PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner: ontvang islam met open armen



Seif
12-09-06, 15:21
Donner: ontvang islam met open armen

Uitgegeven op dinsdag 12 september 2006 om 12:49:39, bijgewerkt om 13:01:16

(Novum) - De islam als nieuwe zuil moet in Nederland met open armen worden ontvangen -ook als dit betekent dat de sharia, de islamitische wetgeving, wordt ingevoerd. Dit zegt minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) deze week in een interview met Vrij Nederland. "Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?" Volgens de bewindsman 'telt de meerderheid'. "Dat is nou juist de essentie van democratie."

Donner uit in het vraaggesprek kritiek op politici die sinds de aanslagen in Amerika vijf jaar geleden een godsdienstoorlog tegen de islam voeren. Ook zegt hij zich te storen aan de toon van het politieke debat. "Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. 'Be reasonable, do it our way'. Dat is niet mijn benadering."

De minister waarschuwt voor een gewelddadige confrontatie met jonge moslims. Donner zou graag zien dat in Nederland iemand als Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga, in de Tweede Kamer kwam. "Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims."

Het interview met Donner staat niet alleen in Vrij Nederland, maar ook in Het land van haat en nijd. Dat is een boek van Margalith Kleijwegt en Max van Weezel, dat woensdag in Den Haag wordt overhandigd aan minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD).

Bron: Nieuws.nl (http://www.nieuws.nl/285910/Donner__ontvang_islam_met_open_armen)

Seif
12-09-06, 15:27
Donner vergeet dat de islam in het verleden hier in Nederland redelijk goed ontvangen is. In de jaren 70 en 80 was er een hele hausse in het aantal bekeerlingen omdat de islam werd geidealiseerd. Pas nadat bleek dat er heel wat moslims vijandig tegenover dit land stonden, is de stemming omgeslagen. Dus niet de zaken omdraaien Donner. Eerst moeten de moslims dit land accepteren, en dan bedoel ik echt accepteren, pas dan zal dit land ook de moslims accepteren. De bal ligt toch echt bij de islamitische gemeenschap.

Qaiys
12-09-06, 15:36
Geplaatst door Seif
Donner vergeet dat de islam in het verleden hier in Nederland redelijk goed ontvangen is. In de jaren 70 en 80 was er een hele hausse in het aantal bekeerlingen omdat de islam werd geidealiseerd. Pas nadat bleek dat er heel wat moslims vijandig tegenover dit land stonden, is de stemming omgeslagen. Dus niet de zaken omdraaien Donner. Eerst moeten de moslims dit land accepteren, en dan bedoel ik echt accepteren, pas dan zal dit land ook de moslims accepteren. De bal ligt toch echt bij de islamitische gemeenschap.

Leugens en mythes. Een simpele vraag om je leugens te bewijzen is dat je geen cijfers hebt van je zogenaamde hausse van bekeerlingen in de jaren 70 en 80. Hoe kun je die nu vergelijken met bekeerlingen van nu als je niet eens cijfers daarvan hebt. Dikke duim werk.

Toon verder aan dat de moslims vijandig stonden tegenover dit land. En leg dan uit hoe de stemming van wie is omgeslagen? En kom niet een paar individuen die kritiek hebben zoals elke burger ook kritiek heeft maar dat daadwerkelijk grote groepen Nederland vijandig gezind waren.

Wat versta jij onder acceptatie voor dit land door moslims?

Toon dat maar eens eerst aan kunnen we verder discusseren. Discusseren op grond van angsten, leugens en mythes kom je niet ver mee.

Pytaghoras
12-09-06, 15:38
Geplaatst door Seif
Donner vergeet dat de islam in het verleden hier in Nederland redelijk goed ontvangen is. In de jaren 70 en 80 was er een hele hausse in het aantal bekeerlingen omdat de islam werd geidealiseerd. Pas nadat bleek dat er heel wat moslims vijandig tegenover dit land stonden, is de stemming omgeslagen. Dus niet de zaken omdraaien Donner. Eerst moeten de moslims dit land accepteren, en dan bedoel ik echt accepteren, pas dan zal dit land ook de moslims accepteren. De bal ligt toch echt bij de islamitische gemeenschap.

In welke zin moeten de moslims dit land accepteren? En over welke moslims heb je het dan?

Al Sawt
12-09-06, 15:40
Geplaatst door Seif
Donner vergeet dat de islam in het verleden hier in Nederland redelijk goed ontvangen is. In de jaren 70 en 80 was er een hele hausse in het aantal bekeerlingen omdat de islam werd geidealiseerd. Pas nadat bleek dat er heel wat moslims vijandig tegenover dit land stonden, is de stemming omgeslagen. Dus niet de zaken omdraaien Donner. Eerst moeten de moslims dit land accepteren, en dan bedoel ik echt accepteren, pas dan zal dit land ook de moslims accepteren. De bal ligt toch echt bij de islamitische gemeenschap. Wat een staaltje onzin, zeg!

Dat er moslims vijandig stonden tegenover dit land, is een fabeltje. Door aanslagen van 11 Sept, dachten velen, dat moslims een vijandige beeld hadden van het Westen. Geheel niet gehinderd door onkunde en gebrek aan kennis, trokken ze een conclusie.

Al Sawt
12-09-06, 15:44
Geplaatst door Al Sawt
Wat een staaltje onzin, zeg!

Dat er moslims vijandig stonden tegenover dit land, is een fabeltje. Door aanslagen van 11 Sept, dachten velen, dat moslims een vijandige beeld hadden van het Westen. Geheel niet gehinderd door onkunde en gebrek aan kennis, trokken ze een conclusie.

Overigens is Seif, hypocriet.

Hij beschuldig mij van het feit dat ik het alleen over de Joden reageer.
Maar Seif heeft het alleen over moslims, als het over integratie gaat. Voor hem zijn het de bewoners van Rif en Anatolie, die integratie af hielden.

Maar door zijn oogkleppen kan hij niet inzien dat ook niet-Islamitische allochtonen, zelfde problemen hebben als moslims.

Hawa
12-09-06, 16:10
Donner denkt mee,en is ook niet bang,hij zegt precies hoe het moet gaan,deze wet, sharia wetten worden ook al gehanteerd in Canada.
Maar die bekrompen Nederlanders zolas Seif denken alleen aan sharia wetten,dat je handen mag afhakken ofzo,of je vrouw gewoonweg mag vermoorden!
Sharia wetten zijn zelfde wetsbeginselen zoals democratische landen ook hebben, maar die regeltjes,die oeverloze wetregeltjes kan je toch alle kante mee uit.
De meeste burgers weten nieteens meer waar ze nu wel recht op hebben en hoe wer niet.
Hoe vaak wordt er tegenwoordig niet aan de bel getrokken,in die oeverloze wetgeving, dat jaren lang duurt,geld kost,en ook niks meer bijdraagt aan deze oeverloze wet beginsel.
Als je sharia wetten in voert, kan je gelijke met de botte bijl hakken, en heb je gezeik niet meer in deze juridische wetbeginsel, war men oeverloos lult en ageert, en tijd en geld kost......
Wat Donner zegt,of wil invoeren,is slim idee,dat kost Nederlandse samenleving volgens zijn idee ook minder in inhuren van advocaten,rechters en die hele jurisprodentie bijelkaar.
Klip en klaar Donner!

Seif
12-09-06, 16:20
Geplaatst door Qaiys
Leugens en mythes. Een simpele vraag om je leugens te bewijzen is dat je geen cijfers hebt van je zogenaamde hausse van bekeerlingen in de jaren 70 en 80. Hoe kun je die nu vergelijken met bekeerlingen van nu als je niet eens cijfers daarvan hebt. Dikke duim werk.

Een tijdje terug heb ik een artikel over dat onderwerp gelezen dat ging over die periode. Zo'n 20 tot 30 jaar geleden schijnt er echt een tijd te zijn geweest dat veel mensen zich bekeerden. De islam werd gezien als puur en exotisch, als een gezond alternatief voor de westerse levensstijl. Of je het gelooft zal me verder worst wezen. Maar ik ga echt geen cijfers zoeken.


Toon verder aan dat de moslims vijandig stonden tegenover dit land. En leg dan uit hoe de stemming van wie is omgeslagen? En kom niet een paar individuen die kritiek hebben zoals elke burger ook kritiek heeft maar dat daadwerkelijk grote groepen Nederland vijandig gezind waren.

Eh, ik heb het over "heel wat", jij over "grote groepen". Dat er echt grote groepen vijandig jegens Nederland zijn/waren kan ik niet voor m'n rekening nemen, dat het er "heel wat" zijn/waren wel. Dat kun je zien aan de populariteit van sommige moskeeen waar haatpredikers achter het katheder staan. Om nog maar te zwijgen over de meerderheid van de Marokkanen en Turken die hun partner importeren, omdat de Marokkanen en Turken in Nederland niet puur genoeg meer zijn door die verderfelijke Hollandse zeden. Magoed, ik weet toch dat ik niets kan aanvoeren wat jou kan overtuigen. Daar ken ik je te lang voor.



Wat versta jij onder acceptatie voor dit land door moslims?

Volgens mij weet jij precies wat ik bedoel. Je kent me toch al langer dan vandaag?

Seif
12-09-06, 16:25
Geplaatst door Hawa
DMaar die bekrompen Nederlanders zolas Seif denken alleen aan sharia wetten,dat je handen mag afhakken ofzo,of je vrouw gewoonweg mag vermoorden!
Sharia wetten zijn zelfde wetsbeginselen zoals democratische landen ook hebben, maar die regeltjes,die oeverloze wetregeltjes kan je toch alle kante mee uit.

Zo'n beetje het allerbelangrijkste rechtsbeginsel, is de gelijkheid voor de wet van alle burgers. De sharia gooit dat principe overboord door een onaanvaardbaar onderscheid tussen moslims <> niet-moslims en mannen <> vrouwen. Het invoeren van rechtsongelijkheid zal ik nooit accepteren.

Seif
12-09-06, 16:28
Geplaatst door Al Sawt
Maar door zijn oogkleppen kan hij niet inzien dat ook niet-Islamitische allochtonen, zelfde problemen hebben als moslims.

Islamitische allochtonen hebben dezelfde problemen als niet-moslims + nog een aantal problemen specifiek voor hun.

Qaiys
12-09-06, 16:43
Geplaatst door Seif
Een tijdje terug heb ik een artikel over dat onderwerp gelezen dat ging over die periode. Zo'n 20 tot 30 jaar geleden schijnt er echt een tijd te zijn geweest dat veel mensen zich bekeerden. De islam werd gezien als puur en exotisch, als een gezond alternatief voor de westerse levensstijl. Of je het gelooft zal me verder worst wezen. Maar ik ga echt geen cijfers zoeken.

Ik geloof jou niet, je hebt vaak genoeg leugens en verdraaingen verspreid. Dus als je weer geen bewijs voor je bewering hebt kunnen we je argument als leugen en verdraaing afdoen.



Eh, ik heb het over "heel wat", jij over "grote groepen". Dat er echt grote groepen vijandig jegens Nederland zijn/waren kan ik niet voor m'n rekening nemen, dat het er "heel wat" zijn/waren wel. Dat kun je zien aan de populariteit van sommige moskeeen waar haatpredikers achter het katheder staan. Om nog maar te zwijgen over de meerderheid van de Marokkanen en Turken die hun partner importeren, omdat de Marokkanen en Turken in Nederland niet puur genoeg meer zijn door die verderfelijke Hollandse zeden. Magoed, ik weet toch dat ik niets kan aanvoeren wat jou kan overtuigen. Daar ken ik je te lang voor. Dus al weer een woordspelletje van heel wat of zodfat het niet gedefinieerd kan worden en je mening gebasseerd is op een subjectieve vooroordeel. Lekkere natuurkundige ben jij. Als je zo te werk gaat met je vakgebied zal niemand je serieus nemen.

Helemaal hilarisch wordt je als je huwelijken gesloten in het buitenland typeert als geen acceptatie van Nederland. Wat een lachertje, zulke stomme argumenten heb ik al heel lang niet gehoord.


Volgens mij weet jij precies wat ik bedoel. Je kent me toch al langer dan vandaag? Nee dat weet ik niet en velen hier met mij ook niet, dus maar kom op met je acceptatie.

reason
12-09-06, 18:28
Seif vergist zich met zijn verhaal over grote aantallen bekeerlingen in de jaren 70 en 80.
Natuurlijk is wel sinds die tijd het aantal moslims in Nederland sterk toegenomen. Misschien is hij daarmee in de war.

Overigens kan ik me best vinden in het verhaal van Donner,
BEHALVE als hij het heeft over invoering van de sharia.
De staat moet namelijk seculier blijven; als je de wetgeving gaat baseren op de godsdienst, laat je dat los.
Never nooit niet, dus.

Hawa
12-09-06, 18:34
Zo'n beetje het allerbelangrijkste rechtsbeginsel, is de gelijkheid voor de wet van alle burgers. De sharia gooit dat principe overboord door een onaanvaardbaar onderscheid tussen moslims <> niet-moslims en mannen <> vrouwen. Het invoeren van rechtsongelijkheid zal ik nooit accepteren

Hey! Rechtsongelijkheid,kan je dat specificeren,uitleggen hoe dat dan zit!
Ik ben benieuwd wat jij er van bakt.
Kom met feiten! Kom met al die shit waar Nederlanders mee zitten uit andere landen van herkomst....
Maar je weet niet, je blaast als Aap! Maar Aap is heilig. Kijk! Als ze Apen gaan schieten en opvreten in Afrika, is niet onze sharia wet,ook niet onze democratische wetstelsel, rar he, Aap!
Onze land kent vele volkeren met allerlei origine...
Kijk! B.v. als je gaat trouwen,en gaat niet goed met relatie,wat doen ze dan scheiden!
Maar die wetten erbij,is niet voor iedereen zelfde. Als je in Nederland gaat trouwen,ga je in gemeenschap van goederen.
Domme wet! Echt! Voor mijn gevoel een wet die herzien moet worden.
Als je b.v. gaat trouwen in Islamitische wetgeving van bepaalde landen, is dat niet altijd hetzelfde. Ook Nederland is niet zelfde als Frankrijk, in democratische stelsel.
Er zijn genoeg bakens!
Dus ide gemeenschap van goederen, is al een achterhaald stelsel, dan is sharia wet beter geregeld,dan die gemeenschap van goederen,tenminste als men gaat scheiden.
En die kinderen dan! Men zet ze in democratische stelsel als jokers in,vooral kinderen.....(of niet soms)
En die kinderen die ontvoerd worden is weer sharia wet, die hier niet wordt gebezigt,met al die rompslomp van dien, die pijn,aan kinderen,voorbeeld,Oude Pekela! KInderen die terug willen naar moeders,ontvoerd zijn door vader,en nu,opgehoopt zitten in Nederlandse Ambassade! Welke rechten kunnen we hier uit plegen?
Geen enkel recht,vooral voor die kinderen al niet!
Dus, ons Nedrlandse rechtstelsel loopt achter de feiten aan. En hierop moet gewoon een rechtstelsel passen voor iedereen,ongeacht waar je vandaan komt,en regels en aanpasisingen met landen waar niet die zelfde rechtbeginsel bestaat als in Europa.
War weer sharia wetten bestaan, die je kan gaan koppelen, naar ons rechtstelsel,dan vang je die onrechtvaardigheden op. Dan hoef je geen gezichtsverlies te lijden, maar door toe doen van aanpassingen van wetten,los je dit ook op,vooral voor kinderen, die wel weten,waar ze wel willen zijn, en waar niet.
Is een rechtsbeginsel waar kinderen b.v. mee wroeten,ze zijn aan beide ouder loyaal,maar willen zonder beperkingen ergens zijn,en dit moet in wet worden geregeld...Geen gezichtverlies,gewoon,sharia wetten, met democratische wetten verbonden!
Iedereen houdt van zijn en haar kinderen, maar die twee strijdt,ook in Nederlandse rechtsbeginsel ligt die tweestrijdt,nogal ingewikkeld,maar ik moet laten,ik heb visite.....

Bar
12-09-06, 18:44
Altijd al een wereldvreemde snuiter geweest, die Donner.

Divine_70
12-09-06, 19:10
De Sharia... over my dead body. :ego:
Dan ga ik emigreren.

MaRiaH
13-09-06, 00:44
Geplaatst door Divine_70
De Sharia... over my dead body. :ego:
Dan ga ik emigreren.

welnee, dan wordt je gewoon vrijheidsstrijder en pleeg je zelfmoordaanslagen.
;)

Ikke4real
13-09-06, 04:02
Voor het gemak vergeten we dat de Sharia alleen van toepassing is op moslims.

Maarjah kan je donner daarvoor kwalijk nemen?


:moe:

Divine_70
13-09-06, 06:46
Geplaatst door Ikke4real
Voor het gemak vergeten we dat de Sharia alleen van toepassing is op moslims.

Maarjah kan je donner daarvoor kwalijk nemen?


:moe:

Ah, silly me, en ik maar denken dat de grondwet voor elke inwoner geldt. :moe:

Al Sawt
13-09-06, 11:21
Geplaatst door Seif
Islamitische allochtonen hebben dezelfde problemen als niet-moslims + nog een aantal problemen specifiek voor hun. Dan daag ik je uit, om die problemen te benoemen die integratie tegen werken!

Hawa
14-09-06, 15:24
welnee, dan wordt je gewoon vrijheidsstrijder en pleeg je zelfmoordaanslagen.

Als een kip zonder kop zit je te lullen en ook nog als vrouw, schaamteloos. Heb je weleens verdiept in sharia wetten,en meingeen onder ons niet eens met lult maar wat. Men lult over afhakken van handen, stenigingen,en stokslagen.
Als je een keer in islam verdiept zijn er meer mogelijkheden dan alleen maar die geweldspiraal,en zijn meer veel meer dingen die landen met sharia wetten en ook nog seculier zijn aanhangen.
Men geeft islam gewoon geen kans van slagen. Het westen roept keer op keer,het duurt nog wel tig jaren dat die islam zelfstandige koers vaart.
Nouja zeg! Westen geeft niet eens kansen, zitten gelijk,zoals die Wilders al weer een motie van wantrouwen wil invoeren tegen Donners uitlatingen. Maar die uitlatingen van Donner zet ook geen koren op de molens hoor, hij zwetst ook maar wat, hij is jurist!
Hij zegt 2/3 van de cake moslim, dan sharia wetten! Hij lult. Hij denkt nieteens na. In Algerije is toch die islam partij,geboycot,en hoe?
Men geeft altijd die islam de schuld,terwijl, de politie,en soldaten van die regering van Algerije de boel ging kortwieken,met behulp van de Amerikaanse CIA.
Inderdaad zijn er mujahedeen-strijders die land binnen gestroomt, met die opleidingen in kampen van Madrassas! (Afghanistan-Pakistan-Talibaan-Alquida).
De wetten van de Talibaan die sharia wetten,is barbaars, dat is gewoonweg geen islam!
Als vrouw-meisje Mariah moet je beter weten, en niet zo hoog van toren blazen, zo truttig als het maar kan.
En al die heethoofden die hier ook geen kaas van gegeten hebben kunnen zich beter ook maar stil houden.
Sharia wetten zijn nodig in islam landen, zoals wij onze wetten kennen.
En onze democratische wetten is ook van alles mis mee! Als je die burgers allemaal hoort, dat er te laag gestraft wordt.
Gelukkig zijn hier nog rechters,die bepalen wat straffen inhoudt,als je aan Nederlandse burgers overlaat,denk ik, dat die wetten nog zwaarder gaan wegen dan al die sharia wetten bijelkaar. Inscha Allah! :tover:

MaRiaH
14-09-06, 15:30
Ik word zo moe van dat zinloze gezwets van jou..
Ga eerst een lezen waar het over gaat voor je met je onsamenhangende reacties komt. :verrassin

mark61
14-09-06, 17:23
Geplaatst door MaRiaH
welnee, dan wordt je gewoon vrijheidsstrijder en pleeg je zelfmoordaanslagen.
;)

Euh...meer dan 1 zit er niet in, vrees ik.

Divine_70
14-09-06, 17:30
Geplaatst door mark61
Euh...meer dan 1 zit er niet in, vrees ik.

:haha:
Mariah weet dat ik meer dan 1 leven heb. :stout:

John61
14-09-06, 21:24
Geplaatst door Hawa
Zo'n beetje het allerbelangrijkste rechtsbeginsel, is de gelijkheid voor de wet van alle burgers. De sharia gooit dat principe overboord door een onaanvaardbaar onderscheid tussen moslims <> niet-moslims en mannen <> vrouwen. Het invoeren van rechtsongelijkheid zal ik nooit accepteren

Hey! Rechtsongelijkheid,kan je dat specificeren,uitleggen hoe dat dan zit!
Ik ben benieuwd wat jij er van bakt.
Kom met feiten! Kom met al die shit waar Nederlanders mee zitten uit andere landen van herkomst....
Maar je weet niet, je blaast als Aap! Maar Aap is heilig. Kijk! Als ze Apen gaan schieten en opvreten in Afrika, is niet onze sharia wet,ook niet onze democratische wetstelsel, rar he, Aap!
Onze land kent vele volkeren met allerlei origine...
Kijk! B.v. als je gaat trouwen,en gaat niet goed met relatie,wat doen ze dan scheiden!
Maar die wetten erbij,is niet voor iedereen zelfde. Als je in Nederland gaat trouwen,ga je in gemeenschap van goederen.
Domme wet! Echt! Voor mijn gevoel een wet die herzien moet worden.
Als je b.v. gaat trouwen in Islamitische wetgeving van bepaalde landen, is dat niet altijd hetzelfde. Ook Nederland is niet zelfde als Frankrijk, in democratische stelsel.
Er zijn genoeg bakens!
Dus ide gemeenschap van goederen, is al een achterhaald stelsel, dan is sharia wet beter geregeld,dan die gemeenschap van goederen,tenminste als men gaat scheiden.
En die kinderen dan! Men zet ze in democratische stelsel als jokers in,vooral kinderen.....(of niet soms)
En die kinderen die ontvoerd worden is weer sharia wet, die hier niet wordt gebezigt,met al die rompslomp van dien, die pijn,aan kinderen,voorbeeld,Oude Pekela! KInderen die terug willen naar moeders,ontvoerd zijn door vader,en nu,opgehoopt zitten in Nederlandse Ambassade! Welke rechten kunnen we hier uit plegen?
Geen enkel recht,vooral voor die kinderen al niet!
Dus, ons Nedrlandse rechtstelsel loopt achter de feiten aan. En hierop moet gewoon een rechtstelsel passen voor iedereen,ongeacht waar je vandaan komt,en regels en aanpasisingen met landen waar niet die zelfde rechtbeginsel bestaat als in Europa.
War weer sharia wetten bestaan, die je kan gaan koppelen, naar ons rechtstelsel,dan vang je die onrechtvaardigheden op. Dan hoef je geen gezichtsverlies te lijden, maar door toe doen van aanpassingen van wetten,los je dit ook op,vooral voor kinderen, die wel weten,waar ze wel willen zijn, en waar niet.
Is een rechtsbeginsel waar kinderen b.v. mee wroeten,ze zijn aan beide ouder loyaal,maar willen zonder beperkingen ergens zijn,en dit moet in wet worden geregeld...Geen gezichtverlies,gewoon,sharia wetten, met democratische wetten verbonden!
Iedereen houdt van zijn en haar kinderen, maar die twee strijdt,ook in Nederlandse rechtsbeginsel ligt die tweestrijdt,nogal ingewikkeld,maar ik moet laten,ik heb visite.....

In Nederland kun je in gemeenschap van goederen trouwen of op huwelijkse voorwaarden. Net wat je wilt!

En nee, in landen waar de Sharia is ingevoerd is er geen heibel over de kinderen. In de eerste plaats is het voor vrouwen al verschrikkelijk moeilijk om een scheiding aan te vragen, terwijl een man in een paar minuten van z'n vrouw af is. Daarnaast gaan de kinderen vanaf een jaar of 7 automatisch naar de vader en komt de moeder niet meer in het verhaal voor. Een enorme verbetering hoor.
Ik gun het je, trouw met een moslim man, krijg veel kindjes, na 15 jaar ruilt ie jou in voor een jonger exemplaar en zeg jij maar dag met je handje tegen je kinders. En nee, je hebt dan inderdaad geen gezeur over de kinderen. Je bent ze gewoon kwijt.

knuppeltje
14-09-06, 21:38
Geplaatst door John61
In Nederland kun je in gemeenschap van goederen trouwen of op huwelijkse voorwaarden. Net wat je wilt!

En nee, in landen waar de Sharia is ingevoerd is er geen heibel over de kinderen. In de eerste plaats is het voor vrouwen al verschrikkelijk moeilijk om een scheiding aan te vragen, terwijl een man in een paar minuten van z'n vrouw af is. Daarnaast gaan de kinderen vanaf een jaar of 7 automatisch naar de vader en komt de moeder niet meer in het verhaal voor. Een enorme verbetering hoor.
Ik gun het je, trouw met een moslim man, krijg veel kindjes, na 15 jaar ruilt ie jou in voor een jonger exemplaar en zeg jij maar dag met je handje tegen je kinders. En nee, je hebt dan inderdaad geen gezeur over de kinderen. Je bent ze gewoon kwijt.

Je hoeft als vrouw dan ook niet meer achter de allimentatie aan, das dan ook weer makkelijk. :ego:

Hawa
16-09-06, 16:14
In Nederland kun je in gemeenschap van goederen trouwen of op huwelijkse voorwaarden. Net wat je wilt!

En nee, in landen waar de Sharia is ingevoerd is er geen heibel over de kinderen. In de eerste plaats is het voor vrouwen al verschrikkelijk moeilijk om een scheiding aan te vragen, terwijl een man in een paar minuten van z'n vrouw af is. Daarnaast gaan de kinderen vanaf een jaar of 7 automatisch naar de vader en komt de moeder niet meer in het verhaal voor. Een enorme verbetering hoor.
Ik gun het je, trouw met een moslim man, krijg veel kindjes, na 15 jaar ruilt ie jou in voor een jonger exemplaar en zeg jij maar dag met je handje tegen je kinders. En nee, je hebt dan inderdaad geen gezeur over de kinderen. Je bent ze gewoon kwijt.

Snap het dan schatje,als je verliefd,verloofd en dan getrouwt,moet je toch wel weten hoe wet is?
OOk islam! Maar ja Nederland weet alles altijd beter, dus ook het opvoeden,je eigen gebruiken als vrouw, die opvoeding van kinderen,familie en dan weer die geloof, is toch om gek van te worden.
En als je doodgaat,ongeneselijk ziek, dan willen ze je zo zonder perdon onder die groene graszoden smijten:"mij niet gezien,ik wil niks van weten,ik wil naar mijn eigen geboortegrond,lekker puh!"....