PDA

Bekijk Volledige Versie : Laptop?!



Het_Is_Lent
07-09-06, 11:06
Goededag,

Dit is misschien niet de juiste forum om het te vragen, maar ik probeer het toch :loens:.

Ik wil een laptop gaan kopen, niet al te duur, waar ik toch het één en ander meekan. Ik weet weinig over dit onderwerp ( :gniffel: ).

Hebben jullie een aanrader of weten jullie waar ik op moet letten bij het kopen?

L@vita

Seif
07-09-06, 11:09
Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Het_Is_Lent
07-09-06, 11:13
Geplaatst door Seif
Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Maximaal 1000 euro.

L@vita

Seif
07-09-06, 11:19
http://www.encyshop.nl/redir.cgi?page=index3.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_vend=&d_catg=&d_word=404C882

http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=7539

Het_Is_Lent
07-09-06, 11:24
Geplaatst door Seif
http://www.encyshop.nl/redir.cgi?page=index3.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_vend=&d_catg=&d_word=404C882

http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=7539

Ik zal maar eens naar de mediamarkt gaan om te kijken wat ze allemaal hebben, maar deze merken zijn dus kwalitatief in orde?

L@vita

Seif
07-09-06, 11:30
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik zal maar eens naar de mediamarkt gaan om te kijken wat ze allemaal hebben, maar deze merken zijn dus kwalitatief in orde?

L@vita

Vergeet die 2e link. Zag net dat die niet meer leverbaar is. Toshiba is een redelijk merk. Helaas betaal je voor een echt goede laptop doorgaans meer dan 1000euro. De allerbesten(maar wel lelijk) zijn naar mijn idee de laptops van IBM/Lenovo.

Het_Is_Lent
07-09-06, 11:40
Geplaatst door Seif
Vergeet die 2e link. Zag net dat die niet meer leverbaar is. Toshiba is een redelijk merk. Helaas betaal je voor een echt goede laptop doorgaans meer dan 1000euro. De allerbesten(maar wel lelijk) zijn naar mijn idee de laptops van IBM/Lenovo.

Als het nodig is, dan moet ik eventueel mijn budget maar bijpassen. Ik wil er niet één die meteen stuk gaat.

Voorlopige lijst;

Toshiba
IBM

L@Vita

Divine_70
07-09-06, 12:18
Ik heb een Toshiba Satellite , groot geheugen, lekker snel.
Expert.
Bevalt prima, nog geen 800 euro.

Kal-El B.V
07-09-06, 12:36
De allerbeste laptops en dus de duurste heb jij waarschijnlijk niet nodig, meer dan 1000 euro moet je echt niet gaan uitgeven. Want ik neem aan dat je niet veel meer wilt dan een machine waarop je microsoft Office kunt draaien( Word, Excel etc..) en soms een dvd filmpje kijken en draadloos internetten en andere basic stuff.

IBM en Toshiba laptops, zijn erg goed, maar dan ga je een paar honderd euro's betalen aan zaken waar je nooit gebruik van zult maken.
Ik neem aan dat je niet elke dag urenlang spelletjes gaat zitten spelen die het uiterste vergen van de grafische kaart, of zware Video editing en Photo editing programma's op de laptop gaat draaien.

In dat geval moet je gewoon een Dell computer gaan kopen. Die kun je alleen op de Dell website bestellen, en die laptops zijn uitstekend voor de prijs die je er voor moet betalen. Ga niet betalen voor zaken die je nooit gaat gebruiken, schaf een Dell laptop aan. Ik heb er een, mijn zu heeft er een en een vriend van mij heeft er een, uitstekende spullen.

groet.

Divine_70
07-09-06, 12:44
Dell vliegt bij tijd en wijle in de hens. :ego: :hihi:
Daarnaast heb je een Toshiba voor minder dan 1000 euro, het enige waar ie niet in uitblinkt is inderdaad gamen, maar dat doe ik er toch niet op.

Kal-El B.V
07-09-06, 12:52
Geplaatst door Divine_70
Dell vliegt bij tijd en wijle in de hens. :ego: :hihi:




Onzin, bovendien kun je ook gewoon garantie verlengen, wat je zowiezo moet doen met Pc's en laptops, want bij de overgrote meerderheid van de PC's gaat er in de eerste drie jaar wel een keer iets kapot.

Het_Is_Lent
07-09-06, 12:53
Dank jullie wel allemaal.

Ik dacht eerst ook aan Dell, maar die is mij door meerdere mensen afgeraden.

L@vita

Divine_70
07-09-06, 12:56
Geplaatst door Kal-El B.V
Onzin, bovendien kun je ook gewoon garantie verlengen, wat je zowiezo moet doen met Pc's en laptops, want bij de overgrote meerderheid van de PC's gaat er in de eerste drie jaar wel een keer iets kapot.


Geplaatst door Het_Is_Lent


Ik dacht eerst ook aan Dell, maar die is mij door meerdere mensen afgeraden.

L@vita


:fpuh: http://www.hazelnet.org/icon/character/preg.gif Het word een Toshiba. :wohaa:

Aït Ayt
07-09-06, 12:59
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dank jullie wel allemaal.

Ik dacht eerst ook aan Dell, maar die is mij door meerdere mensen afgeraden.

L@vita

toch schynt dell wel goed te wezen.. zeker vanwege die nieuwe dualcore processor waardoor het apparaat zuiniger en stabieler in gebruik is..
hier een recensie van dell inspiron 6400
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3137&review=Dell+Inspiron+6400
ze hebben ook recensies van andere merken..

Het_Is_Lent
07-09-06, 13:05
Geplaatst door Aït Ayt
toch schynt dell wel goed te wezen.. zeker vanwege die nieuwe dualcore processor waardoor het apparaat zuiniger en stabieler in gebruik is..
hier een recensie van dell inspiron 6400
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3137&review=Dell+Inspiron+6400
ze hebben ook recensies van andere merken..

Ik hoorde dat er gezeur was met garanties een tijdje terug ('k weet niet of dat ondertussen is opgelost) en het bestellen via internet zie ik niet zo zitten.

L@vita

Joepie
07-09-06, 13:19
Acer

Seif
07-09-06, 13:48
Geplaatst door Kal-El B.V
IBM en Toshiba laptops, zijn erg goed, maar dan ga je een paar honderd euro's betalen aan zaken waar je nooit gebruik van zult maken.

Eh, bij IBM/Lenovo betaal je voor meer dan alleen "zaken waar je nooit gebruik van zult maken". De laptops van IBM/Lenovo zijn de enigen die door de zware tests van NASA zijn heen gekomen voor gebruik in de ruimte. Die dingen zijn niet stuk te krijgen, en je kan er letterlijk op gaan staan. Ik heb er velen gezien die na 2 jaar intensief gebruik, er nog als nieuw uitzien.

Kal-El B.V
07-09-06, 13:59
Geplaatst door Seif
Eh, bij IBM/Lenovo betaal je voor meer dan alleen "zaken waar je nooit gebruik van zult maken". De laptops van IBM/Lenovo zijn de enigen die door de zware tests van NASA zijn heen gekomen voor gebruik in de ruimte. Die dingen zijn niet stuk te krijgen, en je kan er letterlijk op gaan staan. Ik heb er velen gezien die na 2 jaar intensief gebruik, er nog als nieuw uitzien.



Je haalt de woorden uit mijn mond. Mensen die een laptop nodig hebben alleen om te internetten en om verslagen te typen, hebben geen Laptop nodig die zware tests van NASA in de ruimte met een pluim afsluiten. Die mensen gebruiken de laptop simpelweg niet zo intensief. En dus hebben ze al die "Dure" extra's die erin gestopt worden om door die zware tests te komen helemaal niet nodig.

Dell heeft een slechte naam, alleen maar omdat het meestal de goedkoopste is en dan kijken mensen erop neer en komen er allerlei fantaverhalen naar buiten. Maar zoek gewoon naar de recensies en je zult zien dat die dingen gewoon uitstekend zijn.

Seif
07-09-06, 14:03
Geplaatst door Kal-El B.V
Je haalt de woorden uit mijn mond. Mensen die een laptop nodig hebben alleen om te internetten en om verslagen te typen, hebben geen Laptop nodig die zware tests van NASA in de ruimte met een pluim afsluiten. Die mensen gebruiken de laptop simpelweg niet zo intensief. En dus hebben ze al die "Dure" extra's die erin gestopt worden om door die zware tests te komen helemaal niet nodig.

Totdat ie een keer van tafel valt ofzo...

Bovendien kunnen ze niet alleen meer doorstaan, ze gaan ook veel langer mee. Bij veel laptops gaan de scharnieren van het scherm er het eerst aan. Bij de laptops van IBM/Lenovo heb je daar geen last van. Afijn, jij neemt overduidelijk al genoegen met redelijke kwaliteit. Ik ga altijd voor goede kwaliteit.

Aït Ayt
07-09-06, 15:26
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik hoorde dat er gezeur was met garanties een tijdje terug ('k weet niet of dat ondertussen is opgelost) en het bestellen via internet zie ik niet zo zitten.

L@vita

bestellen via telefoon of via internet is lastig ja.. dat is een minpuntje van dell.. zeker met die idoot dure verzendkosten van hun..
ik kan me voorstellen dat je liever eerst de laptop in je handen wilt houden en wilt zien hoe het eruit ziet voordat je het koopt..
met garanties weet ik het niet..
volgens my is dat prima geregeld by dell.. je kan het na een jaar tegen betaling verlengen..

Kal-El B.V
07-09-06, 15:33
redelijk en goed is in deze context relatief. Ik ga voor goede kwaliteit bij een bepaalde maatstaf en Dell voldoet daaraan.

Als ik een pen wil hebben dan koop ik ook gewoon een pen die voldoet aan de eisen die ik noodzakelijk acht. dan koop ik ook niet de allerbeste pen die bestaat in de wereld. Als je het toch over de NASA hebt, zij hebben op een gegeven moment een pen ontwikkeld die ook in de gewichtloze ruimte werkt, heeft miljoenen gekost. Dat is pas goede kwaliteit, maar die laat ik ook maar in de schappen staan en ik koop gewoon een bic pen.

En als ik ooit de ruimte in zou gaan dan nog zou ik die retedure pen niet meenemen, maar gewoon een huis tuin en keuken potlood.

Maar goed deze discussie gaat off topic nu, dus ik hou er mee op.

Nelis70
07-09-06, 16:13
Net een Dell gekocht, was de enige die internationale garantie kon verkopen, overigens. Prima ding, tevreden. Eén nadeel: het slot voor de PCMCIA kaarten was er één waar alleen ExpressCards in kunnen. Dat zijn de nieuwste PCMCIA kaarten, maar niet allemaal compatible met PCMCIA. Word je niet blij van, want er zijn nog veeel meer PCMCIA kaarten in omloop dan Expresscards.

acer en Toshiba zijn ook prima, IBM is prachtig, macs ook heul mooi.

tr_imparator
07-09-06, 23:09
ik ken iemand die werkt bij een pc bedrijf ofzo..minste klachten komen van fujitsi siemens heeft ie een keer gezegd..

:boer:

Qaiys
08-09-06, 02:41
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik hoorde dat er gezeur was met garanties een tijdje terug ('k weet niet of dat ondertussen is opgelost) en het bestellen via internet zie ik niet zo zitten.

L@vita

Wettelijk (Europees recht) gezien heb je twee jaar recht op garantie, maar veel bedrijven doen alsof je maar 1 jaar recht hebt zodat je vaak je verzekering gaat verlengen na 1 jaar. Vraag dat maar eens na zodat je niet teveel betaalt om je garantie te verlengen.

Het_Is_Lent
13-09-06, 11:42
Wat vinden jullie van HP? Ik heb er ééntje gezien die heel mooi oogt voor een prijs van 750,- (ik ga kijken of ik kan afdingen), maar wat moet ik nog meer in de gaten houden?

-software
-snelheid (hoeveel?)
-garantie
-?
-?

En wat vinden jullie van deze?

http://www.bcc.nl/modules/product/pd_bcc/default/viewcontent.aspx?ItemId=630&LocationCode=Aanbiedingen%2bMultimedia&LocationType=aanbieding&ContentID=213941


L@vita