PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen echte moslim aanwezig?



Foxcave1
09-09-06, 11:13
Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij


Door HENK VAN ESS

AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse ...

Moslims in gebed in de Taibah-moskee. FOTO ANP
Taibah-moskee. In de orthodoxe Taibah-moskee in Amsterdam heeft een imam alle Nederlandse moslims vogelvrij verklaard die drie keer per dag of minder bidden.

De ‘kafars’ (ongelovigen) verdienen volgens de imam een ‘zware straf’, waarbij hij lijkt te zinspelen op de doodstraf. De Indiase imam Maulana Rizwi gebruikte voor zijn oproep metaforen, vergelijkingen en verwijzingen naar teksten van profeten. Het graf van de afvallige moslim die te weinig tot Allah bidt, moet afschrikwekkend zijn, zegt Rizwi. Zo zien echte gelovigen hoe belangrijk het is om op tijd te bidden. Ook voor zwangere vrouwen kan geen uitzondering worden gemaakt, zo haalt hij islamitische geleerden aan. ,,Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam.

Rizwi’s uitspraken zijn op een cd-tje gebrand en onder gelovigen verspreid van de Amsterdamse moskee. Het AD heeft zijn in het Urdu uitgesproken tekst door twee tolken onafhankelijk van elkaar laten vertalen.

,,Dit soort preken zijn levensgevaarlijk. Moslims die door omstandigheden niet altijd kunnen bidden worden hiermee vogelvrij verklaard. Dit staat haaks op de gedachte van integratie,’’ zegt Hikmat Mahamat Khan, tot voor kort voorzitter van Contact Groep Islam (CGI). Hij vindt dat justitie moet ingrijpen. ,,Nergens in de islam staat dat vrouwen altijd maar moeten bidden. Dit is ridicuul.

Ik vind dat de overheid veel te zachtzinnig is.’’ Juist vanwege de ‘slappe houding’ tegenover radicale moskeeën is hij opgestapt als CGI-voorzitter.

Eerder bracht de Taibah-moskee een dvd uit met omstreden uitspraken van de Pakistaanse geestelijk leider Noorani Sidiqui. De zoon van Sidiqui, Anas, is nu drie dagen in Nederland en spreekt duizenden gelovigen toe in de Taibah-moskee. Ook hij staat bekend om zijn orthodoxe uitspraken.

Leakat Dilmohamed van de Noori moskee, die de Indiase imam naar Amsterdam haalde, zegt de preek ‘scherp, maar inspirerend’ te vinden. Ook hij geeft dezelfde vertaling van de teksten als de tolken, maar geeft er een andere interpretatie aan. ,,Hij haalt juist veel teksten van anderen aan en spreekt zelf geen fatwah uit.’’ Hij vindt niet dat de imam Nederlandse moslims heeft beledigd.



Was er dan echt niet èèn moslim aanwezig die gewoon tegen die mongool gezegd heeft dat ie een mongool was?

Wortel
09-09-06, 12:34
Er zijn van die mensen die moeten leren dat er een verschil is tussen godsvrucht en fetishisme.

observer
09-09-06, 18:54
sterker nog ik zie nu in dat de islam een illusie is

ongetwijfeld door de cia bedacht om arabieren te vernederen

maar zonder gekheid foxcave heeft gelijk, als hier een mini hitlertje zoals michiel smit zijn kop laat zien wordt hij weggejaagd en die is niet eens gevaarlijk

deze man komt in je moskee en begint daar te vertellen dat feitelijk bijna iedereen die erbinnen zit een ongelovige is

als iemand zo op mijn geloof pist zou ik hem eruit schoppen

en dan hebben we nog niet eens over het stigmatiseren van moslims gepraat

Timoesh
09-09-06, 20:34
Geplaatst door Foxcave1
Was er dan echt niet èèn moslim aanwezig die gewoon tegen die mongool gezegd heeft dat ie een mongool was?


Blijkbaar niet.

Foxcave1
09-09-06, 21:14
Jammer, 94 views en tien uur verder, niet 1 moslim die de moed heeft om de woorden van die zogenaamde imam te bekritiseren of op z'n minst probeert er een andere uitleg aan te geven.

Ik kan me met de beste wil niet voorstellen dat er ook maar èèn moslim is die in Nederland is opgegroeid en de woordn van deze mongool goedkeurt, mannelijk nog vrouwelijk.

Die man is zo ziek van geest dat hij opgesloten zou moeten worden om de rest van de mensheid tegen hem te beschermen.

Het kan toch niet bestaan dat in die 94 views geen moslim zat die de Koran anders leest en er de liefde van begrijpt, en het dus onmogelijk met zo'n haatzaaiende mongool ook maar 1 overeenkomst heeft.

Maarten
10-09-06, 01:30
Geplaatst door Foxcave1
Jammer, 94 views en tien uur verder, niet 1 moslim die de moed heeft om de woorden van die zogenaamde imam te bekritiseren of op z'n minst probeert er een andere uitleg aan te geven.

Heb jij moslims hier al reden gegeven om op je te reageren?
Iets, waardoor ze je de moeite waard vinden?
Of vind je dat ze moeite moeten doen voor een antwoord, omdat jij ergens een probleem mee hebt?

Foxcave1
10-09-06, 05:26
Geplaatst door Maarten
Heb jij moslims hier al reden gegeven om op je te reageren?
Iets, waardoor ze je de moeite waard vinden?
Of vind je dat ze moeite moeten doen voor een antwoord, omdat jij ergens een probleem mee hebt?

Wacht even, niet de zaak omdraaien, men (moslims nog christenen of atheisten) hoeft mij de moeite niet waard te vinden. Of ik "waardig" ben doet niets ter zake. Overigens vind ik persoonlijk iedereen zo "waardig" om met hem/haar ergens over te praten.

Deze man noemt zich Imam, hij predikt in een moskee en hij predikt onder andere dat vrouwen moeten bidden niet fout aan, maar ook tijdens de geboorte van hun kind, dat hierdoor het kind en zelfs de vrouw in gevaar worden gebracht maakt hem niets uit.

Dit maakt hem tot een beest. Als ik hierbij aanwezig was geweest (en iemand had het voor mij vertaald) had ik die man er op aangesproken zoals ieder mens zou moeten doen, ook moslims, want zoals die mongool het predikt kan het niet zijn, dat is het verlochenen van het leven, sterker, dat is aanzetten tot moord.

Qaiys
10-09-06, 05:47
Geplaatst door Foxcave1
Wacht even, niet de zaak omdraaien, men (moslims nog christenen of atheisten) hoeft mij de moeite niet waard te vinden. Of ik "waardig" ben doet niets ter zake. Overigens vind ik persoonlijk iedereen zo "waardig" om met hem/haar ergens over te praten.

Deze man noemt zich Imam, hij predikt in een moskee en hij predikt onder andere dat vrouwen moeten bidden niet fout aan, maar ook tijdens de geboorte van hun kind, dat hierdoor het kind en zelfs de vrouw in gevaar worden gebracht maakt hem niets uit.

Dit maakt hem tot een beest. Als ik hierbij aanwezig was geweest (en iemand had het voor mij vertaald) had ik die man er op aangesproken zoals ieder mens zou moeten doen, ook moslims, want zoals die mongool het predikt kan het niet zijn, dat is het verlochenen van het leven, sterker, dat is aanzetten tot moord.

Doe niet zo hysterisch joh sufferd. Er staat duidelijk dat de imam metaforen gebruikte. Dat jij graag je vooroordelen en je islam-o-fobie wilt verstoppen achter je zogenaamde menselijkheid trap ik niet in. Kom met een beter verhaal in plaats van ons hier de les te willen lezen terwijl de meerderheid dwars door je spelletjes heen prikt.

ieniemienie
10-09-06, 06:58
Wat een rare snuiter, die Imam ! Zeker nog nooit een kind gebaard, dan zou hij wel anders piepen..En mensen geloven dat ook nog?? Dat soort praatjes zijn bedoeld om mensen in een keurslijf te dwingen en bang te maken, zodat ze zelf niet na gaan denken.

Foxcave1
10-09-06, 07:28
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo hysterisch joh sufferd. Er staat duidelijk dat de imam metaforen gebruikte. Dat jij graag je vooroordelen en je islam-o-fobie wilt verstoppen achter je zogenaamde menselijkheid trap ik niet in. Kom met een beter verhaal in plaats van ons hier de les te willen lezen terwijl de meerderheid dwars door je spelletjes heen prikt.


Lol, hysterisch, lachen.

Islam-o-fobie, nog harder lachen.

Iemand de les lezen, toe nou.

Spelletjes, ja hoor.

Laten we serieus blijven, met scheldpartijen en pogingen om iemand te kleineren bereiken we erg weinig.

De Imam gebruikte metaforen , vergelijkingen en verwijzingen naar teksten van profeten.
En vervolgens maakt hij er van wat hij er in lezen wil.

Dit vervolgens wil hij aan andere gelovigen oplegen, daar heb ik het over, ik speel geen spelletjes.

Levi
10-09-06, 08:35
Moslims en pr :huil2:

knuppeltje
10-09-06, 08:46
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo hysterisch joh sufferd. Er staat duidelijk dat de imam metaforen gebruikte. Dat jij graag je vooroordelen en je islam-o-fobie wilt verstoppen achter je zogenaamde menselijkheid trap ik niet in. Kom met een beter verhaal in plaats van ons hier de les te willen lezen terwijl de meerderheid dwars door je spelletjes heen prikt.


En dat begrijpen al die brave geitenbreiers ook volgens jou?

Maar als je zulke zogenaamde metaforen gebruikt om iemand aan het bidden te krijgen, dan heb je toch wel last van een verschrikkellijke taalarmoede volgens mij.

Maar misschien bidden de moslims wel heel slecht, niet?

mark61
10-09-06, 09:48
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo hysterisch joh sufferd. Er staat duidelijk dat de imam metaforen gebruikte.

"Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam

Ik vind dit een obscene metafoor.

mark61
10-09-06, 09:49
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo hysterisch joh sufferd. (...) Kom met een beter verhaal in plaats van ons hier de les te willen lezen terwijl de meerderheid dwars door je spelletjes heen prikt.

Niet op de man spelen! (Bron: Schaap)

bowie
10-09-06, 10:16
Geplaatst door mark61
"Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam

Ik vind dit een obscene metafoor. deze man is achterlijk en dat weten ze in de moskee ook....wat denk die man wel dat nederlandse moslims achterlijk zijn.

mark61
10-09-06, 10:47
Geplaatst door Jarir Tabari
Het is algemeen bekend dat wie niet de vijf dagelijkse gebeden verricht buiten de Islam treed.

Nou dan houd je bitter weinig moslims over. Zullen we die 1,5 mld dan maar even downscalen naar 100 mln?


Wat dat betreft niets nieuws onder de zon dus. Wat echter wel in het oog springt is dat een vrouw tijdens haar bevalling het gebed behoort te verrichten, dat lijkt mij ietwat onmogelijk maar dat zal dan ook wel verkeerd vertolkt zijn.

Yep, hij zei eigenlijk dat ze de afwas even moet laten staan. Altijd lastig, dat Urdu.

mark61
10-09-06, 10:55
Geplaatst door Jarir Tabari
Waarom dacht je anders dat moskeen als paddestoelen uit de grond komen. Niet omdat het een vrijwillige aangelegendheid is in ieder geval.
.

Inderdaad. Je hebt allerlei volk in allerlei regeringen die denken dat ze interessant bezig zijn. De desbetreffende bevolking vraagt dan meestal of ze in plaats daarvan een waterleiding kunnen krijgen, of electriciteit. Daar hebben ze veel meer behoefte aan. Turkije staat vol lege moskeeën.

In any case daag ik je uit om met cijfers te komen hoeveel moslims 5x per dag bidden. Hmm, das verkeerd geformuleerd. Iedereen die het niet doet is geen moslim, zeg je net. Das dan 99% van de NL-would-be-moslims.

mark61
10-09-06, 11:34
Geplaatst door Jarir Tabari
Er is ook de opinie dat wanneer iemand niet bid uit luiheid/nalatigheid maar wel de verplichting ervan onderkend, niet buiten de Islam treed. Zoals van de bekende geleerde al-Albaani rahimahoellaah.

Ah, de soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Ook wel lullig om je godsdienst tussen neus en lippen door te decimeren, zo op de vroege zondagmiddag.

Qaiys
10-09-06, 11:53
Geplaatst door Foxcave1
Lol, hysterisch, lachen.

Islam-o-fobie, nog harder lachen.

Iemand de les lezen, toe nou.

Spelletjes, ja hoor.

Laten we serieus blijven, met scheldpartijen en pogingen om iemand te kleineren bereiken we erg weinig.

De Imam gebruikte metaforen , vergelijkingen en verwijzingen naar teksten van profeten.
En vervolgens maakt hij er van wat hij er in lezen wil.

Dit vervolgens wil hij aan andere gelovigen oplegen, daar heb ik het over, ik speel geen spelletjes.

Niet zo overdijven en ineens de vermoorde onschuld spelen, zie je binenkomst hier met mongool dit en mongool dat. Als je serieus genomen wilt worden moet je eerst naar je eigen binnenkomst kijken.

Een imam is om te preken dat jij dat omschrijft als andere gelovigen opleggen is omdat je niets beters te zeggen hebt. De imam zegt simpelweg bidden is verplicht, punt uit.

Qaiys
10-09-06, 12:01
Geplaatst door mark61
Niet op de man spelen! (Bron: Schaap)

1) Je speelt nu op de man.
2) Je bent hypocriet want als foxcave op de moslims speelt hou je je mond dicht.

Laat het los, er is meer dan schaap in het leven.

mark61
10-09-06, 12:42
Geplaatst door Qaiys
1) Je speelt nu op de man.
2) Je bent hypocriet want als foxcave op de moslims speelt hou je je mond dicht.

Laat het los, er is meer dan schaap in het leven.

Wie neemt die foxcave nou serieus?

mark61
10-09-06, 12:44
Geplaatst door Quasi Modo
mark61's, Aicha's en MaRiaH's. En vooral die wille lijkt me ook absoluut biased.

Ja joh, tis bar en boos. Ik heb een dagtaak aan het bestrijden van de islam.

Foxcave1
10-09-06, 13:22
Geplaatst door Qaiys
Niet zo overdijven en ineens de vermoorde onschuld spelen, zie je binenkomst hier met mongool dit en mongool dat. Als je serieus genomen wilt worden moet je eerst naar je eigen binnenkomst kijken.

Een imam is om te preken dat jij dat omschrijft als andere gelovigen opleggen is omdat je niets beters te zeggen hebt. De imam zegt simpelweg bidden is verplicht, punt uit.


Laat maar, voor jouw is het een metafoor , voor een ander een slechte vertaling als een Imam de moord van een kind predikt.

Ik heb echt niets tegen de Islam, inclusief hoofddoekjes als men dat zo graag wil, als ongelovige respekteer ik ook christenen, Joden ja zelfs Jehova getuigen. Het is een keuze die je maakt, alleen op het moment dat je kinderen er mee beschadigd ben je gewoon fout bezig, dan ben je met recht een mongool.

En als jij door mijn mening denkt dat ik een Islam basher ben, so be it, ik zal er niet slecht door slapen.

Foxcave1
10-09-06, 13:26
Geplaatst door Quasi Modo
Maar wordt jij dan aangevallen?
Jij noemt zijn naam....



Zijn er in jouw buurt ook terroristen?
Lopen die met een bordje dan?



Misschien beter verhuizen dan?
Waarom, woont hij in een slechte buurt?

knuppeltje
10-09-06, 13:27
Geplaatst door Qaiys
Niet zo overdijven en ineens de vermoorde onschuld spelen, zie je binenkomst hier met mongool dit en mongool dat. Als je serieus genomen wilt worden moet je eerst naar je eigen binnenkomst kijken.

Een imam is om te preken dat jij dat omschrijft als andere gelovigen opleggen is omdat je niets beters te zeggen hebt. De imam zegt simpelweg bidden is verplicht, punt uit.

Qaiys, bad je ook braaf in die nichtenkit waar je zoveel tijd doorbracht.

knuppeltje
10-09-06, 15:03
Geplaatst door Quasi Modo
heb jij ruzie met Qaiys?

waarom dan?

Ikke, neu.

Ik heb nooit ruzie met ons Qaiysje.

knuppeltje
10-09-06, 15:12
Geplaatst door Quasi Modo
Goed zo, maar ben je dan misschien familie van Qaiys?

Neu.

Aicha1976
10-09-06, 15:17
Geplaatst door Quasi Modo

Ik heb nogal wat gelezen op dit forum en ik dacht, kom ... ik ga maar eens wat posten hier.



How fucking original :verveeld:

knuppeltje
10-09-06, 15:27
Geplaatst door Quasi Modo
Oh, dat dacht ik.

Maar hij is wel lief hoor. :blowen:

knuppeltje
10-09-06, 15:33
Geplaatst door Quasi Modo
Hij? Ik dacht dat Qaiys een 'zij' was.

Zij is toch je nicht?

Het eerste is fout, het tweede?

knuppeltje
10-09-06, 15:55
Geplaatst door knuppeltje
Het eerste is fout, het tweede?

Ons lieve Qaiysje is geen familie van me. :wink:

Aicha1976
10-09-06, 16:02
Geplaatst door Quasi Modo
kan jij een betere opening bedenken voor me?
dan beginnen we samen gewoon opnieuw.


You never get a second chance to make a first impression :student:


Behalve als je iedere keer een nieuwe nick aanmaakt :D



Ik wil je best op weg helpen, er moet iets instaan van, uh, Schaap, na mijn ban heb ik weer een nieuwe nick bedacht en ik ben terug om mijn positie als buttkisser weer te vervullen :hihi:

knuppeltje
10-09-06, 16:15
Geplaatst door Aicha1976
You never get a second chance to make a first impression :student:


Behalve als je iedere keer een nieuwe nick aanmaakt :D



Ik wil je best op weg helpen, er moet iets instaan van, uh, Schaap, na mijn ban heb ik weer een nieuwe nick bedacht en ik ben terug om mijn positie als buttkisser weer te vervullen :hihi:

Maa nou weet ik nog steeds niet of ons Qaiysje ook in die nichtenkit braaf zijn gebedjes deed. :confused:

Maarten
10-09-06, 16:31
Geplaatst door Foxcave1
Wacht even, niet de zaak omdraaien, men (moslims nog christenen of atheisten) hoeft mij de moeite niet waard te vinden. Of ik "waardig" ben doet niets ter zake. Overigens vind ik persoonlijk iedereen zo "waardig" om met hem/haar ergens over te praten.

Deze man noemt zich Imam, hij predikt in een moskee en hij predikt onder andere dat vrouwen moeten bidden niet fout aan, maar ook tijdens de geboorte van hun kind, dat hierdoor het kind en zelfs de vrouw in gevaar worden gebracht maakt hem niets uit.

Dit maakt hem tot een beest. Als ik hierbij aanwezig was geweest (en iemand had het voor mij vertaald) had ik die man er op aangesproken zoals ieder mens zou moeten doen, ook moslims, want zoals die mongool het predikt kan het niet zijn, dat is het verlochenen van het leven, sterker, dat is aanzetten tot moord.

Nee hoor, jij klaagt dat er niet gereageerd wordt door moslims hier.
jij bent degene die geschokt is, en verlangt blijkbaar antwoord, omdat je zelfs nog ongeduldig zit te wezen, omdat het er niet snel genoeg komt.

Mijn vraag is dus: waarom zouden ze jou antwoord geven? Waarom denk je interessant genoeg voor hen te zijn, dat ze die moeite doen?
Deze vragen zijn veel indringender dan jij denkt. Ze zijn tot niets verplicht hier. En of je eerlijke antwoorden krijgt, dat is ook nog maar de vraag. Ze zijn hier voor niemand verantwoordelijk, en ook geen verantwoording schuldig, over wat dan ook.
En als ze jou een zak willen vinden, dan mogen ze dat.

Ik schrijf je dit niet voor niks. Een groot deel van de autochtonen hier schijnt maar te denken recht op aandacht te hebben, maar doet geen zak om een beetje behoorlijke verstandhouding op te bouwen. Die frijgen dus ook geen flikker, en verdienen ook niet beter.

Ik heb dat probleem niet. Ik heb moeite gedaan om dingen te begrijpen. En dat wordt gezien. En als ik reageer, dan krijg ik een normaal inhoudelijk antwoord terug. Heel normaal dus. Maar van die marokkanen hier wordt voortdurend van alles verwacht en geeist, terwijl er ook nog een zooitje gemaakt wordt van wat ze inbrengen, en die zeggen dus terecht: bekijk het maar. Ook heel normaal. Ik heb zelfs lol in de manier waarop ze dat doen. Ik geef ze groot gelijk.

Als ik Moslim was, had ik waarschijnlijk dit geantwoord:
Als ik een oud vrouwtje een mes in haar buik steek om haar van haar tasje te kunnen beroven, en het is tijd om te bidden, dan ga ik dát eerst doen, en kom daarna pas terug om het mes er weer uit te trekken. :hihi:

En daar had je het mee kunnen doen. OK?

Snap je dat je zo'n soort antwoord verdient, als je niet werkt aan een goede verstandhouding hier, of aan wat begrip voor wat Marokkaanse zaken op deze Marokkaanse site?
Zo niet, ook goed hoor. Dan mag je net als de rest tegen de muur blijven lopen.

Aicha1976
10-09-06, 16:37
Geplaatst door knuppeltje
Maa nou weet ik nog steeds niet of ons Qaiysje ook in die nichtenkit braaf zijn gebedjes deed. :confused:

Ik heb het vermoeden dat hij toen vaak 'dipsy' was en het gewoon vergat :argwaan:

knuppeltje
10-09-06, 16:43
Geplaatst door Aicha1976
Ik heb het vermoeden dat hij toen vaak 'dipsy' was en het gewoon vergat :argwaan:

Ow, maar dan kan hij dus daar niets aan doen. :fpotver:

Maar hij heeft gelijk, in een kroeg vol met mooie homo-stukken kun je beter een stuk in je kraag drinken-als je toch geen kans maakt. :D

Wide-O
10-09-06, 16:44
Geplaatst door Maarten
Nee hoor

Snip.

Jij werkt aan een goede verstandhouding ?

Maarten
10-09-06, 16:51
Geplaatst door Quasi Modo
Beste Qaiys,

Ik heb nogal wat gelezen op dit forum en ik dacht, kom ... ik ga maar eens wat posten hier.

Ik begrijp werkelijk niets van de meeste reacties op dit forum. Jij lijkt mij een van de weinigen die hier nog wel eens iets zinnigs plaatst, net als Sidi Bibi, Maarten, IbnRushd en dat soort mensen dus, maar voor de rest wordt hier alleen maar met bagger gegooid door wat mij duidelijk mensen lijken die hier alleen hun islam-haat komen spuien.

Het lijkt wel alsof die mensen alleen maar tot doel hebben om ieder topic dat werkelijk ergens over gaat te torpederen met allerlei wartaal en niet ter zake doende onzin, zoals die mark61's, Aicha's en MaRiaH's. En vooral die wille lijkt me ook absoluut biased.

Wat is er eigenlijk aan de hand met deze mensen, dat ze hier blijkbaar alleen maar komen om hun haat te spuien. Er zijn volgens mij genoeg andere forums waar dat soort lui terecht kunnen.

Marokkanen haten joden, of homo's, of slaan vrouwen, of stelen tasjes, haten het westen, hebben een middeleeuws geloof, willen niet integrereren, en snappen de beschaving niet. Aldus een opsomming van bekende klachten.

Dat trekt allerlei lui aan, die er hier een kruistocht over willen voeren, en als die hun zin niet snel genoeg krijgen, gaan ze een partij zieken. Omdat het hier zo lekker kan. Daar worden ze dus behang van, meer niet.

Nou valt mark wel mee. Die post best inhoudelijk. Maar die is ook edgy geworden, en is misschien toch iets minder wereldburger dan hij zelf denkt... De kaas krijg je niet zo maar uit alle spleten.. :hihi:

Aicha1976
10-09-06, 17:03
Geplaatst door knuppeltje
Ow, maar dan kan hij dus daar niets aan doen. :fpotver:

Maar hij heeft gelijk, in een kroeg vol met mooie homo-stukken kun je beter een stuk in je kraag drinken-als je toch geen kans maakt. :D

Nee, hij is onschuldig, hij was het slachtoffer :droef:

Ik zie hem al zitten, uh jongens, ik moet zo naar huis hoor, Maroc wacht op me http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/k050.gif

Maarten
10-09-06, 17:09
Geplaatst door mark61
"Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam

Ik vind dit een obscene metafoor.

Dat kan ik me voorstellen.
Bedenk wel, dat die imams dermate ver af staan van het leven van vrouwen, dat die ook niet een al te plastische voorstelling van zaken bij hebben.

Maar misschien moet je het wel kunst noemen, hoe die jongens weten te overdrijven.. :hihi:

Maar het heeft wel iets van Khomeini:
Door een aardbeving zakt een jongen door de vloer, en kont terecht op zijn tante, die daar onder op de veranda slaapt, en heeft aldoende per ongeluk seks met haar. Dit is niet Haram, aldus Khomeini in een van zijn boeken.
Ik bedoel, dit verzín je niet!

Maar het heeft ook iets obsceens om meteen te gaan denken dat er door zo'n preek ineens moslima's zijn, zie ineens ophouden met baren omdat het tijd voor gebed is.
je hoeft niet echt veel van bevallingen te weten, om te weten dat het zo niet echt werkt..

Kiele kiele Kuweit, ken je die nog?
Het stomste wat de regering van Kuweit toen heeft kunnen doen, was officieel tegen dat lied te protesteren. Het lied sloeg sowieso al nergens op, maar na dat protest lag hier iedereen helemaal plat.
Misschien moet je ook wel plat gaan vanwege de protesten tegen dit soort uitspraken van Imams..

Maarten
10-09-06, 17:12
Geplaatst door Aicha1976
How fucking original :verveeld:

Zeg dat wel. Neem jou. Jij kunt niet eens wat lezen, en posten kun je ook al niet.

mulan
10-09-06, 17:14
Geplaatst door knuppeltje
En dat begrijpen al die brave geitenbreiers ook volgens jou?


Misschien moet jij eens stoppen met dat neerbuigende toontje van je. Just a suggestion. :strik:

Aicha1976
10-09-06, 17:17
Geplaatst door Maarten
Zeg dat wel. Neem jou. Jij kunt niet eens wat lezen, en posten kun je ook al niet.

Daar ga jij helemaal niet over ouwe zemelaar, ga lekker je demente kamergenoot molesteren, die heeft tenminste niet door dat jij 24/7 in herhaling valt :haha:

Maarten
10-09-06, 17:19
Geplaatst door Wide-O
Snip.

Jij werkt aan een goede verstandhouding ?

Met Marokkanen. :)

Dit is een Marokkaans forum, weet je nog?

knuppeltje
10-09-06, 17:20
Geplaatst door mulan
Misschien moet jij eens stoppen met dat neerbuigende toontje van je. Just a suggestion. :strik:

Prima, maar zou je dat eens niet aan die idiote imam vertellen?

knuppeltje
10-09-06, 17:22
Geplaatst door Maarten
Met Marokkanen. :)

Dit is een Marokkaans forum, weet je nog?

Shit, hebben we dat weer over het hoofd gezien. :(

Julien
10-09-06, 17:49
Geplaatst door Maarten
Dit is een Marokkaans forum, weet je nog?

maroc.NL

edit: van wie zou quasimodo een MPSje zijn? Ik gok Ieperkaas..

Wide-O
10-09-06, 17:57
Geplaatst door Maarten
Met Marokkanen. :)

Dit is een Marokkaans forum, weet je nog?

Nee, hier prikken alleen autochtonen.

Wide-O
10-09-06, 18:02
Geplaatst door Maarten
Dat kan ik me voorstellen.
Bedenk wel, dat die imams dermate ver af staan van het leven van vrouwen, dat die ook niet een al te plastische voorstelling van zaken bij hebben.


Reportage op SkyNews gezien over Imams ?

Wide-O
10-09-06, 18:04
Geplaatst door Julien
maroc.NL

edit: van wie zou quasimodo een MPSje zijn? Ik gok Ieperkaas..

Volgens mij eerder maroc. nl hoor. En waarom zoek jij nu ruzie met een mede-antisemiet ? :verward:

Julien
10-09-06, 18:17
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij eerder maroc. nl hoor. En waarom zoek jij nu ruzie met een mede-antisemiet ? :verward:

Tja dat bewijst dus dat deze site voor 2 doelgroepen is. Die NL erachter staat er echt niet voor niks.

En ik antisemiet? Bewijs graag. Als ik het dan toch met 1 ding eens moet zijn met ZwartSchaap, dan is het wel dat het vooral de homo's en de joden zijn op dit forum die het snelst moord en brand roepen omdat ze zich gediscrimineerd voelen.

knuppeltje
10-09-06, 18:23
Geplaatst door Julien
Tja dat bewijst dus dat deze site voor 2 doelgroepen is. Die NL erachter staat er echt niet voor niks.

En ik antisemiet? Bewijs graag. Als ik het dan toch met 1 ding eens moet zijn met ZwartSchaap, dan is het wel dat het vooral de homo's en de joden zijn op dit forum die het snelst moord en brand roepen omdat ze zich gediscrimineerd voelen.


:huil: :huil: :huil: :huil: :confused: :fplet:

Aicha1976
10-09-06, 18:28
Geplaatst door knuppeltje
:huil: :huil: :huil: :huil: :confused: :fplet:



Wat is't...voel je gediscrimineerd http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g045.gif

Wide-O
10-09-06, 18:31
Geplaatst door Julien
Tja dat bewijst dus dat deze site voor 2 doelgroepen is. Die NL erachter staat er echt niet voor niks.

En ik antisemiet? Bewijs graag. Als ik het dan toch met 1 ding eens moet zijn met ZwartSchaap, dan is het wel dat het vooral de homo's en de joden zijn op dit forum die het snelst moord en brand roepen omdat ze zich gediscrimineerd voelen.

Ja, jij bent absoluut een antisemiet.

knuppeltje
10-09-06, 18:32
Geplaatst door Aicha1976
Wat is't...voel je gediscrimineerd http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g045.gif

Julien doet allemaal plgen. :duivels:

knuppeltje
10-09-06, 18:33
Geplaatst door Aicha1976
Wat is't...voel je gediscrimineerd http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g045.gif

Julien doet allemaal plagen. :mad:

Wide-O
10-09-06, 18:35
Geplaatst door knuppeltje
Julien doet allemaal plagen. :mad:

Ah, is that what it is...

knuppeltje
10-09-06, 18:37
Geplaatst door Wide-O
Ah, is that what it is...

Ik vind ut echt gemeen. :ninja2:

Maarten
10-09-06, 18:40
Geplaatst door Julien
maroc.NL


Ja precies.
Ik ben NL, en ben bezig met Maroc(-Nler)s, op deze website die vooral bedoeld is als Marokkaanse spreekbuis (en ook bijvoorbeeld door het Journaal e.a. zo gezien wordt), over de belangen van die groep en de zaken die ze aankaarten, in het kader van de uitwisseling.
Ben jij daar ook mee bezig?

Aicha1976
10-09-06, 18:42
Geplaatst door knuppeltje
Julien doet allemaal plagen. :mad:



Hij meent het vast niet http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/a020.gif

Maarten
10-09-06, 18:44
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij eerder maroc. nl hoor. En waarom zoek jij nu ruzie met een mede-antisemiet ? :verward:

Lekker he, dat roepen? Had je het al opgezocht in een woordenboek? Dan nou weer fijn naar mammie wnt het is etenstijd.

knuppeltje
10-09-06, 18:49
Geplaatst door Aicha1976
Hij meent het vast niet http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/a020.gif

Jawelhel, hij meent het echt. :stomp:

Wide-O
10-09-06, 18:50
Geplaatst door Maarten
Lekker he, dat roepen? Had je het al opgezocht in een woordenboek? Dan nou weer fijn naar mammie wnt het is etenstijd.

Je kunt bezwaarlijk stellen dat ik al veel aan het roepen ben geweest sinds je vriend Ron je terugriep. Toch ? Check ? Kun je één bewijs leveren ?

Maar ik herken dat Oost-Europese anti-semitisme van jou heel sterk ja :)

Wide-O
10-09-06, 18:52
Geplaatst door knuppeltje
Jawelhel, hij meent het echt. :stomp:

Anti-semieten menen het altijd echt. Desnoods misbruiken ze wat mocro's om hun gelijk te halen.

Julien
10-09-06, 18:55
Geplaatst door Maarten
Ja precies.
Ik ben NL, en ben bezig met Maroc(-Nler)s, op deze website die vooral bedoeld is als Marokkaanse spreekbuis (en ook bijvoorbeeld door het Journaal e.a. zo gezien wordt), over de belangen van die groep en de zaken die ze aankaarten, in het kader van de uitwisseling.
Ben jij daar ook mee bezig?

Ik ben hier omdat ik geïnteresseerd ben in de multiculturele samenleving, zelf allochtoon ben, veel met Marokkanen omga en veel Marokkaanse vrienden heb en geïnteresseerd in de islam ben tot een bepaald terrein.

De belangen van de Marokkaanse groep zeggen me niet zo veel. Ik zal wel eerlijk toegeven dat ik soms op dit forum wat harder/ rechtser overkom dan ik werkelijk ben. Maar dat komt meer doordat er enkele (Marokkaanse) prikkers hier dingen schrijven die ik weer echt te belachelijk voor woorden vind, en in real life hoor ik dat soort dingen weer nooit.

Aicha1976
10-09-06, 19:00
Geplaatst door knuppeltje
Jawelhel, hij meent het echt. :stomp:


Oh, het zal wel, joh, laat je niet gek maken door antisemietjes enzo, haters zijn per definitie in de war http://www.cosgan.de/images/midi/frech/c015.gif

Wide-O
10-09-06, 19:01
Geplaatst door Julien
Ik ben hier omdat ik geïnteresseerd ben in de multiculturele samenleving, zelf allochtoon ben, veel met Marokkanen omga en veel Marokkaanse vrienden heb en geïnteresseerd in de islam ben tot een bepaald terrein.

De belangen van de Marokkaanse groep zeggen me niet zo veel. Ik zal wel eerlijk toegeven dat ik soms op dit forum wat harder/ rechtser overkom dan ik werkelijk ben. Maar dat komt meer doordat er enkele (Marokkaanse) prikkers hier dingen schrijven die ik weer echt te belachelijk voor woorden vind, en in real life hoor ik dat soort dingen weer nooit.

Nee, je bent een katholiek kutje dat noch Frans, noch Italiaans is. Putain et Soumise, zeg maar...

Volgens mij kun jij niet eens een FR tekst tot halverwege lezen. Viel me al eerder op. Moet wel vervelend aanvoelen.

Oh, en je bent anti-semiet, meer dan enige "allochtoon" op dit prikbord. Schokkend, vind ik dat.

En je bent gierig, als ik de meer informele communicatie mag geloven :D

Julien
10-09-06, 19:06
Geplaatst door Wide-O
Nee, je bent een katholiek kutje dat noch Frans, noch Italiaans is. Putain et Soumise, zeg maar...

Volgens mij kun jij niet eens een FR tekst tot halverwege lezen. Viel me al eerder op. Moet wel vervelend aanvoelen.

Oh, en je bent anti-semiet, meer dan enige "allochtoon" op dit prikbord. Schokkend, vind ik dat.

En je bent gierig, als ik de meer informele communicatie mag geloven :D

Ok ik ben benieuwd naar de bronnen waarin jij bewijst dat ik antisemiet ben..

En luister eens vieze belgische homo/pedofiel die jij bent, ik ben meer allochtoon dan de gemiddelde Marokkaan hier, want niet zijn alleen mijn beide ouders geboren in het buitenland ik heb er ook een gedeelte van m'n leven gewoond en ben er geboren.

En als je me niet gelooft, vraag je vriend Mark61 maar, ik heb namelijk wel het lef om op te komen dagen bij maroc.nl meetings (die van 1,5 jaar geleden ofzo..daar waren ook Freya, Orakel en Rabiah bij)

en wat bedoel je trouwens met je laatste zin? ik ben namelijk alles behalve gierig, en hoe zou een ouwe lul als jij dingen over mij moeten weten?

mark61
10-09-06, 21:23
Geplaatst door Wide-O
Putain et Soumise, zeg maar...

:haha: Wide-O on the rampage

mark61
10-09-06, 21:30
Geplaatst door Julien
vieze belgische homo/pedofiel ... je vriend Mark61 maar, ik heb namelijk wel het lef om op te komen dagen bij maroc.nl meetings (die van 1,5 jaar geleden ofzo..daar waren ook Freya, Orakel en Rabiah bij)

Kynofiel nog altijd :ego: En zoveel jonger dan Wide ben ik ook niet, maar bedankt voor het compliment!

Jah toen wist ik nog niet dat je antisemiet was. Waar zijn die fossielen eigenlijk?

Maarten
11-09-06, 00:33
Geplaatst door Wide-O
Je kunt bezwaarlijk stellen dat ik al veel aan het roepen ben geweest sinds je vriend Ron je terugriep. Toch ? Check ? Kun je één bewijs leveren ?

Maar ik herken dat Oost-Europese anti-semitisme van jou heel sterk ja :)

Fijn dat je die bewijzen tegenwoordig zelf al in éen en dezelfde post bijlevert.. :hihi:

jij kunt nog geen kat van een bel onderscheiden, laat staan de je weet wie je waar wat moet aanbinden..

Als je iets minder een keffertje wil zijn, dat achter zijn eigen staart aan holt, probeer je blunders dan beperkt te houden tot éen per post..

Houdt zich ook nog bezig met de fata morgana's van haleber... Gaat lekker met jou he? :D

mark61
11-09-06, 00:40
Geplaatst door Maarten
Fijn

Wat zeg je hier nou eigenlijk?

Maarten
11-09-06, 00:52
Geplaatst door Julien
Ik ben hier omdat ik geïnteresseerd ben in de multiculturele samenleving, zelf allochtoon ben, veel met Marokkanen omga en veel Marokkaanse vrienden heb en geïnteresseerd in de islam ben tot een bepaald terrein.

De belangen van de Marokkaanse groep zeggen me niet zo veel. Ik zal wel eerlijk toegeven dat ik soms op dit forum wat harder/ rechtser overkom dan ik werkelijk ben. Maar dat komt meer doordat er enkele (Marokkaanse) prikkers hier dingen schrijven die ik weer echt te belachelijk voor woorden vind, en in real life hoor ik dat soort dingen weer nooit.

Nou, als je de belangen van de marokkaanse groep in de afgelopen 5 jaar niet zo gezien hebt, dan heb je onvoorstelbaar veel gemist.
En als je je in je standpunten die je verkondigt teveel laat leiden door wat anderen doen, dan wordt knap onduidelijk waar je voor staat.

Wat je hoort van Marokkanen hangt overigens af van waar je op let, en waar je naar vraagt..
Hier liep nog wel iemand rond die veel met marokkanen te maken heeft gehad, maar als ik dat zo zie heeft ie zich enkel laten aanleunen wat hem wél beviel, en zich afzijdig gehouden van wat 'm niet beviel. Dan vraag ik me af hoeveel wijzer die precies geworden is?

Maar wat heb je voor allochtone achtergrond? En woon je in Nederland?

Maarten
11-09-06, 00:58
Geplaatst door Julien
en hoe zou een ouwe lul als jij dingen over mij moeten weten?
Wide-O gebruikt Max Havelaar koffiedik zo te zien. Scheutje Belgisch bier erbij, en die jongens weten alles van je.

Max Stirner
11-09-06, 00:59
Geplaatst door Qaiys
Er staat duidelijk dat de imam metaforen gebruikte.


?

`De kafirs verdienen een zware straf`.

Duidelijk toch ?

Maarten
11-09-06, 01:01
Geplaatst door mark61
Wat zeg je hier nou eigenlijk?

..dat Wide-O al onder z'n eigen modder bedolven raakt, nog voordat ie 'm naar mij heeft kunnen gooien..

En dat me dat dus een reactie bespaart. :D

Aicha1976
11-09-06, 01:07
Geplaatst door Maarten
En woon je in Nederland?

Ja hoor, mag hij wel op bezoekuur komen :droef:



http://www.primeurtje.be/manden/fruitmand.jpg

sidi bibi
11-09-06, 01:23
Geplaatst door Aicha1976
Ja hoor, mag hij wel op bezoekuur komen :droef:



http://www.primeurtje.be/manden/fruitmand.jpg Nie iedereen woont in nederland

Aicha1976
11-09-06, 01:27
Geplaatst door sidi bibi
Nie iedereen woont in nederland



Jij bent echt nieuw geloof ik he, dat hele Israel gebeuren van Maarten is niets anders dan een ongelofelijk lange openingszin :Iluvu:



Ik woon ook niet in Nederland maar ik had aangegeven dat ik bereid was op bezoek te gaan bij hem, de arme man is duidelijk erg eenzaam :droef:

sidi bibi
11-09-06, 01:34
Geplaatst door Aicha1976
Jij bent echt nieuw geloof ik he, dat hele Israel gebeuren van Maarten is niets anders dan een ongelofelijk lange openingszin :Iluvu:


Ik woon ook niet in Nederland maar ik had aangegeven dat ik bereid was op bezoek te gaan bij hem, de arme man is duidelijk erg eenzaam :droef: Twee maanden ongeveer, maar Maarten is wel iets kalmer geworden, ik zie het woord bagger tenminste niet meer, maar heb je er echt een ticket voor over?

Aicha1976
11-09-06, 01:44
http://www.trailwood.com/western_home_decor/cowboy_welcome_signs/stay_awhile/stay_awhile.JPG

Rourchid
11-09-06, 02:04
Geplaatst door Foxcave1
Jammer, 94 views en tien uur verder, niet 1 moslim die de moed heeft om de woorden van die zogenaamde imam te bekritiseren of op z'n minst probeert er een andere uitleg aan te geven.

Binnen die tien uur na opening van deze draad zijn er 4 of 5 postings geplaatst die vermoedelijk vanwege de foto's in desbetrefende postings verwijderd zijn.

Aicha1976
11-09-06, 03:22
Geplaatst door Rourchid
Binnen die tien uur na opening van deze draad zijn er 4 of 5 postings geplaatst die vermoedelijk vanwege de foto's in desbetrefende postings verwijderd zijn.


Klopt. Met die foto heb ik duidelijk gemaakt wat ik van die imam en zijn bizarre uitspraken vind :student:

:jammer:

Maarten
11-09-06, 03:47
Geplaatst door Aicha1976
heb ik duidelijk gemaakt wat ik van die imam en zijn bizarre uitspraken vind
Schatje,
er is hier helemaal niemand, die een zak geeft om wat jij vindt.

Foxcave1
11-09-06, 03:59
Geplaatst door Rourchid
Binnen die tien uur na opening van deze draad zijn er 4 of 5 postings geplaatst die vermoedelijk vanwege de foto's in desbetrefende postings verwijderd zijn.

Oke, misschien dat er daar inhoudelijke reactie's stonden, maar wellicht stonden ze er een beetje te.

Aicha1976
11-09-06, 04:00
Geplaatst door Maarten
Schatje,
er is hier helemaal niemand, die een zak geeft om wat jij vindt.


1.) Ik ben je schatje niet opa, dus pleur op naar je schommelstoel :hihi:

2.) Denk jij nu echt voor de rest van de Maroccers te mogen praten, man, besef jij echt niet hoe belachelijk je bent :rolleyes:


Here you go grandpa :duim:


http://www.biopsychiatry.com/diazepam/valium.jpg

Aicha1976
11-09-06, 04:06
Geplaatst door Foxcave1 Was er dan echt niet èèn moslim aanwezig die gewoon tegen die mongool gezegd heeft dat ie een mongool was?




Geplaatst door Foxcave1
Oke, misschien dat er daar inhoudelijke reactie's stonden, maar wellicht stonden ze er een beetje te.



:loens:

Foxcave1
11-09-06, 04:29
Geplaatst door Aicha1976
:loens:


Ik begrijp je niet helemaal, maar had wel begrepen dat jij die Imam niet echt moet.

Aicha1976
11-09-06, 04:50
Geplaatst door Foxcave1
Ik begrijp je niet helemaal, maar had wel begrepen dat jij die Imam niet echt moet.


Natuurlijk moet ik die krankzinnige blaaskaak niet, in een dwangbuis proppen en afvoeren aub :fuckit:

mark61
11-09-06, 08:09
Geplaatst door Maarten
[BEn dat me dat dus een reactie bespaart. :D [/B]

Lees dit nou nog es over en krab es op je achterhoofd.

knuppeltje
11-09-06, 09:20
Geplaatst door mark61
Lees dit nou nog es over en krab es op je achterhoofd.

Maar nou weet ik nog steeds niet of ons Qaiysje wel braaf zijn gebedjes deed in die nichtenkit.

mark61
11-09-06, 09:25
Geplaatst door knuppeltje
Maar nou weet ik nog steeds niet of ons Qaiysje wel braaf zijn gebedjes deed in die nichtenkit.

Tis net 9/11. Some things we'll just never know :blowen:

H.P.Pas
11-09-06, 11:09
Geplaatst door Wide-O
Nee, je bent ... ()



:rolleyes: ‘Kerstenman, wats di gheschiet?’

Tomas
11-09-06, 11:12
Huh? What happend? Wie kan er nou boos worden op Julien?

Rourchid
11-09-06, 13:09
Geplaatst door Aicha1976
Klopt. Met die foto heb ik duidelijk gemaakt wat ik van die imam en zijn bizarre uitspraken vind :student:

:jammer:
Ik had een animatie van precies dezelfde foto geplaatst en omdat de afbeelding een sjiïetische mullah laat zien was het een subtiele hint om aan te geven dat door de verslaggeving de indruk gewekt zou kunnen worden dat sjiïeten niet welkom zijn in de Taibah-moskee.
Een detail is dat de mullah op desbetreffende foto een ietwat ongezond oogt en dit op zich onbeduidende detail zou de grote lijn ondergraven kunnen hebben waardoor dientengevolge de postings zijn verwijderd.

Maarten
11-09-06, 14:54
Geplaatst door mark61
Lees dit nou nog es over en krab es op je achterhoofd.
Als hij in éen en dezelfde post een stelling plaatst, daar een graf voor graaft, en 'm daar zelf in duwt, dan hoef ik dat niet meer voor 'm te doen.
Hij kreeg dus ook geen reactie meer op de inhoud van wat hij schreef.
Ik hoefde 'm alleen maar te bedanken, en wat aarde te gooien over het graf met zijn dooie stelling over antisemitisme daarin. Heb jij altijd zoveel uitleg nodig?

mark61
11-09-06, 16:21
Geplaatst door Maarten
Als hij in éen en dezelfde post een stelling plaatst, daar een graf voor graaft, en 'm daar zelf in duwt, dan hoef ik dat niet meer voor 'm te doen.
Hij kreeg dus ook geen reactie meer op de inhoud van wat hij schreef.
Ik hoefde 'm alleen maar te bedanken, en wat aarde te gooien over het graf met zijn dooie stelling over antisemitisme daarin. Heb jij altijd zoveel uitleg nodig?

Je snapt em geloof ik niet. :rolleyes:

MaRiaH
11-09-06, 17:08
Geplaatst door Tomas
Huh? What happend? Wie kan er nou boos worden op Julien?

Dat vroeg ik me ook al af :zozo:

Maarten
11-09-06, 21:01
Geplaatst door mark61
Je snapt em geloof ik niet. :rolleyes:
Fine!
Dan moet je jezelf maar leren uitdrukken.
En er zijn hier jongens die dubbele bodems inbouwen, en vervolgens gaan gillen dat je te stom bent om ze te begrijpen. Daar heb ik ook al geen boodschap aan.

En ik heb ook geen neiging om hopman of akela te wezen. Ik wil gewoon neerzetten wat ik neer zet. En of dat iemand overtuigt is me worst. Ik heb geen verantwoordelijkheid voor wat anderen overtuigend vinden. Ik hoef ook geen aanhang. Ik zet neer wat ik zelf overtuigend vind, that's all. Wie daar z'n reet mee wil afvegen, die gaat z'n gang maar. Ik wijs er dan alleen op dat de bijbehorende lucht niet optimaal is. :D

sidi bibi
11-09-06, 21:47
Geplaatst door Maarten
Fine!
Dan moet je jezelf maar leren uitdrukken.
En er zijn hier jongens die dubbele bodems inbouwen, en vervolgens gaan gillen dat je te stom bent om ze te begrijpen. Daar heb ik ook al geen boodschap aan.

En ik heb ook geen neiging om hopman of akela te wezen. Ik wil gewoon neerzetten wat ik neer zet. En of dat iemand overtuigt is me worst. Ik heb geen verantwoordelijkheid voor wat anderen overtuigend vinden. Ik hoef ook geen aanhang. Ik zet neer wat ik zelf overtuigend vind, that's all. Wie daar z'n reet mee wil afvegen, die gaat z'n gang maar. Ik wijs er dan alleen op dat de bijbehorende lucht niet optimaal is. :D Wat 'n taalgebruik :haha: Ik heb me vandaag in profielen zitten verdiepen en waarschuwingen, tot mijn verrassing viel het best wel mee, alleen wat ouwe, wat me wel opviel was dat de naam Sou regelmatig voorkomt, ook bij anderen, moet beslist een heel keurige dame zijn

Maarten
11-09-06, 22:34
Geplaatst door sidi bibi
Wat 'n taalgebruik :haha: Ik heb me vandaag in profielen zitten verdiepen en waarschuwingen, tot mijn verrassing viel het best wel mee, alleen wat ouwe, wat me wel opviel was dat de naam Sou regelmatig voorkomt, ook bij anderen, moet beslist een heel keurige dame zijn

Met enige deelneming, wil ik me graag verontschuldigen voor wat een relatieve nieuwkomer op dit forum onvermoed zoal aan taalgebruik tot zich genoodzaakt ziet te nemen..

Een en ander heeft zo zijn geschiedenis, waar grif van geleerd werd, en welke een passende linguistische creativiteit mobiliseert, om het maar eens netjes uit te drukken.. :hihi:
Anders gezegd: je kunt soms niet duidelijk genoeg zijn..

De excuses gaan vooral uit naar gebruik van de woorden "reet" en "afvegen", ook al vat dat treffend samen hoe er zoal op inhoudelijke posts wordt gereageerd.
Helaas is er méer vocabulare met betrekking tot deze regionen, welke de gang van zaken op dit forum treffend illustreert...

Verontrustend is misschien, dat de hele vakterminologie uit het rioolwezen veelal de meest adequate typering van de karakterloosheid der reacties blijkt te leveren..

sidi bibi
11-09-06, 22:47
Geplaatst door Maarten
Met enige deelneming, wil ik me graag verontschuldigen voor wat een relatieve nieuwkomer op dit forum onvermoed zoal aan taalgebruik tot zich genoodzaakt ziet te nemen..

Een en ander heeft zo zijn geschiedenis, waar grif van geleerd werd, en welke een passende linguistische creativiteit mobiliseert, om het maar eens netjes uit te drukken.. :hihi:
Anders gezegd: je kunt soms niet duidelijk genoeg zijn..

De excuses gaan vooral uit naar gebruik van de woorden "reet" en "afvegen", ook al vat dat treffend samen hoe er zoal op inhoudelijke posts wordt gereageerd.
Helaas is er méer vocabulare met betrekking tot deze regionen, welke de gang van zaken op dit forum treffend illustreert...

Verontrustend is misschien, dat de hele vakterminologie uit het rioolwezen veelal de meest adequate typering van de karakterloosheid der reacties blijkt te leveren.. "Inhoudelijk" is inderdaad een vreemd woord op dit forum, maar desondanks blijft het wel vermakelijk, zeker de treffende zinsopbouw die je hier en daar tegenkomt, ben er af en toe jaloers op, verder geen excuses

Maarten
12-09-06, 00:04
Geplaatst door sidi bibi
"Inhoudelijk" is inderdaad een vreemd woord op dit forum, maar desondanks blijft het wel vermakelijk, zeker de treffende zinsopbouw die je hier en daar tegenkomt, ben er af en toe jaloers op, verder geen excuses

Ik had je nog niet gezien hier. Maar ik ben hier zelf enkel bij vlagen. Maar iemand noemde je al als voorbeeld van mensen die echt inhoudelijke dingen neerzetten.
Maar schrijven is gewoon iets wat je doet. En met de middelen die je hebt. Je zet inhoud om in vorm. Ik vind het net een schilderijtje maken.
Maar laatst zag ik hier ene Hawa. Dat is het slechtste Nederlands op dit forum. Ik wist ook bijna zeker dat iedereen het daarom oversloeg. Maar ik ben het gaan lezen, en kwam er toch een Oum Kalthoum in tegen. Het ging echt ergens over. Het was een soort steenkolen-Nederlands, maar op de een of andere manier toch heel goed gekozen. Zij schilderde haar schilderijtjes echt wel..
Nou is schrijven wel een verhaal apart, maar toch kun je op een hele simpele manier hele duidelijke dingen doen. En duidelijkheid kan veel kracht hebben, zeker op terreinen waar veel chaos heerst. Het moeilijkste is misschien niet het schrijven, maar een goede visie op iets krijgen. Tegelijk is schrijven weer een testmoment, of je visie wel deugt.. (ik klets weer teveel..) Groet!

PS: wat je door profiel-onderzoek niet mee krijgt, dat zijn al die mensen die er voortdurend afgeflikkerd worden, en dan onder een nieuwe nick weer inloggen. En de dubbelnickers.. Maar uiteindelijk doet toch de inhoud het.. Op zich merk je snel genoeg wat iets waard is..

Maarten
12-09-06, 00:18
Geplaatst door klaaskop
Maarten, neem 's een kop koffie jongen. Een straffe bak. Of beter: de hele kan.
Schrijven heeft niks met visie te maken. Is úiten. Enne visie .. is veel omvattender dan wat je neerpoot :D
Visie heeft te maken met vooruit kijken, en niet terugkijken, en verwijten, wijzen, vol wrok, en dan een standpunt nemen, kiezen, en fulmineren.
Visie, échte visie, staat juist lós van dat alles.

Mooie manier om wat je schrijft te ontkoppelen van de zin ervan. Maak je daar een sport van?
Ook een prima filosofie om gekakel tot kunst te verheffen..
Maar op dit forum is de "macht van het woord" wel vervangen door "het orakel van het gekakel" ja..
Geuit wordt er genoeg: Kippen, runderen, de hele pluimveesector zie je hier voorbij trekken.

MaRiaH
12-09-06, 00:19
Geplaatst door Maarten
Mooie manier om wat je schrijft te ontkoppelen van de zin ervan. Maak je daar een sport van?
Ook een prima filosofie om gekakel tot kunst te verheffen..
Maar op dit forum is de "macht van het woord" wel vervangen door "het orakel van het gekakel" ja..
Geuit wordt er genoeg: Kippen, runderen, de hele pluimveesector zie je hier voorbij trekken.

Je gaat me toch niet vertellen dat je al die onzin leest? :D
Beetje stiekem meegenieten? :jammer:

Maarten
12-09-06, 00:32
Geplaatst door klaaskop
Maarten: "De man die de zingeving van een ander bepaalt . ".

Abosoluut. Als jij weer eens aan de zin van je bestaan twijfelt, dan kun je bij mij terecht voor de ontnuchterende antwoorden..

sidi bibi
12-09-06, 00:53
Geplaatst door Maarten
Ik had je nog niet gezien hier. Maar ik ben hier zelf enkel bij vlagen. Maar iemand noemde je al als voorbeeld van mensen die echt inhoudelijke dingen neerzetten.
Maar schrijven is gewoon iets wat je doet. En met de middelen die je hebt. Je zet inhoud om in vorm. Ik vind het net een schilderijtje maken.
Maar laatst zag ik hier ene Hawa. Dat is het slechtste Nederlands op dit forum. Ik wist ook bijna zeker dat iedereen het daarom oversloeg. Maar ik ben het gaan lezen, en kwam er toch een Oum Kalthoum in tegen. Het ging echt ergens over. Het was een soort steenkolen-Nederlands, maar op de een of andere manier toch heel goed gekozen. Zij schilderde haar schilderijtjes echt wel..
Nou is schrijven wel een verhaal apart, maar toch kun je op een hele simpele manier hele duidelijke dingen doen. En duidelijkheid kan veel kracht hebben, zeker op terreinen waar veel chaos heerst. Het moeilijkste is misschien niet het schrijven, maar een goede visie op iets krijgen. Tegelijk is schrijven weer een testmoment, of je visie wel deugt.. (ik klets weer teveel..) Groet!

PS: wat je door profiel-onderzoek niet mee krijgt, dat zijn al die mensen die er voortdurend afgeflikkerd worden, en dan onder een nieuwe nick weer inloggen. En de dubbelnickers.. Maar uiteindelijk doet toch de inhoud het.. Op zich merk je snel genoeg wat iets waard is.. Die iemand was ouasi modo, alias ieperkaas die buiten het schelden om toch ook wel inhoudelijke dingen kon schrijven, als niet gelovige heb ik zijn beleving van de islam gelezen en het kwam echt zuiver op mij over, hij verried zich door er "altijd" bij te zetten en ik zag die naam ineens veel en zag ook dat die enkele uren tevoren geregistreerd was. Ergens vind ik het wel jammer. Een beetje leven in de brouwerij is leuk zolang er geen personen naar beneden gehaalt worden, doeg

Maarten
12-09-06, 01:10
Geplaatst door klaaskop
Nee, mijn zingeving bepaal ik zelf ;)

Kun je het ook al met losse handen?

knuppeltje
12-09-06, 09:00
Geplaatst door klaaskop
Maarten, neem 's een kop koffie jongen. Een straffe bak. Of beter: de hele kan.
Schrijven heeft niks met visie te maken. Is úiten. Enne visie .. is veel omvattender dan wat je neerpoot :D
Visie heeft te maken met vooruit kijken, en niet terugkijken, en verwijten, wijzen, vol wrok, en dan een standpunt nemen, kiezen, en fulmineren.
Visie, échte visie, staat juist lós van dat alles.

Nou zou ik je toch eens willen aanraden om zelf een kannetje van dat spul te drinken en ondertussen het nog eens lezen en er over nadenken.

Maarten
12-09-06, 10:54
Geplaatst door knuppeltje
Nou zou ik je toch eens willen aanraden om zelf een kannetje van dat spul te drinken en ondertussen het nog eens lezen en er over nadenken.
Ja, het is allemaal larie wat er staat, daarom reageer ik er ook niet op.

knuppeltje
12-09-06, 11:12
Geplaatst door Maarten
Ja, het is allemaal larie wat er staat, daarom reageer ik er ook niet op.

Waar ik u dus ook zeer regelmatig op betrap. :roker:

sidi bibi
12-09-06, 11:24
Geplaatst door Maarten
Ja, het is allemaal larie wat er staat, daarom reageer ik er ook niet op. Nou, dat kleine onderonsje heeft alweer heel wat reacties teweeggebracht, wat 'n boeven toch allemaal

bowie
12-09-06, 17:03
Geplaatst door Maarten
Dat kan ik me voorstellen.
Bedenk wel, dat die imams dermate ver af staan van het leven van vrouwen, dat die ook niet een al te plastische voorstelling van zaken bij hebben.

Maar misschien moet je het wel kunst noemen, hoe die jongens weten te overdrijven.. :hihi:

Maar het heeft wel iets van Khomeini:
Door een aardbeving zakt een jongen door de vloer, en kont terecht op zijn tante, die daar onder op de veranda slaapt, en heeft aldoende per ongeluk seks met haar. Dit is niet Haram, aldus Khomeini in een van zijn boeken.
Ik bedoel, dit verzín je niet!

Maar het heeft ook iets obsceens om meteen te gaan denken dat er door zo'n preek ineens moslima's zijn, zie ineens ophouden met baren omdat het tijd voor gebed is.
je hoeft niet echt veel van bevallingen te weten, om te weten dat het zo niet echt werkt..

Kiele kiele Kuweit, ken je die nog?
Het stomste wat de regering van Kuweit toen heeft kunnen doen, was officieel tegen dat lied te protesteren. Het lied sloeg sowieso al nergens op, maar na dat protest lag hier iedereen helemaal plat.
Misschien moet je ook wel plat gaan vanwege de protesten tegen dit soort uitspraken van Imams.. ik heb het besproken met een paar moslim mannen(buren ) en ja die lagen plat van het lachen .....als elke moslim dood moest omdat hij niet5 keer bid....zouden er geen moslims meer bestaan lachen er een...ze kwamen niet meer bij

Wide-O
12-09-06, 17:49
Geplaatst door knuppeltje
Waar ik u dus ook zeer regelmatig op betrap. :roker:

Dit verschijnsel noemen we: digitale testosteron. Een gebrek aan daadkracht in het echte leven wordt gecompenseerd door tromgeroffel op prikborden.

De Palestijnen zijn daar bijzonder mee geholpen, dat spreekt.

David
12-09-06, 22:20
Geplaatst door Wide-O
Dit verschijnsel noemen we: digitale testosteron. Een gebrek aan daadkracht in het echte leven wordt gecompenseerd door tromgeroffel op prikborden.

De Palestijnen zijn daar bijzonder mee geholpen, dat spreekt.


En zo is dat.

Maarten
13-09-06, 00:45
Geplaatst door knuppeltje
Waar ik u dus ook zeer regelmatig op betrap. :roker:

Begin dan maar met je larie, dat je geen visie op het verleden kunt hebben, en dan mag je je andere 6 blunders verder zelf opsnorren.
Ik zal je een beetje helpen, dan kun je van 't weekend tenminste een opstel schrijven wat mogelijk toch nog een 6 haalt: Visie is min of meer synoniem met optiek.

Ik zie dat je weer van dat echo-janhagel achter je aan hebt.. Lui die dermate op hun pik getrapt zijn, dat hun hersens het inmiddels ook laten afweten, en je blunders dus ook niet meer signaleren. Kortom, een hormoonkwestie.. Van mij mogen ze hoor. Ik weet niet wie hen interessant vind. Ik niet in elk geval.

Maarten
13-09-06, 00:59
Geplaatst door bowie
ik heb het besproken met een paar moslim mannen(buren ) en ja die lagen plat van het lachen .....als elke moslim dood moest omdat hij niet5 keer bid....zouden er geen moslims meer bestaan lachen er een...ze kwamen niet meer bij

Dat overdrijven is een kwestie van cultuur. Die jongens zijn natuurlijk ook niet gek. Die horen dat aan, en beschouwen het vermoedelijk als een soort dichterlijke aansporing.

Nou zal het met die baringen geen kwaad berokkenen, maar de overdrijvingscultuur die er sowieso wel bestaat, kan in Islam wel degelijk een boel schade veroorzaken, en doet dat ook.
Ik weet niet waar het begonnen is.. Maar islam moet serieus genomen worden, en dus wordt er flink aangedikt. Alles moet steeds heiliger dan heilig worden, en het eindresultaat is ongeveer als die van een zwaar overstuurde radio. Alles wordt tot een maximum opgeschroefd. Je kunt nog wel horen waar het over gaat, maar alles klinkt keihard op hetzelfde niveau, en de nuance gaat totaal verloren. In feite kun je er dan niks meer mee.

knuppeltje
13-09-06, 08:37
Geplaatst door Maarten
Begin dan maar met je larie, dat je geen visie op het verleden kunt hebben, en dan mag je je andere 6 blunders verder zelf opsnorren.
Ik zal je een beetje helpen, dan kun je van 't weekend tenminste een opstel schrijven wat mogelijk toch nog een 6 haalt: Visie is min of meer synoniem met optiek.

Ik zie dat je weer van dat echo-janhagel achter je aan hebt.. Lui die dermate op hun pik getrapt zijn, dat hun hersens het inmiddels ook laten afweten, en je blunders dus ook niet meer signaleren. Kortom, een hormoonkwestie.. Van mij mogen ze hoor. Ik weet niet wie hen interessant vind. Ik niet in elk geval.

Dat is ook de reden dat je reageert, het interesserd je niet.

Probeer maar eens eerst een zin te formuleren zonder dat die vol scheldwoorden staat, dan kunnen we het later nog wel eens over visie en blunders hebben.

Misschien schrijf ik dan nog een mooi opstel voor je, geschreven vanuit een duidelijke optiek.

sidi bibi
13-09-06, 08:56
Geplaatst door knuppeltje
Dat is ook de reden dat je reageert, het interesserd je niet.

Probeer maar eens eerst een zin te formuleren zonder dat die vol scheldwoorden staat, dan kunnen we het later nog wel eens over visie en blunders hebben.

Misschien schrijf ik dan nog een mooi opstel voor je, geschreven vanuit een duidelijke optiek. Ik zie tot mijn verheuging dat de discussie over het onderonje die ik met Maarten had, waarbij "visie" ter sprake kwam, nog steeds niet is afgerond

knuppeltje
13-09-06, 09:37
Geplaatst door sidi bibi
Ik zie tot mijn verheuging dat de discussie over het onderonje die ik met Maarten had, waarbij "visie" ter sprake kwam, nog steeds niet is afgerond

Tis alleen jammer dat Maarten het niet zo interessant vind.