PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk de weg kwijt ?



Nelis70
14-09-06, 08:14
Verdonk pleit voor uitzetting na licht vergrijp

Uitgegeven: 14 september 2006 06:46
Laatst gewijzigd: 14 september 2006 08:13
AMSTERDAM - Mensen zonder verblijfsvergunning die een diefstal plegen, moeten het land worden uitgezet. Dat wil minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD), schrijft De Telegraaf donderdag. De krant meldt dat de ministerraad vrijdag akkoord zal gaan met het voorstel van Verdonk.

Nu kan een vreemdeling die hier nog geen drie jaar is zijn verblijfsvergunning verliezen als hij een misdrijf pleegt waar een celstraf op staat van een half jaar of langer. In het voorstel van Verdonk maakt het voor uitzetting niet uit hoe zwaar de straf op het gepleegde delict is.

Ook voor mensen die tussen de drie en de vijf jaar in Nederland zijn, moet gaan gelden dat ze het land kunnen worden uitgezet bij een veroordeling tot minimaal een maand voorwaardelijke celstraf.

'Three strikes and you're out'

Voor de groep die langer dan drie jaar in het land is, wil Verdonk het principe 'three strikes and you're out' invoeren. Dit houdt in dat wie drie keer is veroordeeld voor een misdrijf zijn verblijfsvergunning kan kwijtraken en kan worden uitgezet. Ook mensen die al tien jaar of langer in Nederland verblijven, kunnen hun verblijfsvergunning verliezen bij een veroordeling tot een celstraf van minimaal drie jaar. Nu kan dat bij een veroordeling tot een straf tussen de vijf en zestien jaar.

Het kabinet wil met de maatregelen de veiligheid bevorderen en de overlast van criminaliteit terugbrengen.


Hoe kunnen burgers iets tegen dit soort bizarre wetten doen? Mag het kabinet van nu eigenlijk wel dit soort wetten uitvaardigen?

Witte78
14-09-06, 08:46
Wat is er mis met deze wet dan? Wat heeft nederland aan nieuwe criminele inwonders?

contradictio
14-09-06, 08:52
Geplaatst door Nelis70
Verdonk pleit voor uitzetting na licht vergrijp

Uitgegeven: 14 september 2006 06:46
Laatst gewijzigd: 14 september 2006 08:13
AMSTERDAM - Mensen zonder verblijfsvergunning die een diefstal plegen, moeten het land worden uitgezet. Dat wil minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD), schrijft De Telegraaf donderdag. De krant meldt dat de ministerraad vrijdag akkoord zal gaan met het voorstel van Verdonk.

Nu kan een vreemdeling die hier nog geen drie jaar is zijn verblijfsvergunning verliezen als hij een misdrijf pleegt waar een celstraf op staat van een half jaar of langer. In het voorstel van Verdonk maakt het voor uitzetting niet uit hoe zwaar de straf op het gepleegde delict is.

Ook voor mensen die tussen de drie en de vijf jaar in Nederland zijn, moet gaan gelden dat ze het land kunnen worden uitgezet bij een veroordeling tot minimaal een maand voorwaardelijke celstraf.

'Three strikes and you're out'

Voor de groep die langer dan drie jaar in het land is, wil Verdonk het principe 'three strikes and you're out' invoeren. Dit houdt in dat wie drie keer is veroordeeld voor een misdrijf zijn verblijfsvergunning kan kwijtraken en kan worden uitgezet. Ook mensen die al tien jaar of langer in Nederland verblijven, kunnen hun verblijfsvergunning verliezen bij een veroordeling tot een celstraf van minimaal drie jaar. Nu kan dat bij een veroordeling tot een straf tussen de vijf en zestien jaar.

Het kabinet wil met de maatregelen de veiligheid bevorderen en de overlast van criminaliteit terugbrengen.


Hoe kunnen burgers iets tegen dit soort bizarre wetten doen? Mag het kabinet van nu eigenlijk wel dit soort wetten uitvaardigen?

een prima manier Nederland te vrijwaren van al het niet-Nederlandse uitschot dat er al is en nog moet komen (criminele oostblokkers).... alleen de criteria zijn uiteraard wel arbitrair.... Ik zou willen pleiten voor gelijke monniken, gelijke kappen.. iedere niet Nederlander eruit gooien die 3 x gepakt is (en berecht/veroordeeld).
3 keer was scheepsrecht, niewa?

Nelis70
14-09-06, 09:07
Geplaatst door Witte78
Wat is er mis met deze wet dan? Wat heeft nederland aan nieuwe criminele inwonders?
De norm is te laag. Als je een aantal moorden pleegt kan ik het me ergens nog voorstellen dat je teruggestuurd wordt, alhoewel ik er nog niet over uit ben of ik daar wel voor ben. Maar voor een relatief klein vergrijp als een diefstal iemand terug te sturen nar het land waar hij kindsoldaat is geweest, vind ik heel extreem. Laakbaar.

Nelis70
14-09-06, 09:10
Geplaatst door contradictio
een prima manier Nederland te vrijwaren van al het niet-Nederlandse uitschot dat er al is en nog moet komen (criminele oostblokkers).... alleen de criteria zijn uiteraard wel arbitrair.... Ik zou willen pleiten voor gelijke monniken, gelijke kappen.. iedere niet Nederlander eruit gooien die 3 x gepakt is (en berecht/veroordeeld).
3 keer was scheepsrecht, niewa?

en dan direct eronder
60:7. Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert ; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol. " citeren. Opmerkelijke combinatie.

Divine_70
14-09-06, 09:18
Oke, dan worden ze uitgezet, altijd nog beter dan handje eraf toch ?
Ik kan me hier prima in vinden.

Rabi'ah.
14-09-06, 09:20
Geplaatst door Divine_70
Oke, dan worden ze uitgezet, altijd nog beter dan handje eraf toch ?
Ik kan me hier prima in vinden.

:rolleyes:

Vind je? Ik heb liever mijn hand eraf dan dat ik naar een oorlogsgebied wordt uitgezet waar mensen nog veel erger verminkt worden. :jammer:

Divine_70
14-09-06, 09:22
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

Vind je? Ik heb liever mijn hand eraf dan dat ik naar een oorlogsgebied wordt uitgezet waar mensen nog veel erger verminkt worden. :jammer:

Waar lees jij dat ze terug gestuurd worden naar een gebied waar op dat moment volop oorlog gevoerd word?
Beter is om geen vergrijp te begaan, mogen ze lekker blijven en beide handjes houden. :tik:

Nelis70
14-09-06, 09:23
Geplaatst door Divine_70
Oke, dan worden ze uitgezet, altijd nog beter dan handje eraf toch ?
Ik kan me hier prima in vinden.

het lijkt mij dat Verdonk het hier heeft over een wet die niet alleen oud-inwoners betreft van landen waar in de wetgeving is opgenomen dat een hand erafgehakt wordt als iemand iets steelt.

Rabi'ah.
14-09-06, 09:23
Geplaatst door Divine_70
Waar lees jij dat ze terug gestuurd worden naar een gebied waar op dat moment volop oorlog gevoerd word?
Beter is om geen vergrijp te vergaan, mogen ze lekker blijven en beide handjes houden. :tik:

Er staat "mensen zonder verblijfsvergunning".

Er staat nergens dat er een uitzondering gemaakt wordt voor mensen die gevlucht zijn uit oorlogsgebieden.

Er zijn destijds zelfs mensen teruggesturud naar Congo, remember?

Divine_70
14-09-06, 09:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Er staat "mensen zonder verblijfsvergunning".

Er staat nergens dat er een uitzondering gemaakt wordt voor mensen die gevlucht zijn uit oorlogsgebieden.

Er zijn destijds zelfs mensen teruggesturud naar Congo, remember?

Luister pop, als mensen hier worden opgevangen hebben ze zich te gedragen, al zou het uit dankbaarheid zijn dat ze worden opgevangen.
Overigens mogen ze van mij deze regel ook invoeren voor de Nederlander zelf hoor.

David
14-09-06, 09:26
Ik zal blij zijn als die verdomde verkiezingen voorbij zijn. Al die idiote politici die in het wilde weg flauwekul uitkramen om de kranten te halen: :moe:

Rabi'ah.
14-09-06, 09:28
Geplaatst door Divine_70
Luister pop, als mensen hier worden opgevangen hebben ze zich te gedragen, al zou het uit dankbaarheid zijn dat ze worden opgevangen.
Overigens mogen ze van mij deze regel ook invoeren voor de Nederlander zelf hoor.

Je begint over iets anders om de aandacht af te leiden van het feit, dat er kennelijk geen uitzondering gemaakt wordt voor mensen uit oorlogsgebieden.

Daar gaat het mij om en daar begon ik over en dat ontkende jij vervolgens.

Divine_70
14-09-06, 09:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Je begint over iets anders om de aandacht af te leiden van het feit, dat er kennelijk geen uitzondering gemaakt wordt voor mensen uit oorlogsgebieden.

Daar gaat het mij om en daar begon ik over en dat ontkende jij vervolgens.

Nou, wat zou je denken van: Laten we ons gedragen, stel je voor dat ze ons terug sturen naar het oorlogsgebied?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Rabi'ah.
14-09-06, 09:31
Geplaatst door Divine_70
Nou, wat zou je denken van: Laten we ons gedragen, stel je voor dat ze ons terug sturen naar het oorlogsgebied?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.


:slapen:

Divine_70
14-09-06, 09:42
Geplaatst door Rabi'ah.
:slapen:

Ach, je hebt ook helemaal gelijk, laten we die mensen die hier worden opgevangen uit oorlogsgebied gelijk een vrijbrief geven om te nemen wat ze willen hebben. :rolleyes:

Sweet dreams. :hihi:

Rabi'ah.
14-09-06, 09:43
Geplaatst door Divine_70
Ach, je hebt ook helemaal gelijk, laten we die mensen die hier worden opgevangen uit oorlogsgebied gelijk een vrijbrief geven om te nemen wat ze willen hebben. :rolleyes:


Jouw woorden, niet de mijne.

Spreek voor jezelf.

:zwaai:

Wide-O
14-09-06, 09:44
Geplaatst door Divine_70
Oke, dan worden ze uitgezet, altijd nog beter dan handje eraf toch ?
Ik kan me hier prima in vinden.

Ik kan me nooit vinden in onrechtvaardige wetten. Je doet alsof het een of/of verhaal is.

Op den duur werkt zo'n wet zichzelf tegen. Die landen van herkomst zitten echt niet te wachten op de terugkeer van mensen, en zullen op den duur gewoon weigeren ze weer op te nemen, criminele feiten of niet.

Vandaag nog in de Standaard:

Senegal wil bootvluchtelingen niet terug

epa

MADRID - Senegal moet voorlopig niet weten van de terugkeer van illegale bootvluchtelingen vanop de Canarische Eilanden. Twee vliegtuigen met 100 migranten aan boord konden woensdagavond niet opstijgen vanop Fuerteventura, omdat Dakar weigerde de toestellen te laten landen.


Spanje kondigde woensdag aan dat het meer dan 1.000 migranten die illegaal waren gestrand op de Canarische Eilanden, met het vliegtuig zou repatriëren naar Senegal. Sinds begin dit jaar kwamen zo'n 24.000 Afrikanen aan op de Canarische Eilanden, een belangrijk deel van hen uit Senegal.

De Spaanse staatssecretaris Bernardino Leon bezocht Senegal nog net voor het begin van de repatriëringen woensdag, maar het land geeft voorlopig geen groen licht, officieel om technische redenen. Naar verluidt zou overwogen worden om de vliegtuigen elders te doen landen dan in de hoofdstad Dakar.

Spanje had in mei al een akkoord met Senegal voor de repatriëring van zo'n 700 illegalen, maar na één vlucht schortte de Senegalese regering de repatriëringen al op. Het argument was dat haar onderdanen mishandelingen en vernederingen hadden moeten ondergaan tijdens de vlucht.

Divine_70
14-09-06, 09:48
Geplaatst door Wide-O
Ik kan me nooit vinden in onrechtvaardige wetten. Je doet alsof het een of/of verhaal is.

Op den duur werkt zo'n wet zichzelf tegen. Die landen van herkomst zitten echt niet te wachten op de terugkeer van mensen, en zullen op den duur gewoon weigeren ze weer op te nemen, criminele feiten of niet.

Vandaag nog in de Standaard:

Senegal wil bootvluchtelingen niet terug

epa

MADRID - Senegal moet voorlopig niet weten van de terugkeer van illegale bootvluchtelingen vanop de Canarische Eilanden. Twee vliegtuigen met 100 migranten aan boord konden woensdagavond niet opstijgen vanop Fuerteventura, omdat Dakar weigerde de toestellen te laten landen.


Spanje kondigde woensdag aan dat het meer dan 1.000 migranten die illegaal waren gestrand op de Canarische Eilanden, met het vliegtuig zou repatriëren naar Senegal. Sinds begin dit jaar kwamen zo'n 24.000 Afrikanen aan op de Canarische Eilanden, een belangrijk deel van hen uit Senegal.

De Spaanse staatssecretaris Bernardino Leon bezocht Senegal nog net voor het begin van de repatriëringen woensdag, maar het land geeft voorlopig geen groen licht, officieel om technische redenen. Naar verluidt zou overwogen worden om de vliegtuigen elders te doen landen dan in de hoofdstad Dakar.

Spanje had in mei al een akkoord met Senegal voor de repatriëring van zo'n 700 illegalen, maar na één vlucht schortte de Senegalese regering de repatriëringen al op. Het argument was dat haar onderdanen mishandelingen en vernederingen hadden moeten ondergaan tijdens de vlucht.

Het sollen met vluchtelingen is bizar en gaat tegen elk menswaardig recht in, dat spreekt voor zich.
Ik ben gewoon van mening dat iemand die hier word opgevangen zich heeft te gedragen.
Ik maak geen uitzondering, evenals Cotradictio mogen ze van mij de nederlanders ook het land uitschoppen na een vergrijp.

'Three strikes and you're out'

Het zou heel wat criminaliteit oplossen.

Wide-O
14-09-06, 09:51
Geplaatst door Divine_70
Het sollen met vluchtelingen is bizar en gaat tegen elk menswaardig recht in, dat spreekt voor zich.
Ik ben gewoon van mening dat iemand die hier word opgevangen zich heeft te gedragen.
Ik maak geen uitzondering, evenals Cotradictio mogen ze van mij de nederlanders ook het land uitschoppen na een vergrijp.

'Three strikes and you're out'

Het zou heel wat criminaliteit oplossen.

Nee dat doet het niet, daar zijn de meeste criminaliteits-experts het over eens. De gestrengheid van vervolging heeft heel weinig invloed op de criminaliteitscijfers. Zelfs New York heeft moeten toegeven dat hun "zero tolerance" geen fluit te maken had met de dalende criminaliteitscijfers.

En waar stuur je ze dan naartoe ?

David
14-09-06, 09:52
Geplaatst door Wide-O
Nee dat doet het niet, daar zijn de meeste criminaliteits-experts het over eens. De gestrengheid van vervolging heeft heel weinig invloed op de criminaliteitscijfers. Zelfs New York heeft moeten toegeven dat hun "zero tolerance" geen fluit te maken had met de dalende criminaliteitscijfers.

En waar stuur je ze dan naartoe ?


Australië.

Wide-O
14-09-06, 09:53
Geplaatst door David
Australië.

Daar zat ik dus aan te denken terwijl ik het tikte :hihi:

David
14-09-06, 09:54
Geplaatst door Wide-O
Daar zat ik dus aan te denken terwijl ik het tikte :hihi:


Daar wordt tuig heel streng bewaakt. Tien bewakers per boef.

Wide-O
14-09-06, 09:56
Geplaatst door David
Daar wordt tuig heel streng bewaakt. Tien bewakers per boef.

We hebben toch ook 's een bende criminelen over de oceaan gestuurd of laten gaan ? Kijk in welke staat dat land zich nu bevindt :gechoquee

Divine_70
14-09-06, 09:57
Geplaatst door Wide-O
We hebben toch ook 's een bende criminelen over de oceaan gestuurd of laten gaan ? Kijk in welke staat dat land zich nu bevindt :gechoquee

Misschien is het een optie om een staat vrij te maken en te reserveren voor alleen criminelen.
Daar kunnen ze naar hartelust elkaar de schedels inslaan en zakkenrollen. :hihi:

~Panthera~
14-09-06, 09:59
Geplaatst door Wide-O
We hebben toch ook 's een bende criminelen over de oceaan gestuurd of laten gaan ? Kijk in welke staat dat land zich nu bevindt :gechoquee


Ja, precies: alle locals werden even fijn bijna allemaal vermoord. :moe:
Kinderen bij ouders weggerooft etc etc.

Geweldig. :moe:

Rabi'ah.
14-09-06, 10:00
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies: alle locals werden even fijn bijna allemaal vermoord. :moe:
Kinderen bij ouders weggerooft etc etc.

Geweldig. :moe:

Dat heet nou "Westerse beschaving". :)

~Panthera~
14-09-06, 10:03
Geplaatst door Nelis70
De norm is te laag. Als je een aantal moorden pleegt kan ik het me ergens nog voorstellen dat je teruggestuurd wordt, alhoewel ik er nog niet over uit ben of ik daar wel voor ben. Maar voor een relatief klein vergrijp als een diefstal iemand terug te sturen nar het land waar hij kindsoldaat is geweest, vind ik heel extreem. Laakbaar.

Zelfs het eerste is "afschuiven'' van je eigen verantwoordelijkheid als land.

Laten ze eerst maar eens de "oorlog" uit het kind halen, voor ze over terugdumpen begint. :moe:
:moe:

~Panthera~
14-09-06, 10:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat heet nou "Westerse beschaving". :)


Ja, dat heb ik gezien: je maag draait om, als je die docu zag. :kotsen:

Zelfs mensen in Australie zelf, die er geen fuck van wisten, schaamden zich dood.

Rabi'ah.
14-09-06, 10:06
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dat heb ik gezien: je maag draait om, als je die docu zag. :kotsen:

Zelfs mensen in Australie zelf, die er geen fuck van wisten, schaamden zich dood.

Rabbbit proof fence?

Wide-O
14-09-06, 10:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat heet nou "Westerse beschaving". :)

Ach, da's ook zo'n boutade geworden. Net als zeggen "handen afhakken" is typisch Islamitische beschaving.

Helpt allemaal nie, tenzij je mee wilt gaan in het "op de spits" drijven van "Westen" vs "Oosten".

Ben overigens nu bezig in het nieuwe boek van Geert Mak "In Europa". De geschiedenis van de 20e eeuw. Leest als één groot horrorverhaal :eek: Maar wel een aanrader eigenlijk.

~Panthera~
14-09-06, 10:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Rabbbit proof fence?

Je bedoelt de naam van die docu ? ik weet het niet meer.

Maar het was afschuwelijk. :moe:

Een vrouw ging terug, naar waar ze gewoond had als kind, voor ze afgevoerd werd.
Was een Aboriginal huis, wat er verdomme nog half stond ook, geloof ik.
Hartverscheurend.

Ja, "beschaving" in optima forma. :moe:


BTW: Peter Garrett van Midnight Oil, zet zich al jaren in, voor de teruggave van land etc aan de Aboriginals. :tik:
Hij is met de band genokt.

http://www.petergarrett.com.au/c.asp?id=65

:fpetaf:

Divine_70
14-09-06, 10:16
Laten we niet voorbij gaan aan het feit dat niet alleen oorlogsslachtoffers zich schuldig maken aan criminaliteit.
Natuurlijk zal zo`n wet uitgediept moeten worden, dat spreekt voor zich, en natuurlijk moet er gekeken worden naar een eventuele plek om terug te keren en of die al dan niet verantwoord is, maar de grondbeginselen kan ik me wel in vinden.
Nu nog gelijke monniken gelijke kappen en we zijn een heel stuk verder.

Nelis70
14-09-06, 10:50
Geplaatst door Divine_70
Het sollen met vluchtelingen is bizar en gaat tegen elk menswaardig recht in, dat spreekt voor zich.
Ik ben gewoon van mening dat iemand die hier word opgevangen zich heeft te gedragen.
Ik maak geen uitzondering, evenals Cotradictio mogen ze van mij de nederlanders ook het land uitschoppen na een vergrijp.

ja, dat heb je al 3x gezegd. Maak het eens concreet: waarheen bijvoorbeeld?



'Three strikes and you're out'

Het zou heel wat criminaliteit oplossen.

~Panthera~
14-09-06, 10:54
Geplaatst door klaaskop
Om mijn part Rottummerplaat :D

Of, wacht ... we kunnen van de Russen vast wel een stukje Siberië huren . :hihi:


:moe:

mark61
14-09-06, 10:55
Geplaatst door Nelis70
AMSTERDAM - Mensen zonder verblijfsvergunning die een diefstal plegen, moeten het land worden uitgezet.

Of er is niks nieuws ad hand, of de tekst klopt niet.

Wide-O
14-09-06, 10:57
Geplaatst door mark61
Of er is niks nieuws ad hand, of de tekst klopt niet.

Ik ging er van uit dat de tekst niet klopt. Ook niet criminele illegalen worden op dit moment uitgezet, toch ?

Het leunt wel dicht aan bij het VB standpunt dat zelfs genaturaliseerden hun status verliezen bij het plegen van criminele feiten.

mark61
14-09-06, 10:59
Geplaatst door ~Panthera~
Je bedoelt de naam van die docu ? ik weet het niet meer.

Rabbit Proof Fence (http://www.imdb.com/title/tt0252444/)

~Panthera~
14-09-06, 11:02
Geplaatst door mark61
Rabbit Proof Fence (http://www.imdb.com/title/tt0252444/)

Thanx ! :fpetaf: even de trailer kijken, of het deze was. :tik:


Nee, deze was het niet.
Het ging om 1 vrouw, die terug ging naar het huis waar ze gesnatched was.

Nelis70
14-09-06, 11:15
Geplaatst door klaaskop
Om mijn part Rottummerplaat :D

Of, wacht ... we kunnen van de Russen vast wel een stukje Siberië huren . :hihi:

Ja, gaaf, en dan vragen we of we het
australie II mogen noemen.

Divine_70
14-09-06, 11:21
Geplaatst door Nelis70
ja, dat heb je al 3x gezegd. Maak het eens concreet: waarheen bijvoorbeeld?

Ff voor de goeie orde, :student: ik zal wel moeten blijven benadrukken dat Buitenlanders en Binnenlanders gelijk behandeld moeten worden, anders word ik gezien als een racistische trut . :ego:

Als het haalbaar is terug naar eigen land, voor landen waar terugkeer geen optie is en de Nederlanders, geen idee nog. :vreemd:

Nelis70
14-09-06, 11:56
Geplaatst door Divine_70
Ff voor de goeie orde, :student: ik zal wel moeten blijven benadrukken dat Buitenlanders en Binnenlanders gelijk behandeld moeten worden, anders word ik gezien als een racistische trut . :ego:

Als het haalbaar is terug naar eigen land,

dus niet per definitie terug, blijkbaar. Gelukkig maar.


voor landen waar terugkeer geen optie is en de Nederlanders, geen idee nog. :vreemd:
je kan ouwe nederlanders natuurlijk nooit zo wegsturen als je een nieuwe.

Nelis70
14-09-06, 11:59
Geplaatst door Divine_70
Nou, wat zou je denken van: Laten we ons gedragen,
stel je voor dat ze ons terug sturen naar het oorlogsgebied?

:melig2: :melig2: :melig2:

je denkt serieus dat een oorlogsslachtoffer in staat is zo'n rationele afweging te maken????




Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Divine_70
14-09-06, 12:16
Geplaatst door Nelis70
dus niet per definitie terug, blijkbaar. Gelukkig maar.

je kan ouwe nederlanders natuurlijk nooit zo wegsturen als je een nieuwe.

Tss, doe ff normaal Nelis, iemand terug sturen de oorlog in is zoiets als iemand de kogel geven.
Dat wil niet zeggen dat zo iemand per definitie een vrijbrief heeft omdat ie om die reden niet gestraft zal worden.
Natuurlijk mogen ze die niet terug sturen, dat zou barbaars zijn.
Er zou een gepastere straf moet komen, dat dan weer wel, en ja, ik denk dat veel vluchtelingen uit oorloggebied, althans die die niet zijn geboren in oorlogsgebied, en dat zijn er ook heel veel, wel degelijk weten wat normen en waarden zijn cq zich gedragen kunnen.

Juliette
14-09-06, 12:19
Geplaatst door David
Ik zal blij zijn als die verdomde verkiezingen voorbij zijn. Al die idiote politici die in het wilde weg flauwekul uitkramen om de kranten te halen: :moe:

Verkiezingen? Hoezo? :nerd:

contradictio
14-09-06, 12:19
Geplaatst door Nelis70
en dan direct eronder
60:7. Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert ; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol. " citeren. Opmerkelijke combinatie.

jouw bovenstaande post:
slaat als een tang op een varken.. getuigt van een emotionele opwelling.. geeft niet hoor, maar als je me dan citeert doe het dan goed immers er staat ook :

5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen , is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.

contradictio
14-09-06, 12:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Je begint over iets anders om de aandacht af te leiden van het feit, dat er kennelijk geen uitzondering gemaakt wordt voor mensen uit oorlogsgebieden.

Daar gaat het mij om en daar begon ik over en dat ontkende jij vervolgens.

iemand die komt uit een 'gruwel'gebied bedenkt zic (met die nieuwe wetten) wel 1000x voordat ie riskeert om Nederland uitgezet te worden vanwege criminele activiteiten en dank God op zijn knieen dat ie hier als eerzame burger verder in rust mag voortbestaan...

mensen die aan de ellende en onrecht zijn ontsnapt en vervolgens ellende en onrecht aanrichten in het 'gast/opvang" land verdienen niet beter dan dat zij eruit geknikkerd worden. (let op ik heb het niet over het stelen van een brood uit nood of zo, en daar staat lijkt mij ook geen celstraf op....)

Juliette
14-09-06, 12:31
Wat een onzindiscussie zeg.

Als mensen geen papieren hebben moeten ze als dusdanig worden behandeld.

Hebben ze wel papieren hebben ze het recht om in het land te blijven. Heeft dankbaarheid niks mee te maken.

En wat die diefstallen daarbij komen doen zie ik al helemaal niet.

Nelis70
14-09-06, 12:40
Geplaatst door contradictio
jouw bovenstaande post:
slaat als een tang op een varken.. getuigt van een emotionele opwelling.. geeft niet hoor, maar als je me dan citeert doe het dan goed immers er staat ook :

5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen , is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.

ik had je letterlijk geciteerd, dus het slaat sowieso niet als een tang op een varken. Tenzij jij me nu gaat vertellen dat jij dat stuk dat ik van jou citeerde eigenlijk niet in de koran vindt thuishoren.

Ik heb niet alles geciteerd, dus ik was niet volledig.
Maar het lijkt mij niet dat jij zelf maar een stukje uit de koran mag kiezen, en de rest weggooien, dus het stuk dat ik citeerde lijkt mij wel degelijk van betrekking op jouw antwoord.

contradictio
14-09-06, 12:43
Geplaatst door Juliette
Wat een onzindiscussie zeg.

Als mensen geen papieren hebben moeten ze als dusdanig worden behandeld.

Hebben ze wel papieren hebben ze het recht om in het land te blijven. Heeft dankbaarheid niks mee te maken.

En wat die diefstallen daarbij komen doen zie ik al helemaal niet.


mensen die Nederlands staatsburger zijn hebben andere rechten en plichten dan mensen die geen Nederlandsstaatsburger zijn, is niets vreemds aan...

Mensen die geen Nederlands staatsburger zijn en problemen veroorzaken die leiden tot een veroordeling moeten de consekwenties van hun handelen aanvaarden... met rechten (verblijf in Nederland met sociale voorzieningen etc) komen ook plichten..
Nederland moet zijn eigen volk kunnen beschermen tegen nieuwkomers die er niet voor terugdeinzen om in het gastland strafbare feiten te plegen.

observer
14-09-06, 12:44
Geplaatst door Wide-O
Nee dat doet het niet, daar zijn de meeste criminaliteits-experts het over eens. De gestrengheid van vervolging heeft heel weinig invloed op de criminaliteitscijfers. Zelfs New York heeft moeten toegeven dat hun "zero tolerance" geen fluit te maken had met de dalende criminaliteitscijfers.

En waar stuur je ze dan naartoe ? mischien niet in het grote geheel wel specifiek

het aanpakken van vernieling,vervuiling en zwartrijden in de metro in ny heeft de misdaad daar grotendeels doen verdwijnen (70% van alle misdrijven werden door zwartrijders gepleegd) het is bewezen dat er vaak sprake is van een ketting reactie verwaarlozing en vernielingen zijn vaak voorboden van stijgende criminaliteit

Juliette
14-09-06, 12:45
Geplaatst door contradictio
mensen die Nederlands staatsburger zijn hebben andere rechten en plichten dan mensen die geen Nederlandsstaatsburger zijn, is niets vreemds aan...



Dat lijkt veel op rechtsongelijkheid. Andere straffen voor eenzelfde misdrijf.

Lijkt me niet gezond.

contradictio
14-09-06, 12:49
Geplaatst door Nelis70
ik had je letterlijk geciteerd, dus het slaat sowieso niet als een tang op een varken. Tenzij jij me nu gaat vertellen dat jij dat stuk dat ik van jou citeerde eigenlijk niet in de koran vindt thuishoren.

wat een kromme redenering:

"ik citeer een zin letterlijk DUS slaat die zin inhoudelijk op jouw post"



Geplaatst door Nelis70
Ik heb niet alles geciteerd, dus ik was niet volledig.
Maar het lijkt mij niet dat jij zelf maar een stukje uit de koran mag kiezen, en de rest weggooien, dus het stuk dat ik citeerde lijkt mij wel degelijk van betrekking op jouw antwoord. [/B]

*gaap*
wie kiest er nu een stukje en gooit de rest weg...

nogmaals ik vind die hele Koran text inhoudelijk niets van doen hebben met mijn eerdere post als reactie op deze draad.. als jij dat wel vindt mag je me uitleggen waarom je dat voor de ene regel uit mijn ondertekening wel vindt en de volgende niet..

contradictio
14-09-06, 12:58
Geplaatst door Juliette
Dat lijkt veel op rechtsongelijkheid. Andere straffen voor eenzelfde misdrijf.

Lijkt me niet gezond.

rechtsongelijkheid is er pas als er dezelfde wettelijke rechten en plichten zouden gelden voor beide personen. Anngezien dit niet het geval is voor iemand met een verblijfsvergunning versus een Nederlands staatsburger kan er ook geen sprake zijn van rechtsongelijkheid.

Als je wilt stellen dat je het niet vindt kunnen dat een Nederlands staatsburger meer rechten heeft dan iemand met een verblijfsvergunning dan moet je de wet proberen te veranderen en ervoor zorgen dat je Alleen maar 2 entiteiten hebt:

wel Nederlander: wel rechten
geen Nederlander: geen rechten (in dit land)

Of je wilt dat ook Nederlandse staatsburgers uitgezet worden als ze 3 x een strafbare feit hebben gepleegd.... dat wordt moeilijker aangezien je nergens naar kunt uitzetten (of zijn er nog ergens Nederlandse deportatie eilandjes beschikbaar op deze planeet... Curacao wellicht?)
Nee effe zonder gekigheid, Nederlanders die strafbare feiten plegen kunnen niet anders dan binnen het Nederlandse rechtsysteem worden aangepakt, die kunnen we met zijn allen wel wat aanscherpen als we het zat zijn..
Niet Nederlanders die hier te gast zijn hoeven we ons probleem niet van te maken als zij zich niet aan de wet houden, primair zijn zij een andermans probleem en dienen dus ook als zodanig te worden behandeld wanneer zij aangeven dat ze onze gastvrijheid niet waarderen en bewijzen dat ze ons rechtsysteem komen belasten...

Al Sawt
14-09-06, 13:23
Geplaatst door Nelis70
en dan direct eronder
60:7. Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert ; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol. " citeren. Opmerkelijke combinatie. Touchè!

Nelis70
14-09-06, 13:56
Geplaatst door Divine_70
Tss, doe ff normaal Nelis, iemand terug sturen de oorlog in is zoiets als iemand de kogel geven.

precies, maar ik begon te denken dat jij dat wilde. Gelukkig si dat dus niet zo.


Dat wil niet zeggen dat zo iemand per definitie een vrijbrief heeft omdat ie om die reden niet gestraft zal worden.
Natuurlijk mogen ze die niet terug sturen, dat zou barbaars zijn.
Er zou een gepastere straf moet komen, dat dan weer wel, en ja, ik denk dat veel vluchtelingen uit oorloggebied, althans die die niet zijn geboren in oorlogsgebied, en dat zijn er ook heel veel, wel degelijk weten wat normen en waarden zijn cq zich gedragen kunnen.

sidi bibi
14-09-06, 13:57
Geplaatst door Wide-O
Ik kan me nooit vinden in onrechtvaardige wetten. Je doet alsof het een of/of verhaal is.

Op den duur werkt zo'n wet zichzelf tegen. Die landen van herkomst zitten echt niet te wachten op de terugkeer van mensen, en zullen op den duur gewoon weigeren ze weer op te nemen, criminele feiten of niet.

Vandaag nog in de Standaard:

Senegal wil bootvluchtelingen niet terug

epa

MADRID - Senegal moet voorlopig niet weten van de terugkeer van illegale bootvluchtelingen vanop de Canarische Eilanden. Twee vliegtuigen met 100 migranten aan boord konden woensdagavond niet opstijgen vanop Fuerteventura, omdat Dakar weigerde de toestellen te laten landen.


Spanje kondigde woensdag aan dat het meer dan 1.000 migranten die illegaal waren gestrand op de Canarische Eilanden, met het vliegtuig zou repatriëren naar Senegal. Sinds begin dit jaar kwamen zo'n 24.000 Afrikanen aan op de Canarische Eilanden, een belangrijk deel van hen uit Senegal.

De Spaanse staatssecretaris Bernardino Leon bezocht Senegal nog net voor het begin van de repatriëringen woensdag, maar het land geeft voorlopig geen groen licht, officieel om technische redenen. Naar verluidt zou overwogen worden om de vliegtuigen elders te doen landen dan in de hoofdstad Dakar.

Spanje had in mei al een akkoord met Senegal voor de repatriëring van zo'n 700 illegalen, maar na één vlucht schortte de Senegalese regering de repatriëringen al op. Het argument was dat haar onderdanen mishandelingen en vernederingen hadden moeten ondergaan tijdens de vlucht. Marokko heeft al meer dan 40 miljoen euro binnengehaald voor het illegalenprobleen, dat wil Senegal natuurlijk ook

Nelis70
14-09-06, 14:02
Geplaatst door contradictio
iemand die komt uit een 'gruwel'gebied bedenkt zic (met die nieuwe wetten) wel 1000x voordat ie riskeert om Nederland uitgezet te worden vanwege criminele activiteiten en dank God op zijn knieen dat ie hier als eerzame burger verder in rust mag voortbestaan...

nee, dat bedenken ze zich niet. De mogelijkheid om dat soort afwegingen te maken is bij een deel van de oorlogsslachtoffers ernstig beschadigd.

Kinderen die slachtoffer zijn van incest of geweld blijken vaak later zelf het zelfde te doen. Jouw redenering consequent doortrekkende zou je zeggen: een slachtoffer zou moeten hoe erg het is, dus als een slachtoffer hetzelfde doet moet die minstens zo zwaar gestraft worden. De psyche van mensen blijkt anders in elkaar te zitten.

Als Nederland voormalig oorlogsslachtoffers toelaat dan grenst het aan wreedheid als ze níet anders behandeld worden als de gemiddelde Vniex bewoner. Net zo goed als je iemand met kanker anders behandeld. Verzachtende omstandigheden. Als NL daar geen rekening mee houdt, faalt ze in het beschermen van haar oorspronkelijke burgers.



mensen die aan de ellende en onrecht zijn ontsnapt en vervolgens ellende en onrecht aanrichten in het 'gast/opvang" land verdienen niet beter dan dat zij eruit geknikkerd worden. (let op ik heb het niet over het stelen van een brood uit nood of zo, en daar staat lijkt mij ook geen celstraf op....)

contradictio
15-09-06, 09:20
@Nelis70
ononderbouwd gel.l... wat heeft een kanker patient in hemelsnaam te maken met een (getraumatiseerde)crimineel... Bovendien wie bepaalt wie het meest getraumatiseerd is of voldoende getraumatiseerd om een speciale (uitzonderings) behandeling te krijgen waarmee ie ook na 3X strafbare feiten gepleegd te hebben (en veroordeeld tot gevang) gratie krijgt.

Weet je, ga jij je deuren maar open zetten voor een persoon die bv je 1 keer een mep voor je harses heeft verkocht en je heeft beroofd, je dochter verkracht en je huisdier doodgetrapt... of nog reeler je 3 x je harses heeft ingeslagen en je heeft beroofd...
Pamper die persoon maar in de hoop dat ie ooit het licht zal gaan zien... Geef me je adres en ik zorg er persoonlijk voor dat je ze allemaal mag pamperen en heropvoeden..

Ik bedenk me dus wel 100x voordat ik dat soort tuig het Nederlanderschap zou geven en mijn huis ervoor openstel... (hmmmm.... had nooit gedacht dat ik ook maar iets met Wilders gemeen zou hebben qua gedachtengoed :vreemd: )

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


even terzijde:

Gevangenissen vol Oost-Eur opeanen

Van een onzer verslaggevers


HILVERSUM, woensdag
Het aantal Oost-Europeanen in onze gevangenissen is in tien jaar met ruim 800% gestegen van 51 naar 423.
Grof geweld, drugshandel, vrouwenhandel zijn de belangrijkste redenen dat ze hier onze gevangenissen bevolken.
Volgens criminologe D. Siegel van de Vrije Universiteit is de explosieve stijging te wijten aan de open grenzen van Europa, zo zei ze in tv-programma Nova. Siegel houdt haar hart vast voor nieuwkomers Bulgarije en Roemenië: „Dat zijn enorm criminele landen. Volgens mij gaat Nederland gewoon nog meer criminelen importeren.”

bron:
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2006/9/13/TE/TE_2S_20060913_7/pagina.php

Nelis70
15-09-06, 14:31
Geplaatst door contradictio
@Nelis70
ononderbouwd gel.l... wat heeft een kanker patient in hemelsnaam te maken met een (getraumatiseerde)crimineel...

Ze zijn allebei ziek. En net zo min als je de kankerpatiënt kan verwijten dat hij niet binnen een week genezen is, kan je van de getraumatiseerde crimineel verwachten dat hij niet een aantal keer ontspoort.



Bovendien wie bepaalt wie het meest getraumatiseerd is of voldoende getraumatiseerd om een speciale (uitzonderings) behandeling te krijgen waarmee ie ook na 3X strafbare feiten gepleegd te hebben (en veroordeeld tot gevang) gratie krijgt.

Goed zo, je hebt door dat daar dus een probleem ligt. Daar moet dan over gedacht worden.



Weet je, ga jij je deuren maar open zetten voor een persoon die bv je 1 keer een mep voor je harses heeft verkocht en je heeft beroofd, je dochter verkracht en je huisdier doodgetrapt... of nog reeler je 3 x je harses heeft ingeslagen en je heeft beroofd...

Doe niet zo dom. Als ik zeg dat je personen met een ernstig getraumatiseerd verleden na drie kleine misdrijven niet het land mag uitzetten, betekent dat niet dat ik ze dus hun gang wil laten gaan. De huidige bewoners moeten natuurlijk geen slachtoffer worden. Jouw opmerking dat ze zich wel drie keer bedenken is daarentegen ook geen oplossing, want dat kunnen ze ook niet. Sterker nog, als je zo redeneert laat je een wandelende tijdbom vrij rond lopen en bescherm je de oorspronkelijke burgers niet. Ik denk liever preventief.
Er zal dus een andere oplossing moeten worden bedacht.



Pamper die persoon maar in de hoop dat ie ooit het licht zal gaan zien... Geef me je adres en ik zorg er persoonlijk voor dat je ze allemaal mag pamperen en heropvoeden..

Ik bedenk me dus wel 100x voordat ik dat soort tuig het Nederlanderschap zou geven en mijn huis ervoor openstel... (hmmmm.... had nooit gedacht dat ik ook maar iets met Wilders gemeen zou hebben qua gedachtengoed :vreemd: )


Dus je noemt een kind dat gedwongen kindsoldaat is geweest, of iemand die gemarteld is, of weet ik veel wat voor een ernstig trauma, en vervolgens zelf nare dingen doet alleen maar tuig? Dat is korte termijndenken. het zijn slachtoffers, maar wel gevaarlijke, dus mensen die begeleiding nodig hebben. Als je ze dat niet geeft dan maken zij slachtoffers, wat zij zelf waarschijnlijk niet willen, en jij en ik in ieder geval niet.



even terzijde:

Gevangenissen vol Oost-Eur opeanen

Van een onzer verslaggevers


HILVERSUM, woensdag
Het aantal Oost-Europeanen in onze gevangenissen is in tien jaar met ruim 800% gestegen van 51 naar 423.
Grof geweld, drugshandel, vrouwenhandel zijn de belangrijkste redenen dat ze hier onze gevangenissen bevolken.
Volgens criminologe D. Siegel van de Vrije Universiteit is de explosieve stijging te wijten aan de open grenzen van Europa, zo zei ze in tv-programma Nova. Siegel houdt haar hart vast voor nieuwkomers Bulgarije en Roemenië: „Dat zijn enorm criminele landen. Volgens mij gaat Nederland gewoon nog meer criminelen importeren.”

bron:
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2006/9/13/TE/TE_2S_20060913_7/pagina.php
Heeft weinig te maken met onze discussie over getraumatiseerden, want die lijken mij niet erg getraumatiseerd. Om dat soort gasten te voorkomen is er ingangscontrole. Die niet volmaakt werkt. Het lijkt mij dan ook niet onwaarschijnlijk dat er ooit weer grenscontroles komen.