PDA

Bekijk Volledige Versie : Sluier verbannen uit stembureaus.



Juliette
23-09-06, 11:45
zaterdag 23 september 2006 | Bron: belga

BRUSSEL - De instructies verstuurd aan de voorzitters van de Brusselse stembureaus voorzien in een verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters van elk religieus symbool. Dat schrijft Le Soir zaterdag.

De administratieve maatregel, een primeur voor ons land, is ondertekend door Brussels minister-president Charles Picqué. Voor MRAX (Mouvement contre le Racisme, l’Antisemitisme et la Xenophobie) is dit niet wettelijk en zou een klacht kunnen worden ingediend. avb

sater
23-09-06, 12:11
Geplaatst door Juliette
zaterdag 23 september 2006 | Bron: belga

BRUSSEL - De instructies verstuurd aan de voorzitters van de Brusselse stembureaus voorzien in een verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters van elk religieus symbool. Dat schrijft Le Soir zaterdag.

De administratieve maatregel, een primeur voor ons land, is ondertekend door Brussels minister-president Charles Picqué. Voor MRAX (Mouvement contre le Racisme, l’Antisemitisme et la Xenophobie) is dit niet wettelijk en zou een klacht kunnen worden ingediend. avb

:tover: Goed Belgisch voorbeeld doet Nederland hopelijk volgen. Hoewel de hoofddoekjes dan weer zullen opmerken dat hun sluier wél een culturele, doch geen religieuze uiting is.

Juliette
23-09-06, 12:18
Geplaatst door sater
:tover: Goed Belgisch voorbeeld doet Nederland hopelijk volgen. Hoewel de hoofddoekjes dan weer zullen opmerken dat hun sluier wél een culturele, doch geen religieuze uiting is.

Het geeft me toch een wrang gevoel. In naam van de democratie religieuze / culturele uitingen uiterlijkheden uit de openbare ruimte weren.

Dat zo'n voorzitter of bijzitter geen uiting van een bepaalde politieke partij mogen dragen lijkt me dan weer wel logisch.

Divine_70
23-09-06, 13:01
Bericht beetje vaag vind ik, gaat het om de mensen die aanwezig zijn in het bureau, of gaat het om de kiesgerechtigden. :vreemd:
In dat laatste geval kan ik me er wel iets bij voorstellen.

mark61
23-09-06, 13:31
Geplaatst door Divine_70
Bericht beetje vaag vind ik, gaat het om de mensen die aanwezig zijn in het bureau, of gaat het om de kiesgerechtigden. :vreemd:
In dat laatste geval kan ik me er wel iets bij voorstellen.

verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters

Ister een woord niet-Drents aan? :hihi:

Huh? In het laatste geval?


Ik vind het persoonlijk volkomen gelul. Alleen bij een boerka zou ik denken: is dat er eentje van de AIVD?

super ick
23-09-06, 13:43
Geplaatst door mark61
verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters

Ister een woord niet-Drents aan? :hihi:

Huh? In het laatste geval?


Ik vind het persoonlijk volkomen gelul. Alleen bij een boerka zou ik denken: is dat er eentje van de AIVD?

Daar is de burka weer. Hoeveel zijn er daar van in Nederland?

Divine_70
23-09-06, 14:04
Geplaatst door mark61
verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters Ister een woord niet-Drents aan? :hihi:

Ik had me voorbereid op een hele lange opening, en dan ineens zo`n kort berichtje, dat is te eenvoudig voor mij. :ego: :hihi:



Geplaatst door mark61
Huh? In het laatste geval?


Ik vind het persoonlijk volkomen gelul. Alleen bij een boerka zou ik denken: is dat er eentje van de AIVD?

Iemand die volledig gesluierd gaat stemmen kan wel heel eenvoudig frauderen, die kan gewoon 10x binnen stappen. :o

mark61
23-09-06, 14:06
Geplaatst door super ick
Daar is de burka weer. Hoeveel zijn er daar van in Nederland?

In België werden ze er zo panisch van dat er locale verboden zijn ingesteld. In 2 gemeentes dacht ik. Juliette?

mark61
23-09-06, 14:08
Geplaatst door Divine_70
Ik had me voorbereid op een hele lange opening, en dan ineens zo`n kort berichtje, dat is te eenvoudig voor mij. :ego: :hihi:


Ik leef met je mee. :hihi:


Iemand die volledig gesluierd gaat stemmen kan wel heel eenvoudig frauderen, die kan gewoon 10x binnen stappen. :o

Je hebt een oproepkaart, dat schijnen ze voldoende te vinden. Ik hoefde me nooit te legitimeren. In any case kan je erop rekenen dat ze bij de laatste Afghaanse verkiezingen echt wel ID-check deden, al was het met een vrouw in een hokje.

Divine_70
23-09-06, 14:25
Geplaatst door mark61
Ik leef met je mee. :hihi:



Je hebt een oproepkaart, dat schijnen ze voldoende te vinden. Ik hoefde me nooit te legitimeren. In any case kan je erop rekenen dat ze bij de laatste Afghaanse verkiezingen echt wel ID-check deden, al was het met een vrouw in een hokje.

Ik hoef me ook nooit te identificeren, iedereen kent me. :moe: ;)

In het geval van Afghanistan lijkt het me een noodzakelijke handeling dat identificeren verplicht is.
Overigens bij meer landen in het middenOosten, als je ziet hoe eenvoudig daar gefraudeerd wordt.

tukkersterror
23-09-06, 14:40
[QUOTE]Geplaatst door Divine_70
[B]Ik hoef me ook nooit te identificeren, iedereen kent me. :moe: ;)

Kun je ook niet meer vreemd gaan?!

Heeft 1. het trouwens gehaald?

Divine_70
23-09-06, 14:43
Geplaatst door tukkersterror


Kun je ook niet meer vreemd gaan?!

Heeft 1. het trouwens gehaald?

50 Kilometer verderop kent niemand me meer. :hihi:

Off-topic: Ja! Hij heeft `m gehaald :wohaa: , ik had je nog bericht gestuurd, doe het vanavond wel ff via pm, back to topic anders word de zaal weer gesloten. :hihi:

tukkersterror
23-09-06, 15:01
Geplaatst door Divine_70
50 Kilometer verderop kent niemand me meer. :hihi:

Off-topic: Ja! Hij heeft `m gehaald :wohaa: , ik had je nog bericht gestuurd, doe het vanavond wel ff via pm, back to topic anders word de zaal weer gesloten. :hihi: Feestje!!!

We kennen natuurlijk de "S" weg halen en dan heb je Luiers verbannen uit stembureau's.
Volgens mij is het gewoon een belgische druk fout en moest er "luiers" staan!

Juliette
23-09-06, 19:40
Geplaatst door mark61
In België werden ze er zo panisch van dat er locale verboden zijn ingesteld. In 2 gemeentes dacht ik. Juliette?

Geen idee. In Mechelen en nog een gemeente ergens in Limburg is er sprake van geweest. Maar het bleek niet zo haalbaar allemaal. Te weinig burka's in het straatbeeld allicht. :zozo:

Maggoe. Zo'n maatregel is toch compleet onzin? Als je echt onderdrukte vrouwen wil emanciperen en kansen geven bereik je net het tegenovergestelde. Blijven ze helemaal binnen.

Ins
23-09-06, 20:08
Geplaatst door Juliette
zaterdag 23 september 2006 | Bron: belga

BRUSSEL - De instructies verstuurd aan de voorzitters van de Brusselse stembureaus voorzien in een verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters van elk religieus symbool. Dat schrijft Le Soir zaterdag.

De administratieve maatregel, een primeur voor ons land, is ondertekend door Brussels minister-president Charles Picqué. Voor MRAX (Mouvement contre le Racisme, l’Antisemitisme et la Xenophobie) is dit niet wettelijk en zou een klacht kunnen worden ingediend. avb

Dat is best lastig. Als je opgeroepen wordt, is dat meestal verplicht. Je moet daar dan heel de dag gaan zitten, maar als je nou een hoofddoek draagt kunnen ze toch niet ineens gaan eisen dat je die afdoet?

Nou, dan zoeken ze toch lekker iemand anders om voor te zitten.

Wat een lulkoek zeg.

Voor een dagje je hoofddoek af, want dan moeten de mensen gaan stemmen :confused:

mark61
23-09-06, 20:13
Geplaatst door Ins
Dat is best lastig. Als je opgeroepen wordt, is dat meestal verplicht. Je moet daar dan heel de dag gaan zitten, maar als je nou een hoofddoek draagt kunnen ze toch niet ineens gaan eisen dat je die afdoet?

Nou, dan zoeken ze toch lekker iemand anders om voor te zitten.

Wat een lulkoek zeg.

Voor een dagje je hoofddoek af, want dan moeten de mensen gaan stemmen :confused:

Kom daar als ongelovige hond binnen, zie die hoofddoek en verzuip in die ogen, die ogen...stem meteen op die Belgische sjariapartij.

Zoiets? :hihi:

Ins
23-09-06, 20:17
Geplaatst door mark61
Kom daar als ongelovige hond binnen, zie die hoofddoek en verzuip in die ogen, die ogen...stem meteen op die Belgische sjariapartij.

Zoiets? :hihi:

Zal mij een donder wezen. Als daar een dikke zwarte met rasta's zit en je hebt dezelfde mentaliteit, zal je ook zo reageren. We zeggen toch ook niet: Ga jezelf eens ff wit verven ofsow, want die kleur en dat haar, beetje aanstootgevend.

Jees nou dringen ze ook nog eens je privé-leven binnen. Nu niet op je werk, niet op school, maar op je vrije zondag: Doe je hoofddoek af, nu! En snel een beetje... :zweep:

Vive la démocratie :rolleyes:

Juliette
23-09-06, 20:21
Geplaatst door Ins

Vive la démocratie :rolleyes:

Degenen die deze maatregel invoeren zijn zelf vergeten wat democratie net is geloof ik.

Ins
23-09-06, 20:25
Geplaatst door Juliette
Degenen die deze maatregel invoeren zijn zelf vergeten wat democratie net is geloof ik.

Precies.