PDA

Bekijk Volledige Versie : En Filip Dewinter? Ja, die is al weg



barfly
25-09-06, 20:28
Interview Vlaamse politicus in Buitenhof verloopt dit keer probleemloos

Antifa’s vernielden gisteren bij Artis een BMW met een Belgisch kenteken. Ze dachten dat het de auto van Filip Dewinter was.

Door Jannetje Koelewijn

Amsterdam, 25 sept. Het gebeurde gisterochtend rond elf uur voor de ingang van Artis in Amsterdam. Filip Dewinter, leider Vlaams Belang, was net naar binnen gegaan bij Studio Plantage, daar vlak naast. Hij zou worden geïnterviewd door het televisieprogramma Buitenhof. Op 8 oktober zijn er gemeenteraadsverkiezingen in België en zijn partij staat hoog in de peilingen.

Opeens kwamen er mannen met bivakmutsen op hun hoofd de straat in rennen. Ze zagen een BMW met een Belgisch kenteken en begonnen erop te slaan met stenen en stokken. Ruiten kapot, deuken in de motorkap. En toen waren ze weer weg. Het duurde een paar minuten. Er was geen politie. En het was niet de auto van Filip Dewinter, want die stond ergens anders.

Zes jaar geleden was Filip Dewinter ook te gast in Buitenhof en toen sloegen antifa’s de ruiten van zijn auto kapot op het moment dat zijn chauffeur aan het inparkeren was. De chauffeur gaf gas en reed, met Filip Dewinter weggedoken op de achterbank, naar politiebureau IJtunnel. De politie bracht Filip Dewinter toen terug naar Studio Plantage. Daar werd hij opgewacht door vijftig antifa’s. Dewinter op tv, nee, nee, nee! Vlaams Blok, rot op! (Zo heette Vlaams Belang toen nog.) In de uitzending kreeg Dewinter vloeibare chocola in zijn gezicht gespoten. Hij werd afgevoerd in een politiebus, sirene aan.

Hoe liep het gisterochtend af?

De politie kwam toen de mannen met bivakmutsen al weg waren. Agenten in overhemd, platte petten. Nieuwe antifa’s waren er niet – of nog niet – dus bleven ze wat rondlopen voor de ingang van Studio Plantage. De zon scheen, de uitzending binnen was bezig. Een agent, lang en mager, begon te praten tegen de paar fotografen die er ook rondliepen.

Nee, de politie wist nog niet wie de eigenaar was of waar die zich bevond. Waarschijnlijk in Artis. En nee, de politie ging niet zoeken. De eigenaar zou zich vanzelf wel komen melden. En dat was vroeg genoeg om erachter te komen dat de auto total loss was. De verzekering zou het vast niet vergoeden. Zo was het toch? Geen uitkering bij molest.

Het werd vijf over een, de uitzending was voorbij. Iedereen kwam naar buiten. Waar bleef Filip Dewinter? Waar waren de antifa’s? Kwamen ze nog terug om Dewinter uit te schelden als hij in zijn auto stapte?

Verslaggevers van de Amsterdamse televisiezender AT5 gingen naar binnen. Ze mochten Filip Dewinter interviewen. Na vijf minuten stonden ze weer buiten. Dewinter zou zo komen, zeiden ze. Hij was door de voordeur naar binnen gekomen. Hij zou door de voordeur weer weggaan.

Kwart over een, geen Dewinter. Half twee, geen Dewinter. Een Belgische journalist belde hem op zijn mobiele telefoon. Waar blijft ge nou? De politie zette een busje voor de ingang. Een ander busje werd er schuin achter gezet. De fotografen namen hun posities in. Antifa’s waren nog niet gezien.

Kwart voor twee, geen Dewinter. Daar kwam wel de lange, magere agent weer aan. Hij is weg, zei hij tegen de fotografen. Weg? Ja, weg. De agent spreidde zijn armen uit en keek omhoog. Lost in space. Hij lachte.

Via Artis? Langs het hok van de ijsberen?De agent bleef lachen en bevestigde niets. Hij zei alleen maar: openbare orde. Maar waar was de politie dan toen de BMW van die andere Belg werd gesloopt?

Ja, toen was de politie er nog niet. Die gasten waren deze keer wel erg vroeg geweest. Ineens waren ze er. Ineens waren ze weer weg. Zo ging dat.

Filip Dewinter is op 11 september 1962 geboren in Brugge. Hij is getrouwd en heeft drie dochters.

Dewinter is sinds 1987 actief voor het Vlaams Blok.

Vlaams Blok brak in 1988 door bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. In die stad is het (nu onder de naam Vlaams Belang) de grootste partij.

Na 1988 werd besloten tot het cordon sanitaire, een afspraak tussen de traditionele Nederlandstalige partijen in België om niet samen te werken met extreemrechts.

In 2004 werden drie stichtingen van het Vlaams Blok veroordeeld wegens racisme. De partij ging daarna met dezelfde personen verder onder de naam Vlaams Belang.

Bron: www.nrc.nl (http://www.nrc.nl/binnenland/article491433.ece)


Wat een stelletje kut-pubers! Je zal maar een eerzame Belg zijn en je veel te dure BMW daar hebben geparkeerd! :schok:http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00104/En_Filip_Dewinter__104738a.jpeg

(edit: fotootje d'rbij)

Juliette
25-09-06, 21:11
Geplaatst door barfly
Interview Vlaamse politicus in Buitenhof verloopt dit keer probleemloos

Antifa’s vernielden gisteren bij Artis een BMW met een Belgisch kenteken. Ze dachten dat het de auto van Filip Dewinter was.



Filip Dewinter is natuurlijk een onwaarschijnlijke eikel en klootzak maar zoiets doe je niet.

Stelletje laffe angsthazen die antifa's. Uitschot.

barfly
25-09-06, 21:16
Geplaatst door Juliette
Filip Dewinter is natuurlijk een onwaarschijnlijke eikel en klootzak maar zoiets doe je niet.

Stelletje laffe angsthazen die antifa's. Uitschot.

Ik ben het ook helemaal niet eens met Flipje maar om nou een auto te vernielen met een Belgisch kenteken gaat met dus echt veel te ver, en dat zijn dan de nieuwe jeugdige bewakers van de democratie? Komop zeg.

Is op een gegeven moment de kuur niet erger dan de kwaal? Misschien nog net niet maar 't komt wel in de buurt.

Juliette
25-09-06, 21:24
Geplaatst door barfly
Ik ben het ook helemaal niet eens met Flipje maar om nou een auto te vernielen met een Belgisch kenteken gaat met dus echt veel te ver, en dat zijn dan de nieuwe jeugdige bewakers van de democratie? Komop zeg.

Is op een gegeven moment de kuur niet erger dan de kwaal? Misschien nog net niet maar 't komt wel in de buurt.

Kuur is zeker erger dan de kwaal. Ben ik van overtuigd. 15 jaar geleden was er in mijn stad een agressieve communist van de ouwe stempel. Sympathie voor Stalin enzo.

Extreem-rechts moest m niet. Haatte hem. Op een nacht smeten ze een molotov in z'n raam. Ook kutpubers. Brand net en per toeval voorkomen.

Ik had ook geen sympathie voor die gast z'n ideeëngoed maar hij had wel drie jonge kinderen die lagen te slapen.

Beetje nadenken kan nooit kwaad.

barfly
25-09-06, 21:30
Geplaatst door Juliette
Kuur is zeker erger dan de kwaal. Ben ik van overtuigd. 15 jaar geleden was er in mijn stad een agressieve communist van de ouwe stempel. Sympathie voor Stalin enzo.

Extreem-rechts moest m niet. Haatte hem. Op een nacht smeten ze een molotov in z'n raam. Ook kutpubers. Brand net en per toeval voorkomen.

Ik had ook geen sympathie voor die gast z'n ideeëngoed maar hij had wel drie jonge kinderen die lagen te slapen.

Beetje nadenken kan nooit kwaad.

Vooral dat nadenken is er niet bij. Jonge mensen die makkelijk te manipuleren zijn, worden een ideologie ingelokt., ingetrokken. Dat gebeurt met lonsdalers en met antifa's. Zwijg ik maar even over reli-fascisten...

Die stalinist had beter naar Nederland kunnen verhuizen denk ik zo :p

Tomas
26-09-06, 09:45
Zo, dat zal de belgen leren.

Juliette
26-09-06, 15:27
Geplaatst door Tomas
Zo, dat zal de belgen leren.

Dat de Verhofstadt onze ambassadeur nog niet heeft teruggeroepen begrijp ik niet. :gsm: