PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'



Seif
27-09-06, 10:44
'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Uitgegeven: 27 september 2006 06:49
Laatst gewijzigd: 27 september 2006 08:50

AMSTERDAM - Het eerste islamitische ziekenhuis van Nederland moet over twee jaar in Rotterdam staan. Het Ziekenhuisconsortium presenteert dit plan woensdag op de Zakenbeurs in de Maasstad. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Mannen worden behandeld door mannelijke artsen en vrouwen door vrouwelijke. Mannen en vrouwen die geen acute zorg nodig hebben komen op afzonderlijke verpleegafdelingen. De voeding is halal en patiënten krijgen islamitische geneesmiddelen en kruiden. Daarnaast komt er een gebedsruimte met een ziekenhuisimam en het ziekenhuis wordt gebouwd naar islamitische maatstaven.

"Het wordt een efficiënt en compact ziekenhuis van vijftienduizend vierkante meter, waarbij het accent ligt op de polikliniek en de dagbehandeling. De islamitische achtergrond en waarden worden in acht genomen", zegt ondernemer Paul Sturkenboom in de krant. Omdat dit het eerste islamitische ziekenhuis buiten de Arabische wereld wordt, verwacht hij veel patiënten uit het buitenland.

Sturkenboom wil na het presenteren van het plan met de verzekeraars praten over de realisering ervan. "Als zij nee zeggen, gaat het niet door."

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/news/834643/12/%27Eerste_islamitische_ziekenhuis_in_Rotterdam%27. html)

Joesoef
27-09-06, 10:51
Geplaatst door Seif
het ziekenhuis wordt gebouwd naar islamitische maatstaven.


:wtf:

Couscousje
27-09-06, 11:02
Nog ff en de moslim-apartheid a la Zuid-Afrika is kicking in.

Dit gaat wel heel erg ver.

Cc

Joepie
27-09-06, 11:05
idd, dit is segregatie ipv. integratie om de woorden ff te gebruiken....

Seif
27-09-06, 11:09
Soms probeer ik me in te leven als ik iemands beweegredenen niet begrijp. Maar dit staat zover van mij af. Een strikt gescheiden samenleving, waarin je nooit mannen/vrouwen tegenkomt, lijkt me verschrikkelijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen waarom iemand dit zou willen.

mulan
27-09-06, 11:55
Geplaatst door Seif
Soms probeer ik me in te leven als ik iemands beweegredenen niet begrijp. Maar dit staat zover van mij af. Een strikt gescheiden samenleving, waarin je nooit mannen/vrouwen tegenkomt, lijkt me verschrikkelijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen waarom iemand dit zou willen.

Wie zegt dat daar sowieso vraag naar is?

Seif
27-09-06, 12:03
Geplaatst door mulan
Wie zegt dat daar sowieso vraag naar is?

Ze gaan echt niet aan zoiets beginnen als er geen geld mee te verdienen valt.

MaRiaH
27-09-06, 14:44
Geplaatst door Couscousje
Nog ff en de moslim-apartheid a la Zuid-Afrika is kicking in.

Dit gaat wel heel erg ver.

Cc

Couldn't agree more.. :rolleyes:

~Panthera~
27-09-06, 15:01
Katholieke begraafplaatsen versus Openbare is ook zoiets. :roker:

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. :tik:

tukkersterror
27-09-06, 15:08
Geplaatst door Seif
'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Sturkenboom wil na het presenteren van het plan met de verzekeraars praten over de realisering ervan. "Als zij nee zeggen, gaat het niet door."

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/news/834643/12/%27Eerste_islamitische_ziekenhuis_in_Rotterdam%27. html)

Ik hoop dat hij ook even contact legt met het kabinet, deze heeft in 1968 al besloten dat ziekenhuizen onder één noemer behoorde te vallen welke in de 80er jaren zijn geprivatiseert.
Diverse ziekenhuizen (katholiek,protestant en openbare) zijn samengegaan in streekziekenhuizen.
De overheid en de zorgverzekeraars stelt geld en zorg beschikbaar naar het aantal inwoners.
Dit is in een covenant vast gelegd tot 2025 en word ieder jaar bijgesteld.

Een nieuw ziekenhuis gaat al snel 140.000.000 kosten op jaarbasis en waar willen zij dit geld vandaan halen.

Aan de andere kant zeg ik als er inderdaad geld aanwezig is bij deze zorgverzekeraars en overheid, laten ze dan eerst de wachtlijsten wegwerken, voordat zij dit geld stopen in een geld slurpende fabriek waar geen noodlijdende behoefte aan is.

Gezondheidszorg is een zorg voor ons allemaal en verdient geen uitzonderings positie.

MaRiaH
27-09-06, 15:10
Geplaatst door ~Panthera~
Katholieke begraafplaatsen versus Openbare is ook zoiets. :roker:

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. :tik:

Kijk daar heb ik dan geen moeite mee..
Een islamitische begraafplaats vind ik ook prima..
zo is er ook een joodse en hindu begraafplaats hier.

Ieder geloof heeft zo zijn eigen rituelen..

Aan de andere kant kan ik er ook mee leven dat alles op een hoop ligt..

Maar eigen ziekenhuizen, scholen, stadsdelen, cafés, winkels, waar eindigt het.. (ik heb het niet expliciet over islam nu)

Ik vind verzuiling slecht voor de samenleving, In NL is er heel lang verzuiling geweest.. ieder geloof had zijn eigen sportclubs, verenigingen.. etc.
De mensen van die generaties waren blij dat die onzin achter de rug was, zullen we het nu weer opnieuw invoeren?

Ik ben daar geen voorstander van.

~Panthera~
27-09-06, 15:24
Geplaatst door MaRiaH
Kijk daar heb ik dan geen moeite mee..
Een islamitische begraafplaats vind ik ook prima..
zo is er ook een joodse en hindu begraafplaats hier.

Ieder geloof heeft zo zijn eigen rituelen..

Aan de andere kant kan ik er ook mee leven dat alles op een hoop ligt..

Maar eigen ziekenhuizen, scholen, stadsdelen, cafés, winkels, waar eindigt het.. (ik heb het niet expliciet over islam nu)

Ik vind verzuiling slecht voor de samenleving, In NL is er heel lang verzuiling geweest.. ieder geloof had zijn eigen sportclubs, verenigingen.. etc.
De mensen van die generaties waren blij dat die onzin achter de rug was, zullen we het nu weer opnieuw invoeren?

Ik ben daar geen voorstander van.

Ik heb er totaal geen moeite mee, dat ze er ZIJN.
Waar ik moeite mee heb, is dat ze voor andersdenkenden VERBODEN zijn.
Want stel dat ik een Hindoe begrafenis nou helemaal zie zitten, waarom zou ik dat dan niet mogen ??
DAT vind ik raar.
Hetzelfde geld voor een Katholieke begraafplaats hoor, dus welk geloof het is, maakt me niets uit.

tukkersterror
27-09-06, 15:26
Geplaatst door MaRiaH
Kijk daar heb ik dan geen moeite mee..
Een islamitische begraafplaats vind ik ook prima..
zo is er ook een joodse en hindu begraafplaats hier.

Ieder geloof heeft zo zijn eigen rituelen..

Aan de andere kant kan ik er ook mee leven dat alles op een hoop ligt..

Maar eigen ziekenhuizen, scholen, stadsdelen, cafés, winkels, waar eindigt het.. (ik heb het niet expliciet over islam nu)

Ik vind verzuiling slecht voor de samenleving, In NL is er heel lang verzuiling geweest.. ieder geloof had zijn eigen sportclubs, verenigingen.. etc.
De mensen van die generaties waren blij dat die onzin achter de rug was, zullen we het nu weer opnieuw invoeren?

Ik ben daar geen voorstander van.

Tot het moment dat ze in de gaten krijgen dat het discriminatie is en dat zij het zelf zijn die het veroorzaken.

duende
27-09-06, 15:53
Omdat dit het eerste islamitische ziekenhuis buiten de Arabische wereld wordt, verwacht hij veel patiënten uit het buitenland.

Helemaal geen islamitische idealen....ha ha het gaat gewoon weer om de POEN.