PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense moslims weer boos



Seif
27-09-06, 11:16
Deense moslims weer boos

Van onze redactie buitenland

KOPENHAGEN - Moslims in Denemarken vinden dat zij opnieuw reden hebben tot klagen. In een onlangs verschenen boek vegen twee auteurs de vloer aan met de tolerantie jegens de islam, die volgens hen neerkomt op capitulatie.

Islamisten en naïvisten (Islamister og Naivister), geschreven door Karen Jespersen en Ralf Pittelkow, behoort tot de best verkochte boeken in Denemarken.

Dat land trilt nog na van de opstand van moslims tegen de cartoons van de profeet Mohammed in de krant Jyllands-Posten. Die publicatie kwam Denemarken onder meer te staan op een economische boycot in islamitische landen en op agressie tegen zijn ambassades.

De bestseller verscheen op de dag dat de politie in Kopenhagen negen moslims arresteerde op verdenking van een terreurcomplot. ''Dat was toeval, maar de arrestaties illustreerden perfect wat wij in het boek beweren,'' aldus Pittelkow. ''Islamisten vormen een bedreiging en zij krijgen steeds meer aanhang onder jongeren.''

Een strenge beperking van de immigratie uit moslimlanden is noodzakelijk, aldus de schrijvers. Zij stellen aanhangers van de radicale islam gelijk aan nazi's en communisten, tot woede van moslimleiders. ''De schrijvers zijn gevaarlijk, want voor gematigde moslims wordt het steeds moeilijker zich te laten horen,'' aldus Wahid Pedersen, een tot de islam bekeerde Deen.

© Het Parool, 27-09-2006, 12:01 uur

Max Stirner
27-09-06, 11:44
Whats new...

John61
27-09-06, 11:46
Vermoeiende mensen, net zoals die vernielzuchtige voetbal hooligans.

tr_imparator
27-09-06, 17:34
Denemarken kan wat mij betreft de pot op. Net als de mensen hier die zich bij dat kutland aansluiten in hun mening.

Mensen worden voor niets boos. En als ze inderdaad onterecht boos zijn, waarom krijgen ze dan steeds meer aanhang? Blijkbaar klopt er iets niet met de attitude van sommige Denen jegens Moslims en de Islam. Anti-Islamieten zijn de regie kwijt.


De Islam laat zich niet onderdrukken.

Qaiys
27-09-06, 17:38
Geplaatst door tr_imparator
Denemarken kan wat mij betreft de pot op. Net als de mensen hier die zich bij dat kutland aansluiten in hun mening.

Mensen worden voor niets boos. En als ze inderdaad onterecht boos zijn, waarom krijgen ze dan steeds meer aanhang? Blijkbaar klopt er iets niet met de attitude van sommige Denen jegens Moslims en de Islam. Anti-Islamieten zijn de regie kwijt.


De Islam laat zich niet onderdrukken.

Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt.

knuppeltje
27-09-06, 17:57
Geplaatst door Qaiys
Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt.

Alleen zo jammer dat ze in zogenaamde islamitische landen nog het meest onderdrukt worden, komen dan ook heel veel vluchtelingen vandaan.

Foxcave1
27-09-06, 17:57
Man wat een onzin lees ik weer, de mensen verkondigen hun mening in een boek, dat doet toch elke gelovige ook?

Waarom niet het respekt hebben en zo hun hun mening laten hebben.

Overigens even een vraag, wat is een "gematigde moslim"?

Qaiys
27-09-06, 20:10
Geplaatst door knuppeltje
Alleen zo jammer dat ze in zogenaamde islamitische landen nog het meest onderdrukt worden, komen dan ook heel veel vluchtelingen vandaan.

Al duizenden keren hier verteld maar de oren lijken dichtgestopt met stopverf. Al die onderdrukking komt vrijwel voort door de westerse landen die de dictators steunen, in het zadel helpen en houden om zo de grondstoffenstroom te garanderen. Dat is de reden van de groei van het islamitische verzet, wat men hier placht te omschrijven als terrorisme.

Een welkome beschrijving voor de dictaturen om zo hun dictatuur in stand te houden al dan niet gesteund door de oorlog tegen het zogenaamde terrorisme van het westen.

Nog iets nieuws in te brengen?

Joesoef
27-09-06, 20:16
Je hebt van die doe-het-zelfers die op hun zolderkamertje hele films in elkaar knutselen met lego poppetjes.
Daar lijkt dit op. Alleen is er een zonderling opgestaan die de filmpjes belachelijk gaat maakt door ze in de bios te gaan draaien, voor in de zaal zittend, luid hinnikend.

Zelfde als dit. Er is weinig aan de hand, het is alleen de geile pers en het volgzame publiek die er wat van probeert te maken. En gezien de leeghoofdigheid van velen gaat dat wederom lukken.

knuppeltje
27-09-06, 20:34
Geplaatst door Qaiys
Al duizenden keren hier verteld maar de oren lijken dichtgestopt met stopverf. Al die onderdrukking komt vrijwel voort door de westerse landen die de dictators steunen, in het zadel helpen en houden om zo de grondstoffenstroom te garanderen. Dat is de reden van de groei van het islamitische verzet, wat men hier placht te omschrijven als terrorisme.

Een welkome beschrijving voor de dictaturen om zo hun dictatuur in stand te houden al dan niet gesteund door de oorlog tegen het zogenaamde terrorisme van het westen.

Nog iets nieuws in te brengen?

Alleen moet dat westen daarvoor in die landen wel genoeg mensen bereid vinden, en dat zijn er nog al wat, om heel dat systeem van onderdrukking in stand te houden, maar die zijn daar blijkbaar niet moeilijk te vinden bij die braverikken.

Maar ook dat is niets nieuws uiteraard.

En verklaar me even hoe dat zit met die moslimlanden zonder grondstoffen?

tr_imparator
27-09-06, 20:36
Geplaatst door Joesoef
Er is weinig aan de hand, het is alleen de geile pers en het volgzame publiek die er wat van probeert te maken. En gezien de leeghoofdigheid van velen gaat dat wederom lukken.


Dat denk ik de eerste keer en misschien ook nog de tweede keer. Maar voor de derde en ..... keer, zoek ik er toch wat anders achter. Om sommige grappen lach ik maar 1 keer.

Alles heeft zijn grenzen, diepte- en hoogtepunten. Ik vind het nu wel leuk geweest: er moet opgehouden worden met het misselijkmaken van o.a. mijn geloof. Vind je ook niet?

knuppeltje
27-09-06, 21:42
Geplaatst door tr_imparator
Dat denk ik de eerste keer en misschien ook nog de tweede keer. Maar voor de derde en ..... keer, zoek ik er toch wat anders achter. Om sommige grappen lach ik maar 1 keer.

Alles heeft zijn grenzen, diepte- en hoogtepunten. Ik vind het nu wel leuk geweest: er moet opgehouden worden met het misselijkmaken van o.a. mijn geloof. Vind je ook niet?


Wordt je er om vervolgd, hebben ze de moskee gesloten, mag je niet meer over je geloof praten, of heb je te lange tenen?

Is je geloof zo zwak dat je meteen over de rooie gaat als anderen wat roepen - zelfs al zijn het idioten, wordt je in je geloofsbeweging belemmerd?

Ach, om sommige grappen lach ik nooit.

Een moslim die hier zegt: het zijn maar flikkers als het over een uitzetting gaat bijvoorbeeld.

tr_imparator
27-09-06, 22:01
Geplaatst door knuppeltje
Wordt je er om vervolgd, hebben ze de moskee gesloten, mag je niet meer over je geloof praten, of heb je te lange tenen?

Is je geloof zo zwak dat je meteen over de rooie gaat als anderen wat roepen - zelfs al zijn het idioten, wordt je in je geloofsbeweging belemmerd?

Ach, om sommige grappen lach ik nooit.

Een moslim die hier zegt: het zijn maar flikkers als het over een uitzetting gaat bijvoorbeeld.

Nee, volgens mij ben ik ook gewoon een mens net als jij en velen anderen op deze forum.

Heb je vandaag dat algemene beschouwing een beetje bekeken. Op een gegeven moment sprak Halsema over fundamentalistische moslims, fundamentalistische christelijke orthodoxen en de katholieke kerk Heb je gezien hoe de ''katholieken'' toen hebben gereageerd? Jezus Mina, dacht ik bij mezelf(die voelen zich echt aangesproken). Stel dat Christenen op de plek van de moslims zaten, hoe zouden de reacties dan zijn.

Ik weet het niet hoor. Maar soms, heb ik het idee dat moslims te lief zijn. Te fatsoenlijk. Dat ze niet direct opkomen voor hun rechten. In het begin geen grote bek hadden. En nu, daarom in zo een benarde situatie zitten. Puur uit `menselijk` perspectief..dan.

Maar goed, als je wilt kunnen we deze discussie verbitterd doorzetten?

knuppeltje
27-09-06, 22:28
Geplaatst door tr_imparator
Nee, volgens mij ben ik ook gewoon een mens net als jij en velen anderen op deze forum.

Heb je vandaag dat algemene beschouwing een beetje bekeken. Op een gegeven moment sprak Halsema over fundamentalistische moslims, fundamentalistische christelijke orthodoxen en de katholieke kerk Heb je gezien hoe de ''katholieken'' toen hebben gereageerd? Jezus Mina, dacht ik bij mezelf(die voelen zich echt aangesproken). Stel dat Christenen op de plek van de moslims zaten, hoe zouden de reacties dan zijn.

Ik weet het niet hoor. Maar soms, heb ik het idee dat moslims te lief zijn. Te fatsoenlijk. Dat ze niet direct opkomen voor hun rechten. In het begin geen grote bek hadden. En nu, daarom in zo een benarde situatie zitten. Puur uit `menselijk` perspectief..dan.

Maar goed, als je wilt kunnen we deze discussie verbitterd doorzetten?


Door die beschouwingen heb ik nog een zere kont van het zitten.

Maar op dat punt had ze wel gelijk voor mij, en volgens mij voor heel veel nederlanders. Sla de kranten open en je kunt het regelmatig lezen.
De kerken zijn hier niet voor niets leeg gelopen.

De meeste moslims zijn niet te lief, de meeste gebruiken hun verstand.
En voor hun rechten opkomen kunnen ze ook wel, en doen ze ook.

Ramadan zei deze week, en nu zeg ik het even in mijn eigen woorden, dat het probleem is dat Europa nog steeds niet voor zich heeft uitgemaakt wat het eigelijk aanmoet met al die moslims, hoe dat allemaal ingepast moet worden om tot een werkzame samenleving te komen, waar het voor ieder goed toeven is, maar dat het wel hoog tijd wordt.

Eigelijk vond ik hem altijd een vreemde snuiter, tot nu.

De discreminatie hier die er is, en die is er, is niet op godsdienstige gronden volgens mij, maar wel wat betreft oorsprong en cultuur.

En zelfs dat verklaart nog lang niet alles, veel te complex, zeker voor een paar postings hier.

Bar
27-09-06, 22:33
Geplaatst door tr_imparator
Denemarken kan wat mij betreft de pot op. Net als de mensen hier die zich bij dat kutland aansluiten in hun mening.

Mensen worden voor niets boos. En als ze inderdaad onterecht boos zijn, waarom krijgen ze dan steeds meer aanhang? Blijkbaar klopt er iets niet met de attitude van sommige Denen jegens Moslims en de Islam. Anti-Islamieten zijn de regie kwijt.


De Islam laat zich niet onderdrukken.

Toe maar, 2 Denen schrijven een boek en de islam wordt weer eens onderdrukt. En Denemarken is een kutland.

Zielig, pathetisch, niet compatibel...zoek maar wat uit.

Qaiys
27-09-06, 22:48
Geplaatst door knuppeltje
Alleen moet dat westen daarvoor in die landen wel genoeg mensen bereid vinden, en dat zijn er nog al wat, om heel dat systeem van onderdrukking in stand te houden, maar die zijn daar blijkbaar niet moeilijk te vinden bij die braverikken.

Maar ook dat is niets nieuws uiteraard.

Die mensen zul je altijd wel vinden, daar heb je niet zoveel van nodig. Een efficient onderdrukkingsapparaat heb je zo in elkaar geflanst. Daar heb je gewoon wat wapens en staatsterreur voor nodig.

150.000 amerikaanse soldaten zijn genoeg om een land zoals Irak met 20 miljoen eronder te houden. Hitler had in Nederland ook genoeg nederlanders die met hem collaboreerden. Het verdeel en heersprincipe. Als ej systematisch elk kritiek onderdrukt kun je dat lang genoeg volhouden maar aan alles komt een einde, en het einde van de onderdrukking van de islamitische landen is in zicht gezien het groeide verzet, mede ingezet door een toenemende geletterdheid en communicatiemiddleen.


En verklaar me even hoe dat zit met die moslimlanden zonder grondstoffen?

Elk land heeft grondstoffen en verder zijn dienen ze als markten voor de westerse export. Je markt moet je goed in toom houden en beschermen tegen concurentie.

Had nog meer opmerkingen?

tukkersterror
27-09-06, 22:53
Geplaatst door Qaiys

verder zijn dienen ze als markten voor de westerse export. Je markt moet je goed in toom houden en beschermen tegen concurentie.

Had nog meer opmerkingen?

Dan toch wel alleen voor de wapen export denk ik?

knuppeltje
27-09-06, 22:54
Geplaatst door Qaiys
Die mensen zul je altijd wel vinden, daar heb je niet zoveel van nodig. Een efficient onderdrukkingsapparaat heb je zo in elkaar geflanst. Daar heb je gewoon wat wapens en staatsterreur voor nodig.

150.000 amerikaanse soldaten zijn genoeg om een land zoals Irak met 20 miljoen eronder te houden. Hitler had in Nederland ook genoeg nederlanders die met hem collaboreerden. Het verdeel en heersprincipe. Als ej systematisch elk kritiek onderdrukt kun je dat lang genoeg volhouden maar aan alles komt een einde, en het einde van de onderdrukking van de islamitische landen is in zicht gezien het groeide verzet, mede ingezet door een toenemende geletterdheid en communicatiemiddleen.



Elk land heeft grondstoffen en verder zijn dienen ze als markten voor de westerse export. Je markt moet je goed in toom houden en beschermen tegen concurentie.

Had nog meer opmerkingen?

Hoezo, ze gaan dit verliezen in Irak, en Afganistan ook volgens mij.

Qaiys
27-09-06, 23:11
Geplaatst door knuppeltje
Hoezo, ze gaan dit verliezen in Irak, en Afganistan ook volgens mij.

Precies en de dictators in islamitische landen ook. Ookal worden wij moslims hier nog zo in de tang genomen. Des harder de onderdrukking des te harder het verzet zal worden.

Komen we weer terug bij mijn eerste stelling:

Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt

knuppeltje
27-09-06, 23:13
Geplaatst door Qaiys
Precies en de dictators in islamitische landen ook. Ookal worden wij moslims hier nog zo in de tang genomen. Des harder de onderdrukking des te harder het verzet zal worden.

Komen we weer terug bij mijn eerste stelling:

Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt

Moet je eens kijken hoe snel ze daar ook weer vanaf kunnen vallen als ze net zo welvarend worden als hier, en geen kazen in de buurt die ze met de nek aankijken.

Qaiys
27-09-06, 23:21
Geplaatst door knuppeltje
Moet je eens kijken hoe snel ze daar ook weer vanaf kunnen vallen als ze net zo welvarend worden als hier, en geen kazen in de buurt die ze met de nek aankijken.

Dat is een onbewezen stelling.

knuppeltje
27-09-06, 23:25
Geplaatst door Qaiys
Dat is een onbewezen stelling.

Zie je overal Qaiys, daar waar de mensen een steeds zekerder en veiliger bestaan krijgt, hoe meer hij zich aan de druk van de religie ontworstelt.

Qaiys
27-09-06, 23:52
Geplaatst door knuppeltje
Zie je overal Qaiys, daar waar de mensen een steeds zekerder en veiliger bestaan krijgt, hoe meer hij zich aan de druk van de religie ontworstelt.

Dat is dus een onbewezen stelling.

Mark
28-09-06, 06:26
Geplaatst door Qaiys
Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt

Je hebt gelijk, religie is een soort parasiet die leeft op onderdrukking, armoede en gebrek aan scholing.

John61
28-09-06, 10:26
Geplaatst door Mark
Je hebt gelijk, religie is een soort parasiet die leeft op onderdrukking, armoede en gebrek aan scholing.

Klopt!

Dan is het de vraag wat er gebeurt als mensen geschoold worden, armoede wordt bestreden en aan onderdrukking een eind komt.

Je ziet dat in het zgn. westen bij meer individuele vrijheid, betere scholing, betere levensomstandigheden dat het slaafs volgen van de kerk sterk is afgenomen.

De tijd zal leren hoe dat onder moslims zal gaan. Religie zal altijd aanwezig blijven, maar in hoeverre zullen mensen bereid zijn te demonstreren of zelfs te sterven voor hun godsdienst als het ze goed gaat.

Qaiys
28-09-06, 11:00
Geplaatst door Mark
Je hebt gelijk, religie is een soort parasiet die leeft op onderdrukking, armoede en gebrek aan scholing.

Een parasiet maakt je zwakker, geloof maakt je sterker.

Des te rijker en meer luxe je hebt, des te egoistischer je wordt en je je als een parasiet gaat gedragen voor de rest van de wereld. Zie het gedrag van de westerse landen in de derde wereld (die hun geloof hebben verruild voor hebzucht.)

John61
28-09-06, 11:29
Geplaatst door Qaiys
Een parasiet maakt je zwakker, geloof maakt je sterker.

Des te rijker en meer luxe je hebt, des te egoistischer je wordt en je je als een parasiet gaat gedragen voor de rest van de wereld. Zie het gedrag van de westerse landen in de derde wereld (die hun geloof hebben verruild voor hebzucht.)


Het staat als een huis dat de mens egoistisch en zelfzuchtig is, de mate waarin verschilt per mens. Ik vind niet dat een geloof iedere gelovige minder zelfzuchtig en egoistisch maakt. Wat mij betreft is dat een combinatie van factoren zoals opvoeding, achtergrond, karakter, waarin religie positief kan zijn, maar ook negatief.

sidi bibi
28-09-06, 11:45
Geplaatst door Qaiys
Een parasiet maakt je zwakker, geloof maakt je sterker.

Des te rijker en meer luxe je hebt, des te egoistischer je wordt en je je als een parasiet gaat gedragen voor de rest van de wereld. Zie het gedrag van de westerse landen in de derde wereld (die hun geloof hebben verruild voor hebzucht.) Rijk en luxe hoeft toch niet met egoisme samen te gaan, je geloof opgeven is toch geen ruil voor hebzucht, of als je geen geloof hebt, ben je dan hebzuchtig. Rijk en luxe heb ik nooit als een probleem gezien, hoeft ook niet samen te gaan met uitbuiten, zo'n sjeik die een duur jacht laat bouwen creeerd toch ook werkgelegenheid voor een jaar of 2 voor 10 mensen, het feit dat we het wat gemakkelijker hebben en af en toe vakantie kunnen nemen creeerde in Marokko bv voor 600duizend mensen werk in de toeristenindustrie in 2005, 10% van het BNP; je kunt het westen best het een en ander verwijten maar niet alles in de schoenen schuiven, zie je trouwens in de dure wijken in Marokko een moskee staan? hoe armer de wijken hoe meer moskee'en

knuppeltje
28-09-06, 11:49
Geplaatst door Qaiys
Dat is dus een onbewezen stelling.

Hoezo, is het westen dan opeens niet meer een goddeloze bende dan?

Qaiys
28-09-06, 12:16
Geplaatst door sidi bibi
Rijk en luxe hoeft toch niet met egoisme samen te gaan, je geloof opgeven is toch geen ruil voor hebzucht, of als je geen geloof hebt, ben je dan hebzuchtig. Rijk en luxe heb ik nooit als een probleem gezien, hoeft ook niet samen te gaan met uitbuiten, zo'n sjeik die een duur jacht laat bouwen creeerd toch ook werkgelegenheid voor een jaar of 2 voor 10 mensen, het feit dat we het wat gemakkelijker hebben en af en toe vakantie kunnen nemen creeerde in Marokko bv voor 600duizend mensen werk in de toeristenindustrie in 2005, 10% van het BNP; je kunt het westen best het een en ander verwijten maar niet alles in de schoenen schuiven,

Het toerisme en jacht van de sjeik zijn er niet gericht om de armere bevolking te helpen maar dienen puur en alleen om de egocentrische behoeftes van de toerist en de sjeik te bevredigen.


zie je trouwens in de dure wijken in Marokko een moskee staan? hoe armer de wijken hoe meer moskee'en Hoeveel wijken heb je bezocht? Je bedoelt dat rijken meer oppervlakte tot hun beschikking hebben en dat daardoor feitelijk minder mensen wonen en er dus ook minde rmoskeeen nodig zijn.

Maar het kan best wel zo zijn hoor, dat ontken ik niet, wie rijk is in Marokko is vaak een parasiet van de armen die meeprofiteert met de onderdrukking of zelfs werkzaam is in de onderdrukkingsapparaat van de westerse schoothondjes.

Qaiys
28-09-06, 12:22
Geplaatst door knuppeltje
Hoezo, is het westen dan opeens niet meer een goddeloze bende dan?

Het is niet bewezen dat de ontkerkelijking samengaat met meer welvaart.

Ik heb het eigenlijk hoofdzakelijk over de misvatting dat wat in het westen gebeurt per definitie op zou moeten gaan voor andere landen.

knuppeltje
28-09-06, 12:24
Geplaatst door Qaiys
Het is niet bewezen dat de ontkerkelijking samengaat met meer welvaart.

Ik heb het eigenlijk hoofdzakelijk over de misvatting dat wat in het westen gebeurt per definitie op zou moeten gaan voor andere landen.

Das is ook geen stelling, maar een verschijnsel.

Wereldwijd.

sidi bibi
28-09-06, 12:32
Geplaatst door Qaiys
Het toerisme en jacht van de sjeik zijn er niet gericht om de armere bevolking te helpen maar dienen puur en alleen om de egocentrische behoeftes van de toerist en de sjeik te bevredigen.

Wat interessert mij die egoistische behoeftes nou, als dat al zo zou zijn, die 10 mensen die aan die boot werken en die 600duizend Marokkaanen die van de toeristenindustrie leven hebben er weer brood mee op de plank, ik zie dat ook als geldverdeling.

knuppeltje
28-09-06, 12:36
Geplaatst door sidi bibi
Wat interessert mij die egoistische behoeftes nou, als dat al zo zou zijn, die 10 mensen die aan die boot werken en die 600duizend Marokkaanen die van de toeristenindustrie leven hebben er weer brood mee op de plank, ik zie dat ook als geldverdeling.

Het verschil Sidi, is dat jij daar woont en Qaiys hier.

sidi bibi
28-09-06, 12:42
Geplaatst door knuppeltje
Het verschil Sidi, is dat jij daar woont en Qaiys hier.
Sja, een Nederlander hier en een Marokkaan daar, ik kijk alleen hoe je te vreten krijgt, maakt niet uit hoe, als iedereen het beter krijgt komt de rest vanzelf wel, het geloof en allerlei principes, daar word je echt niet vet van

knuppeltje
28-09-06, 12:44
Geplaatst door sidi bibi
Sja, een Nederlander hier en een Marokkaan daar, ik kijk alleen hoe je te vreten krijgt, maakt niet uit hoe, als iedereen het beter krijgt komt de rest vanzelf wel, het geloof en allerlei principes, daar word je echt niet vet van

Yep.

Qaiys
28-09-06, 12:51
Geplaatst door knuppeltje
Das is ook geen stelling, maar een verschijnsel.

Wereldwijd.

Stelling of verschijnsel, het verband tussen welvaart en het minder gelovig worden is niet bewezen en al helemaal niet wereldwijd.

Qaiys
28-09-06, 12:56
Geplaatst door sidi bibi
Wat interessert mij die egoistische behoeftes nou, als dat al zo zou zijn, die 10 mensen die aan die boot werken en die 600duizend Marokkaanen die van de toeristenindustrie leven hebben er weer brood mee op de plank, ik zie dat ook als geldverdeling.

Jij zegt dat rijk zijn en egoisme niet samen hoeven te gaan, dat kan best wel maar je geeft ene verkeerd voorbeeld namelijk dat de rijke sjeik een jacht laat bouwen. Ik zeg dat de sjeik dat niet laat bouwen omdat hij het volk wil helpen maar puur en alleen voor zijn eigen behoefte. Want als hij echt het volk zou willen helpen dan zou hij dat geld niet hoeven te verspillen aan een nutteloze jacht.

Een sextoerist/pedofiel zorgt ook voor werk en geld in een arme land maar of de stumperd daar echt beter van wordt is iets anders.

sidi bibi
28-09-06, 12:58
Geplaatst door Qaiys
.

Een sextoerist/pedofiel zorgt ook voor werk en geld in een arme land maar of de stumperd daar echt beter van wordt is iets anders. Ja hoor, daar kon je gewoon op wachten

John61
28-09-06, 13:07
Geplaatst door Qaiys

Komen we weer terug bij mijn eerste stelling:

Des te meer moslims onderdrukt worden des te sterker hun geloof wordt


Ben benieuwd naar de percentages en bronnen?

Max Stirner
28-09-06, 13:45
Geplaatst door John61
Ben benieuwd naar de percentages en bronnen?


Denk niet dat je daar percentages/bronnen voor nodig hebt.

Tis namelijk gewoon heel logisch: hoe zwaarder het hier-en-nu, hoe meer mensen de neiging hebben om te vluchten in een sprookjeswereld.

knuppeltje
28-09-06, 13:46
Geplaatst door Qaiys
Stelling of verschijnsel, het verband tussen welvaart en het minder gelovig worden is niet bewezen en al helemaal niet wereldwijd.

Ach beste ongelovige Thomas, ga eens kijken waar de welvaart stijgt, en de mensen een veilig en zeker bestaan, zonder de zorgen voor morgen.

Zelfs in eem moslimland als Tunesie lopen de meiden zonder hoofddoek,
wordt er bier gedronken bij het leven, en daalt het moskeebezoek drastisch onder de jeugd.

Ik zou het niet weten als ik het niet zelf gezien heb.

Qaiys
28-09-06, 14:00
Geplaatst door knuppeltje
Ach beste ongelovige Thomas, ga eens kijken waar de welvaart stijgt, en de mensen een veilig en zeker bestaan, zonder de zorgen voor morgen.

Zelfs in eem moslimland als Tunesie lopen de meiden zonder hoofddoek,
wordt er bier gedronken bij het leven, en daalt het moskeebezoek drastisch onder de jeugd.

Ik zou het niet weten als ik het niet zelf gezien heb.

Als je dus bier drinkt en als je zonder hoofddoek loopt ben je dus niet gelovig? Is dat dus de reden dat men de hijaab overal in Europa probeert te verbieden en de alcoholproducten probeert te verspreiden? In Tunesie is de hijaab vrijwel overal uit het publieke leven teruggedrongen door allerlei wettelijke verboden.

De vraag is heeft dat met welvaart te maken of heeft dat met allerlei verboden en de ingespoten vergif van de franse cultuur tijdens de bezetting die nu wordt voortgezet door de schoothondjes ?

In Maleisie, Saoudie Arabie en andere golfstaten etc...heeft welvaart niet geleid tot geloofsafval.

sidi bibi
28-09-06, 14:49
Geplaatst door knuppeltje
Ach beste ongelovige Thomas, ga eens kijken waar de welvaart stijgt, en de mensen een veilig en zeker bestaan, zonder de zorgen voor morgen.

Zelfs in eem moslimland als Tunesie lopen de meiden zonder hoofddoek,
wordt er bier gedronken bij het leven, en daalt het moskeebezoek drastisch onder de jeugd.

Ik zou het niet weten als ik het niet zelf gezien heb. Welja, voor de jeugd is het internetcafe hier ook een hogere religie dan de moskee, in't durp waar ik woon zijn er maar liefst 4, helemaal vol, t'is nu opvallend stil overdag met de ramadan, terwijl ik 's-nachts wakker word gehouden, vaak tot 3 uur toe door luidruchtige jongeren die kaart zitten te spelen, ronda is hier de hoofdkreet

knuppeltje
28-09-06, 14:55
Geplaatst door Qaiys
Als je dus bier drinkt en als je zonder hoofddoek loopt ben je dus niet gelovig? Is dat dus de reden dat men de hijaab in overal In Europa probeert te verbieden en de alcoholproducten probeert te verspreiden? In Tunesie is de hijaab vrijwel overal uit het publieke leven teruggedrongen door allerlei wettelijke verboden.

De vraag is heeft dat met welvaart te maken of heeft dat met allerlei verboden en de ingespoten vergif van de franse cultuur tijdens de bezetting die nu wordt voortgezet door de schoothondjes ?

In Maleisie, Saoudie Arabie en andere golfstaten etc...heeft welvaart niet geleid tot geloofsafval.

Kijk, dat vind ik weer aardig van je, je ruiterlijke bekentenis dat je best een goede gelovige kunt zijn als je alcohol drinkt en geen hoofddoek draagt, dat is namelijk wat ik altijd heb beweerd.

Zegt het voort, vooral aan schooljuffen.

Is inderdaad verboden daar.

Maar niet dat de jongens en de meisjes heel gelukkig met elkaar hand in hand over straat gaan, en er ook nog aardig wat op flkflooien.

In de bioscopen allerlei heel vrijzinnige buitenlandse films te zien zijn.

Condooms in de supermarkt liggen. etc, etc.

Tunesie, hoe arm ook nog vergeleken met hier, is wel een van de best welvarende landen in noord Afrika dus.

Mede door het onderwijsysteem wat de Fransen in Tunesie daar op hebben gezet, dat hebben zij wel gedaan dus.

Tunesie heeft ook nog een duizenden jaren oude wijncultuur, en op dit moment maken ze daar de meest exelente wijnen.

Maar helaas, het is nog steeds een politiestaat.

sidi bibi
28-09-06, 14:59
Geplaatst door knuppeltje
Kijk, dat vind ik weer aardig van je, je ruiterlijke bekentenis dat je best een goede gelovige kunt zijn als je alcohol drinkt en geen hoofddoek draagt, dat is namelijk wat ik altijd heb beweerd.

Zegt het voort, vooral aan schooljuffen.

Is inderdaad verboden daar.

Maar niet dat de jongens en de meisjes heel gelukkig met elkaar hand in hand over straat gaan, en er ook nog aardig wat op flkflooien.

In de bioscopen allerlei heel vrijzinnige buitenlandse films te zien zijn.

Condooms in de supermarkt liggen. etc, etc.

Tunesie, hoe arm ook nog vergeleken met hier, is wel een van de best welvarende landen in noord Afrika dus.

Mede door het onderwijsysteem wat de Fransen in Tunesie daar op hebben gezet, dat hebben zij wel gedaan dus.

Tunesie heeft ook nog een duizenden jaren oude wijncultuur, en op dit moment maken ze daar de meest exelente wijnen.

Maar helaas, het is nog steeds een politiestaat. Je haalt me de woorden uit m'n mond met die ruiterlijke bekentenis, Tunesie maakt overigens, met Algerije en nu ook Marokko ook goede vrijzinnige films

Qaiys
28-09-06, 15:00
Geplaatst door knuppeltje
Kijk, dat vind ik weer aardig van je, je ruiterlijke bekentenis dat je best een goede gelovige kunt zijn als je alcohol drinkt en geen hooftdoek draagt, dat is namelijk wat ik altijd heb beweerd.

Zegt het voort.



Hier houdt mijn discussie met jou op.

knuppeltje
28-09-06, 15:13
Geplaatst door sidi bibi
Je haalt me de woorden uit m'n mond met die ruiterlijke bekentenis, Tunesie maakt overigens, met Algerije en nu ook Marokko ook goede vrijzinnige films

Van Algerije weet ik het niet, van Marocco pas sinds kort.

Maar van Tunesie hen ik er al jaren. een van de leuste vind ik Halfaouine.

Gaat over een jongetje wat voor het laatst met zijn moeder mee naar het badhuis gaat, en daarna aan zijn vriendjes in geuren en kleuren vertelt wat die allemaal heeft gezien, allemaal ingebed in een prachtige zedenschildering van het stadsleven daar en toen.

knuppeltje
28-09-06, 15:15
Geplaatst door Qaiys
Hier houdt mijn discussie met jou op.

Dat vind ik nou weer zo jammer Qaiys, nou waren we zo goed bezig.

John61
28-09-06, 16:49
Geplaatst door Qaiys
Als je dus bier drinkt en als je zonder hoofddoek loopt ben je dus niet gelovig? Is dat dus de reden dat men de hijaab overal in Europa probeert te verbieden en de alcoholproducten probeert te verspreiden? In Tunesie is de hijaab vrijwel overal uit het publieke leven teruggedrongen door allerlei wettelijke verboden.

De vraag is heeft dat met welvaart te maken of heeft dat met allerlei verboden en de ingespoten vergif van de franse cultuur tijdens de bezetting die nu wordt voortgezet door de schoothondjes ?

In Maleisie, Saoudie Arabie en andere golfstaten etc...heeft welvaart niet geleid tot geloofsafval.

Sa lijkt me niet het beste voorbeeld, saudiers hebben niet echt de mogelijkheid hun geloof af te werpen, een ander geloof te kiezen. Vrouwen is het daar niet toegestaan ongesluierd op straat te zijn en straffen op alcohol zijn niet mis (hoewel ik ervan overtuigd ben dat de koninklijke heersers zelf veel regels zullen overtreden).

sidi bibi
28-09-06, 18:25
Geplaatst door knuppeltje
Van Algerije weet ik het niet, van Marocco pas sinds kort.

Maar van Tunesie hen ik er al jaren. een van de leuste vind ik Halfaouine.

Gaat over een jongetje wat voor het laatst met zijn moeder mee naar het badhuis gaat, en daarna aan zijn vriendjes in geuren en kleuren vertelt wat die allemaal heeft gezien, allemaal ingebed in een prachtige zedenschildering van het stadsleven daar en toen. Die film had ik hier op video maar helaas ontvreemd, denk vanwege het mollige vlees. Bab el Oued is een goeie Algerijnse, gaat over een jongen die een speaker van de moskee gejat heeft, lig er geregeld 's-morgens aan te denken wanneer ik weer wakker gejubeld wordt. Dit is echt gebeurd trouwens, ik dacht eerst dat de imam elke ochtend een casette met een tijdsklok liet afspelen en had de imam gevraadg of het niet iets zachter kon, daar ik van diverse anderen al gehoord had dat zij dat niet eens meer hoorden en ik als heiden er zo'n beetje alleen wakker van werd en wat het nut er nog van is. Die imam is een harstikke aardige vent en achteraf hebben we er best om kunnen lachen. Een paar weken geleden zag ik op de maroc tv een Algerijnse film waar ook een homo meespeelde, de rol althans, de naam weet ik niet, daar ligt hier geen mens wakker van. En dat ge-emmer in Nederland kun je ook het beste langs je heen laten waaien, de verandering komt van binnen uit, zo hoort het ook, zonder bemoeienis van anderen die het proces hoogstens frustreren. Dat geschreeuw verstomt op een gegeven moment als ze erachter komen dat ze alleen komen te staan, was toch hetzelfde met die griffo's die naar Zuid-Afrika gingen, zouden die nog bestaan?

knuppeltje
28-09-06, 19:45
Geplaatst door sidi bibi
Die film had ik hier op video maar helaas ontvreemd, denk vanwege het mollige vlees. Bab el Oued is een goeie Algerijnse, gaat over een jongen die een speaker van de moskee gejat heeft, lig er geregeld 's-morgens aan te denken wanneer ik weer wakker gejubeld wordt. Dit is echt gebeurd trouwens, ik dacht eerst dat de imam elke ochtend een casette met een tijdsklok liet afspelen en had de imam gevraadg of het niet iets zachter kon, daar ik van diverse anderen al gehoord had dat zij dat niet eens meer hoorden en ik als heiden er zo'n beetje alleen wakker van werd en wat het nut er nog van is. Die imam is een harstikke aardige vent en achteraf hebben we er best om kunnen lachen. Een paar weken geleden zag ik op de maroc tv een Algerijnse film waar ook een homo meespeelde, de rol althans, de naam weet ik niet, daar ligt hier geen mens wakker van. En dat ge-emmer in Nederland kun je ook het beste langs je heen laten waaien, de verandering komt van binnen uit, zo hoort het ook, zonder bemoeienis van anderen die het proces hoogstens frustreren. Dat geschreeuw verstomt op een gegeven moment als ze erachter komen dat ze alleen komen te staan, was toch hetzelfde met die griffo's die naar Zuid-Afrika gingen, zouden die nog bestaan?

Aardig verhaal van die imam van je.

Bab heb ik een paar keer gezien op TV 5, vond hem inderdaad goed.

Een heel goede film is ook de Agerijnse film 'Cheb'. Gaat over een Algerijnse jongen die vanuit Frankrijk terug gestuurd wordt wegen het meedoen aan protestdemonstraties - en waar hij dus onmiddelijk het leger in moet. Even later wordt zijn vriendinnetje door haar vader ook bij diens familie in Algerije afgeleverd om daar te blijven. Als beiden elkaar dan weer vinden begint er een vlucht naar de Atlantische kust om zo hpelijk weer een boot naar Frankrijk te kunnen nemen.

Afgezien dat het verhaal schitterrend verfilmd is - zijn de woestijnbeelden adembenemend mooi, nog veel mooier dan in Laurence of Arabie.

En al een stel jaar geleden maakte een regeseur in Tunesie een film met een duidelijke homoseksuele component, 'L'homme de cendre' heette die.

sidi bibi
28-09-06, 21:53
Geplaatst door knuppeltje
Aardig verhaal van die imam van je.

Bab heb ik een paar keer gezien op TV 5, vond hem inderdaad goed.

Een heel goede film is ook de Agerijnse film 'Cheb'. Gaat over een Algerijnse jongen die vanuit Frankrijk terug gestuurd wordt wegen het meedoen aan protestdemonstraties - en waar hij dus onmiddelijk het leger in moet. Even later wordt zijn vriendinnetje door haar vader ook bij diens familie in Algerije afgeleverd om daar te blijven. Als beiden elkaar dan weer vinden begint er een vlucht naar de Atlantische kust om zo hpelijk weer een boot naar Frankrijk te kunnen nemen.

Afgezien dat het verhaal schitterrend verfilmd is - zijn de woestijnbeelden adembenemend mooi, nog veel mooier dan in Laurence of Arabie.

En al een stel jaar geleden maakte een regeseur in Tunesie een film met een duidelijke homoseksuele component, 'L'homme de cendre' heette die. Zijn allemaal films denk ik tussen de 8 en de 10 jaar oud, die films kwamen zowat allemaal op zondag bij de VPRO? Die kwamen vaak met goede films, heb er veel van opgenomen, 'Cheb' zat er ook bij, heb net vluchtig gekeken en ik vrees dat ie ook gejat is, ik kan hem nog vaag herinneren. Ik denk dat je op moet houden met nog meer namen te noemen anders ga ik straks nog echt over de zeik als ik ondek dat nog meer verdwenen is, die k..M ook

knuppeltje
28-09-06, 22:06
Geplaatst door sidi bibi
Zijn allemaal films denk ik tussen de 8 en de 10 jaar oud, die films kwamen zowat allemaal op zondag bij de VPRO? Die kwamen vaak met goede films, heb er veel van opgenomen, 'Cheb' zat er ook bij, heb net vluchtig gekeken en ik vrees dat ie ook gejat is, ik kan hem nog vaag herinneren. Ik denk dat je op moet houden met nog meer namen te noemen anders ga ik straks nog echt over de zeik als ik ondek dat nog meer verdwenen is, die k..M ook

Ik heb nog een hele lijst. :stout: