PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus gaat zich niet excuseren



Divine_70
16-09-06, 14:56
Paus Benedictus XVI vindt het 'spijtig' dat moslims zijn toespraak in het Duitse Regensburg hebben opgevat als een aanval op de islam. Maar zich excuseren voor wat hij gezegd heeft, zit er niet in. De paus eerbiedigt moslimgelovigen en hij hoopt dat zij de werkelijke betekenis van zijn uitspraken zullen begrijpen. Dat heeft staatssecretaris kardinaal Tarcisio Bertone van het Vaticaan zaterdag meegedeeld in een verklaring. Er zijn immers nog altijd de feiten, voegde zijn woordvoerder er fijntjes aan toe op het einde van de verklaring.

Na de protesten in de islamitische wereld verwachten Vaticaanse kringen dat de paus de komende dagen in het openbaar iets gaat zeggen over zijn gewraakte uitspraak waarin hij een verband legde tussen islam en geweld. Wanneer dat zal zijn, is niet duidelijk.

Het kan zijn dat Benedictus XVI het Angelusgebed in zijn zomerresidentie Castelgandolfo aangrijpt om een toelichting op het gebeurde te geven. Maar Vaticaanse functionarissen sluiten ook niet uit dat het pas woensdag zal gebeuren tijdens de algemene audiëntie.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei zaterdag dat het niet waarschijnlijk is dat de paus zijn woorden zal terugnemen, maar wel dat hij zal toelichten waarom hij zijn uitspraken heeft gedaan. Het spijt de paus wel dat zijn toespraak is geïnterpreteerd als een aanval op de islam.

Lombardi zei dat het Vaticaan de situatie 'van nabij en zeer serieus' zal volgen. Sinds de terugkeer van de paus uit Duitsland is de bewaking van het Vaticaan volgens de krant Corriere della Sera meer alert op terroristische dreiging.

De Romeinse krant La Repubblica schreef zaterdag dat de paus 'zich nooit zal verontschuldigen', maar dat hij wel een soort 'vredesoffensief' zal beginnen ten opzichte van de islam.

Vaticaan-kenner Bruno Bartolini van de krant Corriere della Sera zei dat de Heilige Stoel duidelijk is overvallen door de reacties op de 'theologische les' van de paus.

Bron: HLN.be

MaRiaH
16-09-06, 15:06
Ik geef em groot gelijk.

de hele zut is uit de context gerukt.

Joepie
16-09-06, 15:11
idd

Divine_70
16-09-06, 15:13
Dit is weer een storm in een glas water, net als die spotprenten.
Toen Iran er eentje openden kwam er geen hond opdagen. :hihi:
Deze storm gaat net zo snel weer liggen als dat ie opkwam.
Tenminste, als ie zijn klep houdt.

Coolassprov MC
16-09-06, 15:13
Geplaatst door MaRiaH
Ik geef em groot gelijk.

de hele zut is uit de context gerukt.

Academici kunnen zich tevergeefs buigen over de betekenis van hetgeen uit jouw mond komt zolang alles wat niet over air-conditioning gaat bij jou ''uit de context'' is.

For those who care and are able to think:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=200666

MaRiaH
16-09-06, 15:15
Geplaatst door Divine_70
Dit is weer een storm in een glas water, net als die spotprenten.
Toen Iran er eentje openden kwam er geen hond opdagen. :hihi:
Deze storm gaat net zo snel weer liggen als dat ie opkwam.
Tenminste, als ie zijn klep houdt.

Allemaal het gevolg van een historisch minderwaardigheidscomplex.

MaRiaH
16-09-06, 15:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Academici kunnen zich tevergeefs buigen over de betekenis van hetgeen uit jouw mond komt zolang alles wat niet over air-conditioning gaat bij jou ''uit de context'' is.

Dat zeg ik, het gevolg van je minderwaardigheidscomplex.

Coolassprov MC
16-09-06, 15:19
Geplaatst door Divine_70
Paus Benedictus XVI vindt het 'spijtig' dat moslims zijn toespraak in het Duitse Regensburg hebben opgevat als een aanval op de islam. Maar zich excuseren voor wat hij gezegd heeft, zit er niet in. De paus eerbiedigt moslimgelovigen en hij hoopt dat zij de werkelijke betekenis van zijn uitspraken zullen begrijpen. Dat heeft staatssecretaris kardinaal Tarcisio Bertone van het Vaticaan zaterdag meegedeeld in een verklaring. Er zijn immers nog altijd de feiten, voegde zijn woordvoerder er fijntjes aan toe op het einde van de verklaring.

Na de protesten in de islamitische wereld verwachten Vaticaanse kringen dat de paus de komende dagen in het openbaar iets gaat zeggen over zijn gewraakte uitspraak waarin hij een verband legde tussen islam en geweld. Wanneer dat zal zijn, is niet duidelijk.

Het kan zijn dat Benedictus XVI het Angelusgebed in zijn zomerresidentie Castelgandolfo aangrijpt om een toelichting op het gebeurde te geven. Maar Vaticaanse functionarissen sluiten ook niet uit dat het pas woensdag zal gebeuren tijdens de algemene audiëntie.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei zaterdag dat het niet waarschijnlijk is dat de paus zijn woorden zal terugnemen, maar wel dat hij zal toelichten waarom hij zijn uitspraken heeft gedaan. Het spijt de paus wel dat zijn toespraak is geïnterpreteerd als een aanval op de islam.

Lombardi zei dat het Vaticaan de situatie 'van nabij en zeer serieus' zal volgen. Sinds de terugkeer van de paus uit Duitsland is de bewaking van het Vaticaan volgens de krant Corriere della Sera meer alert op terroristische dreiging.

De Romeinse krant La Repubblica schreef zaterdag dat de paus 'zich nooit zal verontschuldigen', maar dat hij wel een soort 'vredesoffensief' zal beginnen ten opzichte van de islam.

Vaticaan-kenner Bruno Bartolini van de krant Corriere della Sera zei dat de Heilige Stoel duidelijk is overvallen door de reacties op de 'theologische les' van de paus.

Bron: HLN.be

Take a little bit of this:

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/DF1C168D-EA5D-46A2-8138-A435FF186E30.htm


Pope apologises for Islam remarks


Saturday 16 September 2006, 17:04 Makka Time, 14:04 GMT


Strong protests followed the pope's anti-Islam comments


Pope Benedict has said he is sorry for offending Muslims in a speech this week in which he implicitly linked Islam and violence.

The Vatican issued a statement on Saturday saying the pope hoped Muslims would understand the "true sense" of his words.

The statement, issued by Cardinal Tarcisio Bertone, the Vatican secretary of state, said the pope was "extremely upset" that parts of his speech "were able to sound offensive to the sensibilities of Muslim believers".

Bertone added that the comments, which led to protests across the globe, had been interpreted in a way "that does not at all correspond to his intentions".

"The pope is unequivocally in favour of dialogue between religions and cultures," he said.

Apology rejected

Egypt's Muslim Brotherhood, however, said the pope's apology did not go far enough.

"Has he presented a personal apology for statements by which he clearly is convinced? No"

Mohammed Habib,
Deputy leader of Muslim Brotherhood


"We want a personal apology [from the pope]. We feel that he has committed a grave error against us and that this mistake will only be removed through a personal apology," Mohammed Habib, the deputy leader of the organisation, said.

"Has he presented a personal apology for statements by which he clearly is convinced? No," he said.

The pope made remarks in a speech on Tuesday at a German university, in which he quoted from a medieval text which said "Show me just what Muhammad brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached".

The comments sparked angry protests from the Muslim community.

Demonstrations against the pope were witnessed in the Palestinian territories, Pakistan, India, Egypt and elsewhere.

On Friday thousands marched in the Gaza Strip on Friday waving the green flags of Hamas and chanting praises to "God and his prophet".

Ismail Haniya, the Palestinian prime minister, criticised the pope's comments, saying: "These remarks go against the truth and touch the heart of our faith".

Two churches in the West Bank and several Christian institutions in Gaza were bombed, causing damage but no casualties.

'Revenge' calls

Leading politicians and several prominent Christian and Muslim leaders also criticised the remarks.

Recep Tayyip Erdogan, the Turkish prime minister, called on Saturday for the pope to apologise for his "unfortunate, ugly" remarks on Islam.

The Iraqi government has also called for calm after a church in Basra was reportedly attacked.

Sheikh Abubukar Hassan Malin, a hardline cleric linked to Somalia's powerful Islamist group the Islamic Courts Group, called for Muslims to hunt down and kill the pope for his remarks.

"We call on all Islamic communities across the world to take revenge on the baseless critic called the pope," he was quoted by AFP news agency as saying.

Divine_70
16-09-06, 15:20
Geplaatst door Coolassprov MC


De wens is de moeder van de gedachte.

Coolassprov MC
16-09-06, 15:24
Geplaatst door Divine_70
De wens is de moeder van de gedachte.

De Paus gaat op zijn knieen; maak je daar maar niet druk om.

De Middeleeuwen zullen uit z'n kop geslagen gaan worden!

Divine_70
16-09-06, 15:27
Geplaatst door Coolassprov MC
De Paus gaat op zijn knieen; maak je daar maar niet druk om.

De Middeleeuwen zullen uit z'n kop geslagen gaan worden!

De Paus zal niet buigen,
Althans, niet onder de druk van het middenoosten. :hihi:

Coolassprov MC
16-09-06, 15:29
Geplaatst door Divine_70
De Paus zal niet buigen,
Althans, niet onder de druk van het middenoosten. :hihi:

Als zelf de Deense regering door de knieen ging zal de Paus een makkie gaan worden; we zullen zien; meissie!

Divine_70
16-09-06, 15:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Als zelf de Deense regering door de knieen ging zal de Paus een makkie gaan worden; we zullen zien; meissie!

De Paus is geen Deen.
Het is een koppige Duitser.
We zullen zien. :fpetaf:

Coolassprov MC
16-09-06, 15:34
Geplaatst door Divine_70
De Paus is geen Deen.
Het is een koppige Duitser.
We zullen zien. :fpetaf:

De druk op zijn koppige moffenkop zal de komende dagen en weken alleen maar gaan toenemen; zelfs uit zijn eigen aanhang.

De middelen om hem op de knieen te krijgen zijn zelfs meer legio dan de middelen gebruikt tegen de Denen.

Divine_70
16-09-06, 15:36
Geplaatst door Coolassprov MC
De druk op zijn koppige moffenkop zal de komende dagen en weken alleen maar gaan toenemen; zelfs uit zijn eigen aanhang.

De middelen om hem op de knieen te krijgen zijn zelfs meer legio dan de middelen gebruikt tegen de Denen.

Let op je taalbegruik jongeman. http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e085.gif :hihi:

Hij zal knielen, elke dag, maar niet voor de Islam.
Als hij excuus doet is het zoiets als zijn eigen woorden verraden, dat kan hij zich niet permiteren.

Coolassprov MC
16-09-06, 15:41
Geplaatst door Divine_70
Let op je taalbegruik jongeman. http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e085.gif :hihi:

Hij zal knielen, elke dag, maar niet voor de Islam.
Als hij excuus doet is het zoiets als zijn eigen woorden verraden, dat kan hij zich niet permiteren.

Net zoals het ''een aanslag op de op de persvrijheid was toen de Deense premier hoogstpersoonlijk op TV op de knieen ging voor de moslims.

Lees wat je wilt lezen; ik wil je zometeen weer horen als de Rottweiler van God op z'n knietjes gaat.

P.s. ff off-topic; denk je dat de Paus een goed woordje over heeft voor potjes als jij?

Divine_70
16-09-06, 15:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Net zoals het ''een aanslag op de op de persvrijheid was toen de Deense premier hoogstpersoonlijk op TV op de knieen ging voor de moslims.

Lees wat je wilt lezen; ik wil je zometeen weer horen als de Rottweiler van God op z'n knietjes gaat.

We`ll see. :hihi:


Geplaatst door Coolassprov MC
P.s. ff off-topic; denk je dat de Paus een goed woordje over heeft voor potjes als jij?

Owww ja, natuurlijk, we gaan ff lekker met modder gooien. :lole:
Al sla je me dood, geen idee, ik ben geen potje en ik volg de Paus niet. :argwaan:

de Geus
16-09-06, 16:58
Nee he, weer een uit z'n verband gerukt verhaal en barbarisch deel der bevolking staat gereed voor het toortsen van kerken, bomaanslagen op 't vaticaanplein? Boycot Duitse produkten lijkt me? Nog even en ze kunnen in het middenoosten vaarwel zeggen tegen alle goederen waar ze zo'n waarde aan hechten en die alleen door 't westen gemaakt worden. Want wat produceren ze zelf behalve cuicider bombers? Oh, ja. Olie. Nou proost! :verward:

Joepie
16-09-06, 17:07
Geplaatst door Coolassprov MC

P.s. ff off-topic; denk je dat de Paus een goed woordje over heeft voor potjes als jij? [/B]

kijk eerst een naar wat ze in de moslimwereld met islamietjes doen.... en probeer het dan nog eens.

barfly
16-09-06, 18:47
Natuurlijk vinden moslims het niet zo leuk als de paus zulke dingen zegt. Moet ie eigenlijk ook niet doen de paus had kunnen weten dat de islamitische wereld maar een kwart begrijpt van wat de paus te zeggen heeft. En dat is meer dan ik meestal van de paus begirjp.

Maarja in somalië en Egypte gaan al weer moedige baardmannen roepen om aanslagen op de paus en ter dood veroordelingen etc.

Het is in ieder geval niet zo dat die mensen wel de dialoog zoeken en hun zo vredige geloof praktizeren. De lange tenen van veel moslims worden weer eens lachwekkend duidelijk en hun opmerkingen zouden eigenlijk in de meeste gevallen volkomen genegeerd moeten worden.

Divine_70
16-09-06, 19:05
Iraki's dreigen met aanslagen op Vaticaan

Een gewapende Iraakse verzetsgroep, Jaich al-Moedjahedin, heeft in een boodschap op het internet gedreigd met aanslagen in Rome en Vaticaanstad. Het dreigement volgt op niet door de moslimwereld gesmaakte uitlatingen van paus Benedictus XVI over de islam en de jihad.

Vergiftigde dolk
"We zweren dat we hun Kruis in het hartje van Rome zullen vernielen (...) en dat hun Vaticaan zal geraakt worden en door de paus beweend", schrijft de juridische dienst van hun groep. "De uitlatingen van de paus hebben ons niet verrast", schrijft de groep. "Het christelijk zionisme en de haatdragende kruisvaarders zijn een vergiftigde dolk, gericht tegen de moslims." De tekst verwijst ook naar de christelijke steun voor de Joden in Palestina.

Mohammedcartoons
Jaich al-Moedjahedin liet voor het eerst van zich spreken in februari 2005, toen de groep twee Indonesische journalisten in Irak ontvoerde om hen na één week vrij te laten. In januari dit jaar had de groep, in de nasleep van de verontwaardiging onder moslims over de beruchte Mohammedcartoons, opgeroepen tot aanslagen in Denemarken en Noorwegen.

Bron: HLN.be

:moe:

reallife
16-09-06, 19:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Net zoals het ''een aanslag op de op de persvrijheid was toen de Deense premier hoogstpersoonlijk op TV op de knieen ging voor de moslims.

Lees wat je wilt lezen; ik wil je zometeen weer horen als de Rottweiler van God op z'n knietjes gaat.

P.s. ff off-topic; denk je dat de Paus een goed woordje over heeft voor potjes als jij?

Wat een rotopmerking dat laatste. Bah.

Ik denk dat de paus jouw bijnaam voor hem trouwens als een compliment zou opvatten. 'de Rottweiler van God'

barfly
16-09-06, 19:53
@reallife

Je moet het koelaarsprov niet kwalijk nemen hij heeft wat lang in het baringskanaal vast gezeten met alle gevolgen van dien. Sindsdien denkt ie dat ie overal respect verdient en dat het beledigen van anderen best kan maar owee als je aan zijn geliefde moslims komt, nee niet die in Sudan die boeien hem geen reet alleen de Palestijnen en Libanezen. Hij is een echte moedige mudjahideen op internet.

Wortel
16-09-06, 20:30
Nog wat gezellige plaatjes bij het onderwerp. Wat is deze wereld toch van God los.

http://www.elqalem.nl/elqalem/aspx/home.aspx?group_id=1

barfly
16-09-06, 20:44
Geplaatst door Wortel
Nog wat gezellige plaatjes bij het onderwerp. Wat is deze wereld toch van God los.

http://www.elqalem.nl/elqalem/aspx/home.aspx?group_id=1

Wortel, ben jij katholiek of protestant? Ik dacht eigenlijk het laatste?

Over die plaatjes, als dat andersom zou zijn dan stonden nu alle kerken en ambassades in de fik.

Wortel
16-09-06, 20:47
Wortel, ben jij katholiek of protestant? Ik dacht eigenlijk het laatste?

Klopt hoor. Maar om het even wie je zo fotoshopt, het laat wel zien hoe je in elkaar steekt.

Seif
16-09-06, 20:48
Zeg Barfly, ligt het aan mij, of ben je het afgelopen jaar nogal geradicaliseerd? :)

Divine_70
16-09-06, 20:51
Geplaatst door Wortel
Klopt hoor. Maar om het even wie je zo fotoshopt, het laat wel zien hoe je in elkaar steekt.

In mijn ogen worden dit soort dingen, andersom, ook veel te zwaar overtrokken.
Als je over de rooie gaat om plaatjes, zegt het mss wel meer over de persoon in kwestie dan over de afbeedingen.

barfly
16-09-06, 20:52
Geplaatst door Wortel
Klopt hoor. Maar om het even wie je zo fotoshopt, het laat wel zien hoe je in elkaar steekt.

Hm, ik begin mij antwoord opnieuw. Ik begreep je vraag over fotoshoppen ff niet.

Mijn vraag aan jouw is of je als protestant wel wat zou moeten laten gelegen aan de paus?

barfly
16-09-06, 20:56
Geplaatst door Seif
Zeg Barfly, ligt het aan mij, of ben je het afgelopen jaar nogal geradicaliseerd? :)

Je hebt wel gelijk. Ik radicaliseer geleidelijk aan.

Het stomme is, dat ik hier ben gaan kijken omdat ik zulke negatieve geluiden hoorde en zulke positieve ervaringen had met onze nieuwe medelanders.

Divine_70
16-09-06, 21:01
Geplaatst door klaaskop
Grappig. Ik ben hier gaan kijken vanwege "negativiteit", en heb hier juist hoop gekregen ... al lag dat grosso modo meer aan de moslimas dan aan de moslims ...

:nerveus: Ik sluit me aan bij Barfly, als er ergens een plek is waar je als kaaskoppie onderuit getrapt word is het wel hier onder de voet van onze medelanders.

barfly
16-09-06, 21:02
Geplaatst door klaaskop
Grappig. Ik ben hier gaan kijken vanwege "negativiteit", en heb hier juist hoop gekregen ... al lag dat grosso modo meer aan de moslimas dan aan de moslims ...

Allahś wegen zijn ondoorgrondelijk ;)

barfly
16-09-06, 21:05
Geplaatst door Divine_70
:nerveus: Ik sluit me aan bij Barfly, als er ergens een plek is waar je als kaaskoppie onderuit getrapt word is het wel hier onder de voet van onze medelanders.

Ik voel me niet onderuit getrapt ik erger me aan de selectieve verontwaardiging die ik op dit forum vaak aantref. Overigens hebben de afgelopen jaren dat ik hier prikte. De autochtonen bijdragen me ook niet altijd in haleluja stemming gebracht.

Divine_70
16-09-06, 21:09
Geplaatst door barfly
Ik voel me niet onderuit getrapt ik erger me aan de selectieve verontwaardiging die ik op dit forum vaak aantref. Overigens hebben de afgelopen jaren dat ik hier prikte. De autochtonen bijdragen me ook niet altijd in haleluja stemming gebracht.

Hoe er word gereageerd in andere topics, op andere mensen weet ik niet, wat ik zie is dat onze medelanders gelijk beledigend worden, en dan ga ik even uit van de reacties die ik van sommigen krijg, terwijl ik heel normaal, zonder te beledigen reageer.
Iedereen die het niet met hun standpunt eens is is homo of pot, beetje zielig. :jammer:
Dat ze het proberen is duidelijk, maar lukken zal het ze ook bij mij zeer zeker niet.
Ik zal altijd de waardigheid, respect en eer behouden die ik heb geleerd en gekregen tijdens mijn opvoeding.

barfly
16-09-06, 21:14
Geplaatst door Divine_70
Hoe er word gereageerd in andere topics, op andere mensen weet ik niet, wat ik zie is dat onze medelanders gelijk beledigend worden, en dan ga ik even uit van de reacties die ik van sommigen krijg, terwijl ik heel normaal, zonder te beledigen reageer.
Iedereen die het niet met hun standpunt eens is is homo of pot, beetje zielig. :jammer:
Dat ze het proberen is duidelijk, maar lukken zal het ze ook bij mij zeer zeker niet.
Ik zal altijd de waardigheid, respect en eer behouden die ik heb geleerd en gekregen tijdens mijn opvoeding.

Ik herken inderdaad het stigma vrouw of homo wel. Die moeten gewoon hun muil houwen! :)

Daar moet je boven staan.

Divine_70
16-09-06, 21:18
Geplaatst door barfly
Ik herken inderdaad het stigma vrouw of homo wel. Die moeten gewoon hun muil houwen! :)

Daar moet je boven staan.

Daar sta ik boven, ze lokken me niet uit mijn tentje, maar dat wil niet zeggen dat het soms gruwelijk irritant kan zijn.
Je krijgt niet eens de kans nog de moeite om je uberhaupt in hun belevingswereld in te leven.
Gelukkig vertegenwoordigen die prikkers hier niet de meerderheid van onze medelanders. :hihi:

IbnRushd
16-09-06, 21:18
Het zijn volgens mij meestal moslims, die in de armoedegrens leven, meestal dreigend en woedend zijn. Deze moslims hebben slechts het geloof dat als een pilaar hun harde leven steunt. Naar school gaan kost geld bijv. Daardoor kunnen ze bepaalde dingen ook niet goed begrijpen en wat de consequenties ervan zijn. Als een ongelukkige persoon het geloof nogeens schaadt terwijl hij ergens in een paleis woont en in tussentijd de moslims in Irak/Afghanistan/Palestina worden afgeslacht dan kan ik me enigermate de woede begrijpen.

Seif
16-09-06, 21:18
Geplaatst door barfly
Je hebt wel gelijk. Ik radicaliseer geleidelijk aan.

Het stomme is, dat ik hier ben gaan kijken omdat ik zulke negatieve geluiden hoorde en zulke positieve ervaringen had met onze nieuwe medelanders.

Gelukkig zijn die allochtonen hier niet representatief. Een tijdje terug las ik dat de meeste allochtonen niet op sites specifiek voor hun zitten. Die bezoeken net als de meeste autochtonen gewoon sites die hun interesse hebben zoals muziek, films, sport en karpervissen. De normale Marokkanen zitten voornamelijk op WSDB. Hier zit het uitschot. ;)

Divine_70
16-09-06, 21:19
Geplaatst door IbnRushd
Het zijn volgens mij meestal moslims - die overigens in de armoedegrens leven - die meestal dreigend en woedend zijn. Deze moslims hebben slechts het geloof dat als een pilaar hun harde leven steunt. Naar school gaan kost geld bijv. Daardoor kunnen ze bepaalde dingen ook niet goed begrijpen en wat de consequenties ervan zijn. Als een ongelukkige persoon het geloof nogeens schaadt terwijl hij ergens in een paleis woont en in tussentijd de moslims in Irak/Afghanistan/Palestina worden afgeslacht dan kan ik me enigermate de woede begrijpen.

Dan hoor jij ook bij de groep die je nu als voorbeeld neemt?
Jij bent niks beter.

IbnRushd
16-09-06, 21:21
Geplaatst door Divine_70
Dan hoor jij ook bij de groep die je nu als voorbeeld neemt?
Jij bent niks beter.

Ik snap je niet.

Divine_70
16-09-06, 21:23
Geplaatst door IbnRushd
Ik snap je niet.

Simpel IbnRushd,
die enkel priks die ik tegen jou deed werden ook gesmoord in de kiem met minderwaardigheid.

IbnRushd
16-09-06, 21:24
Geplaatst door klaaskop
:lol:

Wat heeft Irak/Afghanistan/Palestina met nederland te maken ? GEEN RUK !
Maar die slachtofferrol is wel zo fijn om jezelf niet te hoeven confronteren met de waarheid over je miserabele zelf !

Wat is er met Nederland? En heb ik jou gequot?

knuppeltje
16-09-06, 21:30
Geplaatst door Coolassprov MC
De Paus gaat op zijn knieen; maak je daar maar niet druk om.

De Middeleeuwen zullen uit z'n kop geslagen gaan worden!

In z'n kop geslagen bedoel je?

IbnRushd
16-09-06, 21:30
Geplaatst door Divine_70
Simpel IbnRushd,
die enkel priks die ik tegen jou deed werden ook gesmoord in de kiem met minderwaardigheid.

Ach.. i see. Als jij nou eens wat meer moeite deed om juiste informatie op te zoeken alvorens je een domme reactie plaats dan had ik wellicht niet er op gereageerd. Wees blij dat ik energie in steek om op je rotzooi te wijzen. En dan is het opeens 'minderwaardig'. Wat is er met jou?

Divine_70
16-09-06, 21:33
Geplaatst door IbnRushd
Ach.. i see. Als jij nou eens wat meer moeite deed om juiste informatie op te zoeken alvorens je een domme reactie plaats dan had ik wellicht niet er op gereageerd. Wees blij dat ik energie in steek om op je rotzooi te wijzen. En dan is het opeens 'minderwaardig'. Wat is er met jou?

Hmm, ik noem alleen al jou reactie tegen mij terwijl ik iemand anders quote, namelijk: wat ik niet begrijp is waarom er geen enkele moslimman op dit forum bij naam durft te noemen wat hem nou eigenlijk zo bevalt aan de Sharia, remember?
Heeft in dit geval helemaal niks met mijn info te maken, de enige reactie die er kwam van jou was: we zijn niet 24/7 in dienst van jullie.
Leuk he, zo`n gemengd forum waar het zo leuk zou kunnen elkaar wat beter te leren begrijpen.

IbnRushd
16-09-06, 21:39
Geplaatst door Divine_70
Hmm, ik noem alleen al jou reactie tegen mij terwijl ik iemand anders quote, namelijk: wat ik niet begrijp is waarom er geen enkele moslimman op dit forum bij naam durft te noemen wat hem nou eigenlijk zo bevalt aan de Sharia, remember?
Heeft in dit geval helemaal niks met mijn info te maken, de enige reactie die er kwam van jou was: we zijn niet 24/7 in dienst van jullie.
Leuk he, zo`n gemengd forum waar het zo leuk zou kunnen elkaar wat beter te leren begrijpen.

Klopt ja. Bijv. prikker Jarir heeft waarschijnlijk andere dingen te doen dan de hele tijd te prikken. Daarmee wil ik zeggen dat geduld wel belangrijk is. Maar jij moet zo nodig de sufkop uithangen door te zeggen dat M61 informatie als een bus klopt. Daarom reageerde ik dat wij hier niet 24 uur naar het scherm loop te staren. Wij hebben ook een leven en zijn hoogwaarschijnlijk niet van plan om alles toe te lichten. Ik kom hier alleen voor ontspanning en als ik wat foutieve informatie zie dan zeg ik er wat van. Bevalt je het niet dan heb je pech.

IbnRushd
16-09-06, 21:44
Geplaatst door klaaskop
Over domme reacti gesproken:

Armoede noch scholing beperken intelligentie.

Als jij het "wonen in een paleis" afzet tegen hun (financiële) armoede belicht je een essentieel iets: Afgunst.

En wellicht speelt nog iets anders, de volksgeest, de "cultuur": alle schapen volgen die ene herder, ook al blaat-ie onzin, onzin die hem goed uitkomt, en ontberen ze het individualisme, het zelfstandige denken ... De Verlichting ! ;)

In de casus 'paus en zijn uitspraken' dien je minstens geschoold te zijn om serieus een conclusie uit te trekken. Ik weet niet wat daaraan dom is.

Verder speelt andere toestanden een cruciale rol. Moslims in Pakistan/Afghanistan/Palestina/Irak worden constans gebombardeerd door de Amerikaanse kruisvaarders. Een link maken tussen Paus met zijn onomstreden uitspraken en de bommen die bijna elke dag vallen is niet moeilijk te maken. Enige begrip kweken bij jullie ontbreekt helaas.

Divine_70
16-09-06, 21:45
Geplaatst door IbnRushd
Klopt ja. Bijv. prikker Jarir heeft waarschijnlijk andere dingen te doen dan de hele tijd te prikken. Daarmee wil ik zeggen dat geduld wel belangrijk is. Maar jij moet zo nodig de sufkop uithangen door te zeggen dat M61 informatie als een bus klopt. Daarom reageerde ik dat wij hier niet 24 uur naar het scherm loop te staren. Wij hebben ook een leven en zijn hoogwaarschijnlijk niet van plan om alles toe te lichten. Ik kom hier alleen voor ontspanning en als ik wat foutieve informatie zie dan zeg ik er wat van. Bevalt je het niet dan heb je pech.

Ach ach, dus je prikt het Shariatopic, maar als er dan gereageerd word wat niet in jou straatje past, reageer je wel :loens:
Leuke manier van prikken heb jij, je voelt je schijnbaar nogal aangevallen, heb je iets te verbergen?
Maar goed, troost je, je bent niet de enige moslimman in ons midden die gelijk op zijn achterste poten staat als het niet gaat zoals hij wil. :slaap:
Erg jammer dat je weer niet reageert op een opmerking als: wat kon het toch leuk zijn als we elkaar hier een beetje beter zouden leren begrijpen.
Blijkbaar zitten voor jou, en met jou nog een stuk of wat, alle niet-moslims hier met verkeerde bedoelingen.

IbnRushd
16-09-06, 21:51
Geplaatst door Divine_70
Ach ach, dus je prikt het Shariatopic, maar als er dan gereageerd word wat niet in jou straatje past, reageer je wel :loens:
Leuke manier van prikken heb jij, je voelt je schijnbaar nogal aangevallen, heb je iets te verbergen?

Ik heb steek geen tijd in dat stomme spelletje: wat is shari'a en vind je het een goed idee'. Alsof ik iets moet verantwoorden. Wat denk je wel?


Geplaatst door Divine_70

Maar goed, troost je, je bent niet de enige moslimman in ons midden die gelijk op zijn achterste poten staat als het niet gaat zoals hij wil. :slaap:

:haha: Hou je achterdochtigheid voor je.


Geplaatst door Divine_70

Erg jammer dat je weer niet reageert op een opmerking als: wat kon het toch leuk zijn als we elkaar hier een beetje beter zouden leren begrijpen.
Blijkbaar zitten voor jou, en met jou nog een stuk of wat, alle niet-moslims hier met verkeerde bedoelingen.

Misschien ligt het probleem wel bij jullie.

Divine_70
16-09-06, 21:55
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb steek geen tijd in dat stomme spelletje: wat is shari'a en vind je het een goed idee'. Alsof ik iets moet verantwoorden. Wat denk je wel?

Wat ik denk? dat we allemaal mensen zijn, allemaal verwekt op dezelfde manier en allemaal naakt geboren, wat geeft jou en anderen het recht om mensen onderuit proberen te halen?
Kijk alleen al naar jou reactie van nu, toont van respect, echt, petje af. :fpetaf:




Geplaatst door IbnRushd
:haha: Hou je achterdochtigheid voor je.

Achterdocht? Lees een willekeurig topic waar gemengd geprikt word en je zal zien dat het realiteit is. :)




Geplaatst door IbnRushd
[BMisschien ligt het probleem wel bij jullie. [/B]

Natuurlijk ligt het probleem bij "ons", we zijn tenslotte allemaal racist en als we het niet zijn maken jullie het ons wel. ;)

IbnRushd
16-09-06, 22:04
Geplaatst door Divine_70
Wat ik denk? dat we allemaal mensen zijn, allemaal verwekt op dezelfde manier en allemaal naakt geboren, wat geeft jou en anderen het recht om mensen onderuit proberen te halen?
Kijk alleen al naar jou reactie van nu, toont van respect, echt, petje af. :fpetaf:

Luister dame, mijn intentie is helemaal niet om een discussie te winnen oid. Bij gaat het met name om de interesse en/of kulargumenten te weerleggen voor het belang van de topic.

Jouw respect op deze topic laat ook de wensen over, naar mijn mening. En? Wat bereiken we daarmee? Dacht je nou echt dat je beter bent dan de moslimpies hier?





Geplaatst door Divine_70

Achterdocht? Lees een willekeurig topic waar gemengd geprikt word en je zal zien dat het realiteit is. :)

Hallo, het ging om mij. Jij noemde mij een persoon 'die gelijk op zijn achterste poten staat als het niet gaat zoals hij wil.'





Geplaatst door Divine_70

Natuurlijk ligt het probleem bij""ons", we zijn tenslotte allemaal racist en als we het niet zijn maken jullie het ons wel. ;)

Wat is dat nou weer voor een dom gelul. Voel je wel lekker vandaag? Ik zou zeggen rust een aantal weken uit. Heb je nodig kennelijk.

IbnRushd
16-09-06, 22:10
Geplaatst door klaaskop
Kruisvaarders ? Denk je nou echt dat je nu nog in leven zou zijn als er écht sprake was van een kruisvaart ?
Laat die fundi-retoriek waar ie thuishoort, bij domme huftertjes.

En de enige "scholing" die je nodig hebt is zelfstandig kunnen dénken. En daar zit 'm het cultureel verschil. Verlichting !!!!!

Ja, ik noem ze kruisvaarders. Problemen mee. Ik geloof dat de meerderheid op dit forum mee eens is dat Amerika Afghanistan en Irak onterecht heeft aangevallen en dat daardoor veel mensen onnodig dood zijn gegaan. Over Palestina weten we onderhand wel hoe het daar aan toe gaat.

Bovendien heeft scholing betreffende uitspraken van Paus veel te maken. Hoofdzakelijk door de teksten die hij uitsprak tijdens zijn speech. Het knelpunt ligt toevallig in welke context hij het zei. Desondanks is dit zeker geen manier - net als die spotprenten - om een dialoog te voeren.

Divine_70
16-09-06, 22:10
Geplaatst door IbnRushd
Luister dame, mijn intentie is helemaal niet om een discussie te winnen oid. Bij gaat het met name om de interesse en/of kulargumenten te weerleggen voor het belang van de topic.

Jouw respect op deze topic laat ook de wensen over, naar mijn mening. En? Wat bereiken we daarmee? Dacht je nou echt dat je beter bent dan de moslimpies hier?

Oww, nou, laat me maar ff zien waar mijn respect te wensen overlaat.
Jou respect voor je eigen mensen (niks beter dan de moslimpies ) is in ieder geval in 1 klap duidelijk geworden........




Geplaatst door IbnRushd
Hallo, het ging om mij. Jij noemde mij een persoon 'die gelijk op zijn achterste poten staat als het niet gaat zoals hij wil.'

Ik noemde jou, en met jou nog een paar. :)
:student: Wel bij de les blijven IbnRushd




Geplaatst door IbnRushd
Wat is dat nou weer voor een dom gelul. Voel je wel lekker vandaag? Ik zou zeggen rust een aantal weken uit. Heb je nodig kennelijk.

Dat vroeg ik me ook af toen jij kwam met "jullie", je zit toch tegen mij te prikken? ik ben niet van adel hoor dus je mag me gewoon in enkelfout noemen. :hihi:

IbnRushd
16-09-06, 22:26
Geplaatst door Divine_70
Oww, nou, laat me maar ff zien waar mijn respect te wensen overlaat.
Jou respect voor je eigen mensen (niks beter dan de moslimpies ) is in ieder geval in 1 klap duidelijk geworden........

Ik heb genoeg denigrerende opmerkingen over de islam (o.a. hoofddoek of burqa) van jou gelezen.





Geplaatst door Divine_70

Ik noemde jou, en met jou nog een paar. :)
:student: Wel bij de les blijven IbnRushd

Het is maar dat ik me inhoud. Je hebt mij genoemd en beschuldigd. Klaar. De rest interesseert me niet. Was het waar wat je zei? Nee! Het was jouw argwaan.





Geplaatst door Divine_70

Dat vroeg ik me ook af toen jij kwam met "jullie", je zit toch tegen mij te prikken? ik ben niet van adel hoor dus je mag me gewoon in enkelfout noemen. :hihi:

Jij kwam ook met 'jullie' ( jou en nog een paar). En er zijn wel degelijke autochtonen die slechts haatzaaien.

IbnRushd
16-09-06, 22:28
Geplaatst door klaaskop
Euh .. heb je de tekst gelezen ? En het topic ?
En mijn reactie daarin ? Zo niet, doe dat dan maar eens gauw, zo ja .. rep je om het te herlezen en zet je fundibril eerst even af !




Dus .. als iedereen de sloot inspringt, doe jij dat ook ?

Ik hoef niets te lezen. Reageer voortaan niet op mijn post als je niets zinnigs te zeggen hebt. :)

Divine_70
16-09-06, 22:40
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb genoeg denigrerende opmerkingen over de islam (o.a. hoofddoek of burqa) genoeg gelezen.

Laat maar zien als ze van mij zijn, ik ben heel benieuwd.
Je zal mij namelijk in geen enkel topic betrappen op racisme.



Geplaatst door IbnRushd
Het is maar dat ik me inhoud. Je hebt mij genoemd en beschuldigd. Klaar. De rest interesseert me niet. Was het waar wat je zei? Nee! Het was jouw argwaan.

Hm,

Geplaatst door IbnRushd
Nogmaals, het kind wordt niet belast met godsdienst. Je bent gewoon dom aan 't ijlen.


Geplaatst door IbnRushd


Voor een voorbeeld moet je maar gaan googlen. Dan doe je ten minste iets nuttigs.


Geplaatst door IbnRushd
Wij zitten hier niet 24 uur om jullie te bedienen.

Respect broeder. :fpetaf:






Geplaatst door IbnRushd
Jij kwam ook met 'jullie' ( jou en nog een paar). En er zijn wel degelijke autochtonen die slechts haatzaaien.

Ik kwam niet met jullie, ik kwam met jou en nog een stuk of wat, ff terug lezen. :)
Daarbij zit die hatzaaierij in jou hoofd, en in het hoofd van nog een stuk nog wat.

IbnRushd
16-09-06, 23:04
Geplaatst door Divine_70
Laat maar zien als ze van mij zijn, ik ben heel benieuwd.
Je zal mij namelijk in geen enkel topic betrappen op racisme.

Kun je wel lezen? Ik hou dit niet echt lang vol hoor. We hadden over r e s p e c t. Weet je nog? IK vind dat jij geen respect toont voor de islam als je steeds denigrerende opmerking maakt over de aspect(en) v/d islam. Wellicht niet serieus bedoelt, maar toch niet fijn om te lezen. Wil je dat ik het aantoon?




Geplaatst door Divine_70

Hm,






Respect broeder. :fpetaf:


Wat een rare interpretatie heb jij van je metaforische uitdrukking zeg. Dus als ik je terecht dom noem, sta ik opeens gelijk op mijn achterste poten?



Geplaatst door Divine_70


Ik kwam niet met jullie, ik kwam met jou en nog een stuk of wat, ff terug lezen. :)
Daarbij zit die hatzaaierij in jou hoofd, en in het hoofd van nog een stuk nog wat.

Jou en nog een stuk of wat is 'meervoud'. Dat is hetzelfde als jullie. De rest is onzin. Succes.

Divine_70
16-09-06, 23:15
Geplaatst door IbnRushd
Kun je wel lezen? Ik hou dit niet echt lang vol hoor. We hadden over r e s p e c t. Weet je nog? IK vind dat jij geen respect toont voor de islam als je steeds denigrerende opmerking maakt over de aspect(en) v/d islam. Wellicht niet serieus bedoelt, maar toch niet fijn om te lezen. Wil je dat ik het aantoon?

Laat maar zien waar ik de Islam onderuit haal.
Alles wat ik zeg mag je als serieus aantekenen.
Als je me gaat quoten, doe het dan helemaal, laat geen stukken weg, geef een geheelbeeld, anders link maar door naar betreffende topic. :)



Geplaatst door IbnRushd
Wat een rare interpretatie heb jij van je metaforische uitdrukking zeg. Dus als ik je terecht dom noem, sta ik opeens gelijk op mijn achterste poten?

IbnRushd, begrijp het nou, iedereen die het niet met jou eens is is dom. :moe:




Geplaatst door IbnRushd
Jou en nog een stuk of wat is 'meervoud'. Dat is hetzelfde als jullie. De rest is onzin. Succes.

Jullie is iedereen, jij en een stuk of wat, zijn zeker niet allemaal.


Waar ik inmiddels aan toe wil voegen dat Jarir een volwassen prikker is naar mijn mening, en daar mogen jij en een stuk of wat een voorbeeld aan nemen.

Zo, en mocht je het verder voor gezien houden, wens ik je een hele fijne nachtrust. :fpetaf:

IbnRushd
16-09-06, 23:15
Geplaatst door klaaskop
Jij reageert dus zonder iets te hebben gelezen. Dat is zinnig ... Niet !

Mijn post heeft sluit aan bij de draad van deze topic. Alleen lachte je wat te vroeg. Domheid misschien?

IbnRushd
16-09-06, 23:23
Geplaatst door Divine_70
Laat maar zien waar ik de Islam onderuit haal.
Alles wat ik zeg mag je als serieus aantekenen.
Als je me gaat quoten, doe het dan helemaal, laat geen stukken weg, geef een geheelbeeld, anders link maar door naar betreffende topic. :)

Ik heb weleens iets gelezen in Vakkevulle waarbij je de Koran of Allah erbij betrok en grofweg beledigde. Ik heb het proberen te vinden, maar kennelijk is ie al verwijderd door jou of door de beheerder. De opmerking was gemaakt toen M61 terug kwam (vakantie). Ik heb het zelfs driemaal gelezen, kon het eigenlijk niet geloven.





Geplaatst door Divine_70


IbnRushd, begrijp het nou, iedereen die het niet met jou eens is is dom. :moe:

Het is niet 'iedereen', het is alleen jij. Jij maakt constants steeds dezelfde fouten terwijl die discussie al eerder is gevoerd.





Geplaatst door Divine_70

Jullie is iedereen, jij en een stuk of wat, zijn zeker niet allemaal.

Jullie hoeft niet per se iedereen te zijn. Dat jij dat niet weet, hoe bestaat dat.


Geplaatst door Divine_70

Waar ik inmiddels aan toe wil voegen dat Jarir een volwassen prikker is naar mijn mening, en daar mogen jij en een stuk of wat een voorbeeld aan nemen.

Ik neem mijn eigen weg wat betreft communiceren.

IbnRushd
16-09-06, 23:25
Geplaatst door klaaskop
Dat kan dan alleen jouw domheid zijn ...

Daarom had je niets te zeggen hè.

IbnRushd
16-09-06, 23:30
Geplaatst door klaaskop
Ik heb het al genoeg gezegd .. ;)
Maar het lijkt wel een islamitische ziekte: oogkleppen voor, oren dicht, verstand op nul, en blaten ....

Kom op. Je wilt toch niet zeggen dat jouw gebrabbel over cultuur opvoeding iets te maken had met mijn post? :maf3:

Divine_70
16-09-06, 23:32
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb weleens iets gelezen in Vakkevulle waarbij je de Koran of Allah erbij betrok en grofweg beledigde. Ik heb het proberen te vinden, maar kennelijk is ie al verwijderd door jou of door de beheerder. De opmerking was gemaakt toen M61 terug kwam (vakantie). Ik heb het zelfs driemaal gelezen, kon het eigenlijk niet geloven.

:haha: Ik wist het, het is er niet, en het was er niet IbnRushd.
Wel heel erg laag om op deze manier je gelijk te halen, Allah zal trots op je zijn.
Daarnaast vind ik het heel erg merkwaardig dat je Mark61 zo nauwlettend in de gaten houd blijkbaar, ik heb geen idee wanneer die op vakantie was, noch wanneer ie terug gekomen is.
En aangezien hij er niet is, heb ik liever ook niet dat je hem in het gesprek betrekt.


Geplaatst door IbnRushd
Ik neem mijn eigen weg wat betreft communiceren.

Misschien moet je daar eens goed naar kijken, je zal zien dat er in jou post niet veel begrip noch respect voor je medeburgers is.

IbnRushd
16-09-06, 23:43
Geplaatst door Divine_70
:haha: Ik wist het, het is er niet, en het was er niet IbnRushd.
Wel heel erg laag om op deze manier je gelijk te halen, Allah zal trots op je zijn.
Daarnaast vind ik het heel erg merkwaardig dat je Mark61 zo nauwlettend in de gaten houd blijkbaar, ik heb geen idee wanneer die op vakantie was, noch wanneer ie terug gekomen is.
En aangezien hij er niet is, heb ik liever ook niet dat je hem in het gesprek betrekt.

Ten eerste heeft M61 niets met deze topic te maken. En ik let helemaal niet op hem. Ik klik waarop ik wil klikken. Wat een argwaan zeg.

Ik gaf je een aanwijzing wanneer het gebeurde. Je mag wel stom gaan lachen, maar ik heb het wel degelijk gezien. Maar geen nood hoor. Ik vind wel wat anders. Heb geduld.


Geplaatst door Divine_70


Misschien moet je daar eens goed naar kijken, je zal zien dat er in jou post niet veel begrip noch respect voor je medeburgers is.

Die zijn er wel degelijk. Alweer loop je wat te gissen en te liegen. Ik respecteer prikkers die gerespecteerd willen worden. Dat ontgaat je hè?

Divine_70
16-09-06, 23:49
Geplaatst door IbnRushd
Ten eerste heeft M61 niets met deze topic te maken. En ik let helemaal niet op hem. Ik klik waarop ik wil klikken. Wat een argwaan zeg.

Ik gaf je een aanwijzing wanneer het gebeurde. Je mag wel stom gaan lachen, maar ik heb het wel degelijk gezien. Maar geen nood hoor. Ik vind wel wat anders. Heb geduld.

Jij hebt inmiddels 2x Mark en 1x Jarir aangehaald, niet ik.
Verder vind ik het heel laag bij de grond om aan te komen kachelen met post die er niet is.
Ik wens je veel succes in je zoektocht naar mijn vermeende racisme.




Geplaatst door IbnRushd
Die zijn er wel degelijk. Alweer loop je wat te gissen en te liegen. Ik respecteer prikkers die gerespecteerd willen worden. Dat ontgaat je hè?

Nou, aangezien je mij als prikker niet respecteerd lijkt het mij beter dat je me op negeer zet, hoef je mijn post niet te lezen en al helemaal niet op mij te reageren.
Veel succes en geluk in je verdere strijd.
:fpetaf:

IbnRushd
17-09-06, 00:03
Geplaatst door Divine_70
Jij hebt inmiddels 2x Mark en 1x Jarir aangehaald, niet ik.
Verder vind ik het heel laag bij de grond om aan te komen kachelen met post die er niet is.
Ik wens je veel succes in je zoektocht naar mijn vermeende racisme.

Het is geen racisme. Jij weet waarschijnlijk ook niet wat 'racisme' inhoudt. Behalve slechts lezen maak je nogal van die domme opmerkingen. Ik heb het over denigrerende opmerkingen die IK vind. Ik haalde Jarir aan omdat het destijds daarover ging. M61 haalde ik erbij ter indicatie wanneer ik het zag gebeuren. De datum heb ik dus niet onthouden. Lees eens je eigen post.

Kijk dit vind ik denigrerend om gelijk 'burqa' erbij te betrekken. Je mag best tegen de islam zijn, maar hoeft niet aspecten van de islam in jouw grap te voegen:


Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt, ik zie mezelf nog lang niet gestenigd worden in mijn burka.http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=200273&perpage=15&display=&highlight=burka&pagenumber=4




Geplaatst door Divine_70

Nou, aangezien je mij als prikker niet respecteerd lijkt het mij beter dat je me op negeer zet, hoef je mijn post niet te lezen en al helemaal niet op mij te reageren.
Veel succes en geluk in je verdere strijd.
:fpetaf:

Waarom reageer je dan op mij? Wees blij dat ik tijd in jouw domme gebeuzel steek.

Divine_70
17-09-06, 00:18
Geplaatst door IbnRushd


Kijk dit vind ik denigrerend om gelijk 'burqa' erbij te betrekken. Je mag best tegen de islam zijn, maar hoeft niet aspecten van de islam in jouw grap te voegen:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=200273&perpage=15&display=&highlight=burka&pagenumber=4

Het is duidelijk dat de lat voor jou heel laag ligt met betrekking tot racisme. :hihi:
Als je het had gelezen zoals het was bedoeld dan had je gezien dat het hier om zelfcynisme ging.






Geplaatst door IbnRushd
Waarom reageer je dan op mij? Wees blij dat ik tijd in jouw domme gebeuzel steek.

Retorische vraag en antwoord. :hihi:
Het lijkt me beter dat we voortaan maar niet meer op elkaar reageren.
Ibn, het was me ondanks onze strubelingen een waar genoegen, er is me toch het 1 en ander duidelijk geworden. :fpetaf:

mark61
17-09-06, 00:24
Geplaatst door Coolassprov MC
P.s. ff off-topic; denk je dat de Paus een goed woordje over heeft voor potjes als jij?

Wat ben je toch een losgeslagen randdebiel zo af en toe >>> wel wat vaker.

mark61
17-09-06, 00:34
Geplaatst door Divine_70
Hoe er word gereageerd in andere topics, op andere mensen weet ik niet, wat ik zie is dat onze medelanders gelijk beledigend worden, en dan ga ik even uit van de reacties die ik van sommigen krijg, terwijl ik heel normaal, zonder te beledigen reageer.
Iedereen die het niet met hun standpunt eens is is homo of pot, beetje zielig. :jammer:
Dat ze het proberen is duidelijk, maar lukken zal het ze ook bij mij zeer zeker niet.
Ik zal altijd de waardigheid, respect en eer behouden die ik heb geleerd en gekregen tijdens mijn opvoeding.

Dr zijn een beperkt aantal diehards die knetter zijn; in feite ben je natuurlijk niet wijs als je hier jaar in jaar uit prikt. Hmm, wat zegt dat over mij? :fplet:

In feite is dit hele forum onder de voet gelopen door autochtonen en alleen de hardcore NLMarok / moslim houdt dat nog vol, denk ik. Voor de rest is het geen home away from home meer. Na, WSDB.

MaRiaH
17-09-06, 00:37
@IbnRushd: Als ik het zo lees, heeft men je eerste post in dit topic niet begrepen in het licht van de discussie.. Ibn.

Jammer dat het zo uit de hand loopt nu.

Back to topic:

Ik ben het met je eens, Ibn, dat de mensen in egypte etc. die in armoede situatie verkeren een lagere agressieregulatie hebben. Dat godsdienst hun enige hoop op leven is en dat ze dientengevolge in onze ogen overmatig primitief reagerenop de uitspraken van de paus, die ze ws. ook niet helemaal juist in de context plaatsen.

mark61
17-09-06, 00:40
Geplaatst door knuppeltje
In z'n kop geslagen bedoel je?

Smart! :)

MaRiaH
17-09-06, 00:47
Geplaatst door klaaskop
"agressieregulatie".. pffff.
Heb je waarschijnlijk vroeger gemist, daarom herhaal ik het nog even voor jou.
Van mijn eindexamenjaar gingen een paar jongens een wereldreis maken na het examen. Bij een reünie vertelden ze, en konden niet uit over hun verbazing: "Als er 1 persoon begon met het gooien van een steen, was er in no time een menigte die gooide met stenen ..".

Individualisme tegenover kuddegeest ...

Ja zal best, maar sociale omstandigheden spelen ook een rol bij agressieregulatie.

Ik bedoel, ik heb wel eens tussen stenengooiende voetbalhooligans gestaan.. en dan doe ik echt niet mee hoor.. :lachu:

mark61
17-09-06, 00:47
Geplaatst door IbnRushd
Ten eerste heeft M61 niets met deze topic te maken. En ik let helemaal niet op hem. Ik klik waarop ik wil klikken. Wat een argwaan zeg.

Ik weet niet meer waar je het over hebt maar ben blij dat je nog weet wanneer ik van vakantie terugkwam. :)

Je bent een hele lieve prikker maar soms wind je je wel es wat op, net als iedereen. En je hebt rare ideeën over staal. :)

Maar ik begrijp dat je je ws. tegen een overmacht voelt staan; je moet een hele bende autochtonen met soms/vaak rare ideeën over de islam te woord staan.

@Divine: Ik heb niet zo'n zin om het allemaal te lezen maar volgens mij zitten jullie nodeloos ruzie te maken. Ibn is één van de redelijkste 'moslimprikkers' (excuus) hier maar raakt wel es van de leg natuurlijk, wie niet.

MaRiaH
17-09-06, 00:52
Geplaatst door mark61
Ik heb niet zo'n zin om het allemaal te lezen maar volgens mij zitten jullie nodeloos ruzie te maken. Ibn is één van de redelijkste 'moslimprikkers' (excuus) hier maar raakt wel es van de leg natuurlijk, wie niet.

Ik heb het wel allemaal gelezen.. en ben dezelfde mening toegedaan.

MaRiaH
17-09-06, 00:54
Geplaatst door klaaskop
Maar je staat er wel bij ;)


Omdat ze zonodig op de P-plaats met de ME moesten matten.
Iedere onschuldige voorbijganger kwam erin terecht.

Maar.. ik geef toe ik ben voetbalfan.. :roker:

mark61
17-09-06, 00:56
Geplaatst door MaRiaH
Jammer dat het zo uit de hand loopt nu.

Just.


Ik ben het met je eens, Ibn, dat de mensen in egypte etc. die in armoede situatie verkeren een lagere agressieregulatie hebben. Dat godsdienst hun enige hoop op leven is en dat ze dientengevolge in onze ogen overmatig primitief reagerenop de uitspraken van de paus, die ze ws. ook niet helemaal juist in de context plaatsen.

agrreg :hihi:

Ik denk dat het om heel kleine groepjes semi-beroepsziekers gaat die altijd amok maken op allerlei gebied. Jonge werklozen e.d.

Boys will be boys, of ze nou naar voetbal gaan of wat anders, ze vinden wel een reden om stoer te doen.

Bij Luyendijk's laatste kan je lezen hoe de westerse media zulke dingen enorm overdrijven.

MaRiaH
17-09-06, 01:03
Geplaatst door mark61
Just.



agrreg :hihi:

Ik denk dat het om heel kleine groepjes semi-beroepsziekers gaat die altijd amok maken op allerlei gebied. Jonge werklozen e.d.

Boys will be boys, of ze nou naar voetbal gaan of wat anders, ze vinden wel een reden om stoer te doen.

Bij Luyendijk's laatste kan je lezen hoe de westerse media zulke dingen enorm overdrijven.

Ja hoor, zal best..
Maar het ging even over de aangevallen Grieks orthodoxe kerk..

Het is voor de mensen daar ws. ook de enige manier hun onvrede te uiten..
Ik denk dat Ibn een prima verklaring gaf voor dat gedrag.

Jammer dat er een communicatie-stoornis optrad, want hij is de eerste en enige moslim hier bwvs. die in feite veroordeelt dat zoiets gebeurd nav. een pauselijke uitspraak. :melig2:

mark61
17-09-06, 01:11
Geplaatst door MaRiaH
Ja hoor, zal best..
Maar het ging even over de aangevallen Grieks orthodoxe kerk..

Gazastrook toch? Daar staat iedereen nu op springen. Ik kan niet beginnen me voor te stellen hoe dat voelt in dat openluchtconcentratiekamp waar al een half jaar geen salarissen worden uitbetaald, de stroom en water worden afgesloten, enfin je kan het uittekenen.

Divine_70
17-09-06, 01:12
Wie hier al dan niet een redelijke moslimprikker is zal voor ieder individu anders liggen.
Ik kan zeggen dat IbnRushd in mijn geval de prikker is die me toch met het meest onderuit haalt door lullige opmerkingen.
Dat laat ik gebeuren, 1x, 2x, misschien nog een paar keer, maar eens houdt het op.
Of dat al dan niet on-topic was, ik vond van wel, zijn post sloot in zekere zin wel degelijk aan op mijn post die daar aan vooraf ging.

Dat is mijn mening en daar sluit ik deze topic mee af.
Slaap lekker allemaal.

mark61
17-09-06, 01:13
Geplaatst door klaaskop
Bijltjesdag ?

Dat was wat anders. Als je een woord wilt: snelkookpan.

Aicha1976
17-09-06, 01:14
Geplaatst door Divine_70
Wie hier al dan niet een redelijke moslimprikker is zal voor ieder individu anders liggen.
Ik kan zeggen dat IbnRushd in mijn geval de prikker is die me toch met het meest onderuit haalt door lullige opmerkingen.
Dat laat ik gebeuren, 1x, 2x, misschien nog een paar keer, maar eens houdt het op.
Of dat al dan niet on-topic was, ik vond van wel, zijn post sloot in zekere zin wel degelijk aan op mijn post die daar aan vooraf ging.

Dat is mijn mening en daar sluit ik deze topic mee af.
Slaap lekker allemaal.


Eens :strik:

mark61
17-09-06, 01:20
Geplaatst door Divine_70
Wie hier al dan niet een redelijke moslimprikker is zal voor ieder individu anders liggen.
Ik kan zeggen dat IbnRushd in mijn geval de prikker is die me toch met het meest onderuit haalt door lullige opmerkingen.
Dat laat ik gebeuren, 1x, 2x, misschien nog een paar keer, maar eens houdt het op.
Of dat al dan niet on-topic was, ik vond van wel, zijn post sloot in zekere zin wel degelijk aan op mijn post die daar aan vooraf ging.

Dat is mijn mening en daar sluit ik deze topic mee af.
Slaap lekker allemaal.

OK. Ik heb het allemaal niet gelezen, kan mss. beter mijn klep houden dan. :)

MaRiaH
17-09-06, 01:23
Geplaatst door mark61
OK. Ik heb het allemaal niet gelezen, kan mss. beter mijn klep houden dan. :)


Lees het dan ook even.. Het zijn maar tig pagina's.. :hihi:

MaRiaH
17-09-06, 04:28
Geplaatst door Divine_70
Wie hier al dan niet een redelijke moslimprikker is zal voor ieder individu anders liggen.
Ik kan zeggen dat IbnRushd in mijn geval de prikker is die me toch met het meest onderuit haalt door lullige opmerkingen.
Dat laat ik gebeuren, 1x, 2x, misschien nog een paar keer, maar eens houdt het op.
Of dat al dan niet on-topic was, ik vond van wel, zijn post sloot in zekere zin wel degelijk aan op mijn post die daar aan vooraf ging.

Dat is mijn mening en daar sluit ik deze topic mee af.
Slaap lekker allemaal.

Kan best hoor Divine, dat weet ik niet. Daar wil ik ook geen oordeel over hebben.

Maar in dit topic reageerde hij niet op jou, maar op de woede van de moslims in landen als Irak, egypte, Gaza etc. Hij gaf een mogelijke verklaring voor hun gedrag en hun agressie naar de paus.

Vervolgens dacht jij dat hij reageerde op jouw post.
Het was ook verwarrend omdat ze gelijk onder elkaar stonden..
Vervolgens begreep hij jouw reactie weer niet etc.

Communicatiestoornisje,
kan gebeuren. Niemands schuld. ;)

Toch jammer..
Truste.. :zwaai:

Divine_70
17-09-06, 10:37
Geplaatst door MaRiaH
Kan best hoor Divine, dat weet ik niet. Daar wil ik ook geen oordeel over hebben.

Maar in dit topic reageerde hij niet op jou, maar op de woede van de moslims in landen als Irak, egypte, Gaza etc. Hij gaf een mogelijke verklaring voor hun gedrag en hun agressie naar de paus.

Vervolgens dacht jij dat hij reageerde op jouw post.
Het was ook verwarrend omdat ze gelijk onder elkaar stonden..
Vervolgens begreep hij jouw reactie weer niet etc.

Communicatiestoornisje,
kan gebeuren. Niemands schuld. ;)

Toch jammer..
Truste.. :zwaai:

Mariah,
Om te beginnen vraag ik me af waarom je meent je in deze kleine vete te moeten mengen, zoals je hebt gezien is IbnRushd mondig genoeg om voor zichzelf op te komen.
Aangezien je je er toch mee bent gaan bemoeien het volgende:

Dat jij je hier keer op keer onderuit laat halen en vernederen en dat gewoon laat gebeuren is jou goed recht, maar geef een ander ook het recht om dat niet toe te laten.
Je bent wel erg kortzichtig als je niet verder leest dan dit topic, het gaat namelijk niet alleen om deze, als je mijn vorige post goed gelezen had had je dat ook zien staan:


Geplaatst door Divine_70

Ik kan zeggen dat IbnRushd in mijn geval de prikker is die me toch met het meest onderuit haalt door lullige opmerkingen.
Dat laat ik gebeuren, 1x, 2x, misschien nog een paar keer, maar eens houdt het op.


Zijn opmerking waarin hij zei ergens begrip te hebben voor de woedende reactie`s op dit onderwerp is voor mij wel degelijk een reden om hem aan te spreken op zijn eigen minderwaardige en soms belachelijke reacties.
Ga me dus niet vertellen dat ik hem verkeerd begreep, ik begreep hem juist heel goed, of hij nou wel of niet op mijn post reageerde, daar heb ik jou praktische analyse echt niet bij nodig.
Daarom Mariah, wil ik het hier verder graag bij laten, ik heb geen zin om mijn eigen eer te moeten verdedigen tegenover mensen die hier verder niks mee te maken hebben, dus ook niet tegenover jou.
IbnRushd en ik zijn hier verder uitgepraat en ik hier wil ik het hier dan ook bij laten.

angkor
17-09-06, 11:19
Ten faveure van de intelligente dominantie van onze superieure kaasprikkers sluit ik deze topic.

Dominantie dient gefaseerd toe te nemen, niet in golven.

Ga dus maar weer eventjes op uw gemak in de tuin ademhalen zodat u opnieuw kunt voelen dat ook u gewoon een mens bent.

Dan kan de steeds weer opwellende neerbuigendheid over uw minderwaardige medelanders zich wat spreiden.

Praat weer eens met een gewone buurman, kijk hem of haar recht in de ogen, drink samen een bakkie leut en vergeet tijdelijk de allochtone ramp die over u gekomen is en uw totale leven in de war heeft gebracht.

Dat levert ook weer wat ademvrijheid op voor de prikkers voor wie dit forum oorspronkelijk bedoeld is maar die hier vrijwel onder de voet gelopen zijn door uw warmhartige superioriteit.

Ik wens u veel genoegen voor deze zondag.

angkor/beheer