PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Verklaring van paus is onvoldoende'



Marsipulami
16-09-06, 22:45
'Verklaring van paus is onvoldoende'

Hilversum (ANP/RTR/AFP) 16 september 2006 - De verklaring die vandaag door het Vaticaan is uitgegeven over de gewraakte uitlatingen van de paus is niet voldoende. Dat heeft de plaatsvervangend leider van de zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte, Mohammed Habib, gezegd. “Wij willen een persoonlijk excuus van de paus. Wij vinden dat hij een ernstige fout heeft gemaakt tegenover ons. Die fout kan alleen hersteld worden door een persoonlijke verontschuldiging.”

Doodstraf
Een conservatieve leider van de Somalische moslims heeft alle moslimgelovigen vandaag opgeroepen de paus op te sporen en te doden. Sjeik Abubakar Hassan Malin vindt dat de kerkvorst gestraft moet worden, omdat zijn rede net zo weerzinwekkend is als de roman De Duivelsverzen van Salman Rushdie.

Turkije
Premier Tayyip Erdogan van Turkije riep de paus in een televisietoespraak op zijn verontschuldigingen aan te bieden en zijn woorden terug te nemen. “Ik vind dat de paus zijn verfoeilijke en onfortuinlijke opmerkingen moet terugnemen en zijn verontschuldigen moet aanbieden aan de islamitische wereld en de moslims. Ik hoop dat hij de fout snel herziet, zodat het de dialoog tussen beschavingen en religies niet overschaduwt'', aldus Erdogan.

Pausbezoek
De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, dat officieel seculier is, maar waarvan de bevolking in meerderheid moslim is. Op de vraag of de affaire het voorgenomen bezoek van de paus beïnvloedt, zei Edogan: “Ik weet het niet.''

Analyse passage
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad riep theologen en moslimdeskundigen op de gewraakte passage van de paus te analyseren. Volgens hem is de islam “een vreedzame, mooie en volmaakte religie”.

Geweld
Op de Westelijke Jordaanoever gooiden onbekenden brandbommen naar twee kerken uit woede op de paus die in zijn speech een relatie legde tussen de islam en geweld. Er vielen geen gewonden.

tr_imparator
16-09-06, 22:48
hij komt toch binnekort naar Istanbul of niet...

tr_imparator
16-09-06, 22:50
Geplaatst door Marsipulami
'Verklaring van paus is onvoldoende'

Geweld
Op de Westelijke Jordaanoever gooiden onbekenden brandbommen naar twee kerken uit woede op de paus die in zijn speech een relatie legde tussen de islam en geweld.


:rolleyes:

Marsipulami
16-09-06, 22:52
Hem opsporen kan niet zo moeilijk zijn. Zijn thuisadres is bekend.

reallife
16-09-06, 23:02
Geplaatst door Marsipulami
Hem opsporen kan niet zo moeilijk zijn. Zijn thuisadres is bekend.

De Zwitserse garde laat je niet zomaar door of de thrillers die ik over dat onderwerp ooit las zijn onzin. (wat wel zo zal zijn :p )

Marsipulami
16-09-06, 23:10
Geplaatst door reallife
De Zwitserse garde laat je niet zomaar door of de thrillers die ik over dat onderwerp ooit las zijn onzin. (wat wel zo zal zijn :p )

Ach die somalische moslims moeten nog eerst over de straat van Gibraltar zien te geraken. Nabij Cueta en Melilla pakt de Marokkaanse politie ze wel op om ze vervolgens terug naar de woestijn te rijden.

Tomas
16-09-06, 23:17
Jullie zouden jullie goden eens tegen elkaar moeten laten vechten. En het dan voor eens en altijd laten bepalen wie de grootste heeft.

mark61
17-09-06, 01:15
Geplaatst door tr_imparator
:rolleyes:

Jah das een goeie hè? 'De islam is gvd helemaal niet gewelddadig! Boem!'

mark61
17-09-06, 01:17
Geplaatst door Tomas
Jullie zouden jullie goden eens tegen elkaar moeten laten vechten. En het dan voor eens en altijd laten bepalen wie de grootste heeft.

Dat hebben de Mongolen destijds al georganiseerd. Ze hadden de grootste lol.

Waarna ze (godloze) boeddhisten werden. :hihi:

MaRiaH
17-09-06, 01:20
Geplaatst door Tomas
Jullie zouden jullie goden eens tegen elkaar moeten laten vechten. En het dan voor eens en altijd laten bepalen wie de grootste heeft.

:giechel:
dit is inderdaad de meest zinnige reactie op zoveel onzin.

Ik ben verbaasd te lezen dat de meest normale reactie nog van Ahmadinejad komt.

Nu heb ik niks met de paus, maar dit gaat me echt te ver.. :duivel:

de Geus
17-09-06, 11:05
Ikke nie begrijp.

Moslims zijn kwaad omdat de paus een Byzantijnze keizer citeert, die beweerde dat de islam geweldadig is (de werkelijke strekking van de paus z'n verhaal wordt daarbij trouwens even over 't hoofd gezien) en vervolgens grijpen moslims naar geweld om het tegendeel te bewijzen? :droef:

gh.wille
17-09-06, 15:11
Geplaatst door mouze
zeer vreedzaam


Er vielen toch geen doden of gewonden ??
Dus wat lul je nou!
Jij bent de agressief ; en bovendien het was toch op de Westelijke Jordaan oever .

Joesoef
17-09-06, 20:44
Pausen mogen niet sexen, vrij fijn gezien de dogmatische kijk van die eikels. Helaas mag Sjeik Abubakar Hassan Malin zich wel voortplanten.

Verbaas mij over de reacties op zo een idiote uitspraak.

Somatic
17-09-06, 20:47
Geplaatst door Marsipulami
Ach die somalische moslims moeten nog eerst over de straat van Gibraltar zien te geraken. Nabij Cueta en Melilla pakt de Marokkaanse politie ze wel op om ze vervolgens terug naar de woestijn te rijden.

:rolleyes: Somali was vroeger kolonie van Italia, weetje hoeveel Somaliers de Italiaanse passport in hun bezit hebben en hoeveel half Somalische en italianen in Italia wonen....over de straat van Gibralter hoeven ze niet langs :rolleyes:

La mucca ottiene insieme i vostri fatti


nb: Wereldwijd lachen de Somalier luid vandaag :haha: , een imam uit zuid-mogadisho die boos was en schreeuwde dood aan de paus( klink als death to america) word nu opeens een leider genoemd die een echte oproep heeft gedaan aan de moslims :haha: