PDA

Bekijk Volledige Versie : Muizen lusten geen kaas



Marsipulami
06-09-06, 22:40
Muizen lusten geen kaas
Dat muizen graag kaas lusten, is een fabeltje dat nog door velen geloofd wordt. Volgens wetenschappers verkiezen muizen eten met een hoog suikergehalte, maar lusten niets dat sterk ruikt of smaakt.

Onderzoek naar de eetgewoontes van de knaagdieren wijst uit dat muizen vooral granen en fruit eten. Voedsel met een sterke smaak en geur, zoals kaas, raken ze doorgaans niet aan.

"Muizen komen af op het uitzicht, de geur en smaak van voedsel. Kaas is trouwens geen natuurproduct, dus het maakt geen deel uit van hun natuurlijk dieet. Het populaire geloof dat muizen graag kaas eten, slaat dus op niets," zegt Dr. David Holmes.

knuppeltje
06-09-06, 22:41
Geplaatst door Marsipulami
Muizen lusten geen kaas
Dat muizen graag kaas lusten, is een fabeltje dat nog door velen geloofd wordt. Volgens wetenschappers verkiezen muizen eten met een hoog suikergehalte, maar lusten niets dat sterk ruikt of smaakt.

Onderzoek naar de eetgewoontes van de knaagdieren wijst uit dat muizen vooral granen en fruit eten. Voedsel met een sterke smaak en geur, zoals kaas, raken ze doorgaans niet aan.

"Muizen komen af op het uitzicht, de geur en smaak van voedsel. Kaas is trouwens geen natuurproduct, dus het maakt geen deel uit van hun natuurlijk dieet. Het populaire geloof dat muizen graag kaas eten, slaat dus op niets," zegt Dr. David Holmes.

:student: Zolang het maar geen Ieper is. :corcky:

Tomas
06-09-06, 22:43
Oh...

Dat verklaar 't een en ander.

Divine_70
06-09-06, 22:44
David Holmes weet er helemaal niks van. :ego:
Ik had ooit zo een muizenverjager gekocht, eentje die een pieptoon zou geven die wij mensen niet horen. :rolleyes:
De volgende ochtend had ie de kaas van dat ding afgevreten. :moe:

Tomas
06-09-06, 22:47
Geplaatst door Divine_70
David Holmes weet er helemaal niks van. :ego:
Ik had ooit zo een muizenverjager gekocht, eentje die een pieptoon zou geven die wij mensen niet horen. :rolleyes:
De volgende ochtend had ie de kaas van dat ding afgevreten. :moe:

Dus als je muizen blootstelt aan hoge pieptonen ,lusten ze wel opeens kaas. Interessant topic.

Marsipulami
06-09-06, 22:49
Geplaatst door Tomas
Dus als je muizen blootstelt aan hoge pieptonen ,lusten ze wel opeens kaas. Interessant topic.

Je bent in je vorige bijdrage vergeten te verklaren wat het verklaart !

knuppeltje
06-09-06, 22:50
Geplaatst door Tomas
Dus als je muizen blootstelt aan hoge pieptonen ,lusten ze wel opeens kaas. Interessant topic.

Ze hebben er het lieft een goed stukje muziek en wat lekkers te drinken bij schijnbaar, en binnenkort de verwarming aan.

~Panthera~
06-09-06, 22:51
Zolang ze maar van mijn Senseo afblijven. :moe:

barfly
06-09-06, 23:06
Ik heb met chocola altijd veel succes gehad. Pure wel te verstaan want die lust ik zelf niet.

gh.wille
07-09-06, 00:45
Geplaatst door Divine_70
David Holmes weet er helemaal niks van. :ego:
Ik had ooit zo een muizenverjager gekocht, eentje die een pieptoon zou geven die wij mensen niet horen. :rolleyes:
De volgende ochtend had ie de kaas van dat ding afgevreten. :moe:

:hardlach:

MaRiaH
07-09-06, 01:04
Geplaatst door Tomas
Dus als je muizen blootstelt aan hoge pieptonen ,lusten ze wel opeens kaas. Interessant topic.

Pavlov.. :hihi:

mark61
07-09-06, 03:16
Geplaatst door MaRiaH
Pavlov.. :hihi:

Alsof die muizen kunnen lezen.