PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandbommen in Russische moskee



Alim
25-09-06, 09:28
Aansluitend bij dit artikelFranse moskeeën met racistische leuzen beklad

MOSKOU - Onbekenden hebben zondag bij het begin van de islamitische vasten brandbommen gegooid in een moskee in de stad Jaroslavl, op 280 kilometer ten noordoosten van Moskou. Dat heeft het hoofd van de plaatselijke moslimorganisatie, Kjoeri Khalimov, bekendgemaakt.

Rond 0.30 uur drongen meerdere jongeren het gebedshuis binnen en begonnen zij molotovcoctails te gooien naar de ramen van een zaal op de eerste verdieping. Daar woonden gelovigen een religieuze dienst bij.

Maar de flessen met brandbare substantie bleven steken in de omkadering van de ramen en explodeerden niet, aldus Khalimov.

De aanvallers gooien ook stenen, vernielden meerdere ruiten van de moskee en ramen van in de buurt geparkeerde auto's

Bron: Standaard.be

tukkersterror
25-09-06, 12:03
Geplaatst door Alim
Aansluitend bij dit artikelFranse moskeeën met racistische leuzen beklad

MOSKOU - Onbekenden hebben zondag bij het begin van de islamitische vasten brandbommen gegooid in een moskee in de stad Jaroslavl, op 280 kilometer ten noordoosten van Moskou. Dat heeft het hoofd van de plaatselijke moslimorganisatie, Kjoeri Khalimov, bekendgemaakt.

Rond 0.30 uur drongen meerdere jongeren het gebedshuis binnen en begonnen zij molotovcoctails te gooien naar de ramen van een zaal op de eerste verdieping. Daar woonden gelovigen een religieuze dienst bij.

Maar de flessen met brandbare substantie bleven steken in de omkadering van de ramen en explodeerden niet, aldus Khalimov.

De aanvallers gooien ook stenen, vernielden meerdere ruiten van de moskee en ramen van in de buurt geparkeerde auto's

Bron: Standaard.be

Vermoedelijk is dit een aktie na het weigeren van een kerk in Beslan.

gh.wille
25-09-06, 13:32
Geplaatst door tukkersterror
Vermoedelijk is dit een aktie na het weigeren van een kerk in Beslan.

Ook dat deugd niet ! maar om dan andermans Godshuis (MOSKEE) in de fik te steken , vind ik Ongehoord !
Wat een zielige mensen heb je toch .

Schande van beide kanten!

Helios
25-09-06, 14:54
Geplaatst door gh.wille
Ook dat deugd niet ! maar om dan andermans Godshuis (MOSKEE) in de fik te steken , vind ik Ongehoord !
Wat een zielige mensen heb je toch .

Schande van beide kanten!

Het is een schande bent ik het met je eens, een kerk of moskee steek je niet in brand.
Maar na jaren onderdrukking van een communisties regiem die de goddienst verbood wel begrijpelijk dat zij niet opnieuw inmenging wensen door wie dan ook.

Max Stirner
25-09-06, 16:39
Geplaatst door Helios
Het is een schande bent ik het met je eens, een kerk of moskee steek je niet in brand.
Maar na jaren onderdrukking van een communisties regiem die de goddienst verbood wel begrijpelijk dat zij niet opnieuw inmenging wensen door wie dan ook.


Inmenging ? ....volgens mij vormen moslims een hele kleine minderheid in de regio rond Moskou....

Maar t moet maar eens gezegd: Rusland is gewoon een achterlijk racistisch k*tland, waar minderheidsgroeperingen hun leven absoluut niet zeker zijn. En de autoriteiten steken geen poot uit.

mark61
25-09-06, 22:58
Geplaatst door Max Stirner
Inmenging ? ....volgens mij vormen moslims een hele kleine minderheid in de regio rond Moskou....

Nu niet meer. Interne migratie levert mss wel 1 miljoen moslims in Moskou op.

gh.wille
25-09-06, 23:42
Geplaatst door Helios
Het is een schande bent ik het met je eens, een kerk of moskee steek je niet in brand.
Maar na jaren onderdrukking van een communisties regiem die de goddienst verbood wel begrijpelijk dat zij niet opnieuw inmenging wensen door wie dan ook.

Dat mag wel zo wezen maar dan steek je toch niet een MOSKEE in de brand die bovendien op dat moment in gebruik was ook nog eens een keer !
BAH WAT EEN MENSEN!

MaRiaH
26-09-06, 00:24
Geplaatst door tukkersterror
Vermoedelijk is dit een aktie na het weigeren van een kerk in Beslan.

Dat is niet goed te praten..
Geweld is nooit te rechtvaardigen.

Het ziet er naar uit dat ook daar de tegenstellingen verscherpen..
ik vraag me af: wat is de volgende actie: een kerk?

en dan? elkaar te lijf?

Te triest voor woorden.