PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderruzie: drie aanhoudingen



Joesoef
27-09-06, 06:44
Kinderruzie: drie aanhoudingen



TILBURG - Een ruzie maandag tussen twee meisjes (negen en elf jaar) in een bibliotheek in Tilburg ontaardde door de bemoeienis van volwassen familieleden zo dat de politie drie mensen aanhield wegens openlijke geweldpleging.

De politie heeft het jongste meisje over de kwestie verhoord, maar haar gezien haar leeftijd niet opgepakt. Dat deelde een woordvoerder van de politie dinsdag mee.

Het begon met een scheld- en vechtpartij 's middags tussen de meisjes. De negenjarige haalde haar 59-jarige opa erbij. Met de loslopende pitbullterriėr van de man togen zij naar de bibliotheek, waar de opa zijn kleindochter vertelde dat zij het meisje, haar zusje en haar 35-jarige moeder mocht slaan. Het kind pakte een prullenbak, maar een medewerkster van de bibliotheek voorkwam dat ze er mee sloeg. Opa, kleinkind en hond verlieten daarop het pand.

Toen het meisje haar ouders op de hoogte bracht, besloten die ook een duit in het zakje te doen. De 37-jarige moeder viel de 35-jarige vrouw aan, de 38-jarige vader zou een van de meisjes omver hebben geduwd. De politie pakte vader, moeder en opa op. Na verhoor zijn zij vrijgelaten.

Joesoef
27-09-06, 06:48
Soms vraag ik mij wel eens af hoe dit soort dingen in godsnaam mogelijk zijn. De mens is geevolueerd van laten we zeggen de neanderthaler tot wat wij nu zijn. De knuppels zijn opgeborgen, de pijlen zijn de deur uit gedaan en we hebben ons ontwikkeld tot beschaafde mensen. En toch, hoe beschaafd wij ook zijn, de mens houd er zo nu en dan merkwaardige gewoonten op na. Heb het nu even niet over oorlog ed maar specifiek over dit soort situaties.

Why?

tukkersterror
27-09-06, 08:08
Inderdaad, Why?

Couscousje
27-09-06, 10:05
Het zijn net Marokkanen.

Cc

barfly
27-09-06, 10:28
In mijn optiek zijn er twee soorten mensen.

1: de ontwikkelde beschaafde mens.

2: de tokkie

En dat geldt voor de hele mensheid.

reason
27-09-06, 14:38
Geplaatst door barfly
In mijn optiek zijn er twee soorten mensen.

1: de ontwikkelde beschaafde mens.

2: de tokkie

En dat geldt voor de hele mensheid.

In beginsel ben ik het daar wel mee eens.
Maar ik weet ook dat de werkelijkheid een stuk genuanceerder is, zodat je met dit prettig-eenvoudige schema vaak niet ver komt.

Joesoef
27-09-06, 17:19
Geplaatst door barfly
In mijn optiek zijn er twee soorten mensen.

1: de ontwikkelde beschaafde mens.

2: de tokkie

En dat geldt voor de hele mensheid.


Op sommige dingen zoals manieren heeft de evolutie dus geen vat?

knuppeltje
27-09-06, 18:06
Geplaatst door Joesoef
Op sommige dingen zoals manieren heeft de evolutie dus geen vat?

In ieder geval niet de laatste 2000 jaar.