PDA

Bekijk Volledige Versie : Blokwatcher krijgt zeventien kogels in de bus



Wide-O
17-09-06, 16:26
Blokwatcher krijgt zeventien kogels in de bus

BRUSSEL - Een medewerker van Blokwatch, de nieuwssite over het Vlaams Belang en extreem-rechts, heeft zondag zeventien kogels in zijn brievenbus gevonden. Hij vermoedt dat het incident verband houdt met de extreemrechtse groepering Bloed-Bodem-Eer-Trouw (BBET). In de zaak rond BBET werden zeventien personen opgepakt.

De betrokkene, Patrick Coeman, kwam de voorbije week meermaals in het nieuws als woordvoerder van Blokwatch in de BBET-affaire. Bij de kogels zat geen opeisingsbrief. De kogels hebben een blauwe kop en zijn van het type 9 mm para. Dat is het standaard pistoolkaliber dat door het Belgisch leger wordt gebruikt. Ze zijn niet vrij in de handel verkrijgbaar.

Coeman heeft de lokale politie van de zone Rupel ingelicht en is van plan klacht in te dienen tegen onbekenden. ,,Blokwatch herinnert eraan dat insiders reeds te kennen hebben gegeven dat de neonaziscène 'zeker zal terugslaan' na de arrestaties van de voorbije week'', stelt hij. kld

Good Kahuna
17-09-06, 16:40
Geplaatst door Wide-O
Blokwatcher krijgt zeventien kogels in de bus
Een medewerker van Blokwatch, de nieuwssite over het Vlaams Belang en extreem-rechts, heeft zondag zeventien kogels in zijn brievenbus gevonden.

Zou dat getal 17 nog enige betekenis hebben, of hadden ze gewoon een paar clips munitie over?

Wide-O
17-09-06, 16:45
Geplaatst door Good Kahuna
Zou dat getal 17 nog enige betekenis hebben, of hadden ze gewoon een paar clips munitie over?

Ik ben niet zo thuis in die symboliek van extreem rechts :hihi:

Maar Coeman is al heel lang een luis in de pels van het VB. Ik zou geneigd zijn die dreiging ernstig te nemen, vooralsnog.

Edit: oh wacht: het waren er 18, maar ze hadden er eentje laten vallen. Combat18. De 1 en de 8 staan dan voor letters in het alfabet... :argwaan:

mark61
18-09-06, 22:27
Geplaatst door Wide-O
Ik ben niet zo thuis in die symboliek van extreem rechts :hihi:

Maar Coeman is al heel lang een luis in de pels van het VB. Ik zou geneigd zijn die dreiging ernstig te nemen, vooralsnog.

Edit: oh wacht: het waren er 18, maar ze hadden er eentje laten vallen. Combat18. De 1 en de 8 staan dan voor letters in het alfabet... :argwaan:

Albert Heyn blijft op de kleintjes letten.