PDA

Bekijk Volledige Versie : Kritische moslim hoog op lijst Pastors



Seif
20-09-06, 16:35
Kritische moslim hoog op lijst Pastors

Door Fleuriëtte van de Velde

Hikmat Mahawat Khan (46) staat bij de kamerverkiezingen op de derde plaats van de lijst EénNL van Marco Pastors. Khan, consultant in de luchtvaartbranche, vertrok vorige maand als voorzitter van de Contact Groep Islam, een koepelorganisatie van liberale moslims.

Khan staat op de woensdag gepresenteerde lijst meteen achter LPF-kamerlid Joost Eerdmans. Na Khan volgen Ronald Sörensen van Leefbaar Rotterdam, organisatieadviseur Secil Arda, pr-consultant Sander Simons en, op de zevende plaats, kamerlid Anton van Schijndel, die twee weken geleden door VVD-leider Mark Rutte uit de partij werd gezet.

Hikmat Khan is van Surinaamse afkomst, en staat kritisch tegenover het in zijn ogen softe Nederlandse integratiebeleid. Zo vond hij het maar niks dat koningin Beatrix in juni in een Haagse moskee mannen geen hand gaf en dat premier Jan Peter Balkenende dat ook nog verdedigde. De ‘knuffeluitspraken’ van de Amsterdamse burgemeester Job Cohen zijn volgens Khan ‘contra-productief’.

Burka

En moslims moeten eens wat kritischer naar zichzelf kijken, vindt Khan. ‘Je eist dat je in een burka mag solliciteren en als je dan geen baan krijgt vind je dat je recht hebt op een uitkering,’ zei hij onlangs in Trouw.

Verder maakte hij zich onder meer boos over de anti-homohouding van Marokkaanse jongeren in Amsterdam, over radicale moskeeën en recent nog over de gastvrijheid waarmee Nederland de radicale imam Mohammed Anas Noorani Siddiqui onthaalde.

Vorige maand gaf hij de brui aan zijn voorzitterschap van het in 2003 door hem opgerichte Contact Groep Islam, omdat de manier waarop de overheid de integratie wil bevorderen volgens hem niets oplevert. 'Twintig jaar praten we over integratie. Miljoenen euro's zijn verbrast en ondertussen is niets veranderd. Het land staat nog in brand. Ik doe niet langer mee aan het verprutsen van ons belastinggeld', verklaarde hij in de Volkskrant.

Pastors en LPF-kamerlid Joost Eerdmans maakten de naam van hun nieuwe partij vorige maand bekend (lees Partij Pastors en Eerdmans heet EénNL). Zij presenteerden de top van de lijst van EénNL vanmiddag in Den Haag.

Bron: Elsevier (http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht/asp/artnr/116019/)

Rabi'ah.
20-09-06, 16:46
:moe:

The Black Flame
20-09-06, 17:16
Moge ...........................................

Aicha1976
20-09-06, 17:19
Geplaatst door The Black Flame
Moge .....................................

:rolleyes:

Mark
20-09-06, 17:24
Geplaatst door The Black Flame
Moge God deze verader van zijn eigen soort neerbliksemem.

en moge .........................................

Couscousje
20-09-06, 17:32
Geplaatst door The Black Flame
Moge ...........................................

:melig:

Cc

Alim
20-09-06, 19:52
Geplaatst door The Black Flame
Moge ...........................................

En moge God's toren hem treffen en zijn lelijk taalgebruik over de moslims voor altijd doen verdwijnen. Amen

Pixelshade
20-09-06, 19:56
Laat Verdonk eerst even uitzoeken of ie wel echt Khan heet :hihi:

mark61
20-09-06, 22:00
Broeder Hikmat is ff het noorden kwijt.

mark61
20-09-06, 23:26
Geplaatst door klaaskop
Zolang die het centrum maar weet te vinden :D

Blijkbaar niet. Uitgegleden over een soennitische bananenschil en rechts de goot in gespoeld.

mark61
20-09-06, 23:32
Geplaatst door klaaskop
... door links ... :D
Je kunt 'm nog het voordeel van de twijfel geven ... Hij zegt het wel wat bot, maar helemaal ernaast zit-ie niet ...

Iemand die met Pastors in zee gaat krijgt geen voordeel van onbestaande twijfel.

mark61
20-09-06, 23:40
Geplaatst door klaaskop
.. vóóroordeel ...
Nee, ik ben wel benieuwd naar wat ze te zeggen hebben ..
De (enkele) politicus mag een lul zijn, je kiest een partij op het programma.

Sommige mensen zijn te onsmakelijk om mee geassocieerd te worden. Pastors is zo iemand. Vinnik, einde discussie voor mij. :)

Aicha1976
21-09-06, 03:29
Geplaatst door The Black Flame Moge God deze verader van zijn eigen soort neerbliksemem.

Vraag me af waarom Mark een strafpunt heeft gekregen voor zijn opmerking en deze haatzaaiende Tita tovenaar wannebe niet :cheefbek:

Het weghalen van dit soort rotzooi wordt ook niet al te zorgvuldig gedaan, dat is me wel vaker opgevallen. Zou daar iets achter zitten :argwaan:




Enfin, ik ga slapen, morgen weer een dag :zwaai:

Mark
21-09-06, 13:56
Geplaatst door Aicha1976
Vraag me af waarom Mark een strafpunt heeft gekregen voor zijn opmerking en deze haatzaaiende Tita tovenaar wannebe niet :cheefbek:

Het weghalen van dit soort rotzooi wordt ook niet al te zorgvuldig gedaan, dat is me wel vaker opgevallen. Zou daar iets achter zitten :argwaan:




Enfin, ik ga slapen, morgen weer een dag :zwaai:

dat komt omdat ik een arier ben :tranen:

mark61
21-09-06, 14:10
Geplaatst door Mark
dat komt omdat ik een arier ben :tranen:

Ik heb met je te doen.

Rourchid
21-09-06, 15:29
Geplaatst door Aicha1976
Vraag me af waarom Mark een strafpunt heeft gekregen voor zijn opmerking en deze haatzaaiende Tita tovenaar wannebe niet :cheefbek:

:zegniets:

Aicha1976
21-09-06, 16:09
Geplaatst door Rourchid
:zegniets:

Had je wat :hihi:

Mark
21-09-06, 16:45
toch wens is ze niet nader te noemen dingen toe, de vuile nakomelingen van bounties.

Dolle Fatima
21-09-06, 17:03
Is dat niet die Ahmahdiyya-flippo? Ze hadden hun eigen contactorgaan opgericht omdat ze er niet bijkwamen bij het contactorgaan dat door de overheid was opgezet.

Rourchid
21-09-06, 17:58
Geplaatst door Aicha1976
Had je wat :hihi:
Ik heb de gewraakte opmerking onder ogen gehad.
In de context was het een leuk gevonden uitvergroting van de posting waarop gereageerd werd maar op zichzelf staand kan/kon het zeer kwetsend overkomen.

Rourchid
21-09-06, 18:01
Geplaatst door Mark
toch wens is=ik ze niet nader te noemen dingen toe, de vuile nakomelingen van bounties.
Je wordt er emotioneel van?

mark61
21-09-06, 18:03
Geplaatst door Dolle Fatima
Is dat niet die Ahmahdiyya-flippo? Ze hadden hun eigen contactorgaan opgericht omdat ze er niet bijkwamen bij het contactorgaan dat door de overheid was opgezet.

Precies. En volkomen terecht natuurlijk. Wat was dat voor fascistisch-soennitisch gedoe?

mark61
21-09-06, 18:04
Geplaatst door Wizdom
Volgens mij een spelfout... Het is geen Khan maar Kahane....

Spuit 11. Wat weet jij ervan? Niente, zoals gewoonlijk.

Aicha1976
21-09-06, 18:31
Geplaatst door Rourchid
Ik heb de gewraakte opmerking onder ogen gehad.
In de context was het een leuk gevonden uitvergroting van de posting waarop gereageerd werd maar op zichzelf staand kan/kon het zeer kwestend overkomen.

Je wordt er emotioneel van ? :argwaan:

mark61
21-09-06, 18:38
Geplaatst door Aicha1976
Je wordt er emotioneel van ? :argwaan:

:hihi: oeps

Rourchid
21-09-06, 18:58
Geplaatst door mark61
Precies. En volkomen terecht natuurlijk. Wat was dat voor fascistisch-soennitisch gedoe?
Tijdens de conferentie van Islamitische geleerden te Mekka in 1974 hebben soennitische en sjiïtische geleerden unaniem een resolutie aangenomen, waarin MIRZA GHULAM AHMAD QADIANI en zijn volgelingen ( Ahmadi(yyah) Movement/ Qadianis/ Ahmadis/ Mirzais/ Lahoris) als afvallige ongelovigen worden beschouwd en zijn ze uit de schoot van de Islam geworpen.
In Nederland bieden het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en de Unie van Lahore Ahmadiyya Moslimorganisatie in Nederland (ULAMON) gezamenlijk cursussen Islam voor Joodse belangstellenden en Jodendom voor Moslims aan.

mark61
21-09-06, 19:00
Geplaatst door Rourchid
Tijdens de conferentie van Islamitische geleerden te Mekka in 1974 hebben soennitische en sjiïtische geleerden unaniem een resolutie aangenomen, waarin MIRZA GHULAM AHMAD QADIANI en zijn volgelingen ( Ahmadi(yyah) Movement/ Qadianis/ Ahmadis/ Mirzais/ Lahoris) als afvallige ongelovigen worden beschouwd en zijn ze uit de schoot van de Islam geworpen.

En dus? Daar woont je paus?


In Nederland bieden het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en de Unie van Lahore Ahmadiyya Moslimorganisatie in Nederland (ULAMON) gezamenlijk cursussen Islam voor Joodse belangstellenden en Jodendom voor Moslims aan.

Interessant. Wat is het verband met het voorgaande? Tzijn zionisten, die Ahmadi's?

Rourchid
21-09-06, 19:01
Geplaatst door Aicha1976
Je wordt er emotioneel van ? :argwaan:
Touché.

Rourchid
21-09-06, 19:12
Geplaatst door mark61

En dus?


(En dus) zijn alle pogingen van de overheid om tot 1 gezamenijk contactorgaan etc. te komen bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

Geplaatst door mark61

Wat is het verband met het voorgaande?


Dat eventuele cursisten geïnteresseerd in de Islam niet optimaal voorgelicht worden

Mark
22-09-06, 06:14
Geplaatst door Rourchid
Je wordt er emotioneel van?

mijn toetsenbord is nat van mijn tranen :slaap:

Rabi'ah.
22-09-06, 09:24
Geplaatst door Rourchid
Tijdens de conferentie van Islamitische geleerden te Mekka in 1974 hebben soennitische en sjiïtische geleerden unaniem een resolutie aangenomen, waarin MIRZA GHULAM AHMAD QADIANI en zijn volgelingen ( Ahmadi(yyah) Movement/ Qadianis/ Ahmadis/ Mirzais/ Lahoris) als afvallige ongelovigen worden beschouwd en zijn ze uit de schoot van de Islam geworpen.
In Nederland bieden het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en de Unie van Lahore Ahmadiyya Moslimorganisatie in Nederland (ULAMON) gezamenlijk cursussen Islam voor Joodse belangstellenden en Jodendom voor Moslims aan.

Grappig, tegenwoordig worden de Lahore Ahmaddiya's (die Ahmad alleen als een vernieuwer en niet als een profeet zien) zelfs door de Azhar erkend. :zozo:

Rourchid
22-09-06, 12:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Grappig, tegenwoordig worden de Lahore Ahmaddiya's (die Ahmad alleen als een vernieuwer en niet als een profeet zien) zelfs door de Azhar erkend. :zozo:
Er is een verschil tussen theorie en praktijk net zoals er een verschil is tussen NMO en NIO :droef: