PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurverdachten aangehouden in Denemarken



Bofko
05-09-06, 21:16
KOPENHAGEN - De Deense politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag negen mannen aangehouden in Odense, de derde stad van het land, die van het voorbereiden van terroristische aanslagen worden verdacht. Twee personen werden in de loop van de dag op vrije voeten gesteld. De zeven overige verdachten worden vastgehouden.De chef van de 'veiligheids-inlichtingendienst' (PET ), Lars Findsen, zei dinsdag dat de groep verdachten al langere tijd in de gaten werd gehouden. Bij de rustig verlopen arrestaties zijn materialen aangetroffen die kunnen worden gebruikt voor de vervaardiging van springstoffen.De Deense autoriteiten wensten niet in te gaan op vragen welke doelen de vermeende terroristen op het oog hadden. Het gaat volgens de minister van Justitie om Deense staatsburgers van buitenlandse komaf. Eén van de verdachten is een etnische Deen.

De autoriteiten maakten verder bekend dat de arrestanten tussen de 18 en 33 jaar oud zijn en vrijwel allemaal bewoners zijn van de wijk Vollsmose in Odense. Een imam uit de wijk toonde zich dinsdag niet verbaasd over het nieuws over mogelijke aanslagen in Denemarken. "Ik ben bang dat er een terreuraanslag zal plaatsvinden in Denemarken omdat er Deense militairen zijn ingezet in Irak en ik ben bang voor hetgeen al-Qaeda zal doen als Denemarken zijn troepen niet terugtrekt", aldus imam Abu Bashar tegen het Deense persbureau Ritzau.
Een verband met de recente pogingen om aanslagen op treinen te plegen in Duitsland is er niet. Een van de in Duitsland aangehouden verdachten in die zaak, de 21-jarige Youssef al-Hadjib, stond bij zijn arrestatie op het station van het Noord-Duitse Kiel 19 augustus op het punt naar Odense te gaan.

nu.nl

tr_imparator
05-09-06, 21:47
Heeft denemarken een slecht imago bij jullie? Bij mij wel..(en het heeft niet echt direct te maken met die cartoons)

Ik heb een paar vrienden uit denemarken, die zeggen dat het daar ronduit kut is. (Heb begrepen dat alleen het weer i.t.t. Nederland beter is)..

Bofko
05-09-06, 23:24
Geplaatst door tr_imparator
Heeft denemarken een slecht imago bij jullie? Bij mij wel..(en het heeft niet echt direct te maken met die cartoons)
Nee


Geplaatst door tr_imparator

Ik heb een paar vrienden uit denemarken, die zeggen dat het daar ronduit kut is. (Heb begrepen dat alleen het weer i.t.t. Nederland beter is)..

Veel NLers vinden Denemarken erg op Nederland lijken.

knuppeltje
05-09-06, 23:29
Geplaatst door tr_imparator
Heeft denemarken een slecht imago bij jullie? Bij mij wel..(en het heeft niet echt direct te maken met die cartoons)

Ik heb een paar vrienden uit denemarken, die zeggen dat het daar ronduit kut is. (Heb begrepen dat alleen het weer i.t.t. Nederland beter is)..

Als je toch vakantie hebt, ga er dan eens kijken inplaats van al dat geld aan die nepschoenen uit te geven. :)

tr_imparator
05-09-06, 23:36
Geplaatst door Bofko
Nee



Veel NLers vinden Denemarken erg op Nederland lijken.

Belgie lijkt ook erg op Nederland..maar die mensen kloppen daar volgens mij niet helemaal..neem nou bijv.Antwerpen ze kijken je allemaal `schuin` aan...Amsterdam daarentegen..is toch een meer `vrije` stad..(uitzonderingen daargelaten)



ik lul maar wat..

:rolleyes:

Bofko
05-09-06, 23:41
Geplaatst door tr_imparator
Belgie lijkt ook erg op Nederland..maar die mensen kloppen daar volgens mij niet helemaal..neem nou bijv.Antwerpen ze kijken je allemaal `schuin` aan...Amsterdam daarentegen..is toch een meer `vrije` stad..(uitzonderingen daargelaten)

Yes. Net als Kopenhagen.


Geplaatst door tr_imparator

ik lul maar wat..



:fplet:

tr_imparator
05-09-06, 23:45
Geplaatst door Bofko
Yes. Net als Kopenhagen.




Feit:

Amsterdam > Kopenhagen

:fpuh:


tja..Tilburg...waar ligt dat hoor?

:rolleyes:

Bofko
05-09-06, 23:48
Geplaatst door tr_imparator

tja..Tilburg...waar ligt dat hoor?

:rolleyes:

Zeg luiwammes, kijk eens ff in de atlas of ga anders je schoolgeld terugvragen. :moe:

tr_imparator
05-09-06, 23:51
Geplaatst door Bofko
Zeg luiwammes, kijk eens ff in de atlas of ga anders je schoolgeld terugvragen. :moe:


A2 volgen tot je Tilburg ziet verschijnen..dacht ik.. :lachu:

Bofko
05-09-06, 23:53
Geplaatst door tr_imparator
A2 volgen tot je Tilburg ziet verschijnen..dacht ik.. :lachu:

Nope. Bij Den Bosch rechtsaf en -in jouw geval- daarna nog een keer of 5 de weg vragen. :terrorist

tr_imparator
06-09-06, 00:10
Geplaatst door Bofko
Nope. Bij Den Bosch rechtsaf en -in jouw geval- daarna nog een keer of 5 de weg vragen. :terrorist


Wil je niet offtopic gaan! :D

~Panthera~
06-09-06, 00:25
Geplaatst door Bofko
Nope. Bij Den Bosch rechtsaf en -in jouw geval- daarna nog een keer of 5 de weg vragen. :terrorist


Voor die tijd, is ie al als terreurverdachte aangehouden. :D

Wide-O
06-09-06, 06:17
Geplaatst door tr_imparator
Belgie lijkt ook erg op Nederland..maar die mensen kloppen daar volgens mij niet helemaal

:hihi: