PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Het gaat niet goed met onze samenleving'



~Panthera~
27-09-06, 10:49
'Het gaat niet goed met onze samenleving'

Uitgegeven: 27 september 2006 10:54
Laatst gewijzigd: 27 september 2006 11:28

DEN HAAG - Onzin. U kletst. Hou toch op. Totale flauwekul. U strooit fabeltjes rond. De stevige kwalificaties werden woensdag niet geschuwd bij het begin van de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer. PvdA-leider Wouter Bos botste hard met Maxime Verhagen (CDA) en Mark Rutte (VVD).

Verhagen en Rutte verweten de PvdA'er dat hij in zijn verkiezingsprogramma de middeninkomens wil pakken door een "Bos-belasting" in te voeren voor AOW'ers met een aanvullend pensioen en door de hypotheekrenteaftrek te beperken. Volgens Rutte zijn "de docent in het basisonderwijs en de verpleegkundige" de dupe van deze plannen van Bos.

AOW

Bos hield de regeringspartijen op zijn beurt voor dat ze de ouderen met alleen AOW de afgelopen jaren in de kou hebben laten staan door de oudedagsvoorziening niet te koppelen aan de loonstijging en door te bezuinigingen op de huursubsidie en de verpleeghuiszorg.

"U gooit uw eigen geloofwaardigheid volledig te grabbel en leeft in een Haagse werkelijkheid", hield Bos Rutte voor. Volgens de PvdA-leider komen de regeringsfracties vóór de verkiezingen met "mooie woorden", maar krijgen de lagere inkomens straks de rekening gepresenteerd.

Werkloosheid

Volgens Bos is de werkloosheid nog altijd hoger en de arbeidsparticipatie lager dan in 2002, toen premier Jan Peter Balkenende met zijn eerste kabinet begon. Voor de meeste mensen staat bovendien het gegeven "zoet" dit jaar en in 2007 in geen verhouding tot het "zuur" van de jaren ervoor, aldus Bos. "Gezinnen hebben de afgelopen jaren bijna 9 miljard euro ingeleverd en krijgen nu een kleine 2 miljard terug."
Nieuwkomers

Ook met de integratie van nieuwkomers gaat het nog helemaal niet goed, aldus de PvdA-leider. Het onbegrip tussen autochtonen en allochtonen is volgens Bos toegenomen en de leefbaarheid in de wijken laat nog veel te wensen over.

Bos gelooft niet dat Nederland integratie-moe zou zijn. Wel zijn mensen volgens hem het gekift over het onderwerp zat. In de ogen van Bos is er sinds 2002, toen integratie een belangrijk thema in de verkiezingsstrijd was, weinig verbeterd. De politiek mag niet weer de fout maken de problemen niet te benoemen of op te lossen, aldus Bos.

Tijdens zijn bijdrage in het Kamerdebat betitelde hij de emancipatie en integratie van nieuwe Nederlanders als "de grote sociale kwestie van de komende jaren". "Als we daar geen vooruitgang boeken, is dat niet alleen voor die mensen erg, maar hebben we ook als samenleving een enorm probleem", zei Bos.


Yep, daar heeft ie helemaal gelijk in. :roker:
Men wordt ge****t waar ie bijstaat door dit zooitje.

Seif
27-09-06, 10:56
Laat hem eerst maar eens excuses aanbieden voor hoe de PvdA het onderwijs naar de klote heeft geholpen. Daar ondervindt de samenleving uiteindelijk veel meer schade van dan van een mogelijke inkomensachteruitgang. Juist door goed onderwijs kunnen ook de lagere klassen opklimmen. Studiehuis en basisvorming komen beide uit de koker van de PvdA. En die hebben meer kapot gemaakt dan de bezuinigingen op het onderwijs.

NIS
27-09-06, 11:15
Na het zuur zou het zoet komen. Het is de grootste gebroken belofte van dit kabinet

PvdA-leider Bos

Seif
27-09-06, 11:20
Geplaatst door NIS
Na het zuur zou het zoet komen. Het is de grootste gebroken belofte van dit kabinet

PvdA-leider Bos

Na het zuur is toch ook het zoet gekomen? Alleen volgens Bos is het zoet niet zoet genoeg. Zelfs instituten zoals het CPB klagen dat het kabinet teveel kadeautjes uitdeelt.

Niet dat ik nou zo'n fan ben van dit kabinet hoor. Maar met de PvdA zijn we echt niet beter af.

John61
27-09-06, 11:43
Het gaat nu niet goed in de samenleving en dat ging het 10 jaar geleden ook niet. Op dat moment was de PVDA de grootste regeringspartij (gedurende 8 jaar).
Het verwijt wat meer op z'n plaats is, is dat politieke partijen kennelijk niet bij machte zijn om goede veranderingen door te voeren, te beginnen bij goed onderwijs.
Waar politici hier in uitblinken is de schuld bij anderen te leggen en zelf mooi weer te spelen. Daar verdienen ze een dikke 10 voor!
Ik ben sinds 2 jaar Nederlander en vraag me af op welke partij ik zal gaan stemmen.
Wanneer partijen menen mij te kunnen lokkem met gratis kinderopvang, vraag ik me af voor hoe dom ze mij houden.
Ik bedoel maar, de salarissen, materiaal, gebouwen het zal toch allemaal betaald moeten worden.

Seif
27-09-06, 12:20
Geplaatst door John61
Ik ben sinds 2 jaar Nederlander en vraag me af op welke partij ik zal gaan stemmen.

D66! :duim:

Divine_70
27-09-06, 12:36
Geplaatst door Seif
D66! :duim:

Belangenverstrengeling. :ego:

John61
27-09-06, 13:08
Geplaatst door Seif
D66! :duim:


:haha:

knuppeltje
27-09-06, 13:22
Geplaatst door Seif
D66! :duim:

Haha, Neerlands hoop in bange dagen. :jumping:

MaRiaH
27-09-06, 13:28
Geplaatst door John61
Ik ben sinds 2 jaar Nederlander en vraag me af op welke partij ik zal gaan stemmen.

In ieder geval geen PVDA hoop ik.

:moe:

knuppeltje
27-09-06, 13:33
Geplaatst door MaRiaH
In ieder geval geen PVDA hoop ik.

:moe:

Bereid je maar vast voor. :hihi:

MaRiaH
27-09-06, 13:35
Geplaatst door knuppeltje
Bereid je maar vast voor. :hihi:

Nadeel van democratie.. :hihi:

ik heb wat tegen die Bos.. tis een gevoel.

Seif
27-09-06, 13:36
Geplaatst door knuppeltje
Haha, Neerlands hoop in bange dagen. :jumping:

Kijk, D66 heeft vele tekortkomingen. Echter, andere partijen zijn NOG erger. D66 is de minst slechte partij, denk ik maar altijd.

knuppeltje
27-09-06, 13:40
Geplaatst door MaRiaH
Nadeel van democratie.. :hihi:

ik heb wat tegen die Bos.. tis een gevoel.

Daar zijn de meesten door bedrogen. :gniffel:

knuppeltje
27-09-06, 13:42
Geplaatst door Seif
Kijk, D66 heeft vele tekortkomingen. Echter, andere partijen zijn NOG erger. D66 is de minst slechte partij, denk ik maar altijd.

Zo slecht, dat ze misschien niet meer in de kamer terug komen. :blowen:

Seif
27-09-06, 13:45
Geplaatst door knuppeltje
Zo slecht, dat ze misschien niet meer in de kamer terug komen. :blowen:

Andere partijen zijn in de afgelopen decennia steeds meer op D66 gaan lijken, en niet andersom. Het kruipt allemaal samen in het midden. Uit stemwijzers blijkt ook dat mensen het het vaakst met D66 eens zijn.

knuppeltje
27-09-06, 13:48
Geplaatst door Seif
Andere partijen zijn in de afgelopen decennia steeds meer op D66 gaan lijken, en niet andersom. Het kruipt allemaal samen in het midden. Uit stemwijzers blijkt ook dat mensen het het vaakst met D66 eens zijn.

Alleen de verkiezingsuitslag kan dat bewijzen. :roken:

~Panthera~
27-09-06, 13:49
Extreem Links. :roker:

Seif
27-09-06, 13:51
Geplaatst door ~Panthera~
Extreem Links. :roker:

Je hebt een uitkering zeker? :D

~Panthera~
27-09-06, 13:53
Geplaatst door Seif
Je hebt een uitkering zeker? :D

Ik stem al 32 jaar extreem links. :ego:

Hoeveel jaar werk jij al ?

knuppeltje
27-09-06, 13:55
Geplaatst door Seif
Je hebt een uitkering zeker? :D

Haha, das wel heel doorzichtig. :haha:

Seif
27-09-06, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
Ik stem al 32 jaar extreem links. :ego:

Hoeveel jaar werk jij al ?

Zelfs toen ik nog een straatarme student was, heb ik nooit op de SP willen stemmen. Ook toen al had ik door dat je het niet kunt maken om zo'n driekwart van het inkomen van de rijkeren af te pakken. Ik wil best solidair zijn met de minderbedeelden. Maar de hoeveelheid geld die de SP wil afpakken van mensen die er vaak hard voor hebben gewerkt, kun je niet maken.

Seif
27-09-06, 14:01
Geplaatst door knuppeltje
Alleen de verkiezingsuitslag kan dat bewijzen. :roken:

Verkiezingsuitslagen zeggen niks. Of vind jij dat Balkenende - die dreigt Bos te verslaan - het goed doet?

~Panthera~
27-09-06, 14:02
Geplaatst door Seif
Zelfs toen ik nog een straatarme student was, heb ik nooit op de SP willen stemmen. Ook toen al had ik door dat je het niet kunt maken om zo'n driekwart van het inkomen van de rijkeren af te pakken. Ik wil best solidair zijn met de minderbedeelden. Maar de hoeveelheid geld die de SP wil afpakken van mensen die er vaak hard voor hebben gewerkt, kun je niet maken.

Dat vroeg ik niet. :roker:


Maar eh... zeker een hoog inkomen ? :D

Seif
27-09-06, 14:06
Geplaatst door ~Panthera~
Dat vroeg ik niet. :roker:

Ik heb studie en werk gecombineerd. Maar alles bij elkaar werk ik nu zo'n 10 jaar.


Maar eh... zeker een hoog inkomen ? :D

Nee hoor, ik krijg slecht betaald. Zeker vergeleken met het aantal uren dat ik draai.

knuppeltje
27-09-06, 14:06
Geplaatst door Seif
Verkiezingsuitslagen zeggen niks. Of vind jij dat Balkenende - die dreigt Bos te verslaan - het goed doet?

Volgens die Limburger net wel in de beschouwingen, prima zelfs. :maf2:

knuppeltje
27-09-06, 14:07
Geplaatst door Seif
Ik heb studie en werk gecombineerd. Maar alles bij elkaar werk ik nu zo'n 10 jaar.



Nee hoor, ik krijg slecht betaald. Zeker vergeleken met het aantal uren dat ik draai.

Wie vindt dat niet? :melig:

~Panthera~
27-09-06, 14:20
Geplaatst door Seif
Ik heb studie en werk gecombineerd. Maar alles bij elkaar werk ik nu zo'n 10 jaar.

Tel er bij mij dan nog maar 10 bij op. :roker:



Nee hoor, ik krijg slecht betaald. Zeker vergeleken met het aantal uren dat ik draai.

Nou, dan wens ik je veel succes met het volgende kabinet zakkenvullers. :duim:

~Panthera~
27-09-06, 22:52
Geplaatst door klaaskop
Nee, Pant, nee, NEE, NEEEE ....

Pff ... even ademhalen ...

Jammer .. van je politieke keuze. En toch ben je een leuk wijf :D.


Ja..ja.. R.A.F materiaal. :lachu: :blowen:

~Panthera~
27-09-06, 23:14
Geplaatst door klaaskop
Laat ik je dan maar gauw bekeren :D


Weinig kans. :fpetaf:

~Panthera~
27-09-06, 23:23
Geplaatst door klaaskop
Ik wil wel een paar pogingen wagen .. "God is Liefde" ;)


ja, geinig...und ? :roker:

~Panthera~
27-09-06, 23:33
Geplaatst door klaaskop
wann? :D


When hell freezes over. :lachu:

vlegeltje
27-09-06, 23:36
Geplaatst door Seif
Nee hoor, ik krijg slecht betaald. Zeker vergeleken met het aantal uren dat ik draai.

Dom, moet je ook maar geen loonslaaf willen zijn.

Ik ben ondernemer.
Ik betaal helemaal geen belasting. :lekpuh: