PDA

Bekijk Volledige Versie : `Radicaleringsexpert` Slotervaart



tr_imparator
18-09-06, 23:04
Maandag 18 september


Het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart krijgt een deskundige die zich speciaal gaat bezighouden met radicalisering en extremisme. B&W van Amsterdam heeft geld beschikbaar gesteld voor de deskundige die er op verzoek van de deelraad komt.

De anti-radicaliseringsdeskundige zal zich vooral richten op de Marokkaanse gemeenschap in Slotervaart. Hij zal nauw samenwerken met stadsdeelraadvoorzitter Marcouch. De Marokkaanse expert moet nog dit jaar een actieprogramma uitbrengen.

Marcouch maakt zich zorgen over een grote aantal haatdragende en radicale Marokkaanse jongens, die zich spiegelen aan figuren als Mohammed B en Samir A.


Bron: Teletekst pagina 107.


Waar onze geld allemaal naar toe gaat... :moe:

barfly
18-09-06, 23:06
Geplaatst door tr_imparator
Maandag 18 september


Het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart krijgt een deskundige die zich speciaal gaat bezighouden met radicalisering en extremisme. B&W van Amsterdam heeft geld beschikbaar gesteld voor de deskundige die er op verzoek van de deelraad komt.

De anti-radicaliseringsdeskundige zal zich vooral richten op de Marokkaanse gemeenschap in Slotervaart. Hij zal nauw samenwerken met stadsdeelraadvoorzitter Marcouch. De Marokkaanse expert moet nog dit jaar een actieprogramma uitbrengen.

Marcouch maakt zich zorgen over een grote aantal haatdragende en radicale Marokkaanse jongens, die zich spiegelen aan figuren als Mohammed B en Samir A.


Bron: Teletekst pagina 107.


Waar onze geld allemaal naar toe gaat... :moe:

Ach ik wil positief zien. Anders had die persoon waarschijnlijk een uitkering gehad.

tr_imparator
18-09-06, 23:10
Geplaatst door barfly
Ach ik wil positief zien. Anders had die persoon waarschijnlijk een uitkering gehad.

Foei!

(woon zelf in stadsdeel Slotervaart)..


In Slotervaart zijn er heel veel achterstandscholen. Ik vind dat ze daar bijv. beter geld en tijd kunnen insteken ipv aan pseudo-deskundigen.

~Panthera~
18-09-06, 23:37
Geplaatst door tr_imparator
Foei!

(woon zelf in stadsdeel Slotervaart)..


In Slotervaart zijn er heel veel achterstandscholen. Ik vind dat ze daar bijv. beter geld en tijd kunnen insteken ipv aan pseudo-deskundigen.

Yep, wat wat het ook alweer ? Nederland Kennisland ? :hihi:

barfly
18-09-06, 23:46
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, wat wat het ook alweer ? Nederland Kennisland ? :hihi:

Vroeger noemde ze dat Melkert banen.

Pixelshade
19-09-06, 08:41
pak nou eens de oorzaak aan en niet het gevolg :moe:

Wat gaat zo iemand doen? Nee Mo je mag niet je baard laten staan, nee Mo doe je jelebeya uit?

tr_imparator
19-09-06, 09:44
Ik ben benieuwd wat die actieprogramma gaat worden.


''Dump je baard met een gratis philipsshave'' :hihi:


of

''Laat nu je gezicht zien en ontvang een gratis dagcreme van l'oreal ''


:nijn:

Seif
19-09-06, 10:05
Geplaatst door Pixelshade
pak nou eens de oorzaak aan en niet het gevolg :moe:

Laat me raden, de oorzaak zijn de racistische en discriminerende Hollanders?

Pixelshade
19-09-06, 10:55
Geplaatst door Seif
Laat me raden, de oorzaak zijn de racistische en discriminerende Hollanders?

nee, de oorzaak weet jij donders goed aap

De pet
13-10-06, 14:20
ik vind dit een goed initiatief. Volgens mij is dit voor het eerst dat iemand daadwerklijk iets durft te ondernemen. Je moet er niet alleen over praten maar er ook wat aan doen. Jongeren en kinderen die op zoek zijn naar hun islamtische identiteit kunnen de verkeerde kan op gaan en in handen vallen van ideeen die ze alleen maar meer en meer van de samenleving isoleren. De islam is een mooie godsdienst die verrijkend is voor de persoonlijke ontwikkeling van een mens. Maar net als met alle goede dingen je moet wel weten hoe je het dan moet doen. welke bronnen, hoe je persoonlijkheid op te bouwen enz...

Zeker ind efase dat kinderen aan het puberen zijn is het nodig dat ze worden begeleid. ouders ,Imams en onderwijzers kunnen vaak deze kinderen in onvoldoende mate begeleiden als het gaat om godsdienstigheid. Dus is het nodig dat er specifieke deskundigheid wordt ingezet. Niet tegen de jongeren maar voor de jongeren, zoals ik Marcouch laatste hoorde zeggen in een interview. Dat het fout kan aflopen als je jongeren niet begeleidt hoef ik niet aan te tonen, de actuele geschiedenis van NL spreekt voor zich. Laten svp dus het onderwerp niet onderschatten, maar dit soort pogingen steunen en stimuleren door mee te denken en het debat aan te gaan over, wat het nou betekent om moslim te zijn. hoe en waar sta ik ind e samenleving. Is het immers niet zo dat het eerste gebod van de koran luidt: LEES!! en niet zomaar, omdat onderwijs en deskundigheid primaire taken zijn voor een moslim om God te kunnen kennen!

Al Sawt
13-10-06, 14:21
Geplaatst door tr_imparator
Foei!

(woon zelf in stadsdeel Slotervaart)..


In Slotervaart zijn er heel veel achterstandscholen. Ik vind dat ze daar bijv. beter geld en tijd kunnen insteken ipv aan pseudo-deskundigen. Als voormalige bewoner, kan ik dat beamen.

tr_imparator
13-10-06, 20:02
Geplaatst door De pet
ik vind dit een goed initiatief. Volgens mij is dit voor het eerst dat iemand daadwerklijk iets durft te ondernemen. Je moet er niet alleen over praten maar er ook wat aan doen. Jongeren en kinderen die op zoek zijn naar hun islamtische identiteit kunnen de verkeerde kan op gaan en in handen vallen van ideeen die ze alleen maar meer en meer van de samenleving isoleren. De islam is een mooie godsdienst die verrijkend is voor de persoonlijke ontwikkeling van een mens. Maar net als met alle goede dingen je moet wel weten hoe je het dan moet doen. welke bronnen, hoe je persoonlijkheid op te bouwen enz...


AIVD zei volgens mij dat die jongeren die radicaliseren met de hand te tellen zijn. Lijkt mij onzin om daar geld aan uit te geven, terwijl er belangrijke zaken zijn zoals onderwijs. Goed onderwijs, heeft ook daar een preventief effect op denk ik. O.a. bijvoorbeeld door kritisch te lezen op internet(want daar wordt al het informatie vandaan gehaald).


Ik vind dit een beetje natte vinger werk. Wie moet je nou precies begleiden en zal die radicaleringsexpert uiteindelijk iets veranderen aan de gedachtegang en patroon van informatieverwing van die zgn. radicaliserende jongens. Ik geloof er niet in.



Zeker ind efase dat kinderen aan het puberen zijn is het nodig dat ze worden begeleid. ouders ,Imams en onderwijzers kunnen vaak deze kinderen in onvoldoende mate begeleiden als het gaat om godsdienstigheid. Dus is het nodig dat er specifieke deskundigheid wordt ingezet. Niet tegen de jongeren maar voor de jongeren, zoals ik Marcouch laatste hoorde zeggen in een interview. Dat het fout kan aflopen als je jongeren niet begeleidt hoef ik niet aan te tonen, de actuele geschiedenis van NL spreekt voor zich. Laten svp dus het onderwerp niet onderschatten, maar dit soort pogingen steunen en stimuleren door mee te denken en het debat aan te gaan over, wat het nou betekent om moslim te zijn. hoe en waar sta ik ind e samenleving. Is het immers niet zo dat het eerste gebod van de koran luidt: LEES!! en niet zomaar, omdat onderwijs en deskundigheid primaire taken zijn voor een moslim om God te kunnen kennen!

Geldverspilling is het. Te aspecifiek.