PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel verdeelt Nederland



tukkersterror
27-09-06, 16:12
Zo blijkt dat alle ouderen een begrip hebben voor de standpunten van de staat Israel, Terwijl de jongeren zich over het algemeen uitten in krasse termen, zij spreken ondermeer over "joodse terroristme", "bewust vermoorden van waarnemers" en de "door Amerikaans-Joods kapitaal gefinancieerde bezetings oorlog"tegen Libanon.
Bij Jongeren blijkt ook het schrikbarend gebrek aan historisch en geografisch besef.
Zo lees je regelmatig dat de Golan hoogte eindelijk eens aan de palestijnen moet worden terug gegeven, terwijl deze in 1967 is veroverd op Syrie, die toen der tijd met attelerie tientallen jaren Noord Galilea bestookten.

Willicht is het zinvol om enige hardnekkige misverstanden dan ook maar uit de wereld te helpen.
Het is niet zo dat de felle Jodenhaat door de Arabieren en Palestijnen in het bijzonder is veroorzaakt door Israelische acties zoals velen mij en anderen willen doen voorkomen hier op maroc.nl en in de wereld.
Nee, al lang voordat er in 1948 een joodse staat werd opgericht was de Arabische wereld antisemistisch.
Dit klink misschien gek als je ervan uitgaat dat Arabieren zelf tot het Semitische ras behoren.
Waaraan zou het dan kunnen liggen is de vraag?
Komt hun aversie misschien voort uit hun religie, de Islam?
De koran staat namelijk vol met anti-joodse teksten, enkele voorbeelden maken dit duidelijk.
Ter toelichting, de koran is verdeeld in 114 hoofdstukken die Sura's heten die opzich weer zijn onderverdeeld in verzen.

Sura5 vers 64 joden stichten verderf, sura5 vers 82 joden zijn vijanden van gelovigen, sura2 vers 88 joden zijn door allah vervloekt en zo zijn er meer van deze teksten te vinden die kinderen al eeuwenlang indoctineren op school.
Verder wilde de Groot Moefti van Jerusalem, Amin El-Hoesseini al 90 jaar geleden alle joden in Palestina uitroeien.
In de jaren 30-40 van de vorige eeuw sloot hij vriendschap met A. Hitler en A. Eichmann en had grote belangstelling voor de gaskamers in Auschwitz.
In die tijd waren er slechts 80.000 joden in Israel.

Awar Al Sadat was een van de weinige die in de jaren 70 gevoel had voor vrede.
Hij had op 20 november 77 de ongelovelijke moed om van Egypte naar Israel te vliegen om daar als Arabier de Joodse Knesset toe te spreken en vrede te stichten.
Een groot historisch feit alleen heeft deze groot staatsman dit met de dood moeten bekopen.

Vermoord door zijn eigen mensen in zijn eigen land.
Een staatshoofd die misschien vrede had kunnen brengen door dit groots gebaar.

Als er fouten zitten in mijn stukje hoor ik het graag.

knuppeltje
27-09-06, 17:04
Geplaatst door tukkersterror
Zo blijkt dat alle ouderen een begrip hebben voor de standpunten van de staat Israel, Terwijl de jongeren zich over het algemeen uitten in krasse termen, zij spreken ondermeer over "joodse terroristme", "bewust vermoorden van waarnemers" en de "door Amerikaans-Joods kapitaal gefinancieerde bezetings oorlog"tegen Libanon.
Bij Jongeren blijkt ook het schrikbarend gebrek aan historisch en geografisch besef.
Zo lees je regelmatig dat de Golan hoogte eindelijk eens aan de palestijnen moet worden terug gegeven, terwijl deze in 1967 is veroverd op Syrie, die toen der tijd met attelerie tientallen jaren Noord Galilea bestookten.

Willicht is het zinvol om enige hardnekkige misverstanden dan ook maar uit de wereld te helpen.
Het is niet zo dat de felle Jodenhaat door de Arabieren en Palestijnen in het bijzonder is veroorzaakt door Israelische acties zoals velen mij en anderen willen doen voorkomen hier op maroc.nl en in de wereld.
Nee, al lang voordat er in 1948 een joodse staat werd opgericht was de Arabische wereld antisemistisch.
Dit klink misschien gek als je ervan uitgaat dat Arabieren zelf tot het Semitische ras behoren.
Waaraan zou het dan kunnen liggen is de vraag?
Komt hun aversie misschien voort uit hun religie, de Islam?
De koran staat namelijk vol met anti-joodse teksten, enkele voorbeelden maken dit duidelijk.
Ter toelichting, de koran is verdeeld in 114 hoofdstukken die Sura's heten die opzich weer zijn onderverdeeld in verzen.

Sura5 vers 64 joden stichten verderf, sura5 vers 82 joden zijn vijanden van gelovigen, sura2 vers 88 joden zijn door allah vervloekt en zo zijn er meer van deze teksten te vinden die kinderen al eeuwenlang indoctineren op school.
Verder wilde de Groot Moefti van Jerusalem, Amin El-Hoesseini al 90 jaar geleden alle joden in Palestina uitroeien.
In de jaren 30-40 van de vorige eeuw sloot hij vriendschap met A. Hitler en A. Eichmann en had grote belangstelling voor de gaskamers in Auschwitz.
In die tijd waren er slechts 80.000 joden in Israel.

Awar Al Sadat was een van de weinige die in de jaren 70 gevoel had voor vrede.
Hij had op 20 november 77 de ongelovelijke moed om van Egypte naar Israel te vliegen om daar als Arabier de Joodse Knesset toe te spreken en vrede te stichten.
Een groot historisch feit alleen heeft deze groot staatsman dit met de dood moeten bekopen.

Vermoord door zijn eigen mensen in zijn eigen land.
Een staatshoofd die misschien vrede had kunnen brengen door dit groots gebaar.

Als er fouten zitten in mijn stukje hoor ik het graag.

Ik vind het nog veel erger dat bij zoveel ouderen het historisch besef over het ontstaan en evolutie van de staat Israel zo slecht ontwikkeld is.

tukkersterror
27-09-06, 17:27
Geplaatst door knuppeltje
Ik vind het nog veel erger dat bij zoveel ouderen het historisch besef over het ontstaan en evolutie van de staat Israel zo slecht ontwikkeld is.

Gelden de oude stamrechten volgens jou dan niet meer?

knuppeltje
27-09-06, 17:30
Geplaatst door tukkersterror
Gelden de oude stamrechten volgens jou dan niet meer?

Nee, de jeugd heeft de toekomst, vandaar.

tukkersterror
27-09-06, 17:36
Geplaatst door knuppeltje
Nee, de jeugd heeft de toekomst, vandaar.

Ja we zien wat daar van terecht is gekomen.

De jeugd heeft de toekomst............nog wel.

knuppeltje
27-09-06, 17:39
Geplaatst door tukkersterror
Ja we zien wat daar van terecht is gekomen.

De jeugd heeft de toekomst............nog wel.

Ik weet niet of dat alteid goed uitpakt, maar tis dus altijd zo.

tukkersterror
27-09-06, 17:47
Geplaatst door knuppeltje
Ik weet niet of dat alteid goed uitpakt, maar tis dus altijd zo.

Misschien is dat al een reden genoeg om er een wet over aan te nemen.

Maar we dwalen weer aardig af.

Wist jij trouwens dat deze dingen letterlijk in de koran stonden?

knuppeltje
27-09-06, 17:54
Geplaatst door tukkersterror
Misschien is dat al een reden genoeg om er een wet over aan te nemen.

Maar we dwalen weer aardig af.

Wist jij trouwens dat deze dingen letterlijk in de koran stonden?

Die lees ik niet, net als de bijbel of thora.

Geen van deze zijn voor mij als geschiedenisboek betrouwbaar genoeg, vandaar dat ik er nooit iets uitpik om anderen er mee rond de oren te slaan.

De hadiet is weer een ander verhaal.

Pixelshade
27-09-06, 18:03
vers 69 van Surah 5


69. Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

Ik ga er verder geeneens op in, zielig ventje :hihi:

Don Vito
27-09-06, 18:24
Wat heeft het veroordelen van de Nazionistische terreur te maken met antisemitisme?

MaRiaH
27-09-06, 18:31
Tukker asjeblieft.. :zozo:

alleen de titel al.. :loens:

tukkersterror
27-09-06, 18:32
Geplaatst door Pixelshade
vers 69 van Surah 5


69. Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

Ik ga er verder geeneens op in, zielig ventje :hihi:

Klopt dit staat er ook in, het gaat mij er niet om het possitive maar om het negative wat mij vandaag op kantoor te horen is gekomen.
Ik wist het niet dat zulke dingen in de koran stonden en hebt dit stukje dan ook geplaatst omdat het mij een heel ander licht werp op de geschiedenis van Israel en de problemen in de wereld waarvan altijd word geroepen dat het komt door de bezetting zus en zo.
Daar trap ik dus niet meer in, omdat het blijkt dat het veel diepere achter gronden heeft dan ik dacht.
Ik heb altijd de hoop gehad dat het ooit eens tot vrede zal komen in het midden oosten en dat is nu de grond in getrapt.
Ik heb nu ook het gevoel dat ik de laatste drie maanden daar werk hebt gedaan voor de kat zijn kloten.
Dat is de nare bijsmaak die ik heb momenteel, ik voel mij bedrogen door mensen waarvan ik dacht dat het mijn vrienden waren.
Ik heb namelijk (en dit valt mij te verwijten omdat ik de koran nog nooit heb gelezen) altijd gedacht dat het een vreedzaam en berustend geloof was.
Misschien is het de schok die ik even moet verwerken.
En dan mag jij mij rustig een zielig ventje vinden, maar ik begrijp nu in iedergeval weer het extremistme vandaan komt en zal daar de gewone moslim niet op aanvallen maar de extremen zal ik met deze feiten regelmatig om de oren slaan.

Zielig, pah it is slechts een woord en geen daad.

tukkersterror
27-09-06, 18:46
Geplaatst door knuppeltje
Die lees ik niet, net als de bijbel of thora.

Geen van deze zijn voor mij als geschiedenisboek betrouwbaar genoeg, vandaar dat ik er nooit iets uitpik om anderen er mee rond de oren te slaan.

De hadiet is weer een ander verhaal.

Als geschiedenis boeken zijn ze misschien niet betrouwbaar genoeg, maar als je de kanttekening erbij plaatst dat vele mensen deze boeken neemt als leidraad voor het leven werpt het toch wel een ander licht op de zaak!!!

tukkersterror
27-09-06, 18:53
Geplaatst door MaRiaH
Tukker asjeblieft.. :zozo:

alleen de titel al.. :loens:

Deze titel had ik al staan toen ik vanmiddag met dit stukje bezig was, toen ik later de gevens uit de koran te horen kreeg.
Deze heb ik later er tussen geplaatst en de titel het zelfde gelaten omdat er aan de inhoud eigelijk niets wijzig.
Maar zoals ik al eerder zij ik schrok hier van. :(

tukkersterror
27-09-06, 18:57
Geplaatst door Don Vito
Wat heeft het veroordelen van de Nazionistische terreur te maken met antisemitisme?

Was dat het enige wat opviel in dit stukje?

Wat ik wilde aangeven dat de haat naar joden niet voortkomt uit het stichten van de staat israel maar al langer speelt en dat deze verhaaltjes eigelijk een tweestrijd geeft in de NL samenleving.

knuppeltje
27-09-06, 19:31
Geplaatst door tukkersterror
Als geschiedenis boeken zijn ze misschien niet betrouwbaar genoeg, maar als je de kanttekening erbij plaatst dat vele mensen deze boeken neemt als leidraad voor het leven werpt het toch wel een ander licht op de zaak!!!

Veel vals licht dus.

tukkersterror
27-09-06, 22:00
Geplaatst door knuppeltje
Veel vals licht dus.

Letterlijk and figuurlijk

knuppeltje
27-09-06, 22:02
Geplaatst door tukkersterror
Letterlijk and figuurlijk

Dat bedoel ik dus.

tukkersterror
27-09-06, 22:11
Geplaatst door knuppeltje
Dat bedoel ik dus.

Ik ga dan ook de volgende 40 jaar in een atoombunker zitten tot deze generatie is uitgestorven.

knuppeltje
27-09-06, 23:21
Geplaatst door tukkersterror
Ik ga dan ook de volgende 40 jaar in een atoombunker zitten tot deze generatie is uitgestorven.

Houdoe, en bedankt. :roken:

tukkersterror
27-09-06, 23:38
Geplaatst door knuppeltje
Houdoe, en bedankt. :roken:

:tranen: Kom je niet kaarten dan?


















:hihi:

gh.wille
28-09-06, 01:49
Met het meeste ben ik het eens .
En indd ook ik was als oudere tot voor enkele jaren pro Israel , die mening heb ik bij gesteld gezien de ontwikkelingen die daat voor gezorgd hebben (Israel heeft heel wat ""goodwill verspeeld) wat ik al eerder gezegd heb En ik ben niet anti Israel geworden maar ook niet meer voor , iets dat volgens dat volgens dhr Bush niet zou kunnen bv.

Verder heb ik ook al herhaaldelijk op de geschieddenis gewezen en ben het volkomen met jou eens de Haat tegen Israel is de aanleiding van alle ellende !
En de doelstelling is en blijft alle JODEN op rotten !
De feiten liegen er niet om .
Sluit me ook aan bij jou woorden:

maar ik begrijp nu in iedergeval weer het extremistme vandaan komt en zal daar de gewone en daar versta ik de goede Moslim onder niet op aanvallen maar de extremen zal ik met deze feiten regelmatig om de oren slaan

Mark
28-09-06, 06:23
Hier in Thailand stikt hetvan de israelische backpackers, wat een stelletje irritante schreeuwlelijkerds... het lijktne net arabieren.

Echter: sommige israelische chicks zijn aardig lekker...

Dus ik ben er ook over verdeeld.

Vanun
28-09-06, 08:14
"Every honest Jew who knows the history of his people cannot but feel a deep sense of gratitude to Islam, which has protected the Jews for fifty generations, while the Christian world persecuted the Jews and tried many times "by the sword" to get them to abandon their faith." Uri Avnery ( een jood en atheist).

http://www.informationclearinghouse.info/article15089.htm

Spoetnik
28-09-06, 10:05
Geplaatst door Mark
Hier in Thailand stikt hetvan de israelische backpackers, wat een stelletje irritante schreeuwlelijkerds... het lijktne net arabieren.

Echter: sommige israelische chicks zijn aardig lekker...

Dus ik ben er ook over verdeeld.

:hihi:

Ik krijg er ook wel eens hoofdpijn van.

Maar er zijn inderdaad genoeg lekkere chicks.

tukkersterror
28-09-06, 15:51
Had toch wel iets meer inhoudelijke antwoorden verwacht?

Of zitten ze met zijn allen achter de meiden aan? :hihi:

gh.wille
28-09-06, 16:12
Geplaatst door tukkersterror
Had toch wel iets meer inhoudelijke antwoorden verwacht?

Of zitten ze met zijn allen achter de meiden aan? :hihi:

Haha het bekende spreek woord luidt: ""Als de VOS (T.T in dit geval) de passie preekt : boer pas op je kippen !"'

:vingers: