PDA

Bekijk Volledige Versie : "Kunnen wij redelijk zijn ?"



tukkersterror
18-09-06, 10:44
Na de uitspraken van de paus die citeerde uit een stukje, sloeg wederom bij de moslims wereldwijd de vlam in de pan.
Is dit dan de moslimwereld die ons voor ogen moet staan, de moslim wereld die de boeken wil ingaan als vredelievend en tollerant?

Op tv zag ik de Imam die vertelde dat zij de hand reiken naar andere geloven met op de achtergrond het verbranden van een pop die de paus moest voorstellen.
Wederom zijn kerken in brand gestoken en nonnen vermoord, is dit de handreiking die wij kunnen verwachten van onze moslim vrienden.

In mijn ogen verspelen de moslims dag in dag uit de tollerantie die zij moeizaam hebben opgebouwd in deze westensewereld dat zelfs ik mijzelf er op betrapte dat het nu wel genoeg is geweest en het stadium van buigen of barsten nu wel heel erg dichtbij is gekomen.

Als zelfs een uitspraak van een persoon die een oude uitspraak citeerde deze reactie uitlokt dan is een moslim niet tolerant dan heeft deze moslim wel een heel kort lontje en rijp voor een behandeling in een kliniek om daar met een zuiver geweten uit te kunnen komen.

Wat als de christelijke wereld als antwoord hierop moskeen in brand steken of Imam's gaan vermoorden?

Dus hoe tolerant zijn wij met zijn allen nog en wie kan deze tolerantie naar elkaar nu nog opbrengen, want als tolerantie moet komen van één zijde, het vrije westen dan is het volgens mij gouw gebeurd met de tolerantie naar andere groepen en geloven en dat zou jammer wezen.

Bij mij gaan mijn nekharen overeind staan als ik lees wat er nu allemaal weer is gebeurd en dat allemaal om één zinnetje.
Sorry dit is geen tollerantie dit is het puurste vorm van INTOLLERANTIE.

tukkersterror
18-09-06, 11:00
Deze vond ik wel leuk.
Het nieuws van twee dagen geleden waarin een Imam het ontslag eist van de paus.
Jongens een paus ontsla je niet die word vermoord, dat hij dat nog niet begrijpt?

knuppeltje
18-09-06, 11:04
Geplaatst door tukkersterror
Deze vond ik wel leuk.
Het nieuws van twee dagen geleden waarin een Imam het ontslag eist van de paus.
Jongens een paus ontsla je niet die word vermoord, dat hij dat nog niet begrijpt?

Ja, breng ze maar weer op een idee. :stomp: :wohaa:


:ego:

Somatic
18-09-06, 11:04
Moslims zijn redelijk, meeste moslims gaan verder met hun gewoonlijk dagelijk bezigheden, wat je nu ziet is een hand vol moslims die de media van smoelen.
Extremisten schreeuwen altijd luid. Laat je niet opfokken en misleid door extremisten van beide kanten.

eene extremist die een pop verbrand die de paus moest voorstellen en de andere extremist die Katholieken in noord-Italia oproep om T-shirt met uitspraken van de paus te gaan dragen zijn op uit voor een botsing.
We moeten ons hoofd cool houden en niet de extremisten van beide kanten de boel laten escaleren :kotsen:

Wortel
18-09-06, 11:24
Om Somatic bij te vallen: Fatima van bij mij om de hoek is heel redelijk.
Ze ziet er echter weinig brood in om een brief aan die korte-lontjes luitjes te schrijven dat ze op moeten houden met hun geschreeuw. Ze mochten haar nog eens aanzien voor de paus.

knuppeltje
18-09-06, 11:33
Geplaatst door Wortel
Om Somatic bij te vallen: Fatima van bij mij om de hoek is heel redelijk.
Ze ziet er echter weinig brood in om een brief aan die korte-lontjes luitjes te schrijven dat ze op moeten houden met hun geschreeuw. Ze mochten haar nog eens aanzien voor de paus.

Niet met een burka op. :ego:

soobnebki
18-09-06, 12:29
Er zijn wel erg veel Moslims met een kort lontje !!
overigens is er al eens een moordaanslag gepleegd op Paus Johannes, de dader een (moslim) Turk... wel toevallig ! waar zitten die redelijke Mosloms dan ?

Tomas
18-09-06, 12:35
Geplaatst door soobnebki
Er zijn wel erg veel Moslims met een kort lontje !!
overigens is er al eens een moordaanslag gepleegd op Paus Johannes, de dader een (moslim) Turk... wel toevallig ! waar zitten die redelijke Mosloms dan ?

't nadeel van redelijke mensen is dat je ze vaak niet hoort. De media hebben wel wat anders te doen dan redelijke mensen aan het woord laten. Die zijn druk met zinnetjes uit hun verband aan het rukken en daar leuke koppen bij te bedenken.

mark61
18-09-06, 13:03
Geplaatst door soobnebki
Er zijn wel erg veel Moslims met een kort lontje !!
overigens is er al eens een moordaanslag gepleegd op Paus Johannes, de dader een (moslim) Turk...

Die was naar verluidt in dienst van de KGB, kwam uit Bulgarije en was allicht niet zo moslim te noemen.

Tomas
18-09-06, 13:06
Geplaatst door mark61
Die was naar verluidt in dienst van de KGB, kwam uit Bulgarije en was allicht niet zo moslim te noemen.

Een KGBér uit Bulgarije? Het was wel een Turk, want anders zat ie toch ook niet in een turkse gevangenis.

mulan
18-09-06, 14:27
Geplaatst door soobnebki
Er zijn wel erg veel Moslims met een kort lontje !!
overigens is er al eens een moordaanslag gepleegd op Paus Johannes, de dader een (moslim) Turk... wel toevallig ! waar zitten die redelijke Mosloms dan ?

Ik heb gehoord dat ze in het smurfendorp wonen. Maar ook dit is niet zeker.. Ik vrees overigens wel het ergste hoor.. Stel ze wonen er niet,zouden ze dan echt niet bestaan??????

sater
18-09-06, 14:38
:lole: het korte lontje [b]lijkt de moslim te zijn aangekweekt.

mulan
18-09-06, 14:43
Geplaatst door sater
:lole: het korte lontje [b]lijkt de moslim te zijn aangekweekt.

Denk je? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Vertel er wat meer over!!

knuppeltje
18-09-06, 14:46
Geplaatst door mulan
Denk je? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Vertel er wat meer over!!

Gewoonlijk door ieder te verketterren en met hel en verdoemenis te bedreigen die niet gelooft.

mulan
18-09-06, 14:58
Geplaatst door knuppeltje
Gewoonlijk door ieder te verketterren en met hel en verdoemenis te bedreigen die niet gelooft.

Spannend!

knuppeltje
18-09-06, 15:23
Geplaatst door mulan
Spannend!

Tis maar net wat je vind. :hihi:

Doeschate
18-09-06, 15:27
Geplaatst door Wortel
Om Somatic bij te vallen: Fatima van bij mij om de hoek is heel redelijk.
Ze ziet er echter weinig brood in om een brief aan die korte-lontjes luitjes te schrijven dat ze op moeten houden met hun geschreeuw. Ze mochten haar nog eens aanzien voor de paus.
Hoi beste Wortel,

Helaas, ook Fatima zal het moeilijk krijgen als de moslimgemeenschap blijft zwijgen over alle geweld dat gepleegd wordt in naam van de islam. Ooit zal er een kentering moeten komen, anders gaat het helemaal mis.

"Als je nog eens durft te zeggen dat de islam gewelddadig is, dan sla ik je in elkaar" ; zo wordt dit conflict beleefd. Lees bijv. de reacties op de internetpagina van de Trouw. Daar wordt beweerd wat politici en religieuzen niet durven te zeggen: men denkt dat het citaat van de paus werkelijk waar is. De reacties van bepaalde woedende moslims bevestigen die paus uit de middeleeuwen.

Alleen de moslimgemeenschap zelf kan verandering in die beeldvorming bewerkstelligen. De relatie tussen islam en geweld zal toch echt ooit eens serieus ter discussie gesteld moeten worden.

Somatic
18-09-06, 16:15
Geplaatst door Doeschate
Hoi beste Wortel,

Helaas, ook Fatima zal het moeilijk krijgen als de moslimgemeenschap blijft zwijgen over alle geweld dat gepleegd wordt in naam van de islam. Ooit zal er een kentering moeten komen, anders gaat het helemaal mis.

Er word geen geweld gepleegd in de naam van Islam, er wordt geweld gepleegd in naam van onderdrukte moslims in palestina/chechnya/irak etc. Is een politieke kwestie niet religieuse



Geplaatst door Doeschate
Hoi beste Wortel,
Alleen de moslimgemeenschap zelf kan verandering in die beeldvorming bewerkstelligen. De relatie tussen islam en geweld zal toch echt ooit eens serieus ter discussie gesteld moeten worden.

Er is geen relatie tussen Islam en geweld, Het religie Islam verbied om te vermoorden, moord plegen is de zonde die Allah niet vergeef alle andere zonden worden er wel vergeven. De moslims die nu geweld gebruiken doen dat om poltieke redenen en hun motivatie en argument zijn politiekgezind.
Er zijn extremisten in beide kanten, we moeten niet door hun laten misleiden. Iemand met een gezondverstand gelooft niet alle sensatie van de media als waarheid.

Somatic
18-09-06, 16:18
palestina/chechnya/irak etc , dit zijn de kern oorzaak van alle geweld die we vanuit de moslimkant zien. Is een politieke kwestie niet religieuse

David
18-09-06, 16:25
Geplaatst door mulan
Spannend!


:haha:

Fascinerend ook.

Joesoef
18-09-06, 16:43
Vooral de meervoud doet ut 'm.

H.P.Pas
18-09-06, 16:48
Geplaatst door Somatic
Er word geen geweld gepleegd in de naam van Islam, er wordt geweld gepleegd in naam van onderdrukte moslims in palestina/chechnya/irak etc.


Schieten die daar iets mee op, denk je ?

mark61
18-09-06, 17:01
Geplaatst door Tomas
Een KGBér uit Bulgarije? Het was wel een Turk, want anders zat ie toch ook niet in een turkse gevangenis.

Oh nee, dit is de link die ik vaag onthouden had:

Aðca was born in Ýsmailli village, Hekimhan district, Malatya Province in Turkey. As a youth, he became a petty criminal and a member of street gangs in his home town. He became a smuggler between Turkey and Bulgaria.

He is believed to have then gone to Syria where he received two months of training in weaponry and terrorist tactics. He claims this was undertaken as a member of the Popular Front for the Liberation of Palestine and paid for by the Bulgarian government, although this has been questioned.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Ali_Agca

In februari 2004 presenteerde Johannes Paulus een nieuw boek, Herinnering en Identiteit. In dat boek kijkt de paus voor het eerst terug op de gebeurtenissen van mei 1981. Tijdens de presentatie van het boek merkt kardinaal Joseph Ratzinger op, dat Aðca regelmatig brieven stuurt aan het Vaticaan omdat hij volledig geobsedeerd zou zijn door het Mysterie van Fatima. De paus geloofde namelijk dat zijn leven tijdens de moordaanslag gespaard was door de Maria die in 1917 in Fatima verscheen. Dit alles zou verband houden met het zogenaamde "derde geheim" dat aan de drie Portugese herderskinderen werd geopenbaard. Aðca zou de sleutel tot het mislukken van de aanslag nu ook zoeken in de interventie van Maria.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Ali_Agca

Knetter is ie sowieso. 'Moslim' is niet de eerste kwalificatie waar je aan zou denken.

Somatic
18-09-06, 17:03
Geplaatst door H.P.Pas
Schieten die daar iets mee op, denk je ?

Nee, maar ze voelen dat ze niks anders kunnen

Het punt hier is dat we de politieke geweld niet verwijzen naar de religie

mark61
18-09-06, 17:08
Geplaatst door Somatic
Er is geen relatie tussen Islam en geweld, Het religie Islam verbied om te vermoorden, moord plegen is de zonde die Allah niet vergeef alle andere zonden worden er wel vergeven. De moslims die nu geweld gebruiken doen dat om poltieke redenen en hun motivatie en argument zijn politiekgezind.

Manuel II Paleologus zag zijn rijk(je) rap verdampen tgv aanvallen van lieden die 'Allahu Akbar' riepen en met groene vlaggen zwaaiden. Je zou zo maar kunnen denken dat de islam gewelddadig is.

Salah ed-Din zag zijn wereld worden verwoest tgv van aanvallen van lieden die met kruisen en pauselijke vlaggen zwaaiden. Je zou zo maar kunnen denken dat het christendom gewelddadig is.

Et alors?

Wortel
18-09-06, 17:52
Manuel II Paleologus zag zijn rijk(je) rap verdampen tgv aanvallen van lieden die 'Allahu Akbar' riepen en met groene vlaggen zwaaiden. Je zou zo maar kunnen denken dat de islam gewelddadig is.

Salah ed-Din zag zijn wereld worden verwoest tgv van aanvallen van lieden die met kruisen en pauselijke vlaggen zwaaiden. Je zou zo maar kunnen denken dat het christendom gewelddadig is.

Hoe zei Ghandi het ook al weer?: "Ik ben een moslim, ik ben een hindoe, ik ben een christen, ik ben een jood, ik ben een boeddhist, ik ben een heiden. Hou op met dat zwaaien van die vlaggen want dat is niet het India dat ik wil.

mark61
18-09-06, 18:13
Geplaatst door Wortel
Hoe zei Ghandi het ook al weer?: "Ik ben een moslim, ik ben een hindoe, ik ben een christen, ik ben een jood, ik ben een boeddhist, ik ben een heiden. Hou op met dat zwaaien van die vlaggen want dat is niet het India dat ik wil.

Gandhi is dood. Vermoord door een hindoe. :(

jtuinman
18-09-06, 19:28
Zolang mensen niet zelf nadenken, houd je dat: van die fanatieke reacties en zo. Om zelf na te denken moet je al gauw in een wat luxe maatschappij leven, wat onderwijs hebben genoten en je eigen mening kunnen geven, dus daar waar democratie is. Wat mij benauwt: het lijkt dat het bij moslims niet gestimuleerd wordt zelf na te denken. En het lijkt ook dat men daarom de democratie niet ziet zitten.
Ik hoorde op de Nldse radio allemaal redelijke reacties op deze kwestie van "moslimvoormannen". Dat geeft dan weer hoop, bevestigt tegelijk mijn vooronderstelling.
Die fanatieke Pakistani met de vuisten in de lucht. Ik wed dat niet een die toespraak van de paus kan lezen, laat staan er iets van begrijpen.
Domheid is erg, vooral als dit uitgebuit wordt door politieke of geestelijke leiders.

Juliette
18-09-06, 21:03
Geplaatst door Doeschate


Alleen de moslimgemeenschap zelf kan verandering in die beeldvorming bewerkstelligen. De relatie tussen islam en geweld zal toch echt ooit eens serieus ter discussie gesteld moeten worden.

Inderdaad. Enkel de westerse beschaving heeft het recht om waar en wanneer ze wil geweld in te zetten. Tegen wie dan ook. :duim:

Wortel
18-09-06, 22:14
Gandhi is dood. Vermoord door een hindoe.

Which goes to show dat dat extremistengemier bepaald geen exclusief islamitisch onderonsje is.

Juliette
18-09-06, 22:18
Geplaatst door Wortel
Which goes to show dat dat extremistengemier bepaald geen exclusief islamitisch onderonsje is.

Neen Wortel, zo werkt het niet. Alle westerse moslims moeten te allen tijde mede verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor extremistische misdragingen van hun medegelovigen elders in de wereld. En omgekeerd. :o

MaRiaH
18-09-06, 22:20
Geplaatst door Juliette
Neen Wortel, zo werkt het niet. Alle westerse moslims moeten te allen tijde mede verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor extremistische misdragingen van hun medegelovigen elders in de wereld. En omgekeerd. :o

Hoe kan het ook anders als de analyse van zgn. EU waarnemers niet boven dat niveau uitstijgt.. :moe:

mark61
18-09-06, 22:25
Geplaatst door MaRiaH
Hoe kan het ook anders als de analyse van zgn. EU waarnemers niet boven dat niveau uitstijgt.. :moe:

Die kermisklant met de fantasie van een waarzegster?

Juliette
18-09-06, 22:26
Geplaatst door MaRiaH
Hoe kan het ook anders als de analyse van zgn. EU waarnemers niet boven dat niveau uitstijgt.. :moe:

Doet me wel vragen stellen bij het soort informatie dat we hier te lezen / zien / horen krijgen. :moe:

MaRiaH
18-09-06, 22:30
Geplaatst door mark61
Die kermisklant met de fantasie van een waarzegster?

Yup. die de mond vol heeft over de intoLLerantie van anderen.. :hihi:

MaRiaH
18-09-06, 22:33
Geplaatst door Juliette
Doet me wel vragen stellen bij het soort informatie dat we hier te lezen / zien / horen krijgen. :moe:

Nou hier idem.

Ik weiger te geloven dat dat het niveau is.
Bovendien zou een waarnemer een veel neutraler opstelling moeten hebben.

Conclusie:Ik geloof er geen **** van! :jeweetog:

Wortel
19-09-06, 06:19
Neen Wortel, zo werkt het niet. Alle westerse moslims moeten te allen tijde mede verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor extremistische misdragingen van hun medegelovigen elders in de wereld. En omgekeerd.

Oh ja, ach wat dom van mij. Dat ik mij in een verregaande staat van naïviteit zo scheep kan laten gaan op de roze wereldvreemde wolken van de gedachte dat het gros van de moslims ook gewoon goedwillende en hardwerkende mensen zijn die ook alleen maar liefde en geluk zoeken in hun leven. Fatima van bij mij om de hoek heeft in potentie natuurlijk ook voortdurend een bom onder haar hoofddoek. Dat ik dat nu pas ga zien. Ach, wat dom van mij. Excuses aan het denkende deel der natie, hoor*.


*Voor de kortaangebonden kortelontjes-lezers die met voortdurend opgezwollen genitaliën van gefrustreerde trots en bekrast zelfverstaan bij het minste of geringste moord en brand schreeuwen over het onrecht wat hen wordt aangedaan: Het bovenstaande heet dus ironie en bedoelt het tegenovergestelde te propageren dan wat er letterlijk staat.
Het zijn hogergeplaatste geestelijken dan Sint-Nicolaas die met mijter en al van hun witte paard af tuimelen omdat de ironie niet wordt begrepen. Vandaar maar even deze voetnoot.

tukkersterror
19-09-06, 08:22
Ik heb een hoop reactie's mogen lezen, maar eentje sprong er toch wel duidelijk er boven uit.

Namelijk die van Julliete.............

Ik weet niet of je de Moslims die hier wonen wel verantwoordelijk kunt of moet stellen voor de wandaden elders in de wereld?

Ik zou als christenen en europees burger niet graag ter verantwoording worden geroepen voor de fouten die andere christenen of eu-burgers maken.

Dit gaat net een stap te ver, anderzijds zou het een mooi gebaar zijn als de moslims die hier zijn een duidelijk standpunt innamen en niet zou als het nu gebeurd met altijd een MAAR... achter hun antwoorden.
Hun standpunten zijn wel duidelijk maar in hun afwijzing van geweld zit ook altijd een verwijzing dat het geweld eigelijk de moslims niet veroorzaken maar een feit daarvoor.
Vaak word verwezen naar oorlogen in gebieden zoals Irak, Palastina of Afganistan.

Ook op lokaal niveau zie je dit gedrag weer terug, als bijvoorbeeld in de krant of op tv er iets word geschreven over een jongen die een moord pleegt, vind de meerderheid het erger dat het in de krant stond dat het een alochtone jongere was dan dat een persoon is vermoord.

Je word bijna bang om een open en oprechte discusie aan te gaan, omdat je bijvoorbaad al weet dat deze discusie uit zijn verband word getrokken en of er zaken worden bijgehaald die niets met de discusie te maken heeft.

knuppeltje
19-09-06, 08:49
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb een hoop reactie's mogen lezen, maar eentje sprong er toch wel duidelijk er boven uit.

Namelijk die van Julliete.............

Ik weet niet of je de Moslims die hier wonen wel verantwoordelijk kunt of moet stellen voor de wandaden elders in de wereld?

Ik zou als christenen en europees burger niet graag ter verantwoording worden geroepen voor de fouten die andere christenen of eu-burgers maken.

Dit gaat net een stap te ver, anderzijds zou het een mooi gebaar zijn als de moslims die hier zijn een duidelijk standpunt innamen en niet zou als het nu gebeurd met altijd een MAAR... achter hun antwoorden.
Hun standpunten zijn wel duidelijk maar in hun afwijzing van geweld zit ook altijd een verwijzing dat het geweld eigelijk de moslims niet veroorzaken maar een feit daarvoor.
Vaak word verwezen naar oorlogen in gebieden zoals Irak, Palastina of Afganistan.

Ook op lokaal niveau zie je dit gedrag weer terug, als bijvoorbeeld in de krant of op tv er iets word geschreven over een jongen die een moord pleegt, vind de meerderheid het erger dat het in de krant stond dat het een alochtone jongere was dan dat een persoon is vermoord.

Je word bijna bang om een open en oprechte discusie aan te gaan, omdat je bijvoorbaad al weet dat deze discusie uit zijn verband word getrokken en of er zaken worden bijgehaald die niets met de discusie te maken heeft.



Vooral het slot vind ik een sterke. :boogie:

:ego:

jtuinman
19-09-06, 09:06
Het is onzin om mensen verantwoordelijk te stellen voor andermans daden, omdat hij/zij toevallig hetzelfde geloof heeft. Maar aan de andere kant wil ik wel opmerken dat er vaak sprake is van een solidariteit van moslims hier met moslims elders. Die soms best wel ver gaat.

tukkersterror
19-09-06, 10:23
Geplaatst door jtuinman
Het is onzin om mensen verantwoordelijk te stellen voor andermans daden, omdat hij/zij toevallig hetzelfde geloof heeft. Maar aan de andere kant wil ik wel opmerken dat er vaak sprake is van een solidariteit van moslims hier met moslims elders. Die soms best wel ver gaat.

Volledig mee eens.

Maar wat als zij zich mengen in een discusie inzake gebeurtenissen buiten Nederland?
Hoe dient de opstelling te zijn tussen moslims onderling en moslims - nederlandse burgers in het bijzonder?

Eigelijk een simpel vraagstelling "mag ik mij bemoeien met de gang van zaken, indien de moslim-gemeenschap zich bemoeid met aangelegenheden in het buitenland"
En wat is belangrijker voor hen, het Nederlands gevoel of hun verbintenis met andere moslims ter wereld?

tukkersterror
19-09-06, 11:49
Geplaatst door knuppeltje
Vooral het slot vind ik een sterke. :boogie:

:ego:

Welk slot? :ego:

Stopnaald
19-09-06, 12:24
Geplaatst door tukkersterror
Volledig mee eens.

Maar wat als zij zich mengen in een discusie inzake gebeurtenissen buiten Nederland?
Hoe dient de opstelling te zijn tussen moslims onderling en moslims - nederlandse burgers in het bijzonder?

Eigelijk een simpel vraagstelling "mag ik mij bemoeien met de gang van zaken, indien de moslim-gemeenschap zich bemoeid met aangelegenheden in het buitenland"
En wat is belangrijker voor hen, het Nederlands gevoel of hun verbintenis met andere moslims ter wereld?

Deze vraag is allang beantwoord toen er een flinke demonstratie werd gehouden door de hoofddoekjesbrigade vanwege de hoofddoekwet in Frankrijk! Alsof wij hier in Nederland daar ook maar iets over te zeggen of mee te maken hadden!!! En het allermooist was nog dat het gros van de franse moslima's (de groep die het dus wél aanging) er GEEN probleem mee had!!! I rest my case...

Stopnaald
19-09-06, 12:29
Geplaatst door Somatic
Er word geen geweld gepleegd in de naam van Islam, er wordt geweld gepleegd in naam van onderdrukte moslims in palestina/chechnya/irak etc. Is een politieke kwestie niet religieuse

Dat zal best, maar ik als nederlander heb geen ene moer te maken met de politiek in palestina/tjetjena/irak etc. Ik heb alleen hier in nederland stemrecht en zelfs dát heeft slechts heel beperkte invloed. Bakelende en kornuiten hebben beslist om achter Bush aan te lopen, tegen de wil van het volk (althans een flinke meerderheid) in, remember?



Er is geen relatie tussen Islam en geweld, Het religie Islam verbied om te vermoorden, moord plegen is de zonde die Allah niet vergeef alle andere zonden worden er wel vergeven. De moslims die nu geweld gebruiken doen dat om poltieke redenen en hun motivatie en argument zijn politiekgezind.
Er zijn extremisten in beide kanten, we moeten niet door hun laten misleiden. Iemand met een gezondverstand gelooft niet alle sensatie van de media als waarheid.

Toch wordt het wel degelijk als door religie geïnspireerd geweld ervaren.
En hoewel je volkomen gelijk hebt dat het extremisten zijn, toch halen zij er consequent het geloof als excuus bij aan.

Het zou zo ontzettend fijn zijn als er eens een (grote) demonstratie zou zijn van moslims die daarmee te kennen willen geven dat zij er anders over denken.... En als die demonstratie groot genoeg is, kunnen de media daar ook niet omheen!

catwomen
19-09-06, 14:00
Als moslim ben ik niet verantwoordelijk voor daden van andere moslims.

Ook voel ik me niet verantwoordelijk voor het leed (al dan niet overtrokken) wat moslims is aangedaan.

Zou ik iedere keer staan te schuimbekken als een moslim iets wordt aangedaan of beledigd en zou ik allerlei verontschuldigingen zoeken voor misdaden gepleegd door een moslim, ja dan zou je me ook aan mogen spreken op mijn verantwoordelijkheidsgevoel jegens daden gepleegd door moslims.

Wortel
19-09-06, 14:10
Het zou zo ontzettend fijn zijn als er eens een (grote) demonstratie zou zijn van moslims die daarmee te kennen willen geven dat zij er anders over denken.... En als die demonstratie groot genoeg is, kunnen de media daar ook niet omheen!

Twee van die demonstraties zijn er allang geweest tijdens de manifestaties van de Stichting Ben Je Bang Voor Mij in Paradiso Amsterdam. Met de laatste, in 2005, heb ik persoonlijk nog enige organisatorische bemoeienis gehad.

gh.wille
19-09-06, 15:56
Zelfs meer dan dat , de MOSLIM,S die ik tot nu toe heb leren kennen zijn fijne mensen die maar een doel hebben in VREDE te leven met iedereen .
Dit mag ook wel eens gezegd worden !

MaRiaH
19-09-06, 17:02
Geplaatst door catwomen
Als moslim ben ik niet verantwoordelijk voor daden van andere moslims.

Ook voel ik me niet verantwoordelijk voor het leed (al dan niet overtrokken) wat moslims is aangedaan.

Zou ik iedere keer staan te schuimbekken als een moslim iets wordt aangedaan of beledigd en zou ik allerlei verontschuldigingen zoeken voor misdaden gepleegd door een moslim, ja dan zou je me ook aan mogen spreken op mijn verantwoordelijkheidsgevoel jegens daden gepleegd door moslims.

:duim:

groot gelijk.

Divine_70
19-09-06, 19:32
Uhm luitjes, ik denk dat Juliette dit in een [cynische mode] heeft geprikt. :hihi:



Geplaatst door Juliette
Neen Wortel, zo werkt het niet. Alle westerse moslims moeten te allen tijde mede verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor extremistische misdragingen van hun medegelovigen elders in de wereld. En omgekeerd. :o

gh.wille
19-09-06, 19:57
Geplaatst door MaRiaH
:duim:

groot gelijk.

ik sluit me hierbij aan .

tukkersterror
20-09-06, 08:01
Geplaatst door catwomen
Als moslim ben ik niet verantwoordelijk voor daden van andere moslims.

Ook voel ik me niet verantwoordelijk voor het leed (al dan niet overtrokken) wat moslims is aangedaan.

Zou ik iedere keer staan te schuimbekken als een moslim iets wordt aangedaan of beledigd en zou ik allerlei verontschuldigingen zoeken voor misdaden gepleegd door een moslim, ja dan zou je me ook aan mogen spreken op mijn verantwoordelijkheidsgevoel jegens daden gepleegd door moslims.

Hier kan ik mij volledig in vinden.

Al heb ik wel het gevoel om een bepaalde verantwoordelijkheid te dragen.
Enerzijds om te zien wat er speelt in oorlogsgebieden en anderzijds wat er leeft onder de nederlandse bevolking.
En als ik in nederland ben en om mij heen kijk heb ik respect voor de allochtone mede burgers.

catwomen
20-09-06, 08:20
Geplaatst door tukkersterror
Hier kan ik mij volledig in vinden.

Al heb ik wel het gevoel om een bepaalde verantwoordelijkheid te dragen.
Enerzijds om te zien wat er speelt in oorlogsgebieden en anderzijds wat er leeft onder de nederlandse bevolking.
En als ik in nederland ben en om mij heen kijk heb ik respect voor de allochtone mede burgers.



Het is niet zo dat ik verantwoordelijkdeid afwijs, integendeel. Maar er is een groot verschil tussen de verantwoordelijkheid die ik afwijs en de verantwoordelijkheid die ik wel neem. En dat is te proberen om de wereld zo leefbaar mogelijk te houden, respect te hebben voor een ieder die ook respect voor anderen heeft. En op te komen voor mensen in moeilijke situaties, ongeacht hun geloof of ras.

tukkersterror
20-09-06, 08:26
Geplaatst door catwomen
Het is niet zo dat ik verantwoordelijkdeid afwijs, integendeel. Maar er is een groot verschil tussen de verantwoordelijkheid die ik afwijs en de verantwoordelijkheid die ik wel neem. En dat is te proberen om de wereld zo leefbaar mogelijk te houden, respect te hebben voor een ieder die ook respect voor anderen heeft. En op te komen voor mensen in moeilijke situaties, ongeacht hun geloof of ras.

Alleen is het voor een burger moeilijk om iets te doen.
Maar binnenkort hebben wij weer verkiezingen en kunnen wij kiezen voor mensen die hun verantwoordelijkheid wel kunnen nemen hoop ik.

knuppeltje
20-09-06, 09:44
Geplaatst door tukkersterror
Alleen is het voor een burger moeilijk om iets te doen.
Maar binnenkort hebben wij weer verkiezingen en kunnen wij kiezen voor mensen die hun verantwoordelijkheid wel kunnen nemen hoop ik.

Nou heb ik weer niet het idee dat het een van de partijen een hot item gaat worden.

Rourchid
20-09-06, 10:14
Geplaatst door Wortel

*Voor de kortaangebonden kortelontjes-lezers die met voortdurend opgezwollen genitaliën van gefrustreerde trots en bekrast zelfverstaan bij het minste of geringste moord en brand schreeuwen over het onrecht wat hen wordt aangedaan: Het bovenstaande heet dus ironie en bedoelt het tegenovergestelde te propageren dan wat er letterlijk staat.
Het zijn hogergeplaatste geestelijken dan Sint-Nicolaas die met mijter en al van hun witte paard af tuimelen omdat de ironie niet wordt begrepen. Vandaar maar even deze voetnoot.
Die kleine lettertjes toch...

reallife
20-09-06, 10:33
Geplaatst door tukkersterror
Na de uitspraken van de paus die citeerde uit een stukje, sloeg wederom bij de moslims wereldwijd de vlam in de pan.
Is dit dan de moslimwereld die ons voor ogen moet staan, de moslim wereld die de boeken wil ingaan als vredelievend en tollerant?

Op tv zag ik de Imam die vertelde dat zij de hand reiken naar andere geloven met op de achtergrond het verbranden van een pop die de paus moest voorstellen.
Wederom zijn kerken in brand gestoken en nonnen vermoord, is dit de handreiking die wij kunnen verwachten van onze moslim vrienden.

In mijn ogen verspelen de moslims dag in dag uit de tollerantie die zij moeizaam hebben opgebouwd in deze westensewereld dat zelfs ik mijzelf er op betrapte dat het nu wel genoeg is geweest en het stadium van buigen of barsten nu wel heel erg dichtbij is gekomen.

Als zelfs een uitspraak van een persoon die een oude uitspraak citeerde deze reactie uitlokt dan is een moslim niet tolerant dan heeft deze moslim wel een heel kort lontje en rijp voor een behandeling in een kliniek om daar met een zuiver geweten uit te kunnen komen.

Wat als de christelijke wereld als antwoord hierop moskeen in brand steken of Imam's gaan vermoorden?

Dus hoe tolerant zijn wij met zijn allen nog en wie kan deze tolerantie naar elkaar nu nog opbrengen, want als tolerantie moet komen van één zijde, het vrije westen dan is het volgens mij gouw gebeurd met de tolerantie naar andere groepen en geloven en dat zou jammer wezen.

Bij mij gaan mijn nekharen overeind staan als ik lees wat er nu allemaal weer is gebeurd en dat allemaal om één zinnetje.
Sorry dit is geen tollerantie dit is het puurste vorm van INTOLLERANTIE.

De titel en de inhoud van dit stukje vind ik echt nergens op slaan... Het enige wat er duidelijk uit naar voren komt is het feit dat het woord tolerantie een totaal inhoudsloos begrip is geworden.

tukkersterror
20-09-06, 10:36
Geplaatst door knuppeltje
Nou heb ik weer niet het idee dat het een van de partijen een hot item gaat worden.

Ik ook niet, maar ik streep ze weg............
Één voor één en zie dan wie er overblijft.

tukkersterror
20-09-06, 10:41
Geplaatst door reallife
De titel en de inhoud van dit stukje vind ik echt nergens op slaan... Het enige wat er duidelijk uit naar voren komt is het feit dat het woord tolerantie een totaal inhoudsloos begrip is geworden.

Je vindt het nergens op slaan?
En je vindt dat tolerantie een totaal inhoudloos begrip is geworden.
Dus kort door de bocht vind je tolerantie nergens op slaan?

reallife
20-09-06, 11:00
Geplaatst door tukkersterror
Je vindt het nergens op slaan?
En je vindt dat tolerantie een totaal inhoudloos begrip is geworden.
Dus kort door de bocht vind je tolerantie nergens op slaan?

Tolerantie is een werkwoord....
Het woord opzichzelf is inhoudsloos ja. Wij moeten het met z'n allen inhoud geven, een soort handen en voeten. En aangezien we mensen zijn gebeurd dat met vallen en opstaan.

Maar wat gebeurt er in dit stukje. Je belicht een paar brandhaarden van het moment en gooit er een titel op die nergens op slaat. Kunnen moslims redelijk zijn? Nou ja zeg. Waarom vraag je niet, kunnen mensen redelijk zijn?
Ik zit me er eigenlijk al een paar dagen aan te ergeren. Sorry. Maar ik moest het even kwijt.
:zwaai:

tukkersterror
21-09-06, 09:49
Geplaatst door reallife
Tolerantie is een werkwoord....
Het woord opzichzelf is inhoudsloos ja. Wij moeten het met z'n allen inhoud geven, een soort handen en voeten. En aangezien we mensen zijn gebeurd dat met vallen en opstaan.

Maar wat gebeurt er in dit stukje. Je belicht een paar brandhaarden van het moment en gooit er een titel op die nergens op slaat. Kunnen moslims redelijk zijn? Nou ja zeg. Waarom vraag je niet, kunnen mensen redelijk zijn?
Ik zit me er eigenlijk al een paar dagen aan te ergeren. Sorry. Maar ik moest het even kwijt.
:zwaai:

Leuk geprobeerd, maar het ging immers wederom om een groep mensen die het zich wederom aantrokken wat iemand zei en het is dan een overreactie om zo te reageren dat je mensen vermoord en kerken in brand steekt.

Jij kunt je er dan aan ergeren, dat is je goede recht en neem ik je ook niet kwalijk, je ergens aan ergeren en daar een weerwoord op geven is een gezonde reactie en zelfs bevordelijk voor het welzijn van de mens en of persoon.
Maar ik neem aan dat jij er geen moment aan denkt om de eerste de beste nederlander die je tegen komt te vermoorden of dat je een kerk in de buurt in brand steekt.

Het stukje heb ik geschreven, omdat ik me ergerde op de overdreven reactie en het zinloos geweld door moslims in de wereld en dit alleen voor een uitspraak van een persoon die een zin citeerde.

reallife
21-09-06, 16:47
Geplaatst door tukkersterror
Leuk geprobeerd, maar het ging immers wederom om een groep mensen die het zich wederom aantrokken wat iemand zei en het is dan een overreactie om zo te reageren dat je mensen vermoord en kerken in brand steekt.

Jij kunt je er dan aan ergeren, dat is je goede recht en neem ik je ook niet kwalijk, je ergens aan ergeren en daar een weerwoord op geven is een gezonde reactie en zelfs bevordelijk voor het welzijn van de mens en of persoon.
Maar ik neem aan dat jij er geen moment aan denkt om de eerste de beste nederlander die je tegen komt te vermoorden of dat je een kerk in de buurt in brand steekt.

Het stukje heb ik geschreven, omdat ik me ergerde op de overdreven reactie en het zinloos geweld door moslims in de wereld en dit alleen voor een uitspraak van een persoon die een zin citeerde.

Jouw titel/ topic suggereerde dat alle moslims achter dat soort daden staan.

Het onderstaande komt uit het jaarverslag 2006 van Amnesty.

In de "oorlog tegen terrorisme" kwamen bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover elkaar te staan in een wereld die steeds meer gekenmerkt werd door onverdraagzaamheid en angst. Talloze mensen – moslims, zij die voor moslims werden aangezien, andere minderheden, migranten en vluchtelingen - werden gediscrimineerd en aangevallen vanwege hun identiteit. Sommige moslimgemeenschappen in Europa en elders verklaarden dat ze het gevoel hadden belegerd te worden: ze vreesden en verafschuwden de bomaanslagen, maar kregen ook steeds vaker te maken met racisme, ten dele uitgelokt door sommige regeringen en media die de "terroristische dreiging" over één kam schoren met "buitenlanders" en "moslims". Daar kwam nog bij dat velen gebukt gingen onder antiterrorismemaatregelen die in theorie en in praktijk discriminerend waren, aangezien jonge moslims te pas en te onpas werden afgeschilderd als "typische terroristen".

Voor mij vallen sommige acties van 'niet moslims,' ok onder zinloos geweld.
Het heeft toch totaal geen zin om zinloos geweld van één groep eruit te lichten in een wereld die in zijn totaliteit vol is met zinloos geweld door allerlei verschillende groepen?

http://www.amnesty.nl/bibliotheek_vervolg/jaarboek2006_identiteit

tukkersterror
22-09-06, 07:58
Geplaatst door reallife
Jouw titel/ topic suggereerde dat alle moslims achter dat soort daden staan.

Het onderstaande komt uit het jaarverslag 2006 van Amnesty.

In de "oorlog tegen terrorisme" kwamen bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover elkaar te staan in een wereld die steeds meer gekenmerkt werd door onverdraagzaamheid en angst. Talloze mensen – moslims, zij die voor moslims werden aangezien, andere minderheden, migranten en vluchtelingen - werden gediscrimineerd en aangevallen vanwege hun identiteit. Sommige moslimgemeenschappen in Europa en elders verklaarden dat ze het gevoel hadden belegerd te worden: ze vreesden en verafschuwden de bomaanslagen, maar kregen ook steeds vaker te maken met racisme, ten dele uitgelokt door sommige regeringen en media die de "terroristische dreiging" over één kam schoren met "buitenlanders" en "moslims". Daar kwam nog bij dat velen gebukt gingen onder antiterrorismemaatregelen die in theorie en in praktijk discriminerend waren, aangezien jonge moslims te pas en te onpas werden afgeschilderd als "typische terroristen".

Voor mij vallen sommige acties van 'niet moslims,' ok onder zinloos geweld.
Het heeft toch totaal geen zin om zinloos geweld van één groep eruit te lichten in een wereld die in zijn totaliteit vol is met zinloos geweld door allerlei verschillende groepen?

http://www.amnesty.nl/bibliotheek_vervolg/jaarboek2006_identiteit

Sorry dat jij het zo opvat, het is van mij natuurlijk nooit de bedoeling geweest om iedereen over één kam te scheren.

Maar na de uitspraak van de paus, was ik net weer terug in Europa en las alle informatie hierover in één keer en mijn gedachten was daar gaan we weer.

En wees eerlijk er hoef maar iets te worden gezegd momenteel over het geloof en er word keihard geoordeeld en met deze keihard bedoel ik te hard.

Het lontje is momenteel wel heel erg kort en dat is gevaarlijk, levens gevaarlijk voor een ieder van ons, die als wel willende burger de kalmte tracht te bewaren.

Het rascisme viert momenteel weer hoogtij en dan vraag ik mij af wanneer hier de vlam in de pan slaat.
Het vuur is aangestoken en een beetje olie doet wonderen.

Dat er na 11-9 veel veranderd is ben ik mij bewust, zeker toen vrienden vroegen of zij bij mij nog welkom waren, vandaar dat we misschien nog voorzichtiger met elkaar moeten omgaan.
En dan zitten we zeker niet te wachten op berichten in de krant van vermoorde mensen en brandende kerken!
Ik veroordeel niemand, maar wens alleen dat mij kinderen ook in vrede en rust kunnen leven in Nederland of elders op deze wereld.

reallife
22-09-06, 22:14
Geplaatst door tukkersterror
Sorry dat jij het zo opvat, het is van mij natuurlijk nooit de bedoeling geweest om iedereen over één kam te scheren.

Maar na de uitspraak van de paus, was ik net weer terug in Europa en las alle informatie hierover in één keer en mijn gedachten was daar gaan we weer.

En wees eerlijk er hoef maar iets te worden gezegd momenteel over het geloof en er word keihard geoordeeld en met deze keihard bedoel ik te hard.

Het lontje is momenteel wel heel erg kort en dat is gevaarlijk, levens gevaarlijk voor een ieder van ons, die als wel willende burger de kalmte tracht te bewaren.

Het rascisme viert momenteel weer hoogtij en dan vraag ik mij af wanneer hier de vlam in de pan slaat.
Het vuur is aangestoken en een beetje olie doet wonderen.

Dat er na 11-9 veel veranderd is ben ik mij bewust, zeker toen vrienden vroegen of zij bij mij nog welkom waren, vandaar dat we misschien nog voorzichtiger met elkaar moeten omgaan.
En dan zitten we zeker niet te wachten op berichten in de krant van vermoorde mensen en brandende kerken!
Ik veroordeel niemand, maar wens alleen dat mij kinderen ook in vrede en rust kunnen leven in Nederland of elders op deze wereld.

Ik begrijp het wel maar ik ervaar het als een wereldwijd fenomeen. Overal die korte lontjes.

Maar no hard feelings hoor. :zwaai:

tukkersterror
23-09-06, 14:07
Geplaatst door reallife
Ik begrijp het wel maar ik ervaar het als een wereldwijd fenomeen. Overal die korte lontjes.

Maar no hard feelings hoor. :zwaai:

Vermoedelijk heb jij gelijk en had ik de tekst beter kunnen zijn "Kunnen wij redelijk zijn"

angkor
23-09-06, 14:47
OK, title changed!

angkor/beheer

tukkersterror
23-09-06, 15:03
Geplaatst door angkor
OK, title changed!

angkor/beheer

Dank je!!! :fpetaf:

reallife
23-09-06, 20:12
Geplaatst door tukkersterror
Vermoedelijk heb jij gelijk en had ik de tekst beter kunnen zijn "Kunnen wij redelijk zijn"

Ach, ik redeneerde, zoals meestal, gewoon vanuit mijn gevoel, dus of ikzelf helemaal redelijk was weet ik niet hoor. ;) Ik kan dan ook weleens een beetje drammerig zijn misschien...

Maar thanx. :)

tukkersterror
23-09-06, 21:46
Geplaatst door reallife
Ach, ik redeneerde, zoals meestal, gewoon vanuit mijn gevoel, dus of ikzelf helemaal redelijk was weet ik niet hoor. ;) Ik kan dan ook weleens een beetje drammerig zijn misschien...

Maar thanx. :)

Ik denk dat een ieder hier op maroc reageert vanuit zijn gevoel en soms is het wel eens goed om iemand van repliek de dienen.

Trouwens een leuke foto van Leonardo Da Vinci,

reallife
23-09-06, 21:57
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat een ieder hier op maroc reageert vanuit zijn gevoel en soms is het wel eens goed om iemand van repliek de dienen.

Trouwens een leuke foto van Leonardo Da Vinci,

Ja mooi hè. De kleuren zijn zo mooi :)

tukkersterror
23-09-06, 22:00
Geplaatst door reallife
Ja mooi hè. De kleuren zijn zo mooi :)

Beter als in het echt.

reallife
23-09-06, 22:07
Geplaatst door tukkersterror
Beter als in het echt.

Ik heb het in het echt nooit gezien, alleen op foto's.
Maar na al die eeuwen zou het wel apart zijn als de kleuren zo helder waren gebleven.

tukkersterror
24-09-06, 00:00
Geplaatst door reallife
Ik heb het in het echt nooit gezien, alleen op foto's.
Maar na al die eeuwen zou het wel apart zijn als de kleuren zo helder waren gebleven.

Een jaar of 20 geleden is het gerestaureerd en daar is toen nog al veel om te doen geweest in het vaticaan.

Ze hadden letters gevonden die verwezen naar een sekte waar Leonarda lid van zou zijn, deze sekte (die toen verboden was) gaf aan dat Jezus zijn lichaam na de dood ontvoerd zou zijn.
Over deze "roddel" is later nog een boek verschenen Het Sixtijnse Geheim geschreven door Philipp van den Berg.
Hij zou dit gedaan hebben uit wraak naar de Paus toe.
Je ziet zelfs toen was niet alles koek en ei.