PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamhater Eurlings heeft succes met rapport om Turkije buiten de EU te houden



Qaiys
05-09-06, 12:15
Turkse toetreding EU onzekerder

Door onze correspondent

Straatsburg, 5 sept. De onzekerheid over het omstreden Turkse lidmaatschap van de Europese Unie is verder toegenomen.
In het Europees Parlement heeft zich gisteravond een meerderheid (45 tegen 6) afgetekend voor een rapport waarin kritiek wordt geleverd op de beperkte voortgang van hervormingen. Als deze niet tot stand worden gebracht kan Turkije ook geen lid worden van de EU.

Niet eerder sloeg het Europees Parlement zo eensgezind een kritische toon aan tegen Turkije. De commissie buitenlandse zaken van het Europees Parlement schaarde zich in overgrote meerderheid achter het rapport dat is opgesteld door het Nederlandse CDA-europarlementslid Eurlings. Over twee weken zal het voltallige parlement zich naar verwachting even eensgezind uitspreken.

In het rapport wordt gesproken van „aanhoudende tekortkomingen en ontoereikende vooruitgang” op terreinen als vrijheid van meningsuiting en godsdienst, rechten van minderheden, vrouwenrechten en de onafhankelijke rechtspraak.

De Europese Unie is vorig jaar oktober de onderhandelingen met Turkije over het EU-lidmaatschap officieel begonnen. Vanuit de Unie is steeds gesteld dat deze gesprekken op elk moment kunnen worden afgebroken als Turkije niet meer voldoet aan de algemene voorwaarden op basis waarvan de onderhandelingen zijn begonnen. Algemeen wordt aangenomen dat deze wel een jaar of tien in beslag kunnen nemen.

In veel EU-landen is de weerstand tegen Turkse toetreding toegenomen. Het Europarlement kan zich, net als nationale parlementen, voor of tegen het lidmaatschap uitspreken als de gesprekken zijn afgerond.


http://www.nrc.nl/buitenland/article471742.ece

Eurlings = De Christelijke Wilders.

knuppeltje
05-09-06, 12:21
Geplaatst door Qaiys
Turkse toetreding EU onzekerder

Door onze correspondent

Straatsburg, 5 sept. De onzekerheid over het omstreden Turkse lidmaatschap van de Europese Unie is verder toegenomen.
In het Europees Parlement heeft zich gisteravond een meerderheid (45 tegen 6) afgetekend voor een rapport waarin kritiek wordt geleverd op de beperkte voortgang van hervormingen. Als deze niet tot stand worden gebracht kan Turkije ook geen lid worden van de EU.

Niet eerder sloeg het Europees Parlement zo eensgezind een kritische toon aan tegen Turkije. De commissie buitenlandse zaken van het Europees Parlement schaarde zich in overgrote meerderheid achter het rapport dat is opgesteld door het Nederlandse CDA-europarlementslid Eurlings. Over twee weken zal het voltallige parlement zich naar verwachting even eensgezind uitspreken.

In het rapport wordt gesproken van „aanhoudende tekortkomingen en ontoereikende vooruitgang” op terreinen als vrijheid van meningsuiting en godsdienst, rechten van minderheden, vrouwenrechten en de onafhankelijke rechtspraak.

De Europese Unie is vorig jaar oktober de onderhandelingen met Turkije over het EU-lidmaatschap officieel begonnen. Vanuit de Unie is steeds gesteld dat deze gesprekken op elk moment kunnen worden afgebroken als Turkije niet meer voldoet aan de algemene voorwaarden op basis waarvan de onderhandelingen zijn begonnen. Algemeen wordt aangenomen dat deze wel een jaar of tien in beslag kunnen nemen.

In veel EU-landen is de weerstand tegen Turkse toetreding toegenomen. Het Europarlement kan zich, net als nationale parlementen, voor of tegen het lidmaatschap uitspreken als de gesprekken zijn afgerond.


http://www.nrc.nl/buitenland/article471742.ece

Eurlings = De Christelijke Wilders.

Qaiysje toch, zou je niet eens wat meer lezen voordat je zulke boute uitspraken doet?

mark61
05-09-06, 13:21
Eurlings is een eersteklas griezel.

Eni
05-09-06, 13:29
Eurlings is een prima Limburgse kerel. Zelfs mijn oma vond hem heel sympathiek.

Bofko
05-09-06, 13:34
Geplaatst door Eni
Eurlings is een prima Limburgse kerel. Zelfs mijn oma vond hem heel sympathiek.

Bij veel Limburgers is de grootste klojo al sympathiek als hij maar een Limburgs accent heeft in een Hollandse omgeving.

Eni
05-09-06, 13:36
Geplaatst door Bofko
Bij veel Limburgers is de grootste klojo al sympathiek als hij maar een Limburgs accent heeft in een Hollandse omgeving.

Nee hoor, dit is uitermate stigmatiserend en beledigend.
Wilders bijvoorbeeld vond ze een engerd.

knuppeltje
05-09-06, 13:38
Geplaatst door mark61
Eurlings is een eersteklas griezel.

Dat wel, maar hem op een lijn met Wilders te plaatsen?

knuppeltje
05-09-06, 13:40
Geplaatst door Eni
Nee hoor, dit is uitermate stigmatiserend en beledigend.
Wilders bijvoorbeeld vond ze een engerd.

Das weer wel symphatiek van der.

Bofko
05-09-06, 13:51
Geplaatst door Eni
Nee hoor, dit is uitermate stigmatiserend en beledigend.

Don't take it too seriously.

Eni
05-09-06, 13:52
Geplaatst door Bofko
Don't take it too seriously.

:hihi: Jij ook niet..

Bofko
05-09-06, 14:00
Geplaatst door Eni
:hihi: Jij ook niet..

Hmm.Jij bent al de 2e vandaag met een lang lontje.

knuppeltje
05-09-06, 14:00
Qaiysy, ben der nog? :boogie:

mark61
05-09-06, 14:01
Geplaatst door knuppeltje
Dat wel, maar hem op een lijn met Wilders te plaatsen?

Het zijn Limbabweanen. Dat lijkt me het meest relevant.

reason
05-09-06, 15:29
ff serieus;

Eurlings en die meerderheid van commissieleden heeft groot gelijk met zijn kritiek.
Turkije zoals het nu nog is en zich gedraagt, hoort niet in de EU.

Qays weet tegen de gefundeerde kritiek van Eurlings c.s. niet meer te doen dan te schreeuwen als een idioot.

knuppeltje
05-09-06, 16:18
Geplaatst door reason
ff serieus;

Eurlings en die meerderheid van commissieleden heeft groot gelijk met zijn kritiek.
Turkije zoals het nu nog is en zich gedraagt, hoort niet in de EU.

Qays weet tegen de gefundeerde kritiek van Eurlings c.s. niet meer te doen dan te schreeuwen als een idioot.

Qaiysy, waar ben je?

super ick
05-09-06, 16:35
Geplaatst door knuppeltje
Qaiysy, waar ben je?

Kan je hem niet lokken met een Zionist??? :stout:

tr_imparator
05-09-06, 17:34
de EU gebruikt een dubbele standaard als het om een Islamitische land gaat.

Elke land heeft problemen met zijn minderheden, vrouwenrechten en dergelijke.

In Nederland worden per jaar 45.000 vrouwen mishandeld.

:vreemd:


Dat christenclubje wilt gewoon een land als Turkije dr niet bij.

Zo simpel ligt dat.

tr_imparator
05-09-06, 17:45
Turkey Strongly Rejects EP Report
By Cihan News Agency
Tuesday, September 05, 2006
zaman.com


The Turkish Foreign Ministry on Tuesday said it strongly rejected the European parliament report compiled by Dutch legislator Camiel Eurlings, saying it was incompatible with the prestige and gravity of the European parliament.

http://www.zaman.com./?bl=hotnews&alt=&trh=20060905&hn=36272

HOT NEWS 09.05.2006 Tuesday - ISTANBUL 19:43

'Turkish Recognition of the Armenian Genocide a 'Daydream''
By Cihan News Agency
Tuesday, September 05, 2006
zaman.com

(....)

Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan has said that it would be nothing but a “daydream” to expect recognition by Turkey of the so-called genocide of Armenians during the last years of the Ottoman Empire.

(....)

http://www.zaman.com./?bl=hotnews&alt=&trh=20060905&hn=36284

mark61
05-09-06, 17:53
Geplaatst door tr_imparator
de EU gebruikt een dubbele standaard als het om een Islamitische land gaat.

Elke land heeft problemen met zijn minderheden, vrouwenrechten en dergelijke.

In Nederland worden per jaar 45.000 vrouwen mishandeld.


Niet gelegitimeerd door de wet, zoals in Turkije.

Het is wel waar dat pakweg Roemenië en Bulgarije geen haar beter zijn dan Turkije.


Dat christenclubje wilt gewoon een land als Turkije dr niet bij.

Zo simpel ligt dat.

Evet oglum. I$te böyle.

mark61
05-09-06, 17:55
Geplaatst door tr_imparator
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan has said that it would be nothing but a “daydream” to expect recognition by Turkey of the so-called genocide of Armenians during the last years of the Ottoman Empire.

Tsja, zo blijft de AB ook een daydream.

Waarom lees jij eigenlijk altijd alleen maar die fundikrant?

tr_imparator
05-09-06, 18:00
Geplaatst door mark61
Niet gelegitimeerd door de wet, zoals in Turkije.


Tirannie van de meerderheid: klein bijwerkinkje van de democratie.



Tsja, zo blijft de AB ook een daydream.

Misschien beter?



Waarom lees jij eigenlijk altijd alleen maar die fundikrant?

Simpelweg omdat je voor die andere moet betalen/registeren. Het is ook niet Engels. (ik kan wel turks lezen, maar dan kunnen mensen op dit forum het niet begrijpen, ten tweede heb ik een hekel aan Amenzu: nepvertalers)

mark61
05-09-06, 18:05
Geplaatst door tr_imparator
Tirannie van de meerderheid: klein bijwerkinkje van de democratie.

Nee, zo simpel werkt het niet broeder. Een fatsoenlijke democratie behandelt zijn minderheden fatsoenlijk. Democratie is NIET slechts 1 man 1 vote. Kwamen we achter. Na Hitler bijvoorbeeld.


Misschien beter?

Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is gewoon kut, die afwijzing al 40+ jaar. Het is vernederend en het is walgelijk. Maar het is geen reden om te gaan dromen van Turan, want dat bestaat niet en zal niet bestaan.


Simpelweg omdat je voor die andere moet betalen/registeren. Het is ook niet Engels. (ik kan wel turks lezen, maar dan kunnen mensen op dit forum het niet begrijpen, ten tweede heb ik een hekel aan Amenzu: nepvertalers)

Ik ben geregistreerd bij Turkish Daily News, das geen ramp. MIT komt je niet halen.

http://www.radikal.com.tr/ Lees je die wel es? In voorkomende gevallen wil ik wel een lapje vertalen hoor... :wijs:

knuppeltje
05-09-06, 18:06
Geplaatst door super ick
Kan je hem niet lokken met een Zionist??? :stout:

Ik zal het proberen. :haha:

:zwaai:

tr_imparator
05-09-06, 18:18
Geplaatst door mark61
Nee, zo simpel werkt het niet broeder. Een fatsoenlijke democratie behandelt zijn minderheden fatsoenlijk. Democratie is NIET slechts 1 man 1 vote. Kwamen we achter. Na Hitler bijvoorbeeld.


Ik vind dat bij Turkije nog de brood onder de boter ontbreekt. Zolang die er niet is, kan een democratie niet naar behoren functioneren.


Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is gewoon kut, die afwijzing al 40+ jaar. Het is vernederend en het is walgelijk. Maar het is geen reden om te gaan dromen van Turan, want dat bestaat niet en zal niet bestaan.

Als de EU-deur gaat sluiten(naar alle waarschijnlijkheid). Wat moet Turkije dan? Ik heb geen idee, eigenlijk.




Ik ben geregistreerd bij Turkish Daily News, das geen ramp. MIT komt je niet halen.

http://www.radikal.com.tr/ Lees je die wel es? In voorkomende gevallen wil ik wel een lapje vertalen hoor... :wijs:


Ja, soms ga ik alle kranten wel even langs....maar ben niet zo een fan van turkse kranten. Journaal kijk ik wel af en toe op tv(ook verplicht een beetje, omdat me vader altijd moet kijken...heb zelf geen tv in mijn kamer :moe: )

mark61
05-09-06, 19:19
Geplaatst door tr_imparator
Ik vind dat bij Turkije nog de brood onder de boter ontbreekt. Zolang die er niet is, kan een democratie niet naar behoren functioneren.

In het algemeen gaan armoede en democratie niet samen inderdaad. Evengoed had de TC zich wat normaler kunnen gedragen t.o. Koerden & links volk.


Als de EU-deur gaat sluiten(naar alle waarschijnlijkheid). Wat moet Turkije dan? Ik heb geen idee, eigenlijk.

Turkije is lid van de NAVO en qua economie komt er wel wat, imtiyazli ülke gibi. De EU heeft ook van die verdragen met Marokko, IJsland en Noorwegen. Die horen ook nergens bij.

Dat 'wat-zijn-we-moederziel-alleen' is toch echt iets specifiek Turks. Ik heb nog nooit een Marokkaan horen klagen dat ie zo alleen is tussen die negers en die Algerijnen. Anlatabildim mi?


Ja, soms ga ik alle kranten wel even langs....maar ben niet zo een fan van turkse kranten.

Daar kan ik inkomen. :hihi:


Journaal kijk ik wel af en toe op tv(ook verplicht een beetje, omdat me vader altijd moet kijken...heb zelf geen tv in mijn kamer :moe: )

Beetje bezuinigen op dorito's?

Olive Yao
05-09-06, 23:50
De EU weet natuurlijk ook wat Mark61 hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=199088) post.

Vrij verkeer van personen? Niet voor ze die smeerlapperij afleren.

Deze post (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=199435) van Mark61 illustreert dat veel immigranten uit landen waar eerwraak voorkomt zo blijven denken en doen.

Qaiys
06-09-06, 00:13
Turkije laakt eis erkenning genocide Armeniërs

ANKARA - Turkije is volgens zijn ministerie van Buitenlandse Zaken „ontsteld” over het Europese Parlement (EP). Het EP eist onder meer dat Ankara erkent dat de Armeniërs tijdens de Eerste Wereldoorlog het slachtoffer waren van volkerenmoord. In een verklaring stelde het ministerie in Ankara dinsdag dat het EP probeert dubieuze voorwaarden vooraf te stellen voor een eventueel toetreden van Turkije tot de Europese Unie.

Maandagavond kwam de EP-commissie Buitenlandse Zaken met een kritisch rapport over Turkije. De commissie betreurt over het algemeen de vertraging bij de hervormingen in Turkije. Volgens Ankara zijn passages van dit rapport enkel op grond van bepaalde politieke beweegredenen opgesteld. Het tast de geloofwaardigheid van het EP aan. „Wij menen dat sommige elementen in het rapport zijn geschreven met politieke motieven in het achterhoofd en niet realistisch zijn”, aldus woordvoerder Namik Tan in een verklaring van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Turkije betwist dat in de nadagen van het Ottomaanse Rijk het grootste deel van de Armeense bevolking in dat rijk systematisch is uitgemoord. Het gaat daarbij om volkerenmoord op driekwart van de Armeense bevolking, volgens Armeense tellingen circa 1,5 miljoen mensen. Turkije bestrijdt dat sinds de jaren twintig. Turkije zal zijn standpunt niet veranderen, reageerde premier Tayip Erdogan volgens persbureau Anatolië. Hij voegde eraan toe dat het besluit van de EP niet-bindend is.

Het Europese Parlement eist verder van Turkije dat het voor het einde van dit jaar zijn havens en vliegvelden openstelt voor Cypriotische schepen en vliegtuigen. Gebeurt dat niet, dan zal dat „ernstige gevolgen” voor het onderhandelingsproces tussen Turkije en de Europese Unie over het lidmaatschap en zelfs „stilstand“ tot gevolg kunnen hebben.

Behalve een normalisering van de relaties met Cyprus eist het parlement van Turkije ook dat het voor het einde van 2007 echt resultaat heeft geboekt bij het verbeteren van de rechten van minderheden (cultureel en religieus) en dat de positie van het leger minder sterk is gemaakt. Ook moet de vrijheid van meningsuiting echt worden versterkt in Turkije, aldus de opsteller van het rapport, de Nederlander Camiel Eurlings.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/49470681/Turkije_laakt_eis_erkenning_genocide_Armeniërs.htm l?p=5,1

Olive Yao
06-09-06, 00:17
Ik ben Turkije gevoelsmatig gunstig gezind, maar dit zijn toch zaken waar we niet omheen kunnen.

tr_imparator
06-09-06, 00:29
Geplaatst door Olive Yao
Ik ben Turkije gevoelsmatig gunstig gezind, maar dit zijn toch zaken waar we niet omheen kunnen.


Zuid-Cyprus is toch ook zomaar lid geworden,..terwijl dit niet mocht..gevolg is dit..en dat willen ze niet accepteren.

En trouwens gevoelig..eigenlijk niet. Waarom zou Turkije onzin opgelegd door de EU moeten accepteren. Die feitelijkheden die ze presenteren die kloppen niet. Ik begrijp sowieso niet waarom ze dubieze zaken als de armeense kwestie...bij de EU onderhandelingen betrekken.

Dat van dat de rechten van mensen beter kan.,.ja okey..maar zo heeft elke land zijn problemen en oogt men op vooruitgang. Dat van vrijheid van meningsuiting zijn gewoon 2 rechten die met elkaar botsen(niet beledingen van turkse staat en vrijheid van meningsuiting) in turkije, maar door rechtspraak de juiste beslissing wordt genomen. Ik vind dat goed functioneren en een goede oplossing voor het probleem die dan zo onstaat.

Zo zijn er ook een aantal andere rechten die met elkaar kunnen botsen en als een van die ten onrechte wordt geschend, door rechtspraak..rechtgezet wordt. Niks mis mee.

Qaiys
06-09-06, 00:32
Geplaatst door Olive Yao
Ik ben Turkije gevoelsmatig gunstig gezind,

De harde seculiere inrichting waar ook meisjes met een hijaab van openbare scholen worden geweerd?


maar dit zijn toch zaken waar we niet omheen kunnen.

Het volk dat ondanks het harde seculiere klimaat zijn geloof niet wil opgeven?

HenkS
06-09-06, 02:29
Geplaatst door Bofko
Bij veel Limburgers is de grootste klojo al sympathiek als hij maar een Limburgs accent heeft in een Hollandse omgeving.

Vertrouwde klanken kunnen je in den vreemde wel eens goed doen maar dat dat gevoel dan vervolgens onze cognitieve processen volledig domineert is een schandelijke veronderstelling ;-)

HenkS
06-09-06, 02:42
Geplaatst door Eni
Eurlings is een prima Limburgse kerel. Zelfs mijn oma vond hem heel sympathiek.

Eurlings is zelfs hier in Limburg totaal afgebrand sinds hij zo fel en bij iedere gelegenheid op de TV kwam verklaren dat hij zeker wist dat Irak massaal over massavernietigingswapens beschikte.
Hiet wordt alleen nog maar op hem gestemd door Libelle-lezeressen en leden van plaatselijke oranje-commité's.

mark61
06-09-06, 03:45
Geplaatst door Qaiys
Het volk dat ondanks het harde seculiere klimaat zijn geloof niet wil opgeven?

Stel je niet aan. Jij bent duidelijk nog nooit in Turkije geweest en weet er ook nog eens geen ruk van.

mark61
06-09-06, 03:49
Geplaatst door tr_imparator
beledingen van turkse staat .

:haha: Wat betekent dat nou eigenlijk?

Eni
06-09-06, 06:16
Geplaatst door HenkS
Eurlings is zelfs hier in Limburg totaal afgebrand sinds hij zo fel en bij iedere gelegenheid op de TV kwam verklaren dat hij zeker wist dat Irak massaal over massavernietigingswapens beschikte.
Hiet wordt alleen nog maar op hem gestemd door Libelle-lezeressen en leden van plaatselijke oranje-commité's.

Ja precies, oma dus. Nog wat te mauwen Henkie?

mark61
06-09-06, 07:08
Geplaatst door Olive Yao
De EU weet natuurlijk ook wat Mark61 hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=199088) post.

Vrij verkeer van personen? Niet voor ze die smeerlapperij afleren.

Deze post (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=199435) van Mark61 illustreert dat veel immigranten uit landen waar eerwraak voorkomt zo blijven denken en doen.

Je dacht dat de EU dat ene moer kan schelen? De snelste weg naar uitroeiing van die praktijken is reëel uitzicht op toetreding in ruil voor.

Wide-O
06-09-06, 07:20
Geplaatst door mark61
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is gewoon kut, die afwijzing al 40+ jaar. Het is vernederend en het is walgelijk. Maar het is geen reden om te gaan dromen van Turan, want dat bestaat niet en zal niet bestaan.


Als ik me niet vergis is de beslissing tot onderhandelen genomen in mijn geboortejaar :cheefbek:

mark61
06-09-06, 07:21
Geplaatst door Wide-O
Als ik me niet vergis is de beslissing tot onderhandelen genomen in mijn geboortejaar :cheefbek:

Als ik me niet vergis moest ik toen nog geboren worden.

Wide-O
06-09-06, 07:21
Geplaatst door mark61
Je dacht dat de EU dat ene moer kan schelen?

Italie kent ook eerwraak ...

super ick
06-09-06, 08:06
Geplaatst door tr_imparator
En trouwens gevoelig..eigenlijk niet. Waarom zou Turkije onzin opgelegd door de EU moeten accepteren.

Is dat jou defenitie voor het de dood injagen van een miljoen Armeniers? Je zou je erg diep moeten schamen en eerst eens met dat schuldgevoel moeten afrekenen. Excuses van Turkije aan het Armeense volk en schadevergoeding.
Wat een schofterig standpunt.

Vertel anders maar eens wat er volgens jou gebeurt is. Waar die mensen gebleven zijn.

observer
06-09-06, 10:01
Geplaatst door mark61
Je dacht dat de EU dat ene moer kan schelen? De snelste weg naar uitroeiing van die praktijken is reëel uitzicht op toetreding in ruil voor. als het onder turken die in de eu wonen voorkomt kijkt me dat toetreding dat niet echt zal uitroeien

tr_imparator
06-09-06, 13:08
Geplaatst door super ick
Is dat jou defenitie voor het de dood injagen van een miljoen Armeniers? Je zou je erg diep moeten schamen en eerst eens met dat schuldgevoel moeten afrekenen. Excuses van Turkije aan het Armeense volk en schadevergoeding.
Wat een schofterig standpunt.

Vertel anders maar eens wat er volgens jou gebeurt is. Waar die mensen gebleven zijn.

Ik sluit me aan bij de bevindingen van onze turkoloog hier en bij de feiten en bewijzen die zijn neergelegd door de Turkse regering(ondersteund door historici), afkomstig uit de Ottomaanse archieven.

EU heeft een dubbel agenda inzake Turkije. Een politieke wolk belemmerd het zicht.

ieperkaas
06-09-06, 14:45
Geplaatst door mark61
Niet gelegitimeerd door de wet, zoals in Turkije....

Zeker weer van 'horen zeggen' ?

Kan je die wettekst even quoten ?

Alternatief is dat je die uitspraak inslikt!

ieperkaas
06-09-06, 14:48
Als ik het voor het vertellen had in Turkije, zou ik niet eens in de EU willen.

Ze hoeven alleen maar te dreigen om uit de NAVO te stappen, en ze krijgen ieder privilege dat ze willen, ZONDER lid te hoeven worden.

mark61
06-09-06, 16:46
Geplaatst door observer
als het onder turken die in de eu wonen voorkomt kijkt me dat toetreding dat niet echt zal uitroeien

Turkije is moderner dan Europese Turken. Dat Europa geen maatregelen neemt, daar kan ik niks aan doen.

mark61
06-09-06, 16:47
Geplaatst door ieperkaas
Zeker weer van 'horen zeggen' ?

Kan je die wettekst even quoten ?

Alternatief is dat je die uitspraak inslikt!

Niet zo brutaal. Zoek het zelf maar op. Ik vertel je dat het in de wet staat, dus dan is dat zo. Ik lieg zelden, en nooit op maroc.nl.

Qaiys
06-09-06, 17:15
Geplaatst door mark61
Stel je niet aan. Jij bent duidelijk nog nooit in Turkije geweest en weet er ook nog eens geen ruk van.

Moet je geen hijaabdragende vrouw zijn en willen studeren of een ambtelijke functie zoals bijvoorbeeld iets eenvoudigs als lerares na willen streven. Over het willen worden van een volksvertegenwoordiger spreek ik niet eens. Zelfs als hijaabdragende vrouw van een staatsambtenaar ben je niet welkom op officiele aangelegenheden.

Als je carriere wilt maken in het leger en in andere staatsfuncties kan het niet handig zijn als men weet dat je een vrome moslim bent.

Mag ik aannemen dat in alle zaken en landen buiten Nederland waar meneer de betweter graag over spreekt en een mening over heeft daar ooit is geweest?

mark61
06-09-06, 22:24
Geplaatst door Qaiys
Moet je geen hijaabdragende vrouw zijn en willen studeren of een ambtelijke functie zoals bijvoorbeeld iets eenvoudigs als lerares na willen streven. Over het willen worden van een volksvertegenwoordiger spreek ik niet eens. Zelfs als hijaabdragende vrouw van een staatsambtenaar ben je niet welkom op officiele aangelegenheden.

Tsja, en? In andere landen kom je daar zonder weer niet in allemaal. Lekker belangrijk.


Als je carriere wilt maken in het leger en in andere staatsfuncties kan het niet handig zijn als men weet dat je een vrome moslim bent.

Welnee, jij hebt er geen idee van. Onder Özal werden alle ministeries voorzien van bidgelegenheden; het aantal imam-hatip (khatib) scholen, dat zijn middenscholen voor de opleiding van i-h, nam gigantisch toe. Niet dat al die leerlingen dat wilden worden (de vrouwen kunnen dat niet eens), maar ze hadden geen keus. Zo kreeg het 'volk' het religieuze onderwijs dat het wilde. Dacht de man.

Er zijn duizenden moskeeën gebouwd. In vakantiecomplexen, wherever. Het is zelfs zó erg dat delegaties van dorpsbewoners aan de locale goeverneur gaan vragen of ze ipv moskeeën geen water of licht kunnen krijgen. 40% van de Turken is Alevi en is niet bijster geïnteresseerd in hoofddoekjes of moskeeën. Deal with it.

Je complete geloof ophangen aan wel of geen textiel is van een stuitende oppervlakkigheid.


Mag ik aannemen dat in alle zaken en landen buiten Nederland waar meneer de betweter graag over spreekt en een mening over heeft daar ooit is geweest?

Ik ben daar meestal op diverse manieren over geïnformeerd ja. Is het niet door eigen bezoek, dan ken ik mensen die er geweest zijn.

Van elke post van jou over Turkije druipt de onkunde af.

Qaiys
06-09-06, 22:38
Geplaatst door mark61
Tsja, en? In andere landen kom je daar zonder weer niet in allemaal. Lekker belangrijk.

Welnee, jij hebt er geen idee van. Onder Özal werden alle ministeries voorzien van bidgelegenheden; het aantal imam-hatip (khatib) scholen, dat zijn middenscholen voor de opleiding van i-h, nam gigantisch toe. Niet dat al die leerlingen dat wilden worden (de vrouwen kunnen dat niet eens), maar ze hadden geen keus. Zo kreeg het 'volk' het religieuze onderwijs dat het wilde. Dacht de man.

Er zijn duizenden moskeeën gebouwd. In vakantiecomplexen, wherever. Het is zelfs zó erg dat delegaties van dorpsbewoners aan de locale goeverneur gaan vragen of ze ipv moskeeën geen water of licht kunnen krijgen. 40% van de Turken is Alevi en is niet bijster geïnteresseerd in hoofddoekjes of moskeeën. Deal with it.

Je gaat niet in op wat ik schrijf,. Ja bidden mag, maar carriere maken voor vrouwen binnen de staatsinstellingen en een opleiding volgen dat kan niet.


Je complete geloof ophangen aan wel of geen textiel is van een stuitende oppervlakkigheid. Dat moet je aan de seculiere Turkse staat zeggen die op grond van een geloofsovertuiging waarbij een stukje textiel een rol speelt vrouwen van een carriere en een opleiding onthoudt.


Ik ben daar meestal op diverse manieren over geïnformeerd ja. Is het niet door eigen bezoek, dan ken ik mensen die er geweest zijn. Ik had het niet over Turkije alleen maar over je algemene stelling dat als je er niet geweest bent dat je er niets over kunt weten. Als dat zo is dan weet jij niets en telt jouw mening ook niet over alle andere landen waarover jij een mening hebt.


Van elke post van jou over Turkije druipt de onkunde af. Voorlopig ga je niet in op wat ik schrijf en stel. Kennelijk is mijn kunde te moeilijk voor je om daar inhoudelijk op in te gaan.

mark61
07-09-06, 03:26
Geplaatst door Qaiys
Je gaat niet in op wat ik schrijf,. Ja bidden mag, maar carriere maken voor vrouwen binnen de staatsinstellingen en een opleiding volgen dat kan niet.

Ja hoor, mag best, alleen die lap af.


Dat moet je aan de seculiere Turkse staat zeggen die op grond van een geloofsovertuiging waarbij een stukje textiel een rol speelt vrouwen van een carriere en een opleiding onthoudt.

Behalve Engeland ken ik eigenlijk geen landen waar het er niet toe doet, either way. :hihi:


Ik had het niet over Turkije alleen maar over je algemene stelling dat als je er niet geweest bent dat je er niets over kunt weten. Als dat zo is dan weet jij niets en telt jouw mening ook niet over alle andere landen waarover jij een mening hebt.

Voorlopig ga je niet in op wat ik schrijf en stel. Kennelijk is mijn kunde te moeilijk voor je om daar inhoudelijk op in te gaan.

Whatever, Schaap. In 2 posts ben je al weer dodelijk vermoeiend. Je kletst over Turkije en dat is dat. Je beschouwt hoofddoekjes, die jou als man geen fuk aangaan, als het belangrijkste wat er voor een moslima bestaat. Over andere, diepe dingen heb je het nl. nooit.

Typical. Gewoon helemaal niet origineel, en wezenloos oppervlakkig. SBS6-islam, kan je dat ook wel noemen.

Qaiys
07-09-06, 03:40
Geplaatst door mark61
Ja hoor, mag best, alleen die lap af.

Behalve Engeland ken ik eigenlijk geen landen waar het er niet toe doet, either way. :hihi:

Whatever, Schaap. In 2 posts ben je al weer dodelijk vermoeiend. Je kletst over Turkije en dat is dat. Je beschouwt hoofddoekjes, die jou als man geen fuk aangaan, als het belangrijkste wat er voor een moslima bestaat. Over andere, diepe dingen heb je het nl. nooit.

Typical. Gewoon helemaal niet origineel, en wezenloos oppervlakkig. SBS6-islam, kan je dat ook wel noemen.

Het gaat mij niets aan maar daar gaat de discussie hier niet over. Het gaat over de seculiere Turkse staat die het islamitische deel van de bevolking. met name het vrouwelijke deel belemmert in hun geloofsovertuiging c.q vanwege hun geloofsovertuiging uitsluit van zeer belangrijke vrijheden en rechten.

Probeeer inhoudelijk in te gaan op wat ik schrijf in plaats van dat gezeur over mijn persoon.

Aicha1976
07-09-06, 03:56
Geplaatst door Qaiys
Probeeer inhoudelijk in te gaan op wat ik schrijf in plaats van dat gezeur over mijn persoon.

Jouw persoontje is nietszeggend, je knipt en plakt er op los met hier en daar een meningsuiting, I've got one word for you...zelfanalyse :o

Julien
07-09-06, 11:26
Geplaatst door tr_imparator
de EU gebruikt een dubbele standaard als het om een Islamitische land gaat.

Elke land heeft problemen met zijn minderheden, vrouwenrechten en dergelijke.

In Nederland worden per jaar 45.000 vrouwen mishandeld.

:vreemd:


Dat christenclubje wilt gewoon een land als Turkije dr niet bij.

Zo simpel ligt dat.

Ik denk niet dat dat zo is. Vergeet niet dat Turkije in 1 klap de grootste lidstaat wordt in de EU met de op 1 na grootste bevolking en met de grootste landbouwproductie.
Het is niet meer dan normaal dat de EU strenger en secuurder te werk gaat met Turkije dan met een land als Bulgarije.
Overigens zijn de eisen voor Oost-Europese landen ook erg streng en is daar ook veel weerstand tegen, alleen is dat niet zo nieuwswaardig. Kritiek op Turkije wordt gelijk hot news in de media, o.a. omdat turkije natuurlijk een grote lobby in de EU heeft door de miljoenen immigranten hier.

En dat Turkije islamitisch is, speelt natuurlijk ook een rol. De EU is geen christelijk clubje, maar elk lid is wel voor de meerderheid christelijk. Het is daarom wel ff wennen als daar zo'n groot islamitisch land bijkomt.
Ik vraag me nog steeds af of Israel wel lid mag worden van de Arabische Liga..
Maar als de EU niet gewild had dat Turkije erbij zou komen omdat het islamitisch is, dan had het wel gelijk de deur dicht gedaan voor Turkije..net als bij Marokko en Algerije.

De grootste problemen voor Turkse toetreding zijn gewoon hele legitimie eisen. Namelijk de erkenning van een andere EU-lid (!!) Cyprus, op een democratische en volgens de mensenrechten het Koerdenprobleem oplossen en op z'n minst op een normale manier discussiëren over de Armeense genocide zonder die Turkse achterdocht/ trots