet uitsluitend nazi-organisaties. Het materiaal toont hoe Nederlandse overheidsinstanties, veilinghuizen, winkels en particulieren zich over de rug van hun joodse landgenoten verrijkten. ()
DE KAARTEN BLIJKEN afkomstig van de door de Duitsers opgerichte roofbank Lippmann-Rosenthal Sarphatistraat. Via deze bank, kortweg Liro, plukten de nazi's de Nederlandse joden systematisch kaal alvorens ze te deporteren. Joden moesten vanaf augustus 1941 al hun geldmiddelen bij Liro onderbrengen.
Spoedig moesten ook goud, zilver, sieraden, kunstvoorwerpen, antiek en ander waardevols bij de bank worden ingeleverd. Om de onteigening compleet te maken opende Lippmann-Rosenthal een filiaal in doorgangskamp Westerbork, waar onder dwang alles werd afgenomen wat men aan dierbaars op het lichaam had trachten te verstoppen, tot aan dure mantels en schoenen toe. Na de roof droeg Liro zorg voor de verkoop van de goederen en administreerde die nauwkeurig. Het grootste deel werd verkocht vanaf 1943.

tukkersterror
19-09-06, 08:32
Geplaatst door H.P.Pas
Ik heb nog wat voor je nagekeken (http://www.groene.nl/1997/49/jbsp_liro.html)

Deze gegevens waren mij wel bekend en verbaas mij er ook over waarom deze zaken met zoveel moeite worden terug gegeven.
Je hoort mij ook niet zeggen dat een iedere nederlander goed was in wo2 maar als ik om mij heen kijk en de informatie die ik heb gehad was 90% van de nederlanders toch wel loiaal aan de Joden.

gh.wille
19-09-06, 11:36
Geplaatst door Joesoef
Willy Lindwer maakte voor de NCRV een interessante documentaire "Holland, vaarwel!". Over de mythe dat Nederland in de oorlog zo goed geweest is voor zijn joden.

Nee dat waren ze indd niet !
Misschien dat deze Duitse prolongatie er wel een mee geholpen heeft:
Op het volgende (misdrijf) stond de DOODSTRAF!
1)Het herbergen of gelegenheid geven van JODEN tot onderduiking !
2)Iedereen is verplicht om JODEN of hun verblijfsplaats aan te geven !

Verder wil ik er op wijzen dat ik al eerder hier erop gewezen heb dat de JODEN vaak alles kwijt waren zelf hun indentiteit , geroofd ,beroofd , gejat en bestolen door tuig dat zich dergelijke buiten kansjes niet liet ontnemen (zij de JOODSE wettelijke eigenaren bestonden immers niet meer)!

Wat dat betreft is het gejammer van Knuppeltje hoe slecht de Palestijnen zijn behandeld (overigens hoe erg ook ) Kattepis hier bij vergeleken !!!

Ik herplaats nog ff mijn antwoord want wat niet gelezen wil worden wordt maar al te gemakkelijk over het hoofd gezien .
Ja al die JODEN kwamen indd uit Europa ! maar hoe en waarom zaten ze in Europa ???
Nooit gehoord hoe misdadig ze zijn behandeld ,ze zijn niet voor de kat z,n k*t weggevlucht !
Ze waren verspreid als vluchtelingen over grote delen van Europa , na de massa moord door de Nazie,s hadden velen die het overleefd hadden geen papieren niks meer m.a.w ZE bestonden niet eens meer!!!
Zelfs hier in NEDERLAND hebben ze soms de grootste moeite moeten doen om te bewijzen dat ze hier gewoond hadden !!! *))
Logisch HE DAT ZE DA KANS MET BEIDE HANDEN AANGREPEN OM ZICH TE VESTIGEN IN HET LAND VAN HUN OORSPRONKELIJKE ROOTS .

Ja ik ben het volkomen met jou eens dat ook de Palestijnen recht hebben op land ,MAAR VIND JE ZELF NIET DAT OOK SCHULD HEBBEN AAN DE HUIDIGE SITUATIE???

*)) Nog even ter aanvulling de meesten hadden niks meer geen geld geen goederen (alles was gejat zowel door de Moffen maar ook door mensen in welk land ze gewoond hadden zelf nu zijn er nog gelden in o.a Zwitserland dat van de Joden is maar bewijs dan eerst maar ff dat je Jood bent en dat het jou famillie was ,nooit bij nagedacht he KNUPPELTJE ? heb je ooit wel eens van Exodus gehoort ? die Joodse mensen die van het kasie naar de muur werden gestuurd ?

Nogmaals ik ben het volkomen eens dat de Palestijnen niet goed behandeld zijn door de JODEN , maar je bent vergeten wie en waarom het allemaal begon ( de schoolkrant ff lezen of is dat soms onzin laat me dat ff weten dan per omgaande).

Verder hoop ik op een Vreedzame oplossing.,maar laten we wel wezen de Palestijnen hebben steeds opnieuw de afspraken geschonden niet de Joden !

gh.wille
19-09-06, 11:52
Geplaatst door Juliette
Onzin. Enkelingen zullen wel met gevaar voor eigen leven joden beschermd hebben. De grote meerderheid keek een andere kant op of hielp een handje mee.

Mussert (NL), Staf De Clercq (B), Degrelle (B). Allemaal gerespecteerde politici toen.

Goed bedoeld maar de boven staande personen waren nu net precies degene die met de Nazie,s heulden !
Afgezien daarvan waren dat geen gezag hebbende en gerespecteerde politici in tegen deel !
Na de Oorlog is dit TUIG dan ook veroordeeld en sommige o.a Mussert (felle JODEN jager )ter dood veroordeeld !
Zie verder mijn uitleg die ik gegeven heb waarom het (animo) matig was om JODEN te helpen !*
Sterker nog de premie,s op het aangeven ( verraden van JODEN )en hun onderduik adressen waren voor die tijd niet mis, afgezien op de priveleges waarop je rekenen kon.

Waarvan akte !

*Er stond nl de DOODSTRAF op. en dan bedenk je ,je wel om ff te helpen ,