PDA

Bekijk Volledige Versie : Albayrak genoemd als nummer twee PvdA



tr_imparator
16-09-06, 18:18
Albayrak genoemd als nummer twee PvdA

Uitgegeven: 16 september 2006 11:18

DEN HAAG - Het in Turkije geboren Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA maakt een goede kans om als nummer twee op de kandidatenlijst voor de parlementsverkiezingen te komen.

Bronnen binnen de partij bevestigen dat zij gezien wordt als een goede tweede achter Wouter Bos. Maar het is niet uitgesloten dat het partijbestuur donderdag besluit om haar toch lager te plaatsen op de concept-kandidatenlijst. Die lijst wordt vrijdag gepresenteerd.

Eerder was al bekend dat de sociaaldemocraten graag een kandidaat uit de fractie op de tweede plaats wilden hebben, die eventueel ook als kandidaat-Kamervoorzitter naar voren geschoven kon worden. De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.


Nu.nl


Sarkisla, Sivas. :D

Qaiys
16-09-06, 18:37
Tactische zet van de PvdA om de Turkse en andere allochtone kiezers te paaien. Zo houdt de pvda de turkse stemmers van het CDA af. Na de politieke truc van Donner waarin hij het had over de Sharia en de mogelijkheid om deze via democratische verkiezingen in te voeren, kon de pvda niet achterblijven.

~Panthera~
16-09-06, 18:42
De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.


Nee, dan kan ze natuurlijk nooit goed zijn voor een tweede plaats.

:moe:

Gerard074
16-09-06, 18:48
Geplaatst door ~Panthera~
De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.


Nee, dan kan ze natuurlijk nooit goed zijn voor een tweede plaats.

:moe:

Tuurlijk is dit een vrouw met grote kwaliteiten maar daarom blijft het wel een tactische zet. In oa. Rotterdam heeft de PVDA ermee gescoord.

Dan vind ik het sharia verhaal van Donner veel geniepiger, maar, volgens mij, wel met hetzelfde doel.

~Panthera~
16-09-06, 18:55
Geplaatst door Gerard074
Tuurlijk is dit een vrouw met grote kwaliteiten maar daarom blijft het wel een tactische zet. In oa. Rotterdam heeft de PVDA ermee gescoord.

Dan vind ik het sharia verhaal van Donner veel geniepiger, maar, volgens mij, wel met hetzelfde doel.


Dat is toch ALLES in de politiek ? Lijkt me ook dat je JUIST mensen met kwaliteit moet hebben, en geen zakkewassers als van de LPF die niks voorstelden. :D

Wide-O
16-09-06, 19:49
"Jonge Turken" noemen we dat in België ;)

(dat is dus echt een staande uitdrukking geworden, wars van nationaliteit of wat dan ook: jonge mensen die opduiken vanuit het niets, en hun plaats opeisen.)

tr_imparator
16-09-06, 20:01
Mij ging het even om dat ze uit Sivas komt(wist ik niet). Hardliners die Sivaslilar. :p



:knipoog:

mark61
17-09-06, 01:47
Geplaatst door Wide-O
"Jonge Turken" noemen we dat in België ;)

(dat is dus echt een staande uitdrukking geworden, wars van nationaliteit of wat dan ook: jonge mensen die opduiken vanuit het niets, en hun plaats opeisen.)

Wij ook.

In TR noemen ze dat Jöntürk. Jij begrijpen? :lachu:

mark61
17-09-06, 01:50
Geplaatst door tr_imparator
Mij ging het even om dat ze uit Sivas komt(wist ik niet). Hardliners die Sivaslilar. :p



:knipoog:

Yobaz ja. Maar zij gelukkig niet.