PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat heeft Nederland ?



SportFreak
07-09-06, 07:22
eerst een boot vol met asbest richting Turkije sturen gelukkig werd die boot geweigerd ...Turkije had hun leugens door.. en nu zijn ze in opspraak geraakt door veel gif te storten in Liberia (er zijn al 1500 mensen ziek geworden en paar doden gevallen )


Is dit nou Nederland ?

Divine_70
07-09-06, 08:00
Hey, we moeten er toch ergens mee naar toe. http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a050.gif


:moe:

observer
07-09-06, 08:11
Geplaatst door SportFreak
eerst een boot vol met asbest richting Turkije sturen gelukkig werd die boot geweigerd ...Turkije had hun leugens door.. en nu zijn ze in opspraak geraakt door veel gif te storten in Liberia (er zijn al 1500 mensen ziek geworden en paar doden gevallen )


Is dit nou Nederland ? die boot moet gewoon terug naar mexico ofzo waar hij vandaan komt

observer
07-09-06, 08:22
Geplaatst door SportFreak
en nu zijn ze in opspraak geraakt door veel gif te storten in Liberia (er zijn al 1500 mensen ziek geworden en paar doden gevallen )Is dit nou Nederland ? niet overdrijven het bedrijf is in nederland gevestigd maar is feitelijk frans, het schip was grieks en de grote k-zakken zitten in de ivoriaanse regering


AABIDJAN - De regering van Ivoorkust is woensdag opgestapt, nadat drie mensen om het leven waren gekomen na het inademen van de dampen van giftig afval, dat in de stad Abidjan was gestort. Ongeveer 1500 mensen zijn ziek geworden. De olierestanten waren aangeleverd met een schip dat door het in Nederland gevestigde bedrijf Trafigura Beheer BV was gehuurd.

Interim-premier Charles Konan Banny diende het ontslag van zijn regering in bij president Laurent Gbagbo tijdens een spoedbijeenkomst in de hoofdstad Yamoussoukro. Gbagbo accepteerde het ontslag, maar riep Banny tegelijkertijd op donderdag een nieuwe regering te vormen. Verder zei de president dat de personen die verantwoordelijk zijn voor het gifschandaal moeten worden gestraft. Drie personen zitten vast op verdenking van betrokkenheid bij de kwestie.

Protest

Honderden Ivorianen protesteerden al dagen in de commerciële hoofdstad Abidjan uit woede over het dumpen van de giftige olierestanten. De giftige stofffen waren op 19 augustus met het schip Probo Koala aangevoerd. Ze werden daarna op zeker acht plaatsen in Abidjan gestort. Volgens het Franse consulaat bevat het afval onder meer de giftige stof waterstofsulfide.

Drie mensen, onder wie een 4-jarig en een 9-jarig meisje, zijn overleden na het inademen van de dampen. Vele honderden mensen hebben zich bij ziekenhuizen gemeld. Ze klaagden onder meer over misselijkheid, bloedneuzen, hoofdpijn en diarree.

De Probo Koala is eigendom van de Griekse maatschappij Prime Marine Management. Een woordvoerder van de maatschappij erkende tegenover het Franse persbureau AFP dat giftig afval in Abidjan is gelost, maar dat Prime Marine Management daarvoor niet verwoordelijk is.

Olie

Trafigura Beheer BV, de huurder van het schip, liet in een verklaring weten dat de Ivoriaanse autoriteiten van de aard van het afval op de hoogte waren gesteld, aldus de Britse omroep BBC. Verder heeft de onderneming de Ivoriaanse autoriteiten schriftelijk verzocht om op veilige wijze om te gaan met de olierestanten.

Het bedrijf Trafigura werd vorig jaar in verband gebracht met fraude rond het olie-voor-voedselprogramma voor Irak. Het bedrijf zou een van de firma's zijn die de zoon van VN-secretaris-generaal Kofi Annan zouden hebben omgekocht. Volgens de Britse zakenkrant Financial Times stortte Trafigura 247.000 dollar op de rekening van Kojo Annan.

Het door Fransen opgerichte Trafigura Beheer heeft zijn hoofdkantoor in Amstelveen en bestaat sinds 1993. De firma heeft 55 kantoren in 36 landen over de hele wereld en handelt onder andere in olie, kolen en metalen. .

SportFreak
07-09-06, 08:48
Geplaatst door observer
niet overdrijven het bedrijf is in nederland gevestigd maar is feitelijk frans, het schip was grieks en de grote k-zakken zitten in de ivoriaanse regering

Het is wel een Franse schip maar troep is wel van Nederland

reason
07-09-06, 09:53
Geplaatst door SportFreak
Het is wel een Franse schip maar troep is wel van Nederland

Je kletst uit je nek.

SportFreak
07-09-06, 10:07
Geplaatst door reason
Je kletst uit je nek.

heb ik Franse schip gezegd ?

het moet natuurlijk een nederlandse bedrijf zijn die de schepen verhuurd had en natuulijk vol met gif
------
Kletst uit je nek ?

ja dat hebben de ze ook gezegd toen zij een schip vol met asbest richting Turkije stuurden en dan zeggen Nee hoor je kletst uit je nek schip was niet niet vol maar achteraf wel overvol met asbest :D

Nederland begint een vieze land te worden

Seif
07-09-06, 10:21
Geplaatst door SportFreak
Nederland begint een vieze land te worden

"Verder heeft de onderneming de Ivoriaanse autoriteiten schriftelijk verzocht om op veilige wijze om te gaan met de olierestanten."

Dus waarom treft Nederland hier blaam dan?

En dat schip met asbest is nou juist naar Turkije gestuurd om het op fatsoenlijke wijze te ontmantelen. Vaak worden dit soort schepen gesloopt op onfatsoenlijke wijze op de stranden van Bangladesh en India.

Dus waarom treft Nederland hier blaam dan?

Komop SportFreak, geef gewoon toe dat je een ordinaire HollanderHater bent. Probeer het niet te overgieten met een rationeel sausje.

:)

knuppeltje
07-09-06, 10:29
Geplaatst door Seif
"Verder heeft de onderneming de Ivoriaanse autoriteiten schriftelijk verzocht om op veilige wijze om te gaan met de olierestanten."

Dus waarom treft Nederland hier blaam dan?

En dat schip met asbest is nou juist naar Turkije gestuurd om het op fatsoenlijke wijze te ontmantelen. Vaak worden dit soort schepen gesloopt op onfatsoenlijke wijze op de stranden van Bangladesh en India.

Dus waarom treft Nederland hier blaam dan?

Komop SportFreak, geef gewoon toe dat je een ordinaire HollanderHater bent. Probeer het niet te overgieten met een rationeel sausje.

:)

Maar dat leugentje over die kilo's was wel erg onhandig, of liever heel stom, gezien de sfeer tussen EU en Turkije.

Seif
07-09-06, 10:31
Geplaatst door knuppeltje
Maar dat leugentje over die kilo's was wel erg onhandig, of liever heel stom gezien de sfeer tussen EU en Turkije.

Volgens mij was dat geen leugentje van de Nederlandse staat. Van Geel heeft dat pas later ontdekt na een onderzoek, en daarna ook meteen doorgegeven aan de Turken.

observer
07-09-06, 10:37
het moet natuurlijk een nederlandse bedrijf zijn die de schepen verhuurd had en natuulijk vol met gif het is dus een door fransen opgericht begrijf wat in 36 landen zit maar om fiscale redenen zijn hoofdkantoor in nederland heeft

net als de rolling stones en niemand zegt dat dat een nederlandse band is

MaRiaH
07-09-06, 10:44
Geplaatst door SportFreak
Nederland begint een vieze land te worden

*zucht*

Wat moeten we hier met mensen die -hier geboren en getogen- niets anders willen dan het onderuit halen van de Nederlandse maatschappij..?
Dat is pas vies.

kritisch is oké, maar dit soort opmerkingen getuigen van een diep gewortelde weerstand..terwijl ze nota bene zelf deel uitmaken van die samenleving.
Alsof er aan je stoelpoten gezaagd wordt en dat zal dan nog wel zo zijn prijs hebben.

Deze enkeling laat geen gelegenheid onbenut om zijn frustraties te botvieren op het land waar ze geboren zijn.
Terwijl dat land hun enige hoop op toekomst is.

Eigenlijk heel triest.. :brozac:

SportFreak
07-09-06, 15:09
Geplaatst door MaRiaH
*zucht*

Wat moeten we hier met mensen die -hier geboren en getogen- niets anders willen dan het onderuit halen van de Nederlandse maatschappij..?
Dat is pas vies.

kritisch is oké, maar dit soort opmerkingen getuigen van een diep gewortelde weerstand..terwijl ze nota bene zelf deel uitmaken van die samenleving.
Alsof er aan je stoelpoten gezaagd wordt en dat zal dan nog wel zo zijn prijs hebben.

Deze enkeling laat geen gelegenheid onbenut om zijn frustraties te botvieren op het land waar ze geboren zijn.
Terwijl dat land hun enige hoop op toekomst is.

Eigenlijk heel triest.. :brozac:


Ik heb niks met Nederland

Nederland is gewoon een vieze land aan het worden ..wat vroeger niet voorkwam in Nederland doen ze het juist nu iets meer dan de Derde wereldlanden bij elkaar

stelen en bedriegen en steeds maar corrupter worden dan is nu hun handelsmerk

MaRiaH
07-09-06, 15:23
Geplaatst door SportFreak
Ik heb niks met Nederland



Je hebt wel wat met Nederland..
wat het dan ook is..

Nah ik zal NL niet verschonen, maar in vergelijking met andere landen valt het allemaal reuze mee hoor.
eerlijk is eerlijk. :roker:

NL is één van de braafste jongetjes van de klas.

Overigens zou ik ook liever ergens anders wonen..
ik ben meer een zuidelijk type.
Mij te jachtig hier. :roker:

mark61
07-09-06, 15:31
Geplaatst door SportFreak
toen zij een schip vol met asbest richting Turkije stuurden en dan zeggen Nee hoor je kletst uit je nek schip was niet niet vol maar achteraf wel overvol met asbest :D

Nog maar een keer: in dit geval was er sprake van een Turks bedrijf dat dat schip had gekocht. De asbest is niet de lading, maar verwerkt in het schip. Dat is in Turkije misschien wel verboden, maar het is zo corrupt dat dat Turkse bedrijf dat permanent doet.

Tis alleen dat de EU-regels verbieden dat zo'n schip de EU verlaat.

knuppeltje
07-09-06, 16:17
Geplaatst door Seif
Volgens mij was dat geen leugentje van de Nederlandse staat. Van Geel heeft dat pas later ontdekt na een onderzoek, en daarna ook meteen doorgegeven aan de Turken.

Maar wel een leugentje van zijn amtenaren toch?

knuppeltje
07-09-06, 16:22
Geplaatst door SportFreak
Ik heb niks met Nederland

Nederland is gewoon een vieze land aan het worden ..wat vroeger niet voorkwam in Nederland doen ze het juist nu iets meer dan de Derde wereldlanden bij elkaar

stelen en bedriegen en steeds maar corrupter worden dan is nu hun handelsmerk

Wij zij nu eenmaal echte smeerkezen, kunnen we ook niets aan doen. :gniffel:

Ga dadelijk als je groot bent het maar eens anders doen jochie, kunnen wij tenminste wat leren. :wohaa:

Divine_70
07-09-06, 16:29
Pff dat schip heeft toch ook al geprobeerd om de lading in Nederland te lozen, wat nou smerig land, smerig bedrijf, werkt niet in opdracht van Nederland.

Wide-O
07-09-06, 17:22
Maar die bedding voor de TGV tussen Antwerpen & Breda, tssk :ego:

knuppeltje
07-09-06, 17:28
Geplaatst door Wide-O
Maar die bedding voor de TGV tussen Antwerpen & Breda, tssk :ego:

Was daarmee? :confused:

Daar woon ik maar een paar km van af. :wink:

:zwaai:

Wide-O
07-09-06, 19:13
Geplaatst door knuppeltje
Was daarmee? :confused:

Daar woon ik maar een paar km van af. :wink:

:zwaai:

Ik zou zeggen: niet in happen of aardappels op kweken :zegniets:

Invidia
07-09-06, 19:42
Dit is wel wat er gebeurd. De Rijkere landen gebruiken en misbruiken 3de wereld landen. Heb bijv. nooit begrepen waarop dat Europees protectionisme op sloeg, waardoor de 3de wereld landen heel veel geld mislopen. Nee, protectionisme afschaffen gaat te ver, maar we geven wel een 0.7% van het BNP aan liefdadigheid, om van het schuldgevoel af te zijn.

Klopt toch niet?

gh.wille
07-09-06, 21:30
Geplaatst door SportFreak
Ik heb niks met Nederland

Nederland is gewoon een vieze land aan het worden ..wat vroeger niet voorkwam in Nederland doen ze het juist nu iets meer dan de Derde wereldlanden bij elkaar

stelen en bedriegen en steeds maar corrupter worden dan is nu hun handelsmerk

Vind ik ook dat alles beter was vroeger, dat zij mijn vader ook altijd en zijn vader zei dat weer tegen hem .
Een ding is zeker dit (VIEZE KOLERE LANDJE ) staat nog steeds met stip in de top 10 van de een vande meest begeerde landen bij de asiel en GELUKS ZOEKERS !!

Zo is het toevallig ook nog eens een keer .

Divine_70
07-09-06, 21:31
Geplaatst door gh.wille
Vind ik ook dat alles beter was vroeger, dat zij mijn vader ook altijd en zijn vader zei dat weer tegen hem .
Een ding is zeker dit (VIEZE KOLERE LANDJE ) staat nog steeds met stip in de top 10 van de een vande meest begeerde landen bij de asiel en GELUKS ZOEKERS !!

Zo is het toevallig ook nog eens een keer .


:handbang:

ZwYgStErr
07-09-06, 21:41
Geplaatst door Divine_70
Hey, we moeten er toch ergens mee naar toe. http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a050.gif


:moe:

:melig:

Ik wil jou kusje geven.

knuppeltje
07-09-06, 21:46
Geplaatst door ZwYgStErr
:melig:

Ik wil jou kusje geven.

Hé. was da?

Avances? :wow:

:hihi:

Divine_70
07-09-06, 21:50
http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a030.gif :hihi:

knuppeltje
07-09-06, 21:57
Geplaatst door Divine_70
http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a030.gif :hihi:

Vluchten kan niet meer! :lole:

mark61
07-09-06, 22:15
Nederland heeft dorst!

ZwYgStErr
07-09-06, 22:39
Geplaatst door knuppeltje
Hé. was da?

Avances? :wow:

:hihi:

Kzou niet durven, hier zo openlijk op de werkvloer.

:verdriet:

knuppeltje
07-09-06, 22:55
Geplaatst door ZwYgStErr
Kzou niet durven, hier zo openlijk op de werkvloer.

:verdriet:

Brave meid. :(

ZwYgStErr
07-09-06, 23:02
Geplaatst door knuppeltje
Brave meid. :(

Kijk als t een man was kreeg ie gewoon een trap in ze ballen.

Werkt ook prima.

:verdriet:

Bofko
07-09-06, 23:04
Geplaatst door ZwYgStErr
Kijk als t een man was kreeg ie gewoon een trap in ze ballen.

Werkt ook prima.

:verdriet:

Da´s 2 keer vandaag :rolleyes:

Beetje consideratie Zwygsterr, mannen zijn ook maar mensen.

MaRiaH
07-09-06, 23:05
Geplaatst door Bofko
Da´s 2 keer vandaag :rolleyes:

Beetje consideratie Zwygsterr, mannen zijn ook maar mensen.

Dat hoor ik voor het eerst.. :wtf:

:D

knuppeltje
07-09-06, 23:07
Geplaatst door ZwYgStErr
Kijk als t een man was kreeg ie gewoon een trap in ze ballen.

Werkt ook prima.

:verdriet:

Thats the spirit girl. :boogie:

MaRiaH
07-09-06, 23:10
Geplaatst door knuppeltje
Thats the spirit girl. :boogie:

:regie: Kijk uit Knuppel, voor je het weet heb je een trap in je ballen.. :o

:fplet: :D

mark61
07-09-06, 23:11
Geplaatst door MaRiaH
Dat hoor ik voor het eerst.. :wtf:

:D

Jij vraagt om klappen! :fuckit2:

knuppeltje
07-09-06, 23:14
Geplaatst door MaRiaH
:regie: Kijk uit Knuppel, voor je het weet heb je een trap in je ballen.. :o

:fplet: :D

Neu, nie van zwijgster. :)

Maar als ze der eigen aan der naam houd, dan waarschuwt ze niet van te voren. :giechel:

ZwYgStErr
07-09-06, 23:30
Geplaatst door Bofko
Da´s 2 keer vandaag :rolleyes:

Beetje consideratie Zwygsterr, mannen zijn ook maar mensen.

Ik ben een man.
































nenhaatster.

En lelijk.

Ik wil gewoon een man in ze ballen trappen.

God! Je wordt als vrouw ook in alles beperkt.

:verdriet:

ZwYgStErr
07-09-06, 23:33
Geplaatst door knuppeltje
Thats the spirit girl. :boogie:

Oooooh, ik zie iets als je je benen zo omhoogzwaait.

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/5690waaaa2-thumb.JPG

Mag ik trappen?

knuppeltje
07-09-06, 23:37
Geplaatst door ZwYgStErr
Oooooh, ik zie iets als je je benen zo omhoogzwaait.

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/5690waaaa2-thumb.JPG

Mag ik trappen? :fuckit2:

ZwYgStErr
07-09-06, 23:40
Geplaatst door knuppeltje
:fuckit2:

Nee? Ja? Misschien? Je zal er over nadenken?

Bofko
08-09-06, 00:07
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik ben een man.

nenhaatster.

En lelijk.

Ik wil gewoon een man in ze ballen trappen.

God! Je wordt als vrouw ook in alles beperkt.

:verdriet:

:verdriet: MPS´je ?

ZwYgStErr
08-09-06, 00:20
Geplaatst door Bofko
:verdriet: MPS´je d'rbij?

Lekker.

:hardlach:

Bofko
08-09-06, 00:22
Geplaatst door ZwYgStErr
Lekker.

:hardlach:

:wink: Geeft ruimte aan de fantasie.

ZwYgStErr
08-09-06, 00:23
Geplaatst door Bofko
:wink: Geeft ruimte aan de fantasie.

Ja, ja, maar ruimte voor de vrouw.

Ho maar!

:verdriet:

Bofko
08-09-06, 00:25
Geplaatst door ZwYgStErr
Ja, ja, maar ruimte voor de vrouw.

Ho maar!

:verdriet:

Hoezo ??? Trap maar .... :cool:

ZwYgStErr
08-09-06, 00:29
Geplaatst door Bofko
Hoezo ??? Trap maar .... :cool:

Tez, nu is t niet leuk meer.

:hihi:

Bofko
08-09-06, 00:34
Geplaatst door ZwYgStErr
Tez, nu is t niet leuk meer.

:hihi:

:zozo: Volgende keer MPS´je wat langer volhouden.. :wink:

ZwYgStErr
08-09-06, 00:35
Geplaatst door Bofko
:zozo: Volgende keer MPS´je wat langer volhouden.. :wink:

Hey, jij bood et aan.

Volgende keer een wat breder aanbod van MPS'jes.

:zozo:

Bofko
08-09-06, 00:38
Geplaatst door ZwYgStErr
Hey, jij bood et aan.

Volgende keer een wat breder aanbod van MPS'jes.

:zozo:

Er moet wel vraag naar zijn.

:fpetaf:

Trusten.

SportFreak
08-09-06, 07:27
Geplaatst door gh.wille
Vind ik ook dat alles beter was vroeger, dat zij mijn vader ook altijd en zijn vader zei dat weer tegen hem .
Een ding is zeker dit (VIEZE KOLERE LANDJE ) staat nog steeds met stip in de top 10 van de een vande meest begeerde landen bij de asiel en GELUKS ZOEKERS !!

Zo is het toevallig ook nog eens een keer .

schij toch nou eens met dat zielige verhaal dat Nederland een begeerde land is voor de gelukszoeker

het is inderdaad een land dat begeerd wordt door gelukszoeker's ...de gelukszoekers zijn de corrupte overheidsmensen die denken dat ze slim zijn om de boot richting Turkije te sturen en de dodelijke gif te sturen richting Afrika om mensen te doden

Inderdaad het is een gelukszoeker's land