PDA

Bekijk Volledige Versie : Trappen

Column van de week
20-09-06, 07:54
Trappen

Brief van de dag

Na Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken, begint een moslim als ik zich af te vragen of "moslimpje trappen" niet de nieuwe sport in het vrije en rationele Westen is geworden. Wat zouden de motieven kunnen zijn voor de stijgende populariteit van deze sport? De beoefenaars menen een dialoog te openen met moslims, maar ik vraag me af of trappen tot praten kan leiden of dat schreeuwen en terugtrappen meer gepaste reacties zijn. En opeens begrijp ik het: "we zeggen dat ze gewelddadig zijn en als ze terugtrappen, dan zijn ze het ook!" Zo ontsnappen wij tegelijkertijd uit onze identiteitscrisis: "wij zijn wat zij niet zijn"! Toppunt van westerse efficientie.

Oude Wetering Aziz Abdalli

Copyright: De Volkskrant 20-09-2006

Hawa
08-10-06, 14:21
Ja trappen! Is gewoon reactie..Trappen! Ook tegen de wind in. Trappen! Tot dat je thuis komt. Maar deze traptechniek is van allerlei culturen,iedereen trapt en trapt tegen eigen windrichting in.
Kijk naar die journaliste in Rusland, die ooit vergiftigd bleek te zijn, en nu met kogels doorzeefd...Zij! Journalisten die het op nam voor Tsjetenie!! Die martelingen, die schandalige landinname,die bezettingen,waar zij de bres sloeg,en nu dood!
Ja dood! Zoals voor al die goddelijke mensen die in de bres springen en de waarheid boven de tafel hanteren, die niet meer waard zijn, dan dan een buggy bag!
Ja Haat! Is die haat die onherroepelijk wordt aangewakkerd dooor al die winden die geen tegen wind verdragen....
Liefde! Mededogen, is die wind die je draagt en meevoert naar koers van zelfstandigheid,van zelf ontplooiing, en niet die van onderdrukking,dat je je bek moet houden,dat je niks weet,dat je melaatse bent, zwart als roet,
Is het dan een keer beschreven in al onze wetten dat je mag opkomen voor anderen, dat je koers vaart zonder zeil,....
Dat je mens bent, en vrouw,
Wie.........
Laat dit toe......
Moorden.......
En die doofpot,welke doofpot!

binloser
03-04-07, 14:43
Geplaatst door Column van de week
Trappen

Brief van de dag

Na Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken, begint een moslim als ik zich af te vragen of "moslimpje trappen" niet de nieuwe sport in het vrije en rationele Westen is geworden. Wat zouden de motieven kunnen zijn voor de stijgende populariteit van deze sport? De beoefenaars menen een dialoog te openen met moslims, maar ik vraag me af of trappen tot praten kan leiden of dat schreeuwen en terugtrappen meer gepaste reacties zijn. En opeens begrijp ik het: "we zeggen dat ze gewelddadig zijn en als ze terugtrappen, dan zijn ze het ook!" Zo ontsnappen wij tegelijkertijd uit onze identiteitscrisis: "wij zijn wat zij niet zijn"! Toppunt van westerse efficientie.

Oude Wetering Aziz Abdalli

Copyright: De Volkskrant 20-09-2006

Gewelddadig ? valt wel mee maar wel heel erg klagerig. Ik zou er haast medelijden mee krijgen.
Ik zou er maar aan wennen want iedereen kan hier op de korrel worden genomen van tijd tot tijd en dat gebeurt ook en dat is uitstekend. Als je daar niet tegen kunt kun je toch gewoon in Iran, Egypte of Soedan gaan wonen. Heerlijk leefklimaat.

Hawa
06-04-07, 16:21
Gewelddadig ? valt wel mee maar wel heel erg klagerig. Ik zou er haast medelijden mee krijgen.
Ik zou er maar aan wennen want iedereen kan hier op de korrel worden genomen van tijd tot tijd en dat gebeurt ook en dat is uitstekend. Als je daar niet tegen kunt kun je toch gewoon in Iran, Egypte of Soedan gaan wonen. Heerlijk leefklimaat.

Heb je daar weleens gewoond, ken je vrienden,of vriendinnen die vandoor komen, heb je wel enig mededogen?
Je kan alles zeggen wat je maar wil zeggen met je blanke doorschijnende huid; is echt door schijnend,verdraagt geen zonlicht, gaat je huid verkleuren als een kreeft....Een rode kreeft die levend in heette pan wordt gesmeten,zonder mededogen!! Zoiets!
Wonen! Waar wonen! Jij zegt het! Ga daar maar wonen, dan weet je het blijkbaar wel....Wat een lulkoek!
Het doorschijnende weefsel,het blank zijn,is superieur aan allles wat aan niet doorscheindende gelaat doorlaat....Bruin is poep,zwart is nog meer dan poep,wat een shit zeg=
Jij zegt dat niet, maar je zegt met je doorschijnende gezicht dat we daar maaar moeten gaan wonen....
Tolereer dan andere menigen dan eens, andere culturen, en vul niet in met je kreeft zijn cultuur.....
Vreet je eigen spruitjes dan maar op,je eigen spruitjescultuur± te onpas en te onpas wordt deze bezemsteel uit de bezemkast gerukt±Alsof wij geen spruitjes lustten± Wij serveren ze wel iets anders,is ook cultuur van spruitjes cultuur..hahahaha..lekker puh!
In je eigen shit blijven hangen in je eigen geur, moet jezelf weten, maar laaat ons met rust.......
Elke keer worden we weer in daglicht gezet om jullie spruitjes geur te verantwoordden,lekker makkelijk toch. De koran is niks waard, is boek van alleen maar zware teksten in agressie toch=
Dat maakt het zielige doorschijnende gedroacht ervan....Het gedrocht van zelfde spruitjes lucht,waar wij van gaan kotsen....
Er is niks mis mee met het spruitje,alleen jullie eigen geur bederft het voedsel...... :fplet: