PDA

Bekijk Volledige Versie : NAVO kruisvaarders in het nauw, Afghaans verzet groeit snel



Qaiys
08-09-06, 03:12
vrijdag 08 september 2006

Afghaans verzet groeit snel

DEN HAAG - De kracht van de taliban, het Afghaanse verzet, groeit zo snel dat de opperbevelhebber van de NAVO, generaal Jones, pleit voor versterking van zijn troepenmacht. Volgens critici in binnen- en buitenland is Afghanistan daarmee niet gered. De internationale denktank Senlis Council concludeert dat het verzet het zuiden onder controle heeft. De taliban rekruteren er ook weer met gemak Afghanen die hongerlijden en zwaar teleurgesteld zijn in de interventiemacht.

Peter van Ham van het instituut voor internationale betrekkingen Clingendael zegt dat ‘Afghanistan niet meer valt te stabiliseren’. ,,Het is vechten geblazen,” aldus Van Ham. Dat geldt ook voor de Nederlandse soldaten in de zuidelijke provincies Uruzgan en Kandahar. Die stuiten de laatste weken ook op steeds meer talibanstrijders. Gisteren kwam weer een patrouille onder vuur te liggen. Onder de Nederlanders vielen geen gewonden.

Van Ham meent dat iedereen die een escalatie van het geweld niet heeft voorzien ‘met de kop in het zand heeft gezeten’. De NAVO beloofde stabiliteit en alternatieven voor de drugshandel, maar daar kwam, aldus Van Ham, niets van terecht.

De militaire vakbond AFMP is niet gerust op de oproep van genraal Jones. ,,Zo’n signaal geeft wel iets weer,’’ zegt woordvoerder Marlies Verhoef. Minister Kamp (Defensie) vindt dat andere NAVO-bondgenoten extra militairen moeten sturen. De Kamer ziet geen aanleiding voor extra beraad met Kamp. Na volgende week staat al een overleg gepland met de minister.


http://www.ad.nl/buitenland/article610978.ece

ieperkaas
08-09-06, 07:41
ze vechten nou eenmaal op hun eigen land.

en gezien de historie van dat gebied, gaan ze het winnen. kwestie van tijd.

Bar
08-09-06, 08:10
Geplaatst door ieperkaas
ze vechten nou eenmaal op hun eigen land.

en gezien de historie van dat gebied, gaan ze het winnen. kwestie van tijd.

De fatsoenlijke Afghanen (jeweetwel die gewoon in vrede willen leven, werken en naar school willen) vechten ook op hun eigen land.

mulan
08-09-06, 08:27
Geplaatst door Bar
De fatsoenlijke Afghanen (jeweetwel die gewoon in vrede willen leven, werken en naar school willen) vechten ook op hun eigen land.

Denk je dat de Anti Taliban Afghanen de fatsoenlijke Afghanen zijn? Mispoes.

observer
08-09-06, 08:35
Geplaatst door ieperkaas
ze vechten nou eenmaal op hun eigen land.

en gezien de historie van dat gebied, gaan ze het winnen. kwestie van tijd. het % van buitenlanders onder de taliban strijders is sterk gestegen

knuppeltje
08-09-06, 09:08
Geplaatst door mulan
Denk je dat de Anti Taliban Afghanen de fatsoenlijke Afghanen zijn? Mispoes.

Ga het eens aan je zusters daar vragen.

Bv, of ze het niet fijn vinden dat ze niet meer naar school hoeven.

observer
08-09-06, 10:00
de taliban operen tegenwoordig net als de farc meer narco dan vrijheid

mark61
08-09-06, 10:05
Tis een werkgever als alle anderen. Werkt met uitzendkrachten.



De NAVO beloofde stabiliteit en alternatieven voor de drugshandel, maar daar kwam, aldus Van Ham, niets van terecht.

Moet ik nou begrijpen dat het leger de instantie is die economische politiek uitstippelt en adviezen geeft? Is de NAVO echt zo stompzinnig?

Kan iemand me uitleggen wat 'stabiliseren' in dit verband betekent?

ieperkaas
08-09-06, 10:15
Geplaatst door observer
het % van buitenlanders onder de taliban strijders is sterk gestegen

onder de VN 'status-quo'-stroepen idem dito.

ieperkaas
08-09-06, 10:16
Geplaatst door mulan
Denk je dat de Anti Taliban Afghanen de fatsoenlijke Afghanen zijn? Mispoes.

heel aardig... vraag EN antwoord.

ook eens proberen...

denk jij dat je hersens hebt?
ik dacht het niet.

MaRiaH
08-09-06, 10:23
Geplaatst door Qaiys
vrijdag 08 september 2006


Weer een echte zwarte schaap titel.
Wat is nu het verschil tussen Qaiys en zwarte schaap?


wat betreft het onderwerp..
Ik snap niet dat dat VN nog moeite doet daar..
Ze willen Taliban terug.. nou dan zoeken ze het toch lekker zelf uit.

Het gekke is alleen, dat de burgerbevolking , helemaal niet pro-taliban is. Maar gezien de reacties hier kun je daar niet tegen aanlullen..

Wat de mensen willen is niet belangrijk.. als de grote westerse vijand maar bestreden wordt.

MaRiaH
08-09-06, 10:26
Geplaatst door knuppeltje
Ga het eens aan je zusters daar vragen.

Bv, of ze het niet fijn vinden dat ze niet meer naar school hoeven.

:duim: Zo is het.
Het zijn alleen een aantal mannen die hun macht over het leven van anderen terug willen.
Daar passen geen rechten van vrouwen en kinderen in.
Thuis zitten, burka aan, dom houden.

knuppeltje
08-09-06, 11:32
Geplaatst door MaRiaH
:duim: Zo is het.
Het zijn alleen een aantal mannen die hun macht over het leven van anderen terug willen.
Daar passen geen rechten van vrouwen en kinderen in.
Thuis zitten, burka aan, dom houden.

Alleen zal die muts dat nooit snappen, die is te ver door geindoctrineerd.

mark61
08-09-06, 11:46
Geplaatst door MaRiaH
Weer een echte zwarte schaap titel.
Wat is nu het verschil tussen Qaiys en zwarte schaap?


wat betreft het onderwerp..
Ik snap niet dat dat VN nog moeite doet daar..
Ze willen Taliban terug.. nou dan zoeken ze het toch lekker zelf uit.

Het gekke is alleen, dat de burgerbevolking , helemaal niet pro-taliban is. Maar gezien de reacties hier kun je daar niet tegen aanlullen..

Wat de mensen willen is niet belangrijk.. als de grote westerse vijand maar bestreden wordt.

De mensen willen te eten. De NAVO en de VN proberen hun enige bron van inkomsten te vernietigen, zonder ze daar wat voor in de plaats te geven.

De Taliban betalen soldij.

Wat zou jij doen als je bloedjes van kinderen te voeden had?

Qais was de positieve reïncarnatie van Schaap toch?

mulan
08-09-06, 20:18
Geplaatst door knuppeltje
Ga het eens aan je zusters daar vragen.

Bv, of ze het niet fijn vinden dat ze niet meer naar school hoeven.

Mijn punt was meer duidelijk te maken dat er etnische strijd is en dat er daardoor mensen zijn die Anti Taliban zijn maar net zo erg omgaan met de rechten van vrouwen.

Ik hoef helemaal niets aan mijn zusters te vragen so buzz off met die kinderachtige opmerkingen. Zeker aangezien je die shit ook nog eens bij het verkeerde adres deponeert. Volgende keer kop houden. Bij voorbaat dank.

mulan
08-09-06, 20:19
Geplaatst door ieperkaas
heel aardig... vraag EN antwoord.

ook eens proberen...

denk jij dat je hersens hebt?
ik dacht het niet.

En waar heb jij het in hemelsnaam over? Gek.

mulan
08-09-06, 20:25
Geplaatst door knuppeltje
Alleen zal die muts dat nooit snappen, die is te ver door geindoctrineerd.

Wat een lullige reactie zeg. Deze reactie zegt echt meer over jou dan over mij. Echt.

Ik zal mijn zinnen de volgende keer wat beter formuleren voor alle mensen die meteen beginnen te veroordelen op basis van een zin.
Even voor de duidelijkheid. Pas geleden zat er een docu op over Afghanistan en daaruit bleek dat de vrouwen het kut hebben.Nog steeds.Taliban is wat dat betreft een benaming voor een groepje mannen die wij hebben leren kennen door 11 september. Die andere krijgsheren kennen we niet. Het blijft hoe dan ook fucked up voor de zwakkeren in dat soort samenlevingen. En vaak zijn dat nu eenmaal vrouwen en kinderen.

Qaiys
08-09-06, 20:25
Geplaatst door MaRiaH
Weer een echte zwarte schaap titel.
Wat is nu het verschil tussen Qaiys en zwarte schaap?

wat betreft het onderwerp..
Ik snap niet dat dat VN nog moeite doet daar..
Ze willen Taliban terug.. nou dan zoeken ze het toch lekker zelf uit.

Het gekke is alleen, dat de burgerbevolking , helemaal niet pro-taliban is. Maar gezien de reacties hier kun je daar niet tegen aanlullen..

Wat de mensen willen is niet belangrijk.. als de grote westerse vijand maar bestreden wordt.

Dit gaat niet over Qaiys.

De NAVO en de rest van het zooitje zijn niets anders dan moderne Kruisvaarders die het internationaal recht aan hun laars lappen en doen waar ze zin hebben in andermans land omdat ze beter bewapend zijn.

gh.wille
08-09-06, 21:13
Geplaatst door Qaiys
Dit gaat niet over Qaiys.

De NAVO en de rest van het zooitje zijn niets anders dan moderne Kruisvaarders die het internationaal recht aan hun laars lappen en doen waar ze zin hebben in andermans land omdat ze beter bewapend zijn.

Eerlijk gezegd mogen de Hollanders van mij ook weer naar huis komen .
Laat ze het verder zelf maar uitzoeken.
Afgezien van de honderden vrouwen en vrouwelijke kinderen die dan als moderne " UNTERMENSCHEN " worden beschouwd, worden we binnen de kortst mogelijke tijd weer rijkelijk voorzien van opium etc.
want de dappere strijders moeten toch ook leven dus het verbond met de afgezanten van de duivel ( ben zo vrij drugs handelaren zo te noemen ) is zo weer gelegd voor zo ver het nog steeds bestaat .
Verder besparen wij zoveel poen (wat denk je dat die oorlog kost?) die we beter kunnen gebruiken .

p.s
We zouden b.v alle bejaarden tehuizen kunnen voor zien van airco
en misschien krijg ik wel een nieuwe rollator dan :p

Qaiys
08-09-06, 21:17
Geplaatst door gh.wille
Eerlijk gezegd mogen de Hollanders van mij ook weer naar huis komen .
Laat ze het verder zelf maar uitzoeken.
Afgezien van de honderden vrouwen en vrouwelijke kinderen die dan als moderne " UNTERMENSCHEN " worden beschouwd, worden we binnen de kortst mogelijke tijd weer rijkelijk voorzien van opium etc.
want de dappere strijders moeten toch ook leven dus het verbond met de afgezanten van de duivel ( ben zo vrij drugs handelaren zo te noemen ) is zo weer gelegd voor zo ver het nog steeds bestaat .
Verder besparen wij zoveel poen (wat denk je dat die oorlog kost?) die we beter kunnen gebruiken .

p.s
We zouden b.v alle bejaarden tehuizen kunnen voor zien van airco
en misschien krijg ik wel een nieuwe rollator dan :p

Alweer geef je blijk dat je slecht geinformeerd bent. De taliban deed zijn best om de opiumteelt te doen verdwijnen. Sinds de inval van de kruisvaarders is het met gigantische hoeveelheden toegenomen.

barfly
08-09-06, 21:19
Geplaatst door gh.wille
Eerlijk gezegd mogen de Hollanders van mij ook weer naar huis komen .
Laat ze het verder zelf maar uitzoeken.
Afgezien van de honderden vrouwen en vrouwelijke kinderen die dan als moderne " UNTERMENSCHEN " worden beschouwd, worden we binnen de kortst mogelijke tijd weer rijkelijk voorzien van opium etc.
want de dappere strijders moeten toch ook leven dus het verbond met de afgezanten van de duivel ( ben zo vrij drugs handelaren zo te noemen ) is zo weer gelegd voor zo ver het nog steeds bestaat .
Verder besparen wij zoveel poen (wat denk je dat die oorlog kost?) die we beter kunnen gebruiken .

p.s
We zouden b.v alle bejaarden tehuizen kunnen voor zien van airco
en misschien krijg ik wel een nieuwe rollator dan :p

Ik ben het wel met je eens, waarom zouden die waardevolle jonge mannen van ons mooie land moeten vechten in een negorij als Afghanistan?

Als Alqaida er weer voet aan de grond krijgt zou ik zeggen bombarderen en overvallen met elite troepen en weer terug trekken.

Aan de andere kant is het wel sneu wat er in het verleden is gebeurt. Vrouwen rechteloos en onderwijs niet of nauwelijks van toepassing.

Het westen kan opium ook gewoon legaliseren dan is de angel er ook uit :p

David
08-09-06, 21:21
Geplaatst door Qaiys
Dit gaat niet over Qaiys.




Over jezelf praten in derde persoon enkelvoud is een teken van waanzin.

Qaiys
08-09-06, 21:23
Geplaatst door David
Over jezelf praten in derde persoon enkelvoud is een teken van waanzin.

Kun je dat onderbouwen met een psychologische leerstuk?

David
08-09-06, 21:25
Geplaatst door Qaiys
Kun je dat onderbouwen met een psychologische leerstuk?


Het is algemeen bekend.

Qaiys
08-09-06, 21:45
Geplaatst door David
Het is algemeen bekend.

Kortom je zuigt het uit de duim.

gh.wille
08-09-06, 21:46
Geplaatst door Qaiys
Alweer geef je blijk dat je slecht geinformeerd bent. De taliban deed zijn best om de opiumteelt te doen verdwijnen. Sinds de inval van de kruisvaarders is het met gigantische hoeveelheden toegenomen.

Misschien kun je me dan vertellen waar deze dapperen TALIBAN wel van leven ( behalve dan van de DRUG gelden die via een omweg weer binnen komen ) ?

En ff ter informatie Kruisvaarders waren ridders die met hun gevolg ,
naar JERUZALEM op trokken om deze te (bevrijden )het geen geschiedde omstreeks de middeleeuwen

Ik zie dan ook geen enkel verband tussen de troepen die nu gelegerd zijn in AFGHANISTAN.!

het en en ander kan ik wel begrijpen ge zien de MIDDELEEUWSE opvattingen van de Taliban en Consorten waaronder ik jou dus ook reken logisch he ?



:nl:

mark61
08-09-06, 23:18
Geplaatst door Qaiys
Alweer geef je blijk dat je slecht geinformeerd bent. De taliban deed zijn best om de opiumteelt te doen verdwijnen. Sinds de inval van de kruisvaarders is het met gigantische hoeveelheden toegenomen.

Dat was heel wisselend, in werkelijkheid.

knuppeltje
08-09-06, 23:38
Geplaatst door Qaiys
Alweer geef je blijk dat je slecht geinformeerd bent. De taliban deed zijn best om de opiumteelt te doen verdwijnen. Sinds de inval van de kruisvaarders is het met gigantische hoeveelheden toegenomen.

Die hadden het nodig voor hun wapens aan te kopen.

knuppeltje
08-09-06, 23:40
Geplaatst door gh.wille
Misschien kun je me dan vertellen waar deze dapperen TALIBAN wel van leven ( behalve dan van de DRUG gelden die via een omweg weer binnen komen ) ?

En ff ter informatie Kruisvaarders waren ridders die met hun gevolg ,
naar JERUZALEM op trokken om deze te (bevrijden )het geen geschiedde omstreeks de middeleeuwen

Ik zie dan ook geen enkel verband tussen de troepen die nu gelegerd zijn in AFGHANISTAN.!

het en en ander kan ik wel begrijpen ge zien de MIDDELEEUWSE opvattingen van de Taliban en Consorten waaronder ik jou dus ook reken logisch he ?



:nl:

Nou wille, van bevrijden kwam niet veel.

Van moorden plunderen en brand wel, heel veel zelfs.

knuppeltje
08-09-06, 23:45
Geplaatst door mulan
Wat een lullige reactie zeg. Deze reactie zegt echt meer over jou dan over mij. Echt.

Ik zal mijn zinnen de volgende keer wat beter formuleren voor alle mensen die meteen beginnen te veroordelen op basis van een zin.
Even voor de duidelijkheid. Pas geleden zat er een docu op over Afghanistan en daaruit bleek dat de vrouwen het kut hebben.Nog steeds.Taliban is wat dat betreft een benaming voor een groepje mannen die wij hebben leren kennen door 11 september. Die andere krijgsheren kennen we niet. Het blijft hoe dan ook fucked up voor de zwakkeren in dat soort samenlevingen. En vaak zijn dat nu eenmaal vrouwen en kinderen.

Daarvoor had je nog geen TV?

Al Sawt
09-09-06, 00:11
Geplaatst door mulan
Mijn punt was meer duidelijk te maken dat er etnische strijd is en dat er daardoor mensen zijn die Anti Taliban zijn maar net zo erg omgaan met de rechten van vrouwen.

Ik hoef helemaal niets aan mijn zusters te vragen so buzz off met die kinderachtige opmerkingen. Zeker aangezien je die shit ook nog eens bij het verkeerde adres deponeert. Volgende keer kop houden. Bij voorbaat dank. Mulan, je snapt het niet!

Je moet de Navo zien, net als sommige prikkers, als een soort Marianne die met hoorn des overvloeds, beschaving komt brengen.

Ze zijn blind voor realiteit dat bezettingen van Irak en Afghanistan meer anarchie en geweld te weeg hebben gebracht, dan daarvoor.

Maar als je ze daar op wijst, dan komen ze steevast met drogredenatie`s dat Saddam weg is en dat Afghaanse meisjes(het zijn er maar paar) naar school gaan.

Al Sawt
09-09-06, 00:15
Geplaatst door Qaiys
vrijdag 08 september 2006

Afghaans verzet groeit snel

DEN HAAG - De kracht van de taliban, het Afghaanse verzet, groeit zo snel dat de opperbevelhebber van de NAVO, generaal Jones, pleit voor versterking van zijn troepenmacht. Volgens critici in binnen- en buitenland is Afghanistan daarmee niet gered. De internationale denktank Senlis Council concludeert dat het verzet het zuiden onder controle heeft. De taliban rekruteren er ook weer met gemak Afghanen die hongerlijden en zwaar teleurgesteld zijn in de interventiemacht.

Peter van Ham van het instituut voor internationale betrekkingen Clingendael zegt dat ‘Afghanistan niet meer valt te stabiliseren’. ,,Het is vechten geblazen,” aldus Van Ham. Dat geldt ook voor de Nederlandse soldaten in de zuidelijke provincies Uruzgan en Kandahar. Die stuiten de laatste weken ook op steeds meer talibanstrijders. Gisteren kwam weer een patrouille onder vuur te liggen. Onder de Nederlanders vielen geen gewonden.

Van Ham meent dat iedereen die een escalatie van het geweld niet heeft voorzien ‘met de kop in het zand heeft gezeten’. De NAVO beloofde stabiliteit en alternatieven voor de drugshandel, maar daar kwam, aldus Van Ham, niets van terecht.

De militaire vakbond AFMP is niet gerust op de oproep van genraal Jones. ,,Zo’n signaal geeft wel iets weer,’’ zegt woordvoerder Marlies Verhoef. Minister Kamp (Defensie) vindt dat andere NAVO-bondgenoten extra militairen moeten sturen. De Kamer ziet geen aanleiding voor extra beraad met Kamp. Na volgende week staat al een overleg gepland met de minister.


http://www.ad.nl/buitenland/article610978.ece Wereldvrede zal er mee gebaat zijn, als Navo mislukt in haar opdracht.

Navo is voor een ding goed en dat is het handhaven van stabiliteit binnen Europa.

gh.wille
09-09-06, 01:40
Geplaatst door knuppeltje
Nou wille, van bevrijden kwam niet veel.

Van moorden plunderen en brand wel, heel veel zelfs.

Ja volkomen met jou eens heb niet voor niets bevrijden tussen haakjes gezet !
Als een horde roofmieren trokken ze alles en niets ontziende via de balkan op weg naar Jeruzalem ,onder weg moesten ze eten en drinken dus vul maar in ! Sommige gingen deels over zee; MALTA IS NOG JAREN LANG BEZET GEWEEST DOOR DEZE ROOF RIDDERS!

Het een dient net zo goed gezegd te worden als het andere.

mulan
09-09-06, 09:47
Geplaatst door knuppeltje
Daarvoor had je nog geen TV?

Vreemde en beetje zielige manier om aan te geven dat je opmerking nergens op sloeg. Maar goed. Vooruit voor deze keer.