PDA

Bekijk Volledige Versie : Executie christenen Indonesië donderdag



Marsipulami
19-09-06, 10:53
Executie christenen Indonesië donderdag


Geplaatst op 19/9 '06 om 10:08u
Door Theo Borgermans (Bron: AN¨P)


POSO (RKnieuws.net) - De drie christelijke militanten die in Indonesië de doodstraf hadden gekregen omdat zij tot gevechten met moslims hadden aangezet, worden donderdag geëxecuteerd. Dat heeft hun advocaat dinsdag bekendgemaakt. Er is nog niets bekend over een reactie op hun verzoek om gratie.



Fabianus Tibo (61), Marianus Riwu (48) en Dominggus da Silva (38) werden in 2001 ter dood veroordeeld omdat zij tijdens godsdienstige rellen in 2000 een menigte christenen hadden aangevoerd die meer dan tweehonderd moslims om het leven heeft gebracht in de regio Poso op Sulawesi.

De executie - door een vuurpeloton - zou aanvankelijk plaatsvinden op 12 augustus, maar werd uitgesteld nadat paus Benedictus XVI de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono had gevraagd de drie gratie te verlenen. De kerkvorst vroeg om "een gebaar van clementie’’.

Waar de executie plaatsvindt, is niet bekend. Pas nadat de vonnissen zijn voltrokken, worden daarover mededelingen gedaan.

tukkersterror
19-09-06, 11:26
Jammer dat zij terdood zijn veroordeeld, maar als je 200 doden op je geweten hebt wat zal dan erger wezen de rest van je leven achter gesloten deuren in mensontwaardige omstandig heden of de doodstraf?

Kal-El B.V
19-09-06, 12:07
Dat de mensen hier op het forum suggestieve en schreeuwerige titels verzinnen voor hun onderwerpen is tot daar aan toe, maar dat de journalisten dat gaan overnemen is een zonde.

De titel van dit persbericht is al suggestief genoeg, maar de titel die dit nieuwsbercht heeft gekregen op de nederlandse teletekst is nog veel erger, daar staat gewoon

Indonesië : Christenen wacht executie

Ik hield mijn hart vast teon ik dit las, ik dacht even dat er een nieuwe wet in Indonesië was ingevoerd die alle christenen vanwege hun geloof ter dood veroordeelde, misschien als reactie op de uitlatingen van de paus.

De titel die wordt gehanteerd voor dit persbericht is gewoon gestoord.
Er had ook kunnen staan : "Terroristen wacht executie", of "Oorlohitsers wacht executies" enz.....

Waarom dit nieuwsbericht in deze bewoording aan de man wordt gebracht is een compleet raadsel voor mij.

reason
19-09-06, 12:07
Geplaatst door tukkersterror
Jammer dat zij terdood zijn veroordeeld, maar als je 200 doden op je geweten hebt wat zal dan erger wezen de rest van je leven achter gesloten deuren in mensontwaardige omstandig heden of de doodstraf?

Je hebt de eerdere discussie hierover niet gevolgd.
De drie zijn in een schijnproces veroordeeld, en worden tot zondebokken gemaakt terwijl er geen fatsoenlijk bewijs tegen hen is.
Mensenrechtengroeperingen hebben zich voor hen ingezet.

reason
19-09-06, 12:25
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=196994

mark61
19-09-06, 18:47
"Three Muslim militants are also currently on death row for their part in the 2002 Bali nightclub bombings that killed more than 200 people."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/5358976.stm

Het idee is dat het zo een beetje 'evenwichtig' wordt aangepakt. :vreemd: