PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewijs mij dat God bestaat.



Ins
16-09-06, 20:17
Ga jullie gang.

Foxcave1
16-09-06, 20:31
Geplaatst door klaaskop
Waarom ?
"Geloof is overgave".

Dus bewijs is onnodig: Leef, zoals jij leven wilt.
God, dat begrip, dat vul je zelf in.
God bestaat niet, en toch is God overal, want we zijn Zijn evenbeeld. Dus wat maal je om God die was ? Wat jij wilt en doet is dan wat telt; Zijn evenbeeld is wat telt, en uiteindelijk oordeel je dus zelf ....


Dus.... eenieder is zijn eigen God?

gh.wille
16-09-06, 21:46
Geplaatst door Ins
Ga jullie gang.

Het begrip GOD staat voor mij als Boven natuurlijk Wezen.
Dat maakt eigenlijk verdere discussies overbodig over wie het (ware ) geloof heeft.
Zolang als de mens bestaat heeft hij beseft dat ergens een hogere macht moest zijn , die er voor zorgde dat de zon weer op kwam , het regende onweerde en stormde.
De vorm van het (aan ) bidden doet er niet toe de intentie komt op het zelfde neer nl : Eer en dank betonen aan het bovennatuurlijke Wezen.
De primitieve bevolking zag de Zon als het boven natuurlijke wezen .
later kwamen er andere(Goden ) bij bijna elke cultuur had zijn eigen God(geloof ) en ieder voor zich vond dat zijn geloof het enige echte en ware geloof is dat is heden ten dage nog steeds zo .
Helaas is het geloof de oorzaak van vele twisten en ook oorlogen zijn merendeels aan het (geloof) te wijten , duizenden onschuldigen hebben hun geloofs overtuiging met de dood moeten bekopen.
Ga niet voorbeelden noemen want die zijn er genoeg.
Mijn motto is : Laat ieder in zijn waarde want hoe je het wend of keert ieder die gelooft in een GOD =BOVENNATUURLIJK WEZEN, bid in principe tot dezelfde GOD .

Alleen dit gegeven zou al het bewijs zijn dat er en GOD bestaat , althans voor mij .

barfly
16-09-06, 21:55
Geplaatst door Ins
Ga jullie gang.

De vraag die je stelt lijkt me godslasterlijk.

Of God woont in je hart of je gelooft niet.

Ins
16-09-06, 22:29
Jullie beantwoorden de actualiteit, niet de vraag.

Ins
16-09-06, 22:35
Geplaatst door klaaskop
Had ik je al verteld dat je een goddelijk lichaam hebt ? :D

Geen godslaster, aub.

gh.wille
17-09-06, 01:35
Geplaatst door Ins
Geen godslaster, aub.

Is het zo erg dan ??

:stout:

H.P.Pas
17-09-06, 07:58
Geplaatst door Foxcave1
Dus.... eenieder is zijn eigen God?

Sure.


The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself. -- Richard Francis Burton

Vreemde_Vogel
17-09-06, 10:08
Geplaatst door Ins
Ga jullie gang.

Offtopic;

Ik vind dit wel een mooie Soura;


Klik hier (http://www.dekoraan.nl/surah/fatir.htm?from=)