PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellen in Amsterdam ...Marokkaan doodgestoken in Amsterdam



SportFreak
21-09-06, 08:32
zie mijn topic

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=201276

Joesoef
21-09-06, 08:47
Ongeregeldheden in Amsterdam na dodelijke steekpartij

Uitgegeven: 21 september 2006 06:08

AMSTERDAM - In de buurt van het Muiderpoortstation en het Amstelstation in Amsterdam zijn relletjes uitgebroken na een dodelijke steekpartij woensdagavond. Grote groepen Marokkaanse jongeren zoeken Surinaamse jongeren op en belagen de politie. Ze hebben met stenen naar agenten gegooid en ruiten ingegooid.

De jongeren vermoeden dat de dader van de steekpartij van Surinaamse afkomst is, aldus een woordvoerder van de politie. Bij die steekpartij nabij de Insulindeweg kwam een man om het leven.


Rond 21.00 uur liep hij met diverse steekwonden strompelend een belwinkel binnen. Met flinke verwondingen is hij naar het ziekenhuis vervoerd. Daar is hij tegen middernacht overleden. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend. De politie "zet alles in het werk" om de relletjes te sussen, liet de zegsman weten. Er is inmiddels één arrestatie verricht.

Een buurtbewoner in de Palembangstraat in de Indische Buurt zag een groep van veertig tot vijftig jongeren een huis belagen waar een Surinaamse jongen zou wonen. "Ze gooiden met bakstenen van de opgebroken straat naar het huis. De politie moest de jongen ontzetten en weghalen."

Ook belaagden de Marokkaanse jongeren een Surinaams café in de straat, aldus de getuige. Hij hoorde dat ruiten sneuvelden en dat er op auto's werd geramd. Het is inmiddels rustig in zijn straat, maar de ongeregeldheden hebben er volgens de buurtbewoner bijna twee uur geduurd.

Joesoef
21-09-06, 08:48
Kut marokkaantjes.

JobHopper
21-09-06, 09:05
"De jongeren vermoeden dat de dader van de steekpartij van Surinaamse afkomst is"

"Grote groepen Marokkaanse jongeren zoeken Surinaamse jongeren op"

...eeeh vermoeden..en dan maar alle Surinaamse jongeren belagen...

Tja. Logisch. Net zoiets als alle moslims verantwoordelijk stellen voor 11/9

Zucht....

Witte78
21-09-06, 09:24
Geplaatst door JobHopper
"De jongeren vermoeden dat de dader van de steekpartij van Surinaamse afkomst is"

"Grote groepen Marokkaanse jongeren zoeken Surinaamse jongeren op"

...eeeh vermoeden..en dan maar alle Surinaamse jongeren belagen...

Tja. Logisch. Net zoiets als alle moslims verantwoordelijk stellen voor 11/9

Zucht....

Het geeft alleen maar aan dat elke etnische groep even racistisch en hypocriet is. Dus iemand racist of hypocriet noemen vanwegen zijn of haar afkomst (wat hier heel vaak gedaan wordt) is dus racistisch en hypocriet ;)

Eni
21-09-06, 09:38
Geplaatst door Joesoef
Kut marokkaantjes.

Nee Joes, Amsterdamse rotjochies. :roker:

knuppeltje
21-09-06, 10:13
Geplaatst door Eni
Nee Joes, Amsterdamse rotjochies. :roker:


:duim:

barfly
21-09-06, 12:13
Steekpartij leidt tot relletjes in Amsterdam

AMSTERDAM (ANP) - In de buurt van het Muiderpoortstation en het
Amstelstation in Amsterdam hebben in de nacht van woensdag op
donderdag relletjes plaatsgehad na een dodelijke steekpartij eerder
op de avond. Grote groepen Marokkaanse jongeren zochten Surinaamse
jongeren op. Ze gooiden met stenen en vernielden ruiten. De
agressie was niet specifiek tegen agenten gericht, liet een
woordvoerder van de politie donderdag weten.
De opstootjes ontstonden na een vechtpartij rond 21.00 uur op de
hoek van de Insulindeweg en de Sumatrastraat in de Indische Buurt
van Amsterdam. Daarbij werd een Marokkaanse man belaagd door
meerdere, vermoedelijk Surinaamse, mannen. Toen de politie ter
plaatse kwam, gingen de vechtersbazen ervandoor. Volgens omstanders
was een verkeerstwist de aanleiding tot de steekpartij.
Het 27-jarige slachtoffer vluchtte met diverse steekwonden
strompelend een belwinkel in. Daar zakte hij zwaargewond in elkaar.
Een omstander en agenten ontfermden zich over de man, die
onmiddellijk werd gereanimeerd. In zorgwekkende toestand is hij
naar het ziekenhuis vervoerd. Daar is hij enige tijd later aan zijn
verwondingen overleden.
Een politieman herkende twee mannen die kort na de steekpartij
waren weggevlucht. De twee mannen van 21 en 23 jaar werden
gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij het misdrijf. De
politie verwacht binnenkort meer arrestaties te verrichten.
Stadsdeel Zeeburg gaat donderdagmiddag met de politie om de tafel
zitten voor overleg over de onrust in de wijk, aldus een zegsman
van het stadsdeel.
Na middernacht ontstond urenlang een gespannen situatie in de
buurt, toen bekenden van het slachtoffer op zoek gingen naar een
man die betrokken zou zijn bij de steekpartij. Zij vermoedden dat
de dader van Surinaamse afkomst was. Een groep Marokkaanse jongeren
vernielde een deur van een woning, drong naar binnen, doorzocht de
woning en richtte enkele vernielingen aan. Daarbij sneuvelden
enkele ruiten. Een 20-jarige verdachte werd daarvoor gearresteerd.
Bij een andere woning wist de politie ternauwernood te voorkomen
dat de groep ook daar naar binnen drong. Agenten arresteerden daar
een van de twee mannen die worden verdacht van betrokkenheid bij de
steekpartij. Na enkele uren wist de politie de onrust te sussen.
Een buurtbewoner in de Palembangstraat zag een groep van veertig
tot vijftig jongeren een huis belagen waar een Surinaamse jongen
zou wonen. ,,Ze gooiden met bakstenen van de opgebroken straat naar
het huis. De politie moest de jongen ontzetten en weghalen."
Ook belaagden de Marokkaanse jongeren een Surinaams café in de
straat, aldus de getuige. Hij hoorde dat ruiten sneuvelden en dat
er op auto's werd geramd.

Thats the spirit! Het recht in eigen hand nemen is zoveel sneller dan de politie dit laten opknappen...

Joesoef
21-09-06, 12:26
Ruzie ging om parkeerplek



JORAN BAL



AMSTERDAM - Het bloed lag vanochtend nog op de kruising van de Insulideweg met de Sumatrastraat, waar gisteravond een Marokkaanse man (27) werd neergestoken. Slachtoffer en vermoedelijke dader waren praktisch buren van elkaar.

Vanochtend was het rustig in de Indische buurt. Rond de afzetting van de plek van de moord, waar een bos bloemen was neergelegd, stonden geschokte buurtbewoners.


''Dit is een ruzie tussen twee individuen, niet tussen twee bevolkingsgroepen,'' zei een Surinaamse jongen vanochtend. ''Maar je zult zien dat de media nu deze twee groepen tegen elkaar op proberen te zetten.''



De ruzie tussen het slachtoffer, een forse Marokkaanse man, en een groep Surinamers ontstond over een parkeerplek in de Sumatrastraat. Volgens een bewoner van de straat wilde de man om een uur of half acht 's avonds zijn witte bestelbus parkeren op een plek waarop ook een Surinamer het had voorzien. Het werd ruzie, er kwamen steeds meer Surinamers bij, de sfeer werd grimmig.

De Marokkaan parkeerde rond negen uur zijn bus elders en liep terug. Daarna werd hij neergestoken. Volgens getuigen strompelde hij bloedend een belwinkel binnen. Tegen middernacht overleed hij in het ziekenhuis.

Onmiddellijk daarna ontstonden de rellen. Tientallen Marokkanen, die razendsnel bijeen waren gekomen, togen naar het huis van de vermoedelijke dader in de Palem-bangstraat, waar hij naartoe was gevlucht. Ze vernielden een deur van de woning, drongen naar binnen en richtten vernielingen aan. Ze gooiden met bakstenen - de straat was opgebroken - de ruiten van de woning in. Volgens een buurtbewoner slingerde de moeder van de vermoedelijke dader een whiskyfles terug naar de groep op straat.

Ook de Surinaamse coffeeshop Seleccio, op de hoek van de Palembang en Sumatrastraat, waar de Surinamer vaak kwam, werd belaagd en kreeg stenen door een ruit.

De hondenbrigade van de politie moest eraan te pas komen om de orde te herstellen.




© Het Parool, 21-09-2006, 11:33 uur

tukkersterror
21-09-06, 12:29
Geplaatst door Joesoef
Kut marokh aantjes.

Parteltje78
21-09-06, 13:10
Ik vind het echt niet normaal wat er allemaal gebeurd. Ik woon zelf in de dapperbuurt bij het Muiderpoortstation. Nooit heb ik hier iets van gemerkt..gelukkig. Laatst zei een NLse collega die bij de middenweg woont, dat hij heel veel overlast had van ''allochtone'' jongeren. Ik dacht dat hij overdreef..nou blijkbaar niet dus...

Er is zoveel te doen in Amsterdam qua sport en andere activiteiten en nog gebeuren dit soort dingen, ongelooflijk.
Politie moet gewoon eens wat hardere maatregelen gaan nemen, de scholen en de ouders moeten meer hun verantwoordelijkheden nemen.

Wat doen jongeren zo laat op straat. Bij mij in de buurt is het een bekend fenomeen dat vrij jonge kinderen 's avonds laat nog op straat lopen. Ouders laten hun kinderen gewoon maar buiten ''spelen''.
Ook zij moeten de kinderen meer regelmaat geven en aandacht.
Nu wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, voordat ik reacties krijg.
Het gaat om ouders die dit soort dingen wel toelaten.
Jongeren horen gewoon niet tot een te laat tijdstip buiten te hangen.
Er zijn meer nuttigere dingen te doen in de avond...

knuppeltje
21-09-06, 13:28
Geplaatst door Parteltje78
Ik vind het echt niet normaal wat er allemaal gebeurd. Ik woon zelf in de dapperbuurt bij het Muiderpoortstation. Nooit heb ik hier iets van gemerkt..gelukkig. Laatst zei een NLse collega die bij de middenweg woont, dat hij heel veel overlast had van ''allochtone'' jongeren. Ik dacht dat hij overdreef..nou blijkbaar niet dus...

Er is zoveel te doen in Amsterdam qua sport en andere activiteiten en nog gebeuren dit soort dingen, ongelooflijk.
Politie moet gewoon eens wat hardere maatregelen gaan nemen, de scholen en de ouders moeten meer hun verantwoordelijkheden nemen.

Wat doen jongeren zo laat op straat. Bij mij in de buurt is het een bekend fenomeen dat vrij jonge kinderen 's avonds laat nog op straat lopen. Ouders laten hun kinderen gewoon maar buiten ''spelen''.
Ook zij moeten de kinderen meer regelmaat geven en aandacht.
Nu wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, voordat ik reacties krijg.
Het gaat om ouders die dit soort dingen wel toelaten.
Jongeren horen gewoon niet tot een te laat tijdstip buiten te hangen.
Er zijn meer nuttigere dingen te doen in de avond...

Die ouders zijn misschien nog gewend dat op straat de politie wel de orde handhaaft zoal in Marokko bijvoorbeeld-met harde hand, dan hoeven zij daar geen verantwoording voor te dragen, en hoeven zij ze niet bezig te houden. Questie van opvoeden.

Maar verschilt dat nu echt zoveel met ouders van ander schoffie's. Waar komt aldat suporterstuig vandaan dat al op zeer jonge leeftijd begint te klieren, bijvoorbeeld?

En in dit geval, waren het geen Surinamers en geen Marokkanen, maar gewoon Nederlandse/Amsterdamse rotzakken, ook al komen die ouders misschien uit de genoemde landen.

tr_imparator
21-09-06, 22:23
Geplaatst door Parteltje78



Aan de andere kant vind ik wel dat de polite sterk tekort is geschoten. In heb in Amsterdam gemerkt en dan vooral in wijken waar veel allochtonen wonen, dat ze nogal nalatig zijn. Waarom?

mark61
21-09-06, 22:41
Geplaatst door tr_imparator
Aan de andere kant vind ik wel dat de polite sterk tekort is geschoten. In heb in Amsterdam gemerkt en dan vooral in wijken waar veel allochtonen wonen, dat ze nogal nalatig zijn. Waarom?

Mss. omdat ze bang zijn voor een mes tussen de ribben? :hihi:

Olive Yao
21-09-06, 23:13
Geplaatst door mark61
Mss. omdat ze bang zijn voor een mes tussen de ribben? :hihi:
Franse toestanden? Daar schijnen twee agenten pas in elkaar geslagen te zijn.

Olive Yao
21-09-06, 23:15
''Dit is een ruzie tussen twee individuen, niet tussen twee bevolkingsgroepen,'' zei een Surinaamse jongen vanochtend. ''Maar je zult zien dat de media nu deze twee groepen tegen elkaar op proberen te zetten.''
De media? Dus er zijn niet werkelijk relletjes geweest, er is geen huis binnengedrongen enz?

Joesoef
21-09-06, 23:45
Geplaatst door Olive Yao
De media? Dus er zijn niet werkelijk relletjes geweest, er is geen huis binnengedrongen enz?


BEVOLKINGSGROEPEN.....

knuppeltje
22-09-06, 00:03
Geplaatst door Joesoef
BEVOLKINGSGROEPEN.....

:regie: Relschoppers, begrijp dat nou eens.

Door alsmaar over etnische bevolkingsgroepen te lullen, houd je zelf dat probleem mee in stand. :student:

Goodnight
22-09-06, 07:38
Kvond het zowieso vreemd dat men bij AT5 expliciet de nadruk op de etnische afkomst van belagers en belaagden legde.

Sloeg werkelijk nergens op, alsof het om een etnische kwestie ging terwijl het gewoon 2 idioten waren die een ruzie beslechten met messen.En tsja daar kunnen doden bij vallen.

Dat de emoties vervolgens hoog opliepen bij familie of vrienden kan ik ook wel begrijpen.
Je kan van iemand die net een dierbare op zo'n gruwelijke manier heeft verloren niet verwachten dat hij met gezond verstand reageert.

Is natuurlijk wel het beste ( zelfs onze profeet vrede zij met hem raadde aan om je woede te beheersen ook op de meest kritieke momenten) , maar ja mensen zijn nu eenmaal mensen.

Dat er dan misschien allerlei figuren meelopen die het slachtoffer niet eens kennen snap ik weer niet.Evenmin dat men de straten opgaat en vernielingen aanbrengt.

Joesoef
22-09-06, 07:41
Geplaatst door knuppeltje
:regie: Relschoppers, begrijp dat nou eens.

Door alsmaar over etnische bevolkingsgroepen te lullen, houd je zelf dat probleem mee in stand. :student:


Dat probeer ik dus te benadrukken, het zijn geen bevolkingsgroepen die tegen over elkaar staan maar rellerige tokkies.
Intergratie kan ook te ver gaan.

JobHopper
22-09-06, 08:39
Geplaatst door Goodnight
Kvond het zowieso vreemd dat men bij AT5 expliciet de nadruk op de etnische afkomst van belagers en belaagden legde.

Sloeg werkelijk nergens op, alsof het om een etnische kwestie ging terwijl het gewoon 2 idioten waren die een ruzie beslechten met messen.En tsja daar kunnen doden bij vallen.

2 idioten ?

Klinkt alsof er wat meer idioten aan de gang waren..(als gevolg van een aktie van 1 idioot...)

Lijkt me trouwens wel degelijk een etnische kwestie. Leg me anders eens uit waarom een mob MAROKKANEN tekeer ging in een coffeeshop waar veel SURINAMERS komen ...

knuppeltje
22-09-06, 10:41
Geplaatst door JobHopper
2 idioten ?

Klinkt alsof er wat meer idioten aan de gang waren..(als gevolg van een aktie van 1 idioot...)

Lijkt me trouwens wel degelijk een etnische kwestie. Leg me anders eens uit waarom een mob MAROKKANEN tekeer ging in een coffeeshop waar veel SURINAMERS komen ...

Lees vandaag dan even de volkskrant.

Er was nog iets met revaliserende dealertjes dus.

Rabi'ah.
22-09-06, 10:56
Het zou me niks verbazen als het gewoon om 2 rivaliserende jeugdbendes ging en dat veel van die rellende gastjes gewoon iedere gelegenheid aangrijpen om rotzooi te trappen.

En dezelfde types die wel janken dat ze gediscrimineerd worden, vallen ook een hele bevolkingsgroep aan vanwege de daad van 1 persoon. Erg krom allemaal.

En dit:


''Dit is een ruzie tussen twee individuen, niet tussen twee bevolkingsgroepen,'' zei een Surinaamse jongen vanochtend. ''Maar je zult zien dat de media nu deze twee groepen tegen elkaar op proberen te zetten.''

Vind ik een hele rake opmerking. :duim:

John61
22-09-06, 11:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Het zou me niks verbazen als het gewoon om 2 rivaliserende jeugdbendes ging en dat veel van die rellende gastjes gewoon iedere gelegenheid aangrijpen om rotzooi te trappen.

En dezelfde types die wel janken dat ze gediscrimineerd worden, vallen ook een hele bevolkingsgroep aan vanwege de daad van 1 persoon. Erg krom allemaal.

En dit:



Vind ik een hele rake opmerking. :duim:


:duim:

naam
22-09-06, 11:47
Geplaatst door John61
:duim:

Zijn het nou bendes of individuen????

Tomas
22-09-06, 11:49
Zolang er geen ariers of joden bij betrokken zijn kan het geen etnische kwestie zijn, da's duidelijk lijkt mij.

knuppeltje
22-09-06, 11:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Het zou me niks verbazen als het gewoon om 2 rivaliserende jeugdbendes ging en dat veel van die rellende gastjes gewoon iedere gelegenheid aangrijpen om rotzooi te trappen.

En dezelfde types die wel janken dat ze gediscrimineerd worden, vallen ook een hele bevolkingsgroep aan vanwege de daad van 1 persoon. Erg krom allemaal.

En dit:



Vind ik een hele rake opmerking. :duim:


Yep, en het is misdadig om om over Nederlanders te spreken als Marokkanen en Surinamers bijvoorbeeld om zo een sfeer te kunnen kweken.

Maar het kan nog veel gekker, helaas.

Mill
22-09-06, 11:53
Geplaatst door naam
Zijn het nou bendes of individuen????

Die willekeurige Surinamers die in de buurt werden aangevallen vanwege hun Surinaamse uiterlijk en niet omdat ze iets van doen hadden met de steekpartij, dat zijn dus individuen. Evenals de willekeurige Marokkanen die dat deden omdat ze, net als het steekslachtoffer, Marokkaans zijn. Ook individuen.

Jammer inderdaad dat de duivelse media hier groepen en bendes van maken om gemeenschappen tegen elkaar op te zetten. :jammer:

knuppeltje
22-09-06, 11:56
Geplaatst door Mill
Die willekeurige Surinamers die in de buurt werden aangevallen vanwege hun Surinaamse uiterlijk en niet omdat ze iets van doen hadden met de steekpartij, dat zijn dus individuen. Evenals de willekeurige Marokkanen die dat deden omdat ze, net als het steekslachtoffer, Marokkaans zijn. Ook individuen.

Jammer inderdaad dat de duivelse media hier groepen en bendes van maken om gemeenschappen tegen elkaar op te zetten. :jammer:

Mwa, misschien schrijven ze wel wat de mensen willen lezen?

barfly
22-09-06, 19:09
Reportage Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Groeiende onrust in de Indische buurt in Amsterdam na een dodelijke steekpartij. Volgens bewoners is de buurt in handen van tuig en is er onenigheid over de verdeling van de drugshandel.

Honderden Marokkanen hebben woensdagnacht in Amsterdam uren jacht gemaakt op de vermoedelijke dader van een steekpartij, waarbij de 27-jarige Mustafa H. om het leven kwam. Ze vielen een woning binnen en gooiden ruiten in. Inmiddels zijn vier arrestaties verricht. De hoofdverdachte is spoorloos.

Het feit dat deze nog steeds voortvluchtig is, leidde donderdag tot groeiende onrust in de Indische buurt, een veelkleurige volkswijk in het oosten van de hoofdstad, waar een confrontatie dreigt tussen Marokkanen en Surinamers. ‘Ik heb het in deze omvang nog niet eerder meegemaakt’, zei burgemeester Cohen gistermiddag na afloop van spoedberaad met politie, justitie en alle stadsdeelvoorzitters. ‘Het is niet niks als midden in de nacht een paar honderd man door de straten rent.’

Mustafa H. kreeg het woensdagavond aan de stok met een groep Surinamers, kort nadat hij zijn auto vlak bij z’n woning had geparkeerd. De daaropvolgende vechtpartij, waarbij een van de jongelui was gewapend met een honkbalknuppel, werd gadegeslagen door de wijkagent, die even later moest vaststellen dat een van de betrokkenen op de stoep voor een belwinkel in elkaar zakte. Mustafa H. was neergestoken en overleed dezelfde avond in het ziekenhuis. De wijkagent werd de volgende ochtend op de inmiddels met bloemen bedekte plek van de steekpartij belaagd door Marokkaanse jeugd, die hem verweet niet tijdig te hebben ingegrepen. Collega’s van de politie stuurden de wijkagent (‘buurtregisseur’) naar huis.

Mustafa H. en een van zijn tegenstanders – volgens vrienden van Mustafa degene die hem neerstak – wonen in dezelfde straat; Mustafa en zijn zwangere vrouw pal boven een kleine moskee, de Surinamer een paar flats verderop. Een Surinaams café, op de hoek van de straat, werd woensdagnacht eveneens bekogeld met stenen, omdat de vechtersbazen daar onderdak zouden hebben gezocht. De café-eigenaar ontkent dit.

Buurtbewoners spreken van een ondragelijke situatie. Woensdag hadden zij, mede gefinancierd door de gemeente, een multicultureel feest op het Ambonplein ‘om eindelijk ons plein terug te winnen op het tuig’. Bewoners vertellen – anoniem, maar gelijkluidend – dat hun buurt in handen is gevallen van drugsdealers en criminele hangjeugd. Onder Marokkanen en Surinamers zou onenigheid zijn ontstaan over de verdeling van de drugshandel.

Kort voor afloop van het buurtfeest kreeg een grote groep Surinamers onderling ruzie. Niet lang daarna parkeerde Mustafa H. zijn auto en raakte hij betrokken bij een massale vechtpartij.

De verwachte ‘stille tocht’ ter nagedachtenis van het slachtoffer werd donderdagavond op het laatste moment uitgesteld. Tegen elven werden arrestaties verricht, toen opnieuw stenen door de ruiten gingen van het Surinaamse café.

Bron: www.volkskrant.nl

Als ik dit zo lees is het een ordinaire ruzie tussen criminelen die hun afzet gebieden aan het beschermen waren. Je zal d'r maar tuissen moeten wonen. Ik heb medelijden met die buurtbewoners.

MaRiaH
22-09-06, 21:25
Geplaatst door barfly
Als ik dit zo lees is het een ordinaire ruzie tussen criminelen die hun afzet gebieden aan het beschermen waren. Je zal d'r maar tuissen moeten wonen. Ik heb medelijden met die buurtbewoners.


Dan laat die crimineeltjes elkaar lekker afmaken, heeft de buurt er ook geen last meer van.. :roker:


Maarreh, het doet me een beetje denken aan de West side story..
:vreemd:

Rabi'ah.
23-09-06, 11:31
Geplaatst door barfly


Als ik dit zo lees is het een ordinaire ruzie tussen criminelen die hun afzet gebieden aan het beschermen waren. Je zal d'r maar tuissen moeten wonen. Ik heb medelijden met die buurtbewoners.

Nou, die "buurtbewoners" zijn ook bepaald niet heilig. Een vriendin van mij is onlangs verhuisd omdat ze jarenlang is getreiterd, bedreigd en gediscrimineerd door autochtone Tokkies. :moe:

soobnebki
23-09-06, 12:38
Als Nederland geen immigratie land zou zijn geweest in de afgelopen 20 jaar waren er heel wat Nederlanders nu nog in leven !

de stand is nu 473 (neergestoken) nederlanders tegen 2 (neergestoken) immigranten.

De bevolkings dichtheid in Nederland is nu 481 man per vierkante kilometer, stop te veel ratten in een hok en ze vermoorden elkaar !

Nederland is het dichtsbevolkte landje in de wereld.

barfly
23-09-06, 13:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, die "buurtbewoners" zijn ook bepaald niet heilig. Een vriendin van mij is onlangs verhuisd omdat ze jarenlang is getreiterd, bedreigd en gediscrimineerd door autochtone Tokkies. :moe:

Met buurt bewoners bedoel ik uiteraard niet alleen het autochtone aandeel. De allochtonen hebben namelijk dezelfde problemen.

barfly
23-09-06, 13:30
Geplaatst door soobnebki
Als Nederland geen immigratie land zou zijn geweest in de afgelopen 20 jaar waren er heel wat Nederlanders nu nog in leven !

de stand is nu 473 (neergestoken) nederlanders tegen 2 (neergestoken) immigranten.

De bevolkings dichtheid in Nederland is nu 481 man per vierkante kilometer, stop te veel ratten in een hok en ze vermoorden elkaar !

Nederland is het dichtsbevolkte landje in de wereld.

Je gaat toch iets te kort door de bocht naar mijn smaak. Als je 10 witte ratten bij 90 zwarte ratten stopt dan is de kans groot dat als ze gaan knokken onderling er relatief meer zwarte ratten zullen dood gaan.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat jouw cijfers kloppen. Ik denk dat de aantallen er heel anders uitzien, Onderling maken autochtonen en allochtonen mekaar ook gezellig af.

Daarbij moet je eens kijken naar vergelijkbare landen zoals bepaalde deelstaten in Duitsland die dichter bevolkt zijn of Taiwan.

Rabi'ah.
23-09-06, 13:34
Geplaatst door barfly
Met buurt bewoners bedoel ik uiteraard niet alleen het autochtone aandeel. De allochtonen hebben namelijk dezelfde problemen.

Pardon, dat waren dan onbweuste vooroordelen van mij in action. Ik zou inderdaad ook niet in die buurt willen wonen.

En nogmaals.....de buurtbewoners zelf zijn ook een probleem (aangezien die Marokkanen en Surinamers ook buurtbewoners zijn)

barfly
23-09-06, 13:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon, dat waren dan onbweuste vooroordelen van mij in action. Ik zou inderdaad ook niet in die buurt willen wonen.

En nogmaals.....de buurtbewoners zelf zijn ook een probleem (aangezien die Marokkanen en Surinamers ook buurtbewoners zijn)

Ik denk dat het wel een minderheid is die het voor de meerderheid verknalt. En het is natuurlijk schandalig dat je niet kan wonen op je gemak zonder dit soort gezeik.

super ick
23-09-06, 14:59
Geplaatst door tr_imparator
Aan de andere kant vind ik wel dat de polite sterk tekort is geschoten. In heb in Amsterdam gemerkt en dan vooral in wijken waar veel allochtonen wonen, dat ze nogal nalatig zijn. Waarom?

Effe niet zo naief,

Bij het minste geringste drijven die lui de zaken gigantisch op de spits. Politie kan daar niet zomaar in mee behalve wanneer ze het politieke mandaat daarvoor krijgen.
Kortom: Als je als politie man daar loopt en iedere keer kan er met groot materieel uitgerukt worden omdat het uit de klauwen loopt dan ben je de pispaal in het huidige politieke klimaat. Dan ben je niet geschikt voor je werk.

Natuurlijk gilt de hele buurt discriminatie. Aangezien de gemiddelde politicus daar allergies voor is wringt die zich in allerlei bochten om de zaak te sussen met als gevolg dat agenten nog meer op eieren gaan lopen terwijl ze dat tuig het liefst verrot willen slaan. Dat zou ook moeten gebeuren als je het zelf opzoekt.

Nerderland is gegijzeld door de politieke correctheid heb ik onlangs ergens gelezen. Kernachtig en waar.

mark61
23-09-06, 15:02
Geplaatst door Goodnight
Kvond het zowieso vreemd dat men bij AT5 expliciet de nadruk op de etnische afkomst van belagers en belaagden legde.

Sloeg werkelijk nergens op, alsof het om een etnische kwestie ging

100 Marokkanen die achter willekeurige Surinaams uitziende mensen aan zitten? Hoe wou je dat anders omschrijven?


Dat de emoties vervolgens hoog opliepen bij familie of vrienden kan ik ook wel begrijpen.
Je kan van iemand die net een dierbare op zo'n gruwelijke manier heeft verloren niet verwachten dat hij met gezond verstand reageert.

Mijn emotie zou diep verdriet, verslagenheid en futloosheid zijn. Foutje in mijn cultuur zeker.

super ick
23-09-06, 15:03
Geplaatst door soobnebki
Als Nederland geen immigratie land zou zijn geweest in de afgelopen 20 jaar waren er heel wat Nederlanders nu nog in leven !

de stand is nu 473 (neergestoken) nederlanders tegen 2 (neergestoken) immigranten.

De bevolkings dichtheid in Nederland is nu 481 man per vierkante kilometer, stop te veel ratten in een hok en ze vermoorden elkaar !

Nederland is het dichtsbevolkte landje in de wereld.

Dit soort cijfers mag je nooit openbaren zonder betrouwbare bronvermelding.

Bron:????????????????????????????????????????????? ???????????

mark61
23-09-06, 15:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Het zou me niks verbazen als het gewoon om 2 rivaliserende jeugdbendes ging en dat veel van die rellende gastjes gewoon iedere gelegenheid aangrijpen om rotzooi te trappen.

Maar wel etnisch georganiseerd dus, dus zo'n onzin is het niet om het woord 'etnisch' te gebruiken. 'Bevolkingsgroepen' is dan net weer wat verder.


Vind ik een hele rake opmerking. :duim:

Ik niet. Alsof media eropuit zouden zijn 'die zwarten' elkaar te laten afmaken.

Als je werkelijk zo cynisch over NL denkt is het hoog tijd te vertrekken. Hoog tijd.

mark61
23-09-06, 15:05
Geplaatst door soobnebki
de stand is nu 473 (neergestoken) nederlanders tegen 2 (neergestoken) immigranten.

Puur geklets. Bron? Heb je ook nog 'interne' cijfers?

super ick
23-09-06, 15:05
Geplaatst door mark61
100 Marokkanen die achter willekeurige Surinaams uitziende mensen aan zitten? Hoe wou je dat anders omschrijven?

Discriminatie, onmetelijke domheid, ophitserij, sensatiezoeken?

Mijn emotie zou diep verdriet, verslagenheid en futloosheid zijn. Foutje in mijn cultuur zeker.

Ja je bent slap.

Rabi'ah.
24-09-06, 09:46
Geplaatst door mark61
100 Marokkanen die achter willekeurige Surinaams uitziende mensen aan zitten? Hoe wou je dat anders omschrijven?

Als ik even mag inhaken op jouw reply op Goodnight? :)

Dat racistische motieven een rol spelen zal zeker niemand ontkennen. Maar dat dat het enige motief is voor deze rellen, geloof ik niet.

Want ik neem aan dat de pokkejochies in kwestie niet Surinaamse moesjes of mais lastigvallen, maar opgeschoten jongens van hun eigen leeftijd.



Geplaatst door mark61

Mijn emotie zou diep verdriet, verslagenheid en futloosheid zijn. Foutje in mijn cultuur zeker.

Iedereen reageert weer anders op zo'n verlies. Wat dat met cultuur te maken heeft, snap ik niet. Je kunt jouw reactie/emoties niet als norm stellen.

Rabi'ah.
24-09-06, 09:50
Geplaatst door mark61
Maar wel etnisch georganiseerd dus, dus zo'n onzin is het niet om het woord 'etnisch' te gebruiken. 'Bevolkingsgroepen' is dan net weer wat verder.

Zie mijn vorige reply. Het wordt op deze manier gepresenteerd dat het gaat om DE Marokkanen tegen DE Surinamers.

Terwijl het in mijn ogen gaat om wellicht criminele Marokkaanse herrietrappers tegen hun Surinaamse leeftijdgenoten.

Dat lijkt me toch echt wel een verschil.



Geplaatst door mark61

Ik niet. Alsof media eropuit zouden zijn 'die zwarten' elkaar te laten afmaken.

Als je werkelijk zo cynisch over NL denkt is het hoog tijd te vertrekken. Hoog tijd.

Nee, maar de media zijn wel uit op het verkopen van kranten. En hoe verkoop je die? Juist, met sensatie.

En dat er door die berichtgeving alleen maar meer olie op het vuur gegooid wordt, is kennelijk niet interessant.

Of misschien juist wel, want dan wordt er nog meer verkoct. :rolleyes:

Overigens, deze reacties doen me verdacht veel denken aan de reacties van bepaalde autochtone groeperingen na de dood van TvG.

sjaen
24-09-06, 11:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Iedereen reageert weer anders op zo'n verlies. Wat dat met cultuur te maken heeft, snap ik niet. Je kunt jouw reactie/emoties niet als norm stellen. [/B]

Als het niet cultuur gebonden is, waar komt dat verschil (stille tocht versus de boel kort en klein slaan) dan vanaf?

Vraag je nu om begrip op te brengen voor die relschoppers?! net zoals die marokkaanse vader: http://www.nrc.nl/binnenland/article490559.ece

dacht het ff niet!

barfly
24-09-06, 11:18
Geplaatst door sjaen
Als het niet cultuur gebonden is, waar komt dat verschil (stille tocht versus de boel kort en klein slaan) dan vanaf?

Vraag je nu om begrip op te brengen voor die relschoppers?! net zoals die marokkaanse vader: http://www.nrc.nl/binnenland/article490559.ece

dacht het ff niet!



Maar er is niet veel begrip voor het verhaal van de café-eigenaar. Hij wordt op zijn plek gewezen door een Marokkaanse vader. „Je moet de emotie begrijpen. En begrip hebben voor degenen die je ruiten hebben ingegooid.”


Ik gok dat deze Surinamer een beetje meer geradicaliseerd is nu.

mark61
24-09-06, 16:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat racistische motieven een rol spelen zal zeker niemand ontkennen. Maar dat dat het enige motief is voor deze rellen, geloof ik niet.

Want ik neem aan dat de pokkejochies in kwestie niet Surinaamse moesjes of mais lastigvallen, maar opgeschoten jongens van hun eigen leeftijd.

Ik meen te begrijpen dat huizen werden binnengevallen en café's geramsacked. Tamelijk willekeurig. En nog steeds etnisch no hel.


Iedereen reageert weer anders op zo'n verlies. Wat dat met cultuur te maken heeft, snap ik niet. Je kunt jouw reactie/emoties niet als norm stellen.

Het zit NIET in mijn cultuur 150 leeftijds- en geslachtsgenoten te verzamelen en on the rampage te gaan.

mark61
24-09-06, 16:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Zie mijn vorige reply. Het wordt op deze manier gepresenteerd dat het gaat om DE Marokkanen tegen DE Surinamers.

Ik heb dat in geen krant gelezen. Maar ik lees dan ook geen kranten.


Terwijl het in mijn ogen gaat om wellicht criminele Marokkaanse herrietrappers tegen hun Surinaamse leeftijdgenoten.

Die zijn opgevoed door volwassen vrouwen en mannen. Die, als ze al geen opvoeding hebben gegeven die etnisch onderscheid aanmoedigt, wat ik overigens WEL denk, er iig niets tegen hebben gedaan dat hun kinderen zo worden. Alleen dat criminele al. Nalatigheid, falen als ouder.


Nee, maar de media zijn wel uit op het verkopen van kranten. En hoe verkoop je die? Juist, met sensatie.

Tis van zichzelf al sensationeel genoeg, alleen de feiten verkopen al prima.


Overigens, deze reacties doen me verdacht veel denken aan de reacties van bepaalde autochtone groeperingen na de dood van TvG.

Dat zal best.

mark61
24-09-06, 16:50
Geplaatst door super ick
Ja je bent slap.

Silly me.

mark61
24-09-06, 16:52
Geplaatst door barfly
Ik gok dat deze Surinamer een beetje meer geradicaliseerd is nu.

Tis werkelijk godgeklaagd. Dat zou ie gvd in Marokko moeten durven beweren. Lag al met zijn kop in de modder voor ie 'begrij-' kon zeggen.

Rabi'ah.
25-09-06, 10:45
Geplaatst door sjaen
Als het niet cultuur gebonden is, waar komt dat verschil (stille tocht versus de boel kort en klein slaan) dan vanaf?

Vraag je nu om begrip op te brengen voor die relschoppers?! net zoals die marokkaanse vader: http://www.nrc.nl/binnenland/article490559.ece

dacht het ff niet!

Je hebt kennelijk nogal moeite met lezen en vult allerlei dingen voor mij in. Helaas is dat alleen jouw probleem en niet het mijne. :)

Rabi'ah.
25-09-06, 10:48
Geplaatst door mark61
Ik meen te begrijpen dat huizen werden binnengevallen en café's geramsacked. Tamelijk willekeurig. En nog steeds etnisch no hel.

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat etnische/racistische motieven een grote rol spelen. Ik denk alleen niet dat het de enige motieven zijn.



Geplaatst door mark61

Het zit NIET in mijn cultuur 150 leeftijds- en geslachtsgenoten te verzamelen en on the rampage te gaan.

Ik snap nog steeds niet wat het met cultuur te maken heeft. Ja, met opgefokte racistische criminele jongeren-straatcultuur wellicht.

Zoals je zelf al zei: Dit hadden ze in Marokko écht wel uit hun hoofd gelaten. :hihi:

sjaen
25-09-06, 11:44
Geplaatst door Rabi'ah.
[B
Ik snap nog steeds niet wat het met cultuur te maken heeft. Ja, met opgefokte racistische criminele jongeren-straatcultuur wellicht.

Denk even door a.u.b.
dan zie je dat je hier het antwoord geeft:


Zoals je zelf al zei: Dit hadden ze in Marokko écht wel uit hun hoofd gelaten. :hihi: [/B]