PDA

Bekijk Volledige Versie : Trappen



Column van de week
20-09-06, 07:55
Trappen

Brief van de dag

Na Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken, begint een moslim als ik zich af te vragen of "moslimpje trappen" niet de nieuwe sport in het vrije en rationele Westen is geworden. Wat zouden de motieven kunnen zijn voor de stijgende populariteit van deze sport? De beoefenaars menen een dialoog te openen met moslims, maar ik vraag me af of trappen tot praten kan leiden of dat schreeuwen en terugtrappen meer gepaste reacties zijn. En opeens begrijp ik het: "we zeggen dat ze gewelddadig zijn en als ze terugtrappen, dan zijn ze het ook!" Zo ontsnappen wij tegelijkertijd uit onze identiteitscrisis: "wij zijn wat zij niet zijn"! Toppunt van westerse efficientie.

Oude Wetering Aziz Abdalli

Copyright: De Volkskrant 20-09-2006

Witte78
20-09-06, 11:36
In mijn belevingswereld zit het wel iets anders in elkaar. Indereen wordt voortdurend in de zeik genomen en belachelijk gemaakt. Alleen trekken moslims het zich gewoon wat meer aan.

Ik geloof niet echt dat de aangehaalde voorbeelden (Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken) puur de intentie hadden om een reactie uit te lokken zoals we dat hebben gezien.

Iglo
20-09-06, 11:45
Geplaatst door Column van de week
Trappen

Brief van de dag

Na Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken, begint een moslim als ik zich af te vragen of "moslimpje trappen" niet de nieuwe sport in het vrije en rationele Westen is geworden. Wat zouden de motieven kunnen zijn voor de stijgende populariteit van deze sport? De beoefenaars menen een dialoog te openen met moslims, maar ik vraag me af of trappen tot praten kan leiden of dat schreeuwen en terugtrappen meer gepaste reacties zijn. En opeens begrijp ik het: "we zeggen dat ze gewelddadig zijn en als ze terugtrappen, dan zijn ze het ook!" Zo ontsnappen wij tegelijkertijd uit onze identiteitscrisis: "wij zijn wat zij niet zijn"! Toppunt van westerse efficientie.

Oude Wetering Aziz Abdalli

Copyright: De Volkskrant 20-09-2006 Dus meneer vind het een volstrekte normale reactie dat er doden vallen na die spotprenten? Die hele affaire is opgeklopt door een aantal malloten die uit zijn op macht hetzij zeer lange tenen hebben.

David
20-09-06, 15:51
la maar

Hawa
20-09-06, 17:38
Het getrap,levert vooral denkbeelden op die ook tegen de uitspraken van de paus zijn,die cartoons voortgekomen uit populistische dozen,nouja,die daar weer misbruik van maken en het bushen islam propageren, en zo gaat het wel een poosje voort,denk ik!
Het is voor al niet zo dat al die witkoppen zo denken,nee die denken,hun eigen gedachtenkoers,en laten die paus ook mar lullen,als hij ons weegt.
Die cartoons is wel vrijheid van menigsuiting,maar is zo hypocriet,da het niet meer met vrijheid te maken schijnt te hebben...
We wetn zoalangzamerhand wel,waar de bal gekaatst wordt.
Laten we ons niet alstublieft niet misleiden door deze hypes,vele hypes zullen er nog wel komen,ergste hebben we al gehad,volgens mij.....
Wees creatief,speel de bal terug, en geef eens een koekje van eigen deeg terug,wees kritisch,en ga die stomme uithalen eens afbreken met je eigen koers en vaandel,en laat je niet als een zwakkeling lang de zijlijn staan.
Er is nog genoeg te doen, vooral critisch zijn,en neem van mij aan,komt wel goed,inscha Allah!!

Juliette
20-09-06, 19:27
Geplaatst door Witte78

Ik geloof niet echt dat de aangehaalde voorbeelden (Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken) puur de intentie hadden om een reactie uit te lokken zoals we dat hebben gezien.

Ik denk van wel. Behalve dan die uitspraak van de de paus.

Witte78
20-09-06, 23:21
Geplaatst door Juliette
Ik denk van wel. Behalve dan die uitspraak van de de paus.

Jij denkt dus dat die cartoonist of redacteur bij zichzelf gedacht heeft "hoe kan ik overal ter wereld moslims laten rellen, en ambasades in de fik laten steken", en toen tot de conclusie kwam dat hij dan het beste een paar cartoons van mohammed kon tekenen en in de krant plaatsen?

Ik betwijfel dat toch zeer sterk. Ik denk eerder dat ze zelf ook nogal is geschrokken van de reacties.

Ik vind dit gewoon typisch goedpraterij van wangedrag. En dan ook nog de schuld ergens anders leggen. En gezien de reactie van bijvoorbeeld hawa, is van wederzijdse respect soieso al geen sprake. Ondertussen wordt wel verwacht dat "witkoppen" respect tonen aan de, ehm, roetkoppen?

Olive Yao
20-09-06, 23:31
Geplaatst door Hawa
Het getrap,levert vooral denkbeelden op die ook tegen de uitspraken van de paus zijn,die cartoons voortgekomen uit populistische dozen,nouja,die daar weer misbruik van maken en het bushen islam propageren, en zo gaat het wel een poosje voort,denk ik!
Het is voor al niet zo dat al die witkoppen zo denken,nee die denken,hun eigen gedachtenkoers,en laten die paus ook mar lullen,als hij ons weegt.
Die cartoons is wel vrijheid van menigsuiting,maar is zo hypocriet,da het niet meer met vrijheid te maken schijnt te hebben...
We wetn zoalangzamerhand wel,waar de bal gekaatst wordt.
Laten we ons niet alstublieft niet misleiden door deze hypes,vele hypes zullen er nog wel komen,ergste hebben we al gehad,volgens mij.....
Wees creatief,speel de bal terug, en geef eens een koekje van eigen deeg terug,wees kritisch,en ga die stomme uithalen eens afbreken met je eigen koers en vaandel,en laat je niet als een zwakkeling lang de zijlijn staan.
Er is nog genoeg te doen, vooral critisch zijn,en neem van mij aan,komt wel goed,inscha Allah! !

:duim:

Olive Yao
20-09-06, 23:34
Geplaatst door Witte78
En gezien de reactie van bijvoorbeeld hawa, is van wederzijdse respect soieso al geen sprake. Ondertussen wordt wel verwacht dat "witkoppen" respect tonen aan de, ehm, roetkoppen?
moet je doorheen kijken

In sommige kringen heten mensen als jij "de witman". Zelf noem je je trouwens Witte 78.

mark61
20-09-06, 23:37
Geplaatst door Juliette
Ik denk van wel. Behalve dan die uitspraak van de de paus.

Ik denk persoonlijk dat Submission bedoeld was als 'de knuppel in het hoenderhok gooien'. Ik denk dat zowel TvG als AHM rijkelijk naïef zijn/waren. En niet persé vreselijk kwaadaardige bedoelingen hadden.

Ik denk dat die Denen hun eigen angsten wilden bestrijden en zich ruimte verschaffen, een ruimte die voorheen vanzelfsprekend was.

Ik denk dat beiden op zijn minst versteld stonden van de intensiteit van de reacties. Wat aangeeft dat ze niet aanvoelen hoezeer moslims / minderheden zich al getergd / vernederd voelen. Even buiten beschouwing gelaten of en hoezeer dat terecht is.

Ik denk dat juist de paus laat zien hoe achteloos het westen met achterhaalde cliché's omspringt, zeker gezien het veronderstelde 'hoge' niveau van zijn discours. Juist hij zou van de drie gevallen beter moeten weten.

Olive Yao
20-09-06, 23:42
Geplaatst door mark61
Ik denk persoonlijk dat Submission bedoeld was als 'de knuppel in het hoenderhok gooien'. Ik denk dat zowel TvG als AHM rijkelijk naïef zijn/waren. En niet persé vreselijk kwaadaardige bedoelingen hadden.

Ik denk dat die Denen hun eigen angsten wilden bestrijden en zich ruimte verschaffen, een ruimte die voorheen vanzelfsprekend was.

Ik denk dat beiden op zijn minst versteld stonden van de intensiteit van de reacties. Wat aangeeft dat ze niet aanvoelen hoezeer moslims / minderheden zich al getergd / vernederd voelen. Even buiten beschouwing gelaten of en hoezeer dat terecht is.

Ik denk dat juist de paus laat zien hoe achteloos het westen met achterhaalde cliché's omspringt, zeker gezien het veronderstelde 'hoge' niveau van zijn discours. Juist hij zou van de drie gevallen beter moeten weten.
Je post echt de ene goeie post na de andere de laatste tijd.

Witte78
21-09-06, 00:18
Geplaatst door Olive Yao
moet je doorheen kijken

In sommige kringen heten mensen als jij "de witman". Zelf noem je je trouwens Witte 78.

Het is misschien een slechte kant van mij, maar ik kan gewoon geen respect opbrengen voor mensen met zulke uitspraken. Ik zie ook totaal geen noodzaak om er doorheen te kijken. Ik heb er namelijk verder geen problemen mee. Je hoeft tenslotte niet alles en iedereen in het leven te respecteren.

Juliette
21-09-06, 12:05
Geplaatst door mark61
Ik denk persoonlijk dat Submission bedoeld was als 'de knuppel in het hoenderhok gooien'. Ik denk dat zowel TvG als AHM rijkelijk naïef zijn/waren. En niet persé vreselijk kwaadaardige bedoelingen hadden.

Ik denk dat die Denen hun eigen angsten wilden bestrijden en zich ruimte verschaffen, een ruimte die voorheen vanzelfsprekend was.

Ik denk dat beiden op zijn minst versteld stonden van de intensiteit van de reacties. Wat aangeeft dat ze niet aanvoelen hoezeer moslims / minderheden zich al getergd / vernederd voelen. Even buiten beschouwing gelaten of en hoezeer dat terecht is.

Ik denk dat juist de paus laat zien hoe achteloos het westen met achterhaalde cliché's omspringt, zeker gezien het veronderstelde 'hoge' niveau van zijn discours. Juist hij zou van de drie gevallen beter moeten weten.

Deze keer verwoord jij het beter. :roker:

Hawa
21-09-06, 16:40
Ik vind dit gewoon typisch goedpraterij van wangedrag. En dan ook nog de schuld ergens anders leggen. En gezien de reactie van bijvoorbeeld hawa, is van wederzijdse respect soieso al geen sprake. Ondertussen wordt wel verwacht dat "witkoppen" respect tonen aan de, ehm, roetkoppen?

Je bent wel erg kort door de bocht. Respect tonen kan ook dood zijn,dat je doet als of,ik doe niet alsof, vrijheid van meniniguiting is voor mij alles wat telt. Maar! Die cartoons,maakt ook niet uit, maar die waarschuwingen zijn in de wind geslagen,is om te lachen,terwijl die moslim jongeren in Denemarken al op hun tenen moeten lopen,en dat doet pijn,als je niet wordt gehoord...Vooral niet om profeet, Mohammed af te schilderen als een terrorist. In Islam mag je niet beelden tonen, ook geen films over de profeet! Jammer genoeg nog niet. En vooral niet in een kwaaddaglicht zetten,zoals onze HAA, met haar uitspraken in die submission film,dat Mohammed,vrede zij met hem,een ware pedo schijnt te zijn.
Die uitspraken van haar zijn ook kort door de bocht,in die tijden waren vrouwen en meisjes gewilige prooien. Zowel in christelijke religies,en ook in islam. Zelfs in China,wordt een jongetje van zes pi ju,toch verantwoordelijk!
Jammer genoeg is dialoog van HAA,nooit doorgezet naar moslims toe,altijd was er wel iets, zij was er gewoon weg nooit,om dialoog aan te gaan.
Er zijn genoeg moslimas die van de toren schreeuwen,boeken schrijven,en dialoog aan willen gaan,maar dialoog is ver te zoeken,volgens mij,mede doordat het westen niet weet,wat b.v. uithuwelijken daadwerkelijk inhoudt. Gisterenavond nog bij paul en Witteman, die Turkse vrouw,drie keer getrouwd, eerste huwelijk op haar dertiende..En haar derde huwelijk, zelf uitgekozen, en wel gelukkig.
Maar als ik zie,waar zij mee zit,hoe eerlijk zij wel niet is, om een boek te gaan schrijven over haar cultuur,daar lustten Nederlanders geen brood van...Ze snappen het niet!
Ik vraag mij echt af,ook over Nederlandse cultuur,ik ben vrij in denken,dat er meisjes of jongens zijn,dat huwelijk altijd iets kostbaars is,en niet denken aan eigen vrijheden,zoals individuen inelkaar steken,totdat het ook mis gaat. ( in Nederland scheiden toch ook genoeg mensen?)En die kinderen dan,van hort naar her,van papa naar mama,sleutel kinderen,vrije kinderen,alles kan.
Vrijheden,hoe ga je daar mee om. Vrijheid bestaat volgens mij niet eens.Het is gewoon illusie. Een hersenspinsel. Nederlanders denken dat ze vrij zijn,tenopzichte van andere culturen,maar is dit wel zo?
Moslim culturen verschillen nietveel van westerse culturen. Die doen hun best,voedden hun kinderen democratisch op,en gaan ook mee in economische strijdt,niks meer of minder.
Zelfde pakkie aan. Maar die anderen,die Allah hanteren, of God hanteren als ware gebod,ja daar schieten we niet veel mee op. Die distancieren zich,die laten zich niet inenten,die willen niet dat hun dochters als hoeren zich gedragen, en dan krijg je die rare verwrongen heden,vooral niet praten,God/Allah is alles,als je verkeerde zet doet,dan is hele gemeenschap boos,en lijdt je aan gezichtverlies.
Dus! Je bent nooit vrij. Iedereen houdt je in de gaten,als je naar buiten gaat,wat je dochters doen, en erbij lopen.
Je wilt je gemeenschap behouden,zoals ook de Nederlandse gemeenschap b.v. in Canada,die christenen zijn,hun kinderen nieteens naar school sturen,waar hun christen zijn nog kan gedogen,in anonimiteiten,zoals ook moslims zich kunnen verschuilen achter hun ortherdoxe geloof.
Het is niet moeilijk,te begrijpen, maar het is wel zinvol om te zien,dat er veel moslims in isolement zitten opgesloten in deze maatschappij.
En laten we niet over discriminatie hebben,letwel,dat moslim kinderen,naar lager nivo onderwijs getransporteerd worden,tenzij, ouders kritisch zijn,en bij de les,dat hun kinderen wel iets beter kunnen scoren....
Zowaar ik Hawa heet zal ik blijven vechten voor een rechtvaardige strijdt,voor iedereen,als je nu blank,bruin of zwart,of gehandicapt..
Iedereen heeft recht op volwaardig onderwijs,goede kansen,en niet wordt afgepoeierd omdat je allochtoon,niet Nederlands bent?
Omdat Nederlanders niks begrijpen,van die andere culturen,sommige dan,de meeste Nederlanders zijn wel kritisch,en springen in de bres.
Nederland is altijd een land geweest,die het er niet bij laat zitten,en daarom komt het ook wel goed,inscha Allah!!

mark61
21-09-06, 17:38
Geplaatst door Olive Yao
Je post echt de ene goeie post na de andere de laatste tijd.

Gracias. Maar ik post altijd fan-tas-tisch. :ego:



:hihi:

mark61
21-09-06, 17:40
Geplaatst door Juliette
Deze keer verwoord jij het beter. :roker:

Baas, ik heb altijd zoveel woorden nodig.

Rourchid
21-09-06, 18:10
Geplaatst door Witte 78

Jij denkt dus dat die cartoonist of redacteur bij zichzelf gedacht heeft "hoe kan ik overal ter wereld moslims laten rellen, en ambasades in de fik laten steken", en toen tot de conclusie kwam dat hij dan het beste een paar cartoons van mohammed kon tekenen en in de krant plaatsen?


Desbetreffende cartoons zijn getekend en ingezonden naar aanleiding van een uitnodiging door de Deense krant Jylland Posten om te onderzoeken wat de marges van vrije meningsuiting zijn.
In principe hadden de cartoons betrekking kunnen hebben op alle religies/ideologieën maar 'toevallig' zijn er alleen cartoons gepubliceerd die de Islam bespotten.

Rourchid
21-09-06, 18:13
Geplaatst door mark61

Ik denk dat juist de paus laat zien hoe achteloos het westen met achterhaalde cliché's omspringt, zeker gezien het veronderstelde 'hoge' niveau van zijn discours.


De kwalificatie 'hoog niveau' is zonder meer surrealisme te noemen.
Surrealisme botst echter wel frontaal met een politiek discours waar realisme noodzakelijk is.
De cliché's zijn koren op de molen van bepaalde zich islamitisch noemende regimes die binnenlandse onvrede weer eens handig kunnen kanaliseren.

Invidia
21-09-06, 18:17
Jullie NvdDers hebben echt issues :vreemd:

mark61
21-09-06, 18:20
Geplaatst door Rourchid
Desbetreffende cartoons zijn getekend en ingezonden naar aanleiding van een uitnodiging door de Deense krant Jylland Posten om te onderzoeken wat de marges van vrije meningsuiting zijn.
In principe hadden de cartoons betrekking kunnen hebben op alle religies/ideologieën maar 'toevallig' zijn er alleen cartoons gepubliceerd die de Islam bespotten.

Toevallig zijn moslims de enigen in DK die door het lint zouden gaan van zulke provocaties.

Hawa
21-09-06, 19:09
Geplaatst door Hawa
Het getrap,levert vooral denkbeelden op die ook tegen de uitspraken van de paus zijn,die cartoons voortgekomen uit populistische dozen,nouja,die daar weer misbruik van maken en het bushen islam propageren, en zo gaat het wel een poosje voort,denk ik!
Het is voor al niet zo dat al die witkoppen zo denken,nee die denken,hun eigen gedachtenkoers,en laten die paus ook mar lullen,als hij ons weegt.
Die cartoons is wel vrijheid van menigsuiting,maar is zo hypocriet,da het niet meer met vrijheid te maken schijnt te hebben...
We wetn zoalangzamerhand wel,waar de bal gekaatst wordt.
Laten we ons niet alstublieft niet misleiden door deze hypes,vele hypes zullen er nog wel komen,ergste hebben we al gehad,volgens mij.....
Wees creatief,speel de bal terug, en geef eens een koekje van eigen deeg terug,wees kritisch,en ga die stomme uithalen eens afbreken met je eigen koers en vaandel,en laat je niet als een zwakkeling lang de zijlijn staan.
Er is nog genoeg te doen, vooral critisch zijn,en neem van mij aan,komt wel goed,inscha Allah! !

Rourchid
21-09-06, 19:20
Geplaatst door mark61
Toevallig zijn moslims de enigen in DK die door het lint zouden gaan van zulke provocaties.
Dit 'toeval' was al bekend dus de rest van het verhaal is spelen met vuur geweest.

Hawa
21-09-06, 20:05
quote:
Geplaatst door mark61
Toevallig zijn moslims de enigen in DK die door het lint zouden gaan van zulke provocaties.

Dit 'toeval' was al bekend dus de rest van het verhaal is spelen met vuur geweest.

Als je gaat trappen
en maakt geen grappen
in zijn toevallige zieke geest.

Zijn geest die toevallig denkbaar
ziek is.
Denbaar ziek
dat hij niet vat
dat hij ons veracht
ons
onderschat
nooit,die gevoel van broeder en zuster zijn,
die gevoel
die ik krijg áls ik iets
waarop zij gaan trappen
mij negeren
en ergens
in weg
zappen,
ik ga even peppen
naar cofeehop
naar mijn Tante Fatima
die altijd soep
Haria soep
mij wakker maakt.

Wereld van verschil....
ziek worden
van andere gedachten
die niet eens weten
hoe ik mij voel.

Altijd vechten
voor mijzelf.
En dan denken
aan al die vele anderen
die mijn familie zijn.

Wie ben ik.
Wie ben ik,om te denken,
dat wat ik denk
dat al die anderen
met mij
altijd er
zijn.
Altijd!

Mooi.....!

zinloosgeweld......
inelkaar gebeukt en geslagen
door woede.

Verblind!
Van woede
Agressie
Bloed
Pijn
Weerloze woede
medogenloze woede
ongrijpbare woede
tastbare woede
zelfverheerlijking
God
Allah
Heelal
Mensen
Kinderen
individuen
Natuur
Harmonie!
Inscha Allah!!

reallife
22-09-06, 21:26
Geplaatst door Rourchid
Dit 'toeval' was al bekend dus de rest van het verhaal is spelen met vuur geweest.

Mee eens.

reallife
22-09-06, 21:27
Geplaatst door Hawa

Als je gaat trappen
en maakt geen grappen
in zijn toevallige zieke geest.

Zijn geest die toevallig denkbaar
ziek is.
Denbaar ziek
dat hij niet vat
dat hij ons veracht
ons
onderschat
nooit,die gevoel van broeder en zuster zijn,
die gevoel
die ik krijg áls ik iets
waarop zij gaan trappen
mij negeren
en ergens
in weg
zappen,
ik ga even peppen
naar cofeehop
naar mijn Tante Fatima
die altijd soep
Haria soep
mij wakker maakt.

Wereld van verschil....
ziek worden
van andere gedachten
die niet eens weten
hoe ik mij voel.

Altijd vechten
voor mijzelf.
En dan denken
aan al die vele anderen
die mijn familie zijn.

Wie ben ik.
Wie ben ik,om te denken,
dat wat ik denk
dat al die anderen
met mij
altijd er
zijn.
Altijd!

Mooi.....!

zinloosgeweld......
inelkaar gebeukt en geslagen
door woede.

Verblind!
Van woede
Agressie
Bloed
Pijn
Weerloze woede
medogenloze woede
ongrijpbare woede
tastbare woede
zelfverheerlijking
God
Allah
Heelal
Mensen
Kinderen
individuen
Natuur
Harmonie!
Inscha Allah!!

Op een trieste manier is dit ergens mooi geschreven Hawa. :)

Shemharosh
23-09-06, 18:01
als ongelovige mag ik toch de spot drijven met welke geloof dan ook want ze laten me koud.... en een geloof moet me niet onderwerpen door angst of dwang...dagelijks worden grappen gemaakt over jezus en boedha en weet ik veel wat wie.....tijd dat er een grizzelkomedie komt over Mohammed,lijkt me wel vet met de titel:I know what you did there in the desert...wie het niet leuk vindt moet niet gaan kijken PUNT!....is gewoon te gek voor worden....bek houden en niet zeuren als je niet wil lachen!

Hawa
24-09-06, 15:58
als ongelovige mag ik toch de spot drijven met welke geloof dan ook want ze laten me koud.... en een geloof moet me niet onderwerpen door angst of dwang...dagelijks worden grappen gemaakt over jezus en boedha en weet ik veel wat wie.....tijd dat er een grizzelkomedie komt over Mohammed,lijkt me wel vet met de titel:I know what you did there in the desert...wie het niet leuk vindt moet niet gaan kijken PUNT!....is gewoon te gek voor worden....bek houden en niet zeuren als je niet wil lachen!

Natuurlijk mag je als ongelovige alles zeggen wat je wilt. Wees maar niet bang. Hier in Nederland mag je godzijdank alles zeggen. Laten we dat ook behouden. Je wilt een grizzel wisselkomedie over profeet Mohammed,vrede zij met hem. Je hebt de titel als vast klaar,nu het scenario nog, ik ben benieuwd.
Dan ga je vast staan trappen. Je lijkt ook wel een sektarist die trapt overal tegen aan,die is al helemaal de weg kwijt, in die klote Irak!
Als je naar tijd van middeleeuwen wilt gaan is het Irak wel. Iedereen wantrouwt elkaar,maar dat is niet Mohammed,vrede zij met hem, die zich daarbevind en zich uitleeft op onschuldige slachtoffers. Mohammed,vrede zij met hem heeft nog nooit iemand gemartelt,meestal vrediggezind,en zocht naar oplossingen,waarop stamleden,zich ook mede door zijn vergevingsgezindheid gingen aansluiten bij Islam. Mohammed,vrede zij met hem,vredelievend voor vrouwen. Zijn laatste vrouw Aisja(HAA maakt hier Mohammed uit voor pedo,Aisja 8 jaar, toen zij dertien werd,werd zij de laatste vrouw van Moahmmmed) Aisja heeft ook aan overleveringen meegeholpen, hadiths die Moahmmed heeft overgeleverd aan koranverzen(soeraas)..
Mohammed zijn eerste vrouw,een koopmansvrouw,zelfstandig en weduwe,die vrouw 44 jaar,Mohammed,een jaar of 18 ofzoiets!! Eerste vrouw Hadiesja,dochter Fatima,getrouwd met Ali,neef van Moahmmed,die later kalief werd, en later doodneerviel bij de slag van de kameel,Ali Hossein,shiiet,bedevaartsoorden,in Irak, Nahjaf,
De tweespalt tussen die soennieten en sjiieten,is vlak nadat Moahmmed is overleden ontstaan. Aisja speelde een grote rol daarin.
Maw ....als je de verhalen over de profeet Mohammed,vrede zij met hem, gaat lezen, ga je huilen......
Dus geen grizzelwisselkomedie.......
Als er ooit een film gemaakt wordt en word gedoogd,dan zal dat het mooiste zijn,over de profeet Mohammed,vrede zij met hem. Diegenen die hem voortdurend kwellen in zijn geest,zoals die beulen,die zogenaamde hypocriete geestelijken en imams die geld verdienen aan oorlogen en ontwetenden als zelfmoordenaar naar zogenaamde hemel sturen met die maagden,die koehandel van die 72 stuks overgeleverde vee! Waarop koran als een slachtboek wordt gehanteerd,en Allah Akbhar roepen als ze uitelkaar worden gerukt,door hun eigen explosieven,hoe wreed en gevaarlijk kunnen mensen wel niet worden,als ze al niks meer te verliezen schijnen te hebben..
Mohammed,vrede zij met hem, staat hierbij helemaal niet te juichen,Hij spreekt ze hierop aan, en zorgt er persoonlijk wel voor dat deze jongemannen een andere betere weg zullen volgen....Maar helaas is Moahmmed,vrede zij met hem, allang verdwenen,alleen zijn overleveringen worden misbruikt,zowel door het westen,Israel,de staten in het Midden-Oosten,die allemaal vazallen zijn van westen....Van christelijke naties....
Ja geloof is echt bizar in deze tijden,schaamteloos hoe wereldleiders hun zogenaamde geloof hanteren. Is gewoonweg een schande. En al die medeburgers worden slachtoffers,door allerlei geloven,b.v. vrijemarkt economie is ook een geloof,waar je als burger slachtoffer van word en ziek en ook nog een keer uitgekotst,maakt niet uit,welk geloof je hebt...
De juiste man of vrouw op de goede plaats,word in deze geloof niet eens gebezigd,men doet maar wat,als het maar geld oplevert,kijk maar naar Schipholbrand,kijk naar Bos en Lommer(die nieuwe gebouw die voor geen meter is gebouwd), kijk naar milieuvervuiling het zogenaamde grijzestof,dat rondwarrelt als een kankergezwel.
Het hypocriete geloof,is nu aan de orde van de dag,doe je hier aan mee?
Kan je hier als burger verzet tegen plegen?
Met grapjes?
Zekerweten met grapjes,zie Koefnoen,die doet iets, ook Paul de leeuw,BNN,al die programmas werken mee aan om die hypocrieten aan schandpaal te nagelen,en terecht!
Zoals in Koefnoen,Samier A werd afgebeeld in de Kast,
En Weisglas;eerst het zuur dan het zoet,waarop Weisglas,drie zure bommen achteroverkletste,en daarna het zoete er nog bij in propte...
(die uitspraken van die voormalige kabinet: eerst het zuur dan het zoet.
Walgelijke uitspraken.
Gezegende ramadan!

Rourchid
24-09-06, 19:36
Geplaatst door Shemharosh
als ongelovige mag ik toch de spot drijven met welke geloof dan ook want ze laten me koud.... en een geloof moet me niet onderwerpen door angst of dwang...dagelijks worden grappen gemaakt over jezus en boedha en weet ik veel wat wie.....tijd dat er een grizzelkomedie komt over Mohammed,lijkt me wel vet met de titel:I know what you did there in the desert...wie het niet leuk vindt moet niet gaan kijken PUNT!....is gewoon te gek voor worden....bek houden en niet zeuren als je niet wil lachen!

"[..]in the case of the now infamous Danish cartoons. The fact is that Muslim anger over the caricatures derives not merely from their depiction of Mohammed. That may have upset more conservative Muslims, but it alone would not have engendered such a violent and widespread response. Rather, most Muslims have objected so strongly because these cartoons promote stereotypes of Muslims that are prevalent throughout Europe: Mohammed dressed as a terrorist, his turban a bomb with a lit fuse; Mohammed standing menacingly in front of two cowering, veiled women, unsheathing a long, curved sword; Mohammed on a cloud in heaven complaining that Paradise has run out of virgins. It is difficult to see how these drawings could have any purpose other than to offend. One cartoon goes so far as to brazenly call the prophet "daft and dumb."[..]

Of course, the sad irony is that the Muslims who have resorted to violence in response to this offense are merely reaffirming the stereotypes advanced by the cartoons. Likewise, the Europeans who point to the Muslim reaction as proof that, in the words of the popular Dutch blogger Mike Tidmus, "Islam probably has no place in Europe," have reaffirmed the stereotype of Europeans as aggressively anti-Islamic. It is this common attitude among Europeans that has led to the marginalization of Muslim communities there, which in turn has fed the isolationism and destructive behavior of European Muslims, which has then reinforced European prejudices against Islam. It is a Gordian knot that has become almost impossible to untangle.

And that is why as a Muslim American I am enraged by the publication of these cartoons. Not because they offend my prophet or my religion, but because they fly in the face of the tireless efforts of so many civic and religious leaders—both Muslim and non-Muslim—to promote unity and assimilation rather than hatred and discord; because they play into the hands of those who preach extremism; because they are fodder for the clash-of-civilizations mentality that pits East against West. For all of that I blame Jyllands-Posten. We in the West want Muslim leaders to condemn the racial and religious prejudices that are so widespread in the Muslim world. Let us lead by example."

Reza Aslan

bron: http://www.slate.com/id/2135661

Rourchid
24-09-06, 19:39
Geplaatst door Hawa

Mohammed zijn eerste vrouw,een koopmansvrouw,zelfstandig en weduwe,die vrouw 44 jaar,Mohammed,een jaar of 18 ofzoiets!!


40 jaar repectievelijk 25 jaar => 24 jaar huwelijk, 6 kinderen

Geplaatst door Hawa

Ali,neef van Moahmmed,die later kalief werd, en later doodneerviel bij de slag van de kameel,Ali Hossein,shiiet,bedevaartsoorden,in Irak, Nahjaf,


Slag van de kameel : 656
Kalief Ibn Ali ibn Abi Talib vermoord door de charadijiet Ibn Moeljam: 661
Hoesain ibn Ali sneuvelt bij Karbala: 680

Witte78
25-09-06, 16:16
Aan één kant is het wel schattig dat veel moslims zich zo druk maken over hoe andere over hun denken. Aan de andere kant, is de manier hoe sommige dat uiten minder schattig.

binloser
25-09-06, 16:26
Geplaatst door Witte78
In mijn belevingswereld zit het wel iets anders in elkaar. Indereen wordt voortdurend in de zeik genomen en belachelijk gemaakt. Alleen trekken moslims het zich gewoon wat meer aan.

Ik geloof niet echt dat de aangehaalde voorbeelden (Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken) puur de intentie hadden om een reactie uit te lokken zoals we dat hebben gezien.

Helemaal mee eens. Moslims hebben wel heel lange tenen en laten zich kennen als geweldadige en wraakzuchtig. Bovendien trekken ze kritiek en spot juist aan omdat er altijd lieden zijn die ervan genieten als moslims zich zo druk maken om nix. De moslimgemeenschap is een dankbaar doelwit voor spot; ze regeren voorspelbaar en maken zich - wees eerlijk - nogal belachelijk in hun lichtgeraaktheid.

Shemharosh
26-09-06, 09:51
""moslims" voor dummies"

wat belangrijk is en wat heel veeeeeeeeel moslims niet begrijpen of niet willen begrijpen is dat ze neerkijken op alles en iedereen maar zichzelf onaanraakbaar beschouwen terwijl ze niks voorstellen:vraag maar iedere imaam hoe nietig dan ook over zijn menining betreft welke geloof of levensbeschouing dan ook? een scheldkanonade is gegarandeert...joden zijn kannibalen en apenzonen,christenen zijn homo's en incestplegers,boedhisten hondenvreters,hindoes klote vuuraanbieders...het probleem bij "moslims" is dat ze het woord mens hebben opgeist en dat synoniem hebben gesteld aan het woord moslim....wie geen moslim is is geen mens.....en dan ook nog een grote bek houden....het maakt namelijk niet uit wat je zegt het is toch altijd respectloos want als niet moslim ben je toch geen mens...dus bek houden homo,hond,moederneuker!...je deugt toch niet!.....en altijd maat tieren en zich verontwaardigt voelen....in het berbers hebben we daar een goede gezegde voor:help me dierbaren en familie!...ik sloeg ze als eerst en nu ben ik aan het janken.

kan me nou schelen wat mohammed wel of niet is....hij zou zich wel een paar duizend keer hebben afgetrokken in zijn leven zoals ieder normale mens...of dat nou om te huilen is of om te lachen dat laat ik in het midden.

laatst klaagde zo een achmed bij me dat hij jaren lang moest verdragen dat zijn hollandse wijf dagelijks mohammed uitschold en kleineerde voordat hij zijn verblijfvergunnig kreeg en van haar kon scheiden...hahhahha...ik ging er niet eens op in...als er iets wat ik nog heilig vind dan zijn dat grappen wel.

Hawa
26-09-06, 13:28
""moslims" voor dummies"

wat belangrijk is en wat heel veeeeeeeeel moslims niet begrijpen of niet willen begrijpen is dat ze neerkijken op alles en iedereen maar zichzelf onaanraakbaar beschouwen terwijl ze niks voorstellen:vraag maar iedere imaam hoe nietig dan ook over zijn menining betreft welke geloof of levensbeschouing dan ook? een scheldkanonade is gegarandeert...joden zijn kannibalen en apenzonen,christenen zijn homo's en incestplegers,boedhisten hondenvreters,hindoes klote vuuraanbieders...het probleem bij "moslims" is dat ze het woord mens hebben opgeist en dat synoniem hebben gesteld aan het woord moslim....wie geen moslim is is geen mens.....en dan ook nog een grote bek houden....het maakt namelijk niet uit wat je zegt het is toch altijd respectloos want als niet moslim ben je toch geen mens...dus bek houden homo,hond,moederneuker!...je deugt toch niet!.....en altijd maat tieren en zich verontwaardigt voelen....in het berbers hebben we daar een goede gezegde voor:help me dierbaren en familie!...ik sloeg ze als eerst en nu ben ik aan het janken.

kan me nou schelen wat mohammed wel of niet is....hij zou zich wel een paar duizend keer hebben afgetrokken in zijn leven zoals ieder normale mens...of dat nou om te huilen is of om te lachen dat laat ik in het midden.

laatst klaagde zo een achmed bij me dat hij jaren lang moest verdragen dat zijn hollandse wijf dagelijks mohammed uitschold en kleineerde voordat hij zijn verblijfvergunnig kreeg en van haar kon scheiden...hahhahha...ik ging er niet eens op in...als er iets wat ik nog heilig vind dan zijn dat grappen wel.
Inderdad grappen,altijd welkom, maar worden moslims in die betreffende landen niet aan hun lot overgelaten? Vrije moslims,die ook vooruit willen ipv achteruit,hoe zitten ze wel niet in de tang,door die vrije westen moraal,waarvan die uitslovers als imama die niks van hele geloof afweten en maar zitten te schelden op allerlei andere geloven,terwijl islam-geloof dit nieteens voorschrijft,juist vredelievend is tenopzichte van andere geloven.
Gisterenavond reportage over Marokko in Premtime. Daar zag je echt die schaamteloze Marokkaantjes,Nederlanders dus,die daar vrouwen uitbuiten,als God in Frankrijk leven. En de Franse Marokkanen die weer die zogenaamde arrogantjes zijn en daar de boel weer gaan verzieken.
Vrouwen die achtergelaten zijn en geen kant op kunnen.
En dan het interview met Hassan,uit Berkane,die Nederlander is, en ook in [politieke partij zit,waar midden op straat Prem,en Hassan, andere Nederlandse Marokkanen gingen interviewen,totdat ineen keer de geheime Marokkaanse politie de boel ging verzieken..
Marokko lijkt een vrij land te zijn, maar vergis je niet. Je werkt je daar ook dood, en als vrouw,moet je vooral van goede huize zijn en tig diplomaas op zak hebben om zich te kunnen manifesteren,anders blijf je als vrouw,in de stront zitten.
Uitdrukkingen van mannen: hier kan je gratis fucken,zuipen en tekeer gaan. Ja! Moslims!
Jamaar de Nederlanders doen precies hetzelfde met hun seksreisjes naar Thailand en Brazilie. Mannen! Mannen voeren nog steeds de boventoon,in de politiek, economisch en zelf nog steeds op gelovig gebied...Het zijn allemaal mannen!
Wanneer gaan die vrouwen een keer in opstand komen, tegen al die wreedaards van mannen.
Niet iedereen is zo,gelukkig niet zijn er geweldige mannen,en vrouwen,in geloof of geen geloof,en daar ga ik dan maar van uit,dat het verdomme toch een keer goed moet gaan,inscha Allah!!

Hawa
28-09-06, 19:11
Je zegt het goed Hawa: "Laten we mens zijn, en dan pas moslim, chisten, katholiek, boedhist" en wat is er nog meer.
Laten we ons verenigen op wat we gemeen hebben, en op het goede dat we willen uitdragen, en daarbij de verschillen respecteren en niet veroordelen.
Lieve Hawa, in je kern heb je meer wijsheid en godsvruchtigheid dan al die imams
Ik wens je veel vrede, rust, en geluk. Het komt je toe.

Ik ben je dankbaar dat je deze woorden zegt. Ik wens iedereen het goede toe,niet denken dat je altijd die warheden in pacht hebt, die geen waarheden blijken te zijn, maar alleen maar leugens.
Ik betrap mij op op leugens,door emoties,elke dag straf ik mijzelf wel af,ik ben niet,wat je denkt,dat ik schijn te zijn. Ik ben Hawa. Ik wil niet meer zijn dan de rest. Ik bloed elke dag,om mijn woord keuzes. Ik dank mijn vader,vrede zij met hem,die nooit boven de rest ging staan,maar zich wel vertoonde om zijn doel te bereiken,dat andere soort genoten,hun koers niet meer gingen varen,zich bovengeplaatst gingen voelen:van hier ben ik! Dat je als mens,als individu,een keer een plek kan creeeren boven anderen,die je altijd in de weg hebben gestaan,en ineens een kans biedt. Hoe afstaffend kan mens wel niet zijn, als ze geen begrip hebben,je neersabelen,overje eigen hypocrite zijn. Die ene keer dat je slaagt boven de rest. Je leert van je eigen fouten. Mijn vader op zijn sterfbed,die zei: Ik heb ook mijn fouten.
Mijn vader,die boete doet,mijn vader die zegt tegen mij,wat je ook doet,er is altijd wel iets wat je niet goed hebt gedaan. En dat blijft mijn hele leven lang bij mij. Ik wil het goede doen,maar toch! Ik heb als Hawa ook mijn fouten,en ik probeer in alle bochten en wegen,te zorgen in mijn levensvreugd,mijn ongelukkgetijden,tijden die ik niet kan voorzien,vol zelfrespect te zijn,voor anderen en voor iedereen,ik heb nog lange leven te gaan,inscha Allah!

tukkersterror
28-09-06, 19:57
Geplaatst door Column van de week
Trappen

Brief van de dag

Na Submission, de Deense prenten en de pauselijke onfeilbare uitspraken, begint een moslim als ik zich af te vragen of "moslimpje trappen" niet de nieuwe sport in het vrije en rationele Westen is geworden. Wat zouden de motieven kunnen zijn voor de stijgende populariteit van deze sport? De beoefenaars menen een dialoog te openen met moslims, maar ik vraag me af of trappen tot praten kan leiden of dat schreeuwen en terugtrappen meer gepaste reacties zijn. En opeens begrijp ik het: "we zeggen dat ze gewelddadig zijn en als ze terugtrappen, dan zijn ze het ook!" Zo ontsnappen wij tegelijkertijd uit onze identiteitscrisis: "wij zijn wat zij niet zijn"! Toppunt van westerse efficientie.

Oude Wetering Aziz Abdalli

Copyright: De Volkskrant 20-09-2006

Ik kan het verhaal ook omdraaien.

Na "Live of Brain", Cartoons over westerse wereld en de uitspraken van geestelijke moslim leiders heb ik tot op heden nog geen geweld gebruikt.
Het ligt dan ook niet in mijn aard om enig geweld te gebruiken om dat ik de humor er wel van kan inzien.
Live of Brain was een film die was gebasseerd op het leven van Jezus en met humor gebracht.
Spotprenten over het westen zijn leuk al waren sommige wel cru (Anne Frank)
Tja en als je dan leiders ziet die met een buisje verrijkt plutonium in zijn hand die roept dat de westerse wereld moet oppassen voor hem.
Zie ik een verschrikte vrouw die s'nachts naast haar man in bed ligt en zich maar afvraagt hoe het mogelijk is dat haar man licht geeft in het donker.

En ik wil ook best excusses aanbieden tegen personen die zich enigzins beledig voelen, maar dan verwacht ik ook sorry terug.
Want waar gehakt word vallen spaanders en als je mee hakt en je verwond aan een splinter moet je niet zeuren.
We hebben ooit een topic gehad of moslims gevoel hadden voor humor.
Volgens mij 99% wel alleen die 1% overschreeuwd deze 99% helaas.

Hawa
30-09-06, 14:01
Helemaal mee eens. Moslims hebben wel heel lange tenen en laten zich kennen als geweldadige en wraakzuchtig. Bovendien trekken ze kritiek en spot juist aan omdat er altijd lieden zijn die ervan genieten als moslims zich zo druk maken om nix. De moslimgemeenschap is een dankbaar doelwit voor spot; ze regeren voorspelbaar en maken zich - wees eerlijk - nogal belachelijk in hun lichtgeraaktheid.

Dat zeg jij,lekker makkelijk! Maar ik geef je te doen.. Als er moslims zijn,die zeggen,in deze Ramadan,waar Nederlanders,zich verkneukelen,om te zeggen tegen Hassan:""Hey Hassan?,Wil je koffie?""..
Haha,Hasan doe Ramadan,geen koffie,niet eten,maar wel werken, en die geouwehoer er ook nog bij. ""hasan! Koffie""
En dan is Ramadan afgelogen, en dan hoor je ze niet meer,ze hebben het treiteren, even op zij gezet,naar het volgende Ramadan jaar..
Maar Hassan lacht erom. Hij weet wel beter.
Maar die Nederlanders,die stommeriken, doen net hetzelfde als je om zeep helpen,wat is verschil tussen opblazen, en die verschil om maar te kwetsen en te kleineren,wat is die verschil in trappen....
Ke kan er tegen, en je staat er boven....Dat is beter dan je gelijk al in jihadi sturen, waar je de helesantemekraam opblaast,en je vervoert naar die 72 lekkere maagden,waar je veilig voelt en ooit eens die eeuwige rust krijgt, die je denk ik toebehoort, maar meer te weten, naar je eigen visie,op die onderdrukkings praktijken,en je zelf boven de rest stelt, en die dienst uit maakt naar die doel..waarvan geloof,vertelt over jihad. Maar jihad, mag je alleen maar doen, als je eigen volk, islamitisch,in een gevaar zone bevindt. B.v. Iran! In tijden van tweede wereldoorlog,Duitsland en fascisme, een vrijbrief in Iran, en notabene werd die heilige jihad ineer keer afgelast..Iedereen stond al buiten de deur om te gaan vechten tegen die fascistische Duitsland,die wil gaan overheersen in Iran, en al die mensen een vrijbrief geeft aan heilige jihad! Land in vrees,dan mag je jihadi doen,opkomen voor.....
Maar jihadi is nu wel echt ver te zoeken,
Alleen het gevaar schuilt, in al die jongeren die niet aan bod komen,gediscrimineerd worden, nooit een dialoog over islam-christendom-en jodendom.....Als die zuilen in islam....
Al die zuilen in christendom.....
in jodendom.....
In al die menselijke zielen.....
over de hele wereld verspreidt
........
Denk toch.......
zie dan.
mijn tenen
korter
niet zoals de rest.

Ik wil denken wat ik wil,
er altijd zijn,
maar zo
nu en dan
even niet!

laat mij!

Ik wil niks meer weten.
niet jou
zijn.
Ik ben je niet!

En jij!
Wilt dat ook niet,
je gaat en staat,
loopt
sociale contakten op.....
Je gaat daar buiten...
en ik....
wil binnen blijven.
Ik heb allemaal al gezien,
ik wil niet praten,
over relatisch,
ik ben zat!

Ik
Koken
is
Ramadan......

Ramadan is een feest.....Een groot feest....Niet eten,maar toch....Koken tot je ons weegt....Alles uit de kast....Geuren en kleuren en Muziek......
Het is feest, een maand lang....Niet eten, maar toch!
Oh! Ik ben blij!
Elke dag is weer een feest,zelfdiscipline,bidden op het mooiste kleedje,naar het oosten gericht,naar Kaaba....Zeven keer......Erom heen lopen, als je hadj doet,,of hadjha.......
Is mooi!
Als je Fatima,Hassan,Aisja,Mohammed,Rasjhid,Ibrahiem,Moes a,Hind,Maria,Joesef,Kalifa,Jacob,Rachel,Paulus,Oma r,en al die andere namen.......
We doen ons best!
Het is feest......
Maar toch!

Ik niet thuis,
bij familie~!
Ik hier...
ik haat
die land!
Nee!
Jij kent Gaza niet?
Ik wil terug naar huis!
Sukran habibty....