PDA

Bekijk Volledige Versie : Geloof je echt dat het pesten/criminaliseren van allochtonen en moslims zal ophouden?



Qaiys
18-09-06, 11:07
Een lijst beleid

Anil Ramdas

‘De crisistoon is uit het integratiedebat’. Dat is een schokkende krantenkop op de voorpagina van deze krant van afgelopen zaterdag, vergelijkbaar met: ‘De oorlog tegen terreur is gewonnen’. Of: ‘Middel tegen kanker gevonden’. Of: ‘Voetbal wordt afgeschaft’.

Ik bedoel, ik ben een groot voorstander van al die dingen, maar ik geloof niet dat ik het bij mijn leven nog zal meemaken. Hoewel ik diep in mijn hart een optimist ben, vind ik optimisme een vrij knullige levenshouding. Optimisme is meer iets voor kwispelende jonge hondjes, als ik een hond zou hebben, zou ik hem voortdurend plagen met het zogenaamd weggooien van de stok waardoor hij als een dolle dwaas gaat rennen en waarna ik hem kan knuffelen om zijn dwaasheid.

Oke, misschien zit het optimisme bij mij zo diep dat er tonnen aan pessimisme over heen zijn gekomen. Maar ik ben een uiterst goedaardige pessimist, al zeg ik het zelf.

‘Mensen zijn de polarisatie moe’, staat er verder op de voorpagina. Wie heeft dat vastgesteld? Och, het is maar Dick Pels. Die Pels, hij is zo’n schat, apport Pels, en ik doe alsof ik de stok weggooi, kom hier Pels, en ik knuffel hem stevig.

Toch is het alsof hij weet waarover hij praat. Hij heeft de programma’s van de grootste politieke partijen bestudeerd en is tot de conclusie gekomen dat er minder wordt gescholden op allochtonen en sterker de nadruk wordt gelegd op werk en scholing voor onze allochtone rakkers.

Vooral bij de VVD is dat opvallend. In hun programma staat onder de kop: „Discriminatie: altijd verboden”: „Elke vorm van ontoelaatbaar onderscheid moet worden uitgebannen.”

Rita Verdonk, de vlees geworden polarisatie, Hirsi Ali over de achterlijkheid van de islam, Bolkestein over de superioriteit van het Westen – als ik Dick Pels moet geloven zijn de mensen dat allemaal moe.

Ik voel me inderdaad al een paar jaar moe, maar moet ik de VVD zomaar geloven omdat ze het in hun partijkrantje hebben staan? Het VVD-programma is namelijk uitgegeven als een krantje, en dat is veelbetekenend: daar verpakken ze morgen de vis in, dat is niet langer geldig dan de datum die er boven staat. Als ze hun woorden zouden menen zouden ze die drukken op glanspapier en meteen ook inlijsten voor het nageslacht. Nu is het alsof ze zeggen dat ze tegen discriminatie zijn, terwijl ze de hand voor de mond houden en proberen niet te proesten van het lachen.

Misschien ben ik aan het overdrijven. Het zou toch kunnen dat de VVD nu echt wil ophouden met het sarren en treiteren van buitenlanders? Maar waarom zouden ze dat willen? Om allochtone stemmen binnen te halen? De meeste allochtonen mogen niet eens stemmen bij de Tweede-Kamerverkiezingen, dat zal het dus niet zijn. Willen ze zo graag meeregeren dat ze de andere grote partijen ervan willen overtuigen dat ze weer netjes zijn geworden en de bruinhemdentaal aan de rechtse splintertjes overlaten?

Zou het echt zo zijn dat het tijdperk-Verdonk is afgesloten? Dat wordt niet duidelijk uit het artikel in de krant van zaterdag. Behalve Dick Pels komt ook VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg aan het woord, die letterlijk zegt: „Het werkt natuurlijk nog niet, maar we hebben voor integratie een indrukwekkende lijst beleid gemaakt. Het is nu tijd om het uit te voeren.”

Ik moet misschien nog een taalcursusje volgen, maar wat is een lijst beleid, is dat zoiets als een ons achterham? En waar is die lijst beleid? Of wil ze beweren dat er al genoeg VVD-ideeën en VVD-plannen op integratiegebied zijn en er domweg niets nieuws of hatelijks of pesterigs meer te bedenken of te zeggen valt?

Heeft Van Miltenburg Rita Verdonk dood verklaard? Verdonk deed toch niets anders dan roepen en niets uitvoeren? Zijn al die illegalen al uitgezet? Spreken de legalen nu vloeiend Nederlands? Worden ze op straat gearresteerd als ze dat niet doen? Geven de imams nu ook vrouwen een handje?

De enige conclusie is dat men een indrukwekkende lijst pesterijen tegen allochtonen na vijf jaar afsluit met de toezegging er het voorlopig niet meer over te hebben.

Ik geloof niet zo in toezeggingen in verkiezingsprogramma’s, ik denk dat politici altijd maar wat zeggen, en dat je niet moet willen nagaan of ze het menen, of dat ze het nakomen, maar of ze het een beetje mooi hebben gezegd. Ik ben een pessimist, maar goedaardig. En het is inderdaad mooi gezegd: discriminatie: altijd verboden. Als in: je niet kunnen legitimeren? Verboden. Niet meezingen op Naturalisatiedag? Verboden. Poster ‘Reisbureau Rita voor al uw deportaties en crematies’? Verboden. Crisistoon in integratiedebat? Verboden.

Wat gaan we doen met al die vrienden van Fortuyn en Van Gogh en Hirsi Ali, die leefden bij gratie van de crisistoon? Gaan we ze allemaal deporteren?

De enige winnaar van het integratiedebat is, als je het goed bekijkt, Paul Scheffer. Ik weet, hij is sinds zijn beroemde artikel ‘Het multiculturele drama’ in 2000 het spoor bijster geraakt, omdat hij de soepele overgang tussen vaderlandsliefde en vreemdelingenhaat niet helder voor ogen heeft, maar in wezen had hij al in 2000 gezegd waar het om ging: scholing en werk. Dat nu hebben alle grote politieke partijen overgenomen.

Maar het zijn maar beloftes en toezeggingen. Weet u wat ik echt denk, als goedaardige pessimist? Het zal tot de verkiezingen inderdaad niet gaan om integratie. Er is al een lijst beleid, en dan wordt Rita Verdonk weer minister en doet ze alsof ze die lijst weggooit en rennen we er allemaal kwispelend achteraan.


http://www.nrc.nl/columns/anil_ramdas/article477930.ece

Bart
18-09-06, 11:55
Wanneer hou jij eens op met het pesten/criminaliseren van autochtonen en niet-moslims?

Tomas
18-09-06, 12:06
Geplaatst door Bart
Wanneer hou jij eens op met het pesten/criminaliseren van autochtonen en niet-moslims?

Hou op met Qaasie pesten. Geef hem nou maar een knuffel voor zijn dwaasheid.

Max Stirner
18-09-06, 14:04
Denk dat mensen zo langzamerhand ook een beetje moe worden van diegenen die van het zielige, gepeste-allochtoon-zijn hun beroep hebben gemaakt.

Anil Ramdas is diep in zijn hart vast heel blij met al die discriminerende en treiterende witmansen, want anders had ie niets om over te schrijven en moest ie een echte identiteit/baan gaan zoeken.

mulan
18-09-06, 14:25
Geplaatst door Max Stirner
Denk dat mensen zo langzamerhand ook een beetje moe worden van diegenen die van het zielige, gepeste-allochtoon-zijn hun beroep hebben gemaakt.

Anil Ramdas is diep in zijn hart vast heel blij met al die discriminerende en treiterende witmansen, want anders had ie niets om over te schrijven en moest ie een echte identiteit/baan gaan zoeken.

Zullen we dat maar even niet doen want hoeveel 'gefrustreerden' hun beroep hebben gemaakt van allochtoontje pesten zijn er nog altijd veel meer. CWI gaat overuren werken.

H.P.Pas
18-09-06, 14:28
Geplaatst door Max Stirner
Denk dat mensen zo langzamerhand ook een beetje moe worden van diegenen die van het zielige, gepeste-allochtoon-zijn hun beroep hebben gemaakt.

Anil Ramdas is diep in zijn hart vast heel blij met al die discriminerende en treiterende witmansen, want anders had ie niets om over te schrijven en moest ie een echte identiteit/baan gaan zoeken.

:confused: Ramdas ? Eén van de weinigen, die een koel hoofd en een goed humeur bewaren.

Als je een roeping maakt van het verkondigen van ongemakkelijke waarheden moeten ze natuurlijk wel wáár zijn.

_h4T3D_sE7eN
18-09-06, 14:38
Bart, Tomas en Max voelen zich overduidelijk te kijk gezet.

Apport, jongens !

Tomas
18-09-06, 14:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Bart, Tomas en Max voelen zich overduidelijk te kijk gezet.

Apport, jongens !

Wat een hysterie toch.

Max Stirner
18-09-06, 15:07
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Bart, Tomas en Max voelen zich overduidelijk te kijk gezet.

Apport, jongens !


Ik sta hier buiten:

Het jonge optimistische hondje staat symbool voor de allochtonen en hun knuffelaars die op basis van de verschillende verkiezingsprogramma`s nu de illusie hebben dat ze in de toekomst minder getreiterd, mishandeld en vernederd zouden gaan worden.

Anil Ramdas vergelijkt zichzelf impliciet met een depressieve kreupele poedel die wel beter weet; dus niet meer de moeite neemt om achter die stok aan te rennen en liever gewoon de hele tijd blijft janken.

H.P.Pas
18-09-06, 15:11
Geplaatst door Max Stirner
Ik sta hier buiten:



Ramdas ook.
Alleen minder zuur.

knuppeltje
18-09-06, 15:35
Tis niet te hopen, dan kunnen ze hier de zaak wel sluiten.