PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu... Rondom 10 over opkomst ultra rechts...



reallife
23-09-06, 20:16
Maandag werden in Rotterdam bij een 22-jarige man wapens en grondstoffen voor explosieven ontdekt. "Een rechts-extremist", volgens de politie. En donderdag stonden in Dordrecht zes extreem rechtse jongeren terecht wegens mishandeling van een Antilliaanse man. Extreem rechts blijkt nog lang niet doodgebloed in Nederland. Het aantal jongeren dat zich aangetrokken voelt door dit gedachtegoed stijgt. Kleine radicale groepjes schieten "als paddestoelen uit de grond", zo meldt de Anne Frank Stichting.
Te gast onder anderen: de rechtse voormannen Jan Teijn (Nationale Alliantie) en Constant Kusters (Nederlandse Volksunie), buurtgenoten en vrienden van de opgepakte Rotterdamse jongen, en jongerenwerkers die dagelijks te maken hebben met deze groep.

Joesoef
23-09-06, 20:47
Is het subjectief om die kale gastjes die nu te horen zijn dom te noemen?

reallife
23-09-06, 21:13
Geplaatst door barfly
Bijzonder, vroeger was je als rechts al een nazi en nu wordt er niet eens meer gesproken van extreem-rechts maar van ultra-rechts. :D


Waar houdt deze waanzin op?

Onze norm is blijkbaar verschoven. Waanzin idd.


Geplaatst door Joesoef
Is het subjectief om die kale gastjes die nu te horen zijn dom te noemen?

Als er op Goerree echt zoveel drugs wordt gebruikt werkt het niet echt 'geestverruimend.'

MaRiaH
23-09-06, 21:28
Geplaatst door Joesoef
Is het subjectief om die kale gastjes die nu te horen zijn dom te noemen?

Ze kwamen op mij niet bepaald intelligent over en waren niet tot nauwelijks in staat hun mening te formuleren.

Er was wel een punt waar ik me in kon vinden en dat is dat buitensluiting van ook deze jongeren, hun radicalisering zal verergeren.

Verder vond ik het geen beste discussie.. :watte?:

reallife
23-09-06, 21:48
Geplaatst door MaRiaH
Ze kwamen op mij niet bepaald intelligent over en waren niet tot nauwelijks in staat hun mening te formuleren.

Er was wel een punt waar ik me in kon vinden en dat is dat buitensluiting van ook deze jongeren, hun radicalisering zal verergeren.

Verder vond ik het geen beste discussie.. :watte?:

Bij rondom 10 heb ik nooit van die hoge verwachtingen :)

MaRiaH
23-09-06, 21:50
Geplaatst door reallife
Bij rondom 10 heb ik nooit van die hoge verwachtingen :)

en die vervelende bijgeluiden, hè.. :stout:

reallife
23-09-06, 21:55
Geplaatst door MaRiaH
en die vervelende bijgeluiden, hè.. :stout:

:hihi: ze maakten een hoop herrie jah.

observer
23-09-06, 23:03
wel barfly goede vraag en gezien dit:

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer vijftig tot zestig extreem linkse activisten protesteerde zaterdagavond bij Felix Meritis aan de Keizersgracht in Amsterdam. Daar vond een uitzending plaats van het televisieprogramma Rondom Tien met aanhangers van extreem rechts.

De linkse betogers stonden buiten en maakten veel kabaal om de opnames te verstoren. De uitzending ging gewoon door, maar op de achtergrond was het lawaai te horen.

Na afloop arresteerde de politie een van de linkse activisten, omdat die een steen naar een voorbijgaande auto gooide. Het voertuig raakte beschadigd, aldus een politiewoordvoerder.

Agenten moesten verder bij binnenkomst van de extreem rechtse symphatisanten de weg bij het pand even vrij maken, zei de zegsman. Even na 22.00 uur beëindigden de betogers hun actie en ging ieder zijns weegs. keuze tussen 2 domheden zij die niet in democratie geloven voor wie het niet eens is met hun, en zij die dat ook niet geloven en geloven dat je met ondemocratisch geweld "hun"democratie kan beschermen

888
24-09-06, 09:57
Kreeg paar maanden geleden nog een uitnodiging. Ik ben er niet op ingegaan.