PDA

Bekijk Volledige Versie : Gretta Duisenberg in opspraak na uitspraken over Israëli's



barfly
05-09-06, 23:44
AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is in opspraak geraakt door uitspraken die ze zou hebben gedaan tegen een verslaggeefster van het tijdschrift Nieuwe Revu. Duisenberg zou tijdens een reis naar Beiroet hebben gezegd dat Israëli's altijd liegen.

"Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het", staat in een reportage van het blad. Duisenberg ontkende dinsdagavond in het tv-programma Pauw en Witteman dat ze de uitspraken heeft gedaan.

Over de ontvoering van twee Israëlische soldaten zou Duisenberg hebben beweerd: "Ik keur die ontvoeringen goed. Dit is hun (Hezbollah) enige manier om gevangenen vrij te krijgen. Wat me razend maakt is dat Nederland nu geen troepen wil sturen omdat ze bang zijn een jood te raken." Volgens Duisenberg heeft ze alleen gezegd dat Nederland bang was dat het "een Israëlische soldaat zou raken".

Smerigheid

De verslaggeefster, door Duisenberg in Pauw en Witteman aangeduid als "meisje", en een fotograaf reisden met mee met een delegatie van het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS). De citaten zijn "aperte onjuistheden", aldus Duisenberg, "Smerigheid." Ze kreeg de reportage van tevoren ter inzage en wilde het niet gepubliceerd hebben.

Imagoschade

Hoofdredacteur Jan Paul de Wildt van Nieuwe Revu stelt dat Duisenberg en de rest van de delegatie twee keer de mogelijkheid hebben gekregen om het verhaal te controleren op feitelijke onjuistheden. "Daar hebben ze niet op gereageerd. Ze dreigden indirect stappen te ondernemen als het verhaal wel geplaatst zou worden omdat het imagoschade zou opleveren."

De Wildt noemt de verslaggeefster "een van onze beste onderzoeksverslaggevers". Het nummer van Nieuwe Revu komt woensdag uit.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/819065/10/Gretta_Duisenberg_in_opspraak_na_uitspraken_over_I sra%EBli%27s.html)

:haha: Gretta weer es in de bocht, nooit vies van een relletje.

gh.wille
06-09-06, 00:56
Geplaatst door barfly
AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is in opspraak geraakt door uitspraken die ze zou hebben gedaan tegen een verslaggeefster van het tijdschrift Nieuwe Revu. Duisenberg zou tijdens een reis naar Beiroet hebben gezegd dat Israëli's altijd liegen.

"Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het", staat in een reportage van het blad. Duisenberg ontkende dinsdagavond in het tv-programma Pauw en Witteman dat ze de uitspraken heeft gedaan.

Over de ontvoering van twee Israëlische soldaten zou Duisenberg hebben beweerd: "Ik keur die ontvoeringen goed. Dit is hun (Hezbollah) enige manier om gevangenen vrij te krijgen. Wat me razend maakt is dat Nederland nu geen troepen wil sturen omdat ze bang zijn een jood te raken." Volgens Duisenberg heeft ze alleen gezegd dat Nederland bang was dat het "een Israëlische soldaat zou raken".

Smerigheid

De verslaggeefster, door Duisenberg in Pauw en Witteman aangeduid als "meisje", en een fotograaf reisden met mee met een delegatie van het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS). De citaten zijn "aperte onjuistheden", aldus Duisenberg, "Smerigheid." Ze kreeg de reportage van tevoren ter inzage en wilde het niet gepubliceerd hebben.

Imagoschade

Hoofdredacteur Jan Paul de Wildt van Nieuwe Revu stelt dat Duisenberg en de rest van de delegatie twee keer de mogelijkheid hebben gekregen om het verhaal te controleren op feitelijke onjuistheden. "Daar hebben ze niet op gereageerd. Ze dreigden indirect stappen te ondernemen als het verhaal wel geplaatst zou worden omdat het imagoschade zou opleveren."

De Wildt noemt de verslaggeefster "een van onze beste onderzoeksverslaggevers". Het nummer van Nieuwe Revu komt woensdag uit.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/819065/10/Gretta_Duisenberg_in_opspraak_na_uitspraken_over_I sra%EBli%27s.html)

:haha: Gretta weer es in de bocht, nooit vies van een relletje.

Nou dat zal ik niet zeggen feit is dat ze in het (begin) veel goeds heeft gedaan door het onder de aandacht brengen van de situatie waaronder het Palestijns volk gebukt ging !
Jammer dat ze door haar onbesuisde reactie,s veel van deze opgebouwde "Good -will " te niet doet .

HenkS
06-09-06, 02:19
Geplaatst door barfly
AMSTERDAM - Gretta Duisenberg is in opspraak geraakt door uitspraken die ze zou hebben gedaan tegen een verslaggeefster van het tijdschrift Nieuwe Revu. Duisenberg zou tijdens een reis naar Beiroet hebben gezegd dat Israëli's altijd liegen.

"Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het", staat in een reportage van het blad. Duisenberg ontkende dinsdagavond in het tv-programma Pauw en Witteman dat ze de uitspraken heeft gedaan.

Over de ontvoering van twee Israëlische soldaten zou Duisenberg hebben beweerd: "Ik keur die ontvoeringen goed. Dit is hun (Hezbollah) enige manier om gevangenen vrij te krijgen. Wat me razend maakt is dat Nederland nu geen troepen wil sturen omdat ze bang zijn een jood te raken." Volgens Duisenberg heeft ze alleen gezegd dat Nederland bang was dat het "een Israëlische soldaat zou raken".


Gretta is een vrouw die ik om haar moed en sociale bewogenheid bewonder. En laat ik vooropstellen dat ik intuitief Gretta qua geloofwaarheid vele malen hoger inschat dan die lui van de Nieuwe Revue. Maar soms bekruipt me wel eens de neiging om haar stevig te porren vanwege haar, vanuit propagandistisch oogpunt, 'suboptimaal' verweer.

Maar vanavond speelde daarin ongetwijfeld ook de irritante opzet van Pauw en Witteman een rol in. Ze kwam door de aanpak van die twee nauwelijks toe aan haar eigenlijke verhaal over Libanon en werd gedwongen om zich vooral te verdedigen tegen die Nieuwe Revue aantijgingen. Je kreeg de indruk dat P&W er vooral op uit waren om haar te laten afgaan. Het leek wel of ze de uitnodiging van Leo de Winter of Ronny Naftaniel aan het voorbereiden waren.
Hun programma vond ik trouwens al voor de tweede achtereenvolgende keer zwaar flut.

Verder deel ik de mening van Gretta dat de Israelische regering en haar aanhangers schoften zijn. Ook voor de ontvoering van de Israelische soldaten als ruilobject voor de honderden Palestijnse en Libanese gevangenen die onder Guantanamo-achtige omstandigheden in Israelische gevangenissen zitten deel ik haar begrip.
En dat Europese regeringen in hun broek schijten van angst om iets te doen dat de zionisten niet welgevallig is, is in het debat over de Duitse deelname aan de VN-macht zelfs het zeer nadrukkelijk het belangrijkste argument van de tegenstanders van die deelname geweest.