PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen verrassingen kandidatenlijst PvdA



NIS
22-09-06, 11:47
Geen verrassingen kandidatenlijst PvdA
Uitgegeven op vrijdag 22 september 2006 om 11:57:22

(Novum) - De top van de kandidatenlijst van de PvdA is ongewijzigd gebleven sinds vorige week een concept uitlekte. De definitieve lijst is vrijdagochtend gepubliceerd in Den Bosch, nadat het partijbestuur er donderdag uitgebreid over vergaderde.

Na lijsttrekker Wouter Bos volgen achtereenvolgens de Tweede Kamerleden Nebahat Albayrak, Aleid Wolfsen en Jet Bussemaker. FNV-vice-voorzitter Ton Heerts is op vijf de hoogste nieuwkomer. Op de tiende plaats staat de Groningse gemeenteambtenaar Marianne Besselink.

Andere nieuwe namen zijn de Utrechtse wethouder Hans Spekman (op plaats 17), de journaliste Samira Abbos (26), voormalig LPF-Kamerlid Margot Kraneveldt (34), oprichtster van het Alternatief voor Vakbond Mei Li Vos (36) en medisch ethica Chantal Gillárd (20).

De lijst bewijst volgens fractievoorzitter Wouter Bos dat de PvdA niet alleen zijn partij is. Berichten over ruzies tussen Bos voorzitter van de kandidaatstellingscommissiede en voormalig Kamervoorzitter Jeltje van Nieuwenhoven zijn volgens Bos zwaar overdreven.

Het PvdA- congres moet de lijst nog goedkeuren.

sienia
22-09-06, 12:09
Tóch Samira Abbos.

En Besselink op tien. :verrassin

mark61
22-09-06, 12:13
Is dat Penelope Cruz? Volver gezien?

sienia
22-09-06, 12:33
Geplaatst door mark61
Is dat Penelope Cruz? Volver gezien?

Ja. Nee, jij?

mark61
22-09-06, 13:06
Geplaatst door sienia
Ja. Nee, jij?

Ja, moet je zien. Penelope probeert vergeefs de 'volksvrouw' uit te hangen, maar voor de rest prima film.

Rabi'ah.
22-09-06, 13:09
Geplaatst door mark61
Penelope probeert vergeefs de 'volksvrouw' uit te hangen,

:hihi:

sienia
22-09-06, 13:15
Geplaatst door mark61
Ja, moet je zien. Penelope probeert vergeefs de 'volksvrouw' uit te hangen, maar voor de rest prima film.

Zodra ik tijd heb.
Arme Penelopie.

mark61
22-09-06, 13:18
Geplaatst door sienia
Zodra ik tijd heb.
Arme Penelopie.

Welnee, ze is stoer in die film. Moest alleen ff grinniken af en toe.

Pytaghoras
22-09-06, 14:17
Dat ik niet op PvdA niet ga stemmen stond al maanden bekend. Ik vind ze een stelletje arrogante hypocrieten. En dat die nutteloze blond geverfde Samira Aboss ook op de kandidatenlijst staat, bevestigt mijn keuze.

sienia
22-09-06, 14:44
Geplaatst door Pytaghoras
Dat ik niet op PvdA niet ga stemmen stond al maanden bekend. Ik vind ze een stelletje arrogante hypocrieten. En dat die nutteloze blond geverfde Samira Aboss ook op de kandidatenlijst staat, bevestigt mijn keuze.

Christen Unie kwamen in het zicht, tot ik vandaag las dat ze de dubbele nationaliteit willen afschaffen.

En Samira is een leuk mens. Al die mensen die altijd maar weer over haar haar beginnen, is het dan zo lastig om over iets inhoudelijks te beginnen?

Rabi'ah.
22-09-06, 15:13
Geplaatst door sienia

En Samira is een leuk mens. Al die mensen die altijd maar weer over haar haar beginnen, is het dan zo lastig om over iets inhoudelijks te beginnen?

Ik heb iets inhoudelijks, nl. dat ik van haar zelden of nooit een origineel of zelfs maar echt zinnig geluid heb gehoord.

En ook haar boek sloeg nergens op: Het waren gewoon een paar interviews met mensen, met vragen van het niveau Jip en Janneke.

Persoonlijk lijkt ze me best ok, maar van haar kwaliteiten als debatleider, journaliste en opiniemaker ben ik niet onder de indruk.