PDA

Bekijk Volledige Versie : IDF geeft toe oorlog verloren te hebben



Coolassprov MC
23-09-06, 17:09
http://www.haaretz.com/hasen/spages/766154.html


Halutz disputes officer's remarks that Israel lost war

By Amos Harel, Haaretz Correspondent

Chief of Staff Dan Halutz reacted angrily Thursday to a comment by a senior Israel Defense Forces officer who said Israel lost the war in Lebanon.

"The soldiers who fought don't think so," Halutz retorted. Adding a note of caution, he added: "What we convey filters down to the soldiers."

The chief education officer of the IDF, Ilan Harari, told a conference of senior IDF officers that he believes Israel lost the war - making Harari the first senior officer to state openly what other officers have been saying privately.

Harari intends to resign from the IDF shortly, after serving in many field positions, including as a battalion commander in the Golani Brigade and commander of the Nahal Brigade.

Halutz, meanwhile, has appeared at numerous IDF conferences and made statements to the media in an effort to persuade the public that the failure in Lebanon was less severe than the media has portrayed it to have been. He has also striven to convince people that he must continue commanding the army.

Halutz is also fighting leaks from the army to the media.

Haaretz reported last month that Halutz warned the generals that he had ordered printouts of their call logs and knew which journalists they had been calling.

The IDF's Information Security Department recently advised Halutz that officers have been conducting some 460 unauthorized telephone conversations with journalists a day. This does not include the military spokesperson's conversations with journalists. The military spokesperson said that the matter was being investigated.

Military sources said on Thursday that Halutz and Defense Minister Amir Peretz are at odds over who should head the Northern Command in place of Udi Adam, who has announced his resignation. The two met on Thursday to discuss the appointment.

Sallahddin
23-09-06, 22:09
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.haaretz.com/hasen/spages/766154.html


Admit the obvious ,losers!!!....the beginning of the final countdown ???...hope so!!!

micha4
24-09-06, 00:46
Gewonnen? Nee. Fouten in strategie en logistiek? Ja. Oorlog te chaotisch en met te weinig kracht gevoerd? Ja. Hezbollah uitgeschakeld? Nee. Vijanden gemaakt? Ja. Voortzetten ontruimen van bezet gebied?Nee.

Duidelijk gemaakt dat wij het doden van 8 soldaten en het ontvoeren van 2 soldaten van eigen grondgebied niet dulden? Ja.
Duidelijk gemaakt dat wij grof wraak nemen als men ons aanvalt? Ja.
Hezbollah van de grens? Ja. Verloren? Nee. Klaar met Hezbollah? Nee.

Micha

tukkersterror
24-09-06, 01:08
Geplaatst door Sallahddin
Admit the obvious ,losers!!!....the beginning of the final countdown ???...hope so!!!

What is your next step, blow up yourself???
Put antrax in the English subway???

Maybe it's a idea to rent yourself as a punchball on the English funfair.

This is the secound time that you wish the final war, what a kind of person are you?

Talking about losers................ :kwaad:

MaRiaH
24-09-06, 01:13
Geplaatst door Coolassprov MC
IDF geeft toe oorlog verloren te hebben

Er zijn alleen maar verliezers..

mark61
24-09-06, 04:10
1000+

nog een miljoen of 10.

Siah
24-09-06, 12:36
het was good to see hoe de mythe van “sterke israelische leger” verpulverd werd.
Tis trouwens geen IDF, maar israeli Occupation Forces (IOF) !!

Coolassprov MC
24-09-06, 12:39
Geplaatst door micha4
Duidelijk gemaakt dat wij het doden van 8 soldaten en het ontvoeren van 2 soldaten van eigen grondgebied niet dulden? Ja.
Duidelijk gemaakt dat wij grof wraak nemen als men ons aanvalt? Ja.
Hezbollah van de grens? Ja. Verloren? Nee. Klaar met Hezbollah? Nee.

Micha

Moeilijk he? Toegeven dat maffia-praktijken niet altijd slagen? Zelfs niet als je eigen maffia-familie het toegeeft!

Hebben jullie je soldaatjes uit Gaza en Lebanon terug?

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=195227

Coolassprov MC
24-09-06, 12:48
Geplaatst door MaRiaH
Er zijn alleen maar verliezers..

De grootste losers zijn diegenen die achter de schermen participeerden in de oorlog.

Coolassprov MC
24-09-06, 12:50
Geplaatst door tukkersterror
What is your next step, blow up yourself???
Put antrax in the English subway???

Maybe it's a idea to rent yourself as a punchball on the English funfair.

This is the secound time that you wish the final war, what a kind of person are you?

Talking about losers................ :kwaad:

Misschien een kater voor je maar al jouw enge dromen over terroristische moslims en hun vermeende duivelse plannen en tactieken vallen in het niet bij de dagelijkse oorlogsmisdaden van jouw zichzelf beschaafd, democratisch, vrij verklaarde blanke vriendjes.

Coolassprov MC
24-09-06, 12:57
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=197895


Geplaatst door Coolassprov MC
1. Hebben de Israeliers hun belofte waargemaakt Hassan Nasrallah te vermoorden?


:jammer:

2. Is het de Israeliers gelukt om het Hezbollah raketten op Noord-Israel te stoppen?


:jammer:

3. Is het de Israeliers gelukt om Lebanon te bezetten ten zuiden van de Litana-rivier?


:jammer:

4. Is het de Israeliers gelukt om Hezbollah te verdijven ten noorden van de Litana-rivier?


:jammer:

5. Is het de Israeliers gelukt om de Libanezen en andere Arabieren tegen Hezbollah op te zetten?


:jammer:

6. Is het de Israeliers gelukt om Hezbollah millitair te verzwakken?


:haha:

7. Is het de Israeliers gelukt om Hezbollah te ontwapenen?


:haha:

8. Is het de Israeliers gelukt om hun ‘’millitaire effectivititeit’’ te tonen?


:jammer:

9. Is het de Israeliers gelukt om Arabieren duidelijk te maken dat verzet tegen Israel zinloos is?


:jammer:

10. Is het de Israeliers gelukt om hun marionettenregimes als Jordanie, Egypte en anderen te versterken?


:jammer:

11. Is het de Israeliers gelukt om begrip en sympathie te wekken voor Amerikaanse plannen voor het Midden-Oosten?


:watte?:

12. Is het de Israeliers gelukt om hun positie in het Midden-Oosten te versterken?


:jammer:


13. Is het de Israeliers gelukt om de twee krijgsgevangenen terug te krijgen?


:huil:

Zoals Hezbollah vanaf dag 1 zei; ''alleen met onderhandelingen en in ruil voor onze mensen kunnen jullie krijgen''

knuppeltje
24-09-06, 13:19
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=197895

Ook dit is niets meer dar retoriek van je die tot niets leid dan nog meer verblinding.

Heeft dit alles geleid dat Israel banger is geworden, nee.

Heeft dit geleid dat Israel zijn expansiepolitiek gaat wijzigen, nee

Is Libanon ermee opgeschoten, nee, in tegendeel 25 jaar terug.

Zijn de Palestijnen er wat mee opgeschoten, nee.

Is er iets verbeterd daar, nee, alleen maar verslechterd voor iedereen behalve misschien voor de kolonisten.

Libanon met Hezbollah, had beter voor zich zelf gezorgd, dan was er veel gewonnen, de Palestijnse zaak is hoe godsgeklaagd ook, allang verloren. Die wordt in Neocon Vally uitgemaakt

Zoals MaRiah zegt: Er zijn alleen maar verliezers.

tukkersterror
24-09-06, 13:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien een kater voor je maar al jouw enge dromen over terroristische moslims en hun vermeende duivelse plannen en tactieken vallen in het niet bij de dagelijkse oorlogsmisdaden van jouw zichzelf beschaafd, democratisch, vrij verklaarde blanke vriendjes.

Inderdaad duivelse plannen en technieken, met oncontroleerbare explosieven zich verstoppen achter vrouwen en kinderen.
Een eerlijke man tot man gevecht durven zij niet aan, anders trokken zij wel een uniform aan, zodat zij herkenbaar waren, zodat de vijand niet onnodig burger doelen moeten aanvallen om deze groep terroristen uit te schakelen.
Mijn "blanke" vriendjes de laatste drie maanden toen ik daar was bestonden uit geel, bruin, zwart en wit inderdaad en allemaal waren wij het roerend eens (incl. Sharif) dat zij een vervuilde oneerlijke strijd voerden om burger doelen zoals Ziekenhuizen, scholen, enz. te gebruiken als schild.
Net zoals wij het gebruik van clusterbommen door Israel scherp hebben veroordeeld.

En als je dan deze twee gegevens tegen elkaar afweegt, dan mag je bij jezelf te rade gaan aan wie je op zo'n moment de simpatie geeft als je al kunt spreken van simpatie.

Het valt mij steeds weer op dat kleine jongetjes zoals jij een oorlog nog steeds romantiseert met winnaars en ik persoonlijk nog steeds een oorlog verfoeid en verafschuwd met alleen verliezers!

Maar dit zou wel te maken hebben met opvoeding en cultuur verschil.

Verder schreef jij dat Israel hun niet hebben kunnen uitschakelen?

Denk er eens overna of misschien het humanitere aspect van invloed zou kunnen zijn geweest, hoeveel dode burgers moesten er nog vallen?

Verder kan ik mij dood ergeren aan figuren zoals jij die achter een computer verweg van de ellende, commentaar leveren op zaken die voort komen uit propaganda en pertinent weigeren om de kleine lettertjes cq tussen de regels door blijven lezen.
Ga zo door mijn vriend met deze onzin en je geeft personen een goed argument om steeds verder op te schuiven naar rechts, niet alleen goede mensen lezen mee op maroc.nl, maar ook de aso's!

tukkersterror
24-09-06, 13:26
Geplaatst door knuppeltje
Ook dit is niets meer dar retoriek van je die tot niets leid dan nog meer verblinding.

Heeft dit alles geleid dat Israel banger is geworden, nee.

Heeft dit geleid dat Israel zijn expansiepolitiek gaat wijzigen, nee

Is Libanon ermee opgeschoten, nee, in tegendeel 25 jaar terug.

Zijn de Palestijnen er wat mee opgeschoten, nee.

Is er iets verbeterd daar, nee, alleen maar verslechterd voor iedereen behalve misschien voor de kolonisten.

Libanon met Hezbollah, had beter voor zich zelf gezorgd, dan was er veel gewonnen, de Palestijnse zaak is hoe godsgeklaagd ook, allang verloren. Die wordt in Neocon Vally uitgemaakt

Zoals MaRiah zegt: Er zijn alleen maar verliezers.

Inderdaad!

Coolassprov MC
24-09-06, 13:31
Geplaatst door knuppeltje
Ook dit is niets meer dar retoriek van je die tot niets leid dan nog meer verblinding.

Het zijn 13 vragen vrij van quasi-emotioneel krokodillen-gejank.

13 vragen die aangeven dat alle door Israel opgestelde doelen en excuzen inzake haar Libanon-avontuur deel 2 gefaald heeft.

13 vragen die je niet durft te beantwoorden omdat ze niet stroken met jouw gedachtengang.

Coolassprov MC
24-09-06, 13:34
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad duivelse plannen en technieken, met oncontroleerbare explosieven zich verstoppen achter vrouwen en kinderen.
Een eerlijke man tot man gevecht durven zij niet aan, anders trokken zij wel een uniform aan, zodat zij herkenbaar waren, zodat de vijand niet onnodig burger doelen moeten aanvallen om deze groep terroristen uit te schakelen.
Mijn "blanke" vriendjes de laatste drie maanden toen ik daar was bestonden uit geel, bruin, zwart en wit inderdaad en allemaal waren wij het roerend eens (incl. Sharif) dat zij een vervuilde oneerlijke strijd voerden om burger doelen zoals Ziekenhuizen, scholen, enz. te gebruiken als schild.
Net zoals wij het gebruik van clusterbommen door Israel scherp hebben veroordeeld.

En als je dan deze twee gegevens tegen elkaar afweegt, dan mag je bij jezelf te rade gaan aan wie je op zo'n moment de simpatie geeft als je al kunt spreken van simpatie.

Het valt mij steeds weer op dat kleine jongetjes zoals jij een oorlog nog steeds romantiseert met winnaars en ik persoonlijk nog steeds een oorlog verfoeid en verafschuwd met alleen verliezers!

Maar dit zou wel te maken hebben met opvoeding en cultuur verschil.

Verder schreef jij dat Israel hun niet hebben kunnen uitschakelen?

Denk er eens overna of misschien het humanitere aspect van invloed zou kunnen zijn geweest, hoeveel dode burgers moesten er nog vallen?

Verder kan ik mij dood ergeren aan figuren zoals jij die achter een computer verweg van de ellende, commentaar leveren op zaken die voort komen uit propaganda en pertinent weigeren om de kleine lettertjes cq tussen de regels door blijven lezen.
Ga zo door mijn vriend met deze onzin en je geeft personen een goed argument om steeds verder op te schuiven naar rechts, niet alleen goede mensen lezen mee op maroc.nl, maar ook de aso's!

Jouw gezwam is zo laag bij de grond dat ik hier de moeite niet nemen wil om hier een psycho-analyse van te trekken.

Als je wilt dat ik op je reageer, verpak jouw grieven dan in een zin of vraag.

Coolassprov MC
24-09-06, 13:36
Geplaatst door knuppeltje
Ook dit is niets meer dar retoriek van je die tot niets leid dan nog meer verblinding.

Heeft dit alles geleid dat Israel banger is geworden, nee.

Heeft dit geleid dat Israel zijn expansiepolitiek gaat wijzigen, nee

Is Libanon ermee opgeschoten, nee, in tegendeel 25 jaar terug.

Zijn de Palestijnen er wat mee opgeschoten, nee.

Is er iets verbeterd daar, nee, alleen maar verslechterd voor iedereen behalve misschien voor de kolonisten.

Libanon met Hezbollah, had beter voor zich zelf gezorgd, dan was er veel gewonnen, de Palestijnse zaak is hoe godsgeklaagd ook, allang verloren. Die wordt in Neocon Vally uitgemaakt

Zoals MaRiah zegt: Er zijn alleen maar verliezers.

Het probleem van het Zionisme begint waar het landde; Palestina.

knuppeltje
24-09-06, 13:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Het zijn 13 vragen vrij van quasi-emotioneel krokodillen-gejank.

13 vragen die aangeven dat alle door Israel opgestelde doelen en excuzen inzake haar Libanon-avontuur deel 2 gefaald heeft.

13 vragen die je niet durft te beantwoorden omdat ze niet stroken met jouw gedachtengang.

Quasi- melodramatisch dus.

Ik gaf enkel maar een zakelijke opstelling.

Hoever ik van die idiote tukker afsta heb je altijd al kunnen lezen, dus kom me niet aanzetten dat ik geen vragen durf te beantwoorden.

Volg een cursus begrijpend lezen, zou ik zeggen.

Coolassprov MC
24-09-06, 13:43
Geplaatst door knuppeltje
Quasi- melodramatisch dus.

Ik gaf enkel maar een zakelijke opstelling.

Hoever ik van die idiote tukker afsta heb je altijd al kunnen lezen, dus kom me niet aanzetten dat ik geen vragen durf te beantwoorden.

Volg een cursus begrijpend lezen, zou ik zeggen.

We moeten niet vergeten wie wie aanviel en wie wie bezet tot nader opgaaf.

We kunnen het slachtoffer moeilijk verwijten gaan maken.

knuppeltje
24-09-06, 13:46
Geplaatst door Coolassprov MC
We moeten niet vergeten wie wie aanviel en wie wie bezet tot nader opgaaf.

We kunnen het slachtoffer moeilijk verwijten gaan maken.

Beter lezen Koele wat ik allemaal zeg, dan kom je er best uit.

Coolassprov MC
24-09-06, 13:48
Geplaatst door knuppeltje
Beter lezen Koele wat ik allemaal zeg, dan kom je er best uit.

Insgelijks; je leest nergens dat ik schrijf dat de Palestijnen en Libanezen victorie mogen gaan kraaien; integendeel; ze zijn er slechter af dan ooit.

Lees mijn ontelbare maroc.nl-topics hier over na!

knuppeltje
24-09-06, 13:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Insgelijks; je leest nergens dat ik schrijf dat de Palestijnen en Libanezen victorie mogen gaan kraaien; integendeel; ze zijn er slechter af dan ooit.

Lees mijn ontelbare maroc.nl-topics hier over na!

Misschien niet, maar in Libanon doen ze dat wel, helaas.

Helaas ja, ze zijn er veel slechter af dan ooit, de Palestijnen dan, voor de Libanezen is er wel hoop als ze hun verstand gaan gebruiken.

tukkersterror
24-09-06, 19:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw gezwam is zo laag bij de grond dat ik hier de moeite niet nemen wil om hier een psycho-analyse van te trekken.

Als je wilt dat ik op je reageer, verpak jouw grieven dan in een zin of vraag.

Oke, keur jij het goed dat iemand die de vijand bestookt zich verschuild in dorpen, terwijl zij dit ook hadden kunnen doen vanaf de open vlakte.

knuppeltje
24-09-06, 21:13
Geplaatst door tukkersterror
Oke, keur jij het goed dat iemand die de vijand bestookt zich verschuild in dorpen, terwijl zij dit ook hadden kunnen doen vanaf de open vlakte.

Neu dat ook weer niet, maar toch hebben ze toe gegeven dat het land zodanig afgestraft moest worden dat ze dat voorlopig niet meer zouden vergeten.

Met andere woorden, zoveel mogelijk plat, en niet naar slachtoffers kijken.

Vandaar aan het eind nog even die maasas klusterbommen.

Coolassprov MC
25-09-06, 18:38
Geplaatst door tukkersterror
Oke, keur jij het goed dat iemand die de vijand bestookt zich verschuild in dorpen, terwijl zij dit ook hadden kunnen doen vanaf de open vlakte.

Als je zelf niet weet dat dat zielig excuus is om te bombarderen naar goeddunken, moet ik je vertellen dat je niet te koop moet lopen met je domheid.

Zelfs Israelische piloten hebben plicht geweigerd omdat ze vonden dat de aan hun gegeven bevelen tegen iedere wet en moraal indruisen.

Iedereen die de zaak onderzocht heeft, heeft moen ontdekken dat het tegendeel waar is; het Israelische leger gebruikt burgers als menselijk schild; zelfs de eigen Israelische mensenrechtenorganisatie in de Bezette Gebieden heeft dat mogen concluderen.

Als Hezbollah zou verklaren dat ze de Katushya's slechts mikt op millitaire doelen en dat ze de ''collaterale schade'' ''betreurt' zouden we niet weten wat te doen; huilen of lachen.

Sallahddin
25-09-06, 23:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien een kater voor je maar al jouw enge dromen over terroristische moslims en hun vermeende duivelse plannen en tactieken vallen in het niet bij de dagelijkse oorlogsmisdaden van jouw zichzelf beschaafd, democratisch, vrij verklaarde blanke vriendjes.


Het verbaast mij dat je je tijd verdoet met deze debiel vent !!!
He's not worth a reaction anyway:ik had het duidelijk aan hem gemaakt voor de zoveelste keer !!!

micha4
25-09-06, 23:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je zelf niet weet dat dat zielig excuus is om te bombarderen naar goeddunken, moet ik je vertellen dat je niet te koop moet lopen met je domheid.

Zelfs Israelische piloten hebben plicht geweigerd omdat ze vonden dat de aan hun gegeven bevelen tegen iedere wet en moraal indruisen.

Iedereen die de zaak onderzocht heeft, heeft moen ontdekken dat het tegendeel waar is; het Israelische leger gebruikt burgers als menselijk schild; zelfs de eigen Israelische mensenrechtenorganisatie in de Bezette Gebieden heeft dat mogen concluderen.

Als Hezbollah zou verklaren dat ze de Katushya's slechts mikt op millitaire doelen en dat ze de ''collaterale schade'' ''betreurt' zouden we niet weten wat te doen; huilen of lachen.

Er is een discussie in de Isr. pers over de toelaatbaarheid van hetgebruik van clusterbommen. Veel soldaten vinden de bombardementen met clusterwapens ontoelaatbaar.

Het gebruik van buren als menselijk schild is door het Hooggerechtshof verboden. Hiertegen heeft men minder bezwaar omdat het levens van soldaten spaart. Persoonlijk vind ik dit ook toelaatbaar. De mensenrechtenorgansaties vinden het een schande. Dat is het eigenlijk ook, maar het leven van een soldaat is mij veel waard. Uiteindelijk zijn mijn kinderen ook soldaat. Moeilijk, maar dat is de hele situatie nu eenmaal.

En wat het afvuren van raketten uit dorpen betreft. Ik begrijp de militaire logica van de leiding van Hezbollah, maar het is gijzelen van de burgerbevolking en als zodanig af te keuren. Want zo worden ze ons doelwit. En kijk eens wat er van hun en hun bezittingen is geworden.

Micha

micha4
26-09-06, 09:07
Zo af en toe als ik een paar weken in Nederland op familiebezoek ben, kom ik op deze site. Waarom? Ik word dan weer wat meer geinteresseerd in wat er in mijn vroegere land gebeurt. Plus: omdat ik iedere keer toch weer verbaasd ben over de obsessie met het Isr.- Pal. conflict. Maar na korte tijd ben ik het zat. Zo ook nu. Argumenteer in plaats van te schelden. En wie zou ik voor de gek houden?

Micha

MaRiaH
26-09-06, 13:04
Geplaatst door Sallahddin
Wie denk je dat je voor de gek houdt ???
Go back to jood.nl where you belong!!!

Niet erg gastvrij van je..
Waarom geen dialoog aangaan?

Wat leer jij ervan als je alleen met gelijkgestemden spreekt?

Wat mij betreft zou het zinvol zijn als hier meer israeli zouden komen.
En wie weet, misschien draagt het bij tot nader tot elkaar komen..

MaRiaH
26-09-06, 13:06
Geplaatst door micha4
Zo af en toe als ik een paar weken in Nederland op familiebezoek ben, kom ik op deze site. Waarom? Ik word dan weer wat meer geinteresseerd in wat er in mijn vroegere land gebeurt. Plus: omdat ik iedere keer toch weer verbaasd ben over de obsessie met het Isr.- Pal. conflict. Maar na korte tijd ben ik het zat. Zo ook nu. Argumenteer in plaats van te schelden. En wie zou ik voor de gek houden?

Micha

Ach kom Micha, dat is één reactie.
Om nu gelijk als een drama queen de aftocht te blazen vind ik wat overdreven.

Geef het niet zo snel op, joh.

tukkersterror
26-09-06, 16:43
Geplaatst door Sallahddin
Wie denk je dat je voor de gek houdt ???
Go back to jood.nl where you belong!!!

Vreemd dat ik voor mindere uitspraken bestraft werd?

micha4
26-09-06, 17:10
Geplaatst door MaRiaH
Ach kom Micha, dat is één reactie.
Om nu gelijk als een drama queen de aftocht te blazen vind ik wat overdreven.

Geef het niet zo snel op, joh.

Dat ben ik met je eens. Maar de praktijk is dat ik op een bepaald moment geen besjtek meer aan het schelden heb. En als ik weer naar huis ga, zakt Nederland en de discussies daar weer naar de achtergrond. Totdat ik enige maanden later weer eens terug kom.

Maar ik ben voor de feestdagen nog ruim een week in Amsterdam, zodat ik ook alle tijd heb om te kijken. Vakantie.

bedankt voor je reactie,

Micha

Chesed
26-09-06, 17:34
Is die beste man representatief voor het hele IDF?
Voor mij waren er in die oorlog alleen maar verliezers...

tukkersterror
26-09-06, 18:52
Geplaatst door Chesed
Is die beste man representatief voor het hele IDF?
Voor mij waren er in die oorlog alleen maar verliezers...

En toch blijven er mensen volhouden dat er winnaars zijn...............

Sallahddin
26-09-06, 22:43
Geplaatst door MaRiaH
Niet erg gastvrij van je..
Waarom geen dialoog aangaan?

Wat leer jij ervan als je alleen met gelijkgestemden spreekt?

Wat mij betreft zou het zinvol zijn als hier meer israeli zouden komen.
En wie weet, misschien draagt het bij tot nader tot elkaar komen..


Dialoog aangaan met clusterbommen goeind lafaarden veilig vanuit de lucht op onschuldige mensen nota bene,kortom met oorlog criminelen die niet een gelijk strijd aangaan met een verzetsgroepering die niet eens een coventioneel leger is en niet de confrontatie durven aangan op de grond(Hizbullah beschikt niet over F16's,laser guided of smart bommen of clusterbommen)...???


Mooi niet!!!

En...ik weet niet of ik moet huilen of lachen om je naieviteit ,meid:je bent een soort vrouwelijk Don Quichotte die het gevecht aangaat met windsmollen en imaginaire vijanden om orde op aarde , rechtvaardigheid & liefde te propageren via naieve concepten !!!

Wees realistish !!!

Sallahddin
26-09-06, 23:03
Geplaatst door micha4
Gewonnen? Nee. Fouten in strategie en logistiek? Ja. Oorlog te chaotisch en met te weinig kracht gevoerd? Ja. Hezbollah uitgeschakeld? Nee. Vijanden gemaakt? Ja. Voortzetten ontruimen van bezet gebied?Nee.

Duidelijk gemaakt dat wij het doden van 8 soldaten en het ontvoeren van 2 soldaten van eigen grondgebied niet dulden? Ja.
Duidelijk gemaakt dat wij grof wraak nemen als men ons aanvalt? Ja.
Hezbollah van de grens? Ja. Verloren? Nee. Klaar met Hezbollah? Nee.

Micha

Wie houd je voor de gek NOGMAALS???:
Je weet dondersgoed dat Israel & al lang een aanval op Hizbullah voorbereidde( al vanaf 2004 volgens bronnen als de Washington Post...eerder nog dan '04 volgens andere bronnen:officieel uitvoering van die plannen :1 maand na het uitbreken van die oorlog :Jullie 2006!)...alleen had Hizbullah de plannen v.d. Israeli's in verwarring gebracht door zijn aanval ,al op de hoogte gebracht van de Israeli plannen...

Israel wil geen vrede ,kijk wat de onderhandelingen voor de palestijnen hadden opgeleverd!!!

Israel hoort uit de bezette gebieden te vertrekken ,punt uit!...maar nee ,die wil terug geven wat die wil op haar manier !

P.S.: open your eyes ' fore it's too late ... "
Ga even columns van de Israeli Uri Avenery & the other Israel:voices of dissent & refusal" lezen op : www.counterpunch.com en anderen op : www.antiwar.com

MaRiaH
26-09-06, 23:15
Geplaatst door Sallahddin
Dialoog aangaan met clusterbommen goeind lafaarden veilig vanuit de lucht op onschuldige mensen nota bene,kortom met oorlog criminelen???

Mooi niet!!!

En...ik weet niet of ik moet huilen of lachen om je naieviteit ,meid:je bent een soort vrouwelijk Don Quichotte die het gevecht aangaat met windsmollen en imaginaire vijanden om orde op aarde , rechtvaardigheid & liefde te propageren via naieve concepten !!!

Wees realistish !!!

In ieder geval zal jouw concept niet bijdragen tot wereldvrede.

Je vergelijking gaat niet op.. althans niet voor mij..
ik vecht niet en zoek geen vijanden.
Jij daarentegen wel.

Sallahddin
26-09-06, 23:54
Geplaatst door MaRiaH
In ieder geval zal jouw concept niet bijdragen tot wereldvrede.

Je vergelijking gaat niet op.. althans niet voor mij..
ik vecht niet en zoek geen vijanden.
Jij daarentegen wel.


Mijn concept is vrede op sterke voeten en benen gaan proberen te verwezenlijken (net als de visie van Hizbullah & Hamas) want de ander partij neemt de zwakkeren niet als gelijken en probert deze laatste haar wil op te leggen in naam van ""vrede"!!!!: vergeet even de mainstream media en ga even op "discovery":
www.antiwar.com www.counterpunch.com

Het gaat hier om de "truth" die mensen niet willen zien en Justice ,niet rhetoriek en ego's en da's helaas wat maroc.nl is all about,althans wat betreft de meerderheid van de leden die gewoon ego-strippers zijn of gewoon simpelweg idioten die niet eens de moeite nemen om zelf onafhankelijk en kritish te gaan denken !!!!

Je" vecht "wel voor een bepaald visie en kijk op de dingen en da's je eigen recht,anders ga je toch niet in discussie ,alleen moet je weten wat je precies er voor vecht :ik ruik veel naieviteit uit je manier van denken althans op deze topic!!!

Ik vecht wel voor mijn idealen en op mijn eigen manier maar ik zoek geen vijanden , die laatsten zoeken mij wel (da's metaforish bedoeld!)!

tukkersterror
27-09-06, 00:25
Geplaatst door Sallahddin
Mijn concept is vrede op sterke voeten en benen gaan proberen te verwezenlijken (net als de visie van Hizbullah & Hamas) want de ander partij neemt de zwakkeren niet als gelijken en probert deze laatste haar wil op te leggen in naam van ""vrede"!!!!:

Beste Sallahddin, waar was jij toen deze bommen de mensen om de oren vlogen?
Waar was jij toen Hizbullah raketten afvuurde op onschuldige burgers in de hoop militaire doelen te raken?
Waar was jij toen de families aan beide zijden hun doden zocht in de pijnhopen en hun pure ellende?

Poesjkin
27-09-06, 00:34
Het ergste aan het hele Midden-Oostenconflict vind ik nog de wereldwijde schijnheiligheid. Want zeg nou eerlijk: eigenlijk kan het niemand ene flikker schelen wat er met de Palestijnen gebeurt.

Die zijn door alles en iedereen van voren en van achteren ge--- verraden.

MaRiaH
27-09-06, 00:37
Geplaatst door Poesjkin
Het ergste aan het hele Midden-Oostenconflict vind ik nog de wereldwijde schijnheiligheid. Want zeg nou eerlijk: eigenlijk kan het niemand ene flikker schelen wat er met de Palestijnen gebeurt.

Die zijn door alles en iedereen van voren en van achteren ge--- verraden.

Inderdaad. :(

Poesjkin
27-09-06, 01:00
Laat ik het even scherper stellen:

De Arabische regimes gebruiken het conflict om de bevolking "zoet te houden".
De Westerse regimes laten zich een schuldgevoel aanpraten, omdat zij donders goed weten dat zij in de oorlog de Joden hebben laten verrekken in Auschwitz.
De Amerikanen weten heel goed dat zij alleen iets doen als zij er zelf belang bij hebben (vandaar dat in Rwanda en Cambodja rustig miljoenen mensen konden verrekken middels kapmessen en bulldozers)
De Russen komen alleen in actie als er wapens te verkopen zijn.
De Chinezen zijn sowieso alleen in macht geïnteresseerd.
Nederland telt niet mee.

Ik kan zo nog vijftien jaar doorgaan met het noemen van voorbeelden.

Als de wereld ECHT iets voor de Palestijnen had willen doen, was er allang iets tegen Israel ondernomen.

Zowel het Westen als Arabië hebben een boterberg op hun hoofd dat de Europese Unie er gillend gek van zou moeten worden.

Kortom... de Palestijnen zijn de Joden van deze tijd. Uitgekotst door iedereen, zelfs door degenen die zich als hun vrienden hebben uitgegeven.

Sallahddin
27-09-06, 01:25
Geplaatst door tukkersterror
Beste Sallahddin, waar was jij toen deze bommen de mensen om de oren vlogen?
Waar was jij toen Hizbullah raketten afvuurde op onschuldige burgers in de hoop militaire doelen te raken?
Waar was jij toen de families aan beide zijden hun doden zocht in de pijnhopen en hun pure ellende?


Wat is er mis met je ,jongen ???...ok ,dan :
Tjonge,jongen,...je beseft niet eens dat je de zaken verdraait !!!....je geeft de slachtoffers de schuld van de ellende die op hun afkomt als die zich tegen onderdrukking ,bezetting & onrecht gaan verzetten...wat voor "medicijn" zou je voorstellen aan die slachtoffers ???:cyanure pil..."verzet" (passief verzet eigelijk) a la Ghandi ...of zich laten afmaken zonder enig vorm van protest of verzet ...net als de ...JODEN (wat Ironish:de geschiedenis herhaalt zich wel !) !) die liepen naar hun laatste bestemming onder de Nazi's???....Enlighten me ,boy !
Resistance is the only way out ....Take a look back at the IRA ...Vietnam ...


P.S.: wel ,i think i'm gonna take a long vacation from Maroc.nl....wish you well guys ...take care of yourselves ! byyyyyyyyyyyyeeee!!!!

tukkersterror
27-09-06, 08:45
Geplaatst door Sallahddin
Wat is er mis met je ,jongen ???...ok ,dan :
Tjonge,jongen,...je beseft niet eens dat je de zaken verdraait !!!....je geeft de slachtoffers de schuld van de ellende die op hun afkomt als die zich tegen onderdrukking ,bezetting & onrecht gaan verzetten...wat voor "medicijn" zou je voorstellen aan die slachtoffers ???:cyanure pil..."verzet" (passief verzet eigelijk) a la Ghandi ...of zich laten afmaken zonder enig vorm van protest of verzet ...net als de ...JODEN (wat Ironish:de geschiedenis herhaalt zich wel !) !) die liepen naar hun laatste bestemming onder de Nazi's???....Enlighten me ,boy !
Resistance is the only way out ....Take a look back at the IRA ...Vietnam ...


P.S.: wel ,i think i'm gonna take a long vacation from Maroc.nl....wish you well guys ...take care of yourselves ! byyyyyyyyyyyyeeee!!!!

Een simpele oplossing wil je!!!

Dat de bevolking massaal de straat op gaat en nu eens niet schreeuwt dat de vijand dood moet, maar schreeuwt om vrede.
A. Het zal de wereld opinie zeer positief beinvloeden.
B. Het zal de vijand stof geven tot nadenken.
C. Het zal verbondenheid geven met westerse wereld
D. Het zal de haat verminderen zowel hier als in eigengelederen.

En dan zal er inderdaad werk te doen zijn voor mij, wees eerlijk het is te gek voor woorden als je binnen zit te praten over vrede terwijl buiten mensen demonstreren en de vijand dood wensen.
Hierdoor is op 3 augustus de Israelische delegatie weggelopen van de onderhandelings tafel, wat weer honderden doden kosten.

Je hoeft een Jood voor mij niet aardig te vinden en het zal ook nog generaties duren voor het zover is, maar zogauw de roep om wraak en oorlog voorbij is is de vrede nabij en kunnen mensenlevens worden gered.
Een oorlog is niet meer en minder dan legitiem vermoorden van je medemens en alleen als uiterste laatste redmiddel toegestaan.

micha4
27-09-06, 13:02
Geplaatst door Sallahddin
Wie houd je voor de gek NOGMAALS???:
Je weet dondersgoed dat Israel & al lang een aanval op Hizbullah voorbereidde( al vanaf 2004 volgens bronnen als de Washington Post...eerder nog dan '04 volgens andere bronnen:officieel uitvoering van die plannen :1 maand na het uitbreken van die oorlog :Jullie 2006!)...alleen had Hizbullah de plannen v.d. Israeli's in verwarring gebracht door zijn aanval ,al op de hoogte gebracht van de Israeli plannen...

Israel wil geen vrede ,kijk wat de onderhandelingen voor de palestijnen hadden opgeleverd!!!

Israel hoort uit de bezette gebieden te vertrekken ,punt uit!...maar nee ,die wil terug geven wat die wil op haar manier !



Natuurlijk lagen er plannen klaar. Jammer genoeg waren die plannen niet goed genoeg. Hezbollah vormde een constante bedreiging en het is niet meer dan logisch dat er maatregelen werden voorbereid om ze een keer aan te pakken. En als ze dan 8 van onze soldaten doden en er 2 meenemen, is daarmee de aanleiding tot de strijd een feit. Het doden van 8 mannen is een daad die wij niet kunnen laten passeren en die om vergelding roept.

- Israel voerde na de moord op Rabin wat de onderhandelingen betreft een zigzag politiek, afhankelijk van de politieke leiding/doelstellingen. Hetzelfde gold overigens voor de Palestijnen. Met Sharon had men tenminste 93% van de West Bank terug gehad. Dat was wel eenzijdig, maar vormde wel een goede basis voor ontspannning en verdere gesprekken. Dat is nu passe. (Alhoewel; er schijnen gesprekken te zijn over een nieuw Saoedisch initiatief).

- Ik vond tot voor kort dat Israel de bezette gebieden moest verlaten. Nu niet meer; althans niet nu. Op de lange duur moet er wel een staat Palestina in Aza en de West bank komen. Maar ik heb voorlopig mijn buik vol van de situatie waarin wij gebied verlaten (Aza, Zuid Libanon) en vervolgens vanuit die gebieden worden aangevallen. Ik woon dicht in de buurt van de grens met de West Bank. Moet er even niet aan denken dat die gasten mij daar met hun granaten/raketten kunnen gijzelen. Dan liever andersom, dat wij hun in de kladden hebben. Voor mij is wel duidelijk dat de meeste nederzettingen weg moeten of dat er grond moet worden geruild tussen Israel en Palestina. (In Wadi Ara net ten zuiden van Jenin wonen tienduizenden Israelische Arabieren. Dat gebied zou bijvoorbeeld bij Palestina/Westbank kunnen worden gevoegd als ruil voor bijvoorbeeld de nederzettingen bij Gush Etsion nabij Jeruzalem. Complicatie: die Israelische Arabieren willen bij Israel blijven.)

Als de toekomstige onderhandelingen dat toelaten, zou op den duur het leger -onder bepaalde voorwaarden- het gebied kunnen verlaten, analoog aan wat in Aza gebeurde. Maar nu het gebied verlaten? Nee, eerst de Hamas regering weg of hun programma aanpassen.

Micha

tukkersterror
27-09-06, 14:46
Geplaatst door Sallahddin
Wat is er mis met je ,jongen ???...ok ,dan :
Tjonge,jongen,...je beseft niet eens dat je de zaken verdraait !!!....je geeft de slachtoffers de schuld van de ellende die op hun afkomt als die zich tegen onderdrukking ,bezetting & onrecht gaan verzetten...wat voor "medicijn" zou je voorstellen aan die slachtoffers ???:cyanure pil..."verzet" (passief verzet eigelijk) a la Ghandi ...of zich laten afmaken zonder enig vorm van protest of verzet ...net als de ...JODEN (wat Ironish:de geschiedenis herhaalt zich wel !) !) die liepen naar hun laatste bestemming onder de Nazi's???....Enlighten me ,boy !
Resistance is the only way out ....Take a look back at the IRA ...Vietnam ...


P.S.: wel ,i think i'm gonna take a long vacation from Maroc.nl....wish you well guys ...take care of yourselves ! byyyyyyyyyyyyeeee!!!!

Kun jij geen vragen beantwoorden?


Geplaatst door tukkersterror
Beste Sallahddin, waar was jij toen deze bommen de mensen om de oren vlogen?
Waar was jij toen Hizbullah raketten afvuurde op onschuldige burgers in de hoop militaire doelen te raken?
Waar was jij toen de families aan beide zijden hun doden zocht in de pijnhopen en hun pure ellende?

Dit waren de vragen die ik je stelde, simpele eenvoudige vragen?

Sallahddin
27-09-06, 23:39
Geplaatst door micha4
Natuurlijk lagen er plannen klaar. Jammer genoeg waren die plannen niet goed genoeg. Hezbollah vormde een constante bedreiging en het is niet meer dan logisch dat er maatregelen werden voorbereid om ze een keer aan te pakken. En als ze dan 8 van onze soldaten doden en er 2 meenemen, is daarmee de aanleiding tot de strijd een feit. Het doden van 8 mannen is een daad die wij niet kunnen laten passeren en die om vergelding roept.

- Israel voerde na de moord op Rabin wat de onderhandelingen betreft een zigzag politiek, afhankelijk van de politieke leiding/doelstellingen. Hetzelfde gold overigens voor de Palestijnen. Met Sharon had men tenminste 93% van de West Bank terug gehad. Dat was wel eenzijdig, maar vormde wel een goede basis voor ontspannning en verdere gesprekken. Dat is nu passe. (Alhoewel; er schijnen gesprekken te zijn over een nieuw Saoedisch initiatief).

- Ik vond tot voor kort dat Israel de bezette gebieden moest verlaten. Nu niet meer; althans niet nu. Op de lange duur moet er wel een staat Palestina in Aza en de West bank komen. Maar ik heb voorlopig mijn buik vol van de situatie waarin wij gebied verlaten (Aza, Zuid Libanon) en vervolgens vanuit die gebieden worden aangevallen. Ik woon dicht in de buurt van de grens met de West Bank. Moet er even niet aan denken dat die gasten mij daar met hun granaten/raketten kunnen gijzelen. Dan liever andersom, dat wij hun in de kladden hebben. Voor mij is wel duidelijk dat de meeste nederzettingen weg moeten of dat er grond moet worden geruild tussen Israel en Palestina. (In Wadi Ara net ten zuiden van Jenin wonen tienduizenden Israelische Arabieren. Dat gebied zou bijvoorbeeld bij Palestina/Westbank kunnen worden gevoegd als ruil voor bijvoorbeeld de nederzettingen bij Gush Etsion nabij Jeruzalem. Complicatie: die Israelische Arabieren willen bij Israel blijven.)

Als de toekomstige onderhandelingen dat toelaten, zou op den duur het leger -onder bepaalde voorwaarden- het gebied kunnen verlaten, analoog aan wat in Aza gebeurde. Maar nu het gebied verlaten? Nee, eerst de Hamas regering weg of hun programma aanpassen.

Micha


Gedood of ontvoerd Israeli soldaten of niet ,Israel was al lang van plan om Hizbullah aan te vallen ,die laatste was op de hoogte van die dreiging(Amerikkaanse -Israeli!) daaroom ging die "preemptive attacks" uitvoeren om even de nieuwe Amerikkanse militaire jargon of terminologie te gebruiken ,dus niet meer de mensen voor de gek te houden door te beweren dat Israel handelde UITSLUITEND op zelfverdedigings basis als "reactie" op Hizbullah aanval....maar goed ,dat geef je toe nu ...
De tweede motivatie voor Hizbullah om die aanval uit te voeren is om een "prisonners-exchange"(meer dan 10 000 in Israeli jails !) te forceren daar hadden de indirecte onderhandelingen met die "superficial terrorist-state" niets opgeleverd,en dat doel is bijna bereikt :Israel zou die 2 soldaten nooit terug krijgen zonder "gevangenen ruil"!!!
Leugens ,zoveel leugens ,van de kant van de Israeli's,net als bijv. "het feit" dat Hizbullah strijders onschuldige mensen en burgers gebruikten als schild in diens aanvallen op Israel en dat werd zelfs door prominente en bekende westerse mainstream media en zelfs Israeli's als Uri Avenery van the other Israel :"voices of dissent & refusal" op.: www.counterpunch.com en www.antiwar.com ,onder ander ,dus werd als een grof leugen bestempeld en zelfs door de feiten op de grond: Israel wist dat Hizbullah strijders grote verliezen zouden kunnen brengen aan de IDF als die de grond offensief zouden durven starten en dat was ook werkelijkheid geworden in streken van Zuid -Lebanon als Bint Jbeil ,onder ander...
Ach...die zijn allemaal bekende feiten die alleen idioten zoals sommige leden van Maroc.nl zouden willen betwisten ,dus het heeft verder geen nut of zin om daarop terug te komen .....en dat weet je zelf dondersgoed ,dus ...dit was vooraal gericht aan die onwetenden!!!!

P.S.: weet je wat ik denk ,Israel zal nooit wat leren van het verleden en dus haar arrogante en agressieve houding niet veranderen ,met alle gevolgen van dien :er zullen nog meer Hizbullah organisaties rijsen (de huidige Hizbullah was gesticht na de Israeli invasie van libanon in 1982 als direct gevolg !...dat weet je ook!),Israel is alleen maar bezig haar eigen graf te graven op die manier op lang termijn als die niet van koers verandert :"MIGHT IS not RIGHT",right!!!

Normaal gesproken en in andere omstandigheden zou ik nooit een "direct gesprek" met een denial -Israeli als jij denken of willen uitvoeren ,wel met die andere joodse en Israeli geluiden ,die bestaan er wel ,en die zou ik bij deze prijsen voor hun moed ,en die er niet voor terug deinsen om de spijker op de kop te slaan, en de "waarheid" te vertellen ....maar ik spreek door je tot anderen die hun stem niet willen of kunnen gebruiken " to make some sort of a difference ' fore it's too late";mensen zouden zich moeten veraantwoorden op den duur :zodat niemand kan zeggen in de toekomst :"WE HADDEN HET NIET GEWETEN!!!)...sounds familiar to you ,right???

tukkersterror
27-09-06, 23:46
Geplaatst door Sallahddin
Gedood of ontvoerd Israeli soldaten of niet ,Israel was al lang van plan om Hizbullah aan te vallen ,

Noem mij één aktie van Israel, before zij werden aangevallen?

Zou jij zeggen dat Israel iedere kans aangrijpt om hard terug te slaan, heb je gelijk.:moe:

Poesjkin
28-09-06, 11:33
[i](Hizbullah beschikt niet over F16's,laser guided of smart bommen of clusterbommen)...???


Alles goed en wel, maar dat er sprake van oorlog was, is niet te ontkennen. Oorlogen win je door de overhand te krijgen en dus door sterker dan je vijand te zijn. Dat Israel militair natuurlijk vijftien keer sterker is dan Hezbollah is geen reden om op halve kracht te gaan vechten.

Eerlijke oorlogen bestaan alleen in stratego en schaken.

Hetgeen overigens niet betekent dat ik Israel steun ofzo.

Spoetnik
29-09-06, 15:51
Geplaatst door tukkersterror
Noem mij één aktie van Israel, before zij werden aangevallen?

Zou jij zeggen dat Israel iedere kans aangrijpt om hard terug te slaan, heb je gelijk.:moe:

Israel schendde dagelijks het luchtruim van libanon met de bedoeling om te spioneren. Bovendien opereerde er diverse Israelische spionnennetwerken in Israel, die moordaanslagen pleegden op libaneze en palestijnse burgers.

Coolassprov MC
30-09-06, 07:49
Geplaatst door Spoetnik
Israel schendde dagelijks het luchtruim van libanon met de bedoeling om te spioneren. Bovendien opereerde er diverse Israelische spionnennetwerken in Israel, die moordaanslagen pleegden op libaneze en palestijnse burgers.

Dit laatste is een oorlogsmisdaad onder internationaal recht; dan hebben we het niet gehad over het kidnappen en in kerkers gegijzeld houden van 25% van een democratisch gekozen nationaal parlement; inclusief de voorzitter hiervan.

Hezbollah en Hamas deden in ieder geval niet wat Israel, als enige land ter wereld, bij wet heeft gesanctioneerd en wat de dagelijkse gang van zaken is van het leger;

1. Ze hebben de Israelische soldaten niet geliquideerd; hetgeen Israel's routine is; namelijk haar politieke moorden en liquidaties;
2. Ze hebben de Israelische soldaten niet gedood tijdens hun arrestatie; hetgeen Israel's routine is; het Israelische b'tselem kwam in 2005 met een schokkend rapport (Take No Prisoners) over de onuitgelokte moorden van Palestijnen tijdens een zogenaamde arrestatie.

Het gijzelen en martelen van burgers zijn internationale oorlogsmisdrijven; maar dat weerhield Israel er niet van om deze bij wet te sanctioneren (Israeli High Court, Aharon Barak).

Israel houdt 9000 Palestijnse burgers in haar kerkers; 8000 van hen kunnen zijn veroordeeld op basis van een bekentenis verkregen door marteling; 1000 van hen worden vastgehouden zonder aanklacht en tot nader opgaaf zonder mogelijkheid tot hun verdediging.

Laten we kijken naar wat Hamas en Hezbollah vroegen voor de vrijlating de Israelische krijgsgevangenen?

Vroegen ze Israel om de zon of de maan?

Vroegen ze Israel om grondgebied of de ontruiming hiervan?

Vroegen ze Israel om wapens?

Vroegen ze Israel om de vrijlating van veroordeelde terroristen?

Vroegen ze Israel om het stoppen van hun dagelijske schendingen van het luchtruim en grondgebied? (volgens de VN 10.000 keer in een kort tijdsbestek)

Niets van dit!

Ze vroegen om de vrijlating van hun vrouwen en kinderen onder 18jaar.

Als het zichzelf beschaafd verklaarde westen verder zou gaan dan het lippendienst verlenen aan het idee van universiele menselijkheid zou het achter de Palestijnen en Libanezen moeten staan en Israel sancties moeten opleggen voor slechts deze oneindige kidnapping, gijzeling en marteling van vrowen en kinderen.

Coolassprov MC
30-09-06, 08:00
Geplaatst door tukkersterror
Noem mij één aktie van Israel, before zij werden aangevallen?

Het is reeds bekend dat deze serie Israelische oorlogsmisdaden jegens het Libanese volk; met de catastrofale gevolgen die we kennen en nooit zullen kennen; reeds ruim een jaar in voorbereiding waren.

Los hiervan is geen enkel excuus goed genoeg voor het terroriseren van 4 miljoen burgers en het de doden en verwonden van 1000den burgers en het in puin leggen van de helft van hun land.

Ga nu dus niet beginnen met valse discussies met valse oorzaak en gevolg analyses.

micha4
01-10-06, 11:49
Ik zeg niet dat het aanvallen van Isr. soldaten in bezet gebied terreur is. Wij zijn daar een bezettende macht die als een harde bezetter tekeer gaat. Verzet is legitiem.

Het doden door hezbollah van soldaten aan de Israelische kant van de grens met Libanon dat wij 6 jaar geleden ontruimden, is geen gelegitimeerd verzet. Dat roept om vergelding.

Het ontruimen van bezet geboed wordt zinloos als het tot mewer geweld leidt. De nederzettingen moeten weg omdat wij daar niets te zoeken hebben. Het gebied ook militair ontruimen? Niet meer zonder garanties.

Micha

tukkersterror
01-10-06, 12:04
Geplaatst door Spoetnik
Israel schendde dagelijks het luchtruim van libanon met de bedoeling om te spioneren. Bovendien opereerde er diverse Israelische spionnennetwerken in Israel, die moordaanslagen pleegden op libaneze en palestijnse burgers.

Denk jij dat Israel het nodig heeft om dagelijks het luchtruim te schenden als zij gebruik kunnen maken van satelieten en burger vliegtuigen die iedere dag vliegen?
Of bedoel jij de AWAC die door VN werd ingezet om iedere troepen beweging van de laatste maanden vast te leggen?

Sallahddin
01-10-06, 19:55
Geplaatst door Poesjkin
Alles goed en wel, maar dat er sprake van oorlog was, is niet te ontkennen. Oorlogen win je door de overhand te krijgen en dus door sterker dan je vijand te zijn. Dat Israel militair natuurlijk vijftien keer sterker is dan Hezbollah is geen reden om op halve kracht te gaan vechten.

Eerlijke oorlogen bestaan alleen in stratego en schaken.

Hetgeen overigens niet betekent dat ik Israel steun ofzo.



Wat ik wel bedoelde is het volgende:
Ondanks de enorm vuurkracht:het was eigenlijk een soort David vs Goliath (geavanceerd militair materieel en gekwalificeerd personeel en technici +de moreel & materieel en militair steun van de VS en anderen !!!...) van de Israeli's waren ze niet in staat een echt confrontatie aan te gaan met Hizbullah(uit vrees voor grote verliezen en da's ook werkelijkheid geworden :LAFAARDS....denk je dat Israeli's het staakt het vuren zouden hebben geaccepteerd als die de overhand op de grond hadden ????....mooi niet...kijk maar tegug naar de feiten van de invasie van Lebanon door diezelfde Israel in 1982....)))...dus met Hizbullah op de grond ,laat staan die laatste te verslaan ,integendeel :Hizbullah overwon (uit het oogpunt van de militair strategie en tactiek!) en da's een feit....ik hoop alleen maar dat dit... the beginning for the final countdown voor Israel wordt als die niet van koers verandert zoals ik al zei!!!

Sallahddin
01-10-06, 20:02
Geplaatst door micha4
Ik zeg niet dat het aanvallen van Isr. soldaten in bezet gebied terreur is. Wij zijn daar een bezettende macht die als een harde bezetter tekeer gaat. Verzet is legitiem.

Het doden door hezbollah van soldaten aan de Israelische kant van de grens met Libanon dat wij 6 jaar geleden ontruimden, is geen gelegitimeerd verzet. Dat roept om vergelding.

Het ontruimen van bezet geboed wordt zinloos als het tot mewer geweld leidt. De nederzettingen moeten weg omdat wij daar niets te zoeken hebben. Het gebied ook militair ontruimen? Niet meer zonder garanties.

Micha


Je blijft je hardnekkig verzetten tegen "The obvious" en je gaat door met zaken verdraaien zonder enig gevoel van schaamte:de aggressor wordt getransformeerd in de rol van slachtoffer in je optiek,een bekend Israeli verschijnsel , ,maar ja ,komend van een denial gebrainwashed Israeli is het wel begrepen maar toch niet te accepteren!!!
Lebanon ontruimd toen ???.....gedeeltelijk ja ;Zuid_Libanon....en Shebaa Farms ???...en constant Isreli dreiging vanaf de lucht en :spuying missions...af & toe ontvoering en zelfs vermoorden van onschuldige burgers .......Hizbullah mocht wel zijn legetiem recht tot verzet

uitoefenen met alle toegestaan middelen ,inclusief het doden en gijzelen van Israeli soldaten van de Israeli occupation forces!!!....comprende ???


P.S.: Als Israel echt vrede wilde dan had die simpelweg alle bezette gebieden afgestaan en ontruimd ,dan had Hizbullah geen recht van bestaan gehad als gewapend verzets groep,maar nee :Israel wil EN de bezette gebieden(of gedeeltelijk) houden EN ook nog geen verzet ,dat kan toch niet!!!!

micha4
03-10-06, 12:53
Geplaatst door Sallahddin
Je blijft je hardnekkig verzetten tegen "The obvious" en je gaat door met zaken verdraaien zonder enig gevoel van schaamte:de aggressor wordt getransformeerd in de rol van slachtoffer in je optiek,een bekend Israeli verschijnsel , ,maar ja ,komend van een denial gebrainwashed Israeli is het wel begrepen maar toch niet te accepteren!!!
Lebanon ontruimd toen ???.....gedeeltelijk ja ;Zuid_Libanon....en Shebaa Farms ???...en constant Isreli dreiging vanaf de lucht en :spuying missions...af & toe ontvoering en zelfs vermoorden van onschuldige burgers .......Hizbullah mocht wel zijn legetiem recht tot verzet

uitoefenen met alle toegestaan middelen ,inclusief het doden en gijzelen van Israeli soldaten van de Israeli occupation forces!!!....comprende ???


P.S.: Als Israel echt vrede wilde dan had die simpelweg alle bezette gebieden afgestaan en ontruimd ,dan had Hizbullah geen recht van bestaan gehad als gewapend verzets groep,maar nee :Israel wil EN de bezette gebieden(of gedeeltelijk) houden EN ook nog geen verzet ,dat kan toch niet!!!!

Volgens de UN zijn de Shebaa farms Syrisch. De onduidelikheid tussen Syrie en Libanon over van wie dat gebied is, is al een eeuw oud. De bewoners hadden de Libanese nationaliteit, maar Syrie claimde het gebied. Syrie kreeg gelijk van een internationale onderzoekscommissie.

En wat Libanon betreft: voor de Hezbollah aanval was het tamelijk rustig aan de grens. Wij hebben daar landbouwdorpen liggen net als de Libanezen trouwens. Geen enkele reden voor ons om daar een balagan te maken. Isr. en Hezbollah soldaten hielden elkaar in de gaten en dat was het (met af en toe een kleine knokpartij). Totdat ze bij Hezbollah te ver gingen. 8 mensen doden op ons eigen gebied en het meenemen van 2 soldaten leidt tot oorlog. Zo simpel is het. En gezien de dreiging die Hezbollah met al zijn geschutsteeds meer vormde, kon een grote knokpartij niet uitblijven.

Neen, de Libanezen hebben een probleem met Hezbollah dat zij moeten oplossen. Anders gaat het binnenkort weer los. En dan hard zonder de stomme militaire fouten van deze keer. En het zijn de burgers aan beide zijden van de grens die daaronder te leiden hebben. En dat is hartverscheurend. De vernielingen aan onze kant van de grens heb ik gezien. Veel verminkingen en te veel doden. De verwoesting aan de Libaneze kant moet veel erger zijn. Het omstreden slotoffensief is bikkelhard geweest. De IDF heeft daarbij op een systematische schaal wapens ingezet waarvan ik zelf dacht dat wij die na de eerste Libanonoorlog nooit meer zouden gebruiken; behalve in een extreme noodsituatie. Zo gaat dat klaarblijkelijk als wij op ons sodemieter krijgen. Dan is de beer los.

En wat de bezette gebieden betreft: voorlopig maken de Palestijnen elkaar af. En tegen de tijd dat ze weer met Israel on speaking terms komen, hoop ik dat er bij ons geen ultra rechtse regeriing aan de macht is. Want dat is duidelijk: de beschietingen vanuit Gaza en Libanon hebben bij honderdduizenden Israelische burgers tot gevolg dat ze denken dat de Palestijnen de klere kunnen krijgen en dat geweld en verdrijving de enige mogelijkheid is. Hezbollah heeft de ontruiming van de gebieden aan flarden geschoten. De doorsnee man of vrouw in de straat heeft zijn hekel aan de fanatieke bewoners van de nederzettingen op ijs gezet. Dank u Hezbollah.

Micha

tukkersterror
03-10-06, 13:31
Geplaatst door Sallahddin
Hizbullah mocht wel zijn legetiem recht tot verzet

uitoefenen met alle toegestaan middelen ,inclusief het doden en gijzelen van Israeli soldaten van de Israeli occupation forces!!!....comprende ???


Puur wettelijk gezien was dit een oorlogsdaad, verzet pleeg je op eigen bodem door het bezettings leger het op alle vlakken moeilijk te maken, maar met altijd de afweging wat de reactie zal zijn van de vijand.

Hizbullah heeft in deze zaak twee fouten gemaakt, ten eerste op vreemde grond vijandige soldaten ontvoeren en vermoorden, ten tweede het niet kunnen overzien wat voor een reactie dit te weeg brengt.
Denk dat was dit gebeurd op libaneze grond zou deze reactie niet zo groot zijn geweest.

Sallahddin
03-10-06, 23:58
Geplaatst door tukkersterror
Puur wettelijk gezien was dit een oorlogsdaad, verzet pleeg je op eigen bodem door het bezettings leger het op alle vlakken moeilijk te maken, maar met altijd de afweging wat de reactie zal zijn van de vijand.

Hizbullah heeft in deze zaak twee fouten gemaakt, ten eerste op vreemde grond vijandige soldaten ontvoeren en vermoorden, ten tweede het niet kunnen overzien wat voor een reactie dit te weeg brengt.
Denk dat was dit gebeurd op libaneze grond zou deze reactie niet zo groot zijn geweest.


Nou,nou...wat is dit voor debiel en vreemd logica die je hanteert:
Israel mag gebieden bezetten en doen wat die wil binnen en buiten die gebieden met diens "vijanden" terwijl diezelfde "vijanden" van Israel geen "acties" binnen de "grenzen" van Israel mogen uitvoeren ???
Wat voor Israel mag ,mag dus niet voor de tegenpartij ,snap ik het goed???

De tweede naieve en debiele uitganspunt en denkfout die je hebt gemaakt is :
Als die soldaten op Libanees grondgebied of bezettegebied waren gedood en ontvoerd ,dan was er niks aan de hand???
Kijk maar naar wat er gebeurdt (en gebeurde) gedurende de geschiedenis van de Israeli-Arabish conflict!!!

tukkersterror
04-10-06, 00:34
Geplaatst door Sallahddin
Nou,nou...wat is dit voor debiel en vreemd logica die je hanteert:
Israel mag gebieden bezetten en doen wat die wil binnen en buiten die gebieden met diens "vijanden" terwijl diezelfde "vijanden" van Israel geen "acties" binnen de "grenzen" van Israel mogen uitvoeren ???
Wat voor Israel mag ,mag dus niet voor de tegenpartij ,snap ik het goed???
Ik zou haast willen dat jij president zou zijn van Libanon en niet Émile Jamil Lahoud, want dan zou het standpunt van de VN een stuk makelijker zijn geweest.
Oorlogshandeling uitgevoerd door Libanon.
Maar aangezien Emile Lahoud verklaarde (en hij is een slim militair en strateeg) dat dit niet een aktie was van Libanon, maar slechts een daad van Hizbullah.
Konden wij niet anders concluderen dan de aanval van Israel op deze schaal te veroordelen (eerste week na aanslag op militairen).
Helaas greep het leger van Libanon niet in om de eventuele daders te vervolgen.
Na aanval van jouw Hezbollah/Hizbullah met raketten er nog geen aktie volgede van het leger van Libanon, maakte de inval van Israel legaal in de poging om Hezbollah te ontwapenen en hun bevolking te beschermen.
Wel is er in de rapporten naar de VN/UN de manier waarop dit gebeurde veroordeeld.




De tweede naieve en debiele uitganspunt en denkfout die je hebt gemaakt is :
Als die soldaten op Libanees grondgebied of bezettegebied waren gedood en ontvoerd ,dan was er niks aan de hand???
Kijk maar naar wat er gebeurdt (en gebeurde) gedurende de geschiedenis van de Israeli-Arabish conflict!!!

Dan was een verontschuldiging van Israel op zijn plaats geweest want deze soldaten hadden daar niets te zoeken.

Misschien nog een goede tip voor burgers in deze gebieden;
Plaats geen vlag op je huis van Hezbollah als je huis in het oorlogs gebied ligt.
Dit geeft grote verwarring.

Sallahddin
04-10-06, 00:47
Geplaatst door micha4
Volgens de UN zijn de Shebaa farms Syrisch. De onduidelikheid tussen Syrie en Libanon over van wie dat gebied is, is al een eeuw oud. De bewoners hadden de Libanese nationaliteit, maar Syrie claimde het gebied. Syrie kreeg gelijk van een internationale onderzoekscommissie.

En wat Libanon betreft: voor de Hezbollah aanval was het tamelijk rustig aan de grens. Wij hebben daar landbouwdorpen liggen net als de Libanezen trouwens. Geen enkele reden voor ons om daar een balagan te maken. Isr. en Hezbollah soldaten hielden elkaar in de gaten en dat was het (met af en toe een kleine knokpartij). Totdat ze bij Hezbollah te ver gingen. 8 mensen doden op ons eigen gebied en het meenemen van 2 soldaten leidt tot oorlog. Zo simpel is het. En gezien de dreiging die Hezbollah met al zijn geschutsteeds meer vormde, kon een grote knokpartij niet uitblijven.

Neen, de Libanezen hebben een probleem met Hezbollah dat zij moeten oplossen. Anders gaat het binnenkort weer los. En dan hard zonder de stomme militaire fouten van deze keer. En het zijn de burgers aan beide zijden van de grens die daaronder te leiden hebben. En dat is hartverscheurend. De vernielingen aan onze kant van de grens heb ik gezien. Veel verminkingen en te veel doden. De verwoesting aan de Libaneze kant moet veel erger zijn. Het omstreden slotoffensief is bikkelhard geweest. De IDF heeft daarbij op een systematische schaal wapens ingezet waarvan ik zelf dacht dat wij die na de eerste Libanonoorlog nooit meer zouden gebruiken; behalve in een extreme noodsituatie. Zo gaat dat klaarblijkelijk als wij op ons sodemieter krijgen. Dan is de beer los.

En wat de bezette gebieden betreft: voorlopig maken de Palestijnen elkaar af. En tegen de tijd dat ze weer met Israel on speaking terms komen, hoop ik dat er bij ons geen ultra rechtse regeriing aan de macht is. Want dat is duidelijk: de beschietingen vanuit Gaza en Libanon hebben bij honderdduizenden Israelische burgers tot gevolg dat ze denken dat de Palestijnen de klere kunnen krijgen en dat geweld en verdrijving de enige mogelijkheid is. Hezbollah heeft de ontruiming van de gebieden aan flarden geschoten. De doorsnee man of vrouw in de straat heeft zijn hekel aan de fanatieke bewoners van de nederzettingen op ijs gezet. Dank u Hezbollah.

Micha

Wat betreft de Shebaa Farms :da's een bekend Israeli truc:
Syrie heeft uitdrukkelijk verklaard dat die gebied Libanees was !
Bovendien ,Israel hoort weg te trekken van die Farms of het nou Libanees of Syrish gebied is (da's toch een bezette en ook nog een Arabish gebied tenslotte!!):wat maakt het uit toch???...al komt het vast te staan dat die Farms zoals ik al zei Libanees zijn zonder enig twijfel!!!
Ik wist wel dat je deze none-issue naar voren zou brengen !!!...maar goed!


Je liegt dat je barst :de grens Israel-Lebanon was niet helemaal rustig voor de aanval van Hizbullah :af & toe had je ontvoeringen van of erger nog moorden gepleegd op onschuldige Lebaneese burgers van de kant van de Israeli's ,lucht-ruim schendingen boven heel Lebanon tot aan boven Syrie toe nog(zelfs boven de paleis van de president van syrie )......
Israel heeft nooit hoeven wachten op "provocaties" of acties van de tegen partij om te reageren maar neemt meestaal de initiatief of provoceert ,stimuleert of veroorzaakt die "provocaties " om aan de buitenwereld te laten zien dat die alleen maar reageert op die "provocaties" :uiterst slim natuurlijk maar wel een bekend Israeli truc geworden en daar trappen wij er niet in !!!:kijk maar naar de Archief van de Israeli-Arabish conflict ...ach ,dat weet je trouwens heel goed!!!

Lebanezen zijn in het algemeen trots op Hizbullah en het is normaal dat je als politiek partij(Hizbullah is ook een politiek partij :heeft dus ook een politiek vleugel net als alle verzetsgroepen :Hamas;IRA...) tegenstanders hebt ....
En...houd je hypocriete crocodile tranen over de Lebanezen voor je ,ik denk niet dat die door de Lebaneese onschuldige doden of nabestaanden (die DOELBEWUST door de Israli air force werden geTARGETED:da's een feit die niet meer te betwisten is!!!)op prijs zouden worden gesteld ,alleen roepen die oorlogsmisdaden van Israel op wraak en vergelding IN THE LONG RUN!!!


Shame on you ,man ,you don't even have the moral courage to say things as they are:je verdraait weer de zaken door te beweren dat Hizbullah de schuld heeft van het feit dat Israel voorlopig afziet van eventueel ontruiming van bezette gebieden :Israel probeert altijd aan haar "verplichtingen" te ontkomen door de schuld bij anderen te leggen ,weer een ander bekend Israeli truc of tactiek :ga maar de eigen geschiedenis na ....
EN ...wat betreft die nederzittingen :die hadden toch alle tijd ontruimd of stopgezet te worden:...DECADES!!!!(bovendien ,waaroom ga je nederzittingen op bezette gebied opbouwen als je echt van plan bent om die gebieden af te staan en terug te geven aan de legetieme eigenaren :Kijk naar de GoLAN HEIGHTS van Syrie : die zijn vol van nederzittingen dat het onmogelijk lijkt die technish te KUNNEN ontruimen :Israel legt militair nieuwe feiten op op de grond om bezette gebieden te kunnen ANNEXEREN op lang termijn .....Ontruiming is dus een FABELTJE!!!)!!!!....

EN...wat hadden de palestijnen aan Oslo-akkooredn en dergelijken gehad zelfs voor dat Hamas "aan de macht kwam"???....


P.S.:Stop jerking around &fooling yourself and others ...you can't get away with it all the time!!!!

Sallahddin
04-10-06, 01:04
Geplaatst door tukkersterror
Ik zou haast willen dat jij president zou zijn van Libanon en niet Émile Jamil Lahoud, want dan zou het standpunt van de VN een stuk makelijker zijn geweest.
Oorlogshandeling uitgevoerd door Libanon.
Maar aangezien Emile Lahoud verklaarde (en hij is een slim militair en strateeg) dat dit niet een aktie was van Libanon, maar slechts een daad van Hizbullah.
Konden wij niet anders concluderen dan de aanval van Israel op deze schaal te veroordelen (eerste week na aanslag op militairen).
Helaas greep het leger van Libanon niet in om de eventuele daders te vervolgen.
Na aanval van jouw Hezbollah/Hizbullah met raketten er nog geen aktie volgede van het leger van Libanon, maakte de inval van Israel legaal in de poging om Hezbollah te ontwapenen en hun bevolking te beschermen.
Wel is er in de rapporten naar de VN/UN de manier waarop dit gebeurde veroordeeld.



MAmamamia....dit slaat alles !!!:
Heb nog nooit van mijn leven zo veel betise en stupiditeit bij elkaar gelezen ,dat bevestigt hoe ik denk over je denkvermogen en intelligentie ,daaroom onthoud ik me voortaan "inhoudelijk" of zelfs "voor de vorm" op je Don Quichottisme(da's maar geen compliment) te reageren en je geen kans meer te geven om je te laten ontwikkelen in je manier van denken :JE BENT HOPELOOS,JAMMER GENOEG!!!!!!!






Dan was een verontschuldiging van Israel op zijn plaats geweest want deze soldaten hadden daar niets te zoeken.


DAT DOEN ZE DAGELIJKS OP GAZA ,onder ander, ...:EXCUSUS AANBIEDEN VOOR ELK VERMOORD PALESTIJN(SE) MET HUN DAGELIJKS MILITAIRE MOEDIGE AANVALLEN EN INVALLEN OP ONGEWAPENDE OF LICHT ONGEWAPENDE PALESTIJNEN TERWIJL DIEZELFDE MOEDIGE TOT DE TAND GEWAPEND IDF MET DE LAATSTE TECHNOLOGISHE SNUFJES OOK NOG NIET EENS DURVDEN DE GRONDOORLOG VOLLEDIG AAN TE GAAN MET HIZBULLAH !!!!.....dat's gericht aan de "voorbijkijkers"!!!

Misschien nog een goede tip voor burgers in deze gebieden;
Plaats geen vlag op je huis van Hezbollah als je huis in het oorlogs gebied ligt.
Dit geeft grote verwarring.

tukkersterror
04-10-06, 01:15
Geplaatst door Sallahddin
Wat betreft de Shebaa Farms :da's een bekend Israeli truc:
Syrie heeft uitdrukkelijk verklaard dat die gebied Libanees was !
Bovendien ,Israel hoort weg te trekken van die Farms of het nou Libanees of Syrish gebied is (da's toch een bezette en ook nog een Arabish gebied tenslotte!!):wat maakt het uit toch???...al komt het vast te staan dat die Farms zoals ik al zei Libanees zijn zonder enig twijfel!!!
Ik wist wel dat je deze none-issue naar voren zou brengen !!!...maar goed!
Dit gebied is in een oorlog met Syrie buitgemaakt, Syrie is tot op heden dit gebied niet geclaimt bij de VN


Je liegt dat je barst :de grens Israel-Lebanon was niet helemaal rustig voor de aanval van Hizbullah :af & toe had je ontvoeringen van of erger nog moorden gepleegd op onschuldige Lebaneese burgers van de kant van de Israeli's ,lucht-ruim schendingen boven heel Lebanon tot aan boven Syrie toe nog(zelfs boven de paleis van de president van syrie )......
Heb jij ook een bron die mij deze gegevens kunnen bevestigen?
Namelijk dit zou moeten worden gemeld door de Unifil die daar nu nog zitten.



Israel heeft nooit hoeven wachten op "provocaties" of acties van de tegen partij om te reageren maar neemt meestaal de initiatief of provoceert die "provocaties " om aan de buitenwereld te laten zien dat die alleen maar reageert op die "provocaties" :uiterst slim natuurlijk maar wel een bekend Israeli truc geworden en daar trappen wij er niet in !!!:kijk maar naar de Archief van de Israeli-Arabish conflict ...ach ,dat weet je trouwens heel goed!!!
Nogmaals, kom eens met bewijzen dat Israel een aktie heeft gepleegt before er een aktie eraan vooraf is gegaan.



Lebanezen zijn in het algemeen trots op Hizbullah en het is normaal dat je als politiek partij(Hizbullah is ook een politiek partij :heeft dus ook een politiek vleugel net als alle verzetsgroepen :Hamas;IRA...) tegenstanders hebt ....
En...houd je hypocriete crocodile tranen over de Lebanezen voor je ,ik denk niet dat die door de Lebaneese onschuldige doden of nabestaanden (die DOELBEWUST door de Israli air force werden geTARGETED:da's een feit die niet meer te betwisten is!!!)op prijs zouden worden gesteld ,alleen roepen die oorlogsmisdaden van Israel op wraak en vergelding IN THE LONG RUN!!!
Vandaar dat Libanon afstand neemt en VN/UN troepen toelaten op hun grond gebied.

tukkersterror
04-10-06, 01:27
Geplaatst door Sallahddin
MAmamamia....dit slaat alles !!!:
Heb nog nooit van mijn leven zo veel betise en stupiditeit bij elkaar gelezen ,dat bevestigt hoe ik denk over je denkvermogen en intelligentie ,daaroom onthoud ik me voortaan "inhoudelijk" of zelfs "voor de vorm" op je Don Quichottisme(da's maar geen compliment) te reageren en je geen kans meer te geven om je te laten ontwikkelen in je manier van denken :JE BENT HOPELOOS,JAMMER GENOEG!!!!!!!


Misschien heb jij gelijk en is mijn werk voor niets geweest.

Je kunt ten allertijden een klacht indienen bij mijn baas :lol:

Sallahddin
04-10-06, 01:38
Geplaatst door tukkersterror
Misschien heb jij gelijk en is mijn werk voor niets geweest.

Je kunt ten allertijden een klacht indienen bij mijn baas :lol:


Wat voor werk doe je ,ik ben benieuwd ,echt....just asking!!!

lebanese
04-10-06, 02:58
Geplaatst door micha4
Gewonnen? Nee. Fouten in strategie en logistiek? Ja. Oorlog te chaotisch en met te weinig kracht gevoerd? Ja. Hezbollah uitgeschakeld? Nee. Vijanden gemaakt? Ja. Voortzetten ontruimen van bezet gebied?Nee.

Duidelijk gemaakt dat wij het doden van 8 soldaten en het ontvoeren van 2 soldaten van eigen grondgebied niet dulden? Ja.
Duidelijk gemaakt dat wij grof wraak nemen als men ons aanvalt? Ja.
Hezbollah van de grens? Ja. Verloren? Nee. Klaar met Hezbollah? Nee.

Micha

kijk es eens aan hezbollah kant


gewonnen..ja..zelfs het israelishe leger geeft het nu dus toe

fouten in de strategie en logeestiek nee

oorlog te chaotish en met weinig kracht uitgevoerd.ja...want hezbollah had niet haar sterkste wapens gbruikt..ze hebben zelzal 2 nog in de schuur

israel uitgeschakeld.nee daarvoor heb je andere anderhalf miljard moslims nodig die rondlope op deze planeet..maar dat komt wel goed geloof me

vijanden gemaakt..nee juist tegenovergesteld


duidelijk gemaakt dat hezbollah het niet tolereert dat israel met 1 oorlog begon...namelijk het doden van 2 hele gezinnen na 1 aanval met 1 schip op 1 palestijns strand...TOEN pas heeft hamas haar eenzeidig 1 jarig bestand verboken en raketten afgevuurd op ..en daardoor dus hezbolah met de beschietingen begon..en daarmee dus duidelijk gemaakt dat israel niet te ver in dat gebied moet gaan?

DIKKE JA!!!


israel...http://64.233.183.104/search?q=cache:hAsfv7MH9BwJ:www.nos.nl/nos/artikelen/2006/06/art000001C68BF1179EEF70.html+aanval+israel+palesti jns+strand&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=2

DUIDELIJK GEMAAKT DAT HEZBOLLAH GROF AANVALT ALS ISRAEL HAAR GRENZEN NIET KENT? HAHAHHA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

maar 1 van de belangrijkste dingen?

zionisten uit libanees gebied!!! MISSION ACCOMPLISHED>>>YESSSSSSS

klaar met israel??? hahahha nope...met israel zal het pas op dag des oordeels klaar zijn :fuckit2:

tukkersterror
04-10-06, 14:51
Geplaatst door lebanese
kijk es eens aan hezbollah kant
Die heb ik bekeken en belicht van alle kanten de laatste 3 maanden.
Uitvoerige rapporten over geschreven de laatste twee weken.



gewonnen..ja..zelfs het israelishe leger geeft het nu dus toe
Als jij de grote verliezen die zijn geleden winst wilt noemen?
Praat eens met familie van de slachtoffers.


fouten in de strategie en logeestiek nee
Fout 1. Het binnenvallen van Israel om daar soldaten te vermoorden en te ontvoeren.
Fout 2. Het afvuren van raketten in nabijheid van kwetsbare burger doelen. (scholen, ziekenhuizen, etc.)
Fout 3. Het verkeerd inschatten van vijand na hun daad.
Fout 4. Het geen rekening houden met burgers.
Etc., etc., etc.



oorlog te chaotish en met weinig kracht uitgevoerd.ja...want hezbollah had niet haar sterkste wapens gbruikt..ze hebben zelzal 2 nog in de schuur
Nou als je in een korte termijn 20.000 raketten kunt afschieten hebben zij een redelijke vuurkracht.
Dat zij dan zo weinig schade aanrichten kun je inderdaad verwijten aan hun chaotish handelen.


israel uitgeschakeld.nee daarvoor heb je andere anderhalf miljard moslims nodig die rondlope op deze planeet..maar dat komt wel goed geloof me
1,5 miljard strijders nodig om israel uit te schakelen?


vijanden gemaakt..nee juist tegenovergesteld
Wie zijn er dan vrienden geworden?



duidelijk gemaakt dat hezbollah het niet tolereert dat israel met 1 oorlog begon...namelijk het doden van 2 hele gezinnen na 1 aanval met 1 schip op 1 palestijns strand...TOEN pas heeft hamas haar eenzeidig 1 jarig bestand verboken en raketten afgevuurd op ..en daardoor dus hezbolah met de beschietingen begon..en daarmee dus duidelijk gemaakt dat israel niet te ver in dat gebied moet gaan?
O, dus wij hadden gewoon thuis kunnen blijven en niet te hoeven onderhandelen, Hezbollah had het zelf wel gered en de Libaneze bevolking beschermd?
Vreemd dat je eerst roept met 1,5 miljard moslims zouden nodig zijn om Israel te stoppen en hier schrijf je dat een handje vol Israel heeft gestopt?
Je obejectiviteit is door haat verblindt.



DUIDELIJK GEMAAKT DAT HEZBOLLAH GROF AANVALT ALS ISRAEL HAAR GRENZEN NIET KENT? HAHAHHA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ja heel duidelijk, zal de volgende keer mijn objectiviteit meenemen in dit stukje die jij schreef als ik er ooit weer heen moet.


maar 1 van de belangrijkste dingen?

zionisten uit libanees gebied!!! MISSION ACCOMPLISHED>>>YESSSSSSS (het is mission completed)
Waarvoor een sterk veiligheids leger voor terug komt, tja en of je daar dan zo blij mee moet wezen?


klaar met israel??? hahahha nope...met israel zal het pas op dag des oordeels klaar zijn :fuckit2:

Hopelijk heb je ooit nog eens in de gaten dat jij met uitspraken zoals deze, het voor de Moslims in de wereld het leven moeilijk maakt.
Omdat jij ongevraagt hun met hun religie betrekt in een zaak waar zij misschien helemaal niet bij betrokken willen worden.
Of misschien dat je het misschien nooit begrijpt en later jezelf ook opblaast.
Ga eens praten met je Imam en leg hem deze zaken eens voor, voordat het voor jou te laat is.

micha4
04-10-06, 17:17
Geplaatst door Sallahddin
Wat betreft de Shebaa Farms :da's een bekend Israeli truc:
Syrie heeft uitdrukkelijk verklaard dat die gebied Libanees was !
Bovendien ,Israel hoort weg te trekken van die Farms of het nou Libanees of Syrish gebied is (da's toch een bezette en ook nog een Arabish gebied tenslotte!!):wat maakt het uit toch???...al komt het vast te staan dat die Farms zoals ik al zei Libanees zijn zonder enig twijfel!!!
Ik wist wel dat je deze none-issue naar voren zou brengen !!!...maar goed!


Je liegt dat je barst :de grens Israel-Lebanon was niet helemaal rustig voor de aanval van Hizbullah :af & toe had je ontvoeringen van of erger nog moorden gepleegd op onschuldige Lebaneese burgers van de kant van de Israeli's ,lucht-ruim schendingen boven heel Lebanon tot aan boven Syrie toe nog(zelfs boven de paleis van de president van syrie )......
Israel heeft nooit hoeven wachten op "provocaties" of acties van de tegen partij om te reageren maar neemt meestaal de initiatief of provoceert ,stimuleert of veroorzaakt die "provocaties " om aan de buitenwereld te laten zien dat die alleen maar reageert op die "provocaties" :uiterst slim natuurlijk maar wel een bekend Israeli truc geworden en daar trappen wij er niet in !!!:kijk maar naar de Archief van de Israeli-Arabish conflict ...ach ,dat weet je trouwens heel goed!!!

Lebanezen zijn in het algemeen trots op Hizbullah en het is normaal dat je als politiek partij(Hizbullah is ook een politiek partij :heeft dus ook een politiek vleugel net als alle verzetsgroepen :Hamas;IRA...) tegenstanders hebt ....
En...houd je hypocriete crocodile tranen over de Lebanezen voor je ,ik denk niet dat die door de Lebaneese onschuldige doden of nabestaanden (die DOELBEWUST door de Israli air force werden geTARGETED:da's een feit die niet meer te betwisten is!!!)op prijs zouden worden gesteld ,alleen roepen die oorlogsmisdaden van Israel op wraak en vergelding IN THE LONG RUN!!!


Shame on you ,man ,you don't even have the moral courage to say things as they are:je verdraait weer de zaken door te beweren dat Hizbullah de schuld heeft van het feit dat Israel voorlopig afziet van eventueel ontruiming van bezette gebieden :Israel probeert altijd aan haar "verplichtingen" te ontkomen door de schuld bij anderen te leggen ,weer een ander bekend Israeli truc of tactiek :ga maar de eigen geschiedenis na ....
EN ...wat betreft die nederzittingen :die hadden toch alle tijd ontruimd of stopgezet te worden:...DECADES!!!!(bovendien ,waaroom ga je nederzittingen op bezette gebied opbouwen als je echt van plan bent om die gebieden af te staan en terug te geven aan de legetieme eigenaren :Kijk naar de GoLAN HEIGHTS van Syrie : die zijn vol van nederzittingen dat het onmogelijk lijkt die technish te KUNNEN ontruimen :Israel legt militair nieuwe feiten op op de grond om bezette gebieden te kunnen ANNEXEREN op lang termijn .....Ontruiming is dus een FABELTJE!!!)!!!!....

EN...wat hadden de palestijnen aan Oslo-akkooredn en dergelijken gehad zelfs voor dat Hamas "aan de macht kwam"???....


P.S.:Stop jerking around &fooling yourself and others ...you can't get away with it all the time!!!!

Je haalt dingen door elkaar.

Wat de Sheba Farms betreft, dat moet met Syrie worden geregeld.

Verder: de Isr. politiek ten opzichte van Libanon was de laatste 6 jaar een politiek van non agressie. Alhoewel er met Chizballah af en toe vechtpartijen zijn geweest, bleef dit binnen de perken. Het duidelijkst zag ik dit vorig jaar toen er weer een gespannen situatie met Chizballah was. Volgens het nieuws was er verhoogde paraatheid aan de grens met Libanon. Toevallig ging ik op bezoek bij een vriend die in een dorp aan de grens woont. Ik was knap nerveus om langs de chizballah stellingen bij de grens te moeten rijden om naar mijn vriend in het grensdorp te gaan. Maar ik vond dat geen reden om niet te gaan.
De weg liep vlak langs de militaire versterkingen van die eikels. En wat bleek: geen van onze soldaten te zien en eveneens voor zover ik het kon zien geheel ontruimde stellingen van Chizballah aan de grens. Zelfs geen vlag. Klaarblijkelijk had men toen van beide zijden besloten om de knokpartij even uit te stellen. Tot de moordpartij op de acht soldaten. Ja kom zeg, we laten de kachel niet meer met ons aanmaken.

En wat je kritiek betreft op onze politiek vis a vis de Palestijnen in bezet gebied. Die politiek is inderdaad bikkelhard. En het terugtrekken dat Sharon in gang wilde zetten, was een noodzakelijke eerste stap. En die gaat nu niet meer door. En neem van mij aan dat dat voor ieder een ramp is.

Micha

tukkersterror
05-10-06, 00:00
Geplaatst door Sallahddin
Wat voor werk doe je ,ik ben benieuwd ,echt....just asking!!!

Ik heb een eigen bedrijf, maar doe soms in mijn vrije tijd werk als waarnemer.
Zou afgelopen zomer voor een maand naar Israel gaan tijdens mijn vakantie, omdat mijn vrouw ging als waarneemster zou ik gaan als waarnemer voor UN.
Helaas duurde dit geen maand maar bijna 3 maanden door de plotselinge ruzie tussen Hez & Isr.

Mijn eigen bedrijf is mijn beroep, het andere zie het als een wens om mensen te helpen en je stem te kunnen laten horen.

gh.wille
05-10-06, 02:17
Geplaatst door Poesjkin
Laat ik het even scherper stellen:

De Arabische regimes gebruiken het conflict om de bevolking "zoet te houden".
e WesDterse regimes laten zich een schuldgevoel aanpraten, omdat zij donders goed weten dat zij in de oorlog de Joden hebben laten verrekken in Auschwitz.
De Amerikanen weten heel goed dat zij alleen iets doen als zij er zelf belang bij hebben (vandaar dat in Rwanda en Cambodja rustig miljoenen mensen konden verrekken middels kapmessen en bulldozers)
De Russen komen alleen in actie als er wapens te verkopen zijn.
De Chinezen zijn sowieso alleen in macht geïnteresseerd.
Nederland telt niet mee.

Ik kan zo nog vijftien jaar doorgaan met het noemen van voorbeelden.

Als de wereld ECHT iets voor de Palestijnen had willen doen, was er allang iets tegen Israel ondernomen.

Zowel het Westen als Arabië hebben een boterberg op hun hoofd dat de Europese Unie er gillend gek van zou moeten worden.

Kortom... de Palestijnen zijn de Joden van deze tijd. Uitgekotst door iedereen, zelfs door degenen die zich als hun vrienden hebben uitgegeven.


De Westerse regimes laten zich een schuldgevoel aanpraten, omdat zij donders goed weten dat zij in de oorlog de Joden hebben laten verrekken in Auschwitz.

En hoe hadden ze daar wat aan kunnen doen volgens jou ?

Half Europa (HET WESTEN DUS) was bezet !
Waar dacht je dat al die JODEN die vergast zijn van daan kwamen ?

Engeland stond met zijn rug tegen de muur ,Amerika vocht over de hele wereld op 2 fronten hier en tegen de Jappen de Russen werden tot 1943 opgejaagd en zaten al achter de Oeral.

Pas na 1943 was het mogelijk geweest er iets aan te doen bombaderen van de aanvoer lijnen enz hebben ze wel gedaan het rechtstreeks bombaderen van de kampen zou ook tot enorme verliezen lijden onder de gevangenen .,nee zo makkelijk was het niet .
VERGEET OOK NIET DAT DE EERSTE GRUWEL VERHALEN PAS IN 1942 AAN HET LICHT KWAMEN EN VAAK NIET WERDEN GELOOFD WAT> SPECIALE MOORD FABRIEKEN ? ACH MAN JE LULT UIT JE NEK !!DE WERELD KON EN WILDE HET NIET GELOVEN.

gh.wille
05-10-06, 02:26
Geplaatst door gh.wille
De Westerse regimes laten zich een schuldgevoel aanpraten, omdat zij donders goed weten dat zij in de oorlog de Joden hebben laten verrekken in Auschwitz.

En hoe hadden ze daar wat aan kunnen doen volgens jou ?

Half Europa (HET WESTEN DUS) was bezet !
Waar dacht je dat al die JODEN die vergast zijn van daan kwamen ?

Engeland stond met zijn rug tegen de muur ,Amerika vocht over de hele wereld op 2 fronten hier en tegen de Jappen de Russen werden tot 1943 opgejaagd en zaten al achter de Oeral.

Pas na 1943 was het mogelijk geweest er iets aan te doen bombaderen van de aanvoer lijnen enz hebben ze wel gedaan het rechtstreeks bombaderen van de kampen zou ook tot enorme verliezen lijden onder de gevangenen .,nee zo makkelijk was het niet .
VERGEET OOK NIET DAT DE EERSTE GRUWEL VERHALEN PAS IN 1942 AAN HET LICHT KWAMEN EN VAAK NIET WERDEN GELOOFD WAT> SPECIALE MOORD FABRIEKEN ? ACH MAN JE LULT UIT JE NEK !!DE WERELD KON EN WILDE HET NIET GELOVEN.

P.S Nog ff dit vergeet niet dat er tientallen kampen waren versprijdt iver een enorm gebied , je kent alllen maar AUSWITZ maar ooit wel eens gehoord van Bergen Belsen,MADINLEK , Oranien burg , Sachenhausen , en nog vele vele anderen !

tukkersterror
05-10-06, 07:54
Geplaatst door gh.wille
De Westerse regimes laten zich een schuldgevoel aanpraten, omdat zij donders goed weten dat zij in de oorlog de Joden hebben laten verrekken in Auschwitz.

En hoe hadden ze daar wat aan kunnen doen volgens jou ?

Half Europa (HET WESTEN DUS) was bezet !
Waar dacht je dat al die JODEN die vergast zijn van daan kwamen ?

Engeland stond met zijn rug tegen de muur ,Amerika vocht over de hele wereld op 2 fronten hier en tegen de Jappen de Russen werden tot 1943 opgejaagd en zaten al achter de Oeral.

Pas na 1943 was het mogelijk geweest er iets aan te doen bombaderen van de aanvoer lijnen enz hebben ze wel gedaan het rechtstreeks bombaderen van de kampen zou ook tot enorme verliezen lijden onder de gevangenen .,nee zo makkelijk was het niet .
VERGEET OOK NIET DAT DE EERSTE GRUWEL VERHALEN PAS IN 1942 AAN HET LICHT KWAMEN EN VAAK NIET WERDEN GELOOFD WAT> SPECIALE MOORD FABRIEKEN ? ACH MAN JE LULT UIT JE NEK !!DE WERELD KON EN WILDE HET NIET GELOVEN.

Volgens sommigen zijn de Joden die vergast zijn en uit Nederland kwamen gewoon Nederlanders, met het Joods "geloof".
Als jij deze mensen kunt laten begrijpen dat zij Joden waren uit Israel of geboren Joden uit ouders die daar vandaan kwamen, ben jij een grote Jongen.
Ik schop al meer dan 30 jaar tegen deze muur van onbegrip en je komt er niet door heen!!!

Sallahddin
05-10-06, 23:31
Geplaatst door tukkersterror
Ik heb een eigen bedrijf, maar doe soms in mijn vrije tijd werk als waarnemer.
Zou afgelopen zomer voor een maand naar Israel gaan tijdens mijn vakantie, omdat mijn vrouw ging als waarneemster zou ik gaan als waarnemer voor UN.
Helaas duurde dit geen maand maar bijna 3 maanden door de plotselinge ruzie tussen Hez & Isr.

Mijn eigen bedrijf is mijn beroep, het andere zie het als een wens om mensen te helpen en je stem te kunnen laten horen.



Aha...nu snap ik waaroom de situatie in het midden-oosten nog geen echte oplossingnen vindt :waooo...omdat je er niet bij betrokken was he !!!...Nu dat je er als waarnemer bent ,heb ik weer hoop !!!!

Waar ben je toch al die tijd geweest toch!!!

Ik noem je als candidaat voor de Nobelprize awards ...maar wel voor vrede he ,ok???

MaRiaH
06-10-06, 00:02
Geplaatst door tukkersterror
Volgens sommigen zijn de Joden die vergast zijn en uit Nederland kwamen gewoon Nederlanders, met het Joods "geloof".
Als jij deze mensen kunt laten begrijpen dat zij Joden waren uit Israel of geboren Joden uit ouders die daar vandaan kwamen, ben jij een grote Jongen.
Ik schop al meer dan 30 jaar tegen deze muur van onbegrip en je komt er niet door heen!!!

Ik wil nie lullig doen..
maar die kwamen allang niet meer uit Palestina. :vreemd:
De meeste europese en israelische joden zijn van oost-europese afkomst.


Sinds de Tweede Wereldoorlog telt Nederland nog maar ca. 40.000 joden. Voordien waren het er ca. 140.000. Waarschijnlijk zijn de meeste Nederlandse joden thans asjkenazim, dat wil zeggen: afstammelingen van Duitse en Oost-Europese joden. Deze kwamen vooral in de loop van de negentiende eeuw en in de eerste decennia van de twintigste eeuw naar Nederland, naarmate het antisemitisme in hun landen van oorsprong toenam. Vaak behoorden ze tot de benedenlaag van de maatschappij. Daarnaast zijn er nog de sefardim, ook sefardische of Portugese joden genoemd. Hun voorouders zijn vooral in de zeventiende eeuw naar Nederland geëmigreerd, nadat ze van het Iberisch schiereiland waren verdreven. Ze werden daarbij aangetrokken door de reputatie van Nederland als tolerant land. In veel gevallen is de weg naar Nederland via de Spaanse en Portugese bezittingen in Latijns-Amerika en Suriname gegaan. De bekendste sefardische jood uit de Nederlandse geschiedenis is Spinoza. De meeste sefardische joden waren rijke kooplieden. Ze waren veelal in de diamantindustrie werkzaam.

En lees deze joodse bronnen eens: cidi (http://www.cidi.nl/dossiers/jg/jg.html)

lebanese
06-10-06, 00:05
Geplaatst door tukkersterror
Volgens sommigen zijn de Joden die vergast zijn en uit Nederland kwamen gewoon Nederlanders, met het Joods "geloof".
Als jij deze mensen kunt laten begrijpen dat zij Joden waren uit Israel of geboren Joden uit ouders die daar vandaan kwamen, ben jij een grote Jongen.
Ik schop al meer dan 30 jaar tegen deze muur van onbegrip en je komt er niet door heen!!!

jammer genoeg is de israelishe bevolking zeker 80% buitenlands...die oorspronkelijk uit europa komen..zoals die nederlanders die het joodse geloof hebben zoals je hierboven hebt vermeld..weet je hoeveel joodse nederlanders in israel wonen?

ariel sharon..rus van afkomst bijvoorbeeld!

ik zou zeggen...terug naar je eigen land allemaal..en de mensen die dus ECHT joods zijn..de mensen van de 12 stammen..die mogen blijven..tis immers samen met de moslims daar hun land..christelijk joods of moslim! dDAN HEB JE KANS OP VREDE!

tukkersterror
06-10-06, 00:19
Geplaatst door lebanese
ariel sharon..rus van afkomst bijvoorbeeld!


Waar uit Rusland komt hij vandaan dan en wanneer is hij uit rusland vertrokken?

MaRiaH
06-10-06, 00:24
Geplaatst door lebanese
ik zou zeggen...terug naar je eigen land allemaal..en de mensen die dus ECHT joods zijn..de mensen van de 12 stammen..die mogen blijven..tis immers samen met de moslims daar hun land..christelijk joods of moslim! dDAN HEB JE KANS OP VREDE!

Dat is irreeel.
Weet je hoeveel kinderen daar inmiddels geboren zijn, die weer kinderen kregen? Dat zijn dus hele generaties Israeli's geworden.

Het zou net zo stom zijn als nederlanders van allochtone afkomst terugsturen die hier geboren zijn. En dat - vinden we met zijn allen- toch Nederlanders? Logisch toch als je ergens geboren bent en opgegroeid, weet je niet beter als dat het je land is.

Waar zou ik bijv. heen moeten? Naar jordanie? of naar Italie?
Of mag ik in Nederland blijven omdat mijn moeder Hollands is? Of moet ik naar Duitsland omdat haar overgroot opa duitser was? :zozo:

Je kunt de geschiedenis niet meer terugdraaien..
alleen proberen een modus te vinden om ermee te leven.

tukkersterror
06-10-06, 00:30
Geplaatst door Sallahddin
Ik noem je als candidaat voor de Nobelprize awards ...maar wel voor vrede he ,ok???

Nee dank je, een familie die mij uitnodigde in het getroffen gebied om met hun een maaltijd te nuttigen geef mij meer voldoening dan 1000 nobelprijzen.
Deze prijs heeft zijn glans verloren op het moment dat twee presidenten werden voorgedragen, terwijl zij jaren daarvoor mensen vermoorden door ze een strijd in te jagen.
Maar misschien dat je mijn twee collega's wilt voordragen die twee maanden geleden het leven verloren na het beschieten van israel.
Ik denk dat hun familie deze geldprijs die er aan verbonden is goed kan gebruiken.

Sallahddin
06-10-06, 00:35
Geplaatst door micha4
Je haalt dingen door elkaar.

Wat de Sheba Farms betreft, dat moet met Syrie worden geregeld.

Verder: de Isr. politiek ten opzichte van Libanon was de laatste 6 jaar een politiek van non agressie. Alhoewel er met Chizballah af en toe vechtpartijen zijn geweest, bleef dit binnen de perken. Het duidelijkst zag ik dit vorig jaar toen er weer een gespannen situatie met Chizballah was. Volgens het nieuws was er verhoogde paraatheid aan de grens met Libanon. Toevallig ging ik op bezoek bij een vriend die in een dorp aan de grens woont. Ik was knap nerveus om langs de chizballah stellingen bij de grens te moeten rijden om naar mijn vriend in het grensdorp te gaan. Maar ik vond dat geen reden om niet te gaan.
De weg liep vlak langs de militaire versterkingen van die eikels. En wat bleek: geen van onze soldaten te zien en eveneens voor zover ik het kon zien geheel ontruimde stellingen van Chizballah aan de grens. Zelfs geen vlag. Klaarblijkelijk had men toen van beide zijden besloten om de knokpartij even uit te stellen. Tot de moordpartij op de acht soldaten. Ja kom zeg, we laten de kachel niet meer met ons aanmaken.

En wat je kritiek betreft op onze politiek vis a vis de Palestijnen in bezet gebied. Die politiek is inderdaad bikkelhard. En het terugtrekken dat Sharon in gang wilde zetten, was een noodzakelijke eerste stap. En die gaat nu niet meer door. En neem van mij aan dat dat voor ieder een ramp is.

Micha


Wat dapper van je om "vlak langs de militaire versterkingen " van Hizballah te gaan lopen he,al geloof ik helemaal niks van!!!

Lees even wat die "eikels" voor de Lebanesen representeren,diens populariteit .... die "eikels" die Israeli soldaten doen beven & trillen in:
Truth & fiction 'bout Hizbullah :

http://www.truthdig.com/report/print/200601003_hiz_ballah_party_of_god/

Ook over :the deliberate targetting of civilians by the one & only real terrorist state :Israel ......

tukkersterror
06-10-06, 00:36
Geplaatst door MaRiaH
Dat is irreeel.
Weet je hoeveel kinderen daar inmiddels geboren zijn, die weer kinderen kregen? Dat zijn dus hele generaties Israeli's geworden.

Het zou net zo stom zijn als nederlanders van allochtone afkomst terugsturen die hier geboren zijn. En dat - vinden we met zijn allen- toch Nederlanders? Logisch toch als je ergens geboren bent en opgegroeid, weet je niet beter als dat het je land is.

Waar zou ik bijv. heen moeten? Naar jordanie? of naar Italie?
Of mag ik in Nederland blijven omdat mijn moeder Hollands is? Of moet ik naar Duitsland omdat haar overgroot opa duitser was? :zozo:

Je kunt de geschiedenis niet meer terugdraaien..
alleen proberen een modus te vinden om ermee te leven.

Inderdaad MaRiaH, je thuis is in het land waar je kinderen geboren zijn, waar je ouders wonen, maar vooral waar jij je thuis voelt.
Hoe je het ook keert of draaid, de "fout" die toen gemaakt is kun je niet meer terug draaien.

tukkersterror
06-10-06, 00:40
Geplaatst door Sallahddin
Wat dapper van je om "vlak langs de militaire versterkingen " van Hizballah te gaan lopen he!!!

Lees even wat die "eikels" voor de Lebanesen representeren,diens populariteit .... die "eikels" die Israeli soldaten doen beven & trillen in:
Truth & fiction 'bout Hizbullah :

http://www.truthdig.com/report/print/200601003_hiz_ballah_party_of_god/

Ben jij ervan op de hoogte dat jou IP adres word geregistreerd op maroc.nl :hihi:

Sallahddin
06-10-06, 00:59
Geplaatst door tukkersterror
Ben jij ervan op de hoogte dat jou IP adres word geregistreerd op maroc.nl :hihi:


Oh,echt???....ik zit te trillen van angst !!!....maak je geen zorgen ,jongen (wat lief van je trouwens! :engel: ) ,ik neem altijd voorzorgsmaatregelen!!!

gh.wille
06-10-06, 01:23
Geplaatst door MaRiaH
Dat is irreeel.
Weet je hoeveel kinderen daar inmiddels geboren zijn, die weer kinderen kregen? Dat zijn dus hele generaties Israeli's geworden.

Het zou net zo stom zijn als nederlanders van allochtone afkomst terugsturen die hier geboren zijn. En dat - vinden we met zijn allen- toch Nederlanders? Logisch toch als je ergens geboren bent en opgegroeid, weet je niet beter als dat het je land is.

Waar zou ik bijv. heen moeten? Naar jordanie? of naar Italie?
Of mag ik in Nederland blijven omdat mijn moeder Hollands is? Of moet ik naar Duitsland omdat haar overgroot opa duitser was? :zozo:

Je kunt de geschiedenis niet meer terugdraaien..
alleen proberen een modus te vinden om ermee te leven.

Dat is wat ik al zo vaak heb gezegd !
Ik hoor hier ook eigenlijk niet thuis in Nederland , ga maar na mijn bet--over--over grootvader kwam met Napoleon mee en was zelf (zover wij weten ) van Algerijnse kom af (moederskant).
Mijn voorvader kwam uit Thuringen in Duitsland en daar leidde het spoor naar Zwitserland . ik bedoel maar !

Eens zal de wereld weer terug zijn bij af ( geen grenzen meer )als we voor die tijd ten minste hem zelf niet vernietigd hebben .

tukkersterror
06-10-06, 01:36
Geplaatst door Sallahddin
ik neem altijd voorzorgsmaatregelen!!!

Hahahaha :vingers:
Zolang je langer als 12 seconden online bent valt door de overheid jou computer totaal de scannen op informatie.
Alleen met een inbel verbinding, kun je dit enigzins omzeilen, maar dat wist jij natuurlijk al als expert in computers en internet in het bijzonder.

Al Sawt
07-10-06, 02:26
Geplaatst door micha4
Gewonnen? Nee. Fouten in strategie en logistiek? Ja. Oorlog te chaotisch en met te weinig kracht gevoerd? Ja. Hezbollah uitgeschakeld? Nee. Vijanden gemaakt? Ja. Voortzetten ontruimen van bezet gebied?Nee.

Duidelijk gemaakt dat wij het doden van 8 soldaten en het ontvoeren van 2 soldaten van eigen grondgebied niet dulden? Ja.
Duidelijk gemaakt dat wij grof wraak nemen als men ons aanvalt? Ja.
Hezbollah van de grens? Ja. Verloren? Nee. Klaar met Hezbollah? Nee.

Micha Ben tamelijk onder de indruk.

Maar volgens mij mis je een onomstotelijke feit. Israelische landmacht was niet capabel om Hizbollah uit te schakelen tijdens grondgevechten. Ook was Israel niet in staat om raketaanvallen, ondanks ontwikkelingen van raketschilden met laserkanonnen, te stoppen.

Israel had het alleen van haar luchtmacht moeten hebben en zelfs die konden Hizbollah geen pijnlijke klappen geven.

Al Sawt
07-10-06, 02:31
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad duivelse plannen en technieken, met oncontroleerbare explosieven zich verstoppen achter vrouwen en kinderen. Zoals Israelische soldaten die met openbaar vervoer naar de front gaan.



Mijn "blanke" vriendjes de laatste drie maanden toen ik daar was bestonden uit geel, bruin, zwart en wit inderdaad en allemaal waren wij het roerend eens (incl. Sharif) dat zij een vervuilde oneerlijke strijd voerden om burger doelen zoals Ziekenhuizen, scholen, enz. te gebruiken als schild.
Net zoals wij het gebruik van clusterbommen door Israel scherp hebben veroordeeld.
Tukkersterror,

Als ik jouw was zal ik niet meer dweilen met jouw vermeende waarnemerschap in Gaza. Jouw verhaal staat vol met tegenstrijdigheden en vooral een schetsvertoning van werkzaamheden van echte waarnemers.

Al Sawt
07-10-06, 02:35
Geplaatst door tukkersterror
Denk jij dat Israel het nodig heeft om dagelijks het luchtruim te schenden als zij gebruik kunnen maken van satelieten en burger vliegtuigen die iedere dag vliegen?
Of bedoel jij de AWAC die door VN werd ingezet om iedere troepen beweging van de laatste maanden vast te leggen? Vreemd dat VS ondanks haar netwerken aan satelieten, vliegtuigen en radarstations, toch geld steekt in human Intelligence.

Geeft maar weer eens aan dat je maar bar weinig kennis bezit over het geen wat je beweert dat het jouw beroep is.

Al Sawt
07-10-06, 02:41
Geplaatst door MaRiaH
Dat is irreeel.
Weet je hoeveel kinderen daar inmiddels geboren zijn, die weer kinderen kregen? Dat zijn dus hele generaties Israeli's geworden.

Het zou net zo stom zijn als nederlanders van allochtone afkomst terugsturen die hier geboren zijn. En dat - vinden we met zijn allen- toch Nederlanders? Logisch toch als je ergens geboren bent en opgegroeid, weet je niet beter als dat het je land is. Onzin.

Allochtonen zijn niet gewapend met een fascistische ideologie naar Nederland gekomen, om het te bezetten en oorspronkelijke bewoners in townships te verdrijven.

Nog is hun migratie zo hevig dat ze een meerderheid vormden.




Je kunt de geschiedenis niet meer terugdraaien..
alleen proberen een modus te vinden om ermee te leven. Gelijk!

Maar kunt wel recht laten zegevieren.

MaRiaH
07-10-06, 12:48
Geplaatst door Al Sawt
Onzin.

Allochtonen zijn niet gewapend met een fascistische ideologie naar Nederland gekomen, om het te bezetten en oorspronkelijke bewoners in townships te verdrijven.
Nog is hun migratie zo hevig dat ze een meerderheid vormden.

Dat was de intentie van de israeli's ook niet. Tis nogal uit de klauwen gelopen.. :maf2:



Gelijk!

Maar kunt wel recht laten zegevieren.

Eens. :)

tukkersterror
07-10-06, 16:07
Geplaatst door Al Sawt
Vreemd dat VS ondanks haar netwerken aan satelieten, vliegtuigen en radarstations, toch geld steekt in human Intelligence.

Omdat wij niet de intentie hebben om voor inlichtingen met een vliegtuig een gebouw binnen te vliegen, daarvoor gebruiken wij liever een netwerk van mensen.



Geeft maar weer eens aan dat je maar bar weinig kennis bezit over het geen wat je beweert dat het jouw beroep is.
:lol:

Al Sawt
07-10-06, 20:53
Geplaatst door tukkersterror
Omdat wij niet de intentie hebben om voor inlichtingen met een vliegtuig een gebouw binnen te vliegen, daarvoor gebruiken wij liever een netwerk van mensen.



:lol: En dit is pas een inhoudelijke reactie. Tenminste als je de oppervlakkige vernis van af haalt.

Tukkersterror,

Neem je de uitdaging aan, om over jouw vermeende missie in Gaza te discussieren?

Ik durf te wedden dat ik je helemaal zal logenstraffen!

micha4
07-10-06, 21:16
Al Sawt, Onder jouw naam staat "een echte Goy". Wat wil je daar mee zeggen? Waarom bedien je je van een begrip dat wij gebruiken om "buitenlanders / mensen met een andere niet-Joodse indentiteit" aan te duiden? Moet je je identificeren vanuit het negatieve? En dan nog vanuit onze invalshoek bekeken. Ik begrijp het werkelijk niet.

Niet bedoeld als schneer. Ik begrijp het echt niet. Het is een serieuze vraag

Micha

Al Sawt
07-10-06, 22:10
Geplaatst door micha4
Al Sawt, Onder jouw naam staat "een echte Goy". Wat wil je daar mee zeggen? Waarom bedien je je van een begrip dat wij gebruiken om "buitenlanders / mensen met een andere niet-Joodse indentiteit" aan te duiden? Moet je je identificeren vanuit het negatieve? En dan nog vanuit onze invalshoek bekeken. Ik begrijp het werkelijk niet.

Niet bedoeld als schneer. Ik begrijp het echt niet. Het is een serieuze vraag

Micha Ik hanteer het als tegenreactie voor een bepaalde prikker, omdat onder zijn naam "een echte Kuffar" staat en zich identificeert met Israel.

Niet omdat ik de negatieve kanten van Jodendom wil belichten.

tukkersterror
07-10-06, 22:39
Geplaatst door Al Sawt
En dit is pas een inhoudelijke reactie. Tenminste als je de oppervlakkige vernis van af haalt.

Tukkersterror,

Neem je de uitdaging aan, om over jouw vermeende missie in Gaza te discussieren?

Ik durf te wedden dat ik je helemaal zal logenstraffen!

Een discussie over het middenoosten en Gaza in het bijzonder ga ik niet aan.
Simpel om het feit dat de zaken die daar gebeurd zijn en gebeuren dan mijn mening weergeef en niet de objectiviteit als waarnemer.
Anderzijds, is wat wij hebben onderzocht maar een fraktie van het gene wat daar gebeurd en zouden dan zaken uit het verband trekken, omdat je wordt gezonden naar een plek en niet je eigen keuze is.
En het belangrijkste is wel dat ik zwijgplicht heb over het wel en wee.
En dus alleen oppervlakig iets kunnen vertellen.

Sallahddin
08-10-06, 00:05
Geplaatst door tukkersterror
Een discussie over het middenoosten en Gaza in het bijzonder ga ik niet aan.
Simpel om het feit dat de zaken die daar gebeurd zijn en gebeuren dan mijn mening weergeef en niet de objectiviteit als waarnemer.
Anderzijds, is wat wij hebben onderzocht maar een fraktie van het gene wat daar gebeurd en zouden dan zaken uit het verband trekken, omdat je wordt gezonden naar een plek en niet je eigen keuze is.
En het belangrijkste is wel dat ik zwijgplicht heb over het wel en wee.
En dus alleen oppervlakig iets kunnen vertellen.



Kom op zeg,als je waarnemer bent van wat dan ook ,dan ben ik Ronald Reagan !!!
Anderzijds kan het wel zijn dat wat je beweert waar is ...alleen op deze voorwaarde:de criteria waarmee mensen tot die job worden gekozen is dat ze tot de domste worden berekend ,dan kunnen die alleen maar "waarnemen" wat hun wordt "waarneembaar" "gekookt",geprepareerd ,"gefluisterd" en verteld:je bent de perfect man voor de job ,niet ?...je bent toch "perfect"(kijk's naar je debiel slogan) bovendien !!!
Ik denk dat de tweede hypothese wel klopt en dus voor jij geldt ,gezien je "breed" en debiel kennis van midden-oosten-kwesties!!!!
P.S.:
Dag,Don Quichotte ,je kan er niks aan doen dat je zo bent :wel nuttig als vermaak ,maar soms weet ik echt niet of ik om je domheid moet lachen of huilen:tragikomedie!!!

tukkersterror
08-10-06, 00:23
Geplaatst door Sallahddin
Kom op zeg,als je waarnemer bent van wat dan ook ,dan ben ik Ronald Reagan !!!
Anderzijds kan het wel zijn dat wat je beweert waar is ...alleen op deze voorwaarde:de criteria waarmee mensen tot die job worden gekozen is dat ze tot de domste worden berekend ,dan kunnen die alleen maar "waarnemen" wat hun wordt "waarneembaar" "gekookt",geprepareerd ,"gefluisterd" en verteld:je bent de perfect man voor de job ,niet ?...je bent toch "perfect"(kijk's naar je debiel slogan) bovendien !!!
Ik denk dat de tweede hypothese wel klopt en dus voor jij geldt ,gezien je "breed" en debiel kennis van midden-oosten-kwesties!!!!
P.S.:
Dag,Don Quichotte ,je kan er niks aan doen dat je zo bent :wel nuttig als vermaak ,maar soms weet ik echt niet of ik om je domheid moet lachen of huilen:tragikomedie!!!

Frustratie, frustratie en frustratie, dat is het enigste wat ik opmaakt uit jou stukjes die jij schrijft op deze site.
Ik heb dan ook geen zin meer om als jou psychiather op te treden en mijn tijd aan jou onzin te besteden als jij alleen maar kunt schelden.

In mijn ogen ben jij niet meer en niet minder dan een zielig figuur die zich in normale woorden zich niet kan uiten.

Je zoekt het maar uit, want ik zal door jou woede en fustratie's geen broodje minder eten, geen cent minder verdienen of ook maar enigsinds ongelukkiger door voelen.

De enigste die jij pakt met deze haat in je, ben jijzelf en dat zal mij een rotzorg zijn.

Al Sawt
08-10-06, 00:41
Geplaatst door tukkersterror
Een discussie over het middenoosten en Gaza in het bijzonder ga ik niet aan.
Simpel om het feit dat de zaken die daar gebeurd zijn en gebeuren dan mijn mening weergeef en niet de objectiviteit als waarnemer.
Anderzijds, is wat wij hebben onderzocht maar een fraktie van het gene wat daar gebeurd en zouden dan zaken uit het verband trekken, omdat je wordt gezonden naar een plek en niet je eigen keuze is.
En het belangrijkste is wel dat ik zwijgplicht heb over het wel en wee.
En dus alleen oppervlakig iets kunnen vertellen. Bespaar me jouw onzin en jouw gedraai om feiten heen.

Ik durf vast te stellen dat jij nooit een waarnemer was geweest in Gaza of ergens in MO. Want jouw eerdere beschrijving van jouw vermeende werkzaamheden zijn alles behalve op feiten of realiteit gebaseerd.

Kortom beroepsprofiel en disrectionaire ruimte van een waarnemer, komen niet overeen met taken die je beweert in Gaza te hebben gedaan.

En daar wil ik een discussie met je aangaan en niet over het geen wat je (denkt te) heb(ben) gezien.

Voorts begin je te zeiken over jouw zwijgplicht. Als je daar inderdaad belang aan hecht, had je niet eens op een internet fora kenbaar gemaakt dat je een waarnemer was.

Jouw beweringen zijn een grote klucht en ik ben voor 100% overtuigd dat ik jouw leugens kan ontmaskeren.

Sallahddin
08-10-06, 00:45
Geplaatst door tukkersterror
Frustratie, frustratie en frustratie, dat is het enigste wat ik opmaakt uit jou stukjes die jij schrijft op deze site.
Ik heb dan ook geen zin meer om als jou psychiather op te treden en mijn tijd aan jou onzin te besteden als jij alleen maar kunt schelden.

In mijn ogen ben jij niet meer en niet minder dan een zielig figuur die zich in normale woorden zich niet kan uiten.

Je zoekt het maar uit, want ik zal door jou woede en fustratie's geen broodje minder eten, geen cent minder verdienen of ook maar enigsinds ongelukkiger door voelen.

De enigste die jij pakt met deze haat in je, ben jijzelf en dat zal mij een rotzorg zijn.

:wohaa: ....Tja,predictible "as usual" & hopeloos ook nog :Truth does hurt right ???...Frustraties???(Reread my posts !!!):klopt ,ik kan alleen maar gefrustreerd raken (ben een idealist die de wereld wil veranderen en die streeft naar een soort "best of worlds" met minder ,veel minder idioten,maar dat blijkt een zuur Utopie!!!) als ik geconfronteerd ben met onwetendheid,denial en domheid want ik kan het niet of helpen "genezen";can't stand it!!!....nu is er geen meer tijd voor je over ;je hebt je "choc-therapy" gehad ,resultaal :geen uitzicht op genezing want de symptomen blijven hardenekkig bestaan ,oorzaak;denial & domheid!!!

P.S.: Ik geef je geen tijd meer :waste of time!!!...This time ,i mean it!!!
Even idiots can be happy,especially idiots,i might say!!!

Al Sawt
08-10-06, 00:46
Geplaatst door Sallahddin

Ik denk dat de tweede hypothese wel klopt en dus voor jij geldt ,gezien je "breed" en debiel kennis van midden-oosten-kwesties!!!! Waarnemers die door VN, Navo, EU of OESO naar een bepaald gebied worden gestuurd, worden eerst goed getraind en geinformeerd naar locale gebruiken, cultuur, geschiedenis, politieke verhoudingen, maatschappelijke verhoudingen, bejeging van buitenlanders, etc etc.

Zaken waar Tukkersterror nauwelijks kennis over bezit. Terwijl hij wel beweert dat hij in Gaza actief was als waarnemer. Dan denk ik dat je dan wel basale kennis over Gaza moet beschikken.

Maar met zijn kennis over Gaza, is alles behalve goed gesteld.

tukkersterror
08-10-06, 01:13
Geplaatst door Al Sawt
Waarnemers die door VN, Navo, EU of OESO naar een bepaald gebied worden gestuurd, worden eerst goed getraind en geinformeerd naar locale gebruiken, cultuur, geschiedenis, politieke verhoudingen, maatschappelijke verhoudingen, bejeging van buitenlanders, etc etc.
Natuurlijk er is een speciale opleiding voor waarnemers.......................
Soms zou je het haast wensen, maar dat is niet zo.
Ik zou bijna zeggen dat alles wat jij daar opnoemt niet relatief is voor ons, uitgezonderd dan de locale gebruiken en bejeging van de mensen die leven in dat land.
Cultuur, gschiedenis, politieke verhoudingen, nee niet echt.
Wat wel van belang is, technische kennis van apparatuur, wapenkennis, chemische analise, veld technieken, militaire basiskennis, etc.
En wat wel het belangrijkste is gezond en nuchter verstand.
Sommige zaken kun je niet leren of jezelf er op voorbereiden.


Zaken waar Tukkersterror nauwelijks kennis over bezit. Terwijl hij wel beweert dat hij in Gaza actief was als waarnemer. Dan denk ik dat je dan wel basale kennis over Gaza moet beschikken.
Maar met zijn kennis over Gaza, is alles behalve goed gesteld.

Dit zijn jou woorden, maar gelukkig hoef ik aan u geen verantwoording af te dragen, trouwens aan niemand.

tukkersterror
08-10-06, 01:17
Geplaatst door Sallahddin
:wohaa: ....Tja,predictible "as usual" & hopeloos ook nog :Truth does hurt right ???...Frustraties???(Reread my posts !!!):klopt ,ik kan alleen maar gefrustreerd raken (ben een idealist die de wereld wil veranderen en die streeft naar een soort "best of worlds" met minder ,veel minder idioten,maar dat blijkt een zuur Utopie!!!) als ik geconfronteerd ben met onwetendheid,denial en domheid want ik kan het niet of helpen "genezen";can't stand it!!!....nu is er geen meer tijd voor je over ;je hebt je "choc-therapy" gehad ,resultaal :geen uitzicht op genezing want de symptomen blijven hardenekkig bestaan ,oorzaak;denial & domheid!!!

P.S.: Ik geef je geen tijd meer :waste of time!!!...This time ,i mean it!!!
Even idiots can be happy,especially idiots,i might say!!!

Je engels is slecht, zie ik, chocolade therapie, het is geen ijsje waar je over spreekt. :stout:

Al Sawt
08-10-06, 01:21
Geplaatst door tukkersterror

Wat wel van belang is, technische kennis van apparatuur, wapenkennis, chemische analise, veld technieken, militaire basiskennis, etc. Om veldonderzoek te verrichten?

tukkersterror
08-10-06, 01:36
Geplaatst door Al Sawt
Om veldonderzoek te verrichten?

Ja

Sallahddin
08-10-06, 01:45
Geplaatst door Al Sawt
Waarnemers die door VN, Navo, EU of OESO naar een bepaald gebied worden gestuurd, worden eerst goed getraind en geinformeerd naar locale gebruiken, cultuur, geschiedenis, politieke verhoudingen, maatschappelijke verhoudingen, bejeging van buitenlanders, etc etc.

Zaken waar Tukkersterror nauwelijks kennis over bezit. Terwijl hij wel beweert dat hij in Gaza actief was als waarnemer. Dan denk ik dat je dan wel basale kennis over Gaza moet beschikken.

Maar met zijn kennis over Gaza, is alles behalve goed gesteld.


Tja....Tukker heeft geen leven daaroom gaat die over een fictieve fantaseren en op Maroc.nl projecteren!!!!....Ik voel alleen medelijden voor hem ,die arme gozer!!!

Sallahddin
08-10-06, 01:48
Geplaatst door tukkersterror
Je engels is slecht, zie ik, chocolade therapie, het is geen ijsje waar je over spreekt. :stout:


Choc(schok)therapy:ga na wat dat betekent ...je maakt me echt gek en humoristish !!! :gefeli:

tukkersterror
08-10-06, 11:46
Geplaatst door Sallahddin
Choc(schok)therapy:ga na wat dat betekent ...je maakt me echt gek en humoristish !!! :gefeli:

Ik neem aan dat jij bedoeld shock therapy.

Maar ik zie dat jij je ontkennende fase voorbij bent dus er is weer hoop voor je.:hihi:

Sallahddin
08-10-06, 23:12
Geplaatst door tukkersterror
Ik neem aan dat jij bedoeld shock therapy.

Maar ik zie dat jij je ontkennende fase voorbij bent dus er is weer hoop voor je.:hihi:



Kijk,ik zal je een dienst bewijzen:als je echt de "waarheid" wilt weten over midden-oosten kwesties ,vergeet maar even die mainstream media en ga's op "discovery" bijvoorbeeld ,o.a.,op de volgende sites :

www.antiwar.com

www.counterpunch.com

www.truthdig.com

www.robert-fisk.com

tukkersterror
08-10-06, 23:23
Geplaatst door Sallahddin
Kijk,ik zal je een dienst bewijzen:als je echt de "waarheid" wilt weten over midden-oosten kwesties ,vergeet maar even die mainstream media en ga's op "discovery" bijvoorbeeld ,o.a.,op de volgende sites :

www.antiwar.com

www.counterpunch.com

www.truthdig.com

www.robert-fisk.com

Ik zie dat jij de waarheid van internet prefereert, ik put de waarheid liever uit officiele bronnen, zoals overheden van betrokken landen, UN/VN, EU, VS.
Mensen die hier werken hebben een redelijk verstand om deze zaken van onderanderen het Midden-Oosten op waarde te schatten.
Ik hoef mij niet te laten informeren door diverse pagina's te bezoeken op internet of wilde verhalen in de media.

Sallahddin
08-10-06, 23:44
Geplaatst door tukkersterror
Ik zie dat jij de waarheid van internet prefereert, ik put de waarheid liever uit officiele bronnen, zoals overheden van betrokken landen, UN/VN, EU, VS.
Mensen die hier werken hebben een redelijk verstand om deze zaken van onderanderen het Midden-Oosten op waarde te schatten.
Ik hoef mij niet te laten informeren door diverse pagina's te bezoeken op internet of wilde verhalen in de media.



ik vertrouw de officiele bronnen +mainstream media voor geen meter:die zijn vol leugens ....

Internet is niet mijn enig bron van informatie ,jongen :heb je gehoord van boeken ,studies,research....

P.S.:je bent nog steeds hopeloos dat je de "officiele" kanalen prefereert ,van overheden bovendien :ga je maar na wat de Amerikkaanse overheid voor leugens vertelt over Irak ,de "officiele motieven" van die oorlog ++++++
De bovenstaande sites die ik citeerde zijn bekend met hun integriteit & objectiviteit!!!

Robert Fisk is al meer dan 30 jr lang oorlogscorrespondent in het midden-oosten (had alles meegemaakt :oorlog Iran-Irak ,vergasing van Koerden onder Saddam,Lebanon civil war ,Israeli invasie van Lebanon in 1982,Afghanistan oorlog tegen de Sovjet -Unie......de lijst is nog lang!!!) en had recentelijk de oorlog in Lebanon (vanuit Lebanon ook nog!) gecovered & geniet internationaal bekendheid en faam (heeft columns in The independent )....
Je bent niet bij de tijd ,jongen ...

Nooit gehoord van kritish,vrij & onafhankelijk denken ???
Ga terug naar school ,jongen!!!

tukkersterror
09-10-06, 01:31
Geplaatst door Sallahddin
ik vertrouw de officiele bronnen +mainstream media voor geen meter:die zijn vol leugens ....

Internet is niet mijn enig bron van informatie ,jongen :heb je gehoord van boeken ,studies,research....

P.S.:je bent nog steeds hopeloos dat je de "officiele" kanalen prefereert ,van overheden bovendien :ga je maar na wat de Amerikkaanse overheid voor leugens vertelt over Irak ,de "officiele motieven" van die oorlog ++++++
De bovenstaande sites die ik citeerde zijn internationaal erkend & bekend met hun integriteit & objectiviteit!!!

Robert Fisk is al meer dan 30 jr lang oorlogscorrespondent in het midden-oosten (had alles meegemaakt :oorlog Iran-Irak ,vergasing van Koerden onder Saddam,Lebanon civil war ,Israeli invasie van Lebanon in 1982,Afghanistan oorlog tegen de Sovjet -Unie......de lijst is nog lang!!!) en had recentelijk de oorlog in Lebanon (vanuit Lebanon ook nog!) gecovered & geniet internationaal bekendheid en faam (heeft columns in The independent )....
Je bent niet bij de tijd ,jongen ...

Nooit gehoord van kritish,vrij & onafhankelijk denken ???
Ga terug naar school ,jongen!!!

Robert Fisk is inderdaad wel de meest bekende en meest objectieve correspondent die schrijft over het Midden Oosten.
Van hem ben ik een redelijk groot fan.
Helaas word hem het werk ook moeilijk gemaakt nadat hij Mr. Bin Laden heeft geinterviewd.
Hij woont en verblijft momenteel in het MO en naar ik meende in Libanon, maar dit weet ik niet zeker?

Jij geeft hier trouwens een goed ding aan vrij & onafhankelijk denken, zolang je dit kunt, zonder rekening te houden met je achtergronden kun je met redelijke wijs het nieuws filteren.
En nee ik ga niet af op nieuws van de VS, maar lees het wel en probeer het te checken op waarheid.

Wat jij en ik momenteel hoor of ziet in de media is 99% propaganda.
Maar als iemand mij belt die daar aanwezig is of het mij mailt, kan ik ervan uitgaan dat dit nieuws klopt, want waarom zou het nodig zijn om mij verkeerde informatie toe te zenden als ze in de weet zijn dat deze voor mij makelijk te controleren is.,

gh.wille
09-10-06, 01:49
Geplaatst door Sallahddin
Kijk,ik zal je een dienst bewijzen:als je echt de "waarheid" wilt weten over midden-oosten kwesties ,vergeet maar even die mainstream media en ga's op "discovery" bijvoorbeeld ,o.a.,op de volgende sites :

www.antiwar.com

www.counterpunch.com

www.truthdig.com


Het is maar net wat je zelf lezen wil.
Hier is er vast een en ik heb er nog veel meer dus ....

http://www.xs4all.nl/~npk/Soemoed/artikelen/impasse.315.htm

En dit al eens gezien het ontstaan van de staat ISRAEL ?
ga maar ff kijken feiten waar je niet om heen kunt
http://www.onsverleden.net/

En dan heb ik het nog niet over de eenzijdge voorlichting die de JOODS gezinde site,s geven .

Sallahddin
09-10-06, 23:49
Geplaatst door gh.wille
Het is maar net wat je zelf lezen wil.
Hier is er vast een en ik heb er nog veel meer dus ....

http://www.xs4all.nl/~npk/Soemoed/artikelen/impasse.315.htm

En dit al eens gezien het ontstaan van de staat ISRAEL ?
ga maar ff kijken feiten waar je niet om heen kunt
http://www.onsverleden.net/

En dan heb ik het nog niet over de eenzijdge voorlichting die de JOODS gezinde site,s geven .


Ok,bedankt ,ga even checken!!!


Read this ,very interesting article of Robert Fisk: Double standards of morality THE AGE OF TERROR:
http://www.counterpunch.com/fisk10092006.html


About his 30 years in the middle-east!!!

tukkersterror
10-10-06, 10:13
Geplaatst door Sallahddin
Ok,bedankt ,ga even checken!!!


Read this ,very interesting article of Robert Fisk: Double standards of morality THE AGE OF TERROR:
http://www.counterpunch.com/fisk10092006.html


About his 30 years in the middle-east!!!

Wat vind jij dan van de ondergrondse kernproef in N. Korea?

Sallahddin
10-10-06, 23:31
Geplaatst door tukkersterror
Wat vind jij dan van de ondergrondse kernproef in N. Korea?

"Goed" ,relatief dus he ,dan krijg je een soort "evenwicht" in de internationaal arena ,het zou goed zijn als Iran de "nuclear club " ook "joint" ,dan heb je verder sterk weerstand (met alle andere landen!) tegen de dictatoriale & imperialistishe ambities van "the leader of the free world",kan helaas niet anders ,zie ik!!!

P.S.: Wie mag bepalen wie hoort de nucleaire macht te verkrijgen en wie niet???: waaroom mag Israel bijv.wel de nucleaire energie en zelfs honderden atoombomen bezitten en haar Arabishe buren niet ....en Iran,Noord-Korea ook niet!!!!....over double standards esproken!!!

tukkersterror
11-10-06, 00:09
Geplaatst door Sallahddin
"Goed" ,relatief dus he ,dan krijg je een soort "evenwicht" in de internationaal arena ,het zou goed zijn als Iran de "nuclear club " ook "joint" ,dan heb je verder sterk weerstand (met alle andere landen!) tegen de dictatoriale & imperialistishe ambities van "the leader of the free world",kan helaas niet anders ,zie ik!!!

Zou er een evenwicht ontstaan in die zone dan zou ik je gelijk geven, maar het evenwicht is er juist door verstoort, zelfs zo verstoort dat China al maatregelen heeft genomen.
Ben dan ook bang dat dit voor deze regio een vernietigende werking kan krijgen, zeker na de dreigementen die ze geuit hebben.
Al met al een zeer verontrustende situatie daar met landen die zich bedreigd voelen (China, Rusland, Zuid Korea, etc.) en landen die bedreigd worden waaronder Amerika.



P.S.: Wie mag bepalen wie hoort de nucleaire macht te verkrijgen en wie niet???: waaroom mag Israel bijv.wel de nucleaire energie en zelfs honderden atoombomen bezitten en haar Arabishe buren niet ....en Iran,Noord-Korea ook niet!!!!....over double standards esproken!!!

Israel heeft geen atoombommen, zij kunnen deze wel maken.
Maar het is ook niet de vraag wie ze mogen maken en wie niet.
In het beginsel mag iedereen kernenergie en wapens maken indien zij voldoen aan de eisen van de internationale inspectie, dus kunnen verantwoorden waar ieder stukje radioactief matriaal is, dus ook het afval.
Aan de andere kant zeg ik dat we kernwapens moeten afbouwen en beperken tot een minimum.
De meeste landen in Europa heeft geen kernwapens in voorraad, maar een land zoals nederland kan er eentje maken in minder dan twee uur.
Maar wij hebben deze niet nodig omdat wij in navo verband verzekerd zijn van nucliare hulp.
Dit geld ook voor de meeste landen ter wereld, deze zijn door Navo/Nato of Rusland ingedekt.
Landen zoals Iran, Irak, enz. zijn ook allemaal ingedekt door afspraken dat zij nooit zullen worden aangevallen door een kernwapen en er is hun zelfs kennis en matriaal aangeboden voor een centrale.
Alleen werden er bij een controlle ongeregelheden aangetroffen en tot op heden word er nog niet aan voldaan.
Deze regels zijn opgesteld en ondertekend door alle landen ter wereld uitgezonderd enkele landen in Afrika, pakistan en noord korea.
Neem van mij aan dat deze regels niet zijn gemaakt om landen een kernwapen te onthouden, maar puur om de wereld te beschermen tegen een kernoorlog, want we weten allemaal dat zelfs een kernoorlog op kleine schaal een ongekende schade zal toe brengen aan onze aarde.
Van mij mogen alle kernwapens de wereld uit, liever vandaag dan morgen.

Sallahddin
11-10-06, 00:24
Geplaatst door tukkersterror
Zou er een evenwicht ontstaan in die zone dan zou ik je gelijk geven, maar het evenwicht is er juist door verstoort, zelfs zo verstoort dat China al maatregelen heeft genomen.
Ben dan ook bang dat dit voor deze regio een vernietigende werking kan krijgen, zeker na de dreigementen die ze geuit hebben.
Al met al een zeer verontrustende situatie daar met landen die zich bedreigd voelen (China, Rusland, Zuid Korea, etc.) en landen die bedreigd worden waaronder Amerika.




Israel heeft geen atoombommen, zij kunnen deze wel maken.
Maar het is ook niet de vraag wie ze mogen maken en wie niet.
In het beginsel mag iedereen kernenergie en wapens maken indien zij voldoen aan de eisen van de internationale inspectie, dus kunnen verantwoorden waar ieder stukje radioactief matriaal is, dus ook het afval.
Aan de andere kant zeg ik dat we kernwapens moeten afbouwen en beperken tot een minimum.
De meeste landen in Europa heeft geen kernwapens in voorraad, maar een land zoals nederland kan er eentje maken in minder dan twee uur.
Maar wij hebben deze niet nodig omdat wij in navo verband verzekerd zijn van nucliare hulp.
Dit geld ook voor de meeste landen ter wereld, deze zijn door Navo/Nato of Rusland ingedekt.
Landen zoals Iran, Irak, enz. zijn ook allemaal ingedekt door afspraken dat zij nooit zullen worden aangevallen door een kernwapen en er is hun zelfs kennis en matriaal aangeboden voor een centrale.
Alleen werden er bij een controlle ongeregelheden aangetroffen en tot op heden word er nog niet aan voldaan.
Deze regels zijn opgesteld en ondertekend door alle landen ter wereld uitgezonderd enkele landen in Afrika, pakistan en noord korea.
Neem van mij aan dat deze regels niet zijn gemaakt om landen een kernwapen te onthouden, maar puur om de wereld te beschermen tegen een kernoorlog, want we weten allemaal dat zelfs een kernoorlog op kleine schaal een ongekende schade zal toe brengen aan onze aarde.
Van mij mogen alle kernwapens de wereld uit, liever vandaag dan morgen.


Corrigeer je info,het is algemeen bekend dat Israel minstens 200 atoombommen heeft klaar staan !!!....staal als paal boven water!!!

P.S.:je bent weer naief bezig:die zgn "nucleaire afspraken" weerhielden geen land om stiekem en geheim te gaan werken om nucleaire kennis en technologie aan te schaffen (die was toch niet aan iedereen beschikbaar!) ,zelfs voor het maken van atoombommen :China,Pakistan,Noord-Korea.....!!!..................................... ...........

Wat betreft Noord-Korea's recentelijk kernproeven ,lees maar deze article ,getiteld: ANOTHER BLOW TO NONPROLIFERATION op:
http://www.antiwar.com/bidwai/?articleid=9827

This & more destabilisations of the world's peace is due to the aggressive,arrogant ,dictatorship & imperialism of the US:there's more to come ,unfortunatelly!!!
Read the conclusion of the above mentionned article :about double standards & that's what i'm talking about!!!

tukkersterror
11-10-06, 09:01
Geplaatst door Sallahddin
Corrigeer je info,het is algemeen bekend dat Israel minstens 200 atoombommen heeft klaar staan !!!....staal als paal boven water!!!

P.S.:je bent weer naief bezig:die zgn "nucleaire afspraken" weerhielden geen land om stiekem en geheim te gaan werken om nucleaire kennis en technologie aan te schaffen (die was toch niet aan iedereen beschikbaar!) ,zelfs voor het maken van atoombommen :China,Pakistan,Noord-Korea.....!!!..................................... ...........

Wat betreft Noord-Korea's recentelijk kernproeven ,lees maar deze article ,getiteld: ANOTHER BLOW TO NONPROLIFERATION op:
http://www.antiwar.com/bidwai/?articleid=9827

This & more destabilisations of the world's peace is due to the aggressive,arrogant ,dictatorship & imperialism of the US:there's more to come ,unfortunatelly!!!
Read the conclusion of the above mentionned article :about double standards & that's what i'm talking about!!!

Helaas zijn er landen die zich niet aan de afspraken houden, deze landen moet je er dan ook op aanspreken dat zij de wereld vrede in gevaar brengen.

Aan de andere kant is het jammer dat jij jou informatie haalt van propaganda site's en zo komt aan valse informatie.

Israel heeft geen 200 kernwapens op eigen grond, Amerika of Rusland heeft niet eens 200 kernwapens, na de afbouw tussen oost en west zijn er niet eens 200 kernraketten meer op deze aarde.
Alleen nu zal de wapenwedloop weer opstarten, omdat een hufter die het niet zo nou neemt met een mensen leven, een kernmacht probeert te worden en direct na de eerste proef de rest van de wereld direct bedreigd, dit zal als onacceptabel worden geacht door de rest van de wereld (inclusief de landen in het midden oosten) en alles wederom op scherp zetten en als zij hier niet ingrijpen is niet de vraag of er een bom wordt geworpen maar is de vraag wanneer.
En waar!!!

Sallahddin
11-10-06, 23:50
Geplaatst door tukkersterror
Helaas zijn er landen die zich niet aan de afspraken houden, deze landen moet je er dan ook op aanspreken dat zij de wereld vrede in gevaar brengen.

Aan de andere kant is het jammer dat jij jou informatie haalt van propaganda site's en zo komt aan valse informatie.

Israel heeft geen 200 kernwapens op eigen grond, Amerika of Rusland heeft niet eens 200 kernwapens, na de afbouw tussen oost en west zijn er niet eens 200 kernraketten meer op deze aarde.
Alleen nu zal de wapenwedloop weer opstarten, omdat een hufter die het niet zo nou neemt met een mensen leven, een kernmacht probeert te worden en direct na de eerste proef de rest van de wereld direct bedreigd, dit zal als onacceptabel worden geacht door de rest van de wereld (inclusief de landen in het midden oosten) en alles wederom op scherp zetten en als zij hier niet ingrijpen is niet de vraag of er een bom wordt geworpen maar is de vraag wanneer.
En waar!!!


Propaganda sites???...Integendeel ,die zijn anti-propaganda & anti-mainstream media!!!

"...Israel now has an estimated 400 to 600 nuclear weapons...." word geciteerd uit deze Artikel:By Christopher Hedges
http://www.truthdig.com/report/item/200601009_bushs_nuclear_apocalypse/
Hier heb je info over deze bekend columnist :Christopher Hedges:
http://www.truthdig.com/about/staff/70

Meer dan 200 dan ,ik was optimistish dan!!!

tukkersterror
12-10-06, 00:09
Als jij dit wilt geloven, ok!!!





Ps. beheerder deze mag ook in VV.

Sallahddin
12-10-06, 23:15
Geplaatst door tukkersterror
Als jij dit wilt geloven, ok!!!





Ps. beheerder deze mag ook in VV.


Je bent de enige ,geloof ik ,die niet te overtuigen is (elk rationeel mens zou het mee eens zijn als die geconfronteerd wordt met soortgelijk argumenten !!!!!!) zelfs met "waterdicht" argumenten !!!...:da's de definitie van Fanatisme of ...excusez -le mot:idiotie!!!

P.S.: wat bedoel je eigenlijk met je Ps en beheerder,ga je mij "verklikken" omdat ik de EVIDENT "waarheid" tracht achter te halen ???...

tukkersterror
13-10-06, 02:28
Geplaatst door Sallahddin
Je bent de enige ,geloof ik ,die niet te overtuigen is (elk rationeel mens zou het mee eens zijn als die geconfronteerd wordt met soortgelijk argumenten !!!!!!) zelfs met "waterdicht" argumenten !!!...:da's de definitie van Fanatisme of ...excusez -le mot:idiotie!!!

P.S.: wat bedoel je eigenlijk met je Ps en beheerder,ga je mij "verklikken" omdat ik de EVIDENT "waarheid" tracht achter te halen ???...

Met VV bedoel ik vul de vak vol waar alle onzinnige topics in verdwijnen door de beheerder.

Dus als ik je niet geloof ben ik een fanaat, kom zeg.......

Jij leest links en rechts site's en komt getallen tegen die jou interessant lijken en die sla jij op in jou geheugen.

Als het atoom agentschap een controlle uitoefen in een land maken zij rapporten over iedere gram nucliar matriaal, zou hier iets mis zijn of 1 gram missen in de berekeningen word er al alarm geslagen.

Bij Israel kom je in de rapporten geen onenigheden tegen dus illegaal kernbommen maken is nagenoeg uitgesloten.
Tevens wordt er niet gesproken over controle van kernwapens dus kan ik er op vertrouwen dat Israel deze niet heeft.

Aan de andere kant worden landen door satalieten gevolgt, bij 400-600 kernwapens kun je vanuit gaan dat er ergens in Israel toch meerdere malen een hogere "REM"waarde moeten zijn gemeten, wat ook niet gebeurd is.

Ten derde, hoe wil Israel zouden zij deze wapens hebben, kunnen afschieten, zonder oefeningen, zonder radar metingen, zonder iets?
Gewoon het knopje indrukken en we zien wel waar hij terecht komt?

Nee jongen, het hebben van kernwapens en de opleiding voor het personeel om deze te bedienen laat sporen na en deze kom je gelukkig bij Israel niet tegen.

gh.wille
13-10-06, 03:03
Geplaatst door tukkersterror
Met VV bedoel ik vul de vak vol waar alle onzinnige topics in verdwijnen door de beheerder.

Dus als ik je niet geloof ben ik een fanaat, kom zeg.......

Jij leest links en rechts site's en komt getallen tegen die jou interessant lijken en die sla jij op in jou geheugen.

Als het atoom agentschap een controlle uitoefen in een land maken zij rapporten over iedere gram nucliar matriaal, zou hier iets mis zijn of 1 gram missen in de berekeningen word er al alarm geslagen.

Bij Israel kom je in de rapporten geen onenigheden tegen dus illegaal kernbommen maken is nagenoeg uitgesloten.
Tevens wordt er niet gesproken over controle van kernwapens dus kan ik er op vertrouwen dat Israel deze niet heeft.

Aan de andere kant worden landen door satalieten gevolgt, bij 400-600 kernwapens kun je vanuit gaan dat er ergens in Israel toch meerdere malen een hogere "REM"waarde moeten zijn gemeten, wat ook niet gebeurd is.

Ten derde, hoe wil Israel zouden zij deze wapens hebben, kunnen afschieten, zonder oefeningen, zonder radar metingen, zonder iets?
Gewoon het knopje indrukken en we zien wel waar hij terecht komt?

Nee jongen, het hebben van kernwapens en de opleiding voor het personeel om deze te bedienen laat sporen na en deze kom je gelukkig bij Israel niet tegen.

Ik heb geen idee of Israel al dan niet over kernwapens beschikt ,
wel is de gedachte daaraan alleen al voldoende om (sommige)andere landen te bewegen om ook kernwapens te maken !
En dat terwijl elk kernwapen wat er bij komt een nagel is aan de DOODKIST van de aarde!

Afbouwen die troep , voor het te laat is want vroeg of laat gooit een of andere gek die bom !